طرز تهیه دسر با شیرین عسل

دوره مقدماتی php
طرز تهیه دسر با شیرین عسل
طرز تهیه دسر با شیرین عسل

طرز تهیه دسر با شیرین عسل

دوره مقدماتی php

آرایش

مدل مو

مدل لباس

آکاایران: عسل از آن خوردنی های خوشمزه و پر خاصیت است که خوردن آن پیشنهاد می‌شود. احتمالاً گاهی فکر کرده اید که می شود عسل را جایگزین شکر کرد یا نه؟ به بهانه روز جهانی زنبورعسل طرز چند خوراکی خوشمزه را آموزش می دهیم که از عسل در طرز تهیه آن استفاده شده است. اگر طعم عسل را دوست دارید این خوردنی های خوش طعم را امتحان کنید!

مواد لازم :

1-     كره ذوب كرده                                175 گرم

2-     شكر قهوه‌اي                                 50 گرم

3-     عسل طبیعی                              250 گرم

4-     آرد                                             275 گرم

5-     بیكينگ پودر                                  5/1 قاشق چايخوري

6-     مخلوط زنجفيل و جوز هندي               2 قاشق چايخوري

7-     تخم مرغ                                      2 عدد

8-     شير                                          150 ميلي ليتر

9-     دارچين                                       1 قاشق غذاخوري

10- گردو خرد شده                               150 گرم

كره، شكر و نصف از عسل طبیعی را در ظرفي مناسب ريخته و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا حدي كه شكر و عسل حل شوند ولي مايع به جوش نيايد.

آرد، بیكينگ پودر، زنجفيل و جوز هندي را با هم مخلوط كنيد و در كاسه‌اي الك نماييد. وسط آرد را گود كنيد. مايه عسل، تخم مرغ‌ها و شير را به آن بيفزاييد و خوب مخلوط كنيد تا صاف و يكدست شوند. در آخر گردوهاي خرد شده را به مايع اضافه نماييد.

كف قالب را چرب كرده و با كاغذ روغني بپوشانيد. فر را از قبل روشن كنيد تا گرم شود. مايع را درون قالب ريخته و درون فر با دماي 180 درجه سانتي‌گراد براي مدت 1 ساعت قرار دهيد تا سطح كيك طلايي رنگ شود.

نصف ديگر از عسل را با دارچين مخلوط كنيد، پس از خارج كردن كيك از فر، سطح كيك را سوراخهاي كوچكي با خلال ايجاد كنيد و عسل و دارچين را كاملاً درون آنها و روي كيك بريزيد. پس از سرد شدن از قالب خارج كنيد. می توانید روی آن را با تکه های گردو تزئین نمایید.

مافین سیب و عسل

این مافین با طعم عسل و سیب برای وعده عصرانه بسیار مناسب است. می توانید این مافین‌ها را با عسل تزیین کنید.

طرز تهیه مافین سیب و عسل

مواد لازم برای مافین سیب و عسل :

طرز تهیه چیز کیک عسل و ماست :

در ابتدا پایه چیز کیک را تهیه کنید. برای این کار تمامی مواد مربوط به پایه کیک را با یکدیگر مخلوط کنید و کف قالب بریزید و فشار دهید تا محکم شود. سپس در فر که با دمای 165 درجه از پیش گرم شده است به مدت 10 دقیقه قرار دهید. تا زمانی که مواد کیک را درست می کنید اجازه دهید تا خنک شود.

رویه چیز کیک را به این ترتیب درست می‌کنیم: پنیر خامه‌ای،ماست خامه‌ای،عسل و وانیل را با یکدیگر با دور کند همزن مخلوط کنید. سپس تخم مرغ را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. مواد را روی لایه بیسکویتی قرار دهید و پخش کنید و 30 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از خارج کردن از فر و رسیدن کیک به دمای محیط به مدت 3-4 ساعت در داخل یخچال قرار دهید.

می توانید کیک را با میوه های تازه تزیین و نوش جان کنید.طرز تهیه دسر با شیرین عسل



آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

شنبه، 13 شهریور 1395 ساعت 12:00 توسط مرجان خالقی

20510 بار نمایش

از شکلات های کاراملی برزیلی تا دونات های سرخ شده ی هلندی، این شیرینی های بین المللی شما را برای ماجراجویی های خوشمزه ی آشپزی ترغیب می کنند. چه شما مشغول هورت کشیدن رامن در ژاپن یا خوردن ساندویچ گوشت دودی در مونترال باشید، اولین سوال شما پس از اتمام غذا باید این باشد: «دسر امروز چیست؟» در حالیکه دسرهای کلاسیک مانند بستنی و گردوی آمریکایی یا پای سیب همواره مورد اقبال ما هستند، در دنیا انواعی از دسرهای شیرین و خوشمزه ی دیگر نیز وجود دارند که حتما باید آنها را امتحان کنیم. از دسرهای سنتی صدها سال پیش تا شیرینی های جدید و خوشمزه ی امروزی، این 13 دسر خوشمزه مقصد سفر بعدی شما را مشخص خواهند نمود. ‏

‏راسمالای یک دسر هندی است که اصلیت آن به ادیشا Odisha، ساحل شرقی خلیج بنگال بر می گردد. راسمالای که در زبان اردو به معنی «شهد خامه ای» است از گلوله های اسفنجی پنیر تشکیل شده که به خامه آغشته می شوند. این دسر خوشمزه معمولا سرد سرو شده و عطر و طعم آن با پاشیدن مقدار کمی هل و زعفران مضاعف می شود. بسته به دستور تهیه، این دسر با بادام، پسته و ترکیبی از میوه های خشک تزئین می شود. ‏

طرز تهیه دسر با شیرین عسل

بانوفی پای دسر نسبتا جدیدی محسوب می شود. در سال 1972، Ian Dowding و Nigel Mackenzie سرآشپز و صاحب رستوران Hungry Monk در جوینگتون، ساکس شرقی این دسر خوشمزه را درست کردند. در سال 1974 این دو نفر دستور تهیه ی بانوفی پای را منتشر کردند. ورژن کلاسیک بانوفی پای شامل لایه ی غلیظی از کارامل، خامه ی زده و تکه های موز می شود که تمامی آنها روی لایه ای از بیسکوئیت خرد شده و کره قرار می گیرند. در 44 سالی که این رستوران مشغول کار بوده مشتریان هیچ گاه اجازه ندادند که بانوفی پای از منو حذف شود.

ترجمه ی لغوی نام این دسر به «توپ قلقلی های روغنی» حقیقتا در حق این دسر هلندی کم لطفی کرده است. این دسر به صورت سنتی برای جشن سال نو خورده می شود و شامل دونات های سرخ شده ی کشمشی است که در پودر شکر غلتانده می شوند. از سال 1993 رقابت اولیبولن هر ساله در روزنامه ی هلندی Algemeen Dagblad برگزار می شود، لازم به ذکر است که برنده های این رقابت از تمام نقاط کشور می آیند.

هرچند باسبوسا را می توان در تمام خاورمیانه یافت، اما اصلیت آن به مصر باز می گردد. این کیک ساده که پس از پخته شدن در یک شهر شیرین فرو می رود، از سمولینا، تخم مرغ، کره و نارگیل درست شده است. دستور پخت های تجربی ممکن است دارای گلاب یا عصاره ی شکوفه ی پرتقال نیز باشند، ضمن اینکه از بادام نیز برای تزئین قطعات این شیرینی استفاده می شود.

در سال 1945، سیاستمدار و شخصیت نظامی بریگادیرو ادوآردو گومز کاندیدای ریاست جمهوری برزیل شد و خوش قیافه بودن او قلب تعداد زیادی از بانوان برزیلی را ربود و به همین دلیل آنها شروع به فروش دسرهای شکلاتی مورد علاقه ی او کردند تا برای مبارزات انتخابی بودجه جمع کنند. هرچند گومز در این انتخابات شکست خورد، اما دسرهای شکلاتی آنقدر معروف شدند که به افتخار این شخصیت، بریگادیرو نامگذاری شدند. این دسر یادآور ترافل های شکلاتی است و از شیر غلیظ شیرین شده، پودر شکلات و کره درست می شود. در انتها این توپ های شکلاتی نرم و مقوی در اسپرینکل های شکلاتی غلتانده می شوند.

با تافی افرا، کانادا جایزه ی آسان ترین دسر را از آن خود می کند. فصل گرفتن شیره ی افرا بین فوریه و آوریل است و تافی افرا نیز در همین زمان درست می شود. تافی افرا به طرز باور نکردنی ساده، شیرین و خوشمزه است. تنها چیزی که شما نیاز دارید شیره ی افرا و برف است. این آبنبات نام خود را از شکل تافی گونه ی خود گرفته و از جوشاندن شیره ی خالص افرا در دمای 234 درجه ی فارنهایت و سپس ریختن آن روی برف تمیز وتازه بدست می آید. در این حالت به محض اینکه تافی ها شروع به سفت شدن کنند، دور یک چوب بستنی رول می شوند و شکلی شبیه به آبنبات چوبی پیدا می کنند.

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه ی آفریقای جنوبی تارت شیر می باشد. این تارت کاستارد خامه ای از شیر، شکر، آرد و تخم مرغ تشکیل شده است. تاریخچه ی این دسر به قرن هفدهم باز می گردد، زمانی که هلندی ها برای اولین بار در دماغه ی امید نیک در آفریقای جنوبی مستقر شدند. این تارت به تنهایی یادآور دسرهای سنتی هلندی است گرچه پاشیدن دارچین روی آن نتیجه ی تجارت آفریقای جنوبی با اندونزی می باشد.

علی رغم اینکه کستلا یکی از محبوب ترین دسرهای ژاپنی است (کستوئرا نیز نامیده می شود) اما ریشه ای اروپایی دارد. این دسر در قرن شانزدهم توسط مبلغان پرتغالی به ناگازاکی آورده شد. از آن زمان این کیک اسفنجی شیرین شده با عسل، به شکل باورنکردنی در ژاپن محبوب شد. یکی از دلایل اصلی این محبوبیت، ماندگاری طولانی کستلا بود که آن را به یکی از ملزومات غذایی ملونان ژاپنی که رهسپار دریا می شدند تبدیل نمود. کستلا کره ندارد و تمام پف آن بخاطر تخم مرغ موجود در آن می باشد. ‏ ‏‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏

اگرچه تاریخ شکل گیری باقلوا مبهم است اما باور گسترده ای وجود دارد مبنی بر اینکه باقلوا را آشوریان در قرن هشتم ابداع کردند، عثمانی ها طرز تهیه ی باقلوا را از آشوریان گرفته، آن را بهبود دادند و به شکلی درآوردند که همه ی ما امروز می شناسیم: لایه های نازک خمیر فیلو که لابلای آن با آجیل خرد شده پر شده و در شیره یا عسل خوابانده گشته است. باقلوا در گذشته فقط برای افراد ثروتمند سرو می شده و رد این مسئله را می توان امروز نیز در اصطلاح ترکی «من آنقدر پولدار نیستم که هر روز باقلوا بخورم» جست و جو نمود!

سوسپیرو د لیمنیا اولین بار در سال 1818 وارد دیکشنری آشپزی آمریکایی شده و در همان جا نام مستعار «شعف سلطنتی پرو» را از آن خود نمود. سوسپیرو د لیمنیا در لغت به معنای «آه یک بانو» است، آهی که شخص پس از امتحان کردن این دسر خوشمزه می کشد! این دسر شیرین و چسبناک دارای پایه ی manjar blanco است که همان ورژن پرویی dulce de leche می باشد. روی این پایه با مرنگ پوشیده شده و در نهایت گرد دارچین روی آن پاشیده می شود.طرز تهیه دسر با شیرین عسل

هر کس با اطلاعات اندکی از زبان اسپانیایی می داند که ترس لچس با مباحث شیرین و خوشمزه مرتبط است. این کیک اسفنجی کرم دار از سه نوع لبنیات مختلف تشکیل شده: کف شیر، شیر غلیظ و خامه. چگونگی پیدایش این کیک و تاریخ آن به درستی مشخص نیست. اولین تئوری این است که در دهه ی 1940 کمپانی نستله دستور تهیه ی این کیک را روی بطری های کف شیر و شیر غلیظ چاپ کرد تا شیر بیشتری در مکزیک بفروشد. تئوری بعدی بر این باور است که این کیک از کیک های مرطوب قرون وسطی که توسط اسپانیایی ها به مکزیک آورده شده، الهام گرفته است. هاگن داز نیز از سال 2003 طعم جدیدی با عنوان بستنی ترس لچس را به طعم های خود اضافه نموده است.

هرچند که امروز تنگ یوآن در تمام طول سال مصرف می شود اما بصورت سنتی در روز پانزدهم سال جدید چینی خورده می شده و به معنای پایان جشن سال نو و همبستگی خانواده بوده است. این کوفته قلقلی ها از گلوتین آرد برنج تهیه شده و قبل از اینکه در شربت قرار بگیرند، در آب جوش پخته می شوند. این کوفته ها می توانند به صورت ساده یا با مغز لوبیای قرمز، کنجد سیاه و یا بادام زمینی سرو شوند.

پوئه نوعی پودینگ میوه ای است و پرطرفدارترین دسر تاهیتی محسوب می شود. پوئه به صورت سنتی در باربکیوها سرو می شده به این گونه که آن را در برگ موز می پیچیده و در گودال آتش می پخته اند. پوئه را می توان با پوره ی هر میوه ای از مانگو گرفته تا موز تهیه نمود. برای تهیه ی این دسر، پوره ی میوه را با نشاسته ی ذرت مخلوط کرده و بعد از پختن روی آن را با شیره ی نارگیل می پوشانند.

منبع : firstwefeast

2359

0

20 فروردین 98 ساعت 12:00

مطالب جالب و خواندنی

46286

7

18 فروردین 98 ساعت 07:00

مطالب جالب و خواندنی

4661

1

5 فروردین 98 ساعت 07:00

معرفی جاذبه های توریستی

78805

7

28 اسفند 97 ساعت 08:00

پیشنهاد ایرانگردی

45166

66

27 اسفند 97 ساعت 14:05

خبر های سایت

1577

0

25 اسفند 97 ساعت 12:00

مطالب جالب و خواندنی

جمعه، 5 خرداد 96 ساعت 03:13

وای من کارمند اصلا نمیدونم چه مزه ای
دم بربری گرم

جمعه، 5 خرداد 96 ساعت 03:13

واااااای راسمالای و اون تارت شیر منو دیوونه کرد

جمعه، 5 خرداد 96 ساعت 03:13

واااای چه خوشمزه

از:
5,800,000تومان
+
1,150یورو

از:
8,775,000تومان
+
80دلار

از:
4,195,000تومان

از:
3,550,000تومان

از:
3,480,000تومان

از:
8,775,000تومان
+
80دلار

نویسنده: لست سکند

نویسنده: لست سکند

نویسنده: لست سکند

نویسنده: لست سکند

نویسنده: لست سکند

نویسنده: ویدا نورمحمدیان

نویسنده: لست سکند

نویسنده: لست سکند

نویسنده: لست سکند

نویسنده: لست سکند

در صورتیکه تمایل دارید پیامک و آفرهای ما را دریافت کنید فرم زیر را تکمیل نمایید

لست سکند در سال 89 با هدف ارائه خدمات متفاوت و با کیفیت به شما عزیزان در صنعت گردشگری تاسیس شده است. سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است.

کليه حقوق اين سايت متعلق به لست سکند می باشد | 1397-1389



در آستانه سال نوی خورشیدی برخی از خانواده ها مشغله های فکری گوناگون در باب تهیه انواع شیرینی و غذا برای ایام نوروز دارند تا با دسترنج خود، کام مهمان هایشان را شیرین کنند. اگر جزو این افراد هستید و می خواهید خودتان دست به کار شوید، احتمالا دستورهای تهیه دسرهای شکلاتی زیر می توانند تا حدی شما را در این راستا یاری برسانند.

این شماره از آشپزی های عید ۹۶ را به شکلات اختصاص داده ایم زیرا علاوه بر طعم بسیار خوب، خواص متعددی نیز دارد. از جمله می توان به احساس نشاط و رفع خستگی، درمان خشکی پوست، کاهش فشار خون و تسهیل گردش خون، پیشگیری از پوکی استخوان،  محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، رفع چین و چروک، جوان سازی پوست، درمان اکنه و رفع خشکی لب اشاره کرد.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که شکلات تلخ یک منبع غنی از آهن، کلسیم و انواع ویتامین های A، B1 ، C ، D و E نیز هست.

برای آشنایی با روش تهیه چند نوع دسر شکلاتی در ادامه با روزیاتو همراه باشید. لازم به یادآوری است که برای دیدن دستور پخت و ویدئوی آموزشی هر کدام از موارد زیر، فقط کافی است روی نام آن کلیک کنید تا به صفحه موردنظر ارجاع داده شوید.طرز تهیه دسر با شیرین عسل

شکلات تخته ای چند لایه با مغز بادام

این شکلات تخته ای چند لایه با عطر کاکائو بسیار خوش طعم بوده و به دلیل داشتن بادام و شکلات، خواص تغذیه ای زیادی هم دارد.

توپی های کره بادام زمینی و شکلات تلخ

این دسر  خوشمزه را می توانید به همراه چای برای مهمان های خود سرو کنید.

اسنک شکلاتی با برنجک و کره بادام زمینی

این اسنک برای کودکان بسیار مناسب است و به احتمال زیاد آن را دوست خواهند داشت. مواد مورد نیاز برای درست کردن آن هم همیشه در دسترس هست و مراحل پخت خاصی هم ندارد.

لقمه های شکلاتی موز

ترکیب میوه هایی همانند موز با شکلات بسیار عالی است و این دسر به شما یاد خواهد داد که چگونه در کوتاه ترین زمان ممکن، یک خوراکی شیرین و لذیذ تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

دونات شکری با مغز شکلات

دونات از جمله شیرینی های بسیار محبوب در میان مردم است که به عنوان میان وعده و عصرانه هم تهیه و سرو می شود. بنابراین، خوب است که خودتان هم با روش تهیه آن در خانه آشنا شده و هر زمان که هوس می کنید، چند عدد دونات تازه شکلاتی پخته و از طعم آن لذت ببرید.

تخته شکلاتی آجیل برای صبحانه

این اسنک در عرض یک ساعت تهیه شده و می توانید به عنوان صبحانه یا عصرانه آن را مصرف کنید. این تخته های آجیلی که با شکلات و عسل ترکیب می شوند، یک خوراکی بسیار مقوی محسوب شده و انرژی لازم برای یک روز کاری را تامین می کنند.

پای شکلاتی با چوب شور

قسمت نان این پای شکلاتی بسیار خوشمزه را چوب شورهای کره ای تشکیل داده اند.

کیک کرپ شکلاتی

این کیک شکلاتی دستور پخت سختی ندارد فقط باید با حوصله، چندین لایه کرپ کاکائویی آماده کرده و سپس آن ها را سر هم کنید. این دسر برای صبحانه یا عصرانه گزینه مناسبی محسوب می شود.

طرز تهیه مافین موز و شکلات

این مافین بسیار ساده و سریع آماده می شود و مواد اولیه آن نیز از تمامی سوپرمارکت ها قابل تهیه است. در عرض ۳۰ دقیقه می توانید کیک های کوچک و خوشمزه برای صبحانه یا عصرانه خود تهیه نموده و به همراه چای یا قهوه میل کنید.

اِسکُن شکلاتی

اسکن (Scone)، نوعی نان شیرین است که بسیار سریع حاضر شده و عموما از آرد گندم، جو یا جودوسر به همراه بیکینگ پودر تهیه می شود. در حالت معمولی، روی سطح اسکن مخلوط آب و تخم مرغ می زنند تا در روند پخت طلایی شود. اما می توان با اضافه کردن برخی مواد دیگر همانند شکلات و خامه، طعمی خاص و خوشمزه به آن بخشید.

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

طرز تهیه دسر با شیرین عسل
طرز تهیه دسر با شیرین عسل
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *