نحوه سرو صدف

دوره مقدماتی php
نحوه سرو صدف
نحوه سرو صدف

 

امروز در سایت سور زعفران یک نوع غذای دریایی را به شما آموزش میدهیم که در ایتالیا طرفداران زیادی دارد. صدف یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است که اگر درست پخته شود ودر تهیه آن از ادویه مناسب استفاده شود، بسیار غذای مقوی و خوشمزه ای است. صدف یکی از غداهی مخصوص کشورهای اروپایی است که طرفداران زیادی دارد. برای پخت صدف پیشنهاد میشود که از صدفهای متوسط وریز استفاده کنید زیرا پخت صدف های بزرگ سخت تر است. اگر شما برای میان وعده در نظر داشته باشید که غذایی دریای و سریع درست کنید صدف گزینه خوبی است. که با پودر زنجبیل و زعفران دم کشیده و سس سرو کنید و از آن لذت ببرید. زعفران به هر غذایی طعم و عطر بخصوصی میدهد که غذا را لذیذتر میکند.

زعفران اساسا ضدافسردگی و نشاط آور بوده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک میکند همچنین اگر میخواهید از 31 فایده شگفت انگیز زعفران برای پوست و مو اطلاع کسب کنید به این مطلب سر بزنید . زعفران ویژگی سرخوشی داشته و امروزه برخی از شرکت های  دارویی اروپایی از آن به عنوان داروی ضد افسردگی استفاده میکنند خواص و کاربردهای دارویی و درمانی زعفران به همین چند مورد بیان شده نیست . زعفران در غذاها دریایی باعث میشود بوی ضخم آنها از بین برود و طعم خوبی به غذا بدهد. تهیه زعفران اصل برای خیلی از ما مهم است. از آنجا که در بازار زعفران های تقلبی و رنگ غذا نیز موجود است برای عده ای سوال میشود که چگونه زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهیم این کاربرا میتوانند این مطلب را که در سایت انتشار داده شده است با یک کلیک ساده مشاهده نماییند. تمایل به خرید زعفران اصل و مرغوب بسیار زیاد است. سایت سور زعفران برای رفع این مشکل با ارتباط مستقیم با کشاورزان زعفران، میتواند زعفران را بدون واسطه به دست شما برساند.

 

 

نحوه سرو صدف

روش تهیه صدف آب پز با سس نارنج زعفرانی

دوره مقدماتی php

 

 

مدت زمان آماده سازی و پخت 45 دقیقه

برای 4 نفر

گشنیز خرد شده 1/4

فنجان شیر نارگیل1

2 قاشق چایخوری سس ماهی

1 فنجان عصاره مرغ

قاشق چایخوری کاری قرمز3

قاشق سوپخوری زنجبیل تازه رنده شده1

3 حبه سیر ریز خرد شده

1کیلو صدف

2قاشق سوپخوری کره

نمک به میزان لازم

1 عدد لیمو ترش تازه برش خورده

ابتدا صدف های خوراکی را با آب کاملا شسته و تمیز کنید برای اینکه نتیجه ی بهتری بگیرید صدفها را 20 دقیقه در آب سرد قرار دهید. در آبکش قرار دهید و اجازه دهید کاملا خشک شود. وقتی صدف ها خشک شد آنها را در یک ظرف گود بریزید و آبلیموی تازه روی آنها بریزید تا اگر بوی نامطبوعی  در آنها وجود دارد از بین برود. اجازه دهید نیم ساعت در آبلیمو بماند. یک تخته چوبی بردارید و صدفها را روی آن بریزید و داخل آنها را باز کنید. وقتی میخواهید صدف را باز کنید باید احتیاط کنید که به آنها صدمه نزیند. صدفهای شکسته و باز را دور بریزید. برای باز کردن صدف میتوانید از درزی که در صدف وجود دارد استفاده کنید و به آرامی باز کنید.

وقتی داخل صدف را باز کردید نوبت پخت آن میرسد. یک قابلمه بردارید و داخل آن آب بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید. بعد داخل قابلمه سبزیجات معطر، هویج، سیر، نمک، زنجبیل، عصاره مرغ، دارچین و آبلیمو بریزید. صدف ها را داخل قابلمه بریزید و حرارت را کم کنید تا کاملا آبپز شود. در پخت صدف باید مراقب باشید تا صدفها ضربه نبیند و شکل ظاهریش کامل حفظ شود. به همین دلیل به هیچ وجه نباید حرارت را زیاد کنید. برای صدف های سایز متوسط و کوچک 30 دقیقه زمان لازم است که کاملا پخته شود.

در یک ماهیتابه روی یک شعله متوسط کره را آب کنید و سیر و دارچین را اضافه کنید و 2 دقیقه تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. در مرحله بعد کاری را بریزید و تفت دهید . سس ماهی، عصاره مرغ و شیر نارگیل را اضافه کنید و با شعله کم اجازه دهید به جوش بیاید بعد صدفهای آبپز شده را به آن اضافه کنید تا صدفها کاملا در لین مواد غوطه ور شوند و طعم مواد به خورد هم برود. و صدف ها کاملا به مود آغشته شوند. این کار را به مدت 5 تا 7 دقیقه ادامه دهید.

صدف خاصیت های زیادی دارد. صدف سرشار از روی است . این ماده جهت ساخته شدن اسپرم و تستسترون یا همان هورمون مردانه ضروری است. علاوه بر این صدف حاوی دوپامین است. هورمونی ک تمایل جنسی را افزایش میدهخد.  اگر در برنامه غذایی خود صدف داشته باشید قطعا پوستی صاف، انعطاف پذیز و جوان خواهید داشت . در صدف و پوسته موجودات دریایی یک نوع قند وجود دارد که میتواند درمان ضایعات نخاعی باشد. اگر میخواهید دپار مشکلات حافظه نشوید یا اینکه مشکل در حافظه دارید صدف با داشتن روی مورد نیاز بدن به بهبود عملکرد مغز کمک میکند.

 

روش تهیه صدف آب پز با سس نارنج زعفرانی

 

1 عدد پیاز کوچک

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

نصف قالب کره

2/1 قاشق چایخوری زعفران

1 قاشق غذاخوری آرد

2/1 پیمانه آب

نمک و فلفل به میزان لازم

پوست لیمو به میزان لازم

2 عدد نارنج متوسط

ابتدا زعفران را سابیده و در کمی آب جوش حل میکنیم. بعد روی بخار آب قرار میدهیم تا دم بکشد و عطرو طعم مورد نیاز ما فراهم شود. ما قبلا در سایت سور زعفران در مورد نحوه دم کردن زعفران توضیح داده ایم. شما میتوانید با خواندن صفحه زعفران شاه ادویه جات  اطلاعات خود را در مورد روشهای مختلف دم کردن زعفران کامل کنید.

بعد از اینکه زعفران خود را دم کردیم. در ماهیتابه جدا کره و روغن زیتئن را میریزیم و پیاز را به آن اضافه میکنیم و تفت میدهیم فقط باید مراقب باشید که حرارت زیر ماهیتابه کم باشد تا رنگ پیاز تغییر نکند . در غیر اینصورت سس ما تیره و بد رنگ میشود. کمی که پیاز سبک شد زعفران را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا رنگ یکدستی به دست آوریم. بعد آرد را در ماهیتابه اضافه میکنیم  و تفت میدهیم . از این مرحله به بعد باید خوب هم بزیند تا آرد گلوله نشود. آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنیدتا یک دست شود. در آخر نمک و فلفل را به سس اضافه میکنیم و ماهیتابه را از روی حرارت برمیداریم. 2 عدد نارنج را آب بگیرید و هسته آن را جدا کنید. رنده پوست لیمو و آب نارنج را ب سس اضافه میکنیم. این سس مناسب خوراک های دریایی میباشد و به غیر از صدف میتوانید این سس را با خوراک خرچنگ و ماهی نیز امتحان کنید.

در اخر صدف های آماده شده را در ظرف سرو بریزید و سس بی نظیر نارنج زعفرانی را روی صدف و کمی کنار بشقاب بگذارید و روی آن را با جعفری و چند برگ ریحان تزئین کنید.نحوه سرو صدف

نوش جان

 

منبع : سور زعفران

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

سور زعفران برگرفته از نام زعفران سرخ به زبان کردی است سور از قرمز و رنگ سرخ می آید . شما در سایت سور زعفران بالاترین کیفیت از خرید زعفران را میتوانید با اطمینان تجربه کنید.

سور زعفران برگرفته از نام زعفران سرخ به زبان کردی است سور از قرمز و رنگ سرخ می اید . شما در سایت سور زعفران بالاترین کیفیت از خرید زعفران را میتوانید با اطمینان تجربه کنید.

 

09376775077 سور زعفران

info@sorsaffron.com

نحوه سرو صدف
نحوه سرو صدف
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *