طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن

دوره مقدماتی php
طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن
طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن

در آشپزی ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۴ نظر 157,733 بازدید

طرز تهیه پفیلا در ماکروفر ، طرز تهیه پفیلا پنیری ، پفیلا طعم دار ، طرز تهیه پفیلا کچاپ ، طرز تهیه پف فیل خانگی ، علت پف نکردن ذرت ، طرز تهیه پاپ کورن با طعم کچاپ ، طرز تهیه پفیلا گوجه ای خانگی ، رنگی ، سرکه ای ، طرز تهیه پاپ کورن بدون روغن ، طرز تهیه پف فیل بدون روغن ،  پفیلا چاق کننده است

 

مواد لازم :

ـ ذرت

طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن

دوره مقدماتی php

ـ نمک و فلفل و پودر آویشن و روغن در صورت تمایل

طرز تهیه :

۴ قاشق غذا خوری  ذرت را در ماهی تابه رژیمی بریزید و روی حرارت نسبتا زیاد قرار دهید و هر چند لحظه یکبار سمت راست ماهی تابه را بالا ببرید تا ذرت ها به سمت چپ و این دفعه سمت چپ را بالا ببرید تا ذرت ها به سمت راست  ماهی تابه هدایت شوند  با این کار پوسته ذرت پس از اتمام کار طلایی و خوشرنگ باقی می ماند و نمیسوزد در ضمن سنگینی تابه شما را خسته نمی کند و از همه مهمتر صدای حرکت ذرتها را در ماهی تابه می شنوید .وقتی که ذرت گرم شود صدایی که به علت خروج بخار آب از پوسته ایجاد میشود شنیده شده و ذرتها شکفته میشوند . با شنیدن صدا حرارت را کم کرده و باز هم ماهی تابه را از طرفین بالا برده و سر جای خود برگردانید تا ذرتها ثابت و در یک جا نمانند در حین بو دادن ذرت ، درب ماهی تابه را باز نکنید چون موجب پرتاب ذرتها به بیرون میشود وقتی که دیگر صدای ذرتهای نشکفته  نیامد نشان دهنده پایان کار است و سریع درب ماهی تابه را باز کنید و در دیس گودی خالی کنید تا دانه های ذرت در اثر داغ بودن ماهی تابه نسوزند. (مدت زمان بودادن ذرت کمتر از  ۵ دقیقه طول می کشد)

 

در این روش من فقط از  ذرت  و بدون هیچ گونه افزودنی ذرت را بو داده ام ولی میتوانید به روش زیر هم اقدام کنید توجه داشته باشید . برای ماهی تابه با سایز کوچک از مقدار کمتری ذرت استفاده کنید.

معمولا برای چسبیدن نمک و فلفل و پودر آویشن  به ذرت ، کمی کره یا روغن در ابتدای کار درون ماهیتابه میریزند . اما معمولا این روغن دود شده و می سوزد و مضر میباشد .از قابلمه های معمولی برای تهیه پف فیل هم میتوان استفاده کرد اما من پیشنهاد میکنم که این روش را حتما امتحان کنید .در این روش با استفاده از این ماهی تابه ذرت ها هدر نرفته و نمیسوزد و سریعتر هم آماده میشوند .

بد نیست این را هم بدانید که ۱۰۰ گرم از ذرت بو داده با روغن، حدود ۳۵۷ کیلو کالری انرژی دارد و شما باید برای سوزاندن این مقدار از انرژی، ۱۲۶ دقیقه پیاده‌روی کنید اما در مقابل، ۱۰۰ گرم از ذرت بو داده بدون روغن، تنها ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و اگر شما فقط ۳۵ دقیقه پیاده‌روی کنید، می‌توانید این مقدار از کالری را بسوزانید.

پف فیل میان وعده سالمی برای فرزندان  ودارای ارزش غذایی فراوان و جایگزین خوبی برای پفک وچیپس و  … میباشد.

پاپ کورن کره ای: برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن داخل تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد آن را داخل ظرف دردار قرار بدهید. بعد مقداری کره را روی پاپ کورن داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

برای تهیه پاپ کورن کره ای به جای روغن، کره بریزید و در آخر مقداری کره رنده کنید و داخل فر قرار بدهید

پاپ کورن لیمویی: بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

برای پاپ کورن لیمویی مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید

پاپ کورن پنیری: برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان را ریزه ریز رنده کنید و وقتی پاپ کورن هایتان آماده شد آن را داخل یک ظرف در دار بریزید و پنیر را به همراه مقداری پودر سیر و موسیر به آن اضافه کنید و چند دقیقه آن را بگذارید داخل فر داغ! همین!

برای تهیه پاپ کورن پنیری از پنیر پارمزان به همراه پودر سیر و موسیر استفاده کنید

پاپ کورن سرکه ای: بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری سرکه را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

برای تهیه پاپ کورن سرکه ای، مقداری سرکه را با کره و نمک مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید

پاپ کورن گوجه ای: برای تهیه این پاپ کورن یا می توانید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتان کمی گوجه را داخل فر خشک کنید یا می توانید مقداری سس گوجه را آنقدر داخل فر حرارت بدهید تا خشک و پودری شود (در هوای آزاد هم با درپوش می شود آن را خشک کرد) بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی (همان که قنادی ها داخل آن شکلات میریزند) بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

برای تهیه پاپ کورن گوجه ای، از پودر گوجه خشک شده استفاده کنید

پاپ کورن شکلاتی: مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

برای پاپ کورن شکلاتی، مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید و داخل کیسه کاغذی تکان بدهید

نکاتی مهم برای تهیه پاپ کورن: برای تهیه پاپ کورن حتما باید از ذرت مرغوب استفاده کنید وگرنه پف نمی کند. ذرتتان نباید نم دار باشد ، بهتر است ذرت را در جای خشک نگهدارید.

همینطور ذرت نباید خیلی کهنه باشد. اصلا ذرت های بسته بندی را پیشنهاد نمی کنم و به نظرم بهتر است از عطاریهای آشنا ذرت را بخرید.

حرارت نباید خیلی کم باشد چون باعث عرق کردن داخل قابلمه می شود و پاپ کورن ها خوب پف نمی کند و خیس می شود.

می توانید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رطوبت داخل قابلمه بیاید بیرون ولی من این کار را نمی کنم.

روش فوق العاده جالب برای درست کردن ذرت بو داده

طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن

ساتین

۱۶ اسفند ۱۳۹۷

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

با سلام و احترام از زحمات بی شائبه شما بینهایت ممنونم.

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر

عالی بود ممنون خیلی خوشمزه بود. دست شما درد نکنه

سلام بسیار عالی ازهمتون ممنونم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “3db86962677c49f942116dee54f4d13c” );document.getElementById(“1ec9357ee5”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

اگر می خواهید یک شام خوشمزه و سبکی را تجربه کنید ما به شما پیراشکی مرغ و پنیر را پیشنهاد می دهیم این غذای خوشمزه مناسب انواع میان وعده و صبحانه و شام است

یکی از غذاهایی که در زمستان طرفداران فراوانی پیدا می‌کند، خورش فسنجان است در این مطلب طرز تهیه این خورشت خوشمزه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

ماکارونی یکی از غذاهای محبوب در سراسر جهان است در انواع و اقسام مختلف امروز طرز تهیه یک سالا ماکارونی خوشمزه و خوشرنگ را برای شما آماده کرده ایم

اسموتی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه ای است که خوردنش در همه فصل های سال می چسبد . در این مطلب روش تهیه یک اسموتی گرم را یاد می گیرید . با ما همراه باشید.

کلمپه یکی از شیرینی های خوشمزه می باشد که می توانید خودتان در منزل آن را تهیه کنید و برای پذیرایی در عید نوروز از آن استفاده کنید . برای دانستن طرز تهیه در ادامه با ما همراه باشید .

طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن

برای شما عزیزان در این بخش طرز تهیه بیفتک خوشمزه و جدید را نیز قرار داده ایم.بهترین بیفتک معمولا از فیله گوساله تهیه می شود برای هر 150 تا 200 گرم گوشت فیله پاک کرده باید در نظر گرفت

جوجه کباب ها انواع مختلفی دارند ما در این مطلب می خواهیم طرز تهیه یک جوجه کباب بسیار خوشمزه با طعم دلنشین و ترش را به شما عزیزان آموزش دهیم جوجه کباب ترش سیخی یکی از انواع کباب های بسیار خوشمزه با طعم به یاد ماندی است

می توان به جرات گفت که ماهی یکی از پرخاصیت ترین وعده های غذایی است که دارای مواد مغذی بسیار مفید برای بدن است ما در این مطلب سعی کرده ایم طبخ انواع ماهی های خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم

یکی از غذاهایی که در زمستان طرفداران فراوانی پیدا می‌کند، خورش فسنجان است در این مطلب طرز تهیه این خورشت خوشمزه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

کمتر کسی را می توانید بیابید که فلافل را دوست نداشته باشد این غذای خوشمزه جنوبی قدمت ویژه ای دارد با دستورات مختلف در این مطلب ما برای شما طرز تهیه فلافل با گوشت را آماده کرده ایم

در طبخ غذای نذری باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و از مواد تازه استفاده کرده تا با غذای سالم از مهمانان پذیرایی کنیم

ته چین از غذاهای خوشمزه ایست که با مواد مختلف می توان آن را تهیه کرد . در این مطلب روش تهیه ته چین بادمجان را یاد می گیرید . در این غذا از گوشت استفاده نشده.با ما همراه باشید.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

چهارشنبه , ۲۲ اسفند ۹۷

غذای اصلی | پیش غذا | دسر | نوشیدنی | نان ها | خمیرها و کرم ها و آیسینگ ها | کیک و کاپ کیک | شیرینی و بیسکوییت | شکلات و تزیینات شکلاتی | سس و مارمالاد | ترشیجات و مرباجات | آشپزی رژیمی | غذاهای سریع | غذای کودک | شب یلدا | ولنتاین | تولد | هالووین | ماه رمضان و سفره های نذری | صبحانه | فینگرفود و پارتی فود | پیشنهاد منوی میهمانی | نکات آشپزی | سفره آرایی | میوه آرایی | تزئین غذا | معرفی ابزارهای سرآشپز | معرفی مواد لازم سرآشپز | دیکشنری آشپزی | ویدیوهای آشپزی 

مشاهده دستورات آشپزی بیشتر

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر شما و خانواده تان جزو آن دسته از افرادی هستید که به پاپ کورن یا همان پف فیل (ذرت بوداده )علاقه زیادی دارید، به شما توصیه می کنیم برای حفظ سلامتی خود و خانواده تان، حتما پاپ کورن را خودتان در منزل تهیه کنید تا از سلامت مواد افزودنی آن اطمینان داشته باشید. شما می توانید با استفاده از مقدار خیلی کمی روغن و نمک، یک پاپ کورن خانگی سالم و ساده درست کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه سرآشپز دلخوشی، طرز تهیه پاپ کورن خانگی روی گاز را به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید. 

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

۱- ابتدا یک قابلمه بزرگ روی گاز بگذارید و به اندازه ۱ قاشق غذاخوری روغن یا کره در آن بریزید.

۲- سپس یک لایه کف قابلمه را با دانه های ذرت پرکنید.

۳- حال مقداری نمک روی ذرت ها بپاشید و کمی ذرت ها را بهم بزنید تا تمام ذرت ها به نمک و روغن آغشته شوند. در قابلمه را بگذارید.

۴- سپس زیر شعله گاز را روشن کنید و ابتدا حرارت گاز را روی متوسط قرار دهید.

۵- وقتی قابلمه خوب داغ شد، شعله گاز را زیاد کنید و گاهی قابلمه را تکان دهید تا ذرت ها داخل آن جابه جا شوند.

۶- پس از گذشت چند دقیقه دانه های ذرت شروع به پرش و تق و توق می کنند.

۷- همزمان با پرش و باز شدن دانه های ذرت، گاهی قابلمه را تکان دهید.

۸- پس از چند دقیقه تمام دانه های ذرت باز می شوند و قابلمه پر از ذرت های شکفته و باز شده می شود.

۹- حال پاپ کورن ها آماده هستند و می توانید زیر شعله گاز را خاموش کنید.

۱۰- می توانید پاپ کورن های خوشمزه و البته سالم را میل کنید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

  اخبارروزدنیا

  روانشناسی

  کودک و والدین

  قانون و عدالت

  زناشویی

  کلاس درس

  مذهبی

  علمی

  ورزش

  موفقیت

   آموزش آشپزی

  آرایش و زیبایی

  فرهنگی هنری

طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن

  مراسم عروسی

  نکات خانه داری

  مد روز

  بازی و سرگرمی

  تفریحی گردشگری

  دنیای آموزش

  سلامتی

طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن
طرز تهيه ذرت بو داده بدون روغن
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *