طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه
طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه

جوجه چینی

جوجه چینی یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار در جهان است که همانطور که از اسمش مشخص است اصالتی چینی دارد. این غذای خوشمزه شباهت هایی به جوجه کباب تابه ای دارد البته مواد این دو غذا با هم متفاوت هستند.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر جوجه چینی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری جوجه چینی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه جوجه چینی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه

دوره مقدماتی php

دستور پخت

ابتدا در قابلمه ای شیر را می ریزیم و روی حرارت قرار میدهیم تا ولرم شود و بعد خمیر مایه را به آن می افزاییم. سپس زرده تخم مرغ ها را از سفیده آن ها جدا می کنیم و در کاسه ای جداگانه می ریزیم و سفیده ها را با همزن خوب می زنیم تا کف کند

و زمانیکه کاسه را برمی گردانیم سفیده از آن بیرون نریزید.بعد زرده ها را با ماءالشعیر به سفیده می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم تا منسجم شوند و آن وقت شیر و خمیر مایه را که با هم مخلوط کرده بودیم را به مایه تخم مرغ اضافه می کنیم

و بکینگ پودر را نیز روی مایه می ریزیم و مواد را مخلوط می کنیم و آرد گندم را کم کم می افزاییم تا در مایه گلوله نشود.بحدی آرد گندم می ریزیم تا مایه غلظتی شبیه ماست به خود بگیرد.در آخر مقداری نمک و فلفل به سس آماده شده مان اضافه می کنیم

و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم. سینه های مرغ را برش می دهیم به این صورت که روی تخته آشپزخانه سینه ها را قرار می دهیم و از گوشت مرغ رشته هایی به عرض ۲ سانت و طول ۴ سانت برش می دهیم. سپس رشته های برش داده شده سینه مرغ را در کاسه ای بزرگ قرار می دهیم و پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و روی سینه مرغ ها می ریزیم و بعد لیمو ترش را از وسط نصف می کنیم

و محکم آبش را می گیریم و در پیاله ای می ریزیم و با قاشق هسته های لیمو را خارج می کنیم و آب لیمو ترش را روی سینه مرغ می ریزیم و نمک،فلفل سیاه و مقداری روغن مایع روی سینه مرغ ها می ریزیم و با دست مواد را به همه جای سینه مرغ ها آغشته می کنیم

و روی کاسه سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال می گذاریم تا طعم دار شود. سس را از یخچال بیرون می آوریم و ترجیحا در تابه ای کوچک و گود روغن سرخ کردنی تا حدی می ریزیم که مرغ های برش خرده در آن شناور باشند

و روی حرارت کم تابه را می گذاریم(تا آخر سرخ شدن جوجه ها حرارت کم باید باشد) تا به مرور زمان داغ شود. کاسه مرغ را نیز از یخچال خارج می کنیم و برش مرغ ها را دانه دانه بر می داریم و در سس قرار می دهیم تا کاملا آغشته به سس شود و بعد در روغن داغ قرار می دهیم

تا مغز پخت و سرخ شوند. جوجه چینی های سرخ شده را زمانی که از روغن بیرون می آوریم در صافی یا روی دستمال تمیز قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود. جوجه ها را در دیس می چینیم و به همراه سالاد فصل ، سیب زمینی سرخ کرده و سس قرمز نوش جان کنید.

همچنین ببینید

انواع غذا های بسیار خوشمزه و متنوعی را می توان با مرغ تهیه کرد که جوجه چینی یکی از آن هاست. در این مطلب طرز تهیه جوجه چینی را به همراه نکاتی برای طعم ایده آل مشاهده خواهید کرد لطفا تا پایان همراه ما باشید.

جوجه چینی یکی از انواع غذا های لذیذ و پرطرفدار است که با مرغ تهیه می شود. می توان برای طرز تهیه جوجه چینی از سینه مرغ یا فیله مرغ استفاده کرد. جوجه چینی را می توانید در منزل نیز طبخ کنید.

در این مطلب مواد لازم و طرز تهیه جوجه چینی با فیله مرغ را به شما آموزش می دهیم. جوجه چینی در روغن بسیار زیاد, سرخ می شود و مزیت بسیار خوب جوجه چینی این است که روغن بسیار زیادی را به خود نمی کشد.

پیاز متوسط : 3 عدد
فیله مرغ : نیم کیلو
آبلیمو : 2 قاشق غذا خوری
سیر : 2 حبه
نمک و فلفل : به میزان لازم
زعفران : یک قاشق غذا خوری

شیر : 1/2 لیوان (یک دوم لیوان)
خمیر مایه فوری : 1 قاشق مربا خوری
آرد : به مقدار لازم
نمک : به مقدار لازم
بیکینگ پودر : 1 قاشق مرباخوری
ماء الشعیر فاقد طعم : 1 لیوان
تخم مرغ : 2 عدد
فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه

در مرحله اول طرز تهیه جوجه چینی ابتدا فیله ها را به چهار قسمت به خوبی تقسیم می کنیم به این ترتیب که فیله های مرغ را از طول به دو قسمت تقسیم کرده و سپس از نظر ضخامتی نیز به دو قسمت تقسیم می کنیم.

در طرز تهیه جوجه چینی بعد از اینکه فیله ها را برش دادیم در ظرف مناسبی یک پیاز بزرگ و سیر را به خوبی رنده می کنیم و با نمک و آب لیمو و فلفل و یک قاشق غذا خوری زعفران دم کرده به خوبی مخلوط می کنیم و سپس فیله های مرغ را در درون کاسه قرار می دهیم. توجه داشته باشید برای اینکه فیله ها به خوبی مزه بگیرند باید حدود 2 ساعت در درون مخلوط این مواد بمانند.

برای طرز تهیه خمیر, شیر را که از قبل ولرم کرده ایم در درون ظرف مناسبی ریخته و خمیر مایه را به آن اضافه می کنیم و آن ها را هم می زنیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند.

دقت داشته باشید که باید حتما سفیده و زرده تخم مرغ را برای تهیه جوجه چینی به خوبی از هم جدا کنیم و در ظرف مناسبی هر کدام را جداگانه قرار می دهیم.

سفیده را به کمک همزن به خوبی هم می زنیم تا کاملا غلیظ شود به طوری که وقتی ظرف را بر می گردانیم از درون ظرف به  بیرون ریخته نشود.

در مرحله بعدی زرده و ماء الشعیر را به سفیده اضافه می کنیم و آن ها را به خوبی هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند و بعد از اینکه سفیده و زرده و ماء الشعیر به خوبی باهم مخلوط شدند مخلوط خمیر مایه و شیر را را به همراه بیکینگ پودر به ظرف اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا مواد به خوبی باهم مخلوط شوند در مرحله بعدی آرد را آرام آرام به مواد درون ظرف اضافه می کنیم و مواد را با آرد به خوبی هم می زنیم تا مخلوط مواد غلیظ شود توجه کنید که غلیظی مواد باید مانند غلیظی ماست شود و بعد نمک و زعفران و فلفل را به مخلوط مواد اضافه می کنیم.

مخلوط مواد خمیر را در درون یخچال به مدت 1 ساعت می گذاریم.
بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از یخچال بیرون می آوریم و در درون تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و بعد روغن را روی شعله گاز قرار می دهیم تا به خوبی داغ شود. فیله مرغ را قبل از اینکه در روغن تابه قرار دهید در مخلوط خمیر قرار دهید تا به خوبی با مخلوط خمیر آغشته شوند و سپس آن ها را در درون روغن داغ شده می گذاریم تا به خوبی سرخ شوند توجه داشته باشید که فیله های مرغ را باید بر روی حرارت ملایم قرار داد زیرا آن ها باید به خوبی سرخ شوند و هم چنین به طور کامل مغز پخت شوند. جوجه چینی شما آماده است می توانید آن را به زیبایی تزیین و در کنار اعضای خانواده نوش جان نمایید.

جوجه چینی  غذای خوش طعم و مقوی است که شما می توانید آن را برای مهمانی های خود طبخ کنید و با کمک انواع روش های تزیین غذا جوجه چینی را به زیبایی تزیین کنید. می توانید جوجه چینی را همراه با سس و خیار شور و لیموناد و هر نوع نوشیدنی دلخواهی میل کنید. به طور کلی با مرغ می توان غذا های بسیار متنوعی را طبخ کرد. برای دیدن آموزش انواع غذا با مرغ کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه

جوجه چینی یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. جوجه چینی را می توانید به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا سرو کنید. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای سوخاری قرار می گیرد که امروزه به خاطر طعم خوبشان طرفداران بسیار زیادی دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه چینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه جوجه چینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

برای تهیه سس جوجه چینی ابتدا شیر را در یک قابلمه میریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ولرم شود ، سپس خمیر مایه فوری را به شیر ولرم اضافه می کنیم. در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و سفیده های تخم مرغ را به اندازه ای با همزن می زنیم که کف کند.

توجه داشته باشید که سفیده تخم مرغ را باید در حدی بزنیم که وقتی کاسه حاوی سفیدها را بر گرداندیم ، سفیده از کاسه نریزد. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه ماءالشعیر کلاسیک به سفیده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه تخم مرغ و ماءالشعیر یکدست شدند ، مخلوط شیر و مایه خمیر و بکینگ پودر را نیز اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعدی کم کم آرد گندم را اضافه می کنیم. باید به حدی آرد به مواد اضافه کنیم که غلظت سس به اندازه ماست باشد.

طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه

در پایان پس از اینکه سس جوجه چینی آماده شد کمی نمک و فلفل سیاه به آن می زنیم و برای مدت حداقل یک ساعت آنرا در یخچال قرار می دهیم. در ادامه سینه های مرغ را به صورت یک اندازه به شکل رشته هایی به عرض ۱ تا ۲ سانتی متر و طول ۳ تا ۴ سانتی متر برش می زنیم.

برای طعم دار کردن گوشت مرغ آنرا درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس پیاز را خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش ، نمک ، فلفل سیاه و کمی روغن مایع به گوشت مرغ اضافه می کنیم. مواد را برای مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

پس از اینکه سس حدود ۱ ساعت در یخچال ماند ، آنرا از یخچال خارج می کنیم. در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم ، تکه های مرغ را در سس می زنیم و درون تابه می اندازیم تا سرخ شوند. حرارت زیر تابه باید کم باشد تا جوجه ها مغز پخت شوند.

در پایان جوجه ها را پس از سرخ شدن روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. در کنار جوجه چینی می توانیم مقداری سیب زمینی سرخ کرده هم درست کنیم.

سلام خسته نباشید اگه مائ الشعیر کلاسیک نداشتیم چکار کنیم؟؟

سلام و عرض ادب ماء الشعیر برای پفکی شدن خمیر جوجه چینی نیاز است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

دستور آشپزی و طرز تهیه جوجه چینی رستورانی ، خوشمزه و مجلسی در منزل

فیله مرغ :•: نیم کیلو

آبلیمو :•: دو قاشق غذاخوری

پیاز متوسط :•: سه عدد

طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه

سیر :•: یک حبه

نمک و زعفران :•: به میزان لازم

دستور آشپزی و طرز تهیه جوجه چینی رستورانی ، خوشمزه و مجلسی در منزل

تخم مرغ :•: دو عدد

ماء الشعیر بدون طعم :•: یک لیوان

شیر :•: نصف لیوان

خمیر مایه :•: یک قاشق چایخوری

بیکینگ پود :•: یک قاشق چایخوری

آرد :•: به میزان لازم

نمک و فلفل :•: به میزان لازم

دستور آشپزی و طرز تهیه جوجه چینی رستورانی ، خوشمزه و مجلسی در منزل

زرده تخم مرغ پخته :•: دو عدد

خیار شور ریز خرد شده :•: سه قاشق غذاخوری

پیاز ریز خرد شده :•: یک قاشق غذاخوری

سس مایونز :•: سه قاشق غذاخوری

فلفل :•: به میزان لازم

سس تند گوجه فرنگی :•: 3 قاشق غذاخوری

ابتدا مرغ ها را شسته و قسمت فیله آنها را جدا میکنیم و از ضخامت به دو قسمت تقسیم میکنیم و سپس از نظر طولی هم به دو قسمت برش میدهیم. یعنی هر فیله به چهار قسمت مساوی تقسیم میشود.

فیله ها را با آبلیمو ، نمک و یک پیاز متوسط حلقه حلقه شده و یک سیر خرد شده و مقداری زعفران آغشته میکنیم و آن را میگذاریم حدود دو ساعت تا مزه دار شود و مواد به خورد مرغ ها برود.

در اینجا به درست کردن خمیر بنیه میپردازیم. شیر را روی حرارت کمی قرار میدهیم تا ولرم بشود و بعد  آن را با خمیر  مایه مخلوط میکنیم و کنار میگذاریم

زرده وسفیده تخم مرغ هارا از هم جدا کرده و خیلی خوب با همزن سفیده را هم میزنیم تا کاملا کف کند. سپس زرده تخم مرغ و ماءالشعیر راهم به ان اضافه کرده و دوباره ان را خوب خوب هم میزنیم به همین صورت مخلوط شیر و خمیر مایه را که از قبل تهیه کرده ایم به ان اضافه میکنیم.

ارد و بکینگ پودر راهم به تدریج و اهسته اضافه میکنیم تا خیلی غلیظ شود. و نه خیلی شل ونه خیلی سفت شود .میتوانیم ان را با یک حلقه از پیاز امتحان کنیم . وقتی حلقه پیاز را درون خمیر میزنیم خمیر نباید انقدر سفت باشد که حجم زیادی از ان به پیاز بچسبد ونه اینکه  تمام خمیر آز پیاز جدا شود و چیزی روی  حلقه پیاز نماند

در اخر فلفل ، نمک و مقدار کمی زعفران را هم به مواد اضافه میکنیم.و خمیر به مدت یک ساعت کنار میگذاریم تا استراحت کند. دراین فاصله به اماده کردن سس میپردازیم.زرده تخم مرغ ابپز شده را رنده میکنیم وبا خیار شور ریز خرد شده که کاملا اب نمک ان گرفته شده است و پیاز ریز شده را هم با ان مخلوط میکنیم

و سس مایونز راهم با مقدار کمی فلفل به ان اضافه میکنیم.سس تار تار ما برای روی جوجه چینی اماده است. و ما میتوانیم نصف دیگر سس را با سس گوجه فرنگی مخلوط کرده تا دورنگ سس داشته باشیم.

سس را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه میدهیم تا ان کاملا جا بیفتد میتوانیم از فلفل دلمه ای برای جای این سس استفاده نماییم. زمانی که خمیر بنیه ای که از قبل اماده کرده بودیم استراحت کرد. در یک ظرف کوچک با دیواره های بلند مقداری روغن میریزیم مقداری که جوجه ها روی روغن شناور باشند.

روغن را باحرارت بالا گرم میکنیم تا داغ داغ شود . وبعد فیله های اغشته شده به خمیر بنیه را درون ان می اندازیم.سپس حرارت را کم کرده تا جوجه چینی ها خوب پخته وبرشته شوند. وقتی که فیله های آغشته به خمیر را می خواهیم درون روغن بیندازیم خیلی  بهتر است کمی آن  ها را تکان بدهیم تا خمیر اضافی آن جدا شود .

خیلی ها دستور جوجه چینی را شبیه جوجه کباب می دانند امابا توجه به دستوری که در بالا ارائه شد متوجه خواهید شد جوجه چینی هیچ شباهتی با جوجه کباب ندارد .روش مجلسی تر طبخ جوجه چینی با سیخ چوبی است ، به اینصورت که جوجه چینی ها در سیخ چوبی کرده و سپس در روغن سرخ کنیم.

جوجه چینی از غذاهای محبوب رستوران های چینی است که با سس مخصوص سرو می شود. توصیه می کنیم حتما برای یک بار هم که شده این غذای خوشمزه را تجربه نمایید.

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه جوجه چینی را برایتان آموزش دهیم. جوجه چینی غذای خوشمزه ای است که با گوشت مرغ تهیه می شود و در یک سس خوابانده می شود تا در هنگام سرخ کردن حالت پفکی پیدا کند. معمولا جوجه چینی را با سس تارتار میل می کنید ولی بدون این سس هم مزه واقعا عالی دارد. با این میزان مواد می توانید برای 5 نفر جوجه چینی تهیه کنید.

مراحل تهیه جوجه چینی به این صورت است که شما اول باید سینه مرغ را برش های باریک و خلالی خرد کنید. برای طعم دار کردن مرغ بهتر است که 1 ساعت برش های مرغ را در پیاز خرد شده و آبلیمو و ادویه ها قرار دهید و داخل یخچال بگذارید.

در ظرفی آرد و بکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سپس مقداری نمک و فلفل و ادویه دلخواهتان را به آرد بزنید حالا شروع به اضافه کردن دلستر بکنید. دلستر را باید در حدی بریزید تا غلظت خمیر نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت.

حالا تکه های مرغ را داخل این خمیر بخوابانید و برای مدتی داخل یخچال بگذارید. مرغ را زیر و رو کنید تا خمیر به همه جای مرغ برسد. 1 ساعت خواباندن مرغ در این خمیر کافیست چون اگر بیشتر از این مدت بماند مرغ سفت می شود.

طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه

در تابه ای مقدار کافی روغن بریزید و بگذارید حسابی داغ شود سپس تکه های مرغ را داخل روغن سرخ کنید. به خاطر وجود آرد دور مرغ ، جوجه ها زود سرخ می شوند مواظب باشید تا نسوزند. همه جوجه ها را سرخ کنید و در بشقاب سرو بچینید و با سس کچاپ و خیار شور تزیین کنید.

دیدگاه

طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه
طرز تهیه جوجه چینی خیلی خوشمزه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *