طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ

دوره مقدماتی php
طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ
طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ

طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ

دوره مقدماتی php

آرایش

مدل مو

مدل لباس

طرز تهیه بیف استروگانف با سس سفید

 

مواد لازم بیف استروگانف خوشمزه :

 

 

طرز تهیه بیف استروگانف خوشمزه :

*. آکاایران : بیف استروگانف را با سیب زمینی سرخ کرده یا پاستا سرو میکنند شما میتونین به هر روشی دوست داشتین درست کنید یا حتی به صورت خالی من با سیب زمینی سرخ کرده آماده کردم.در ابتدا سیب زمینی را بصورت خلال خرد میکنیم و در روغن سرخ می کنیم.

*. در مرحله ی بعد گوشت بدون استخوان رو به صورت نواری کوچک یا استیک مانند خرد میکنیم.سپس پیاز هارو بصورت خلالی و ریز خرد میکنیم.بعد گوشت رو بهمراه پیاز خرد شده در روغن با حرارت ملایم تفت داده تا زمانیکه رنگ گوشت قهوه ای بشه و بپزد.

*. در این مرحله فلفل سیاه رو اضافه میکنیم.چون تکه های گوشت نازک هستن زود میپزه.قارچ هارو از قبل خرد کرده و یک ربع در آب سرد بگذارید خیس بخوره بعد آبکش کرده و تمییز بشورید.در این مرحله قارچ هارو به گوشت اضافه میکنیم و دوباره تفت میدیم.

*. سپس آب رو به موادمون اضافه میکنیم، و روی حرارت ملایم میذاریم تا گوشت کاملا بپزه و آب غذا کشیده شود.در این مرحله برای غلیظ شدن سس رو اضافه میکنیم که از مخلوط کره، شیر ، آرد ، نمک و جعفری درست میشه.

*. ابتدا در ماهیتابه ای کره رو روی حرارت بذارین تا آب بشه بعد آرد رو اضافه کنید تا حالت خامی آن گرفته بشه بعد شیر رو اضافه کنید و سریع هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط و غلیظ بشه سپس جعفری ساطوری شده و نمک رو اضافه کنید.

*. حالا سس رو به قابلمه ی گوشت و قارچ اضافه کنید و باهم مخلوط کنید. و بعد از غلیظ شدن با خامه مخلوط کرده و سریع هم بزنید تا خامه نبره بعد در ظرف بکشید و با سیب زمینی تزیین کنید.(برای درست کردن چیکن استروگانف به جای گوشت ازسینه مرغ استفاده کنید.)

 

خواص قارچ :

*. قارچ ها به دلیل داشتن بتاگلوکان و اسید لینولئیک منبع غذایی خوبی برای پیشگیری از بروز سرطان سینه و پروستات هستند. علاوه بر این اسید لینولئیک از ایجاد اثرات نامطلوب استروژن پیشگیری می کند. هورمون استروژن یکی از دلایل بروز سرطان سینه در زنان بعد از یائسگی است.

*. یکی از بهترین راه های تامین ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است اما درصورتی که روزانه بیشتر ساعات روز را در محیطی سر بسته می گذرانید بهتر است با کمک برخی مواد غذایی از جمله قارچ کمبود ویتامین D بدن تان را جبران کنید.

 

اختصاصی آکاایران

 

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

بیف استروگانف , بیف استراگانوف غذایی است که باید در تهیه آن دقت لازم را داشت. اول توصیه می کنیم که برای درست کردن این غذا حتماً از قارچ استفاده کنید چرا که خوراک را خوشمزه تر خواهد کرد. مورد بعدی اینکه بهتر است گوشت هایی که استفاده می کنید نیز استیکی تر باشند. حالا بدون معطلی در این مطلب از آموزش آشپزی به سراغ طرز تهیه بیف استروگانف می رویم.


 


 


 

طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ

خوراک روسی است که از فیله گاو و به صورت قطعه قطعه و همراه با خامه ترش تهیه می شود. این خوراک اولین بار در قرن نوزده میلادی و در کشور روسیه طبخ شد و پس از مدتی این خوراک تبدیل به غذای محبوب مردم در سراسر جهان شد. واژه بیف به معنای گوشت گاو “beef” و واژه استروگانف “Stroganoff” در واقع نام سرآشپز روسی است که برای بار اول این غذا را تهیه کرده است.


 


 


 


 


 

1) برای اینکه بیف استراگانف ما خوب شود، بهتر است که ضخامت گوشت ها را 1 سانت در نظر بگیرید و پهنای آن را نیز 2 سانت. به همین شکل گوشت ها را به صورت استیک وار خرد کنید.


 


 

2) به سراغ خلالی خرد کردن پیازها بروید و بعد از آن پیازهای خرد شده را در کمی روغن سرخ کنید. زمانی که رنگش طلایی شد گوشت ها را نیز به آن بیفزائید. مقداری فلفل سیاه اضافه کرده و سپس تفت دهید.


 


 

3) حتماً از قارچ هم استفاده کنید و زمانی که گوشت ها تفت میخورند قارچ هایی که ورقه ورقه شده اند را به گوشت اضافه کنید.


 


 

4) در مرحله اول اجازه دهید خوراک روی حرارت کم تا ده دقیقه بپزد چرا که گوشت ها استیک مانند خرد شده اند و زودتر پخته می شوند.


 


 

5) در مرحله بعد باید کمی نمک و خامه را به خوراک اضافه کنید. مدت زمان 10 دقیقه صبر کنید تا خوراک بیف استراگانوف خوشمزه مان آماده شود.


 


 

6) خب وقت آن رسیده که خوراک لذیذمان را سرو کنیم. برای تزیین بیف استراگانف می توانید از چیپس خلالی و موارد دلخواه استفاده نمایید. نوش جان


 


 

دقت داشته باشید که شما عزیزان می توانید به جای استفاده از گوشت فیله گاو از مرغ برای تهیه این غذا استفاده نمایید که به آن چیکن استروگانف می گویند و می توانید دستور آن را مشاهده نمایید.


 

طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

آموزش آشپزی و دستور تهیه چیکن استروگانف خوشمزه و اصلی با سس مایونز

آرد  :•: 2 قاشق غذاخوری

قارچ خرد شده :•: 1 پیمانه

سینه مرغ :•: 1 عدد

طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ

شیر :•: 1 لیوان

پیاز :•: 1 عدد

روغن  :•: به میزان لازم

خامه یا سس مایونز :•: 3 قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل و ادویه کاری :•: به میزان لازم

آموزش آشپزی و دستور تهیه چیکن استروگانف خوشمزه و اصلی با سس مایونز

برای تهیه چیکن استروگانف ابتدا پیاز را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم ، سپس سینه مرغ را خرد می کنیم و به پیاز داغ اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم ، بعد از آن نمک ، فلفل ، ادویه کاری و قارچ را اضافه می کنیم.

در یک ظرف مناسب شیر را می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم ، آرد را در مقدار کمی آب سرد حل می کنیم و داخل شیر می ریزیم ، باید مرتب شیر را به هم بزنیم تا آرد داخلش گوله نشود.

در پایان کار شیر را با مواد مرغ ها مخلوط می کنیم و خامه یا سس سفید را اضافه می کنیم و سریعا ظرف مان از روی حرارت برمی داریم . چیکن استروگانف ما آماده سرو است.

در کنار چیکن استروگانف مقداری سیب زمینی سرخ شده آماده کنیم و با سس فرانسوی نوش جان می کنیم.

چیکن استروگانف یا چیکن استراگانف یکی از غذاهای معروف و پر طرفدار کشور روسیه است که به دلیل طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این غذا شباهت زیادی به بیف استراگانف غذای معروف روسی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر چیکن استروگانف تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری چیکن استروگانف تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی چیکن استروگانف با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا مرغ را بشویید و به قطعات کوچکتر خرد کنید سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در ادامه گوشت مرغ را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت مرغ کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد.طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ

پس از اینکه گوشت مرغ سرخ شد شیر را اضافه کنید و اجازه دهید تا شیر با حرارت ملایم به جوش بیاید. در همین حین یک تابه دیگر روی حرارت قرار دهید و کره را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل تابه بریزید.

پس از اینکه کره ذوب شد آرد را کم کم به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم خامی آرد گرفته شود و رنگ آرد کرمی شود. پس از اینکه رنگ آرد کرمی شد آنرا به قابلمه حاوی مرغ و شیر اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

اجازه دهید غذا کمی غلیظ شود سپس خامه را به قابلمه اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا خامه به طور کامل حل شود. در پایان قارچ را به صورت نگینی یا ورقه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید قارچ هم با حرارت ملایم بپزد.

در صورتی که می خواهید چیکن استراگانف شما آبدار باشد پس از پختن قارچ آنرا از روی حرارت بردارید ولی در صورتی که می خواهید چیکن استروگانف غلیظ و کمی سفت باشد باید مدت بیشتری روی حرارت بماند تا غلیظ تر شود.

چیکن استراگانف به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو می شود. در صورت تمایل شما هم می توانید چیکن استروگانف را به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. پس از اینکه غذا آماده شد آنرا با سیب زمینی سرخ کرده تزیین و سرو کنید.

طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ
طرز تهيه بيف استراگانوف با مرغ
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *