طرز تهیه بادمجان و فلفل دلمه ای شکم پر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه بادمجان و فلفل دلمه ای شکم پر
طرز تهیه بادمجان و فلفل دلمه ای شکم پر

دلمه ی فلفل دلمه ای و بادمجان کاملا رژیمی هست و مطمئنا یکی از پرطرفدارترین غذاها دلمه ها هستند ، که در واقع به سبزیجات پر شده با مواد و توی یه سس پخته شده میگن ، با انواع چاشنی و طعمها تهیه و سرو می گردند ، برای عزیزانی که به غذاهای گیاهی علاقه دارند انتخاب مناسبی خواهد بود البته برای لذیذ شدنش کمی گوشت چرخ کرده نیز استفاده نمودیم.

 

 

مواد لازم :
گوشت چرخ شده ۲۵۰ گرم
برنج ۱ پیمانه پلوپز
لپه یک سوم پیمانه پلوپز
پیاز ۲ عدد
سبزی معطر ۱۵۰ گرم
سیر ۲ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق
بادمجان و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی
کشمش و زرشک اختیاری
نمک و فلفل و زردچوبه
آبلیمو یا آبغوره

 

طرز تهیه :
برای مواد داخل دلمه ها برنج و لپه رو جداگانه نیم پز می کنیم ، وقتی لپه نیم پز شد آبکش میکنیم تا نفخش بره
یکی از پیازها رو تفت میدیم و بهش گوشت رو اضافه میکنیم ، فلفل و زردچوبه میزنیم یک قاشق چایخوری بهش رب میزنیم از روی حرارت برمیداریم
سبزی خورد شده و لپه و برنج نیم پز رو اضافه می کنیم
نمک و فلفلش رو میزون میکنیم و اگه دوست داشتیم زرشک و کشمش میزنیم
سبزیجاتمون رو از بالا دایره برش میدیم تا درش باشه ، توشون رو خالی می کنیمطرز تهیه بادمجان و فلفل دلمه ای شکم پر

 

دوره مقدماتی php

بادمجون ها رو تلخی بگیرین و اگه کامل پوستش رو برداشتین باید سرخش کنین اما اینجوری راه راه خوشگله و نیازی به سرخ کردن نیست
از مواد میانی توی سبزیجات پر میکنیم اما خیلی فشرده و پر نمیکنیم چون برنج کامل که میپزه قد میکشه و شکل دلممون خراب میشه

 

برای سسش پیاز رو سرخ می کنیم و نمک و فلفل و زردچوبه میزنیم و بعد رب گوجه رو اضافه میکنیم ، دو لیوان آب میریزیم و میذاریم قل که زد سبزیجات رو توش میچینیم و روی حرارت کم با در بسته میذاریم بپزه ، برای گوجه درب تابه باز باشه تا ترک نخوره

دلمه بادمجان یکی از خوشمزه ترین نوع دلمه ها می باشد که به دلیل مقوی بودن به عنوان غذای اصلی سرو می شود اما دلمه های دیگر نظیر دلمه برگ مو یا دلمه کلم برگ معمولا به عنوان پیش غذا استفاده می شوند. به هر حال اگر هوس خوردن دلمه بادمجان را کرده اید در این آموزش آشپزی پارلین ما طرز تهیه و درست کردن دلمه بادمجان را به همراه دلمه گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش به تنهایی دلمه بادمجان خوشمزه برای همسر و حتی مهمان های خود درست کنید.

برای تهیه دلمه بادمجان شکم پر بهتر است اول مواد میانی دلمه را آماده کنیم برای این کار برنج را با نصف لیوان آب و کمی نمک نیم پز کنید و لپه را هم در ظرفی جدا بپزید. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در تابه ای مناسب به همراه روغن و کمی زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود.

حالا گوشت چرخ کرده را به مواد تابه اضافه کنید و بعد از کمی تفت خوردن رب گوجه فرنگی, نمک و فلفل هم اضافه کنید و بعد از چند باری هم زدن از روی حرارت بردارید حالا برنج و لپه را به همراه سبزی خرد شده به مواد تابه اضافه کنید و هم بزنید تا تمامی مواد باهم مخلوط شوند اکنون مواد میانی دلمه شما آماده است.

حالا باید شکم بادمجان, فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی های خود را کمی خالی کنید و سرشون را هم به عنوان درپوش کنار بگذارید و از مواد میانی داخل بادمجان ها, فلفل ها و گوجه ها را پر کنید فقط یادتون باشد کامل پر نکنید چون مواد بعد از پخت حجم شون زیاد خواهد شد و ممکن است مواد بیرون بریزد بهتر است به اندازه یک بند انگشت از سرشون خالی بماند.

۳ قاشق رب گوجه فرنگی را با مقداری روغن داخل ظرفی مناسب بریزید و بر روی حرارت تفت دهید سپس مقداری نمک, فلفل و آبلیمو را اضافه کنید و هم مبزنید حالا ۲ لیوان آب جوش هم اضافه کنید. بهتر است مقداری از سس را در ظرف کوچکتری برای دلمه گوجه ها نگه دارید چون گوجه زودتر از بادمجان و فلفل پخته می شود پس بهتر است آن ها را جدا بپزید.طرز تهیه بادمجان و فلفل دلمه ای شکم پر

حالا در ظرف بزرگ سس که روی حرارت کم است به آرامی بادمجان ها و فلفل ها را کنار هم می چینیم و موقع چیدن با قاشق کمی از سس را روی دلمه ها بریزید تا سس به تمام قسمت های دلمه ها برسد پس از اینکه تمام دلمه ها را چیدید با حرارات کم در حدود نیم ساعت منتظر بمانید تا دلمه ها بپزد.

برای گوجه ها هم همین کار را انجام می دهیم ظرف سس کوچک را که کنار گذاشته بودیم بر روی حرارت خیلی کم قرار می دهیم و به آرامی گوجه ها را می چینیم و پس از چیدن با قاشق کمی از سس را بر روی دلمه ها بریزید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا دلمه گوجه فرنگی ها هم با حرارت کم بپزند.

در انتها دلمه بادمجان ها, فلفل دلمه ها و گوجه فرنگی ها را در ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید.

زمان پختی که ما برای بادمجان ها و فلفل ها و همچنین گوجه فرنگی ها گفتیم زمان تفریبی است و بی شک زمان دقیق پخت بستگی به نوع ظرف و شعله اجاق گاز شما بستگی دارد پس مواظب باشید دلمه هاتون بیش از حد نپزد و له نشود.

 

9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اموزش پخت کیک در ماکروفر دوو x بخوانید...