طرز تهیه سمنو با جوانه گندم اماده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه سمنو با جوانه گندم اماده
طرز تهیه سمنو با جوانه گندم اماده

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

طرز تهیه سمنو , وقتی اسم سمنو را می شنویم، به یاد سفره هفت سین می افتیم. حتما هم می دانید که سمنو خواص بی نظیری دارد. ملزم نیستید که سمنو را حتماً از بازار تهیه کنید. در خانه هم می توانید آن را تهیه کنید. ما در این مقاله کوتاه آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه سمنو در منزل را آموزش دهیم.

دوره مقدماتی php


 


 


 

طرز تهیه سمنو با جوانه گندم اماده


 

سمنو علاوه بر خوشمزگی و مقوی بودن خواص درمانی بیشماری دارد که به چند نمونه اشاره خواهیم کرد. خوردن سمنو موجب درمان پا درد ، بی خوابی ، مخملک ، دیابت ، یبوست ، ریزش مو ، عفونت ، یرقان ، فلجی ، نازایی ، بهبود شیردهی و همچنین رشد ذهن و جسم کودکان می گردد.


 


 


برای تهیه سمنو ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:


 


 


 


 

1) ابتدا گندم را کاملاً تمیز کنید. سپس آن را شستشو دهید. گندم ها در به مدت 72 ساعت در آب نگه دارید، توجه کنید که آب تا دو بند انگشت بالای گندم ها باشد. در این مدت نیز چند بار آب گندم ها را عوض کنید. دقت کنید که گندم باید جوانه بزند.


 


 

2) گندم ها را در یک دستمالی که مرطوب باشد گذاشته تا ریشه بزند. در تمام این مدت پارچه را خیس نگه دارید. فقط دقت کنید که رطوبت بیش از اندازه نشود.


 


 

3) وقتی که گندم ها ریشه درآوردند آنها را در چندین سینی پهن کنید و سپس پارچه ای مرطوب را روی آنها بگذارید. توجه داشته باشید که ساقه گندم باید به رنگ نقره ای شود و حواستان باشد که مقدار آب آنها خیلی نباشد.


 


 

4) بعد از اینکه ریشه گندم به خوبی نقره ای رنگ شد آن را به وسیله هر چیزی که علاقه دارید نرم کنید. سپس کمی آب بر روی آن ریخته و به خوبی ترکیب نمایید. بعد از آن از صافی عبور دهید. در این مرحله باید شیره از پوسته گندم جدا شود. لازم به تأکید است که گندم باید خوب نرم شده و شیره‌اش از آن جدا شده باشد.


 


 

5) اگر لازم است با دست شیره را خارج کنید. یک قابلمه مسی برداشته و آرد را درون آن بریزید. سپس شیره گندم را به آرامی به آن اضافه کنید. باید مایع رقیقی بدست آورید. اجاق را روشن و قابلمه را روی شعله گذاشته و مرتباً بهم بزنید تا مایع جوش بیاید و به غلظت برسد.


 


 

6) به جوش آمدن مایع تقریبا به 6 ساعت زمان لازم دارد. در این مدت به خوبی بهم بزنید تا ته نشین نشود. به دلخواه می توانید در این مرحله بادام را نیز به قابلمه اضافه کنید. وقتی آب سمنو کشیده شد، همانطور که قابلمه روی حرارت است به سرعت آن را بهم بزنید تا اصطلاحاً خام بودن آرد گرفته شود.


 


 

طرز تهیه سمنو با جوانه گندم اماده

7)  کمی آب سرد به سمنو بیفزائید تا رقیق و خوش رنگ تر شود. در آخر سمنو را در ظرفی ریخته و به مدت 30 دقیقه در فر یا روی شعله بگذارید تا دم بکشد.


 


 

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

طرز تهیه سمنو با جوانه گندم اماده
طرز تهیه سمنو با جوانه گندم اماده
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *