طرز تهيه كيك هويج با شير

دوره مقدماتی php
طرز تهيه كيك هويج با شير
طرز تهيه كيك هويج با شير

کیک هویج از کیک های میوه ای خوشمزه و پرطرفدار است و به آسانی می توانید آن را در منزل درست کنید. همان طور که میدانید به دلیل اینکه در پخت کیک های میوه ای، از انواع میوه ها استفاده می شود بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و کیک هویج و کیک پرتقال هم یکی از این کیک هاست.

برخی از افراد به هنگام پخت کیک هویج، مقداری آب پرتقال هم اضافه می کنند. شما هم در صورت تمایل می توانید این کار را بکنید اما به نظر من این کار موجب می شود طعم واقعی این کیک تغییر کند و برای همین من هیچ وقت اضافه نمی کنم.

به هر حال اگر با طرز تهیه کیک هویج آشنایی ندارید و تا به امروز کیک هویج درست نکرده اید، ما در این آموزش ساده شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک هویج را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید کیک هویج خوشمزه و مجلسی درست کنید.

1. ابتدا از یک ساعت قبل همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع هویج ها را با رنده به صورت ریز خرد می کنیم. برای این رسپی به 3 لیوان هویج ریز رنده شده نیاز داریم. توجه کنید برای اندازه گیری دقیق حتما با استفاده از قاشق لیوان ها را با هویج پر کنید و به هیچ عنوان هویج را در لیوان ها فشرده نکنید و معیار من برای اندازه گیری، لیوان دسته دار فرانسوی است.

2. حالا آرد را در یک ظرف مناسب با مقدار بیکینگ پودر و جوش شیرین گفته شده مخلوط می کنیم و بعدش 3 بار الک می کنیم. برای پخت هویج و کیک هایی از این قبیل که بافت سینگینی دارند پیشنهاد می کنم حتما از جوش شیرین استفاده کنید. با این حال می توانید به جای جوش شیرین از دو برابر بیکینگ پودر گفته شده یعنی 3 قاشق چایخوری استفاده کنید.

طرز تهيه كيك هويج با شير

دوره مقدماتی php

3. در این مرحله تخم مرغ ها را در یک ظرف با وانیل و شکر مخلوط می کنیم و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا مایه کرمی رنگ و کشداری حاصل شود. بعد از آن یک لیوان روغن مایع اضافه می کنیم و این بار به مدت 2 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم.

4. سپس مخلوط آرد را به همراه گردوی نگینی خرده شده در دو مرحله به مایه تخم مرغی اضافه می کنیم و به روش فولد کردن مخلوط می کنیم. در انتها هویج رنده شده را به مواد کیک اضافه می کنیم و به آرامی همه مواد را باهم مخلوط می کنیم.

5. پس از اینکه مایه کیک آماده شد، آن را داخل قالب چرب و آرد پاشی شده می ریزیم و در طبقه وسط فر گرم شده به مدت 50 تا 60 دقیقه قرار می دهیم. در 30 دقیقه اول پخت به هیچ عنوان در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد. برای اطمینان از پختن کیک هویج، می توانید چوب خلال را داخل کیک فر ببرید، اگر تمییز از فر بیرون آمد، کیک شما به طور کامل پخته شده است.

6. منظور از فر گرم شده، یعنی فری که از 15 دقیقه قبل روشن شده باشد. بعد از اینکه کیک هویج به طور کامل پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و پس از کمی خنک شدن، دور تا دور قالب را به زمین می کوبیم تا کیک از قالب جدا شود و بعدش قالب را بر روی سینی برمی گردانیم و با پودر قند آن را تزیین و سپس سرو کنید. امیدواریم از خوردن این کیک هویج خوشمزه لذت ببرید.

برای کیک هویج پیشنهاد می کنم از قالب میان تهی و یا کمی بزرگتر از سایز نرمال استفاده کنید تا بافت کیک پس از پخت سبک و عالی شود. من از قالب با قطر 30 سانتی استفاده کردم. برای قالب معمولی، قطر 27 سانتی مناسب است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

کیک های میوه ای به دلیل داشتن طعم خوب و دلپذیر بسیار پر طرفدار هستند. کیک هویج یکی از انواع کیک های خوشمزه میوه ای است که طرز تهیه آن در منزل به راحتی امکان پذیر است. در این مطلب با آموزش طرز تهیه کیک هویج همراه شما هستیم.

کیک هویج از انواع کیک خوشمزه است که شما می توانید این کیک را برای مجالس و مهمانی های عصرانه خود تهیه کنید. در ادامه مطلب طرز تهیه کیک هویج را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

هویج نوعی میوه با خواص بی نظیر و مفید برای بدن است. با هویج می توان دسر ها و پیش غذاهای بسیار خوشمزه را طبخ کرد که حلوای هویج یکی از این نوع دسرها است. در ادامه مطلب روش پخت کیک هویج را مشاهده خواهید کرد.

شکر : 1 لیوان آرد : 1.5 لیوان تخم مرغ : 4 عدد هویج رنده شده : 2 عدد روغن مایع : 3/4 لیوان وانیل : 1/4 قاشق چای خوری دارچین : 2 قاشق چای خوری بکینگ پودر : 1.5 قاشق چای خوری مغز گردو : نصف پیمانه نمک : 1/8 قاشق چای خوری

طرز تهيه كيك هويج با شير

در طرز تهیه کیک هویج ابتدا در ظرفی مناسب تخم مرغ ها را با شکر و وانیل مخلوط کنید و با کمک همزن آن ها را به خوبی هم بزنید.

بعد از اینکه مخلوط این مواد تغییر رنگ دادند روغن را به آن ها اضافه کنید.

در مرحله بعدی آرد الک شده را به همراه بکینگ پودر و نمک به مایه کیک به تدریج اضافه کنید. بعد از اینکه آرد با بقیه مواد کیک به خوبی مخلوط شد گردوی خرد شده و هویج های رنده شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و به صورت دورانی مواد کیک را به خوبی باهم مخلوط کنید تا مایه ای یکدست بوجود آید.

ته قالب فر و اطراف قالب فر را به خوبی چرب کنید و سپس قالب فر را با مقداری آرد بپوشانید و مایه کیک را در درون قالب فر بریزید و قالب فر را به مدت 45 دقیقه در فر با دمای 180 درجه قرار دهید.توجه داشته باشید که فر را از قبل به خوبی با دمای 180 درجه گرم کنید.

برای این که مطمئن شوید کیک به طور کامل پخته است یک خلال دندان و یا چوب کبریت در کیک هویج فرو کنید اگر از مایه کیک به خلال دندان نچسبید کیک آماده است.

بعد از کیک به طور کامل پخته شود آن را از فر بیرون آورید تا خنک شود سپس کیک را در ظرف مناسبی قرار دهید و می توانید کیک را به کمک خامه و با کمک روش های تزیین کیک به زیبایی تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه این کیک خوشمزه لذت کافی راببرید و لحظات شاد و خوبی را در کنار خانواده خود سپری کنید. نوش جان

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



انواع مدل جلوی مو جذاب برای زیر شال و روسری


مردان زیبا چه ویژگی هایی دارند؟ (معیارهای زیبایی از دید خانم ها)



نحوه درست کردن اسموتی هندوانه با 4 طعم معرکه


ایده های دوست داشتنی برای تزیین منزل با وسایل دور ریز

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهيه كيك هويج با شير

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

طرز تهيه كيك هويج با شير
طرز تهيه كيك هويج با شير
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *