طرز تهیه ته چین مرغ برای 6 نفر در قابلمه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ته چین مرغ برای 6 نفر در قابلمه
طرز تهیه ته چین مرغ برای 6 نفر در قابلمه

طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه به همراه نکات پخت، طرز پخت ته چین مرغ خیلی خوشمزه مجلسی، طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی خوشمزه و بسیار لذیذ با نکات طلایی، دستور پخت

طرز پخت ته چین مرغ خوشمزه + نکات پخت

در این پست از مطالب آموزش آشپزی سایت مدل 24 طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه مجلسی رو برای شما عزیزان آماده کردیم با این دستور پخت میتونید یک ته چین خیلی خوشمزه درست کنید.

برنج آبکش شده                  سه لیوان
زرده تخم مرغ                      دو عدد
ماست                              نصف لیوان
زعفران دم کرده                  نصف لیوان
مرغ پخته و ریش شده          دو لیوان
نمک و دارچین                    به مقدار لازم
زرشک                              نصف لیوان
روغن یا کره آب شده           نصف لیوان

 

طرز تهیه ته چین مرغ برای 6 نفر در قابلمه

دوره مقدماتی php

 بهترین راه آبکش کردن برنج

برای آبکش کردن برنج، اون رو از قبل سه چهار ساعت با نمک زیاد خیس میدیم. بعد آبش رو خارج میکنیم و برنجها رو آب میکشیم تا نمک اضافیش بره. بعد در قابلمه حدود پنج لیوان آب رو به جوش میاریم و برنجهای خیس داده شده رو با مقدار کمی نمک در آب جوش میریزیم و میذاریم که بجوشه، وقتی کمی جوشید یک دانه از برنج رو برمیداریم و با ناخن نصفش میکنیم، وقتی به اندازه یک نقطه سفید وسطش خام بود آبکشش میکنیم.به اصطلاح کمی زنده تر برمیداریم. این بهترین راه برای آبکش کردن برنج هست.

 پختن مرغ

مرغ رو همیشه بهتره در آب کم بپزین. اینطوری تمام طعمش رو به خودش میگیره و به آبش نمیده و خوشمزه تر میشه. مرغ رو در مقدار کمی آب وپیاز وفلفل دلمه و کمی نمک و زردچوبه و دارچین (در صورت تمایل) روی حرارت ملایم میگذاریم که بپزه. و بعدش ریش ریش میکنیم.

 دم کشیدن زعفران

زعفران رو در نصف استکان آب جوش میریزیم و میگذاریم تا حدود نیم ساعت دم بکشد.

 طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه

مهمترین قسمت ته چین مرغ همون ته دیگش هست، در واقع برای همین هم اسمش ته چین هست. به این صورت که ماست و زرده تخم مرغ و نصف زعفران دم کشیده ونصف روغن رو با تقریبا نصف مقدار از برنجی که داریم مخلوط میکنیم و در قابلمه نچسبی که کفش رو از قبل چرب کردیم میریزیم. بعدش هم مقداری از مرغهای ریش شده به همراه زرشک تفت داده شده رو روش میچینیم.بقیه برنج رو با بقیه زعفران وروغن مخلوط کرده و روی مرغهایک لایه میریزیم و روی اون رو مرغ های ریش شده میچینیم و اونقدر این کارو تکرار میکنیم تا مرغ و برنجمون تموم شه.بعدش هم روش رو کاملا با قاشق فشار میدیم تا مواد فشرده بشه و بعدش روی حرارت ملایم میگذاریم تا دم بکشه. اگر دوست داشته باشین میتونین از خلال بادام و پسته خیس داده و تفت داده در لایه ها استفاده کنین. در انتها کمی زیرش رو زیاد میکنیم تا ته دیگش بگیره و بعد از یک دقیقه زیرش رو خاموش میکنیم. وقتی که دم کشید برای اینکه راحت و یکدست از کف قابلمه جدا شه پشت قابلمه رو کمی آب سرد میزنیم و بعد در ظرفی قابلمه رو برمیگردونیم تا ته چین کامل و یکدست برگرده. میتونید روش رو با زرشک و خلال بادام و پسته خیس کرده و تفت داده تزیین کنید.

منبع : سایت مدل 24

ببخشید نوشتین برنج ابکش شده سه لیوان ما از کجا بفهمیم چقد برنج برداریم ک ابکش ک شد بشه سه لیوان؟

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خريد بک لينک
خريد رپورتاژ
ترمیم مو
دانلود آهنگ جدید
كنكور آسان است
اوج يادگيري
كنكور آسان است
مهندس امير مسعودی
انتشارات گیلنا
تشک خوشخواب
تالار
دانلود آهنگ جدید

طرز تهیه ته چین مرغ برای 6 نفر در قابلمه
طرز تهیه ته چین مرغ برای 6 نفر در قابلمه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *