طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور بدون خامه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور بدون خامه
طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور بدون خامه

تیرامیسو این دسر مناسب مواقع تفریحی‌است.تا زمانی‌که به ایتالیا سفر نکرده بودم به شکوه و عظمت تیرامیسو پی نبرده بودم. تیرامیسو یکی از آن دسرهایی است که در همه جا دیده می‌شود؛ اما من هرگز طعمی مانند آن‌هایی که در ایتالیا تست کرده بودم ندیدم و نفهمیدم چرا آن‌قدر طعم متفاوتی داشت؛ اگر نگاهی به برخی از دستورالعمل‌های تیرامیسو در بخش آشپزی اینترنت بیندازید، تغییرات زیادی در مواد اولیه‌ی آن مشاهده خواهید کرد، و من فکر می‌کنم مسئله‌ی تفاوت طعم‌ها در همان باشد. تیرامیسوی ایتالیایی به مواد اولیه کمی نیاز دارد.

ما در اینجا برای دستورالعمل تیرامیسو از این مواد استفاده خواهیم کرد

این‌ها تمام چیزی است که ما نیاز داریم. من دیده‌ام که بسیاری از مردم از عصاره وانیل و یا خامه‌ی پرچرب استفاده می‌کنند که این‌ها ضروری نیستند.برای شروع کار 3 سفیده‌ی تخم‌مرغ را در یک کاسه و 6 زرده‌ی تخم‌مرغ را در یک کاسه‌ی دیگر بریزید.

دوره مقدماتی php

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور بدون خامه

سه قاشق غذاخوری شکر را درون کاسه‌ای که سفیده‌ی تخم‌مرغ دارد اضافه کنید. با استفاده از یک همزن دستی سفیده‌های تخم‌مرغ و شکر را با هم مخلوط کنید. هم‌زدن را تا هنگامی که مایع یکدست شود ادامه دهید.

کاسه‌ی سفیده‌ی تخم‌مرغ و شکر را کنار بگذارید و کاسه‌ی حاوی زرده‌ی تخم‌مرغ را بردارید.

سه قاشق غذاخوری شکر به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید.هم‌زدن را آن‌قدر ادامه دهید تا رنگ مخلوط از زرد به سفید تبدیل شود.اکنون وقت اضافه کردن پنیر ماسکارپونه است.

ماسکارپونه یک پنیر خامه‌ای ایتالیایی است که معمولا در جعبه‌های کوچک عرضه می‌شود. اغلب این پنیر با پنیر خامه‌ای مقایسه می‌شود اما طعم آن بسیار متفاوت است. شما در عکس زیر می‌توانید نرم و خامه‌ای بودن آن را ببینید.طعم ماسکارپونه شبیه هیچ چیزی نیست و برای این دستورالعمل بسیار ضروری است و خوشبختانه در تمام فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا می‌شود.ماسکارپونه را با سفیده‌ی تخم‌مرغ با همزن دستی مخلوط کنید. و بعد از آن مخلوط را با زرده های تخم مرغ ترکیب کنید.

 اکنون زمان ساخت تیرامیسو است. از آن‌جایی که ما قبلاً درمورد کیفیت تیرامیسو که به کیفیت و طراوت مواد اولیه‌اش بستگی دارد صحبت کردیم پس از اسپرسوی تازه استفاده کنید نه از پودرهای اسپرسوی فوری؛ اگر تجهیزات لازم برای ساخت اسپرسو را ندارید به یک کافی‌شاپ مراجعه کنید و از آنجا مقداری تهیه کنید.وقتی اسپرسو تا دمای اتاق سرد شد، آن‌را در یک ظرف تخت خالی کنید و بیسکوئیت‌ها را در آن، در حدود یک تا دو ثانیه غرق کنید.بیسکوئیت‌ها را در ظرفی به صورت مربعی 8*8 به صورت لایه‌ای قرار دهید؛ سپس روی آن ماسکارپونه بریزید و تکرار کنید.

همچنین می‌توانید تیرامیسو را درون لیوان‌های کوچک نیز قرار دهید.بیسکوئیت‌ها را تکه‌تکه کنید تا اندازه‌ی لیوان شود.من ساخت تیرامیسو از این راه را بیشتر دوست دارم، چون هم قشنگ‌تر است و هم سرو کردن آن برای یک‌نفر آسان‌تر است.

و اما قسمت سخت می‌رسد. تیرامیسو را در 4 تا 6 ساعت درون یخچال قرار دهید. این کار اجازه می‌دهد تا لایه‌ها با یکدیگر خیس خورده و طعم خوبی پیدا کنند؛ اگر شما در ظرف بزرگ این کار را انجام دهید باید آن‌را در دمای 38 درجه سرد نگه دارید؛ سپس روی آن پودرکاکائو بپاشید.

تیرامیسو را چقدر می‌توان در یخچال نگهداری کرد؟

تیرامیسو را نباید بیشتر از چند روز در یخچال نگه داشت، چون‌ سفیده‌ی تخم‌مرغ خراب می‌شود.


آیا می‌شود تیرامیسو را فریز کرد؟


نه من آن‌را پیشنهاد نمی‌کنم.

در یک کاسه‌ی تمیز سه قاشق شکر و سفیده های تخم مرغ را با یک همزن دستی به مدت 3 تا 5 دقیقه مخلوط کنید.در ظرف دیگری زرده‌های تخم‌مرغ را با سه قاشق شکر باقی مانده مخلوط کنید و آن‌قدر هم بزنید تا رنگ آن از زرد به سفید متمایل شود.ماسکارپونه را به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید و شروع به هم‌زدن کنید تا با هم ترکیب شوند.سپس مخلوط زرده و ماسکارپونه را به سفیده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید و سپس مخلوط کنید و کنار بگذارید.

در یک ظرف تخت کوچک، اسپرسو را خالی کنید.تکه‌های بیسکوئیت را به مدت یک تا دو ثانیه داخل اسپرسو قرار دهید و داخل ظرفی کنار هم قرار بدهید، و اجازه ندهید که بین آن‌ها فاصله بیفتد.سپس روی آن‌ها را با مخلوط ماسکارپونه بپوشانید و مجدداً لایه‌های بیسکوئیت را قرار دهید.در آخر روی ظرف را پوشش پلاستیکی بسته و تیرامیسو را به مدت 4 تا 6 ساعت درون یخچال بگذارید.بعد از چهار ساعت آن‌را به صورت سرد سرو کنید و لذت ببرید.


سرو برای هشت نفر


منبع : fifteenspatulas.com

دیدگاه



طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور بدون خامه
طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور بدون خامه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *