طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه
طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه

سوپ جو قرمز

سوپ جو قرمز از محبوب ترین سوپ های رستورانی است و تقریبا در تمام رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. جالب است بدانید بر خلاف تصور عموم که سوپ جو را پیش غذا می دانند این سوپ به خاطر وجود ویتامین ها و مواد معدنی که در آن وجود دارد یک غذای کامل است.

این سوپ پر فایده و خوش طعم را می توانید در ایام سرد سال برای خانواده عنوان یک غذای کامل تهیه کنید. به شما اطمینان می دهیم با چند بار پختن سوپ جو قرمز در منزل می توانید با سوپ های خوش رنگ و لعاب موجود در رستوران ها رقابت کنید.

پخت سوپ جو بسیار آسان است و حتی کسانی هم که سر رشته ای در آشپزی ندارند به راحتی می توانند این سوپ خوشمزه را به بهترین نحو ممکن درست کنند. جو خواص بسیار زیادی دارد که با پخت این سوپ می توانید از این خواص بهره مند شوید.طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ جو قرمز تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ جو با پارسی دی همراه باشید.

دوره مقدماتی php

مواد لازم

دستور پخت

ابتدا جو پوست کنده را در مقداری آب بخیسانید و به مدت حداقل ۶ ساعت کنار بگذارید تا به خوبی خیس بخورد. بهتر است جو را از شب قبل بخیسانید. پس از گذشت این مدت جو پوست کنده را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید.

حرارت زیر جو باید متعادل باشد. توجه داشته باشید که هر چند دقیقه یک بار باید جو را هم بزنید تا ته نگیرید و به ته قابلمه نچسبد. جو باید تا زمانی که لعاب بیندازد روی حرارت بماند. زمانی که جو به خوبی لعاب انداخت آنرا از روی حرارت کنار بگذارید.

در مرحله بعد یکی از پیازها را پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید. قابلمه ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید روی حرارت بگذارید و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید. در صورتی که روغن بیش از اندازه داخل قابلمه بریزید سوپ شما چرب خواهد شد.

در ادامه پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس هویج ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید ( می توانید هویج ها را با رنده درشت رنده کنید ) و به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت دهید.

پس از اینکه هویج و پیاز را کمی تفت دادید مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا ادویه ها به خورد پیاز و هویج برود. سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ، ۱ پیاز و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک بریزید

و روی حرارت قرار دهید تا نیمپز شود. ( البته باید آبپز کردن سینه مرغ را اوایل شروع آشپزی انجام دهید تا در اواسط پخت سوپ معطل نشوید ) پس از اینکه سینه مرغ نیمپز شد آنرا به صورت ریش ریش ریز خرد کنید و به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید.

سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه پیاز و هویج کمی تفت دهید تا سینه مرغ کمی سرخ شود. در مرحله بعد جو را به همراه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریع تر به جوش بیاید.

پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سوپ رب گوجه فرنگی را با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت می دهیم تا طعم خامی رب گرفته شود.

پس از سرخ شدن رب آنرا با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس به سوپ اضافه می کنیم. در ۱۵ دقیقه پایانی نمک سوپ را اندازه می کنیم و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در همین مرحله جعفری خرد شده را هم اضافه می کنیم

و دیگر درب قابلمه را نمی گذاریم تا رنگ جعفری سبز و با طراوت بماند. می توانید کمی از جعفری را برای تزیین روی سوپ نگه دارید. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا در ظرف سوپخوری می ریزیم و به همراه آبلیمو یا لیمو ترش تازه سرو می کنیم.

نکات پخت سوپ جو قرمز

شاید خیلی از دوستان هنگام پخت سوپ جو با این مشکل روبرو شوند که سوپ شان آبکی شود و لعاب کافی را نداشته باشد. برای رفع این مشکل در زمان اضافه کردن جو پوست کنده به قابلمه سوپ مقدار کمی رشته سوپ خرد کنید و به سوپ اضافه کنید.

این فوت کوزه گری باعث می شود سوپ شما لعاب خیلی خوبی بگیرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که مقدار خیلی کمی رشته اضافه کنید ، چون اضافه کردن رشته زیاد باعث می شود سوپ شما خیلی سفت و غلیظ شود.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

كانال خواهرم مامان تي ويhttps://www.youtube.com/channel/UC-1O…سلام دوستان عزيزدوستاني كه دوست دارند كانال ما رو حمايت مالي كنن و براي رشد و بهتر شدن فيلم ها كمك كنند و در ساخت استديو انلاين كمك كرده باشند ميتونن به لينك PayPal ما مراجعه كنند با تشكر فراوان جوادجوادي https://www.paypal.me/javadjavadi

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

مواد لازم:سینه مرغ ۱/۴ جوی پوست کنده ۱ پیمانهرب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری پرپیاز خرد شده ۱ عددهویج ریز شده ۱ عددپودر زردچوبه ۱ قاشق چایخوریپودر فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوریجعفری تازه خرد شده ۱/۲ پیمانهIngredients: 1/4 of a chicken breastBarley 1 cupTomato paste 3 heaped tbspDiced onion 1 Tiny chopped carrot 1Turmeric Powder 1 tspBlack pepper powder 1/2 of a tspFreshly chopped parsley half a cupویدیوهای بیشتر:More Videosطرز تهیه سوپ مرغ زمستانیhttps://youtu.be/4aRHaiYD05Mطرز تهیه سوپ کدو حلوایی/تنبل زمستانیhttps://youtu.be/pcO5eAdCo3ISubscribe: https://www.youtube.com/channel/UC0IB…My Facebook Page: https://www.facebook.com/AshpaziBaSanaFollow me on Instagram: https://www.instagram.com/ashpazi_ba_…Join my Telegram Channel: https://telegram.me/AshpaziBaSanaConnect with me on Telegram: https://telegram.me/sanakitchenAshpazi ba Sana Barley Soupآشپزی با سناآشپزی با سنا سوپ جو

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

سوپ جو به سبک رستورانی، معروف به سوپ جو قرمز می باشد که اغلب با جو پرک و آب مرغ مخصوص در رستوران ها آماده می گردد. در این مطلب با طرز تهیه سوپ جو قرمز، همراه با شما هستیم تا این سوپ رستورانی را به منزل شما بیاوریم.

سوپ جو که در رستوران ها به روش مخصوصی طبخ می گردد و به عنوان پیش غذا سرو می شود، به سوپ جو قرمز معروف است. در این مطلب شما را با طرز تهیه سوپ جو قرمز همراه می کنیم تا با این روش رستورانی بتوانید سوپ دلخواه و خوشمزه ای را برای خود و خانواده در منزل درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

سوپ جو، سوپ شیر و سوپ ورشمیل از جمله سوپ های محبوبی هستند که اغلب در رستوران ها سرو می گردند. سوپ جو قرمزی که در رستوران ها طبخ می شود، در آن از آب مرغ و جو به صورت پرک شده که زود پخت است، استفاده می شود. همچنین در رستوران ها به دلیل حجم زیاد سوپ، در دستور پخت سوپ جو قرمز از آرد برای لعاب دادن سوپ کمک می گیرند.طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه

در طرز تهیه سوپ جو ابتدا باید آب مرغ را تهیه کنید که برای این کار، مرغ را ( معمولا قسمت های استخوانی مانند گردن، پشت و بال دو عدد مرغ ) همراه با یک عدد هویج و یک عدد پیاز خرد شده، دو حبه سیر خرد شده، دو عدد برگ بو، نمک و زعفران (به دلخواه) در حدود دو نیم لیتر آب، می گذاریم تا بپزد. سپس آن را از صافی رد می کنیم و آب محتوی مواد را برای سوپ کنار می گذاریم. سپس هویج را رنده کرده به همراه پیازی که خیلی زیر، خرد کرده ایم و همچنین جو پرک به آب مرغ می افزاییم و بر روی حرارت می گذاریم تا پخته شوند، در این حین فلفل و ادویه کاری و کمی روغن نیز اضافه می کنیم.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ جو قرمز, وقتی مواد پخته شدند، آرد را که در یک لیوان آب سرد حل کرده ایم به سوپ اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. بعد از مدتی که سوپ جوشید و بوی خامی آرد از بین رفت، جعفری و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم. حال صبر می کنیم تا سوپ ما جا بیفتد. در آخر نیز آبلیمو و نمک آن را اندازه می کنیم و پس از خوردن یکی دو جوش، سوپ ما آماده سرو می باشد.

در این سوپ می توانید از جو که قبلا در آب خیسانده اید و یا خود مرغ که آن را ریش ریش کرده اید استفاده کنید. همچنین اگر دیدید لعاب آن خوب است دیگر نیازی به اضافه کردن آرد نیست، معمولا در منزل پس از اضافه کردن رب گوجه فرنگی، سوپ ما لعاب لازم را به خود می گیرد و جا میافتد. امیدواریم طرز تهیه سوپ جو قرمز برای درست کردن یک سوپ خوشمزه در منزل به شما کمک نماید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سوپ جو قرمز در واقع یک پیش غذا است که به دلیل اینکه بسیار مقوی است به عنوان غذای اصلی هم مورد استفاده قرار می گیرد. سوپ جو قرمز یک سوپ محبوب است که در اکثر رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ جو قرمز تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ جو قرمز در ادامه با هم دوره همراه باشید.

برای درست کردن سوپ جو قرمز رستورانی ابتدا باید آب مرغ را تهیه کنیم. برای تهیه آب مرغ می توانیم از قسمت های استخوانی مرغ مانند کتف و بال یا اسکلت کامل مرغ استفاده کنیم. البته در سوپ جو قرمز می توانیم از گوشت مرغ هم استفاده کنیم.

برای تهیه آب مرغ ، استخوان های مرغ را به همراه ۱ عدد هویج ، ۱ عدد پیاز ، مقدار کمی زعفران ، ۱ قاشق مرباخوری زردچوبه و مقداری نمک داخل یک قابلمه می ریزیم. برای تهیه آب مرغ حدود ۲٫۵ لیتر آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا به جوش آید.

اجازه می دهیم تا استخوان های مرغ کاملا نرم شوند. پس از اینکه استخوان های مرغ نرم شدند آب مرغ ما آماده است. آب مرغ را از صافی می گذارنیم و آن را کنار می گذاریم تا کمی سرد شود. سپس آب مرغ را داخل قابلمه می ریزیم و جو پرک را به آن اضافه می کنیم.طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه

سپس هویج ها و پیاز باقیمانده را در قابلمه رنده می کنیم. بهتر است از رنده متوسط استفاده کنیم تا مواد در سوپ دیده شوند و به زیبایی سوپ اضافه کنند. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مواد داخل قابلمه به خوبی پخته شوند.

حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مواد بپزند. اگر می خواهید سوپ جو قرمز شما حسابی لعاب دار شود و مانند سوپ های بیرونی شود آرد را در یک لیوان آب سرد کم کم بریزید و حل کنید سپس به سوپ جو اضافه کنید تا باعث لعاب بیشتر سوپ شود.

در این مرحله ۱ قاشق غذاخوری از جعفری را ساطوری خرد می کنیم و به همراه ادویه ها ( نمک ، فلفل سیاه و ادویه کاری ) به سوپ اضافه می کنیم.  کمی حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به جوش بیفتد تا آرد موجود در آن کاملا بپزد و طعم خامی نداشته باشد.

در آخر ۱۰ دقیقه مانده که سوپ را از روی حرارت بر داریم رب گوجه فرنگی را به همراه آبلیموی تازه به سوپ جو خود اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ کاملا جا بیفتد. سپس سوپ را در ظرف سوپ خوری می کشیم و با جعفری تازه تزیین می کنیم.

اگر تمایل دارید از گوشت مرغ در سوپ جو رستورنی خود استفاده کنید باید مرغ را بپزید و به صورت ریش ریش خردش کنید و زمانی که جعفری و ادویه ها را به سوپ اضافه می کنیم کم کم مرغ را هم اضافه کنیم و به خوبی با سوپ مخلوطش کنیم.

طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه
طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی خوشمزه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *