طرز تهیه زعفران برای پریود شدن

دوره مقدماتی php
طرز تهیه زعفران برای پریود شدن
طرز تهیه زعفران برای پریود شدن


زعفران پریود را باز میکنه؟!

سلام آیا دم کرده زعفران برای پریود شدن مفیده؟ من حدود یک هفته تا ده روز طول می کشه پریودم باز بشه و قبلش سینه درد و کمردرد و سردرد می گیرم و خیلی بداخلاق و بی حوصله میشم. اگر دم کرده زعفران بخورم روی زود پریود شدنم تاثیر می ذاره؟ اگر بله چطوری باید استفاده کنم؟؟


پاسخ مشاور نی نی نما:

مصرف دم کرده زعفران می تواند علایم پیش از قاعدگی مانند تغییرات خلق و خو و دردها و گرفتگیها را تسکین دهد زیرا شادی آور است و خواص ضددرد آن هم ثابت شده و همچنین در باز شدن پریود هم موثر است. زعفران در طب سنتی به عنوان گیاهی قاعده آور شناخته می شود.

10 روز قبل از موعد پریود روزی 3 بار دم کرده زعفران را در حد یک استکان میل کنید. مصرف روزانه بیش از 2 گرم زعفران خطرناک است و عوارضی مانند مسمومیت و حتی مرگ در پی دارد. طرز تهیه زعفران برای پریود شدن


دوره مقدماتی php

زعفران علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می‌دهد
سندرم پیش از قاعدگی (PMS) یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی گزارش شده توسط زنان است که بر ۲۰ درصد تا ۴۰ درصد از زنان در سن باروری تاثیر می‌گذارد. این گیاه به عنوان یک ضد اسپاسم قوی دیده می‌شود، بنابراین محققان مرکز تحقیقات بهداشت باروری ولیعصرِ دانشگاه علوم پزشکی تهران مطالعه‌ای ترتیب دادند برای بررسی این‌که آیا این گیاه می‌تواند علائم PMS را کاهش دهد یا خیر. زنان بین سنین ۲۰ تا ۴۵ سال که چرخه‌ی قاعدگی منظم داشتند و علائم PMS را به مدت دست کم شش ماه تجربه کرده بودند، برای این پژوهش واجد شرایط بودند.

زنان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه A، که کپسول ۱۵ میلی‌گرمی زعفران را دو بار در روز (صبح و عصر) دریافت می‌کردند و گروه B، که کپسول دارونما را دو بار در روز و به مدت یک یا دو سیکل قاعدگی دریافت می‌کردند.

این زنان برای مشخص شدن علائم PMS با استفاده از پرسشنامه‌ی علائم روزانه‌ی پیش از قاعدگی (PDS) و مقیاس درجه‌بندی افسردگی (HAM-D) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج بهبود قابل‌توجهی را در هر دو آزمون (PDS و HAM-D) برای زنان در گروه زعفران نشان داد. همچنین بهبود قابل‌توجهی در علائم در مقایسه با گروه دارونما مشاهده شد.

کاهش درد قاعدگی:
در سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد. دم کرده ی گیاه زعفران هم چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود.

البته این چای نباید توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقیقات دیده شده است که موجب سقط خود به خودی جنین می شود.

ضد افسردگی:
چای زعفران برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.

پیشگیری از سرطان:
زعفران حاوی کاروتنوئیدها است و بر طبق یافته های علمی، این کاروتنوئیدها ایجاد واکنش های مختلفی در برابر کارسینومای سرطانی، توده های بدخیم سرطانی (سارکوما) و لوکمی در انسان ها می کنند.

سلامت قلب:
بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

تسکین دردهای شکمی:
دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.

کاهش فشار خون:
دم کرده ی زعفران حاوی موادی است که به آن کروستین می گویند که فشار خون را پایین می آورد. به همین دلیل زعفران به پیشگیری از افزایش فشار خون کمک می کند.

خلط آور:
دم کرده ی زعفران موجب تحریک استفراغ و سرفه به منظور تسکین درد سینه، گلو و معده می شود.

فواید دیگر:
چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است.
از دیگر فواید زعفران این است که موجب رشد موهای پشت سر به صورت موضعی می شود.


مضرات زعفران:

چون زعفران بر روی سیستم تولید مثل اثر دارد بنابراین زنان حامله باید از خوردن آن احتراز کنند؛ چرا که ممکن است باعث سقط جنین ‌شود‌. خوردن زیاد زعفران برای کلیه‌ها مضر است‌. اشتها را کم می‌کند و ایجاد سردرد می‌کند و باعث اختلال حواس می‌شود‌. زعفران را باید در شیشه‌های دربسته و دور از نور نگهداری کرد زیرا عطر و رنگ خود را در اثر نور از دست می‌دهد‌.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.


طرز تهیه ۶ نوع عصرانه خوشمزه و آسان
 

طرز تهیه ۶ نوع عصرانه خوشمزه و آسان را در بخش انواع پیش غذا در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

ادامه مطلب




طرز تهیه زعفران برای پریود شدن



طرز تهیه پای با انواع گوشت سفید و قرمز مخصوص مهمانی ها
 

طرز تهیه پای با انواع گوشت سفید و قرمز مخصوص مهمانی ها را در بخش تازه های آموزش انواع غذا در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

ادامه مطلب






سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه غذای کم کالری به اسم بیف تایلندی آماده کردم که آموزشش رو به طور دقیق براتون میزارم.
همون طوری که از اسمش معلومه یه غذای تایلندی داریم که ماده اصلیش گوشت گاوه ام…






شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که دوست دارید شکلات کاراملیزه را درست و طعم آن را بچشید روشی که استفاده میکنیم می توان به عنوان جادوی آشپزی دانست که بسیار می تواند لذیذ باشد. این روش عطر و طعم خاصی را به…





نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

افراط در مصرف زعفران منجر به ایجاد مسمومیت و حتی مرگ می‌شود. مصرف زیاد زعفران در دوران بارداری نیز باعث سقط جنین می‌شود.

طبع حنا سرد و خشک و گاه گرم و خشک است. حنا یکی از بازکننده‌های سریع و قاعده آورهاست. می‌توانید چند عدد کپسول خالی از داروخانه تهیه کرده وآن‌ها را پر از حنا کنید و هر روز صبح و شب ۲ تا ۳ عدد از آن‌ها را ببلعید. بهتر است برای تعدیل سردی حنا، کمی کتیرا نیز در دهان بمکید. حنا علاوه بر تاثیر در زود پریود شدن ، برای ورم‌های گوارش، ورم طحال، مشکلات زنانه و ترشحات عفونی نیز مفید است.

خوردن سبزی گشنیز و همچنین یک تا دو استکان دم‌کرده تخم گشنیز در روز باعث زود پریود شدن می شود. یک قاشق چایخوری تخم گشنیز را در یک استکان آب جوش دم کنید و پس از صاف‌کردن آن را میل نمایید. این دم‌نوش برای ناراحتی‌های معده نیز مفید خواهد بود. همچنین نوشیدن روزی یک استکان آب جعفری نیز باعث زود پریود شدن می‌شود.طرز تهیه زعفران برای پریود شدن

انبه از جمله میوه‌های قاعده‌آور است و خوشبختانه در این سال‌ها به وفور یافت می‌شود. بهتر است که افراد سرد‌ مزاج از خوردن آن دریغ نکنند، به خاطر بسپارید که انبه فوق‌العاده خواب‌ آور است.

مقدار ۱۵۰ گرم کنجد را آسیاب نموده، در دو لیوان آب‌جوش بریزید و شیره آن را بگیرید و هر روز صبح‌ و شب‌، هر بار یک لیوان از آن بنوشید. این معجون برای زایمان آسان بسیار مفید است و همانند آمپول‌‌ فشار عمل می‌کند. برای آشنایی با عوارض و خطرات احتمالی زایمان طبیعی اینجا را بخوانید.

خانم‌هایی که می‌خواهند عادت ماهیانه خود را به خاطر رفتن به زیارت و هر دلیل دیگر جلو بیندازند، یک قاشق غذاخوری تخم شوید را با یک مشت گل‌گاو‌زبان دم کرده، سپس نیم سیر (۷۵ گرم) گز انگبین (گز علفی) را خرد کرده به دم‌کرده اضافه نمایند بعد از نیم ساعت آن را صاف نموده نوش جان کنند. این شیوه زود پریود شدن در میان زنان استان کرمان آزموده شده و متداول است. زمان باز شدن از سه روز پس از مصرف دم نوش تا ۱۲ روز حتمی است.

میخک، سورنجان، عاقرقرحا، جوز هندی، زنجبیل، آویشن، سیاه‌دانه، مصطکی، تخم‌ پیاز، کباب چینی و تخم یونجه را به طور مساوی آسیاب کنید و یک قاشق چایخوری (سرخالی) از این مخلوط با اندکی عسل در ۳ وعده میل کنید. این‌ها در طب سنتی مفتح یعنی باز‌کننده یا قاعدعه‌آور نام دارند که باعث زود پریو شدن می شود.

۱۰ گرم تخم‌کرفس و تخم‌شنبلیله و ۵ گرم زنیان، تخم‌شوید و انیسون (گیاه تخم رازیانه را انیسون گویند.) را نیم‌کوب و مخلوط کرده؛ سپس آن‌ها را چهار قسمت کنید و هر قسمت را در ۲ لیوان آب‌جوش دم کنید. پس از صاف‌کردن، صبح و عصر آن را بنوشید.

یک مثقال کاکنج (عروس پشت‌پرده)، مریم‌نخودی و گل بومادران را جوشانده با مقداری شکر سرخ مازندران مخلوط کنید و روزی ۳ استکان صبح و ظهر و شب میل کنید. برگ بید، گنه گنه، خربق سفید را به طور مساوی آسیاب کرده، تا پودر شوند؛ سپس ترکیب را در کپسول‌های خالی ریخته و روزانه سه تا شش عدد میل کنید. این داروی گیاهی از باز کننده‌های بسیار خوب به شمار می‌رود.

از دیگر گیاهانی که اثربخشی آن‌ها در زمینه تنطیم قاعدگی یا زود پریود شدن ، شناخته شده و به شکل تکی یا ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل این موارد هستند: گیاه سداب، میوه یا گیاه رازیانه، شاهی تازه، جعفری تازه یا خشک، گزنه، گل گیاه گل گندم، بادرنجبویه، گیاه پنج انگشت، گل زعفران،بابونه ،بومادران ،نعناع و سنا.

در کنار مصرف یک دمنوش گیاهی از بوییدن وانیل غافل نشوید. بوییدن وانیل سبب می‌شود تا حدی هورمون استرس در بدن شما کاهش یابد و به زود پریود شدن کمک کند. تاثیر این گیاهان روی همه افراد یکسان نیست اگر رازیانه به شما کمک نکرد به سراغ پنج انگشت بروید و همین‌طور ادامه دهید تا گیاه خودتان راپیدا کنید.

آیا بذر کتان باعث نازایی می شود؟

آیا بادکش درمانی برای لاغری مفید است؟

ملاحظات مصرف آویشن در دوران بارداری

آیا نمک درمانی واقعا موثر است؟

راهکارهایی برای درمان گیاهی سینوزیت

خواص دانه کرچک و مضرات آن

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام و خسته نباشیدمن حدود۱۶روز پیش نزدیکی داشتم و نتوانستم جلوگیری کنم.حدود ۳ساعت بعد قرص اورژانسی با دوز۷۵%مصرف کردم اما هنوز پریود نشده ام و بسیار نگرانم.۳شب پشت سرهم دم کرده زعفران غلیظ خوردم ولی باز هم عادت نشدم.الان حدود ۱۸روز از پاکی پریود قبلی من میگذرد.ایا با وجود قرص اورژنسی ک خوردم احتمال بارداری وجود داره؟ایا اگر کنجد را بصورت معمولی چند گرم بخورم پریود میشوم یا حتما باید دم کرده باشد؟توروخدا راهنماییم کنیدممنون

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

طرز تهیه زعفران برای پریود شدن

اعلام اسامی نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره ۳۷/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید…

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان…

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

طرز تهیه زعفران برای پریود شدن
طرز تهیه زعفران برای پریود شدن
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *