طرز تهیه دسر با انار شب یلدا

دوره مقدماتی php
طرز تهیه دسر با انار شب یلدا
طرز تهیه دسر با انار شب یلدا

اختصاصی دنیاک:‌ چند روزی بیشتر به شب یلدا باقی نمانده و این روزها خانواده‌ها در تدارک منوی شب یلدا برای پذیرایی از مهمانانشان هستند. دسر یکی از بخش‌های شیرین و خوشمزه شب یلداست که به خصوص برای کوچک‌ترها بسیار وسوسه برانگیز است. در این مطلب به شما طرز تهیه سه نوع دسر مختلف را با انار آموزش می‌دهیم.

پودینگ انار یک دسر خوشمزه یلدایی

 

مواد لازم برای تهیه پودینگ انار

طرز تهیه دسر با انار شب یلدا

۴ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

دوره مقدماتی php

نوک قاشق غذاخوری وانیل

خامه فرم گرفته ۱۵۰ گرم

۲ پیمانه آب انار

۳/۴ پیمانه پودر قند

۲ قاشق غذاخوری شیر

۲ ورق ژلاتین

۱۰۰ گرم پنیر خامه‌ای

مقداری دانه انار

طرز تهیه پودینگ انار

ابتدا آب انار را با پودر نشاسته، وانیل و پودر قند مخلوط کنید و سپس شیر را به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی گاز قرار دهید و مدام هم بزنید تا غلیظ شود. در محله بعدی پنیر خامه‌ای را با خامه فرم گرفته ترکیب کنید و هم بزنید، فقط در حدی که یک دست شود. حالا مخلوط خامه‌تان را با مواد مرحله اول ترکیب کنید تا غلظت آن بیشتر شود. حالا ورقه ژلاتین را در ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری آب حل کنید و روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا آب شود. بعد آن را به موادتان بیافزاید. پودینگ شما آماده است. انار دانه شده را به آن اضافه کنید و در یخچال قرار دهید.

۲۰ دقیقه‌ای مسقطی انار درست کنید

 

مواد لازم برای تهیه مسقطی انار

۴ پیمانه آب انار

۸ قاشق غذاخوری نشاسته

۲ پیمانه شکر

۱/۲ پیمانه گلاب

۵۰ گرم کره

طرز تهیه مسقطی انار برای ۴ نفر

ابتدا نشانه را با آب انار مخلوط کنید و سپس آن را داخل قابلمه بریزید و روی آتش قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد شکر را اضافه کنید و هم بزنید. پس از اینکه غلظت موادتان مثل فرنی شد، گلاب را به آن اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا شفاف شود. در آخر نیز کره را اضافه کنید. مخلوط تان را داخل قالب مد نظرتان بریزید و قالب را داخل یخچال قرار دهید. در آخر آن را با پودر شکر، خلال پسته و نارگیل تزئین کنید. یادتان باشد که اگر آب انارتان شیرین است، میزان شکر را کم کنید. می‌توانید در کنار آب انار از آب زرشگ نیز استفاده کنید.

ژله انار با بستنی یک گزینه خوشمزه برای شب یلدا

 

مواد لازم برای تهیه ژله انار با بستنی

۱ بسته ژله انار

بستنی وانیلی به مقدار دلخواه

کمتر از یک پیمانه آب جوش

طرز تهیه ژله انار با بستنی

ابتدا ژله را با آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید. بعد ظرف‌تان را روی کتری بگذارید تا ژله خوب مخلوط شود و ته ظرف نماند. سپس بستنی را به ژله اضافه کنید. لازم نیست زیاد مخلوط تان را هم بزنید، چون می‌خواهیم ژله دو لایه درست کنیم. بعد مخلوط را داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. دسر شما بعد از ۲۵ دقیقه آماده است. می‌توانید آن را با دانه‌های انار تزئین کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

طرز تهیه دسر با انار شب یلدا

وب‌سایت

شب یلدا طولانی ترین شب سال است طبق سنت ایرانی دور هم جمع میشویم و انار یکی از میوه های شب یلداست شما با ژله انار میتوانید از مهمانان خود پذیرایی کنید.

برای تهیه ژله انار شب یلدا ابتدا یک بسته ژله انار را طبق دستور روی جعبه ژله، آماده کنید، بدین ترتیب که یک لیوان آب جوش داخل یک ظرف شیشه ای بریزید و یک بسته پودر ژله را روی آن بریزید و خوب هم بزنید می توانید ظرف را روی سماور و یا در ماکروویو بگذارید تا ذرات ژلاتین در آب جوش خوب حل شود. سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید ژله انار آماده است.

شما می توانید به جای پودر آماده ژله انار از ژلاتین استفاده کنید، نصف لیوان آب سرد را با ۳ قاشق سوپخوری ژلاتین مخلوط کنید و بگذارید روی بخار آب و یا ماکروویو که ژلاتین کاملا حل شود و مایع شفاف شود و سپس آب انار را به مخلوط آب و ژلاتین اضافه کنید و به جای ژله آماده استفاده کنید.
انار را دون کنید، ته گیلاسها و یا هر ظرفی که خواستید مقداری از ژله انار را بریزید و مقداری از دانه های انار را در ژله بریزید و در یخچال بگذارید تا ژله ببندد و باقیمانده ژله را روی بخار کتری قرار دهید تا بصورت مایع بماند.

حالا نشاسته، آب، شیر و شکر را مخلوط کنید و روی اجاق گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا نشاسته گلوله نشود و سر نرود وقتی مایع غلیظ شد و خامی نشاسته گرفته شد گلاب را اضافه کنید و مخلوط نشاسته را بگذارید سرد شود.

بعد از اینکه ژله انار گرفت مقداری از مخلوط نشاسته را روی ژله بریزید و در یخچال بگذارید تا خوب بگیرد سپس بقیه ژله انار و دانه های انار را بریزید بعد از سفت شدن ژله، باقیمانده مایع نشاسته را روی آن بریزید و در یخچال بگذارید تا ژله کاملا بگیرد. دسر چند لایه ژله انار شب یلدا آماده است نوش جان.طرز تهیه دسر با انار شب یلدا

This browser does not support the video element.

تزیینات شب یلدا, سفره آرایی و میوه آرایی
2,037 بازدید

ژله انار با دانه انار

⭕️برای درست کردن این دسر خوشمزه اول برای هر طرح وشکلی که دوست دارید ژله مناسب رو انتخاب کنید من یک بسته ژله انار ویک بسته هم ژله توت فرنگی ویک بسته هم ژله بلوبری انتخاب کردم وبه شکل تارت درست کردم…به ماست ده درصد احتیاج داریم …

⭕️ژله ها را جداگانه با ۳/۴لیوان اب جوش حل میکنیم تا شفاف بشه بعد ماستمونو تو یه ظرف بزرگ میریزیم و ژله هامونو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مخلوط بشن .

⭕️از هر ترکیب رنگی دوست داشتین میتونید با ژله هاتون بدست بیارین.
برای جدا کردن ژله مون از قالب اطراف ژله را با چاقو جدا کردم وبرگردوندم ظرف سرو و روی قالب ژله را حرارت سشوار میگیرم و به راحتی جدا میشه و یا اینکه دو ثانیه داخل آب جوش بزارید وقالب رو برگردونید .طرز تهیه دسر با انار شب یلدا

برچسب ها دسر انار و بستنی دسر شب چله دسر شب یلدا طرز تهیه دسر انار پاناکوتا انار شف طیبه تارت انار دسر انار با نشاسته دسر پاناکوتای انار دسر ماست و انار دسر هندوانه شب یلدا دسرانار شب یلدا

طرز تهیه کیک به شکل هندوانه4.2 امتیاز از 105 رای فیلم طرز تهیه کیک هندوانه …

تزئین سالاد

تزیین سالاد الویه

مدل کیک تولد دخترانه

تزیین غذا و سفره ایرانی

طرز تهیه انواع ژله

انواع سالاد کاهو با تزیینات

تزیین سالاد فصل

عکس تزیین سالاد کاهو کلم

تزیین سالاد کاهو و کلم

تزیین سالاد فصل

تزیین انواع سالاد شیرازی

دیزاین  سالاد کاهو

تزیین سالاد ماکارونی

طرز تزیین حلوا

عکس تزیین حلوا عروسی

تزیین ژله جدید

طرز تهیه ژله تزریقی

طرز تهیه ژله رولی

تزیین مدل ژله چند رنگ

تزیین غذا و دسر ایرانی

تزیین غذا و سالاد و دسر

تزیینات دسر

تزیین دسر ژله

ژله انار

سفره شب یلدا سنتی

طرز تهیه دسر با انار شب یلدا

تزیینات شب یلدا

تزیین پشمک شب یلدا

تزئین سفره ی افطاری

تزیین سفره افطار

منو غذایی ماه رمضان

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

پروفایل اسفند ماهی

عکس پروفایل پدر

تزیین سفره هفت سین

دسر شب یلدا یکی از خوراکی های خوشمزه  و پرطرفدار برای طولانی ترین شب ساله که به روش های مختلف و اغلب با میوه ها و خوردنی های مخصوص این شب تهیه می گردد. امروز تصمیم دارم شما رو با طرز تهیه یک دسر با طعم و مزه عالی و ظاهری زیبا و جالب آشنا کنم تا حتما این دسر خوشمزه را در منزل و برای شب یلدا تهیه نمایید. در ادامه این آموزش کاکل و مرحله به مرحله را ملاحظه نمایید.

برای تهیه دسر شب یلدا بهترین پیشنهاد استفاده از میوه های مخصوص این شب است که طعم بی نظیری به دسر می بخشد. میوه ایی که در این مطلب قصد دارم به کمک آن دسری خوش طعم و عالی برای شب یلدا تهیه کنم، انار است که وجودش ظاهری زیبا به دسر ما می بخشد. در ادامه آموزش کامل تهیه این دسر را ملاحظه فرمایید و از آن برای پذیرایی و تزیین سفره شب یلدا استفاده نمایید.

دانه های انار : یک پیمانه

ژله انار : یک بسته

طرز تهیه دسر با انار شب یلدا

ژله آلوئه ورا : یک بسته

خامه صبحانه : صد گرم

برای شروع تهیه دسر شب یلدا ابتدا قالبی مناسب تهیه نموده و دیواره های آن را کمی چرب کنید. سپس دانه های انار را داخل قالب بریزید. در ظرفی جداگانه یک بسته پودر ژله آلوئه ورا با یک و نیم پیمانه آب جوش مخلوط نمایید و بعد از حل شدن کامل پودر ژله در آب جوش نصف آن را به آهستگی و با قاشق روی دانه های انار ریخته و قالب را در یخچال قرار دهید.

در این مرحله ۵۰ گرم از خامه را هم زده و با باقیمانده ژله آلوئه ورا مخلوط کنید و داخل قالب و بر روی ژله گرفته شده بریزید.

بعد از اینکه مطمئن شدید ژله داخل قالب گرفته است، پودر ژله انار را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کنید و با ۵۰ گرم خامه باقیمانده ترکیب نمایید. در این مرحله خامه به رنگ صورتی در می آید. ترکیب خامه و ژله را در قالب ریخته و دوباره در یخچال قرار دهید تا کاملا بگیرد.

دسر شب یلدا را از قالب خارج نموده و به دلخواه برش بزنید و در کنار دیگر خوراکی ها خصوصا هندوانه و کدو شب یلدا نوش جان فرمایید.

امیدوارم با استفاده از آموزشی که در این مطلب ارائه دادم، دسر شب یلدا خوشمزه و عالی را تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. پیشنهاد می کنم برای مشاهده سایر دستورها و همچنین تزیینات مخصوص شب یلدا به بخش سفره آرایی شب یلدا مراجعه نمایید. نوش جان

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

پنجشنبه شب یلدا بود ولی ممکن است بسیاری از خانواده ها امشب را به عنوان شب یلدا جشن بگیرند. به همین بهانه در این مقاله طرز تهیه یک دسر انار ساده برای شب یلدا را آموزش می دهیم

این دسر خوشمزه را برای شب یلداامسال تان درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

بیشتر بدانید : کاپ کیک انار، یک دسر عالی برای شب یلدا 97

بیسکویت پتی بور : به مقدار لازمانار دون شده : 2 فنجانبستنی وانیلی : 200 گرمپودر ژله انار : 2 بستهآبجوش : 1/5 لیوانآب انار : 1/5 لیوان

بیشتر بدانید : دسر انار لایه ای، یک دسر نیم ساعته برای شب یلداطرز تهیه دسر با انار شب یلدا

بیشتر بدانید : دسر یاقوتی مخصوص شب یلدا

ابتدا بستنی را بیرون قرار بدهید تا به حالت مایع و روان تبدیل شود. در صورت نبود بستنی می توانید به همین مقدار از خامه صبحانه استفاده کنید که در این صورت خامه را روی حرارت ملایم قرار می دهید تا مثل بستنی آب شود فقط مدام هم بزنید تا خامه نبرد.در قابلمه  کوچکی آب انار را بریزید تا کمی بجوشد. (من از کنسانتره انار که آب انار طبیعی و خالص هست استفاده کردم )سپس یک بسته پودر ژله را اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملاً پودر ژله در آن حل شود.چند دقیقه ای صبر کنید تا کمی خنک شود.بعد بستنی آب شده را کم کم اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا بستنی با ژله مخلوط  و دون دون نشود.( در این صورت از صافی عبور دهید).سپس بیسکوئیت هارا در کف ظرف مورد نظرتان بچینید.مقدار خیلی کم از مواد ژله بستنی را با قاشق روی بیسکوئیت ها بریزید و به مدت 5 دقیقه در فریزر قرار دهید.سپس  ظرف را خارج کرده و قاشق قاشق و به آرامی بقیه ژله بستنی را روی بیسکوئیت ها بریزید و حدود 1 الی 2 ساعتی در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.بعد که لایه ی پایینی بسته شد از یخچال خارج کرده و انارهای دون شده رو روی آن بریزید.سپس بسته دیگر از پودر ژله که مونده را با آبجوش حل کنید. می توانید به روش بن ماری این کار را بکنید تا کاملا حل شود.سپس صبر کنید کمی خنک شود و با قاشق مقدار خیلی کمی از ژله را روی انارها اضافه کنید و حدود 5 دقیقه در فریزر قرار دهید تا ببندد و انارها روی دسر شناور نشود.بعد از فریزر خارج کرده و بقیه ژله انار رو به آرامی اضافه کرده سپس بگذارید در یخچال تا کاملاً ببندد.برای درست کردن این دسر می توانید از ظرفهای پیرکس استفاده کنید.

بیشتر بدانید : شب یلدا : دسر ماست هندوانه، یک ژله شیک و آسان برای شب یلدا

بیشتر بدانید : شب یلدا امسال کرم چیز خرمالو درست کنید

بیشتر بدانید : دسر شب یلدا، موس انار سه لایه درست کنید

بیشتر بدانید : دسر شب یلدا امسال، کرم لبو درست کنید

بیشتر بدانید : شب یلدا : شکلات انار، یک دسر نیم ساعته و آسان

بیشتر بدانید : دسر شب یلدا، موس انار سه لایه درست کنید

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : sooran.com

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

چیدن سفره هفت سین یکی از زیباترین سنت های ما ایرانیان است که برای استقبال از بهار و نوروز انجام می دهیم. یکی از زیباترین پیشنهادها برای چیدن سفره هفت…

یکی از سنت های ایرانیان برای استقبال از بهار چیدن سفره هفت سین و یکی از ارکان مهم در تزیین سفره تزیین تخم مرغ هفت سین است. در این مقاله ایده هایی…

کلمپه یکی از شیرینی های سنتی ایران است که برای نوروز بسیار مناسب است

برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز برای خانم های خانه یکی از سخت ترین کارها است. شما هم برای تمیز کردن اجاق گازتان به جای استفاده از مواد شیمیایی از…

چیدن سفره هفت سین یکی از زیباترین سنت های ما ایرانیان است که برای استقبال از بهار و نوروز انجام می دهیم. یکی از زیباترین پیشنهادها برای چیدن سفره هفت سین، سفره هفت سین به رنگ سفید است

سبک زندگی سیمرغ برای سفره هفت سین عید نوروز امسال روشهایی ساده و در عین حال بسیار زیبا جهت تزیین تخم مرغهای سفره هفت سین در نظر گرفته است…

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

طرز تهیه دسر با انار شب یلدا
طرز تهیه دسر با انار شب یلدا
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *