طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

دوره مقدماتی php
طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست
طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

پوست زیبا برای اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهمیتی زیادی برخوردار است تا جایی كه برخی افراد هزینه های زیادی برای زیبایی صرف می كنند. برخی لک ها و چین و چروک صورت تحت تاثیر سن به وجود آمده همچنین یكی دیگر مواردی كه زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد جوش ها، آكنه ها و اسكار های پوستی است. یكی از بهترین راه کارها برای زیبایی پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگی است که هیچ عوارض جانبی در کوتاه مدت و بلند مدت باقی نمی گذارند. یکی از گیاهانخانگی مفید برای پوست، شیرین بیان می باشد. در ادامه به معرفی این گیاه و طرز تهیه ماسک آن می پردازیم.

شیرین بیان از گیاهان دارویی شناخته شده و محبوبی است که دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر است. ماسک شیرین بیان برای انواع پوست های معمولی و خشک استفاده می شود و با توجه به مواد مغذی موجود در خود می تواند پوست را به خوبی تغذیه کند و ناراحتی های پوست را برطرف کرده و به سلامت پوست بیانجامد. علاوه بر این ماسک شیرین بیان باعث روشن شدن پوست می شود و زیبایی و درخشندگی پوست را به همراه دارد. این خاصیت شیرین بیان به دلیل خاصیت ضد التهابی آن است. التهاب پوست باعث تیره شدن یا سرخ شدن پوست می شود.

یکی دیگر از خواص ماسک شیرین بیان تاثیر آن بر لک صورت است. ماسک شیرین بیان می تواند لک های پوستی صورت را به راحتی از بین ببرد. این خاصیت بر گرفته از ماده ای مهم و مغذی در شیرین بیان است. این ترکیب فلاونوئید نام دارد. شیرین بیان سرشار از فلاونوئید است. فلاونوئید ماده ای فعال به شمار می رود که ویژگی ساختاری آن باعث می شود که ملانین در سطح پوست پراکنده شود. گسترده شدن ملانین در سطح پوست باعث روشن شدن پوست شده و لک و کک پوست را از بین می برد.

از شیرین بیان در تولید بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی نیز استفاده می شود. یکی دیگر از مواد گیاهی ارزشمندی که از عصاره شیرین بیان گرفته می شود و به دست می آید، هیدروفوبیک است. گلابرین نامی است که به این ماده داده شده است و اثرات مفید بسیاری را بر روی پوست به جای می گذارد. همچنین به صورت مجزا نیز از گلابریدین در ساخت و تولید دارو های گیاهی که بر روی پوست صورت اثرات مثبتی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تهیه ماسک شیرین بیان، شیرین بیان را با مواد طبیعی و مغذی دیگر ترکیب می کنند. ساخت ماسک شیرین بیان راحت بوده و سایر مواد قابل استفاده در تهیه آن در دسترس هستند. در زیر دو ترکیب متفاوت با کارکردهای مختلف از تهیه ماسک شیرین بیان را به شما آموزش می دهیم.

طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

دوره مقدماتی php

برای تهیه این ترکیب ۱ قاشق مرباخوری پودر شیرین بیان را با مواد زیر ترکیب می کنیم:
۱ قاشق غذاخوری روغن بادام
۱ قاشق غذاخوری شیر
۱ قاشق غذاخوری آبلیمو
۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
پس از ترکیب، ماسک را بر روی پوست قرار داده و به صورت ملایم ماساژ دهید و اجازه دهید برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند. زمانی که ماسک شیرین بیان بر روی پوست شما قرار دارد تا جایی که ممکن است به صورت کامل استراحت کنید و پوست صورت خود را حرکت ندهید. پس از گذشت مدت تعیین شده، صورت خود را به صورت کامل با آب گرم یا ولرم بشویید.

ماده فعال شناخته شده در آ ن فلاونویید است که می تواند با پراکنده کردن ملانین، موجب روشن شدن پوست شود. دوز یک گرم در روز برای چهار هفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود. عصاره شیرین بیان هنوز در شمال آمریکا در دسترس نیست ولی در بخش هایی از جهان به خصوص در مصر استفاده می شود. ماده اصلی هیدرو فوبیک آن که در اثر گرفتن عصاره شیرین بیان به دست می آید، گلابریدین است که روی پوست موثر خواهد بود.
خلاصه اینکه آثار درمانی شیرین بیان از دیرباز شناخته شده بوده و از آن برایدرمان انواع سرفه ها و به عنوان داروی مسکن در پوست استفاده می کردند.مردم حتی برای درمان اسپاسم و تورم مفاصل و به عنوان ماده ای ملین از آن بهره می گرفتند. از عصاره ریشه شیرین بیان هم به عنوان سد مقاوم در برابر برخی ویروس ها مثل هرپس و هپاتیت A یا در برابر عفونت کاندیدا استفاده می شده است. در آخر باید گفت اگر چه عصاره شیرین بیان که برای درمان مشکلات پوستی است، گران است ولی با غلظت مورد استفاده در محصولات زیبایی قیمت متوسطی دارد.
با استفاده از مواد آنتی اکسیدانی مانند سرم ویتامین ث با رنگدانه های زیاد پوست مبارزه کنید. سرم هایی که مقدار ویتامین ث آنها از ۱۵ درصد بیشتر است بهترین گزینه برای مبارزه با رادیکال های آزاد و درمان تیرگی دور چشم ها می باشد. ویتامین C از این جهت مهم است که هیچ کرم ضدآفتابی نمی تواند به طور کامل از تمام اشعه های خورشید جلوگیری کند.برای مبارزه با خال ها و رنگدانه ها و کمک به جابجایی سلول های جدید پوست، از یک ضدآفتاب بدون هیدروکینون استفاده کنید که دارای رتینول باشد.
از یک پاک کننده ملایم در صبح استفاده کنید تا باقی مانده موادی را که از شب قبل استفاده کرده اید پاک شود، همچنین می توانید در شب از یک پاک کننده فومی استفاده کنید. پوست خود را به طور کامل تمیز نمایید تا هرگونه چربی اضافی و آرایشی از روی آن پاک شود.

یکی از موثرترین ماسک های خانگی برای روشن شدن و شفافیت پوست صورت، تهیه ماسک شیرین بیان و موز است. این ماسک در صاف شدن پوست نیز می تواند اثرات مفیدی بر جای گذارد.
برای تهیه این ماسک به میزان ۲۰ گرم از ریشه شیرین بیان پودر شده را با ۳۰ سی سی گلاب به خوبی مخلوط می کنیم. نصف موز رسیده را در ظرفی دیگر به طور کامل له می کنیم و با یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب می کنیم. سپس این دو ترکیب را با هم مخلوط کرده و در آخر به میزان ۲۰ گرم عسل طبیعی را به ترکیب اضافه کرده و مخلوط می کنیم.
قبل از اینکه از این ماسک استفاده کنید، صورت و گردن خود را به خوبی بشویید. در این صورت ماسک به خوبی جذب پوست می شود و اثرگذاری بالاتری دارد. سپس ماسک را برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. در طول این زمان بدون حرکت بمانید و استراحت کنید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه پوست صورت خود را با آب گرم به صورت کامل بشویید. برای اثرگذاری این ماسک در روشن شدن صورت؛ به مدت ۴ هفته و هر هفته دو بار از آن استفاده کنید.

ماسک شیرین بیان یکی از ماسک‌های گیاهی و طبیعی مناسب در روشن کردن پوست و از بین بردن لک‌ها و کک‌های موجود بر روی آن است. در تهیه ماسک شیرین بیان از مواد مغذی طبیعی و در دسترس استفاده می‌شود.

یکی از گزینه‌های مهم در زیبایی و جذابیت افراد، سلامت و زیبایی پوست است. استفاده از ماسک‌های طبیعی یکی از راه‌های سلامت و زیبایی پوست و درمان مشکلات مربوط به آن است. بیش از هر چیز خواص شیرین بیان برای معده شناخته شده است و اکثرا آن را دارویی برای رفع مشکلات گوارشی می‌دانند. اما با ترکیب شیرین بیان با مواد طبیعی دیگر می‌توان یک ماسک خانگی عالی برای پوست تهیه کرد. در این مقاله قصد داریم ماسک شیرین بیان و کارکردهای آن را معرفی کنیم و طرز تهیه آن را نیز به شما آموزش دهیم. . پس با ما همراه باشید.

 

ماسک شیرین بیان

شیرین بیان از گیاهان دارویی شناخته شده و محبوبی است که دسترسی به آن به راحتی امکان‌پذیر است. ماسک شیرین بیان برای انواع پوست‌های معمولی و خشک استفاده می‌شود و با توجه به مواد مغذی موجود در خود می‌تواند پوست را به خوبی تغذیه کند و ناراحتی‌های پوست را برطرف کرده و به سلامت پوست بیانجامد. علاوه بر این ماسک شیرین بیان باعث روشن شدن پوست می‌شود و زیبایی و درخشندگی پوست را به همراه دارد. این خاصیت شیرین بیان به دلیل خاصیت ضد التهابی آن است. التهاب پوست باعث تیره شدن یا سرخ شدن پوست می‌شود.

طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

 

یکی دیگر از خواص ماسک شیرین بیان تاثیر آن بر لک صورت است. ماسک شیرین بیان می‌تواند لک‌های پوستی صورت را به راحتی از بین ببرد. این خاصیت بر گرفته از ماده‌ای مهم و مغذی در شیرین بیان است. این ترکیب فلاونوئید نام دارد. شیرین بیان سرشار از فلاونوئید است. فلاونوئید ماده‌ای فعال به شمار می‌رود که ویژگی ساختاری آن باعث می‌شود که ملانین در سطح پوست پراکنده شود. گسترده شدن ملانین در سطح پوست باعث روشن شدن پوست شده و لک و کک پوست را از بین می‌برد.

 

 

از شیرین بیان در تولید بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی نیز استفاده می‌شود. یکی دیگر از مواد گیاهی ارزشمندی که از عصاره شیرین بیان گرفته می‌شود و به دست می‌آید، هیدروفوبیک است. گلابرین نامی است که به این ماده داده شده است و اثرات مفید بسیاری را بر روی پوست به جای می‌گذارد. همچنین به صورت مجزا نیز از گلابریدین در ساخت و تولید دارو‌های گیاهی که بر روی پوست صورت اثرات مثبتی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

طرز تهیه ماسک شیرین بیان

برای تهیه ماسک شیرین بیان، شیرین بیان را با مواد طبیعی و مغذی دیگر ترکیب می‌کنند. ساخت ماسک شیرین بیان راحت بوده و سایر مواد قابل استفاده در تهیه آن در دسترس هستند. در زیر دو ترکیب متفاوت با کارکردهای مختلف از تهیه ماسک شیرین بیان را به شما آموزش می‌دهیم.

 

 

۱. ماسک شیرین بیان برای رفع لک پوست صورت

برای تهیه این ترکیب ۱ قاشق مرباخوری پودر شیرین بیان را با مواد زیر ترکیب می‌کنیم:

۱ قاشق غذاخوری روغن بادام

۱ قاشق غذاخوری شیر

۱ قاشق غذاخوری آبلیمو

۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی

پس از ترکیب، ماسک را بر روی پوست قرار داده و به صورت ملایم ماساژ دهید و اجازه دهید برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند. زمانی که ماسک شیرین بیان بر روی پوست شما قرار دارد تا جایی که ممکن است به صورت کامل استراحت کنید و پوست صورت خود را حرکت ندهید. پس از گذشت مدت تعیین شده، صورت خود را به صورت کامل با آب گرم یا ولرم بشویید.

 

 

۲. ماسک شیرین بیان و موز برای روشن شدن پوست

یکی از موثرترین ماسک‌های خانگی برای روشن شدن و شفافیت پوست صورت، تهیه ماسک شیرین بیان و موز است. این ماسک در صاف شدن پوست نیز می‌تواند اثرات مفیدی بر جای گذارد.

 

طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

برای تهیه این ماسک به میزان ۲۰ گرم از ریشه شیرین بیان پودر شده را با ۳۰ سی سی گلاب به خوبی مخلوط می‌کنیم. نصف موز رسیده را در ظرفی دیگر به طور کامل له می‌کنیم و با یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب می‌کنیم. سپس این دو ترکیب را با هم مخلوط کرده و در آخر به میزان ۲۰ گرم عسل طبیعی را به ترکیب اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

 

قبل از اینکه از این ماسک استفاده کنید، صورت و گردن خود را به خوبی بشویید. در این صورت ماسک به خوبی جذب پوست می‌شود و اثرگذاری بالاتری دارد. سپس ماسک را برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. در طول این زمان بدون حرکت بمانید و استراحت کنید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه پوست صورت خود را با آب گرم به صورت کامل بشویید. برای اثرگذاری این ماسک در روشن شدن صورت؛ به مدت ۴ هفته و هر هفته دو بار از آن استفاده کنید.

 

سخن پایانی

برای تاثیر و نتیجه بخشی بیشتر ماسک شیرین بیان، بایستی استفاده از آن را به صورت مرتب و منظم تکرار کرد. طول استفاده از ماسک شیرین بیان بهتر است به مدت ۴ هفته و به صورت روزانه باشد تا بتواند نتایج مورد انتظار را برآورده کند. میزان شیرین بیان و دوز مصرف آن برای برطرف کردن و درمان لک صورت و همچنین برای اینکه مشکلی ایجاد نکند، بهتر است یک گرم در روز باشد.

 

 

منبع: ستاره

  • قصه هاي تصويري براي كودكان
  • تمامی حقوق برای وبسایت خبری

    “شما نیوز”

    محفوظ است و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

    ریشه شیرین بیان خواص اعجاب‌انگیزی دارد. روشن کردن پوست، جلوگیری از آسیب نور خورشید، از بین بردن لکه‌های پوستی، درمان بیماری‌های پوستی، کاهش التهاب، درمان آکنه، از بین بردن عفونت قارچی پوستی، التیام زخم‌ها و عفونت‌های پوستی، حفظ رطوبت پوست و آبرسانی به آن و بالاتر از همه جلوگیری از چین‌وچروک، از جمله خواص شیرین بیان برای پوست شماست. هر کدام از این خواص را در مقاله حاضر به تفصیل برای شما شرح داده‌ایم.

    شیرین بیان گیاه شگفت‌انگیزی است که فواید متعددی برای پوست شما دارد. شاید باور کردنش سخت باشد اما با خواندن ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گیاه شگفت‌انگیز، شما هم محصولات حاوی شیرین بیان را وارد برنامه مراقبت از پوست و زیبایی روزانه خود اضافه خواهید کرد.

    اگر به هایپرپیگمانتاسیون مبتلا هستید، یعنی شرایطی که در آن ناحیه‌ای از پوست بر اثر تجمع ملانین اضافه نسبت به نواحی اطراف تیره‌تر می‌شود، استفاده روزانه از گیاه شیرین‌بیان (Liquorice) می‌تواند رنگ پوست این نواحی تیره را روشن‌تر کند.

    امروزه، درمان اصلی هایپرپیگمانتاسیون و لکه‌های تیره پوستی، ماده‌ای شیمیایی به نام هیدروکینون است. شیرین بیان یک درمان طبیعی و جایگزین شگفت‌انگیز برای افرادی است که نمی‌خواهند از داروهای شیمیایی روی پوست‌شان استفاده کنند.

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

    کمک به درمان ملاسما، یکی از خواص شیرین بیان برای پوست است. اگر شما به ملاسما (که از آن به عنوان ماسک بارداری یاد می‌شود) مبتلا هستید، این درمان طبیعی به روشن شدن رنگ پوست در نواحی تیره و دارای لک کمک می‌کند.

    لکه‌های تیره، سن شما را بر ملا می‌کنند. با بالا رفتن سن‌تان و در اثر تابش نور خورشید، لکه‌های پوستی می‌توانند در نقاطی از بدن آسیب شدیدی ایجاد کنند.

    از آنجا که آسیب‌های ناشی از نور خوشید عامل اصلی تغییر رنگ پوست است، آنزیم‌های بازدارنده اشعه فرابنفش خورشید (UV) موجود در گیاه شیرین‌بیان، از پوست شما در برابر این آسیب‌ها محافظت می‌کند.

    استفاده موضعی از شیرین بیان، به علت داشتن گلابریدین، کمک می‌کند تا پوست شما، نرم و روشن‌تر شود. در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گلابریدین از تیره شدن رنگ پوست جلوگیری می‌کند.

    هایپرپیگمانتاسیون یا لکه‌های تیره، شایع‌ترین عارضه‌ای است که پس از بروز جوش‌های آکنه، شعله‌ور شدن اگزما یا آفتاب سوختگی به وجود می‌آید. عصاره ریشه شیرین بیان یکی از مواد تشکیل‌دهنده ‌در اغلب محصولات مراقبت از پوست است که به روشن‌تر شدن نقاط تیره یا تغییر رنگ‌دادۀ پوست کمک می‌کند.

    ثابت شده است که گلابریدین، ماده مؤثره موجود در ریشه گیاه شیرین بیان، اثرات ضدالتهابی داشته و تیروزیناز، آنزیم اصلی تولید رنگ‌دانه در پوست را مهار می‌کند.

    لیکوئیریتین ماده مؤثره دیگری است که تیروزیناز را مهار نمی‌کند اما به پخش شدن و محو شدن ملانین و رنگدانه‌های موجود در پوست کمک می‌کند. به علت این خاصیت، ریشه شیرین‌بیان در بسیاری از محصولات مراقبتی روشن و شفاف‌کننده پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    پسوریازیس و درماتیت آتوپیک (که به آن اگزما نیز گفته می‌شود) بیماری‌های پوستی هستند که موجب بروز تکه‌های فلس‌مانندی در نقاط مختلف پوست می‌شوند.

    یکی دیگر از خواص شیرین بیان برای پوست کمک به درمان این نوع از بیماری‌های پوستی است. ریشه گیاه شیرین بیان به دو شکل خوراکی و موضعی برای بهبود این اختلالات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریشه این گیاه حاوی موادی است که با دارا بودن خواص ضدالتهابی به کاهش ورم و خارش یا سوزش پوست در ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کند.

    البته با وجود اینکه این گیاه ایمن است و عوارض جانبی خفیفی دارد، نباید در مصرف آن افراط کرده یا عصاره ریشه آن را به صورت نوشیدنی استفاده کرد؛ زیرا می‌تواند فشار خون فرد را بالا ببرد.

    عوامل بسیاری وجود دارند که می‌توانند ساختار پوست را به هم بزنند و سبب بروز ضایعات پوستی، ایجاد خارش، تورم و لکه‌های قرمزرنگ روی پوست شما شوند.

    ما معمولا برای تسکین خارش و سوزش حاصل از تماس پوست با پیچک سمی، نیش حشرات و …، از کرم هیدروکورتیزون استفاده می‌کنیم. در تسکین قرمزی التهاب و تورم پوست، گلیسیریزین موجود در گیاه شیرین بیان همانند هیدروکورتیزون عمل می‌کند.

    دوست دارید پوست بدن‌تان مانند پوست کودکان نرم و لطیف باشد؟ یکی دیگر از خواص شیرین بیان برای پوست شما این است که به بازسازی الاستین و کلاژن در پوست کمک می‌کند تا پوست‌تان نرمی و انعطاف خود را بازیابد. این گیاه همچنین حاوی اسید آمینه‌هایی است که از دیرباز به عنوان مرطوب‌کننده و آبرسان پوست شناخته شده‌اند.

    آکنه عارضه پوستی ‌است که با جوش‌های قرمز رنگ قابل تشخیص است. این جوش‌ها به علت تولید بیش از حد چربی در غدد پوستی، ایجاد می‌شود.

    قرمزی پوست شما احتمالا ناشی از رزاسه است که باعث می‌شود پوست‌تان برافروخته و با لکه‌های قرمز به نظر برسد. گیاه شیرین‌بیان در کنترل تولید چربی و کاهش قرمزی پوست شما کمک می‌کند و بدین ترتیب در درمان آکنه مؤثر است.

    بیماری پای ورزشکاران (تینه آ پدیس) یک عفونت قارچی است که معمولا از بین انگشتان پا شروع می‌شود. این بیماری در افرادی شایع است که پاهای‌شان زیاد عرق می‌کند و کفش‌های تنگ می‌پوشند. علائم و نشانه‌های این بیماری شامل بثورات پوستی است که به حالت پوسته‌پوسته بوده و معمولا با التهاب، خارش و سوزش همراه هستند.

    معمولا افراد به دلیل نپوشیدن دمپایی یا صندل در حمام هتل‌ها به این عفونت قارچی دچار می‌شوند. اگر از خارش و درد پا کلافه شده‌اید، استفاده از یک کرم موضعی شیرین‌بیان می‌تواند به از بین بردن علائم عفونت قارچی بیماری پای ورزشکاران و درمان آن کمک کند.

    گیاه شیرین بیان خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی دارد و برای تمیز کردن زخم بسیار مناسب است. همچنین این گیاه کمک می‌کند تا ورم و قرمزی پوست به حداقل برسد. استفاده از شیرین‌بیان، موجب کاهش تعداد باکتری‌ها در پوست می‌شود و به بازسازی سریع‌تر آن کمک می‌کند.

    همه افراد از خطوط و چین‌ و چروک‌های اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغی (Crow’s Feet) متنفرند. با این همه، آسیب‌های ناشی از نور خورشید حتی با وجود استفاده از ضد آفتاب‌ هم می‌تواند در پوست‌تان چین و چروک ایجاد کند.

    یکی دیگر از خواص شیرین بیان برای پوست شما، مبارزه با چین و چروک است. خوشبختانه، آنزیم‌های بازدارنده اشعه فرابنفش موجود در ریشه شیرین‌بیان، به کاهش آسیب‌هایی کمک می‌کند که در اثر اشعه‌های نور خورشید ایجاد می‌شوند و بر این اساس می‌تواند در کاهش روند ایجاد چین‌ و چروک پوست موثر باشد.

    همچنین شیرین‌ بیان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را مهار می‌کنند و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند.

    استفاده مداوم و منظم از محصولات مراقبت از پوست که حاوی عصاره شیرین بیان هستند، به حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست کمک می‌کند.

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

    ریشه گیاه شیرین‌ بیان حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند. رادیکال‌های آزاد در اثر عوامل استرس‌زای خارجی محیطی از جمله نور خورشید و آلودگی هوا و عوامل استرس‌زای درونی حین مکانیسم‌های تولید انرژی در بدن ایجاد ‌می‌شوند.

    همچنین وجود «لیکوچالکون» برای افرادی مناسب است که پوستی چرب دارند؛ زیرا ثابت شده است که این ماده چربی موجود در پوست را کنترل می‌کند.

    یکی دیگر از خواص شیرین بیان برای پوست شما این است که می‌تواند آسیب‌های ناشی از آفتاب را کاهش دهد. محصولات مراقبت از پوست حاوی عصاره گیاه شیرین بیان، این قابلیت را دارند که ناراحتی، درد و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین دهند.

    تحقیقات جدید نشان داده است که لیکوچالکون A، مولکولی که در ریشه گیاه شیرین بیان وجود دارد، می‌تواند سبب مهار آنزیم سیکلواکسیژناز ۲ (COX-2)، و پروستاگلاندین E2 شود. این پروتئین‌ها پس از اینکه پوست در معرض نور خورشید قرار گرفت، بیان می‌شوند. در واقع، سیکلواکسیژناز ۲ (COX-2) و پروستاگلاندین E2، آنزیم‌های التهابی هستند که در ایجاد واکنش‌ التهابی پوست نقش دارند و مسئول احساس درد ناشی از آفتاب سوختگی هستند.

    افزون بر این، ترکیب ریشه گیاه شیرین بیان با سایر گیاهان ضدالتهابی مانند آلوئه ورا و خیار خرد شده، ضمن التیام بخشی فوق العاده آسیب دیدگی ناشی از آفتاب سوختگی شدید پوست، می‌تواند به حفظ مواد مرطوب کننده موجود در پوست کمک کند.

    شیرین بیان، یک گیاه چند ساله علفی به نام «گلیسیریزا گلابرا» است که معمولا در مناطق جنوبی اروپا و آسیا یافت می‌شود. بلندی این گیاه به یک تا دو متر می‌رسد و گل‌های آن بنفش یا آبی‌رنگ هستند. این گیاه محیط بسیار مرطوب و پر باران را به همراه مقدار زیادی نور آفتاب می‌پسندد.

    برای تهیه عصاره این گیاه، ریشه شیرین بیان را در آب می‌جوشانند تا حدی‌که بیشتر آب آن تبخیر شود و شربت غلیظی به جا ماند. این شربت حاوی «گلیسیریزین» است که ۳۰ تا ۵۰ برابر شیرین‌تر از شکر است.

    خواص شیرین بیان برای پوست به حضور ترکیب گلیسیریزن، ترکیبات فلانوئیدی و روغن‌های فرار نسبت داده می‌شود که برای پوست مفید هستند. افزون بر این، سایر مواد تشکیل‌دهنده آن مانند گلیکوزیدها، اسید گلیسریزیک، کومارین‌ها، چالکون‌ها و استرول‌های گیاهی به دلیل فواید گوناگون پزشکی و دارویی‌شان شناخته‌شده هستند.

    بر اساس تحقیقات گوناگون، ریشه شیرین بیان می تواند به تسکین سوزش سر دل، پوسیدگی دندان، زخم معده و سوء هاضمه کمک کند. شیرین بیان یکی از گیاهانی است که به طور گسترده در طب سنتی چینی کاربرد دارد و یکی از گیاهان پُرکاربرد و مهم است که پزشکان آن را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها تجویز می‌کنند.

  • هزينه ليزر موهاي زائد در تبريز
  • با وجود فواید فراوانی که شیرین بیان دارد، در مصرف خوراکی ریشه‌های این گیاه نباید افراط کرد؛ زیرا سطح بالای اسید گلیسریزیک موجود در ریشه آن، به ویژه برای افرادی که به بیماری کلیوی یا قلبی دچارند، می‌تواند موجب افزایش فشار خون، ضعف عضلات و هیپوکالمی (کاهش سطح پتاسیم در خون) شود.

    پوست سالم، پایه و اساس ظاهری زیبا و جوان است. داشتن پوست شاداب و درخشان ممکن نیست، مگر با مراقبت مناسب از آن. بنابراین، دفعه بعد که قصد خرید یک محصول مراقبت از پوست را داشتید، محصولی را انتخاب کنید که حاوی عصاره ریشه شیرین بیان باشد. مطمئن باشید پوست شما برای این انتخاب مدیون‌تان خواهد بود.

    آیا شما تاکنون از محصولات مراقبت از پوست یا زیبایی حاوی شیرین بیان استفاده کرده‌اید؟ برای ما و خوانندگان دیگر از تجربه خود یا دوستان‌تان در این زمینه بنویسید. اگر فکر می‌کنید موارد دیگری است که در این مقاله در مورد خواص شیرین بیان برای پوست به آن اشاره نشده است، آن را در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

    منبع:

    شیرین بیان یک نوع گیاه خودرو از تیره ی سبزی آساها است و بر خلاف نام خود تلخ می باشد و دارای خواص درمانی
    بسیاری می باشد. شیرین بیان یک نوع گیاهی معجزه گر برای روشن شدن پوست و رفع لکه های پوستی است که از
    عصاره ی آن برای شفافیت پوست استفاده می شود. پرشین وی در این بخش از اخبار زیبایی و آرایش مطالبی در مورد
    خواص شیرین بیان برای پوست ارائه کرده است.

    بی‌خطرترین عامل روشن‌ کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم است، عصاره شیرین‌ بیان است که در ترکیبات زیبایی به عنوان
    شفاف‌ کننده پوست به کار می‌رود و می‌تواند در ترکیبات کرم‌های آرایشی صورت به کار رود.
    از شیرین بیان با نام چوب شیرین هم یاد می شود.
    پودر شیرین بیان در عطاری ها موجود است.گیاهی که پوست را روشن می کندبه علاوه عصاره شیرین‌ بیان از لحاظ
    تئوری به عنوان یک مشتق ضدالتهاب موضعی مطرح است که می‌تواند در کاهش قرمزی پوست و تیرگی پس از التهاب
    کاربرد داشته باشد.

    ماده فعال شناخته شده در آ‌ن فلاونویید است که می‌تواند با پراکنده کردن ملانین، موجب روشن شدن پوست شود. دوز
    یک گرم در روز برای چهار هفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود.
    عصاره شیرین‌ بیان هنوز در شمال آمریکا در دسترس نیست ولی در بخش‌هایی از جهان به خصوص در مصر
    استفاده می‌شود.
    ماده اصلی هیدرو فوبیک آن که در اثر گرفتن عصاره شیرین‌ بیان به دست می‌آید، گلابریدین است که روی پوست
    موثر خواهد بود.

    خلاصه اینکه آثار درمانی شیرین‌ بیان از دیرباز شناخته شده بوده و از آن برایدرمان انواع سرفه‌ها و به عنوان
    داروی مسکن در پوست استفاده می‌کردند.مردم حتی برای درمان اسپاسم و تورم مفاصل و به عنوان ماده‌ای ملین از آن
    بهره می‌ گرفتند.
    از عصاره ریشه شیرین‌ بیان هم به عنوان سد مقاوم در برابر برخی ویروس‌ها مثل هرپس و هپاتیت A یا
    در برابر عفونت کاندیدا استفاده می‌شده است.
    در آخر باید گفت اگر چه عصاره شیرین‌ بیان که برای درمان مشکلات پوستی است، گران است ولی با غلظت
    مورد استفاده در محصولات زیبایی قیمت متوسطی دارد.

    با استفاده از مواد آنتی اکسیدانی مانند سرم ویتامین ث با رنگدانه های زیاد پوست مبارزه کنید. سرم هایی
    که مقدار ویتامین ث آنها از ۱۵ درصد بیشتر است بهترین گزینه برای مبارزه با رادیکال های آزاد و درمان تیرگی
    دور چشم ها می باشد. ویتامین C از این جهت مهم است که هیچ کرم ضدآفتابی نمی تواند به طور کامل از
    تمام اشعه های خورشید جلوگیری کند.

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

    برای مبارزه با خال ها و رنگدانه ها و کمک به جابجایی سلول های جدید پوست، از یک ضدآفتاب بدون هیدروکینون
    استفاده کنید که دارای رتینول باشد.

    از یک پاک کننده ملایم در صبح استفاده کنید تا باقی مانده موادی را که از شب قبل استفاده کرده اید پاک شود،
    همچنین می توانید در شب از یک پاک کننده فومی استفاده کنید. پوست خود را به طور کامل تمیز نمایید تا هرگونه
    چربی اضافی و آرایشی از روی آن پاک شود.

    منبع : دکتر سلام، نبض ما

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    ماسک شیرین بیان، معجزه‌ای برای لک‌های پوستی

    زندگی آنلاین/ بهترین و مناسب ترین روش ها برای برطرف کردن مشکلات پوستی استفاده از ماسک های طبیعی است. ماسک شیرین بیان از انواع ماسک های مفید و مناسب برای پوست صورت است و شما می توانید با کمک این ماسک مشکلات پوستی خود را برطرف کنید.ماسک خانگی شیرین بیان برای از بین بردن لکه های صورت مفید است و می تواند باعث روشن کنندگی پوست صورت شما شود. ماسک های طبیعی شیرین بیان تغذیه ای مناسب برای انواع پوست های معمولی و خشک می باشند.بی‌خطرترین عامل روشن‌ کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم است، عصاره شیرین بیان است که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف کننده پوست به کار می‌رود و می‌تواند در ترکیبات کرم‌های آرایشی صورت به کار رود. از شیرین بیان با نام چوب شیرین هم یاد می شود.پودر شیرین بیان در عطاری ها موجود است.گیاهی که پوست را روشن می کندبه علاوه عصاره شیرین‌ بیان از لحاظ تئوری به عنوان یک مشتق ضدالتهاب موضعی مطرح است که می‌تواند در کاهش قرمزی و تیرگی پوست پس از التهاب کاربرد داشته باشد.رفع لک های پوستی و روشن شدن پوست با شیرین بیانماده فعال شناخته شده در آ‌ن فلاونویید است که می‌تواند با پراکنده کردن ملانین، موجب روشن شدن پوست شود. دوز یک گرم در روز برای چهار هفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود. عصاره شیرین‌ بیان هنوز در شمال آمریکا در دسترس نیست ولی در بخش‌هایی از جهان به خصوص در مصر استفاده می‌شود. ماده اصلی هیدرو فوبیک آن که در اثر گرفتن عصاره شیرین‌ بیان به دست می‌آید، گلابریدین است که روی پوست موثر خواهد بود.خلاصه اینکه آثار درمانی شیرین‌ بیان از دیرباز شناخته شده بوده و از آن برایدرمان انواع سرفه‌ها و به عنوان داروی مسکن در پوست استفاده می‌کردند.مردم حتی برای درمان اسپاسم و تورم مفاصل و به عنوان ماده‌ای ملین از آن بهره می‌ گرفتند. از عصاره ریشه شیرین‌ بیان هم به عنوان سد مقاوم در برابر برخی ویروس‌ها مثل هرپس و هپاتیت A یا در برابر عفونت کاندیدا استفاده می‌شده است. در آخر باید گفت اگر چه عصاره شیرین‌ بیان که برای درمان مشکلات پوستی است، گران است ولی با غلظت مورد استفاده در محصولات زیبایی قیمت متوسطی دارد.با استفاده از مواد آنتی اکسیدانی مانند سرم ویتامین ث با رنگدانه های زیاد پوست مبارزه کنید. سرم هایی که مقدار ویتامین ث آنها از ۱۵ درصد بیشتر است بهترین گزینه برای مبارزه با رادیکال های آزاد و درمان تیرگی دور چشم ها می باشد. ویتامین C از این جهت مهم است که هیچ کرم ضدآفتابی نمی تواند به طور کامل از تمام اشعه های خورشید جلوگیری کند.برای مبارزه با خال ها و رنگدانه ها و کمک به جابجایی سلول های جدید پوست، از یک ضدآفتاب بدون هیدروکینون استفاده کنید که دارای رتینول باشد.از یک پاک کننده ملایم در صبح استفاده کنید تا باقی مانده موادی را که از شب قبل استفاده کرده اید پاک شود، همچنین می توانید در شب از یک پاک کننده فومی استفاده کنید. پوست خود را به طور کامل تمیز نمایید تا هرگونه چربی اضافی و آرایشی از روی آن پاک شود.طرز تهیه ماسک شیرین بیانبرای تهیه ماسک شیرین بیان، شیرین بیان را با مواد طبیعی و مغذی دیگر ترکیب می‌کنند. ساخت ماسک شیرین بیان راحت بوده و سایر مواد قابل استفاده در تهیه آن در دسترس هستند. در زیر دو ترکیب متفاوت با کارکردهای مختلف از تهیه ماسک شیرین بیان را به شما آموزش می‌دهیم.1. ماسک شیرین بیان برای رفع لک پوست صورتبرای تهیه این ترکیب ۱ قاشق مرباخوری پودر شیرین بیان را با مواد زیر ترکیب می‌کنیم:۱ قاشق غذاخوری روغن بادام۱ قاشق غذاخوری شیر۱ قاشق غذاخوری آبلیمو۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعیپس از ترکیب، ماسک را بر روی پوست قرار داده و به صورت ملایم ماساژ دهید و اجازه دهید برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند. زمانی که ماسک شیرین بیان بر روی پوست شما قرار دارد تا جایی که ممکن است به صورت کامل استراحت کنید و پوست صورت خود را حرکت ندهید. پس از گذشت مدت تعیین شده، صورت خود را به صورت کامل با آب گرم یا ولرم بشویید.2. ماسک شیرین بیان و موز برای روشن شدن پوستیکی از موثرترین ماسک‌های خانگی برای روشن شدن و شفافیت پوست صورت، تهیه ماسک شیرین بیان و موز است. این ماسک در صاف شدن پوست نیز می‌تواند اثرات مفیدی بر جای گذارد.برای تهیه این ماسک به میزان ۲۰ گرم از ریشه شیرین بیان پودر شده را با ۳۰ سی سی گلاب به خوبی مخلوط می‌کنیم. نصف موز رسیده را در ظرفی دیگر به طور کامل له می‌کنیم و با یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب می‌کنیم.سپس این دو ترکیب را با هم مخلوط کرده و در آخر به میزان ۲۰ گرم عسل طبیعی را به ترکیب اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.قبل از اینکه از این ماسک استفاده کنید، صورت و گردن خود را به خوبی بشویید. در این صورت ماسک به خوبی جذب پوست می‌شود و اثرگذاری بالاتری دارد.سپس ماسک را برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. در طول این زمان بدون حرکت بمانید و استراحت کنید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه پوست صورت خود را با آب گرم به صورت کامل بشویید. برای اثرگذاری این ماسک در روشن شدن صورت؛ به مدت ۴ هفته و هر هفته دو بار از آن استفاده کنید.سخن پایانیبرای تاثیر و نتیجه بخشی بیشتر ماسک شیرین بیان، بایستی استفاده از آن را به صورت مرتب و منظم تکرار کرد. طول استفاده از ماسک شیرین بیان بهتر است به مدت ۴ هفته و به صورت روزانه باشد تا بتواند نتایج مورد انتظار را برآورده کند. میزان شیرین بیان و دوز مصرف آن برای برطرف کردن و درمان لک صورت و همچنین برای اینکه مشکلی ایجاد نکند، بهتر است یک گرم در روز باشد.ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید


    (٢٢:٤٨) ٩٩/٠٥/٠٦


    (٢٢:١٥) ٩٩/٠٥/٠٦

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست


    (٢١:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (٢١:١٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (٢٠:٤٧) ٩٩/٠٥/٠٦


    (٢٠:١٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٩:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٩:١٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٨:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٨:١٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٧:٤٧) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٧:١٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٦:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٦:١٦) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٥:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٥:٢٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٥:٠٢) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٤:٤٧) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٤:٣٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٤:٠٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٣:٣٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٣:٠٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٢:٣٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٢:٠٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١١:٣٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١١:٠٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (١٠:٣١) ٩٩/٠٥/٠٦

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست


    (١٠:٠٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (٠٩:٣٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (٠٩:٠٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (٠٨:٣٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (٠٨:٠٠) ٩٩/٠٥/٠٦


    (٢٢:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (٢٢:١٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (٢١:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (٢١:١٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (٢٠:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٥

  • دانلود فیلم کمدی ایرانی современная золушка

  • (٢٠:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (٢٠:١٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٩:٤٧) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٩:١٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٨:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٨:١٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٧:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٧:١٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٦:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٦:١٥) ٩٩/٠٥/٠٥

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست


    (١٦:٠٠) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٥:٤٥) ٩٩/٠٥/٠٥


    (١٥:١٨) ٩٩/٠٥/٠٥

    

     

     

     

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

     

    از عصاره گیاه شیرین بیان برای درمان لک‌ های پوست استفاده می ‌شود، تحقیقات در این زمینه، نتایج رضایت ‌بخشی را ارایه داده است و می ‌توان از مزایای طبیعی این گیاه پرفایده بهره برد. آیا واقعا چنین نتایج درمانی از این گیاه انتظار می‌ رود؟

     

    شاید بهتر باشد این ‌طور بگویم که بی ‌خطرترین عامل روشن‌ کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم است، عصاره شیرین ‌بیان است که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف ‌کننده ی پوست به کار می‌ رود و می ‌تواند در ترکیبات کرم‌ های آرایشی صورت به کار رود.

     

    به علاوه عصاره شیرین‌ بیان از لحاظ تئوری به عنوان یک مشتق ضدالتهاب موضعی مطرح است که می ‌تواند در کاهش قرمزی پوست و تیرگی پس از التهاب، کاربرد داشته باشد.

     

     

    ماده فعال شناخته شده در شیرین بیان، فلاونوئید است که می‌ تواند با پراکنده کردن ملانین، موجب روشن شدن پوست شود.

     

    دوز مورد استفاده، یک گرم در روز برای چهارهفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود. عصاره شیرین‌ بیان هنوز در شمال آمریکا در دسترس نیست ولی در بخش‌هایی از جهان به خصوص در مصر استفاده می ‌شود.

     

    ماده اصلی هیدروفوبیک آن که در اثر گرفتن عصاره شیرین ‌بیان به دست می ‌آید، گلابریدین است که روی پوست موثر می‌ باشد.

     

    خلاصه این که آثار درمانی شیرین‌بیان از دیرباز شناخته شده بوده و از آن برای درمان انواع سرفه‌ها و به عنوان داروی مسکن در پوست استفاده می ‌کردند.

     

    مردم حتی برای درمان اسپاسم و تورم مفاصل و به عنوان ماده‌ای ملین از آن بهره می‌ گرفتند.

     

    از عصاره ریشه ی شیرین ‌بیان هم، به عنوان سد مقاوم در برابر برخی ویروس‌ها مثل هرپس و هپاتیت A و یا در برابر عفونت کاندیدا استفاده می ‌شده است.

     

     

     

     

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

     

    داروخانه گیاهی بیتوته

    بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

    درکوتاه ترین زمان پاسخ سوال پزشکیت روبگیر

    دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

    نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید

    اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

    لذت نوشیدن آب سالم و گوارا

  • چگونه با سامسونگ a5 اسکرين شات بگيريم
  • سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

    رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

    تشخیص و درمان اختلالات جنسی

    موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

    گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

    از بهترین متخصصان کودک آنلاین مشاوره بگیر

    بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر

    خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

    محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

    انواع لباس زیر زنانه تا %75 تخفیف

    گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0358

    مدلهای جدید شومیز اسپرت و مجلسی

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    خواص داروئي:

    طرز استفاده:

    مضرات :

    پراکنش و نیازهای اکولوژیکی

    کاشت، داشت و برداشت

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

    فرآوری

    تعدادی از مقالات مرتبط با این گیاه

    بررسي اثر عصاره هيدروالکلي شيرين بيان (.Glycyrrhiza glabra L) بر ايجاد پلاکهاي آترواسکلروتيک در آئورت خرگوشهاي هيپرکلسترولميک

    بررسي اثر عمق كاشت و اندازه ريزوم بر رشد بالاي زميني گياه شيرين بيان (.Glycyrrhiza glabra L)

    بررسي اثر عمق كاشت و اندازه ريزوم بر رشد پايين زميني گياه هرز شيرين بيان (.Glycyrrhiza glabra L)

    بررسي برخي جنبه هاي اکوفيزيولوژيک ريزوم علف هرز شيرين بيان (Glycyrrhiza glabra)

    جنبه هاي اكوفيزيولوژيكي جوانه زني شيرين بيان (.Glycyrrhiza glabra L) در واكنش به دما

    گوارش پذيري تفاله شيرين بيان (.Glycyrrhiza glabra L) فرآوري شده با قارچ Pleurotus sajor-caju

    مروري بر اثرات ضدويروسي گياه شيرين بيان (.Glycyrrhiza glabra L) و ترکيب موثره آن گليسيريزين

    مقايسه فعاليت آنتي اكسيداني عصاره شيرين بيان (Glycyrrhiza glabra L) با آنتي اكسيدان هاي تجاري در كرم هيدروكينون 2 درصد

    اندازه گيري گليسيريزين در ريشه گياه شيرين بيان (.Glycyrrhiza glabra L) توسط دستگاه كروماتوگرافي مايع با كارايي بالا (HPLC)

    گیاه شیرین بیان، درمان جدید تومور های سرطانی

    شیرین بیان موخوره را درمان می كند

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیرین بیان گیاه بومی مناطق مدیترانه است و در ایران در اکثر نقاط کشور می روید . شیرین بیان گیاهی است چند ساله و دارای ساقه ای بطول یک متر که در نواحی معتدل تا ارتفاع دو متر می رسد . برگهای آن مرکب از تعدادی برگچه های فدر و سبزرنگ می باشد . گلهای آن برنگ بنفش ، سفید . زرد است  میوه آن مانند نیام و محتوی 5 تا 6 دانه می باشد .

    ریشه شیرین بیان بطور خیلی عمیق در زمین فرو می رود . پوست ریشه قهوه ای سیر وس یاه است . مغز ریشه زرد رنگ بوده و طعم آن بسته بانواع مختلف تغییر می کند . مثلا شیرین بیان اسپانیا طعم ملایم درد در حالیکه شیرین بیان یونان دارای طعم تلخ است . ترکیبات شیمیایی:

    ریشه شیرین بیان دارای گلوکز ،‌ساکاروز ، آسپاراژین ، مواد آلبومیدی ،‌رزین و کمی اسانس میباشد . ماده اصلی که باعث شیرینی این گیاه است گلیسیرین خوانده می شود . در شیرین بیان ماده ای بنام لکوریتی جننی چالکون وجود دارد که خاصیت دفع اسپاسم عضلات را دراست . خواص داروئی:

    شیرین بیان از مظر طب قدیم ایران معتدل است .

    شیرین بیان را بصورت قطعات کوچک به قطر 0/5 سانتیمتر و طول 1/5 سانتیمتر بفروش می رسانند .

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

    1)مهمترین خاصیت شرین بیان که جدیدا کشف شده است و در آلمان و اروپا و آمریکا ساتفاده می شود درمان کننده زخم معده و سرطان معده است برای این منظور شربت شیرین بیان را تهیه کرده و هر روز بمقدر یک قاشق غذا خوری قبل از غذا به مریض بدهید و اگر این عمل را تا 4 ماه تکرار کنید شخص معالجه خواهد شد .

    2)برای تقویت عمومی بدن مفید است

    3)خوردن آن از پیری جلوگیری می کند

    4)برای نرم کردن سینه موثر است

    5)زخم ها و تاول های پوست را با چای شیرین بیان شستشو دهید تا زود خوب شود .

    6)ملین است و معمولا آنرا با گیاهان دیگر مخلوط می کنند که انقباضات را کم می کند

    7)مدر و عرق آور است

    8)برای برطرف کردن زخم و التهاب دهان ریشه شیرین بیان را بمکید .

    9)سرفه را برطرف می کند

    10)ورم معده را برطرف می کند

    11)تنگی نفس را تسکین می دهد

    12)برای درمان سوء هاضمه مفید است

    13)برای از بین بردن نفخ شکم مفید است

    14)چشم را تقویت کرده و رفع سردرد می کند برای این منظو از فرمول زیراستفاده کنید :

    2 گرم ریشه شیرین بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید سپس آنرا در آب خیس کرده و هر روز بخورید.

    15)برای درمان موخوره چای شیرین بیان را به سر بمالید .

    16)برای رفع بوی بد زیر بغل و پا از برگ های شیرین بیان پماد درست کرده و در این قسمت ها بگذارید .

    طرز استفاده:

    دم کرده شیرین بیان : مقدر 50گرم ریشه بدون پوست شیرین بیان را آسیاب کرده و در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید مدت 10 دقیقه دم بکشد .

    جوشانده شیرین بیان : 20 گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در 100 گرم آب ریخته و آنقدر بجوشانید که دو سوم آن باقی بماند .

    شربت شیرین بیان : ریشه شیرین بیان بدونپ وست را آسیاب کرده و با آب مخلوط کرده و آنقدر بجوشانید تا غلیظ شود

    تکه های شیرین بیان : مانند آب نبات می توانید در دهان گذاشته و بمکید .

    مضرات :

    استفاده زیاد از شیرین بیان برای طحال مضر است و اگر می خواهید از شیرین بیان برای برطرف کردن بیماری و برای مدت طولانی استفاده کنید بهتر است آنرا با کتیرا بخورید .

    منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی پزشکان ایران

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

    انتهای پیام/

    شیرین بیان گیاهی چند ساله می باشد که به دلیل دارا بودن ترکیبات غذایی و دارویی مهم در ریشه ی آن، مورد اهمیت بوده و در صنایع غذایی و دارویی کاربرد زیادی دارد. این گیاه دارویی سرشار ویتامین B و ویتامین E و مواد معدنی از قبیل فسفر،  آهن،  پتاسیم و منیزیم بوده و برای بیماری های گوارشی، مراقبت از پوست و درمان افسردگی بسیار موثر است. ریشه ی شیرین بیان دارای ترکیبات مختلفی از جمله قندهای مختلف، فلاوونوئیدها، استرول ها، اسیدهای آمینه، صمغ و نشاسته، اسانس های روغنی و ساپونین ها می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده بعضی از مواد موثره ی موجود در این گیاه فعالیت آنتی اکسیدانی قوی داشته و می تواند با جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد خواص ضد پیری داشته باشد.

    از آنجایی که شیرین بیان حاوی مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی بسیار زیادی است، این گیاه خواص بسیار زیادی داشته و در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. مهمترین کاربرد شیرین بیان در صنعت پزشکی مربوط به بیماری های دستگاه گوارش از قبیل زخم معده و سرطان معده است، که اغلب از طریق مهار باکتری هلیکوباکترپیلوری انجام می شود. شیرین بیان در پیشگیری از پوسیدگی دندان و درمان آفت دهان و تبخال بسیار موثر است. یکی از مواد موثره ی موجود در شیرین بیان اسید گلیسیریزیک است که در درمان عفونت های قارچی،  ویروسی و باکتریایی کاربرد زیادی دارد.شیرین بیان به دلیل خاصیت ضد میکروبی قوی که دارد، می تواند سیستم ایمنی را تقویت نموده و با ویروس ها و باکتری های مهاجم، مقابله کند. فلاوونوئیدهای موجود در شیرین بیان خواص آنتی اکسیدانی داشته و به حفاظت از کبد در مقابل چربی ها کمک می کند. بنابراین شیرین بیان می تواند باعث بهبود عملکرد کبد شود. یکی دیگر از فواید شیرین بیان مربوط به خواص ضد التهابی آن است. عصاره ی این گیاه می تواند با کاهش سطح تولید سیتوکنین ها که از عوامل اصلی ایجاد التهاب هستند، از بروز این عارضه به خوبی پیشگیری کند. شیرین بیان در درمان بیماری ها و اختلالات تنفسی نیز کاربرد زیادی دارد. زیرا همانگونه که ذکر شد این گیاه خواص ضد میکروبی زیادی داشته و با مهار کردن عفونت های ویروسی و باکتریایی می تواند مشکلات تنفسی را که اغلب عامل میکروبی دارند به خوبی درمان کند. این گیاه دارویی مهم نقش زیادی در افزایش سلامت قلب و عروق دارد. بطوریکه گلابریدین موجود در آن که یکی از انواع فلاوونوئیدها می باشد می تواند به محافظت از عروق در شرایط بالا رفتن سطح گلوکز کمک می‌کند، از تشکیل پلاک در شریان‌ها جلوگیری می‌کند و جریان بدون وقفه‌ی خون را در بیماران دیابتی ایجاد می‌کند. علاوه بر صنعت پزشکی، این گیاه اخیرا بازار زیادی در میان محصولات بهداشتی و آرایشی پیدا کرده است. شیرین بیان به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی در درمان بسیاری از مشکلات پوستی از قبیل جوش و آکنه، اگزما و پسوریازیس بسیار موثر است. عصاره ی شیرین بیان از خاصیت روشن کنندگی پوست نیز برخوردار است و به همین دلیل طرفداران زیادی در حوزه ی محصولات درمانی و مراقبتی پوست دارد.

    پوست یکی از ارگان های مهم بدن است که علاوه بر نقش های حیاتی و فیزیولوژیک نقش زیادی در زیبایی ظاهری افراد دارد. رنگ پوست یک ویژگی ژنتیکی است که به میزان زیادی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرد. لکه های پوستی انواع مختلف داشته و به علل متفاوتی بر روی پوست ظاهر می شوند. اکثر لکه های پوستی بی ضرر بوده و برای افراد هیچگونه خطری ندارند. با این حال افراد دوست ندارند این لکه ها را بر روی پوست خود داشته باشند. ملانین رنگدانه ای است که رنگ پوست شما را تعیین می کند و توسط سلول هایی که در لایه ی اپیدرم پوست وجود دارند تولید می شود. چگونگی توزیع و پراکنش ملانین های تولید شده توسط ملانوسیت ها و تراکم آن ها می تواند درصد لکه های پوستی در بدن شما و بخصوص صورت را مشخص کند. یکی از مهمترین عواملی که در ایجاد لکه های پوستی نقش دارد تابش اشعه های مضر آفتاب است. زمانی که در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرید سلول های پوستی برای محافظت از خود رنگدانه تولید می کنند. با تولید این رنگدانه ها در طول زمان و تراکم آنها در سطح پوست، به تدریج لکه های پوستی پدیدار می شوند. یکی دیگر از عوامل ایجاد لکه های پوستی تغییرات هورمونی می باشد که بخصوص در خانم های باردار مشاهده می شود. . در حقیقت در ما ههای اول بارداری افزایش بعضی از هورمون ها از قبیل هورمون های استروژن و پروژسترون بر روی سلول های ملانوسیت اثری تحریک کننده داشته و موجب تولید رنگدانه های بیشتر و توزیع نامتناسب آن بر روی پوست می شود. این علایم می تواند با مصرف قرص های ضد بارداری و سایر قرص های هورمونی نیز ایجاد شود. اختلال در عملکرد کبد و بیماری های کبدی نیز از دیگر عوامل ایجاد لکه های پوستی هستند. زمانی که خون برای تصفیه شدن وارد کبد شده و از مسیر کبد می گذرد، مواد زاید و سمی و همچنین رادیکال های آزاد موجود در آن توسط آنزیم های کبدی تجزیه شده و به اصطلاح خون تصفیه می شود. تجزیه و متابولیسم داروها نیز در کبد انجام می شود بطوریکه پس از تصفیه خون از مواد زاید، صفرای تولید شده از طریق مجرای صفراوی وارد کیسه صفرا می شود. بنابراین هرگونه عاملی که روند این مکانیسم طبیعی را مختل کند می تواند منجر به ایجاد رادیکال های آزاد و تشکیل سمومی در کبد شود که نتیجه آن گاهی ظهور لکه های تیره رنگ بر روی نقاط مختلف بدن و بویژه صورت و دست ها می باشد. برای درمان لکه های پوستی روش های متفاوتی وجود دارد اما در هر صورت باید علت اصلی ایجاد لکه های پوستی مشخص شود. با این وجود استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب می تواند تا حدود زیادی از تحریک ملانوسیت ها جلوگیری کرده و تولید ملانین را کاهش دهد. همچنین استفاده از کرم های روشن کننده و ضد لک که حاوی ترکیبات موثری می باشد، می تواند علاوه بر لایه برداری سطحی منجر به کاهش تولید ملانین گردد.

    عصاره ی شیرین بیان از خاصیت روشن کنندگی پوست برخوردار است و به محافظت ملانوسیت های پوست کمک می کند. این گیاه با داشتن مواد موثره ی فعال، اثرات ضد التهابی داشته و در درمان لکه های پوستی به خصوص پوست های حساس و تحریک پذیر بسیار کاربرد دارد. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی خوکچه ی هندی، مشخص شد که فلاوونوئیدهای موجود در عصاره ی شیرین بیان مانند گلابریدین می تواند سبب دپیگمانتاسیون شود. دپیگمانتاسیون فرایندی است که از طریق پخش کردن ملانین و زدودن ملانین از اپیدرم و درم، باعث کمرنگ شدن و از بین رفتن لکه های پوستی می شود. فلاوونوئیدهای موجود در این گیاه می توانند مهار ملانوژنز را از طریق مهار فعالیت آنزیم تیروزیناز انجام داده و به شفاف تر شدن پوست کمک کنند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط متخصصین پوست و زیبایی گزارش شده است کسانی که از کرم حاوی عصاره ی شیرین بیان 4 درصد در یک دوره ی مشخص استفاده کردند نسبت به کسانی که از کرم شیمیایی حاوی هیدروکینون 4 درصد استفاده نموده اند، بطور قابل ملاحظه و معنی داری لکه های کمتری در پوستشان مشاهده شده است. بنابراین گیاه شیرین بیان می تواند در آینده برای ساخت محصولات بهداشتی و آرایشی ارگانیک و گیاهی مورد استفاده قرار گیرد.

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست

    کرم ضد لک گیاهی محصولی از شرکت سلامت اندیشان زربین توس است. این کرم با فرمولاسیون گیاهی و با استفاده از تکنولوژی، محصولی را با خاصیت کاهش لک، کک و مک و تیرگی‌های پوست صورت و بقیه نقاط بدن تولید کرده است. این کرم حاوی روغن بادام تلخ، گشنیز، شیرین‌بیان و سرشار از ویتامین Aو E می باشد. ویتامین A در این محصول باعث نوسازی بافت پوست شده است، همچنین ترکیبات این کرم با تقویت لایه‌های پوست و کاهش پروسه ملانین سازی، رنگ سطح پوست را به تدریج روشن و یکنواخت می‌کند. این کرم در کاهش لک‌های ارثی موثر بوده و آنها را تا حد زیادی از بین می‌برد. کرم ضد لک عروس برای انواع پوست و افراد بالای 12 سال مناسب می‌باشد. این کرم فاقد مواد شیمیایی و پارابن و هرگونه مواد حساسیت زا می‌باشد.دکتر منصوره شریفی

    دکترای تخصصی بیوتکنولوژی گیاهیبازگشت به صفحه مقالات پابدانا

    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست
    طرز استفاده عصاره شیرین بیان برای پوست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *