طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر
طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر

ته چین مرغ یکی از مجلسی ترین غذاهای پلویی ایرانی محسوب می شود که در مجالس و مهمانی های مهم از آن استفاده می شود. ته چین مرغ قالبی را می توانید در مهمانی های مهم خود به صورت تکه ای به عنوان پیش غذا هم سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ته چین مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ته چین مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ته چین مرغ با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا سینه مرغ را به همراه چند لیوان آب ، پیاز و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب بریزید و اجازه دهید مرغ به طور کامل بپزد. پس از اینکه مرغ پخت اجازه دهید کمی سرد شود سپس آنرا به صورت ریش ریش خرد کنید و کنار بگذارید.

در مرحله بعدی برنج را نسبت به نوع آن خیس کنید ، سپس به همراه چند لیوان آب ، نمک و یک قاشق غذاخوری روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا برنج نیم پز شود به صورتی که اطراف دانه های برنج نرم و مغزشان سفت باشد.

طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر

دوره مقدماتی php

پس از اینکه برنج به اندازه کافی نرم شد آنرا آبکشی کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مرغ ریش ریش شده را به تابه اضافه کنید.

در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و دارچین به مرغ اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید. در این مرحله می توانید در صورت تمایل مقداری زرشک هم به مرغ اضافه کنید. در مرحله بعدی زرشک را به همراه پودر قند با مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید.

در مرحله بعدی زرده تخم مرغ را به همراه زعفران دم کرده و گلاب داخل یک ظرف جادار و مناسب بریزید و خوب هم بزنید تا بوی زهم تخم مرغ به طور کامل گرفته شود. پس از اینکه تخم مرغ را خوب مخلوط کردید ماست را به آن اضافه کنید.

ماست و تخم مرغ را خوب مخلوط کنید سپس برنج آبکش شده را به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه کنید و با دیگر مواد خوب مخلوط کنید. یک ظرف مناسب برای پخت ته چین انتخاب کنید ( ظرف پیرکس ) و داخل آن را با کمی روغن چرب کنید.

کف ظرف نصف برنج را بریزید سپس آنرا به صورت محکم فشار دهید تا کاملا فشرده شود و به کف قابلمه بچسبد. در ادامه مرغ و زرشک را بریزید و خوب فشار دهید. در لایه آخر باقیمانده برنج را بریزید و با پشت کفگیر آنرا خوب فشار دهید تا کاملا فشرده شود.

در پایان کره را خرد کنید و در قسمت های مختلف برنج بگذارید. روی ظرف پیرکس یک فول نازک بکشید سپس آنرا در فر قرار دهید. برای پخت ته چین باید ته چین را به مدت ۱ ساعت با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد در فر قرار دهید تا به طور کامل بپزد.

در پایان ته چین را با زرشک و خلال پسته تزیین کنید سپس سرو کنید. در صورتی که فر در دسترس ندارید می توانید ته چین را در یک قابلمه تفلونی درست کنید. برای این منظور باید ته چین را به مدت ۹۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود.

دسامبر 21, 2018

سیاه دانه که به فارسی سیاه تخمه نیز نامیده می‌شود، از سالیان قدیم در خاورمیانه وجود داشته و در درمان بیماری ‌ها حتی از دو هزار سال پیش به کار رفته است و به دلیل این که درمان بسیاری از بیماری ‌ها است، به دانه مبارک معروف بوده است. سیاه دانه گیاهی است یک ساله که ساقه آن پوشیده از …

سپتامبر 18, 2018

 متولدین فروردین امروز روز رمانتیکی برایتان خواهد بود، از این رو بیشتر از همیشه به ظاهرتان رسیدگی کنید زیرا بسیار مورد توجه اطرافیان تان، به خصوص شریک زندگی تان، قرار خواهید گرفت. اگر مجرد هستید، شانس پیدا کردن نیمه گمشده تان را خواهید داشت. اما سعی کنید در

سپتامبر 17, 2018

طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر

 متولدین فروردین امروز رویاها و خیال پردازی هایتان ایده جالبی برای شروع یک پروژه جدید به شما الهام می کنند. این پروژه ها ممکن است شروع یک ماجراجویی جدید برای

سپتامبر 16, 2018

 متولدین فروردین حال و هوای امروز برای شما چندان خوشایند نیست و همه به نظرتان بیش از حد خشک و جدی شده اند. به دنبال پیدا کردن دلیل این رفتار آنها در وجود خودتان نباشید، شما کاری انجام نداده اید که باعث ناراحتی آنها شده باشد و به احتمال زیاد این رفتار آنها از مسائل شخصی شان ریشه می …

سپتامبر 15, 2018

 متولدین فروردین در تله ای گیر افتاده اید. اگر چه دوست دارید که به تنهایی این مشکل را حل کنید اما توصیه و نصیحت های دیگران می توانند راهنمای خوبی برایتان باشند. اگر چه ممکن است نیرویی شما را مدام به عقب هل دهد اما

سپتامبر 14, 2018

 متولدین فروردین شروع هایی تازه و فرصت هایی نوید بخش به طوری کاملا غیر منتظره سر راه شما قرار خواهند گرفت که

سپتامبر 13, 2018

 متولدین فروردین یکی از اعضای خانواده تان ممکن است بخواهد برای مدتی نه چندان طولانی، از منزل دور باشد و یا به مسافرت برود. این موضوع ممکن است شما را مضطرب کند و

سپتامبر 12, 2018

 متولدین فروردین امروز ممکن است به فکر برنامه ریزی برای رفتن به یک مسافرت باشید. شما چند ماه گذشته را به سختی کار کرده اید و بسیار خسته هستید. به نظر خودتان به استراحت کوتاهی نیاز دارید و

سپتامبر 11, 2018

 متولدین فروردین امروز بیش از همیشه به جزییات اطراف تان اهمیت می دهید. این از یک جهاتی برایتان خوب است که به چیزهایی پی می برید که تا به حال دقت نکرده بودید. مدت زیادی ست که

سپتامبر 10, 2018

 متولدین فروردین خوش گذرانی بیش از اندازه ممکن است منجر به سر درد و دل درد های طولانی مدت شود. برای تسکین این دردها ممکن است مجبور شوید کل روز را در خانه استراحت کرده و

سپتامبر 9, 2018

 متولدین فروردین ممکن است افرادی باشند که بخواهند به شما ثابت کنند در مورد موضوعی اشتباه می کنید. به این فکر نکنید که چون با کسی در مورد موضوعی توافق نظر ندارید، از او سطح فکر پایین تری دارید و

سپتامبر 8, 2018

 متولدین فروردین این روزها مشغله های فکری زیادی دارید. امروز که وقت تان کافی ست، ورزش و تحرک را فراموش نکنید، این کار استرس شما را از بین می برد. گاهی لازم است که

سپتامبر 6, 2018

 متولدین فروردین اگر قصد تغییر منزل را دارید و یا از وسائل داخل خانه خسته شده اید و می خواهید آنها را عوض کنید، امروز فرصت مناسبی برای شروع این کار است. سلیقه و

سپتامبر 5, 2018

 متولدین فروردین نشان دادن احساساتتان با هیجان زیاد، امروز ممکن است بر خلاف همیشه، مورد پسند عشقتان واقع نشود. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید مورد احترام دیگران واقع شوید باید برخی مسائل را مخفی نگه دارید و



آخرین آموزش ها


محبوبترین آموزش ها

آشپزخانه – ته چین مرغ را می توان بدون استفاده از فر و با قابلمه هم تهیه کرد. طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر تقریباً شبیه موقعی است که آن را با فر تهیه می کنیم.

بساز و بفروش | بپز – ته چین مرغ یکی از خاص­ترین غذاهای ایرانی است که برای مجالس مهمانی تهیه می­ شود. این غذا بیشتر به عنوان یک پیش غذا در کنار غذای اصلی سرو می شود اما خیلی از افراد هم هستند که از آن به عنوان غذای اصلی استفاده می­ کنند.

 

طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر

مرغ را با یک عدد پیاز، یک لیوان آب و مقداری نمک و فلفل را آنقدر می پزیم تا فقط یک استکان آب آن باقی بماند. حالا گوشت مرغ را از استخوان های آن جدا می کنیم.

زعفران را در کمی آب جوش حل می­ کنیم. ماست را هم می ­زنیم و نیمی از زعفران سائیده حل شده در آب جوش را با کمی نمک و فلفل و 3 عدد زرده تخم مرغ داخل ماست می ریزیم و هم می زنیم.

گوشت های جدا شده مرغ را در ماست می­ خوابانیم (بهتر است مرغ را از چند ساعت قبل از تهیه ته چین در ماست بخوابانیم).

برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک روی حرارت قرار می ­دهیم تا بجوشد، سپس آن را با آب ولرم آبکشی می کنیم.

ته یک قابلمه نسوز را 2 الی 3 عدد زرده تخم مرغ، نیمی از روغن موجود و 1 الی 2 ملاقه از ماستی که مرغ­ ها را در آن خوابانده ­ایم می ­ریزیم و 2 الی 3 کف گیر برنج به آن اضافه می­ کنیم و با پشت قاشق مایه ته چین را در ته ظرف صاف می­ کنیم.

مقداری مرغ روی مایه صاف شده قرار می دهیم و روی آن را با مقداری برنج می پوشانیم و باقیمانده گوشت مرغ را مجدداً روی برنج قرار می دهیم و با بقیه برنج روی آن را می­ پوشانیم و با قاشق سطح برنج را کمی فشار می­ دهیم تا به هم بچسبد.

آب مرغ را با بقیه زعفران و 3 الی 4 قاشق سوپخوری روغن و بقیه ماستی که باقی مانده مخلوط می­ کنیم و روی سطح برنج می­ دهیم و در قابلمه را می­ بندیم.

قابلمه را به مدت 1 ساعت و نیم الی 2 ساعت روی حرارت قرار می دهیم تا دم بکشد.

اگر خواستید برای پخت ته چین از فر استفاده کنید باید قابلمه را درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) به مدت یک ساعت و نیم الی 2 ساعت قرار دهید.

توجه داشته باشید هرچه میزان حرارت ملایم تر و مدت طبخ طولانی ­تر باشد ته ­دیگ ته چین کلفت­ تر خواهد شد.

وقتی ته چین شما پخته شد آن را به صورت قالبی در دیس بر می ­گردانیم و روی آن را با زرشک سرخ شده، خلال بادام و پسته تزئین می­ کنیم.

 


تیم بساز و بفروش


1397/07/18

آشپزی – کاپ کیک هندوانه یک پیشنهاد وسوسه انگیز برای تزئین سفره شب یلدا و پذیرایی از مهمان هاست. کاپ کیک هندوانه مواد اولیه ساده ای دارد و خیلی راحت می توانید آن را آماده کنید. این کاپ کیک به شکل هندوانه طراحی می شود.


تیم بساز و بفروش


1397/07/22

ترفندها – تفاوت مافین و کاپ کیک در این است که کاپ کیک علاوه بر خمیر اسفنجی سازنده کیک با رویه‌ای از جنس خامه، شکلات، کره و… تزئین می‌شود ولی مافین چیزی شبیه کیک یزدی خودمان است و شیرینی آن مربوط به خمیرش است.

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع است.

وب ها:خانم های هستند که کار را با فر دوست ندارند یا اینکه به قول معروف اینگونه می گویند کار با فر و غذا در فر را دوست ندارند .برای همین ما برای شما طرز تهیه ته چین مرغ بدون استفاده از فر را برای شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه ته چین:

برنج ۵ پیمانه
سینه مرغ ۲ عدد
ماست (پرچرب) ۲ پیمانه
تخم مرغ ۵ عدد
روغن ۱/۲ پیمانه
زعفران چند ق غ
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر

طرز تهیه ته چین مرغ:

در ابتدا شما مرغ را با ادویه بپزید سپس بعد از پختن یک استکان آب داشته باشد و پختن مرغ شما باید مرغ ها را از استخوان جدا کنید(ریش ریش)کنید.

حال شما زعفران را در نصف لیوان آب جوش بریزید و حل کنید سپس ماست را هم بهم بزنید ,حال زعفران حل شده همراه با نمک و فلفل و ۳ عدد زرده تخم مرغ در ماست ریخته و خوب قاطی میکنیم سپس مرغ های (ریش ریش) نسیتا بزرگ در ماست آماده شده می زاریم.(اگر شما مواد را یک روز قبل در ماست بگذارید خیلی بهتر است)

شما باید پلو را آب کش کنید و یک ظرف نسوز (ماهی تابه نسوز)اماده کنید ,حال شما باید دو عدد تخم مرغ دیگر را (زرده تخم مرغ)و روغن و دو ملاقه ماست که همراه با مرغ می باشد را برنج مخلوط کنید ,سپس در ته ماهی تابه (ظرف نسوز)بریزید و حسابی با پشت قاشق صاف کنید.

سپس در این مرحله مرغ را روی برنج بریزید به گونه ای که تمام اطراف برنج صاف شده و باز با پشت قاشق صاف کنید (له کنید گوشت مرغ).

در مرحله آخر شما آب گوشت مرغ را با بقیه زعفران و سه چهار قاشق سوپخوری روغن آبکرده و بقیه ماستی که در ظرف باقیمانده را مخلوط  کنید سپس مایع آماده شده روی سطح برنج بریزید .

اگر در این مرحله اب اضاف به نظرتان رسید اشکالی ندارد زیرا همین آب باعث می شود که غذای شما نسوزد.

برای پخت بهتر و بهتر شدن ته چین درب ماهی تابه (ظرف نسوز)را با دم کش بپوشانید و همچنین مدت ۵ دقیقه با حرارت زیاد بعد از آن یک ساعت و نیم الی دو ساعت با حرارت کم و شعله پخش کن میگذاریم تا ته چین شما دم بکشد.

برچسباموزش آشپزی طرزتهیه ته چین

دی ۱۹, ۱۳۹۷

دی ۱۶, ۱۳۹۷

دی ۷, ۱۳۹۷

    وب ها:در این سری از آموزش آشپزی و دسر برای شما طرز تهیه …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ

7 × هشت =

دیدگاه

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید:

Загрузка...

Загрузка...

Загрузка...

Обработка...

Загрузка...

طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر

Обработка...

Загрузка...

Загрузка...

Обработка...

Загрузка...

Загрузка...

Загрузка...

Загрузка...

Загрузка...

Загрузка...

Обработка...

Загрузка плейлистов...

طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر
طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *