طرز تهیه دسر آناناس با ژله

دوره مقدماتی php
طرز تهیه دسر آناناس با ژله
طرز تهیه دسر آناناس با ژله

پودر شکر                            3 قاشق غذاخوری، معادل 60 گرمخامه                                  250 گرمکمپوت آناناس                      یک قوطی نیم کیلویی، وزن آبکش آن 300 تا 400 گرم است.پسته و اسمارتیز برای تزئین   چند عددوانیل                                  یک چهارم قاشق چایخوریپودر ژله آناناس                     دو بسته

با این مقدار مواد لازم حدوداً به اندازه ده کاسه ماست خوری از “دسر آناناس با ژله” خواهیم داشت.

آناناس های یک قوطی نیم کیلویی کمپوت آناناس را جدا کرده در مخلوط کن می ریزیم (آب کمپوت را کنار می گذاریم)، تا دو پیمانه پوره آناناس به دست آید.


یک بسته پودر ژله را به تدریج در یک پیمانه آب جوش (تقریباً 120 گرم) حل می کنیم.

طرز تهیه دسر آناناس با ژله

دوره مقدماتی php


نصف پیمانه از ژله سرد شده را جدا می کنیم و به تدریج در پوره آناناس می ریزیم.


250 گرم خامه پاستوریزه سفت را 2 ساعت در فریزر می گذاریم سپس آن را از فریزر درآورده و با 3 قاشق غذاخوری پودر شکر و یک چهارم قاشق چایخوری وانیل مخلوط می کنیم.آن را با همزن برقی حدود 5 دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد.


مخلوط پوره آناناس و ژله را کم کم به خامه فرم گرفته اضافه می کنیم تا دسر آماده شود.


دسر آماده شده را در کاسه های ماست خوری می ریزیم و برای تزئین، روی آن تکه ای از کمپوت آناناس، پسته و یا غیره قرار می دهیم. سپس آن را 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر بسته شود.


مقدار کالری موجود در کل دسر 2700 کیلوکالری می باشد.مقدار کالری موجود در یک کاسه ماست خوری از این دسر 270 کیلوکالری می باشد.


دسر آناناس همانند دسر سیب یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است. همان طور که می دانید آناناس جزو میوه هایی است که خاصیت ضد سرطانی دارد. مصرف آناناس موجب افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن می شود و پزشکان همواره توصیه می کنند که بیماران پس از عمل های جراحی یا دچار شدن به بیماری های عفونی آناناس مصرف کنند.

ازدیگر خواص آناناس میتوان خاصیت خنک کنندگی برای درمان آفتاب سوختگی ،سلامت پوست واستخوان ها نام برد. آناناس دارای مقدار زیادی کلسیم،فسفر،آهن،منیزیم، پتاسیم ،سدیم ومنگنزمی باشد. هم چنین آناناس منبع غنی از ویتامین های C ،A، B1 ،B2 می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر آناناس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر آناناس را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی حرفه ای می توانید دسر آناناس خوشمزه و مجلسی درست کنید.

1. پودر ژلاتین را روی شیر می پاشیم و صبر می کنیم تا اسفنجی شود. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم (بن ماری میکنیم) تا ژلاتین ذوب شود.

2. ماست + خامه + وانیل + پودر قند را با همزن می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

طرز تهیه دسر آناناس با ژله

3. ماست و خامه را حتما از قبل به دمای مخیط می رسانیم درغیراینصورت ممکن است ژلاتین درماست و خامه سرد، لخته و تکه تکه شده و دسر خراب شود.

4. آب کمپوت را هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. کف قالب را با کمی روغن چرب می کنیم. میوه ی دلخواه خود را به سلیقه خود انتخاب می کنیم و کف قالب می چینیم و مقداری ژله آلوورا روی میوه ها می ریزیم و در یخچال می گزاریم تا نیم بند شود.

5. سپس کمی از مایه دسر را روی ژله آلوورا نیم بند می ریزیم و دریخچال می گذاریم تا نیم بند شود. حالا آناناس خرد شده را به بقیه مایه دسر افزوده و روی مایه دسر نیم بند شده داخل قالب می ریزیم و بعدش قالب را در یخچال قرار می دهیم تا دسر ببندد.

6. بعداز آماده شدن دسررا از یخچال بیرون آورده و دور تا دور دسر را با نوک کارد آزاد کرده و در ظرف سرو برمی گردانیم و به سلیقه خود تزئین می کنیم .امیدواریم از خوردن این دسر خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید .

حتما از کمپوت استفاده کنید، در صورت استفاده از آناناس تازه حتما آناناس رو بعد از خرد کردن 5 دقیقه با کمی آب و شکر می جوشانیم درغیر این صورت آناناس تازه مانع بستن دسر میشود. همچنن دقت داشته باشید در صورت استفاده از خامه قنادی میزان پودر قند را بنا به ذائقه خود کمتر کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

طرز تهیه دسر آناناس با ژله
طرز تهیه دسر آناناس با ژله
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *