طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در خانه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در خانه
طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در خانه

ذرت مکزیکی یکی از انواع خوراکی های خوشمزه است که هر کدبانویی ترجیح می دهد آن را در منزل خودش با رعایت کردن نکات بهداشتی تهیه کند. در ادامه این مطلب آموزشی طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر را در اختیار شما کدبانوهای عزیز ایرانی قرار داده ایم.

ذرت مکزیکی از تنقلات مورد علاقه نوجوانان و جوانان است که شما می توانید آن را خودتان نیز تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده خود لذت ببرید. طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر را در این بخش در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر طعم بی نظیری پیدا می کند به شما توصیه می کنیم حتما این نوع ذرت مکزیکی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید تا متوجه طعم متفاوت آن شوید. در این مطلب روش درست کردن ذرت مکزیکی با استفاده از قارچ و پنیر را ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید ذرت مکزیکی خوشمزه ای را تهیه کنید.

قارچ : 100 گرم
آویشن : 2 قاشق چای خوری
کنسرو ذرت : 1 عدد
کره : 100 گرم
کالباس : 100 گرم
پنیر پیتزا : 100 گرم
نمک : به میزان لازم
فلفل : یه میزان لازم
سس مایونز : 4 قاشق غذا خوری
آبلیمو : 1قاشق غذا خوریطرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در خانه

دوره مقدماتی php

در مرحله اول تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر ابتدا قارچ ها را به صورت ورقه های نازک خرد کنید سپس آن ها را در مقداری روغن تفت دهید زمان تفت دادن قارچ ها بستگی به ذائقه خودتان دارد و اگر از طعم قارچ آبدار خوشتان نمی آید می توانید زمان سرخ کردن قارچ را افزایش دهید. در صورت تمایل می توانید قارچ ها را در مقداری آب جوش به مدت 5 دقیقه بپزید.

در مرحله بعدی طرز تهیه ذرت مکزیکی کالباس ها را خرد کنید و آن ها را به همراه کنسرو ذرت به قارچ ها اضافه نمایید سپس حرارت گاز را کم کنید و سس مایونز را به همراه کره و نمک و فلفل و پودر آویشن به مواد ذرت مکزیکی اضافه نمایید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

 در مرحله آخر تهیه ذرت مکزیکی، پنیر پیتزا را به مخلوط ذرت مکزیکی اضافه نمایید و درب تابه را به مدت 5 دقیقه ببندید.

 بعد از مدت زمان ذکر شده زیر شعله گاز را خاموش کنید و سپس آبلیمو را به ذرت مکزیکی اضافه نمایید.

بعد از این که ذرت مکزیکی آماده شد آن را در درون ظرف های مناسبی بریزید و با کمک مقداری کالباس خرد شده و سس خردل ذرت را تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر نهایت لذت را ببرید و اوقات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود با سرو این نوع خوراکی خوشمزه  سپری کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آشنایی با عمارت دریایی آتاتورک


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که بیشتر با نام “حافظ” شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه نام “دیوان غربی شرقی” دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ نام برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از دیدگاه او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و بیشتر اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد نام داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ” شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در خانه

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او بیشتر در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی بیشتر به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب نام

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار نامی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی نام آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار” او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب” می نامند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده بیشتر آن موضوع است.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

ذرت مکزیکی یکی از میان وعده های پر طرفدار میان ایرانیان است. جالب است بدانید که ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود با ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می شود متفاوت است. در ادامه با طرز تهیه ذرت مکزیکی با می پاتوق همراه باشید.

برای تهیه ذرت مکزیکی مخصوص در ابتدای کار قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و همراه کره گیاهی کمی تفت می دهیم ،

سپس کنسرو ذرت را به قارچ ها می افزاییم و به مدت پنج دقیقه درب ظرف را می بندیم تا ذرت ها کاملا داغ شوند.

موادمان را به داخل ظرف دیگری می ریزیم و اجازه می دهیم کمی خنک شوند.کره ، پودر سیر ، پودر آویشن ، فلفل سیاه ، مایونز ، پنیر پیتزا و آبلیمو را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در خانه

ذرت مکزیکی ما اماده سرو است. دقت داشته باشید که ذرت مکزیکی به صورت نیمه گرم سرو می شود و نباید کره زمانی که مواد داغ است اضافه شود،چرا که کره از مواد جدا می شود.

می توانیم مقداری سس سفید هم بصورت اضافه داشته باشیم تا هنگام سرو روی ذرت مکزیکی بریزیم و از طعمش لذت بیشتری ببریم.

برخی در ذرت مکزیکی از کالباس مارتادلا هم استفاده می کنند که طعم خاصی به این پیش غذای خوشمزه می دهد ، در صورت تمایل می توانید با کالباس های دیگر هم تست کنید.

ذرت مکزیکی از خوردنی‌های بسیار پرطرفدار در سراسر کشور مکزیک است که توسط دکه‌ها و مغازه‌های فروشندهٔ ذرت عرضه می‌شود.

در مکزیک ذرت مکزیکی از دانه‌های پخته شدهٔ ذرت در آب جوش، به همراه نمک، پیاز، گیاهی به نام چای مکزیکی و سایر ادویهٔ گیاهی معطر تهیه می‌شود

که بنا بر ذائقه به آن آب لیموترش، سس مایونز، فلفل تند و پنیر رنده شده نیز افزوده می‌گردد.

در ایران نیز ذرت مکزیکی از تنقلات پرطرفدار است که در کیوسک‌های مخصوصی به صورت تازه به فروش می‌رسد. با این که این خوردنی با نام ذرت مکزیکی در ایران شناخته شده

و فروخته می‌شود، ولی طرز تهیهٔ آن در ایران متفاوت است، به این صورت که در دستور پخت آن عموماً قارچ، پودر آویشن به‌کار می‌رود.

عرضهٔ ذرت‌ مکزیکی در ایران از ابتکارات مجید بحرینی فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی است. به گفتهٔ وی: «تنها کشوری که در جهان مردم آن از این ذرت بسیار استفاده می‌کنند،

کشور مکزیک است و به علت این که شیوهٔ استفاده از آن در ایران بسیار شبیه به کشور مکزیک است در بین مردم با عنوان ذرت مکزیکی شناخته شده‌است.

بعضی ها از ذرت پخته شده به سبک مکزیکی در انواع سالادها مانند سالاد فصل و یا سالاد ماکارونی نیز استفاده می کنند که طعم جالبی نیز دارد.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در خانه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در خانه
طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در خانه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *