طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی

جوجه کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که علاوه بر اینکه دستور پخت آن بسیار آسان است خیلی سریع نیز آماده می شود. جالب است بدانید این کباب خوشمزه در کنار کباب هایی مثل کباب کوبیده از مجلسی ترین کباب ها محسوب می شود.

جوجه کباب از جمله غذاهایی محسوب می شود که دستورهای بسیار متنوعی دارد و تقریبا هر کَس برای طعم دار کردن گوشت مرغ برای خود روشی متفاوت دارد و از مواد متفاوتی استفاده می کند. مواد متداول برای طعم دار کردن جوجه کباب پیاز ، زعفران و آبلیمو هستند.

جوجه کباب انواع پخت مختلفی نیز دارد که از مهم ترین روش های پخت جوجه کباب می توان به جوجه کباب ذغالی و جوجه کباب تابه ای اشاره کرد. جوجه کباب ذغالی بیشتر برای بیرون از منزل و جوجه کباب تابه ای بیشتر در منزل تهیه می شود.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی جوجه کباب با پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی

دوره مقدماتی php

ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید و پیازها را پس از گرفتن پوست به صورت خلالی در آن خرد کنید. در صورت تمایل می توانید فقط از آب پیاز برای طعم دار کردن گوشت مرغ استفاده کنید. مرغ را پس از شستشو به اندازه جوجه کبابی خرد کنید و به ظرف حاوی پیازها اضافه کنید.

در ادامه آبلیمو را به همراه روغن زیتون ، زعفران دم کرده ، ماست چکیده ، زنجبیل رنده شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به ظرف حاوی پیاز و گوشت مرغ اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند.

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید درب ظرف را بگذارید و آنرا به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ علاوه بر اینکه کمی استراحت کند ، طعم دار نیز شود. پس از گذشت ۴ ساعت ظرف حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج کنید.

در مرحله بعدی گوشت مرغ را سیخ کنید. برای این منظور قطعات متناسب با هم را در یک سیخ قرار دهید. مثلا قطعات استخوان دار که دیرتر پخته می شوند را در یک سیخ و قطعاتی که لخم و یکدست هستند را در سیخ دیگری قرار دهید.

در این مرحله یک نکته دیگر را هم باید رعایت کنید و آن نکته این است که حتما خرده های پیاز را از روی تکه های گوشت مرغ جدا کنید سپس آنها را سیخ کنید. زیرا خرده های پیاز باقیمانده روی گوشت مرغ در هنگام کباب کردن خیلی سریع می سوزند و روی طعم کباب تاثیر می گذارند.

پس از اینکه سیخ کردن گوشت مرغ به اتمام رسید باید منقل را آماده کنید. توجه داشته باشید که حتما ذغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال های خام علاوه بر زیانی که برای بدن دارند باعث می شوند کباب طعم دود بگیرد.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکدست کباب شود. در همین حین کره را ذوب کنید و با مقدار کمی زعفران دم کرده مخلوط کنید. در ۲ دقیقه پایانی پخت کباب سس کره را روی کباب ها بمالید.

مالیدن مخلوط کره و زعفران باعث نرم شدن کباب ها و جلوگیری از خشک شدن آنها می شود. ضمن اینکه روی طعم و رنگ جوجه کباب نیز تاثیر مثبت می گذارد. در پایان پس از اینکه جوجه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

تقویم ۹۸ pdf ، تقویم ۹۸ در یک نگاه ، تقویم سال ۹۸ در یک نگاه ، تقویم ۹۸ با مناسبت ها ، دانلود تقویم …

این روزها بحث بر سر دستمزد بازیگرها به عنوان یکی از عوامل افزایش هزینه‌های تولید سینمابالا گرفته است…

در شبکه های اجتماعی عکس های از مریم کاویانی با یک دیپلمات (رامین مهمانپرست) منتشر شده است که حکایت ا…

نام همسر جدید و دوم الهام حمیدی چیست؟ الهام حمیدی با انتشار تصویری در صفحه شخصی اش خبر از ازدواجش دا…

باران خوش اندام همسر امیرحسین صدیق کیست؟ امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرامش و…

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی

نظرات

قطر برج میلاد ، برج میلاد چند پله دارد ، داخل برج …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

محمدرضا ملکشاهی راد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۸ فروردین ماه) مجلس شورای …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

تاریخ بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان تیم پرسپولیس ایران در بازی حساس …

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

با دیدن فیلم زندگی‌های لاکچری چهره‌ها و درک فاصله‌ زیادی که بین …

نظرات

۱ نظر

نظرات

۱ نظر

نظرات

۴ نظر

۲ نظر

تقویم ۹۸ pdf ، تقویم ۹۸ در یک نگاه ، تقویم سال …

نظرات

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی

نظرات

۱ نظر

۳ نظر

۴ نظر

۴ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

سنگین ترین نوزاد متولد شده در ایران دکتر محمود نوری شادکام گفت: …

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

روش‌های درمانی فعلی متداول برای مقابله با ویروس اچ آی وی، مبتنی …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۷ بود که زمزمه افزایش قیمت محصولات توسط …

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

شرکت کالسیمین نشان می‌دهد مقدار فروش شمش روی این شرکت در ماه …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

ساعت ۱۲ شب ۶ فروردین مرگ زن میانسالی از سوی ماموران کلانتری …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۳ نظر

لوکیشن و محل تصویربرداری سریال نون خ در کدام شهر و روستا …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نان برساق لکی در لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، بیجار، بدره و دلفان …

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

۶ نظر

نظرات

نظرات

تصاویری از حضور افراد معروف در خانه مرحوم جمشید مشایخی جمشید مشایخی …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۵ نظر

دانشجوی ۲۱ ساله کلاله‌ای که از ۱۷ سالگی به فکر اهلی کردن …

نظرات

۳ نظر

نظرات

۲ نظر

نظرات

نظرات

۲۰ اسفند ۱۳۹۷

۱۸ اسفند ۱۳۹۷

۲ بهمن ۱۳۹۷

۲ بهمن ۱۳۹۷

۲۴ دی ۱۳۹۷

۲۴ دی ۱۳۹۷

۲۳ دی ۱۳۹۷

۱۵ دی ۱۳۹۷

۷ دی ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

جوجه کباب یکی از غذاهای بسیار خوشمزه برای تمام افراد در تمام سنین می باشد. این غذا دارای کالری زیادی می باشد و روش طبخ آن بسیار ساده است. یک جوجه کباب خوب، علاوه بر داشتن طعم عالی باید نرم و به اصطلاح مغز پخت باشد.

جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی ها محسوب می شود. تقریبا همه افراد طرفدار جوجه کباب هستند. تهیه جوجه کباب بسیار آسان است و می توان با هزینه و صرف زمان کم، آن را طبخ نمود. بسیاری از افراد این غذا را در سفرهای خود و بیرون خانه درست می کنند.

1- گوشت مرغ خرد شده(ترجیحا سینه مرغ): 1 عدد

2- آبلیمو تازه : 1 استکان

3- پیاز درشت خرد شده : 2 عدد

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی

4- زعفران: 1/3 لیوان به صورت دم کرده

5- ماست یا روغن زیتون: نصف لیوان

6- نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

7- کره: به مقدار لازم

1- در اولین مرحله از طرز تهیه جوجه کباب، ابتدا مرغ های خرد شده را آبکشی نموده و صبر می کنیم تا کاملا خشک شده و آب مرغ گرفته شود.

2- پیاز را به صورت درشت خرد کرده، در ظرفی مناسب می ریزیم.

3- قطعات مرغ خشک شده را به پیاز اضافه کرده و  روغن یا ماست را نیز با آن ها ترکیب می کنیم.

4- زعفران دم کرده، آبلیمو و نمک و فلفل سیاه را نیز به مخلوط گوشت اضافه کنید و خوب مواد را هم زنید تا همه با هم مخلوط شوند و مرغ ها به خوبی به مواد آغشته شوند.

5- ظرف حاوی مرغ را با نایلون یا سلفون بپوشانید و به مدت حداقل 5 ساعت داخل یخچال قرار دهید. توجه شود هرچه بیشتر مخلوط مرغ در یخچال بماند، بیشتر مزه دار می شود بنابراین تا 8 ساعت نیز می توانید این مخلوط را در یخچال نگهداری کنید.

6- در مرحله ششم از طرز تهیه جوجه کباب، پس از استراحت گوشت، سیخ ها را آماده کرده و تکه های مرغ را به صورتی که از هم فاصله نداشته باشند،به سیخ بکشید.

7- کره را به همراه مقداری 2قاشق غذا خوری آبلیمو تازه و نمک و فلفل به روش بن ماری حرارت داده تا آب شده و باهم ترکیب شوند.

8- بعد از آماده کردن منقل و آتش، جوجه های به سیخ کشیده شده را روی منقل قرار داده و بعد از مدت کمی که کباب ها را این طرف و آن طرف کردید، به وسیله قلم مو مخلوط کره را به سطح جوجه کباب ها بزنید و مجددا آن ها را روی منقل گذاشته تا کبابی شوند.

برای تهیه جوجه کباب دقت کنید که هرچه آتش زغال کمتر باشد و جوجه کباب ها توسط زغال های برافروخته، پخته شوند، جوجه کباب مغز پخت تر و خوشمزه تر خواهد شد. همچنین در زمان سیخ کردن گوشت ها، دقت کنید پیاز به گوشت نچسبیده باشد چرا که پیاز سریع می سوزد. در کنار جوجه کباب می توانید از گوجه کباب شده و پیاز خام نیز استفاده کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جوجه کباب یکی از متداول ترین کباب های ایرانی است که با گوشت مرغ تهیه می شود. جوجه کباب از مجلسی ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود که در بسیاری از مجالس برای پذیرایی از آن استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده این کباب خوشمزه عبارتند از گوشت مرغ و طعم دهنده هایی برای لذیذ تر شدن گوشت مرغ. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه جوجه کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.

پیاز را به دو صورت می توانیم برای تهیه جوجه کباب خرد کنیم. اولین روش رنده کردن پیازها و گرفتن آب پیاز است و روش دوم خرد کردن پیازها به صورت درشت و حلقه ای می باشد. پس از خرد کردن پیازها آنها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

سینه های مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم. بعد از این کار ماست را به همراه زنجبیل ، ۴ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل سیاه و ۶ قاشق غذاخوری آبلیمو به گوشت مرغ اضافه می کنیم. پس از این کار مواد را خوب مخلوط می کنیم.

باید مواد طعم دهنده را خوب مخلوط کنیم تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند. پس از اینکار روی کاسه را می پوشانیم و آن را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند و گوشت طعم دار شود.

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی

پس از اینکه گوشت مرغ را از یخچال خارج کردیم آنرا با دقت سیخ می کنیم به صورتی که بین قطعات گوشت روی سیخ هیچ فاصله ای نباشد. پس از آماده کردن ذغال و گذاشتن سیخ ها روی حرارت باید سریع سس کره را آماده کنیم.

برای این منظور کره را روی بخار آب قرار می دهیم تا آب شود سپس به آن مقداری نمک ، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری زعفران اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعد سس کره را با قاشق یا قلمو روی جوجه کباب می زنیم.

این کار علاوه بر اینکه باعث می شود که جوجه ها لذیذتر شوند ، از سوختن جوجه ها هم جلوگیری می کند. در کنار جوجه کباب چند عدد گوجه فرنگی هم سیخ می کنیم و در کنار جوجه ها کباب می کنیم. در پایان جوجه کباب را با برنج یا نان تازه سرو می کنیم.

شما خیلی با حالید….خیلی

سلام و عرض ادب ممنون از لطف شما … با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و مجلسی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *