طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه
طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

How to cook Steak in a pan! Easy—طرز تهیه استیک گوساله در ماهی تابه—Telegram: https://t.me/PersianfoodscomInstagram: https://www.instagram.com/persianfood…Facebook: https://www.facebook.com/persianfoodscomTweeter: https://twitter.com/persianfoodscomYouTube: https://www.youtube.com/c/PersianFoods—Music: http://www.bensound.com/royalty-free-…Thanks to Freepik.com

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

#Bratpfanne #Gusseisen #pan #iron #steak#cast

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.



استیک از انواع غذاهای لذیذ و خوش طعم است که با گوشت قرمز و گوشت مرغ و … تهیه می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه استیک گوساله را با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

استیک گوساله از انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه است که بهتر است برای ایجاد طعم ایده آل این غذای فرنگی خوشمزه را با سس سبزیجات میل کنید. در طرز تهیه استیک گوساله از فیله گوساله و روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه و سس خردل و نمک و سس ورچستر و روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده می شود.

استیک مرغ، استیک گوساله و استیک گوشت از انواع غذاهای خوش طعمی هستند که بهتر است افرادی که به خوردن استیک علاقه مند هستند از پخت این نوع استیک ها در منزل غافل نشوند.

برای پخت استیک گوساله ابتدا درون ظرفی مناسب یک قاشق روغن زیتون و سس ورچستر و سس خردل و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید، سپس فیله گوساله را با فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید و گوشت را درون سس آماده شده به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا به خوبی مزه دار شود.طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه

در مرحله بعدی طرز تهیه استیک گوساله درون یک تابه چدن مناسب باقی مانده روغن زیتون را بریزید و به مدت 5 دقیقه هر طرف استیک را سرخ کنید.

ابتدا کره را در ظرف جداگانه ای ذوب کنید سپس در ظرف دیگری پودر موسیر و جعفری خرد شده و ترخون را با یکدیگر مخلوط نمایید. زرده تخم مرغ را در ظرف دیگری بریزید و روی حرارت غیر مستقیم زرده های تخم مرغ را هم بزنید تا تغییر رنگ دهند و کره را به زرده تخم مرغ زده شده اضافه کنید سپس سرکه را هم به مخلوط سس اضافه کنید و همه مواد را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و مخلوط سبزیجات و موسیر را به سس بیفزایید؛ توجه داشته باشید که این سس را باید بلافاصله مصرف کنید.

استیک گوساله را می توانید در وعده نهار و یا شام میل کنید؛ امیدواریم از طرز پخت استیک گوساله در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع استیک کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

استیک گوشت گوساله طرز تهیه استیک گوشت گوساله خوشمزه آموزش استیک گوشت گوساله با سس قارچ روش تهیه استیک گوشت گوساله خانگی آموزش استیک گوشت گوساله در فر در این مطلب طرز تهیه استیک گوشت را به شما آموزش خواهیم داد . این غذا بسیار خوشمزه و طعم دوست داشتنی دارد که هرکسی را عاشق خود می کند .روش تهیه استیک با گوشت گوساله را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.


 


 


 

طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه


 


 


 

برای تهیه استیک گوشت ابتدا باید گوشت را مزه دار کنید، پس گوشت گوسفندی را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با یک قاشق روی تمامی گوشت را با سویا سس آغشته کنیدسپس روغن زیتون را روی گوشت بریزید و با قاشق به تمامی قسمتهای گوشت روغن زیتون را بکشید و به هر میزان که به فلفل تمایل دارید روی گوشت بپاشید و گوشت را در بشقاب یا سینی بگذارید و بمدت 3ساعت در یخچال بگذارید.

پس از 3 ساعت گوشت را از یخچال خارج کنید و مجددا روی تخته آشپزخانه بگذارید و با بیفتک کوب شروع کنید به کوبیدن گوشت تا خوب نرم شود بعد روی توری کباب پز گوشت را بگذارید و روی منقل یا زغال یا آتش آن را کباب کنید،که اگر دوست داشته باشید طعم دودی نیز بخود میگیرد.


 


 

گوجه فرنگی و پیازچه ها را نیز بشورید و روی تخته آشپزخانه با چاقو خرد کنید و در تابه ای کمی روغن زیتون بریزید و حرارت را ملایم کنید و گوجه،پیازچه های خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهیدسپس نخودفرنگی پخته شده و نمک،فلفل به هر میزان که تمایل دارید روی مواد داخل تابه بپاشید و مواد را تفت دهید و استیک را در بشقابی بگذارید و با مایع گوجه فرنگی و پیازچه آن را تزئین کنید و نوش جانتان کنید.


 

این غذا جزء محبوب ترین غذاهای امریکایی ها می باشد ، امیدواریم از تهیه این غذای خوشمزه و پر کالری لذت ببرید. در کنار استیک برای لذت بیشتر می تواندی مقداری قارچ و سیب زمینی سرخ شده درست کنید.به طور کلی مناسب ترین برش از گوشت برای تهیه استیک از قسمت میانه و بالایی کمر گوساله انتخاب می شود. شما می توانید برش دلخواه خود را بر اساس میزان تردی و لطافت گوشت، طعم و قیمت انتخاب کنید.هرچه گوشت بیشتری برای درست کردن استیک داشته باشید به همان اندازه نیز می باست در افزودن نمک بیشتر دست و دلباز باشید.


 


 

بهتر است از قبل به گوشت نمک بزنید. در حالیکه بعضی افراد 4 روز پیش از پخت استیک به آن نمک می زنند اما نمک زدن 40 دقیقه پیش از پخت کفایت می کند. می توانید به گوشت خود نمک بزنید و 40 دقیقه نیز برای رسیدن به دمای اتاق صبر کنید.چرا حالا فلفل نزنید؟ فلفل در جریان پخت می سوزد و فلفل سوخته طعم خوبی نخواهد داشت پس بهتر است که فلفل را پس از پخت به گوشت استیک اضافه کنید.


 

    استیک معمولا همراه با سبزیجات پخته شده، سیب زمینی به صورت پوره یا سرخ شده و انواع مختلف سس استیک سرو می شود . پیش از پخت استیک بهتر است تابه و یا گریل کاملا تمیز شده باشند این مسئله به پخت سریعترو همچنین طعم بهتر استیک کمک می کند. برای جلوگیری از چسبیدن استیک به ظرف، کمی روغن به ظرف و سطح گوشت بزنید.


 

طرز تهیه استیک گوشت گوساله خوشمزه , آموزش استیک گوشت گوساله با سس قارچ

طرز تهیه استیک گوشت گوساله خوشمزه , آموزش استیک گوشت گوساله با سس قارچ

طرز تهیه استیک گوشت گوساله خوشمزه , آموزش استیک گوشت گوساله با سس قارچ

طرز تهیه استیک گوشت گوساله خوشمزه , آموزش استیک گوشت گوساله با سس قارچ


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

سلامت دات لایف 1394/06/14آشپزی (غذای سالم), یو پی اس خبرینظرها

استیک از غذاهای گوشتی است که در میان آمریکایی‌ها طرفداران فراوانی دارد. البته در هر کشوری به شکل خاصی این غذا را تهیه می کنند؛ مثلاً فرانسوی‌ها استیکی به نام شاتوبریان دارند که «شاتو» آن به معنای قلعه و «بریان» آن از کلمه بریان شدن گرفته شده است به این ترتیب که گوشتی نسبتاً بزرگ و پهن را گریل می‌کنند و قسمت انتهایی آن را که باریک تر هم است به صورت برش‌های نواری در می‌آورند و در کنار آن می‌گذارند به این ترتیب شکل غذا مانند قلعه‌های قدیمی فرانسوی می‌شود.ایتالیایی‌ها استیکی به نام «تی بون» دارند که از دو قسمت فیله و راسته تشکیل شده و این دو قسمت با یک استخوان تی شکل از یکدیگر جدا شده‌اند، در شهر فلورانس نیز استیکی به نام «فلورانتین» سرو می‌شود که تکه‌های گوشت آن را در سرکه‌های بالزامیک بالای ۴۰ سال می‌خوابانند و هر قدر این تکه‌های گوشت در سرکه‌های قدیمی تری مزه دار شده باشند، گران تر خواهند بود اما در طبخ بهتر تمام استیک‌ها و البته انواع رایج تر آنها، نکته‌های مشترکی وجود دارد:

 

۱   گوشتی که برای تهیه استیک استفاده می‌شود یا باید گوشت راسته گوساله باشد یا گوشت فیله که البته گوشت فیله نرم تر و گران تر و برای تهیه استیک‌هایی که آب‌دار سرو می‌شوند، مناسب است اما گوشت راسته سفت تر است.طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه

۲   استیک را می‌توان به سه روش سرو کرد؛ اول به صورت آب‌دار، دوم متوسط (بین آبدار و کاملاً پخته) و سوم کاملاً پخته که در هر کدام از این روش‌ها انگشت دست را می‌توان بر سطح استیک فرو کرد، با بیشتر پخته شدن استیک، بافت آن سفت‌تر خواهد شد و این موضوع و فشار انگشت قابل احساس است. البته نباید استیک آنقدر روی حرارت قرار بگیرد که بسوزد زیرا سوختگی گوشت، طعم تلخی به آن می‌دهد.

۳   می‌توانید برای تهیه استیک برش‌های عرضی یا طولی به گوشت بدهید اما نکته اینجاست که شکل استیک مانند سر مار بزرگی است که دمی باریک دارد. البته گاهی استیک به صورت نواری و خلال شده هم پخته و سرو می‌شود که در این صورت می‌توان گفت استیک به سبک ژاپنی تهیه شده است.

۴   ظرفی که برای طبخ استیک استفاده می‌شود، باید تابه چدنی یا تابه تفلونی خط‌دار باشد. به غیر از این دو نوع، استیک در ظرف‌های دیگر طعم مناسبی پیدا نخواهد کرد.

۵   گوشت استیک باید در اصطلاح بیات شده باشد یعنی نباید از گوشت تازه برای تهیه استیک استفاده کرد بلکه باید برش‌های استیک را حداقل به مدت ۸ تا ۲۴ ساعت در فریزر قرار داد و منجمد و سپس آن را برای پخت استیک استفاده کرد.

۶   تابه ای که در آن استیک پخته می‌شود، نباید مملو از روغن باشد. شما می‌توانید این غذا را بدون روغن یا با روغن بسیار کم بپزید زیرا گوشت با چربی خودش قابل پخت است و نهایتاً استیک خوشمزه تر خواهد بود.

۷   اگر گوشتتان ضخیم بود، حرارت پخت را ملایم کنید تا گوشت با حرارت کم و به تدریج پخته شود.

۸   طعم دار کردن گوشت یکی از مهم ترین مراحل تهیه استیک است که نباید فراموش شود. این مرحله معمولاً ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. هرگز نباید به گوشت تهیه شده برای استیک آبلیمو زد زیرا از اشتباه‌های فاحش در طبخ هر نوع استیکی است.

۹   ضخامت گوشت استیک نیز بنابر ذائقه فرد می‌تواند متفاوت باشد اما ضخامت آن نباید کمتر از نصف بند انگشت باشد زیرا در این صورت تکه گوشت سرخ شده «بیفتک» نام دارد، نه استیک.

۱۰   هرگز نباید با استیک سبزی‌هایی با طعم رو به ترش مثل گوجه فرنگی سرو کرد اما هویج پخته ، سیب‌زمینی سرخ شده ، نخودفرنگی و کلم بروکلی مناسب است. خیارشور نیز یکی دیگر از همراه غذاهایی است که نباید در کنار استیک برش‌هایی از آن دیده شود زیرا در این صورت نشان از ناشی بودن آشپز دارد.

۱۱   معمولاً سسی همراه استیک سرو می‌شود مانند سس قارچ که نباید مانند کره یا حلوا غلیظ و سفت باشد بلکه باید رقیق باشد و وقتی روی استیک ریخته شد، به راحتی پخش شود.

۱۲   اگر سس تهیه شده برای استیکتان آرد دارد، بهتر است آرد مصرفی، آرد ذرت باشد تا سس، بافت لطیف تری داشته باشد.

طرز تهیه و تحلیل تغذیه‌ای استیک گوشت با سس قارچ

ابتدا تکه‌ای از راسته گوساله را بردارید و به اندازه کف دست و با ضخامت یک بند انگشت برش بزنید. شکل برش‌ها بهتر است از یک سمت پهن و از سمت دیگر باریک باشد. تکه‌های برش خورده گوشت را روی تخته گوشت بگذارید و روی آنها کیسه فریزر بکشید سپس آنها را با گوشت کوب بکوبید تا پهن شوند. سپس برش‌های گوشت را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در مخلوط روغن زیتون، سس خردل، باربیکیو و سس سویا و نمک و فلفل سیاه قرار دهید تا مزه دار شوند. بعد این برش‌ها را در تابه ای چدنی سرخ و به صورت گرم سرو کنید. برای تهیه سس قارچ ابتدا پیاز را در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس قارچ‌ها را به آن بیفزایید و بگذارید کمی با هم حرارت ببینند. مخلوط عصاره گوشت گوساله، شیر، آرد و فلفل سیاه را به آنها بیفزایید و بگذارید تا سس روی حرارت کمی غلیظ شود و حباب بزند. در این مرحله می‌توانید در صورت تمایل به آن کمی خامه یا کره بزنید و روی استیک‌های آماده شده از این سس بریزید و آنها را میل کنید. نوش جان.

سلامت دات لایف راهنمای زندگی سالم

 

برچسب هاآشپری آشپزی ارزش غذایی ارزش غذایی استیک استیک آب دار استیک گوشت انتخاب گوشت استیک رازهای پختن استیک روش پختن استیک طرز تهیه استیک غذای سالم

1397/01/19

1396/11/19

1395/07/18

عالی بود مرسی

خیلی ممنون که این اطلاعات را در اختیار ما قرار دادید

خیلی خوشحالیم که مطالب سایت سلامت دات لایف مورد توجه شما قرار گرفته است.

سلام . خیلی ممنون . برم درست کنم ببینم چجوری مییشه

سلام، امیدواریم یک استیک شما خوشمزه و لذیذ بشه نتیجه آشپزی خودتون را همینجا اعلام کنید.

خیلی عالی فقط کاش تصویر مراحل رو بزارید

سلام، وقت بخیر ما برای برخی از دستور آشپزی ها این کار را کرده ایم ، ولی این غذا برنامه ای در این مورد نداریم، امیدواریم کاربران عزیز سایت از آشپزی های خود عکس بگیرند و برای ما ارسال کنند تا در سایت بنام خودشان منتشر کنیم.

سلام ممنون از راهنمایی شما فقط یک سوال چرا ابلیمو نه و استفاده از کیوی مجاز است ؟ مشکل من ترد نبودن استیک و اینکه معمولا مغز استیک خیلی پخته نمیشه . با تشکر

سلام وقت بخیر اگر می خواهید استیک شما سفت نشود از آبلیمو در مرحله مزه دار کردن استفاده نکنید، اگر تمایل داشتید از آبلیمو استفاده کنید پس از آماده شدن استیک روی گوشت ها بریزید. برخی برای ترد شدن استیک، گوشت را در آب پیاز میخوابونند. موفق باشید.

راز اصلی استیک در نحوه پختن آنست که در این مورد شما به جمله “ین برش‌ها را در تابه ای چدنی سرخ و به صورت گرم سرو کنید.” اکتفا کرده اید که فاقد اطلاعات کاربردی و موثر است .

ما سعی کردیم در مقاله آموزش طرز تهیه استیک تمام نکات فنی را برای شما بگوییم، اگر احساس می کنید نکته ای وجود دارد که ما فراموش کرده ایم حتما در همینجا برای ما ارسال کنید تا همه از تجربیات شما بهرهمند شوند.

سلام امروز میخوام استیک درست کنم سس باربیکیو ندارم چی میتونم جایگزینش کنم؟

سلام، وقت بخیر متاسفانه کامنت شما را دیر دیدم، ولی ما داخل مقاله سس قارچ را توضیح دادیم، این سس برای غذای شما بسیار مناسب هست و غذای خوشمزه شما را لذیذ می کند. امیدواریم آشپزی شادی و غذای خوشمزه ای داشته باشید

از آبلیمو اصلا استفاده نکنید اما من من ۱۲ تا ۲۴ ساعت میذارم تو پیاز د آبغوره فوق العاده مغز پخت و ترد و خوشمزه میشه

سلام، وقت بخیر خیلی لطف کردید تجربه خودتان را با کاربران سایت سلامت دات لایف به اشتراک گذاشتید.

استیک گوشت همون کوکوعه؟!

طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه

سلام ، وقت بخیر نه استیک از کوکو بسیار متفاوت هست، همانطور که در تصویر مشاهده میفرمایید استیک با گوشت پخته می شود و طعم لذیذی دارد.

سلام ممنون از سایت خوبتون دستور پخت استیک عالی بود

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

دکتر محمدرضا کاظمی فلوشیپ فوق تخصص درد – دکتر انتظاری – دکتر پریسا یوسف فام

کانسر رکتوم – سرطان رکتوم

طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه
طرز تهیه استیک گوشت گوساله در تابه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *