طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر
طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر

آش رشته از خوشمزه ترین و معروف ترین آش های ایرانی است. بی شک شما هم آش رشته را در دورهمی های خانوادگی مخصوصاً در فصل های سرد سال امتحان کرده و از خوردن آن لذت برده اید. آش رشته در ماه رمضان جایگاه ویژه ای در بین خانواده های ایرانی دارد و یکی از پیش غذاهای ویژه سفره افطار است.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن آش رشته آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک ،طرز تهیه و مواد لازم آش رشته را برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید آش رشته خوشمزه و مجلسی درست کنید.

1. ابتدا باید نخود و لوبیا را از شب قبل در آب خیس کنید و چند باری آبشان را عوض کنید تا موقع خوردن ایجاد نفخ نکند. برای شروع نخود و لوبیا را به همراه آب و کمی نمک در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاد. بعد از به جوش آمدن درب قابلمه را بزارید و اجازه بدهید نخود و لوبیا با حرارت کم نیم پز شوند.

2. سپس عدس و سبزی را اضافه کنید و صبر کنید عدس هم پخته شود مواظب باشد عدس حالت له شدگی پیدا نکنه و فقط مغز آن ها پخته شود. بعد از آن رشته را به مواد آش اضافه می کنیم و به طور مرتب با ملاقه آش را به هم می زنیم تا رشته به مهم نچسبند این کار را ادامه دهید تا رشته ها نرم شوند. دقت داشته باشید پس از ریختن سبزی نیاز به گذاشتن درب قابلمه نیست چون موجب بد رنگ شدن سبزی آش می شود.

3. بعد از اینکه رشته ها نرم شدند حدود 2 لیتر آش جوش به قابلمه آش اضافه کنید و بعد مقدار آرد گفته شده را با یک لیوان آب سرد خوب مخلوط کنید به طوریکه آرد کاملا در آب حل شود و به آرامی در حالی که آش را با ملاقه بهم می زنید آن را در به مواد قابلمه اضافه کنید تا آرد گلوله گلوله نشود.طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر

4. در این مرحله باید پیاز داغ و نعنا داغ باید اضافه کنیم برای این کار پیازها را که از قبل به صورت نگینی خرد کردید به همره کمی روغن روی حرارت بگذارید و تفت دهید و در آخر کمی زردچوبه هم اضافه کنید. نعنا خشک را هم به همراه کمی روغن در یک ظرف دیگه تفت دهید مواظب باشید نعنا نسوزد و زود از روی حرارت بردارید و با قاشق هم بزنید.

دوره مقدماتی php

5. حالا مقداری از نعنا داغ و پیاز داغ را برای تزیین کنار بگذارید و بقیه را به قابلمه آش اضافه می کنیم و به مدت 20 دقیقه دیگه صبر می کنیم تا آش با حرارت ملایم جا بیفتد و به اصطلاح پیاز داغ و نعنا داغ به خورد آش برود. کشک را هم به همراه کمی نمک و فلفل اضافه می کنیم و مواد آش را بهم می زنیم و بعد از 5 دقیقه حرارت زیر آش را خاموش می کنیم.

6. دقت داشته باشد رشته آش و کشک ممکنه شور باشند و نیازی به اضافه کردن نمک زیادی نباشد پس مراقب باشید آش رشته را شور نکنید. موقع سرو می توانید آش رشته را با نعنا داغ و پیاز داغ که از قبل کنار گذاشتیم و یا حتی سیر داغ تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این آش رشته خوشمزه لذت ببرید.

سبزی آش رشته شامل جعفری ، تره ، شوید ، اسفناج یا برگ چغندر و چند ساقه شنبلیه است. دقت داشته باشید نسبت سبزی آش رشته باید به این صورت باشد : یک دوم اسفناج یا برگ چغندر و یک دوم ما بقی به نسبت مساوی تره ، جعفری ، شوید و شنبلیله باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

آش رشته

آش رشته یکی از انواع آش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که به عنوان محبوب ترین آش ایرانی محسوب می شود. این آش خوشمزه در میان ایرانیان به اندازه ای محبوب است تقریبا کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که آش رشته را دوست نداشته باشد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر آش رشته تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری آش رشته تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی آش رشته با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر

دستور پخت

از شب قبل حبوبات را بخیسانید تا علاوه بر اینکه نفخ شان رفع شود راحت تر پخته شوند. برای شروع آشپزی ابتدا نخود ، لوبیا چیتی و لوبیا سفید را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به طور کامل بپزند.

در حین پختن حبوبات یکی از پیازها را خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. تفت دادن پیاز را ادامه دهید تا با ادویه ها یکدست شود. پس از اینکه حبوبات به طور کامل پختند آنها را به قابلمه حاوی پیاز اضافه کنید و با پیاز کمی تفت دهید.

در مرحله بعدی چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید. در ادامه عدس را به قابلمه اضافه کنید و حدود یک ساعت صبر کنید تا عدس هم به طور کامل پخته شود. پس از اینکه عدس به طور کامل پخت سبزی آشی را پاک کنید و بشویید.

در ادامه سبزی آشی را خرد کنید ( توجه داشته باشید که سبزی آش را نباید خیلی ریز خرد کنید ) و به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله نباید دیگر درب قابلمه را به طور کامل ببندید زیرا بستن درب قابلمه باعث می شود که سبزی آش بد رنگ شود.

پس از اینکه سبزی آش به طور کامل پخت رشته آشی را اضافه کنید تا رشته هم پخته شود و جا بیفتد.  در این مرحله می توانید کشک را هم به آش اضافه کنید و به خوبی با دیگر مواد مخلوط کنید. بعد از اضافه کردن رشته نمک آش را اندازه کنید.

در حین جا افتادن آش سیر ، نعناع داغ و پیاز باقیمانده را به ضورت جداگانه با مقداری روغن تفت دهید. در صورت تمایل می توانید نیمی از سیر داغ و نعناع داغ را به آش اضافه کنید. در پایان پس از آماده شدن آش آنرا با نعناع داغ ، سیر داغ و پیاز داغ تزیین کرده و سرو کنید.

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر

آرایش

مدل مو

مدل لباس

آکاایران: آش رشته برای چهار نفر :

آکاایران: مواد لازم:

رشته آشی 400 گرم

سبزی آش (تره ـ جعفری ـ اسفناج ـ شبت ـ گشنیز) 1 کیلو

نخود و لوبیا و عدس (مجموعاً به تساوی) 450 گرم

کشک 2 لیوان (نیم لیتر)

پیاز سرخ کرده 4 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

نعناع خشک 4 قاشق سوپخوری

آرد دو قاشق

روغن به میزان لازم

طرز تهیه:

حبوبات را که قبلاً خیس کرده ایم با پیاز سرخ کرده می گذاریم کاملاً بپزد. سبزی را خرد می کنیم و داخل حبوبات پخته شده می ریزیم و می گذاریم سبزی ها بپزند. سپس دو قاشق سوبخوری آرد را در کمی آب سرد حل می کنیم و داخل آش می ریزیم و مرتباً بهم می زنیم. رشته را در آش می ریزیم و می گذاریم آهسته بپزد، ولی رشته نباید خرد شود. آنگاه آش را از روی حرارت بر می داریم و با کشک مخلوط می کنیم و روی آن را با کمی کشک ساده، پیاز سرخ شده و نعناع داغ تزئین می کنیم.

منبع :

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

آش رشته , طرز تهیه آش رشته ، کم کم که به روزهای سرد سال نزدیک می شویم، یکی از غذاهایی که خوردنش در سرما خالی از لذت نیست آش رشته است. این آش با طعم دلچسب و لذیذ خود برای همه یادآور دورهمی های گرم و خاطره های خانوادگی است، در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم روش تهیه آش رشته را بصورت اصولی‌ آموزش دهیم.


 


 


 

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر

از خوراک های محبوب ایرانی می توان به آش اشاره کرد که این محبوبیت در فصل سرما دوچندان می شود. در اکثر مواقع و با توجه به ذائقه هر شخص ، آش رشته را با کشک، سرکه و ترشی میل می کنند. با توجه به عدت های غذایی هر خانواده، آش رشته بعنوان غذای اصلی و یا پیش غذا سرو می شود.


 


 


 


 

 


 


 

توصیه می کنیم از شب قبل لوبیا چیتی، لوبیا سفید و نخود را خیس دهید. بعد از انجام این کار قابلمه ای را بردارید و داخل آن آب ریخته و این سه مورد را به قابلمه اضافه کنید. سپس روی شعله قرار دهید . درب قابلمه را بگذارید تا پخته شوند.


 

اگر می خواهید حبوبات طعم بهتری به خود بگیرند، هنگام پخت‌ شان کمی از پیاز داغ و سیر داغ استفاده کنید، این دو را به قابلمه اضافه کنید تا همگی با هم پخته شوند. البته می توانید از آب قلم برای تهیه آش استفاده نمایید. بدین صورت که ابتدا قلم را داخل قابلمه بپزید و بعد از آن قلم را خارج کنید و حبوبات را داخل عصاره قلم گوسفند بریزید تا بپزند.


 

تقریبا یکی دو ساعتی طول می کشد تا حبوبات به خوبی پخته شوند، بعد ازآن باید به مواد داخل قابلمه، سبزی‌ها، عدس و اسفناج را نیز اضافه کرده و درب قابلمه را ببندید تا بقیه مواد هم بپزند.


 


 

عدس رنگ آش را تیره می کند اگر مایل هستید می توانید عدس را به صورت جداگانه بپزید و درمرحله آخر به آش اضافه کنید. دقت نمایید که نمک آش را پس از ریختن رشته و کشک اضافه نمایید تا طعم آش شور نشود.


 

بعد از تقریبا 1 ساعت که آن چند قلم هم پختند، رشته را نیز اضافه می کنیم. حال آش را کمی بهم بزنید تا از چسبیدن رشته ها بهم جلوگیری شود. صبر کنید تا رشته ها بعد از پختن، کمی حجم بگیرند.


 

کمی بعد مقداری دیگر از سیر داغ و نعنا داغ را به قابلمه اضافه کنید. ( کمی از هر دو برای تزئین هم نگه دارید )


 

حالا وقت آن است که کشک را بجوشانیم. کشک را به مدت 20 دقیقه با 1 لیوان آب بجوشانید.سپس به سراغ نعنا داغ می رویم. ماهیتابه ای بردارید و کمی روغن در آن بریزید و تا داغ شد نعنا خشک را داخل ماهیتابه بریزید و بعد از چند ثانیه از روی حرارت آن را بردارید. ( دقت کنید که نعنا سیاه نشود )


 

تقریبا کار تمام است و بعد از 3 ربع می توانید آش رشته خوشمزه خودتان را آماده ببینید. زمانی که آش حاضر شد مرحله آخر کشک است که آن را هم به آش اضافه می کنیم. و بعد از 5 دقیقه حرارت دادن، آش ما کاملا حاضر است.


 

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر


 

در آخر هم می توانید بوسیله‌ نعنا داغ، سیرداغ و پیازداغ و حتی مقداری زعفران آن را تزئین کنید.


 


 

توضیحات عالی بود ممنونم  

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

مواد لازم برای ۱۰ نفر:نخود: ۱۰۰ گرملوبیا سفید: ۱۰۰گرمعدس: ۱۰۰گرمسبزی آش: ۱ کیلوپیاز داغ: ۱۰۰ گرمروغن: ۱۰۰ گرمآرد بزنج:۲قاشق غذا خورینعناء داغ: به مقدار لازمسیرداغ: به مقدار لازمرشته آش: ۵۰۰گرم آب: ۱۰ لیواننمک و زردچوبه: به مقدار لازمطرز تهیه:ابتدا نخود، لوبیا و عدس را ۲۴ساعت قبل در آب خیس کنید. در دیگ مورد نظر نخود، لوبیا و عدس را بریزید و ۱۰ لیوان آب به آن اضافه کنید. وقتی حبوبات نیم پز شد سبزی آش را به آن اضافه کرده، بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد.آرد برنج را با آب سرد مخلوط کنید و به مواد آش بیافزایید. مقدار کمی نمک و زرچوبه هم اضافه کنید.پس از پخت حبوبات و سبزی، روغن، مقداری پیاز داغ، یک قاشق از سیر داغ و یک قاشق از نعناء داغ را به آش اضافه کرده و بعد از یک حرارت کوتاه، رشته آش را به آش اضافه کنید و با حرارت ملایم بگذارید رشته‏ها کاملاَ نرم شوند .آش که حاضر شد می‏توانید با کشک، نعناء داغ، سیر داغ و پیاز داغ تزئین کنید.برای دیدن ویدئوهای بیشتر Subscribe (سابسکرایب) کنین یا★↓در شبکه های اجتماعی ما رو دنبال کنید!↓★ فیسبوک:https://www.facebook.com/PersianEpoch…تلگرام:https://telegram.me/PersianEpochtimesاینستاگرام:https://www.instagram.com/persianepoc…توییتر:https://twitter.com/PersianETگوگل پلاس:https://plus.google.com/1066055049528…آپارات:http://www.aparat.com/PersianEpochTimesو یا اینکه در سایت ما عضو خبرنامه بشیدhttp://persian.epochtimes.com

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

خانم بخشی انواع آش

در این بخش از مطالب آشپزی سایت برفانک قصد داریم طرز تهیه آش رشته خوشمزه را به شما آموزش دهیم. ما مراحل تهیه آش رشته را به صورت تصویری و گام به گام تقدیمتان می کنیم تا بخوبی بیاموزید و بتوانید یک آش رشته خوشمزه را در منزل تهیه کنید.

نعناع خشک به میزان لازم

کشک به میزان لازم

آب به میزان لازم

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر

حبوبات پخته (نخود و لوبیا چیتی و عدس و ماش ) از هر کدام یک پیمانه

سبزی آش (تره، شوید، گشنیز و اسفناج) نیم کیلو

روغن به میزان لازم

سیر یک بوته

پیاز بزرگ 2 عدد

آرد 2 قاشق غذاخوری

رشته آشی 200 گرم

نمک و زرد چوبه به میزان لازم

1 – طرز تهیه آش رشته خوشمزه را در 40 دقیقه را به شما آموزش می دهیم. در این روش نیازی به پخت زیاد آش رشته نیست و در نتیجه مواد هم ارزش غذایی خودشان را از دست نمی دهند.

2 – در اولین مرحله برای تهیه آش رشته باید قابلمه را نصفه آب کرده و روی شعله بگذارید تا به جوش آید.

3 – در همین فاصله مواد اولیه برای تهیه آش رشته را دم دست تان بگذارید تا نخواهید مدام دنبال آنها بگردید.

4 – اکنون پیاز ها را خرد کرده و روی حرارت ملایم بگذارید. نباید روغن روی آن بریزید. فقط می خواهیم که آب پیاز گرفته شود.

5 – وقتی که آب پیاز تمام شد میتوانید روغن را به آن اضافه کنید. اکنون صبر کنید که پیاز سرخ شود. البته نیازی به قهوه ای شدن آن نیست و کافیست که پیازتان طلایی شود.

6 – خب در شکل زیر ملاحظه می کنید که پیازها تقریبا طلایی شدند. مراقب باشید که پیازتان نسوزد.

7 – در این مرحله از طرز تهیه آش رشته خوشمزه پیازداغ  را در ظرفی جداگانه بریزید.

نکته : از پیاز داغ و نعناع داغ و سیر داغ کمی برای تزیین نگه دارید.

8 – اکنون در ماهیتابه تان کمی روغن بریزید. سپس چند قاشق نعناع به ان اضافه کنید و وقتی کمی حرارت دید زیرش را خاموش کنید. یادتان باشد نعناع نباید سرخ شود فقط باید کمی حرارت ببیند. چون نعناع خیلی زود می سوزد . باید مراقب آن باشید.

9 – در ظرفی هم باید روغن را داغ کرده و سیر رنده شده را به ان اضافه کنید تا تفت داده شود. زردچوبه را هم به آن اضافه کنید. مراقب باشید که سیرتان نسوزد.

10 – در این مرحله هم باید دو قاشق آرد روی سیر ریخته و خیلی کم تفت بدهید. آردتان باید مانند شکل کمی طلایی شود. اصلا آرد نباید بو داده شود.

11 – در مرحله بعدی شما باید دو قاشق از نعناع داغ و دو قاشق از پیاز داغ رو را هم به این مواد اضافه کرده و سپس ان را کنار بگذارید.

12 – وقتی که می بینید آب در قابلمه درحال جوشیدن است، حبوبات پخته شده را داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا ده دقیقه بجوشد.

13 – در مرحله بعدی باید سبزی را به آب اضافه کنیدتا بپزد.

14 – دوباره باید صبر کنیم تا آب بجوشد. وقتی که آب داخل قابلمه جوش آمد، پیاز داغ و سیر داغ و نعناع و آردی که از قبل تفت داده بودید به این مواد داخل قابلمه اضافه کنید. درست مثل شکل زیر.

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر

15 – منتظر بمانید تا مواد حدود بیست دقیقه بجوشد. 16 – سپس رشته را اضافه کرده و ده دقیقه صبر کنید تا رشته تان نرم شود. یادتان باشد که رشته اصلا نباید زیاد بجوشد. وگرنه وا می رود. همچنین وقتی آش پخته شود تا قبل از خوردن آن ، باز هم رشته در اثر حرارت پخته تر و کشیده تر می شود . 17 – زیر حرارت را خاموش کرده و صبر کنید تا آش تان کمی جا بیفتد. بهتر است که فعلا آش را در ظرف نریزید.  18 – حال میتوانید آش را در ظرف مورد نظر ریخته و با نعناع داغ ، پیاز داغ ، کشک ، سیر داغ و … تزیین کنید.

1 – شما میتوانید بر حسب سلیقه تان مواد آش مثل رشته ، حبوبات و سبزی را کم و زیاد کنید. که این بستگی به میل شما دارد.

2 – یادتان باشد اگر رشته زیاد بپزد، وا رفته و خمیر می شود . در این صورت گاهی آش قابل خوردن نیست. فقط باید حدود ده دقیقه صبر کنید تا مغز رشته پخته شود.

3 – پیشنهاد می کنیم حبوبات پخته شده را از قبل در یخچال نگه داشته و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. این کار باعث افزایش سرعت پخت آش می شود.

4 – شما میتوانید به جز موارد عادی برای نذری هم از این آش رشته استفاده کرده و به دیگران نذری بدهید.

جهت مشاهده 30 عکس از زیباترین مدل تزیین آش رشته بر روی تزیین آش رشته کلیک کنید.

منبع : www.barfanak.com

تزیین آش رشته در این بخش از مطالب آشپزی سایت برفانک چندین عکس تزیین آش …

خريد بک لينک خريد رپورتاژ ترمیم مو تشک طبی دانلود آهنگ جدید باغ تالار كنكور آسان است اوج يادگيري كنكور آسان است مهندس امير مسعودی انتشارات گیلنا دانلود آهنگ جدید

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر
طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای چهار نفر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *