طرز تهيه حليم بادمجان با عدس

دوره مقدماتی php
طرز تهيه حليم بادمجان با عدس
طرز تهيه حليم بادمجان با عدس

حلیم بادمجان یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است با بادمجان تهیه می شود. حلیم بادمجان دستور پخت های مختلفی دارد و در شهرهای مختلف کشورمان با مواد متفاوتی تهیه می شود.

دلیل اینکه نام این غذا را حلیم بادمجان گذاشته اند این است که پس از آماده شدن شباهت زیادی به حلیم گندم دارد. حلیم بادمجان یک غذای کامل است ، اما در مهمانی های خود می توانید آنرا مانند کشک و بادمجان به عنوان پیش غذا هم سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر حلیم بادمجان تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری حلیم بادمجان تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی حلیم بادمجان با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا یکی از پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

طرز تهيه حليم بادمجان با عدس

دوره مقدماتی php

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و مجددا تفت دهید تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در مرحله بعد گوشت را بشویید ، سپس به قابلمه اضافه کنید و با پیاز خوب تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت به طور کامل بپزد. توجه داشته باشید که برای تهیه حلیم بادمجان باید از گوشت یکدست و لخم مانند گوشت سردست و فیله استفاده کنید.

نکته مهم دیگر در این مرحله این است باید مقداری آب داخل قابلمه بریزید که پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت حدود یک لیوان آب گوشت داخل قابلمه باقی بماند. اینکار باعث می شود در وسط پخت مجبور نشوید آب اضافه کنید که روی طعم غذا تاثیر منفی بگذارد.

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت آنرا از قابلمه خارج کنید و ریش ریش کنید ، سپس مجددا به قابلمه اضافه کنید. در مرحله بعدی بادمجان ها را پوست بگیرید و با روغن تفت دهید تا سرخ شوند سپس به قابلمه حاوی گوشت اضافه کنید.

در مرحله بعدی برنج را به همراه عدس در یک قابلمه مناسب بریزید و مقداری آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا برنج و عدس به طور کامل بپزند. در همین حین دو پیاز باقیمانده ، سیرها و نعناع خشک را به صورت جداگانه با روغن تفت دهید.

پس از آماده شدن نعناع داغ ، سیر داغ و پیاز داغ نصف آنها را داخل قابلمه بریزید و نصف دیگرشان را برای تزیین حلیم بادمجان نگه دارید. در مرحله بعدی پس از اینکه برنج و عدس پختند آنها را بکوبید و به قابلمه حاوی گوشت اضافه کنید.

حرارت زیر قابلمه را کم کنید و مداوم مواد را هم بزنید تا بادمجان کاملا له شود. پس  از اینکه حلیم بادمجان به روغن افتاد و تقریبا آماده شد کشک را اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید. پس از ده دقیقه غذا آماده سرو است.

آپارتمان مبله در شیراز این امکان را به شما می دهد که با هزینه ی بسیار مناسبی در هر جایی از این شهر که دوست داشته باشید اقامت کنید و امکاناتی کامل برای یک استراحت خوب را هم در اختیار داشته باشید. مسافران شیراز هر کدام به دلیل پا به این شهر می گذراند. برخی افراد به علت اطلاع از مناطق گردشگری و به قصد تفریح در اوقات فراغت خود به این شهر می آیند؛ اما برخی افراد نیز به دلایل کاری، تحصیلی و حتی تعداد زیادی هم به علت مقاصد درمانی در شهر شیراز اقامت می کنند. از این رو هر کسی بسته به نیازی که دارد و دسترسی هایی که باید داشته باشد در یک منطقه ی خاص از این شهر اقامت می کند. هتل های زیادی در شهر شیراز وجود دارند همچنین تعداد زیادی جاذبه های گردشگری شیراز نیز در اطراف این هتل ها قرار دارند اما اگر اطلاعاتی در این مورد داشته باشید، می دانید که هزینه های این مکان ها بالاست و اخیراً زیادتر هم شده است. همچنین یک سری محدودیت ها نیز در هتل وجود دارد که شما آن ها را در منزل مبله شیراز نخواهید داشت.

 

مزایای استفاده از آپارتمان مبله در شیراز نسبت به هتل

نه تنها هزینه های هتل بالا است بلکه به علت فضای خاصی که دارد ممکن است احساس آرامش در آن نداشته باشید. سالن هایی که در دو طرف دارای اتاق های متعددی هستند، انرژی لازم را به انسان نمی دهد و به همین علت است که اکثر افراد سریع از اقامت در هتل خسته می شوند؛ اما رزرو آپارتمان مبله در شیراز حس بودن در خانه و امنیت و آسایش را برای شما به دنبال دارد و به علت امکانات خوبی که برای مسافران در آن ها فراهم شده است خسته کننده نیست.

همانطور که گفتیم هتل یک سری محدودیت ها دارد که با رزرو و اجاره آپارتمان مبله در شیراز و شهرهای دیگر شما این محدودیت ها را نخواهید داشت. به عنوان مثال در هتل نمی توانید به شستشو و آشپزی بپردازید و مجبورید دائم از غذای بیرون استفاده کنید و لباس های خود را به خشکشویی بسپارید؛ اما با اقامت در یک آپارتمان مبله و شیک به راحتی این امکانات را در اختیار دارید.

طرز تهيه حليم بادمجان با عدس

شما حتی می توانید در آپارتمانی که اجاره کرده اید دوستان خود را مهمان کنید و از آن ها پذیرایی کنید در صورتی که مدیریت هتل این اجازه را به شما نمی دهد که کسی را به اتاق یا سوئیت خود دعوت کنید. از این رو در این آپارتمان ها شما راحت تر هستید.

 

رزرو آپارتمان مبله در شیراز در مناطق متعدد آن

بسته به این که بیشترین کاری که در شیراز دارید کجا است، می توانید در مناطق مختلف این شهر آپارتمان رزرو کنید. اگر دسترسی به مرکز شهر برای شما مهم است می توانید با اجاره آپارتمان مبله در فرهنگ شهر شیراز، یک منطقه ی خوب هم به مراکز اداری، درمانی و مرکز شهر دسترسی داشته باشید؛ هم بتوانید از مراکز تجاری زیادی که در این منطقه قرار دارند بهره ببرید. همچنین مناطق گردشگری مختلفی مانند باغ عفیف آباد، باغ ارم، آرامگاه حافظ و سعدی و … نیز به شما نزدیک هستند و با اجاره آپارتمان مبله در عفیف آباد شیراز به آن ها دسترسی دارید.

اگر می خواهید در منطقه ای آرام تر باشید و از سر و صدای مرکز شهر فاصله بگیرید، می توانید از گزینه اجاره آپارتمان مبله در معالی آباد شیراز بهره ببرید. در منطقه ی معالی آباد کسانی که به گردشگری طبیعی علاقه دارند، می توانند از کوه دراک و جاذبه های گردشگری آن بهره ببرند. همچنین مجتمع های تجاری و تفریحی مانند آفتاب فارس، خلیج فارس و … نیز قابل دسترسی راحت هستند که برخی از آن ها را پیاده هم می توانید پیدا کنید. همچنین در کنار بلوار زیبای چمران می توانید از هوای خوب شیراز بهره ببرید و با اجاره آپارتمان مبله در معالی آباد شیراز اقامتی عالی داشته باشید.

همچنین در مناطق دیگر مانند زرهی نیز می توانید به اجاره منزل با قیمت های مناسب بپردازید.

از این رو موارد متعددی را برای اقامت پیش رو دارید که بسته به شرایط و هزینه های خود می توانید بهترین مورد را برای اجاره آپارتمان مبله در شیراز پیدا کنید.

 

بهترین سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز

حال ممکن است از خود بپرسید چگونه می توان یک آپارتمان مبله شیک و مرتب در شیراز اجاره کرد؟ سایت مبلیتو، بهترین سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز است که هر کسی در هر جایی از کشور که باشد و به اینترنت دسترسی داشته باشد از خدمات این سایت می تواند بهره ببرد. تعداد زیادی آپارتمان مبله در مناطق مختلف شیراز برای مسافران مهیا شده که می توانند با قدرت انتخاب بالایی از بین آن ها یکی را رزرو کرده و در زمان اقامت خود در شهر شیراز از آن استفاده کنند.

سایت مبلیتو سال ها است که در زمینه ی اجاره آپارتمان مبله در شیراز فعال است و تجربه و سابقه ی خوبی که در این زمینه دارد سبب شده تا نیاز مسافران را از این منازل به خوبی تشخیص دهد و بتواند با مشاوره به مسافران امکان رزرو و اجاره بهترین منزل مبله در شیراز را برای آن ها فراهم کند. به همین علت است که مسافرانی که قبلاً از خدمات سایت مبلیتو بهره برده اند، در مسافرت های بعدی نیز ترجیح می دهند از این سایت استفاده کنند.

هزینه های اجاره در بهترین سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز نسبت به هتل بسیار مناسب تر است. در این آپارتمان ها شما هزینه کل یک منزل را می پردازید ولی در هتل باید برای هر تخت هزینه پرداخت کنید. از این رو اگر با دوستان و خانواده ی خود به سفر می روید بدون شک اقامت در این آپارتمان های مبله هم برای شما راحت تر است و هم هزینه های مسافرت شما را به مراتب کمتر خواهد کرد.

حتی اگر جزو افراد مشکل پسند هستید، واحدهای VIP مختلفی نیز برای شما در این سایت قرار داده شده که آسایش و امکانات بیشتری را برای شما فراهم می آورد و آپارتمان و منازل لوکس با امکاناتی جدید را به شما ارائه می دهد. از این رو سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز برای هر کسی گزینه ای مناسب در آستین دارد.

 

 

 

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

طرز تهیه حلیم بادمجان بعنوان یک غذای محلی و اصیل ایرانی مدل های مختلفی دارد. حلیم بادمجان را با بادمجان و گوشت و عدس غالبا می پزند اما برخی از برنج و یا لوبیا سفید به جای عدس استفاده می کنند.

طرز تهیه حلیم بادمجان انواع مختلفی دارد، بدین دلیل که حلیم بادمجان غذای محلی چند نقطه از ایران است و آن ها با توجه به ذائقه خود مواد لازم آن را کم و زیاد کرده اند. برای پخت حلیم بادمجان به 3 مواد اصلی بادمجان، گوشت و عدس نیاز داریم که برخی از برنج یا لوبیا سفید به جای عدس استفاده می کنند.

   

بادمجان : 1.5 کیلوگرم

گوشت بدون استخوان : نیم کیلوگرم

طرز تهيه حليم بادمجان با عدس

عدس : 250 گرم

پیاز سرخ شده : نصف پیمانه

کشک غلیظ ساییده شده : 2.5 فنجان

گردوی چرخ شده : 1.5 فنجان

سیر داغ : 3 قاشق غذاخوری

نعناع داغ : 3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل : به مقدار لازم

بادمجان ها را پوست گرفته و بشویید و مقداری نمک به آن ها بزنید تا موقع سرخ کردن زیاد روغن به خودشان نگیرند.سپس بعد از 20دقیقه، بادمجان ها را مقداری سرخ کنید.

• گوشت را قطعه قطعه کرده و تمیز بشویید و با مقداری روغن آن ها را تفت دهید تا رنگشان عوض شود. پیاز سرخ شده، نمک و فلفل را به گوشت های در حال تفت اضافه کرده و سپس 3 لیوان آب روی آن ها ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم گوشت ها بپزند.

• وقتی دیدید گوشت ها نیم پز شدند، گردوی چرخ شده و عدس را که از قبل در آب خیسانده بودید را به آن اضافه کنید، تا عدس نیز همراه گوشت پخته شود. زمانی که هر دو پخته شدند بادمجان های سرخ شده را به گوشت و عدس اضافه نمایید تا بادمجان ها نیز خوب بپزند و مغز پخت شوند و همینطور آبش کشیده شود. وقتی کاملا آب آن کشیده شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و با استفاده از گوشتکوب، مخلوط بادمجان و گوشت و عدس را خوب بکوبید تا کامل له شوند.

• حلیم را دوباره روی حرارت قرار دهید، حلیم را هم بزنید تا کشدار شود. آرام آرام و به تدریج کشک را به حلیم بادمجان اضافه کنید. لازم است که حلیم را دایما هم بزنید تا ته نگیرد.

•حلیم بادمجان وقتی جا افتاد در ظرف مناسب آن را بکشید و با کشک، سیرداغ، نعناع داغ و مقداری گردو به زیبایی تزیین کنید و حلیم بادمجان خوشمزه و لذیذ را نوش جان نمایید.

• در طرز تهیه حلیم بادمجان می توانید به جای عدس، از لوبیا سفید و یا برنج استفاده کنید.

• برای طعم بهتر حلیم، کشک را با مقداری آب به مدت 20 دقیقه بگذارید بجوشد و سپس به حلیم اضافه کنید. و پس از آن دایما باید حلیم زده شود.

• بعد از اضافه کردن کشک، حلیم بهتر است زیاد نجوشد و حدود 15 دقیقه کافی است.

• از زعفران و یا زردچوبه برای خوشرنگ شدن حلیم و ایجاد طعم و بوی بهتر می توانید استفاده کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

طرز تهيه حليم بادمجان با عدس

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

حلیم بادمجان یک غذای کامل و مقوی است حاوی گوشت، عدس، کشک و بادمجان و بسیار خوشمزه است به عنوان پیش غذا برای میهمانی میتوانید تهیه کنید.

برای تهیه حلیم بادمجان، عدس را پاک کرده و بشویید و به مدت ۸ ساعت خیس کنید بادمجان ها را پوست کنده و در روغن سرخ کردنی سرخ کرده و کنار بگذارید.

گوشت را خرد کرده، بشویید و با کمی روغن سرخ کردنی تفت دهید. پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید. سپس گوشت را با سه لیوان آب و پیاز سرخ شده، روی شعله زیاد بجوش آورید و با حرارت ملایم  بگذارید تا بپزد.

بعد از نیم پز شدن گوشت، آب عدس خیس خورده را خالی کرده و به گوشت اضافه کنید و بگذارید عدس بپزد.
بعد بادمجان های سرخ شده را به گوشت و عدس پخته شده اضافه کنید تا بادمجان ها هم بپزد و آب آن کشیده شود.
سپس با گوشت کوب، آن را بکوبید تا کاملا” له شود.
نمک و فلفل را به حلیم اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی آن را هم بزنید تا مایع حلیم بادمجان کشدار شود.
به تدریج کشک را به آن اضافه کرده و مرتبا آن را هم بزنید تاحلیم بجوشد و ته نگیرد. حلیم بادمجان آماده است در دیس بریزید، سیر و نعناع خشک را در روغن سرخ کرده و روی حلیم بادمجان را با کمی گردو، کشک، نعناع داغ و سیر داغ تزئین کنید و سرو نمایید.

حلیم بادمجان را با گوشت گوسفند و یا گوساله میتوانید تهیه کنید بدون گوشت و فقط با عدس هم خوشمزه میشود.

طرز تهیه حلیم بادمجان با عدس

مواد لازم:
بادمجان شش عدد
عدس یک کاسه ماست‌خوری
گوشت یک کاسه ماست‌
پیاز دو عدد
نعناع دو قاشق غذاخوری
کشک یک فنجان
زعفران یک چهارم قاشق چای‌خوری
روغن یک فنجان
نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه:
یک کاسه گوشت، یک کاسه عدس، یک پیاز خردکرده، سه الی چهار کاسه آب و کمی نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین را در یک قابلمه ریخته، برای 4 الی 5 ساعت می‌پزیم تا گوشت و عدس کاملاً پخته شود و آب آن نیز تبخیر شود سپس با گوشت‌کوب آن را می‌کوبیم و دوباره نیم ساعت روی شعله گذاشته و مرتب هم می‌زنیم.
شش بادمجان را پوست کنده، وسط آن را برش می‌زنیم و با یک فنجان روغن سرخ می‌کنیم و روغن اضافی انرا توسط دستمال خوب میگیریم و یا از بادمجان کبابی استفاده میکنیم،سپس بادمجان‌ها را به گوشت و عدس پخته‌شده اضافه کرده، می‌کوبیم،نصف فنجان کشک را اضافه کرده، غذا را پنج دقیقه روی شعله گذاشته مرتب هم می‌زنیم و بعد شعله را خاموش می‌کنیم.با روغن باقیمانده از بادمجان پیاز داغ درست می‌کنیم سپس روغن پیاز داغ را از صافی رد می‌کنیم و با آن نعناع داغ درست می‌کنیم. برای اینکه پیاز داغ برشته شود، باید بعد از آنکه روغن آن جدا شد، پیاز داغ را در یک ظرفی پهن کرد تا خشک و برشته شود

کسانی که این حلیم خوشمزه را تهیه کرده اند میتوانند نظراتشان را با ما و بقیه خوانندگان عزیز در قسمت نظرات در میان بگذارند:

همچنین در سبزپندار بخوانید:

طرز تهيه حليم بادمجان با عدس

طرز تهیه میگو سوخاری | آموزش پخت میگو سوخاری

طرز تهیه شیرینی گردو دارچین | آموزش پخت شیرینی گردو دارچین

طرز تهيه حليم بادمجان با عدس
طرز تهيه حليم بادمجان با عدس
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *