طرز تهیه برنجک بدون روغن

دوره مقدماتی php
طرز تهیه برنجک بدون روغن
طرز تهیه برنجک بدون روغن

 

بعضی از مواد غذایی هستند که شاید ارزش غذایی زیادی نداشته باشند، اما می توان از آن ها به عنوان یک میان وعده در عصر دل انگیز همراه با خانواده نوش جان کرد. برنجک یکی از همین نوع خوراکی ها است که علی رغم داشتن ارزش غذایی کم،  به عنوان یک میان وعده یا تنقلات مورد استفاده در بیشتر خانواده ها قرار می گیرد. طرز تهیه برنجک خیلی ساده است و نیازی به هزینه بالا اصلاً ندارد؛ ولی برای اینکه بتوانید یک برنجک خیلی خوشمزه تهیه کنید، لازم است تا نکاتی را بدانید که در ادامه این مقاله به صورت کامل بیان خواهیم کرد.

 

 

برنجک را از دانه های برنج تهیه می کنند؛ یعنی دانه های برنج را بعد از انجام یک سری فعالیت ها که ادامه خواهیم گفت، بو می دهند. در خصوص اینکه از چه نوع برنجی استفاده کنید، لازم نیست که حساسیت زیادی روی آن خرج دهید؛ اما اگر به دنبال طرز تهیه برنجک خوشمزه هستید، استفاده از دانه های برنج ایرانی را پیشنهاد می کنیم. به عبارتی دیگر اگر از دانه های بلند خارجی استفاده کنید، دانه های برنجک به صورت قد کشیده می شود و اگر برنج ایرانی قد کوتاه استفاده کنید، دانه های برنجک به صورت کوچک و تپل تر سرخ می شوند.

طرز تهیه برنجک بدون روغن

دوره مقدماتی php

برنجک از جمله مواد خوراکی است که جز دسته تنقلات محسوب نمی شوند؛ اما از آنجا که ظاهری پفکی دارد، بیشتر مورد توجه کودکان قرار می گیرد و حتی بعضی از خانواده ها هم آن را با تنقلات و آجیل ها برای مصرف مخلوط می کنند.

اصولاً برنجک را همراه با گندمک مصرف می کنند و این دو را در یک کاسه بزرگ مخلوط می کنند. طرز تهیه برنجک به دو صورت انجام می شود:

– روش خانگی که با همان دانه های برنج است.

– روش صنعتی که در آن از ترکیب آرد برنج و بلغور ذرت به همراه روغن، پودر پنیر و نمک تهیه می شود.

از آنجا که در طرز تهیه برنجک از روغن استفاده می شود، ممکن است که کمی پرکالری و مضر به نظر بیاید؛ اما اگر در تهیه آن از مواد و روغن ارگانیک استفاده کنید، نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه می تواند برای افرادی که دارای اسهال هستند، مورد استفاده قرار بگیرد. از آن جا که در طرز تهیه برنجک،  دانه های برنج نقش اصلی را دارند، برای همین خواصی را که در برنج هم هست، در برنجک تا حدی می توان یافت و همچنین می تواند به عنوان یک میان وعده برای سیرکردن یا گرفتن ته دل به حساب آورد؛ فقط نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که در مصرف آن به هیچ وجه زیاده روی نکنید.

 

 

– برنج (مقدار این بسته به تعداد اعضای خانواده دارد)

– روغن

– نمک

 

 

– ابتدا مقدار برنج انتخاب شده را به مدت 1 تا 2 ساعت در آب خیس می کنید و مقداری نمک به آن اضافه می کنید.

– سپس برنج را همراه با آب در یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید تا آب جوش بیاید. وقتی که دانه های برنج نرم شد، آن را آبکشی کنید. (اندازه نرم شدن برنج باید مانند هنگامی باشد که شما قصد دم کردن آن را داشته باشید.)

– دانه های آبکشی شده برنج را درون سبدی یا ظرفی قرار دهید و آن را برروی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا کامل خشک شود.

– بعد از اینکه دانه های برنج خشک شد، مقداری روغن را بر روی ماهیتابه یا ظرف گودی شکل ریخته تا داغ شود.

– نمک را اضافه کنید.

– برنج را درون قابلمه همراه با صافی قرار دهید. به این صورت روغن کمتری داخل برنجک می شود. در این مرحله می توانید، نمک را داخل ظرف اضافه کنید؛ ولی بهتر است که در هنگام سرخ شدن اولیه نمک را اضافه کنید تا کامل به خرد آن برود.

– بعد از اینکه دانه های برنج کامل پف کرد، آن را برروی یک ظرف همراه با صافی یا دستمال قرار دهید تا روغن های اضافی گرفته شود.

 

 

– بعضی از خانم های خانه دار به جای آب از شیر برای خیس کردن دانه های برنج در تهیه برنجک استفاده می کنند.

– مدت زمان لازم برای پخت و تهیه برنجک بین 15 تا 25 دقیقه است.

– نمکی که برای تهیه برنجک استفاده می کنید، بهتر است که بدون ید و ماسه ای باشد.

– برای اینکه در مصرف برنج و دور ریختن آن صرفه جویی کنید، بهتر است از برنج های باقی مانده قابلمه غذا استفاده کنید.

– برنجک یک غذای عالی برای کودکان است.

 

اما شربت برنجک چگونه تهیه می شود؟

 

– ابتدا شکر را با مقداری آب مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا جوش آید و به نوعی شربت اولیه درست شود که حدود 15 دقیقه زمان لازم است؛ سپس آبلیمو را اضافه کنید و آن را از روی حرارت بردارید.

– برنج را داخل شربت بریزید و خوب هم بزنید و بعد اجازه بدهید تا کامل سرد شود.

– سپس با چاقو آن را به شکل های مختلف مانند مربع یا لوزی برش دهید و مصرف نمایید.

 

 

گندمک هم مانند برنجک از جمله مواد غذایی است که از آن می توان به عنوان یکی از اجزا تنقلات و آجیل استفاده کرد. خواص غذایی گندمک از برنجک بیشتر است ولی از آنجا که در تهیه این ماده غذایی از نمک و غیره استفاده می شود، در خوردن باید مراعات کرد.

طرز تهیه برنجک بدون روغن

گندمک ا از دانه های ها گندم تهیه می کنند و طرز تهیه آن مانند طرز تهیه برنجک است. این ماده غذایی می توان همراه با شیر به عنوان یک وعده غذایی مخصوصا برای کودکان مصرف کرد و همچنین یک جایگزین عالی به عنوان تنقلات مضر مانند چیپس و پفک باشد.

 

 

– گندم

– روغن

– نمک

 

 

– ابتدا گندم را در آب خیس کنید و سپس آن را در آب بپزید تا مانند دانه های برنج نرم شوند.

– دانه های نرم شده گندم را مانند برنج آبکشی کنید و سپس بر روی ظرفی بریزید و آن را در محلی مانند مجاورت هوا یا بخاری قرار دهید تا خشک شود.

– روغن را در تابه ای داغ کرده و نمک یا شکر را در آن اضافه کنید.

– دانه های گندم را از طریق یک صافی درون روغن قرار دهید تا پف کنند. حواستان باشد که گندم ها نباید رنگ سوختگی به خود بگیرند.

 

 

– بعضی از خانواده ها در تهیه گندمک یا گندم بو داده از شیر به جای آب استفاده می کنند.

– مدت زمان لازم برای تهیه گندمک بین 15 تا 25 دقیقه است.

– یک غذای کامل برای کودکان است.

– می توان به عنوان یک میان وعده برای افراد بزرگسال در هنگام کار مورد استفاده قرار بگیرد.

 

نتیجه گیری

 

برنجک از جمله مواد غذایی است که علی رغم داشتن خاصیت کم، می تواند به عنوان یک میان وعده به علت خاصیت سیری یا جزئی از تنقلات یا آجیل و همراه با گندمک مصرف شود. طرز تهیه برنجک خیلی ساده است و کافی است تا دانه های برنج را خیس کرده و بپزید، سپس آن آبکشی کنید و اجازه بدهید تا خشک شود و در نهایت در روغن سرخ کنید.

مراسم معارفه  افق کوروش پیش از عرضه اولیه سهام در بورس، با تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی درباره چشم انداز، اهداف کلان، پیش بینی سود هر سهم سال 97، ریسک ها و تمهیدات برگزار شد.

در آستانه ی بلندترین شب سال، بلندترین و طولاني ترين فاكتور خريد در فروشگاه زنجيره اي افق كوروش به چالش گذاشته شد و بلندترين فاكتور با 1252 رديف كالايي و به طول 20 متر از استان خراسان رضوي توانست اين ركورد را به نام خود ثبت كند.

افق کوروش، اولین فروشگاه زنجیره ای در ایران، اولین شرکت در سطح منطقه و از بزرگترین شرکت هایی است که در این وسعت پروژه ERP را به صورت یکپارچه برای صندوق های فروشگاهی و دفترمرکزی پیاده سازی می کند؛ تعداد شرکت هایی که در این اندازه و در دنیا موفق به پیاده سازی این سیستم شده اند، انگشت شمارند.

شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به مناسبت پنجمین سالگرد افتتاح این فروشگاه و در راستای تقویت حوزه کارآفرینی وام تجهیز فروشگاه های فرانچایز را تا سقف مبلغ 300 میلیون تومان افزایش داد.

آشپزی, دستور آشپزی ثبت دیدگاه

بعضی مواقع می‌توان بجای اینکه غذاهای زیاد آمده را دور بریزیم؛ با یک ترفند ساده آن‌ها را استفاده کنیم؛ که هم اصراف نشود و هم موجب صرفه‌جویی اقتصادی شود. یکی از این مواد غذایی برنج است. در اینجا دو ترفند برای استفاده مفید از برنج مانده و زیاد آمده را بیان می‌کنیم.

می‌توانید از برنج زیاد آمده خود یک برنجک خوشمزه و پف دار حتی بهتر از بیرون درست کنید و برای اوقات فراقت خودتان و کودکان خود یک خوردنی خانگی داشته باشید.

برنج های زیاد آمده را روی یک روزنامه یا سینی پهن کنید تا کاملاً خشک شوند. وقتی که برنج کاملاً خشک شد؛ در یک قابلمه کوچک که روغن کمتر مصرف شود روغن به اندازه‌ای بریزید که وقتی برنج‌ها را می‌ریزید روغن روی برنج را بگیرد. روغن شما باید کاملاً داغ باشد برای اینکه امتحان کنید که روغن به دمای مورد نظر رسیده یا نه! یک دانه برنج داخل روغن بیندازید. اگر روغن در اطراف برنج شروع به جوشیدن کرد روغن آماده است.

سه نکته مهم در روش تهیه برنجک خوشمزه و پف دار :

طرز تهیه برنجک بدون روغن

وقتی برنج تازه می‌پزید، برنج های مانده  و زیادی را در کف قابلمه بریزید؛ تا ته دیگ شوند. با این روش هم برنج های تازه شما ته دیگ و خراب نمی‌شوند و هم از برنج مانده شب قبل به خوبی استفاده کرده‌اید. وقتی برنج مانده را بعنوان ته دیگ استفاده می‌کنید؛ ماندگی برنج اصلاً مشخص نمی‌شود.

حتما بخوانید: تمام نکات مهم برای پخت انواع برنج بصورت آبکش و کته

برچسب هابرنج برنج مانده برنجک ترفند روش تهیه برنجک خوشمزه و پف دار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وقتی دیدگاهم تایید شد من را از طریق ایمیل باخبر کن

میتونی ایمیلت رو وارد کنی تا تازه‌ترین مطالب چاره‌دان رو از دست ندی و هر وقت خواستی از ایمیلت بخونی

برنجک را می توانید به عنوان یک میان وعده خوشمزه، درکنار خانواده نوش جان کنید. برنجک به روش های متنوعی قابل تهیه می باشد.طرز تهیه برنجک در منزل بسیار ساده وآسان است.

برنجک بو داده شده یک میان وعده خوشمزه ویکی از تنقلات سالم محسوب می شود. برنجک در زبان عامیانه به معنای برنج پفی یا سریل گفته می شود. در طرز تهیه برنجک با توجه به ذائقه هر فرد می توانید از برنج دانه بلند یا برنج کوتاه و تپل برای این دسر استفاده کند.

روش تهیه برنجک در منزل راحت و ساده می باشد. از این میان وعده خوشمزه برای بیماران اسهالی می توانید استفاده کنید که در درمان این بیماری مفید است.

طرز تهیه برنجک بدون روغن

ابتدا برنج را با آب تمیز بشویید و برنج را به همراه نمک خیس کنید و اجازه دهید برنج سه ساعت در آب خیس بخورد.سپس برنج را در ظرف مناسب بگذارید تا بجوشد و آبکش نمایید.

 در این مرحله از طرز تهیه برنجک ،برنج آبکش شده را به مدت یک شبانه روز در آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شود و رطوبت نداشته باشد.

سپس روغن را در تابه ای گود بگذارید تا کاملا داغ شود و نمک ماسه ای را اضافه کنید.برنج کاملا خشک شده رادر تابه روغن بریزید و بعد از مدت چند ثانیه برنج ها شروع پف کردن می کنند. و برنج پف کرده را داخل الک یا آبکش ریخته تا نمک اضافی درون آن خارج شود.

امیدواریم برنجک خوشمزه و سالم را تهیه نمایید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. برای تهیه دسر های بیشتر می توانید به بخش دسر و پیش غذا مجله آرگا مراجعه کنید و با طرز تهیه انواع دسرها آشنا شوید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه برنجک بدون روغن

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط هواپیما چارتر

طرز تهیه برنجک بدون روغن
طرز تهیه برنجک بدون روغن
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *