طرز تهیه رشته فالوده شیرازی در منزل

دوره مقدماتی php
طرز تهیه رشته فالوده شیرازی در منزل
طرز تهیه رشته فالوده شیرازی در منزل

فالوده یکی از دسرهای سنتی و قدیمی ایرانی محسوب می شود که طرفداران بسیار دارد. این دسر خوشمزه به صورت تنها یا با بستنی سنتی سرو می شود. معروف ترین نوع فالوده متعلق به شهر شیراز است که با نام فالوده شیرازی شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر فالوده تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه فالوده در ادامه با همدوره همراه باشید.

برای تهیه شربت فالوده ابتدا ۲ لیوان آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر کاملا داخل آب حل شود. پس از اینکه شربت کاملا غلیظ شد ، گلاب را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کمی روی حرارت بماند.

پس از اضافه کردن شربت اجازه می دهیم شربت چند جوش بزند سپس از روی حرارت بر می داریم. شربت را در دمای محیط قرار می دهیم تا سرد شود سپس درون یک کاسه می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند.

پس از اینکه شربت به طور کامل یخ زد آن را از فریزر خارج می کنیم و در مخلوط کن می ریزیم تا کاملا پودر شود. یخ پودر شده را مجددا در کاسه ای می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا حالتش را از دست ندهد و به صورت پودر باقی بماند.

طرز تهیه رشته فالوده شیرازی در منزل

دوره مقدماتی php

پس از اینکه پودر یخ آماده شد به سراغ تهیه رشته های فالوده می رویم. نشاسته را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا آب موجود در قابلمه تبخیر شود و نشاسته غلیظ و کشدار شود.

پس از اینکه نشاسته غلیظ و کشدار شد آنرا درون یک آبکش با سوراخ های ریز می ریزیم و با فشار نشاسته را از سوراخ های آبکش رد می کنیم تا به صورت رشته های نازک از آبکش خارج شود. هر چه سوراخ های آبکش کوچکتر باشد فالوده زیباتری در پایان کار خواهیم داشت.

یک ظرف حاوی آب و یخ فراوان زیر رشته های فالوده قرار می دهیم تا بعد از خارج شدن از آبکش داخل آب یخ ریخته شوند. ضمنا با دست رشته ها را در آب یخ زیر و رو می کنیم تا در اثر سرمای آب یخ حالت بگیرند و سفت شوند.

یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و یخ پودر شده را داخلش می ریزیم . در ادامه رشته ها را از داخل آب یخ خارج می کنیم و در ظرف یخ پودر شده می ریزیم. یخ پودر شده را با رشته های فالوده مخلوط می کنیم تا کل نقاط شان را در بر بگیرد.

در این مرحله پس از کشیدن فالوده در ظرف مناسب ، آب لیمو ترش را به فالوده اضافه می کنیم و سرو می کنیم. توجه داشته باشید که می توانید از طعم های متفاوتی مثل شربت آلبالو برای خوشمزه تر کردن فالوده خود استفاده کنید.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

طرز تهیه رشته فالوده شیرازی در منزل

Working…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

Loading…

Loading…

در این ویدئو یک دسر بسیار خوشمزه ایرانی رو به نام فالوده شیرازی آموزش میدم که درست کردن اون بسیار ساده ست و میتونین به سادگی اونو در خانه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading playlists…

فالوده شیرازی یکی از انواع دسر های خوشمزه ایرانی است در طرز تهیه فالوده شیرازی از یک نوع چاشنی مانند شربت آلبالو و یا آب لیمو استفاده می کنند. اگر شما ترجیح می دهید که فالوده را در منزل تهیه کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فالوده شیرازی یک نوع دسر یخی است که شما می توانید این دسر خوشمزه را با قرار دادن رشته های بسیار باریک نشاسته در محلول آب و شکر به راحتی در منزل تهیه کنید. فالوده شهر های کرمان و یزد و شیراز یکی از انواع فالوده های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی هستند که در ادامه این مطلب طرز تهیه فالوده شیرازی اصیل را مشاهده خواهید کرد.

در فصل گرما خوردن فالوده شیرازی و بستنی سنتی در ایران رواج پیدا می کند و شما می توانید فالوده سنتی شیرازی را از بستنی فروشی ها  تهیه کنید و یا خودتان در منزل آن را درست کنید. این فالوده محبوب در ایران و کشور های دیگر طرفداران بسیار زیادی را نسبت به فالوده یزدی و کرمانی دارد. در این بخش روش تهیه فالوده شیرازی را به شما کدبانو های عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد.

شکر : 300 گرم
گلاب : 800 گرم
جوهر لیمو : 1/4 قاشق چای خوری
آب : 600 گرم
دانه هل سبز : 10 عدد
آب : 1 لیتر
نشاسته : 200 گرم

طرز تهیه رشته فالوده شیرازی در منزل

ابتدا در درون قابلمه ای مناسب آب و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید.

سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید و جوهر لیمو را در دو قاشق سوپ خوری آب حل کنید و به محلول شکر و آب اضافه کنید بعد از این که شربت فالوده به خوبی غلیظ شد دانه های هل و گلاب را به محلول شکر و جوهر لیمو اضافه کنید و بعد از چند جوش شربت را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از اینکه شربت خنک شد آن را در فریز قرار دهید.

بعد از این که شربت سفت شد آن را در یک کیسه تمیز قرار دهید و با کمک گوشت کوب شربت یخ زده را بکوبید و دوباره تا زمان سرو، شربت را در درون فریزر قرار دهید.
در مرحله بعدی طرز تهیه فالوده شیرازی نشاسته را در درون قابلمه ای مناسب به همراه یک لیتر آب بریزید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا نشاسته به خوبی پخته شود و بوی خامی آن از بین برود.

سپس خمیر فالوده را از درون قابلمه بیرون آورید تا ولرم شود.

بعد از این که خمیر نشاسته ولرم شد آن را در درون قیف مخصوص فالوده بریزید و سپس در ظرفی مناسب مقداری آب سرد به همراه تکه های یخ بیندازید و خمیر نشاسته را از درون قیف با فشار زیاد در درون آب سرد که حاوی تکه های یخ است بریزید.

وقتی رشته های نشاسته فالوده در درون مخلوط آب سرد و یخ خودشان را گرفتند آن ها را به کمک یک کف گیر در درون پودر یخ شربت که قبلا تهیه کرده بودید قرار دهید و با پودر شربت یخ زده به خوب مخلوط کنید.

می توانید فالوده را بعد از آماده شدن برای سرو در زمانی دیگر در درون فریز بگذارید. امیدواریم از طرز تهیه فالوده شیرازی در منزل نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش انواع دسر به بخش دسر و پیش غذا مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


طرز تهیه رشته فالوده شیرازی در منزل


70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

طرز تهیه رشته فالوده شیرازی در منزل
طرز تهیه رشته فالوده شیرازی در منزل
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *