طریقه مصرف شربت زینک پلاس در کودکان

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف شربت زینک پلاس در کودکان
طریقه مصرف شربت زینک پلاس در کودکان

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

فرآبند رشد کودکان و درست پیش رفتن این فرآیند از دغدغه های همیشگی والدین است. گاهی رشد والدین متوقف شده و یا با بیشتر شدن سن کودکان روند آن کند می شود, در این موارد گاهی از داروهای کمکی برای کمک به رشد استفاده می شود. یکی از این داروها شربت زینک پلاس است که علاوه بر رشد کودکان برای رویش مو و ناخن در بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از شربت زینک پلاس و قرص آن جهت رشد و تقویت اندام های بدن خصوصا در دوره بلوغ استفاده می شود. رشد قد کودکان و نوجوانان و رویش طبیعی مو یکی از مواردی است که برای مصرف این دارو گفته می شود. سوالی که شاید ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول کند این است که این دارو تا چه حد می تواند برای موارد گفته شده موثر باشد. در ادامه این مطلب به طور کامل در مورد این دارو, نحوه مصرف آن, عوارض و تاثیر آن بر بدن صحبت می کنیم.

همانطور که گفته شد عمده مصرف شربت زینک پلاس برای افزایش روند رشد جسمی و ذهنی کودکان و نوجوانان است. اما این دارو برای مصارف دیگری مانند تقویت حافظه, افزایش اشتها, تقویت میل جنسی و دستگاه تولید مثل, تقویت سیستم دفاعی بدن, درمان آرتروز, کمک به ترمیم زخم ها, درمان سرما خوردگی و جلوگیری از آن, برای رشد ناخن, رویش مو و حفظ سلامت پوست موثر است.

شربت زینک پلاس حاوی روی, مواد معدنی, ویتامین های گروه B و C است. روی یکی از عناصر ضروری بدن است که نقش موثری در حفظ ساختار بدن دارد. روی در بافتها و مایعات بدن وجود دارد. کمبود روی ممکن است سبب توقف رشد خصوصا در کودکان, کاهش وزن, کاهش قدرت بینایی, کاهش قدرت چشایی, کاهش اشتها, اسهال مزمن, ابتلا به انواع عفونت ها و ریزش مو شود.

دوره مقدماتی php

ویتامین B نقش تعیین کننده ای در رشد و سلامت مو, ناخن و پوست دارد. و در فرآیند سوخت و ساز بدن و متابولیسم نیز موثر است. کمبود این ویتامین ممکن است سبب یبوست, کاهش اشتها, کم خونی و خستگی بدن شود.

طریقه مصرف شربت زینک پلاس در کودکان

ویتامین c محلول در آب است. این ویتامین از طریق مواد غذایی جذب بدن می شود زیرا بدن انسان توانایی ساخت این ویتامین را ندارد. از فواید ویتامین ث می توان به آنتی اکسیدان بودن آن و جذب بهتر آهن اشاره کرد. کاهش این ویتامین در بدن ممکن است سبب بیماری یا عوارض خطرناکی مانند خشک شدن و از دست رفتن رطوبت پوست و مو, متورم شدن مفاصل, خونریزی بینی, طولانی شدن زمان بهبود زخم ها, خونریزی لثه شود. همچنین ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن, اضافه وزن و کم خونی از عوارض کمبود ویتامین ث می باشد.

مقدار مصرف زینک پلاس در بزرگسالان و کودکان متفاوت است. بزرگسالان می توانند در طی روز یکبار از این دارو همراه غذا استفاده کنند. اما در کودکان با توجه به رده بندی سنی شان متفاوت است. به عنوان مثال به کودکانی که بین 1 تا 7 سال دارند باید حدود یک قاشق مرباخوری در طی روز از این شربت خوراند. به کودکانی که 7 تا 13 سال دارند نیز دو مرتبه در طی روز و یک قاشق مربا خوری از شربت زینک پلاس داده شود, و نوجوانان بالای 13 سال باید سه مرتبه در روز و یک قاشق مربا خوری میل کنند.

هر دارویی در کنار فواید درمانی ممکن است دارای عوارضی نیز باشد. شربت زینک پلاس نیز در کنار فواید فراوان بویژه برای رشد کودکان ممکن است سبب بوجود آمدن اختلالاتی نیز در بدن شود. لازم به ذکر است که گفته شود از مصرف بدون نسخه این دارو خودداری و بعد از طی دوره درمان مصرف آن را قطع کنید.

از داروی زینک پلاس نباید به مدت طولانی استفاده شود, زیرا مصرف مداوم آن ممکن است باعث کاهش آهن و کم خونی شود. بنابراین توصیه می شود که بعد از یک ماه مصرف این شربت دو هفته مصرف آن را قطع کرده و در طی این دو هفته قرص آهن مصرف شود.

به والدین توصیه می شود که در زمان رشد کودک به رژیم غذایی آنها توجه ویژه داشته باشند تا رشد کودکان سیر طبیعی را طی کند و نیازی به استفاده از داروهایی مانند شربت زینک پلاس نباشد. استفاده از گوشت پرندگان, ماهی, سبزیجات, عسل, مغز ها, میوه ها و آب میوه های طبیعی که سرشار از ویتامین های مختلف هستند نیز توصیه می شود.

مصرف شربت یا قرص زینک پلاس در دوره بارداری ممنوع بوده و عوارض خطرناکی را به همراه دارد. در دوره شیر دهی نیز باید با تایید پزشک مصرف شود, مواد موجود در این دارو ممکن است از طریق شیر به کودک منتقل شده و اثرات منفی در رشد و سلامت آن داشته باشد.

منبع : آرگا


پیشنهادات تفریحی برای سفر ماه عسل در آنتالیا



آشنایی با نوشهیر استانبول



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

طریقه مصرف شربت زینک پلاس در کودکان

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

طریقه مصرف شربت زینک پلاس در کودکان
طریقه مصرف شربت زینک پلاس در کودکان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *