طرز تهیه دسر با ژله بستنی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه دسر با ژله بستنی
طرز تهیه دسر با ژله بستنی

ژله بستنی

ژله بستنی یکی از انواع دسرهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است از ترکیب بستنی ساده و ژله تهیه می شود. ژله بستنی با نام ژله لایه ای هم شناخته می شود که در این نوع ژله از رنگ های متنوع استفاده می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ژله بستنی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری ژله بستنی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه دسر ژله بستنی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه دسر با ژله بستنی

دستور تهیه

دوره مقدماتی php

برای تهیه ژله بستنی ساده ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط می گذاریم تا نرم شود.کتری را ب می کنیم و روی حرات می گذاریم تا بخار کند و یک بسته ژله را در کاسه ای می ریزیم ویک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم

و هم می زنیم تا ژله در آب کاملا حل و شفاف شود و اثری از ذرات ژله نباشد.سپس نصف بستنی وانیلی را به آن می افزاییم و آرام با قاشق کمی هم می زنیم تا یکدست شود و بعد در ظرف یا قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم

تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه که بستگی به دمای یخچال دارد ژله بستنی آماده شود.اگر بخواهیم ژله بستنی دو لایه درست کنیم زمانی که ژله ۲۰ دقیقه در یخچال بود روی آن را تست می کنیم روی ژله را با انگشت کمی فشار می دهیم

اگر ژله حالت خود را گرفته بود زمان آن است که ژله دوم را آماده کنیم و روی آن بریزیم.ژله دوم را دقیقا مانند ژله اول آماده می کنیم و بعد از اضافه کردن بستنی کاسه را از روی کتری بر می داریم و با قاشق کمی ژله و بستنی را مخلوط می کنیم

و اجازه می دهیم تا خنک شود و بعد با ملاقه آرام روی ژله قبلی می ریزیم. ( چون ژله اگر خیلی گرم باشد ، زمانی که آنرا روی ژله قبلی بریزیم حتما ژله فبلی را آب می کند و طعم ژله ها با هم مخلوط می شود )

دقت کنید ژله را زمان ریختن روی ژله قبلی روی یک نقطه ژله نریزید چون ممکن است شتاب ریختن با ملاقه در یک نقطه باعث آب شدن ژله قبلی در آن نقطه شود و طعم ژله ها مخلوط شود،پس یک ملاقه از ژله بستنی بر می داریم

و به صورت پخش روی همه جای ژله قبلی می ریزیم.ژله بستنی را کاملا روی ژله قبلی می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. می توانید با همین روش ژله هایی با لایه های بیشتر نیز آماده کنید که ژله شما زیباتر خواهد شد.

ژله بستنی یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین دسرهای ایرانی است. این دسر خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود. این نوع ژله با رنگ های های مختلفی تهیه می شود و با نام ژله لایه ای معروف است. در این آموزش سریع ترین و ساده ترین نوع طرز تهیه ژله بستنی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر ژله بستنی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ژله بستنی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود ( فقط بستنی باید کمی نرم شود و نباید بیش از حد شل شود ) . در مرحله بعد یک بسته پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم و روی حرارت بخار آب مواد را هم می زنیم تا ژله شفاف شود.

وقتی پودر ژله را در آب جوش حل کردیم نصف بستنی وانیلی را به آن اضافه و مخلوط می کنیم تا مواد صاف شوند سپس در قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. برای بستن ژله حدودا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

بعد از اینکه لایه اول ژله خودش را گرفت ، بسته دوم ژله را مانند روشی که در بالا توضیح دادیم در آب جوش حل می کنیم و پس از مخلوط کردن با بستنی وانیلی روی لایه اول می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا دسر ما آماده شود.طرز تهیه دسر با ژله بستنی

در مرحله پایانی حداقل ژله را به مدت ۲ ساعت باید در یخچال قرار دهیم تا ژله آماده سرو شود. نکته مهم در مورد تهیه ژله بستنی دو لایه این است که بهتر است برای زیباتر شدن نمای دسر ، ژله ای که رنگش روشن تر است در لایه بالایی قرار بگیرد.

در این آموزش ما ژله بستنی دو لایه را آموزش دادیم ، شما اگر می خواهید ژله ای با لایه های بیشتر تهیه کنید فقط کافیست همین مراحل را چند بار دیگر تکرار کنید و لایه های رنگی بیشتری تولید کنید. هر چه لایه ها بیشتر باشد ژله شما زیباتر خواهد شد.

مرسی ازراهنماییتون

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسندتان قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله بستنی چند رنگ خوشمزه و مجلسی

∴ ژله رنگی :•: 3 بسته با رنگ و طعم دلخواه ∴

∴ بستنی وانیلی :•: ¾ لیوان ∴

∴ آب جوش برای حل کردن ژله :•: ¾ لیوان ∴

طرز تهیه دسر با ژله بستنی

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله بستنی چند رنگ خوشمزه و مجلسی

برای تهیه ژله بستنی ابتدا بستنی وانیلی را در ظرف بریزید تا کمی نرم شود مراقب باشید بستنی شل نشود. سپس یک بسته پودر ژله را در لیوان آب جوش خوب حل کنید . یا در کاسه شیشه ای ریخته روی بخار کتری هم زنید تا شفاف شود.

وقتی پودر ژله حل شد بستنی را به ژله اضافه می کنید تا مواد صاف شود و در قالب مورد نظرتان میریزید و در یخچال به مدت 45 دقیقه بگذارید تا خودش را بگیرد.

بعد از 45 دقیقه دوباره مرحله بالا را تکرار می کنید فقط با پودر ژله روشن تر که رنگ ژله ردیفی خودش را نشون بده.  بعد دوباره مواد آماده را روی اون ژله قبلی که گذاشتید خودش را بگیره میریزید و بلا فاصله در یخچال میگذارید که ژله زیری آب نشه

و همینطور پودر ژله سومی را هم مانند اولی و دومی بعد از 45 دقیقه مواد دومی تکرار کنید و بگذارید یک تا دوساعت بسته بشه.

ژله بستنی تقریبا مهم ترین دسر بعد از غذا هست که در کشورمون در مجالس و مهمانی ها سرو می شود.

طرز تهیه دسر با ژله بستنی
طرز تهیه دسر با ژله بستنی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *