طرز استفاده سویق برای کودکان

دوره مقدماتی php
طرز استفاده سویق برای کودکان
طرز استفاده سویق برای کودکان

مثل ماماناتون، با حوصله کیک و شیرینی بپزین، یه بازی دزد و پلیس واقعی انجام بدین، روی استیج واقعی اجرای زنده داشته باشین و… همه این مشاغل رو میتونین تو کارالند تجربه کنید!

دوست داری یک دندانپزشک ماهر باشی !؟

کودکان شما می توانند به عنوان دندانپزشک در کارالند آموزش ببینند.

دوست داری تو یک بانک واقعی کارهای بانکی رو تجربه کنی ؟!

فرزندان شما در بانک کارالند تجربه واقعی از امورات بانکی را کسب میکنند !

طرز استفاده سویق برای کودکان

دوره مقدماتی php

دوست داری مثل یک باغبون مهربون، از گل ها مراقبت کنی ؟

کودکان شما به طور عملی با مراحل رشد گیاهان آشنا میشوند.

دوست داری گواهینامه رانندگی رو خیلی زود بگیری ؟

کودکان شما رانندگی با ماشین های شارژی رو یاد میگیرند.

اخبار روزانه شهر مشاغل کارالند و بروزترین مقالات مرتبط با حوزه کودکان را در بلاگ کارالند بخوانید.

آخرین تصاویر از شهر مشاغل کارالند را اینجا دنبال کنید.

نظرات بازدیدکنندگان و مراجعین به شهر مشاغل کودکان کارالند.

“یک مرکز تفریحی خوب ومتنوع در مشهد است. برای معرفی مشاغل و تمرین کارهای مختلف و ارائه دیدگاه مناسب به کودک بسیار حرفه ای و اندیشمندانه ساخته شده. شامل مشاغل متنوعی ازجمله باغبانی، خلبانی، اتشنشانی، اشپزی، مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی و…می باشد. سالن موسیقی وکارائوکه برای بزرگترهاهم جذاب وسرگرم کننده است.”

“دخترک ناز خوب شده ی من سلام. قول داده بودم وقتی حالت خوب شد ببرمت شهر مشاغل کارالند. رفتیم بانک کوچولوی شهر و در ازای چک بهت کارو (پول رایج شهر) دادن تا بتونی با پرداخت ورودی شغل ها لذت ببری. توی این شهر کلی شغل وجود داشت: شیرینی پزی، آتش نشانی، آرایشگری، باغبونی…که تو چندتا شغلو استفاده کردی و شارژ شدی. اما از آرایشگری بیشتر از بقیه شغل ها خوشت اومد. اون شب تا ساعت ۱/۵ بیدار بودیم. ما فیلم تماشا میکردیم. تو هم توی اتاقت واسه تولد مامانی کاردستی درست میکردی..”

“به دخترم خیلی خوش گذشت ممنونم از شما، مخصوصا قسمت دزد و پلیس خیلی برای بچه ها هیجان داشت.”

شهر مشاغل کارالند در طبقه سوم برج تجاری اداری آرمیتــاژ گلشن، امکان کسب تجربه کار در شرایطی نزدیک به واقعیت و البته با محوریت بازی را برای کودکان 3 تا 12 سال فراهم می آورد.

آدرس :‌مشهد مقدس، بلوار هفت تیر، نبش خیابان گلشن، برج آرمیتاژ گلشن طبقه سوم

تلفن تماس: 38335300-051
اینستاگرام: karalandcity@
ساعت کاری : 10:30 صبح الی 23

کلیه حقوق برای شرکت توسعه بازیهای نوین آفرین(تبنا)محفوظ می باشد © 1396-1397

طرز استفاده سویق برای کودکان


آرشیو خبرها


آرشیو مقالات

 

سویق کودک ، طرز تهیه ، نحوه مصرف و خواص آن

 

اگر نگران سلامت فرزندان خود هستید از دادن سرلاک هایی که حاوی مواد نگه دارنده بسیار هستند بپرهیزید؛ بهترین مکمل غذایی برای کودک سویق می باشد.

 

سویق : بهترین غذای فراموش شده

سَویق ترکیبی بسیار ساده اما با خواص اعجاب انگیز است. در واقع اگر بخواهیم به طور خلاصه سویق را معرفی کنیم باید گفت غذایی کامل و دارویی موثر و مفید است و اگر به آن، خصوصـا سویـق جـو بمب انرژی بگویـیم کاملا تعبـیر به جایی است. سویق از جمله فرهنگ اسلامی است که به فراموشی سپرده شده و اثری از آن در سبد تغذیه سالم خانواده‏هـا نیست.

 

سویق چیست؟

سویـق یـک روش طبـخ نباتات به خصوص غـلات و حـبـوبـات است کـه کیفیـت مـواد غـذایـی را تـا بـالاتـریـن حـد مـمـکن نگهداری می کند. در این روش آرد ماده ی غذایی تفت داده می شود. بیان تفاوت بیـن سویق نـخود و آرد نخـودچـی این برتری را واضـح تر نـشان می دهد. برای تهـیـه آرد نخودچی بایـد ابتـدا نخـود را چند مـرحـله خیساند یا پخـت و آب آن را تخلیه کرد و سپس آن را تفت داد و آسیاب کرد. در فرآیند پـخـت بـا آب، ارزش غـذایی مـاده ی جـامـد در آب تـخلـیـه می‏شود. این اتفاق در فرآورده های حیوانی حدود ۵۰درصد است. به همین خاطر ارزش گوشت و آبگوشت تقریباً باهم برابر است. اما در فرآورده های گیاهی درصد بالایی از ارزش غذایی در آب مطبوخ تخلیه می شود. از این رو است که در بسیاری از روش های تجویز دارو از عصاره جوشانده این فرآورده ها استفاده می شود. در تهیه نخودچی ارزش غذایی نخود در همان آبی است که پس از خیساندن یا طبخ دور ریخته می شود. اما برای تهیه ی سویق نخود، ابتدا باید نخود را تمیز و سپس آسیاب کرد و تفت داد. در این فرآیند ضمن حفظ ارزش غذایی، مزایای طبخ مثل آزاد شدن قندها به آرد اضافه می شود. این مقایسه در مورد گندمک با سویق گندم و بقیه ی حبوبات و غلات صادق است.

 

اهمیت سویقمنابع معتبر علمی شیعه بالاترین درجه ی ارزش را به سویق داده اند. امام کاظم (ع): همانا سویق همراه با وحی از آسمان نازل شد.أَبو الْحَسَنِ مُوسَى ع یَقُولُ‏ إِنَّمَا نَزَلَ السَّوِیقُ بِالْوَحْیِ مِنَ السَّمَاءِالمحاسن ج‏۲، ص۴۸۸، وفی الکافی (ط ـ الإسلامیة)، ج‏۶، ص۳۰۵ امام صادق (ع): همانا که مصرف سویق عمل کردن به وحی است.ذُکِرَ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع السَّوِیقُ فَقَالَ إِنَّمَا عُمِلَ بِالْوَحْیِ‏المحاسن ج‏۲ ص۴۸۸، الکافی (ط ـ الإسلامیة)، ج‏۶، ص۳۰۵امام صادق (ع): سویق خوراک پیامبران است.أَبو عَبْدِ اللَّهِ ع: السَّوِیقُ طَعَامُ الْمُرْسَلِینَ أَوْ قَالَ طَعَامُ النَّبِیِّینَ‏المحاسن ج‏۲ ص۴۸۸، الکافی (ط ـ الإسلامیة)، ج‏۶، ص۳۰۵

 

طرز تهیه سویق:

سویق به دو روش ساخته می‌شود .

نکته در تهیه سویق

نکته دیگر اینکه سبوس از مواد سلولزی است که جذب بدن نمی‌شود و شاید آرد کردن و تفت دادن آن باعث شود که بدن بتواند از آن استفاده کند.

خرید سویق کودک به صورت آماده و مطمئن ، بدون مواد نگهدارنده ، کاملا بهداشتی و دارای سیب سلامت از ایران گیاه 

لینک خرید سویق کودک : http://taha7.ir/savigh-koodak

 

 

سویق کودک چیست؟

سویق کودک ترکیبی از سویق گندم، جو، عدس، نخود و سنجد می باشد که همان سویق کامل است که ذرات بسیار ریزی دارد به طوری که به راحتی در آب حل می شود.

 

روش مصرف سویق کودک :

برای استفاده سویق کودک روش های متعددی بیان شده که تعدادی از آنها به شرح ذیل است 

 

فواید سویق کودک :

کمک‌ به رشد کودکان

 

نکته مهم دیگر درمورد شکر

طرز استفاده سویق برای کودکان

منظور ائمه از شکر در روایات، «شکر قهوه ای یا سرخ» است که از نیشکر گرفته می شود نه شکری که امروز در سوپرمارکت ها موجوذ است.

لینک خرید سویق کودک : http://taha7.ir/savigh-koodak

 

 


taha7ir

استفاده از محتوای سایت طاها 7 برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه بازرگانی فرامرز است.

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

یکی از خوراکی‌های ساده، بسیار مفید و البته کمتر شناخته‌شده در میان مردم سویق است. سویق با همه سادگی‌اش، یکی از خوراکی‌هایی است که برای رشد کودکان بسیار تأثیر دارد. سویق برای تقویت زنان باردار، وزن‌گیری جنین در ماه‌های آخر بارداری نیز استفاده می‌شود.

برای تقویت افراد دیگر نیز می‌شود از سویق استفاده کرد. در ماه رمضان نیز از سویق می‌توانید به عنوان یک غذای انرژی‌زا استفاده کنید. اما سویق چه ترکیبی دارد که برایش این همه خاصیت گفته‌اند؟ آیا برای همه خوب است؟ کدام سویق بهتر است؟ در ادامه این نوشته درباره این سؤال‌ها صحبت خواهیم کرد. ولی ابتدا این فیلم کوتاه را ببینید.

سویق، خوراکی تازه یا عجیب و غریبی نیست. سویق، آرد تفت داده است؛ مثل آردی که برای تهیه حلوا تفت می‌دهند. کلمه «سویق» یا «صویق»، عربی است که در فارسی قدیم به آن «پِست / پَست» می‌گفته‌اند. در کتاب «ذخیره خوارزمشاهی» که در اوایل قرن ششم هجری و به زبان فارسی در طب نوشته شده، از همین واژه فارسی استفاده شده است.

طرز استفاده سویق برای کودکان

بعضی سویق را با قاووت و قُوَّتو اشتباه می‌گیرند. ولی سویق با آن‌ها فرق دارد. یکی از تفاوت‌های سویق با قاووت‌ها و قوتوها در این است که قاووت‌ها اکثراً تفت‌ داده نمی‌شوند. البته خواص ویژه خودشان را دارند اما نباید با سویق اشتباهشان گرفت. همچنین در قاووت‌ها از شیرین‌کننده‌ها و طعم‌دهند‌ه‌ها (مثل قند و شکر و هل) استفاده می‌کنند. در حالی که سویق‌ها مواد اضافی ندارند.

در تهیه سویق دو روش وجود دارد:

البته در دانه‌های سبوس‌دار مانند گندم و جو، در روش اول (آرد + تفت)، برخی ابتدا سبوس را جدا و آرد می‌کنند و بعد هر کدام از آرد دانه و آرد سبوس را جداگانه تفت می‌دهند و سپس با هم مخلوط می‌کنند. آن‌ها این روش را بهتر می‌دانند؛ زیرا سبوس نسبت به خود دانه، به حرارت کمتری نیاز دارد و زود می‌سوزد.

از دانه‌های مختلف غلات، حبوبات و هسته میوه‌ها یا برخی از خود میوه‌ها و تره‌بارها، سویق‌های متنوعی تهیه می‌شود. مانند سویق گندم، جو، برنج، نخود، عدس، سنجد، سیب، کنار، کدوتنبل، دانه انار و خشخاش. گاهی سویق‌ها را با هم ترکیب می‌کنند: مثل سویق گندم و جو. سویق گندم، سویق جو و سویق مخلوط گندم و جو (به نسبت مساوی) جزء مهم‌ترین سویق‌ها هستند.

سویق‌ها به طور عمده برای تقویت بدن استفاده می‌شوند. به عنوان مثال برای کودکان در سن رشد، می‌شود از سویق استفاده کرد. همچنین برای وزن‌گیری جنین در سه‌ماهه پایانی بارداری،‌ مصرف سویق می‌تواند بسیار مؤثر باشد. البته میزان استفاده از سویق در آن دوران، باید کنترل‌شده باشد و مصرف زیاد سویق نیز می‌تواند باعث اضافه وزن بیش از حد جنین یا مادر او گردد.

برخی از سویق‌ها اساساً دارو هستند نه غذا. یعنی آن‌ها را نباید همیشه خورد و به صورت عادت غذایی در آورد. برای مثال گفته‌اند: «از این دو نوع سویق [گندم و جو] که بگذریم، دیگر انواع سویق، به عنوان غذا مصرف نمى‌‏شوند و [تنها] مصرف دارویى دارند؛ آن گونه که سویق کُنار، سویق سیب و انار ترش، براى مهار کردن شکم و حرارت دادن بیشتر به آن، به کار مى‌‏روند، یا از سویقِ خرنوب و سنجد، براى مهار کردن طبع، استفاده مى‌‏شود» (دانش‌نامه احادیث پزشکی، ج ۲، ص ۳۷۴، پانوشت).

در روایات اسلامی، به خوردن سویق سفارش شده است. این روایات را می‌توانید در کتاب دانش‌نامه احادیث پزشکی (ج ۲، احادیث ۱۸۲۵ تا ۱۸۴۶) و در سایت شهر حدیث یا جستجوی سویق  در جستجوگر حدیثی میزان ببینید و بخوانید.

در این روایات به سویق گندم، جو، عدس، برنج سیب و خواص آن‌ها اشاره شده است. در بعضی روایات به طور کلی خاصیت سویق بیان شده است. مثلاً امام صادق(ع) فرموده است سویق خالی یا با روغن زیتون، گوشت را می‌رویاند و استخوان را محکم می‌سازد و به همین دلیل به کودکان خردسال هم سویق داده شود.

همچنین خوردن چهل‌روزه آن بازوان را پرتوان می‌کند (دانش‌نامه احادیث پزشکی، ج ۲، احادیث ۱۸۲۶ تا ۱۸۳۰). بر اساس نظر علامه طباطبایی، هر جا در روایات کلمه سویق بدون قید آمده است، منظور سویق گندم است نه هر سویقی.

در برخی موارد، از سوی امام معصوم خوردن سویق برای درمان بیماری توصیه شده است. برای مثال از امام صادق (ع) درباره سویق سیب نقل است: «براى مسمومیت، دارویى سودمندتر از سویق سیب، سراغ ندارم» (دانش‌نامه احادیث پزشکی، ج ۲، ح ۱۸۴۰: به نقل از: الکافی، ج ۶، ص ۳۵۶، ح ۷).

در برخی روایات هم یکی از اصحاب درباره بیماری خودش یا دیگری صحبت می‌کند و امام بر اساس حرف او سویقی را و نیز روش مصرفش را توصیه می‌کند. 

خاصیت هر سویقی با خاصیت همان چیزی که از آن تهیه شده است تناسب دارد. مثلاً وقتی جو از گندم سردتر است، طبع سویق جو هم از سویق گندم سردتر است. بنابراین خوب است قبل از تهیه و خوردن سویق یا قارووت‌ها، طبع و مزاج خودتان رابشناسید تا انتخاب درستی داشته باشید.

به همین دلیل، بعضی از سویق‌ها را بر اساس ویژگی مصرف‌کننده یا خاصیتشان نام‌گذاری می‌کنند. مانند سویق کودک، سویق نوزاد، سویق چاقی، سویق لاغری. در خرید این سویق‌ها هم دقت کنید به آن نیاز دارید یا نه. مثلاً اگر چاقی یا لاغری شما به کم‌کاری یا پرکاری غده تیروئید مربوط می‌شود، یا برای بیماری خاصی دارو مصرف می‌کنید، یا بیماری‌ گوارشی دارید، با مشورت پزشک سنتی یا امروزی سویق و قاووت را مصرف کنید.

در بازارا باسلام، مجلات خردسال تا بزرگ‌سال و برخی مراکز علمی و فرهنگی قدم و قلم می‌زنم.

لطفا نظر و دیدگاه من راکه به نام سید مصطفی نظری راجع به خوب شدن ترک پای فرزند خانمی نوشتم تایید نکنید و بردارید چون به سایت با سلام که رفتم همه اش کاسبی و دکانداری و غرفه داری و سبد خرید بود خوشم نیامد و توصیه رایگان من باید برای کسانی میباشد که نیاز دارند.ممنونم

راجع به خوب شدن ترک پای فرزند هما خانم.
یک استکان روغن زیتون یا بادام تلخ را در ظرفی دسته دار با شعله ملایم بجوش بیاورند و یک قاشق مرباخوری ار صمغ درخت بنه یا همان سقز کوهی درآن بریزند وکمی بهم بزنند واز روی شعله بردارند تا سرد بشود برای نگهداری آن در قوطی بریزند ودر یخچال نگهداری کنند شب موقع خواب پاها را مالش داده وبا کیسه فریرر و سپس جوراب بپوشانند صبح با شامپوی بدن و آب ولرم بشویند .بعد از یکی دو هفته خوب می شود.برای سوختگی ،آفتاب زدگی نرمی پوست دست و صورت هم فوق العاده است و خوش عطر هم هست.۰۹۱۷۱۴۵۱۲۰۹

سلام من ۴۷ سالمه و تیروئید کم کار دارم و اشتها ووزنم هم بالاست و جراحی رحم وتخمدان هم انجام دادم میخواستم بدونم برای کم کردن اشتها و پایین آوردن وزن چه نوع سویقی باید مصرف کنم که هیچ گونه عوارض نداشته باشه؟

انواع سویق رو میتونید از غرفه ما تهیه کنید??

سلامتکده ریحان

سلام خوبین ببخشید پسر من یک سال و دو ماهشه وزنش کمه. سویق کامل باید بهش بدم؟ واینکه چجوری باید بدم با چی مخلوط کنم. و خودم اگه واسه لاغری بخوام بخرم سویق چی رو بخرم؟؟؟ ممنون میشم جوالم رو بدین

سلام. بهتر است از کارشناسان غرفه‌دارهای عرضه‌کننده سویق کودک و لاغری سؤال فرمایید یا متخصصان طب سنتی پس از ویزیت حضوری خودتان و فرزندتان. به نظرم این مطلب جهت آشنایی کلی با خوراکی سویق است و نویسنده‌اش متخصص طب سنتی نیست.

تو همه کشورها مردم دارن در باره آکریلامید سایت ها رو میگردن و مطالعه میکنن ، ولی تو ایران میگن اگه آرد رو به آکریلامید تبدیل کنید و بخورید منافع زیادی داره !!!

آکریلامید در نتیجه سوختن، برشته شدن یا پختن مواد کربوهیدراتی غلات در «درجه حرارت زیاد و خیلی زیاد» و «به صورت مستقیم» ایجاد می‌شود اما در سویق و حلوا و برخی نان های سنتی با آرد، این کار با حرارت ملایم و هم‌زدن مداوم مواد (مانند سویق و حلوا) یا به صورت حرارت بالا اما غیرمستقیم (مانند نان های روی ساج) انجام می‌شود؛ مانند حرارات فر که در همه دنیا استفاده می‌شود. البته در پخت مستقیم نان در تنورهای سنتی و صنعتی و نیز نانوایی های سنگگ و بربری و … که نان بر اثر حرارت مستقیم پخته می‌شود، باید از خوردن قسمت سوخته پرهیز کرد و البته طبق مطالعات جدید که شما می‌فرمایید باید از مصرف نان های خیلی برشته هم خودداری کرد. همچنین برشتگی زیاد و به رنگ قهوه ای پررنگ یا سوخته تبدیل شدن مواد بر اثر حرارت، درباره سوسیس، کالباس، سیب‌زمینی و … هم صادق است و توصیه شده است از آن‌ها پرهیز شود. بنابراین بحث سویق و آکریلامید با هم متفاوت است. البته منظورم من دفاع تمام قد از سویق نیست اما خواستم به این تفاوت اشاره کنم.
دی یکی از نظرات این یادداشت، لینک مطلبی درباره تأثیر فرآیندهای گرمایی بر روی مواد مغذی آمده است که خواندنی است.

سلام …دخترم کف پاش …از سر انگشت تا گودی پاش همیشه ترک میخوره …از بچگی تا الان که ۱۴ سالش هست …هر چی دکتر بردم فایده ای نداشته …هر پماد و روغنی بوده بهش زدم …گاهی انقدر ترک میخوره که خون میشه …البته دخترم اتیسم هست …به من گفتن سویق بهش بده ….کمکم کنید ..چیکار کنم …چه نوع سویقی بهش بدم …البته به خاطر داروهایی که میخوره وزنش بالاس …و غذا های سرد بهش نمیسازه و به هم ریختگی پیدا میکنه …کمکم کنید …

سلام. شاید مصرف داروها که البته نباید قطع بشود، باعث ترک پا و خونریزی آن می شوند (مثل اضافه وزن). احتمالا توصیه به خوردن سویق برای اصلاح طبع یا تقویت بوده است. چون سویق ها طبع مواد اولیه خود را حفظ می کنند، باید سویقی استفاده کنید که طبع ماده اصلی آن سرد نباشد. من از سویق ها، خوردن محدود (چون چاق کننده است) سویق نخود یا کلا نخود آب پز و کمی زردچوبه زده را توصیه می‌کنم.
به نوع کفش، جوراب، صابون و ماده پاک کننده ای که استفاده می کنید هم دقت کنید. شاید یکی از این موارد، مشکل را تشدید می کنند که آن را تغییر دهید. به هر حال برای آرامش التهاب و کم کردن عوارض، پاها را در آب ولرم و سرکه سفید واقعی (نه ترکیب آب و اسید استیک) یا آب ولرم و مقدار خیلی کمی جوش شیرین قرار دهید. هفته ای هم یکی دو بار با ترکیب آب ولرم و عسل امتحان کنید که البته گران خواهد بود. البته استفاده از سنگ پا را هم گفته اند.
حتماً با یک پزشکی که دوره طب سنتی را هم دیده است مشورت کنید.

سلام عزیزم من در مورد سویق اطلاعات ندارم ولی برادرم همچین مشکلی داشت که تشخیص دادن از موکت هست و با فرس کردن اکثر نقاط خونه مشکلش حل شد

سلام سویق رو باچی
باید مصرف کرد؟

سلام.پسر من لاغر و کم کاری تیروئید از نوع لاغر هست میخوام قد و وزنش خوب بشه چه نوع سویق بدم بهش..ممنون

بسیار مفید و زیبا

سلام ، وقت شما بخیر ، ممنون از مطالب زیباتون
میخواستم بدونم سویق چاقى رو چه مدت باید مصرف کرد ؟؟؟

سلام. البته این جواب به شوخی است!
اگر سویق چاقی مصرف می‌کنید و واقعاً چاق‌کننده است و اثرش را حداقل پس از پانزده روز دیده‌اید، پس تا وقتی که به میزان چاقی دلخواه نرسیده‌اید خوردنش را ادامه دهید.

سلام،
من امروز از طریق جست و جو این مطلب رو خوندم.
سؤال من اینه که آیا از سویق ها در تهیه چاشنی سالاد هم می توان استفاده کرد یا نه؟
در صورت پاسخ مثبت، ۱-آیا خواصّ خود را حفظ می کند؟ ۲-در صورت تهیه چاشنی، زمان ماندگاری آن چه طور خواهدبود؟
(ضمن این که در مورد زمان ماندگاری خود سویق هم توضیح بفرمایید)

طرز استفاده سویق برای کودکان

سلام. به نظرم وقتی سویق خوراکی است، پس آن را می توانید به صورت های مختلف مثل چاشنی سالاد استفاده کنید. این به طعم و مزه آن و نیز تمایل شما بستگی دارد. اما درباره خواص به هرحال ترکیب مواد با یکدیگر که در سالاد اتفاق می اقتد می تواند به خواص هم کمک کنند و افزایش دهنده باشد یا برعکس یا خنثی. این موضوع خیلی علمی است و البته اگر تغییر خواص هم اتفاق بیفتد آن قدر مهم و نگران کننده نیست مگر طبق طب سنتی یا نوین، ترکیبی از مواد ضد یا ناسازگار ساخته شود که ان هم با مصلح حل می شود!

و چون سویق هم نوعی آرد است درباره شرایط نگهداری این پیوند را بخوانید:
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2324554

سلام ممنون از پاسخ شما..چنتا سوال دیگه برام پیش امد.حتما باید گندم رو بگیریم و آرد کنیم و بعد ارد رو تفت بدیم یا آردهای حاضری موجود در بازار رو هم میتونیم تفت بدیم؟
سوال دیگه بنده این هست که آرد باید چند دقیقه تفت بخوره.
در برخی سایتا هم سبوس گندم رو گفتن تفت بدیم و اسیاب کنیم و با ارد تفت داده شده مخلوط کنیم که به این مخلوط سویق میگن در این خصوص هم توضیحی در صورت امکان مرقوم بفرمایید..ممنون

آردهای حاضری که توصیه نمی شود؛ آنها عموما آرد سفید شده هستند. دو روش تهیه سویق در یادداشت آمده است. اطلاعات بیشتر را از غرفه دارهای عرضه کننده یا کارشناسان طب سنتی بپرسید. ممنون
برای مطالعه بیشتر در طب سنتی و مدون و امروزی شده، فهرست کتاب های معرفی شده دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت را پیشنهاد می کنم:
http://pm.behdasht.gov.ir/page/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%87%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C

سلام خسته نباشید ممنون از مطلب آموزنده شما..سوالی که برای من پیش اومده این هست که صرفا فقط با یه تفت دادن ساده آرد اینهمه خواص پیدا میکنه؟؟این تفت دادن چه تغییراتی رو در آرد ایجاد میکنه که تبدیلش میکنه به این ماده پرخاصیت؟؟..ممنون

سلام و سپاس از مطالعه و دقت نظر شما. اثر گرما روی مواد از نظر دانش های پایه ای چون فیزیک، شیمی و زیست، بحث های مفصلی است و واقعاً گرما موجب تغییراتی در مواد و خواص آنها می شود. خواندن مقاله عمومی زیر (تأثیر فرآیندهای گرمایی بر روی مواد مغذی) را پیشنهاد می کنم:
http://www.behdasht.gov.ir/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1+%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%87%D8%A7/88348/%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C+%DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%B1%D9%88%DB%8C+%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF+%D9%85%D8%BA%D8%B0%DB%8C

خیلی دلم میخواست بدونم این سویقی که این همه فروش داره چیه که فهمیدم
ممنون

درود بر شما
اگر خوراکی دیگری هست که دوست دارید درباره‌اش بنویسیم بفرمایید.

به نظرم چندین مطلب دنباله‌دار درباره چیزهایی که می‌شود با سویق درست کرد

پیام *

نام *

ایمیل *

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.

 سویق یک غذای یهشتی و هدیه جبرئیل برای بشر است . از ویژگی های سویق ارزان بودن، در دسترس بودن و خواص شگفت انگیز آن در تقویت بدن و درمان بیماری ها است. در این مطلب با طرز تهیه سویق، نحوه مصرف آن برای هر بیماری و دیگر نکات مهم آشنا می شوید.

امام صادق علیه السلام:
بهترین سحری شما، سویق و خرما می باشد.

افضل سحورکم السویق و التمر.
[المحاسن ج۲ ص۴۹۰]

انواع پرکاربرد سویق در طب اسلامی:
سویق گندم

سویق جو

طرز استفاده سویق برای کودکان

سویق برنج

سویق عدس

سویق سیب

سویق سنجد

دیگر سویق ها:

سویق گاورس

سویق کنار

سویق دانه انار

سویق کدوتنبل

سویق چیست؟
در حالت عمومی سویق همان قاووت می باشد، مثل آرد نخودچی و قوتو کرمانی.
ولی در طب اسلامی سویق عبارت از؛ تفت داده آرد برخی حبوبات، بدین صورت که مثلا آرد گندم را تفت می دهند و سبوس گندم را نیز جداگانه تفت می دهند، بعد از الک کردن آنها را با هم مخلوط می کنند. (سویق گندم)

خواص سویق :

امام صادق علیه السلام:
سویق گوشت می رویاند و استخوان را محکم می کند.
به کودکانتان در خردسالی سویق بدهید، چرا که گوشترا می رویاند و استخوان را محکم می سازد.
-حتی برای مولود تازه سفارش نمودند.
-مفید برای خانم باردار.
-بهترین جایگزین فولیک اسید و قرص آهن
– درون تب دار را از سویق پر کنید، ۳ بار شسته شود و آنگاه به او بدهید. (نحوه شستن سویق در ادامه مطلب)
– سویق، صفرا را از تن، و بلغم را از معده، کاملا جدا می کند و هفتاد گونه بلا را دور می کند.

۱-سویق چاق کننده ست و استخوان ساز ،

۲-خانم باردار مصرف کند فرزندش معلول بدنیا نمی آید .

۳-سویق جو یکی از درمانهای دیابت است.

۴- سویق با شکر برای کودکان مفید است و برای مردان مضر است.

۵-مقداری روغن زیتون روی سویق ریخته شود و مصرف شود افزایش جماع ، نازک کردن وزیباکردن پوست صورت (روغن فقط اضافه شود تفت داده نشود)

۶-با خرما ، شیر ،عسل هم میشود استفاده کرد.

۷-هضم کننده کله پاچه درصورتی که بعد از خوردن کله پاچه مقداری سویق خورده شود.

۸-سویق شسته شده برای تقویت ساق پا مفیداست و لازم (مناسب کسانی که نمیتوانند راه بروند ،فوتبالیستها ، شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و…)

فواید بسیاری دارد حتما حتما مصرف شود …

 روایت می فرماید:

خوب غذایی است سویق اگر گرسنه باشی تو رانگه می دارد و اگر سیر باشی غذایت را هضم می کند ،برای برسام (ورم پرده حجاب حاجز) مفید است و صالح برای آن است که غذای بیمار باشد

گوشت را میرویاند

و استخوان را محکم میکند

و اگر کسی چهل روز از آن بخورد شانه هایش پر از نیرو میشود

سودا و بلغم را از معده میکند
و هفتاد نوع بلا را دفع میکند

و مغز حیوانات را هضم میکند

و شفای کسی است که آن را خورده .

سه کف دست آرد بو داده اگر صبح ناشتا بخورند سودا و بلغم را میخشکاندو چیزی از آن باقی نمیگذارد

و اگر پدر و مادر بخورند بچه آنها قوی میشود

اگر سه بار شسته شود و از ظرفی به ظرفی ریخته شود تب را میبرد .

آرد بو داده همراه روغن زیتون گوشت را میرویاند و استخوان را سخت پوست را نازک و بر باه می افزاید.

سویق عدس چه خواصی دارد؟ |خواص سویق عدس از امام صادق علیه السلام:
سویق عدس؛

طرز استفاده سویق برای کودکان

۱ تشنگی را از میان می برد،

۲ معده را تقویت می کند،

۳ درمان هفتاد درد در آن است،

۴ صفرا را خاموش می کند،

۵ درون را سردی می بخشد،

۶ موقع سفر از شما دور نباشد.

۷ برای خانمی که از شدت خونریزی حیض به حالت مرگ رسیده بود، فرموند: سویق عدس به او بدهید، پس خورد و خونریزی قطع شد و عافیت یافت.

و به کسی که اسهال داشت فرمود: سویقی از برنج برگیرد و بخورد، و او اینکار را کرد و شکمش بسته شد.
۱ برای خون دماغ سویق سیب بخورید.
۲ اگر دوایی برای مسموم شدن باشد، بهتر از سویق سیب نیست.
۳ برای عقرب و مارگزیدگی سویق سیب بدهید.

نیرومندی ساق با سویق

امام رضا علیه السلام:
سویق، وقتی ۷ بار شسته شود، و ظرف به ظرف شود؛ تب را می برد و دو ساق و قدم ها را نیرومند می کند.
– بهترین داروی معلولین و فلج ها.

مخلوط سویق گندم و جو

اگر سویق گندم و جو را باهم مخلوط کنید هم تقویت کننده ست هم چاق کننده (بسیار مناسب کودکان ، افراد لاغر ، ضعیف و…)

نحوه مصرف ناشتا دو قاشق غذاخوری مصرف شود.
بیشتر هم میشود مصرف کرد..

سویق برای نوزاد

محدویت سنی هم در استفاده ش نیست ، از همان روز اول به فرزند میشود داد .
البته باشیر قاطی شود و به نوزاد داده شود مقدار کمی ،نه دو قاشق غذاخوری (مثل سرلاک)

درمان خستگی زود رس و تقویت بدن با سویق
برای کسانی که خستگی زود رس دارند نیز عالیست ، سویق به شرطی که خوب تهیه شده باشد اثرش را دو سه روزه نشان میدهد مخصوصا خاصیت کنندگی اش تقویت را.

نحوه تفت دادن و درست کردن سویق

تفت دادن آرد حدود ۲ساعت یا بیشتر طول میکشد ولی سبوس کمتر از نیم ساعت تفت داده میشود لذا باید جدا تفت داده شود.در صورت تف دادن همزمان آرد گندم و سبوس، سبوس میسوزد.  

سبوس حاوی اقسام ویتامین دی میباشد که در سویق مقدار آن باید حداقل ۵۰ درصد باشد. (سبوس بدون تف دادن جذب نمیشود – عدم استفاده از سبوس باعث بیماری که منجر به مرگ میشود) – متاسفانه اکثر نان مصرفیس امروزه بدون سبوس و مشکل دار است و سویق می تواند تا حدودی این خسارات را جبران کند. هر چند از اصلاح نان نباید غافل شد.

طرز تهیه انواع سویق را در مطلبی جداگانه شرح دادیم که می توانید از اینجا مطالعه کنید:

طرز تهیه انواع سویق

 

سویق گندم
آرد گندم را بدون روغن با حرارت غیر مستقیم تفت داده
سبوس گندم را مثل همان تفت داده
باهم مخلوط ومصرف کنید.
آرد و سبوس باید بسیار آسیاب شوند
به اندازه مساوی از هرکدام تفت داده شود مثلا از هرکدام نیم کیلو پس از آسیاب شدن…
چاق کننده ست و بسیار مناسب کودکان ، زنان باردار و…

سویق جو تقویتی ست
اول سبوس جو را تفت دهید سپس آسیاب کنید،
بعد آرد جو را تفت دهید
هر دو بدون روغن تفت دهید
با حرارت غیر مستقیم
اندازه مساوی از هرکدام…

نشانه سویق خوب : هنگام مصرف احساس گرما میکنید مثل اینکه همین الان تهیه شده .
منبع : دراسه فی طب الرسول المصطفی ج۳ العلاج الخاص والوقایه ،آیت الله تبریزیان.

ابتدا روی سویق آب ریخته و مخلوط کنند و بگذارند تا ته‌نشین شود، سپس آب آن را خالی کنند یا آن را در پارچه‌ای بریزند و آب آن را جدا کنند. (سه یا هفت مرتبه این کار را انجام دهند) این کار نشاسته را از سویق جدا می‌کند و آنچه باقی می‌ماند مواد مفید مخصوصاً  ویتامین‌های ب است.

آیا میتوان دانه را تفت داد سپس آرد کرد؟

 روش اهل تسنن تف دادن دانه گندم یا جو قبل از آسیاب کردن است که مردود میباشد چون باعث سوختن سبوس و تف نخوردن گندم میشود.

در صورت تهیه اصولی، موقع خوردن احساس گرما میشود. (حتی اگر در یخچال و فریزر باشد).

آیا سمنو خواص سویق را دارد؟
سمنو هم از همین قبیل است و از غذاهای بسیار خوب و مقوی است. و با سویق درست می شود اگر به خوبی سویق آن را ساخته باشند و با سبوس باشد  (در صورت استفاده از شکر خوب)- شکر نیشکر و اگر شکر قرمز باشد بهتر است

نحوه ی مصرف سویق چگونه است:
– نحوه استفاده عمومی، در ناشتا دو قاشق غذاخوری بصورت خشک (بیشتر هم میشود مصرف کرد)، مگر در مواردی که روش آن آمده است.
– برای نوزاد (از روز اول تولد) به مقدار کم با شیر مخلوط شود (شکر سرخ هم میتوان اضافه کرد).
– بصورت مخلوط با روغن زیتون نیز استفاده میشود.
– با خرما، شیر و عسل نیز میتوان استفاده کرد. (با عسل و روغن بصورت حلوا نیز درست میشود)
– مصرف حداقل دو تا چهار هفته قبل از بارداری و بعد از آن. (جهت جلوگیری از ناقص الخلقه بودن و ضعف بچه)
– افراد بیمار و تب دار باید بعنوان غذا از سویق استفاده کنند.

-برای سلیقه های مختلف میتوان به آن شکر یا سماق اضافه کرد.
– مصرف با شکر خوب برای کودکان مفید و برای مردان مضر است (باعث کاهش قدرت جنسی میشود) ولی باعث چاقی میشود.
– افراد بیمار باید بعنوان غذا استفاده کنند.
– مصرف نم زده آن بهمراه شکر باعث قطع عطش میشود.

نکاتی پیرامون سویق (منظور، سویق گندم و جو هست):
– اگر نم زده شود و به آن شکر اضافه شود عطش زیاد را قطع میکند.
– مقوی و چاق کننده (ترکیب سویق جو و گندم)
– تقویت کننده و استحکام دهنده استخوان (در شکستگی و رشد استخوان و مغز آن)
– تقویت ساق پا (در صورت هفت بار شستن سویق – مفید برای ورزشکاران و جلوگیری از پوکی استخوان)
– باعث رویش گوشت.
– تقویت کننده بدن (رفع ضعف بعد از سه روز استفاده ی سویق جو، افزایش نیروی شانه ها در صورت استفاده بمدت چهل روز).
– جایگزین قرص استخوان ساز غربی (که از استخوان مردار بدست می آید).
– تقویت کننده کودکان، که باید بهمراه شکر خوب داده شود (برای مردان مضر است، باعث کاهش قوه باه میگردد).
– موجب افزایش جماع،  نازک کردن و زیباکردن پوست صورت (در صورت اضافه کردن روغن زیتون به سویق).
– هضم کننده ی کله پاچه و مغز حیوانات (استفاده بعد از مصرف کله پاچه).
– اگر گرسنه باشی تو را نگه می دارد و اگر سیر باشی غذایت را هضم می کند.
– مفید برای  برسام (ورم پرده حجاب حاجز)
– مناسب بعنوان غذای بیمار (شفا)
– دفع هفتاد نوع بلا.
– از بین برنده تب (در صورت سه تا هفت بار شستن)
-بهترین داروی معلولین و فلج ها.
– بهترین جایگزین  فولیک اسید و  قرص آهن
– بهترین سحری و روزه داری (در روایت، خرما و سویق با هم ذکر شده است).
– توصیه به همراه بودن در سفر.
– درمان چربی و فشار خون و کم خونی (بویژه برای بانوان)
– افزایش شیردهی بانوان، جلوگیری از تکرر ادرار (ناشی از گرمی)، پوکی استخوان (همراه با پودر سنجد)
– انواع بیماری های دستگاه گوارش (به ویژه ترشی معده ، مریضی های معده وروده وفوق العاده مؤثر برای جوان نگه داشتن روده بزرگ که مهمترین عامل جوانی هرفردی وجلوگیری از پیری می باشد.)
– جلوگیری از بسیاری بیماری ها.

دوستان و شیعیان اهل بیت ع را از این نعمتی که جبرئیل به بشر آموخت با خبر نمایید.

منابع:
کافی۶
طب الرسول المصطفی
طب النبی و طب الایمه
محاسن

Tags خواص سویق سویق سویق ، طرز تهیه سویق سویق چیست سویق عدس سویق گندم

دی ۱۶, ۱۳۹۷

دی ۱۵, ۱۳۹۷

دی ۱۴, ۱۳۹۷

آذر ۴, ۱۳۹۷

سویق غذایی به سفارش وحی مطلب سوم   انواع سویق (۱۳ نوع سویق وجود دارد …

سلام میشه اول جو رو با سبوس تفت بدیم بعد گندم رو هم با سبوس تفت بدیم بعد بذاریم تو اسیاب برامون اردش کنه و مخلوطش کنیم به این روش هم میشه سویق درست کرد ؟

خیر این روش در منابع اهل سنت هست ، روش شبعه برای سویق تفت بعد از آرد کردن است

سلام-ممن.ن-خیلی عالی بود
کاش طرز تهیه سویق عدس یا سیب هم میگفتید

سلام شرمنده در مورد وزن باید وزنی برابر باشند آرد وسبوس

مثلا یک کیلو سبوس با یک کیلو آرد

میشه طرز تهیه سویق برنج و بگید وسویق سنجد

با سلام
مطالب بسیار ارزنده و عالی بود
ای کاش طرز تهیه سویق سیب رو می فرمودید.
اساسا در توضیحات مشخص نیست منظور از سیب، سیب درختی است یا زمینی ؟؟
منظور از شست شو دادن سویق نیز اصلا مشخص نیست و نیاز به توضیح دارد

باز هم تشکر می کنم
بسیار عالی بود

سلام خیلی خوب بود، ممنون
فقط یه خورده در مورد شستن بیشتر توضیح بدید؟

سلام خسته نباشید منظور از شستن چیه

 

منظور از رشستن گرفتن مواد خیلی نرم یا بعبارتی نشاسته که داخل اب حل میشه هست برای اینکار شما سویق را بریزید تو تشت .چند برابر اب اضافه کنید بهم بزنید بعد بریزید تو یک صافی پارچه ای و اینکار را تا هر چند بار که گفته اند انجام بدید

دارن برای سویق سیب ابتدا باید سیب را قاچ قاچ کرده خشک کنید سپس  ارد کرده و بو دهید .ارد سنجد در بازار عطاریها دارند .ارد برنج هم عطاریها .برای هر سویقی باید ان ماده را خشک کرده و سپس ارد کرده و ملایم بو یا تفت بی روغن دهید .

 

ممنون از مطلب خوبتون .. طراحی سایت هم بهتر شده امیدوارم به حق امام زمان روز به روز موفق تر از روزهای گذشته باشید. باتشکر فراوان 

سلام برای سودا و بلغم آیا باید سبوس و گندم را سه بار شست تا سویق تهیه کنیم ؟

سپاسگزارم 

با عرض سلام اینکه گفته می شود باید آرد دو ساعت تفت داده شود آرد می سوزد ما وقتی برای حلوا آرد را تفت می دهیم ده دقیقه آرد قهوه ای میشه 


تفت دادن بسیار ملایم  با زیر و رو کردن مرتب…

سلام چطور ممکنه آرد دو ساعت تفت داده بشه اما نسوزه

شرمنده وزن سبوس با آرد باید یکی باشد یک کیلو آرد ویک کیلو سبوس

 

با سلام میبخشید آیا برای نرمی غضروف زانو و کلا زانو درد سویق سنجد مفید هست؟

اگر امکان داره بیزحمت طرز تهیه ی سویق سنجد رو توضیح بدید.


بله مفید است


در سایت هست

با عرض سلام و خسته نباشید؛
در مورد طرز تهیه روغن حنظل:
الف: گفته شده:«پوست هندوانه ابوجهل را گرفته و آن را خرد کنید…» آیا باید پوست آن را له کرد یا محتویات داخل هندوانه را؟ یعنی منظور از «آن» در این جمله «آن را خرد کنید» چیست؟
ب: مثلا برای ۵ عدد هندوانه، چند قاشق روغن باید به آن اضافه کرد؟

چند سوال در مورد سویق:
الف:آیا از همین آرد های نانوایی ها هم می توان استفاده کرد یا خیر؟
ب:«امام رضا علیه السلام:
سویق، وقتی ۷ بار شسته شود، و ظرف به ظرف شود؛ تب را می برد و دو ساق و قدم ها را نیرومند می کند.»
ب-۱: این ۷بار شستن باید قبل از تهیه باشد یا بعد از آن؟
ب-۲: اگر منظور، سویق بعد از تهیه است، آیا سویق را به صورت خیس می توان خورد (چون بعد از شستن خیس می شود)یا باید آن را خشک کرد و سپس مصرف کرد؟

سلام متشکر از مطالب بسیار مفید تتون /فقط خواهشی که دارم طرز تهیه دقیق سویق رو ارائه بدین ؟ مثلا آرد گندم  و سبوسش به چه رنگی در بیاد کفایت میکنه ؟ و میزان حرارت و مدت زمان طبخ ؟  و بهترین ظرف برای تهیه و روش نگهداری ؟ در ضمن اگه ممکنه نظر آیت الله رو درباره استفاده از نعل اسب یا حسوم هم ذکر فرموده ؟ متشکر یاعلی

سلام آیا شستن سویق الزامی هست ؟ چون بنده دو ماهه باردار هستم و در این خصوص میخوام سویق گندم و جو تهیه کنم . استفاده هرروز سویق برای بنده مشکلی نداره ؟ و چه مقدار بهتره استفاده کنم چون قرص فولیک اسید اصلا نمیخورم . متشکر یاعلی

مشکلی نیست البته افراط در بهترین چیز ها هم ضرر دارد به اندازه باشد هر دو هفته نیز یه وقفه بدهید سه شیره و کاهو هم استفاده شود

سلام سویق واسه خانوم باردار که ۴ ماهه یا بیشتر است هم مفیده؟


بله

سلام برای تهیه سویق عدس به چه مدت باید آرد عدس را تفت داد؟

سلام.منظور از حرارت غیر مستقیم چیه و ما چطور میتونیم این کار رو بکنیم؟

با عرض سلام و خسته باشید

اگه درست متوجه شده باشم برای تهیه سویق جو ابتدا باید جو را آرد کرده و دو ساعت تفتدهیم بعد سبوس جو را با هم تفت دهیم و به میزان مساوی با هم مخلوط کنیم؟

با سلام میشه دستور تهیه حلوا با سویق رو بدین

سلام ،برای رفع واهمه یا همون ترس مفیده سیوق ؟چه نوعش ؟چطور؟

سلام.خسته نباشید.اگرسویق گندم بترتیبی که ذکر فرمودید تهیه شده و با شیره انگور و یا شهد تهیه شده از شکر اب و زعفران و گلاب ,بصورت حلوا و یا کاچی دربیاید,باز هم در استفاده ان فایده ای مشابه فایده مصرف سویق وجود داره؟ چون به این ترتیب تمایل بیشتری برای مصرف از جانب خانواده وجود دارد.تشکر.

هر گونه از استفاده خواص متفاوتی دارد اکثر خواص یاد شده مربوز مصرف سویق خشک است

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم سویق جووگندم چقد چاق میکنه  ؟من نمیخوام چاق بشم فقط برای تقویت استخوان میخوام. شماگفتید سویق گندم چاق میکنه وسویق جولاغرمیکنه .

لطفا بهم بگید که چه سویقی باید مصرف کنم


چاق کننده منظور تقویت افراد ضعیف است 

درود بر شما و ممنون از لطف که سویق و جامعیتش رو به ما مسجل کردید

با سلام

احتراما جهت تهیه سویق سیب به این طریق عمل میشود.

سیبها را بشورید و بگذارید آبش کاملا برود و خشک بشود سپس با چاقو آنرا اسلایس یا تیکه تیکه که دارای برشهای نازکی است بدهید سپس انرا یا با نور آفتاب و یا دستگاه خشک بکنید و بعد از خشک شدن آنرا با اسیاب پودر بکنید و استفاده بکنید.

برای تقویت استخوان از سویق سنجد استفاده بکنید

سلام من گندم سبوس دار خریدم لازمه که بهش سبوس جداگانه اضافه کنم؟

سلام خدا قوت

میگن برای تهییه سویق سنجد حتما باید سنجد را با دست آسیاب کرد مثل سنگ آسیاب قدیمی.میگن نباید از انرژی برق در آسیاب استفاده کرد .

آیا این مطب صحت داره؟اگر در آسیاب کردن از دستگاه برقی استفاده کنیم خواصش با هنگامی که به صورت سنتی و با دخالت انرژی انسان آسیاب میشود فرق دارد؟

سلام و خسته نباشید

۱- آیا میشود از آردهای معمولی که در نانوایی ها است  استفاده کرد ؟

۲-آیا سویق ها چربی سوز هم هستن؟

۳-آیا برای غلظت خون هم مفیدن ؟

۴- آیا برای طالاسمی مینور مفید است ؟

۵-آیا سویق ها خون ساز هستند؟

ممنون میشم که در ایمیل هم جواب بدین

 

 

سلام 

ببخشید دربارداری دکترها مولتی ویتامین و قرص فیفول تجویز میکنند سویقی هست که جایگزین این قرصها باشه؟ممنون از مطالب مفیدتون


چند سوال تامل برانگیز
  #آهن


❓چرا باید به کودکانمان قطره آهن بدهیم !؟


❓آیا والدین شما قرص آهن می خوردند!؟


❓آیا به پدران ما قطره آهن می دادند!؟

❓نعوذ بالله آیا خداوند فراموش کرده که مادران کمبود آهن دارند؟

❓آیا خداوند نمیداند که باید در شیر مادران آهن قرار دهد!؟

❓آیا پزشکان غربی تجربه و عقلشان از خداوند خالق بیشتر است!؟

❓آیا با تمام این ادعا ها طب غربی در این چند سالی که بر ما مسلط شده  این به اصطلاح” نقص خلقت” را برطرف کرده است؟؟؟

❓ آیا مادر بوعلی سینا، رازی،عالم بزرگوار شیخ بهایی ، غیاث الدین جمشید کاشانی نیز قرص آهن خورده و به بچه هایشان قطره آهن داده بودند!؟

❓ چرا با وجود اجباری بودن خوردن قطره آهن،این همه معلول جسمی و مغزی در مدارس استثنایی و بهزیستی های ما وجود دارد!؟؟؟

❓چرا با وجود اینکه در آرد تمام نانوایی ها مکمل آهن اضافه کرده اند، هنوز باید به اجبار به بچه ها قطره آهن دهند!؟

❓چرا در هیچ کشور اروپایی قطره آهن بصورت عمومی و اجباری رایج نیست!!؟

❓چرا مردها با اینکه کمبود آهن ندارند، باید ناخواسته و به اجبار آرد غنی شده با آهن بخورند و دچار بیماری وحشتناک کبدی شوند!؟


@eslamteb

❓به نظر شما مافیای داروی صهیونیستی جهان،بچه های شیعه ایرانی را خیلی دوست دارد…؟

❓به نظر شما این قوم برای شیعیان ایران  مهربان تر و دلسوز تر از خداوند و اولیای خداست…؟

❓آیا واقعا اینچنین است؟


کمی تفکر،کمی بینش و اندکی تامل لازم است…


 

سلام، عذر میخوام لطفا بفرمایید بعد از شستن سویق، باید آن را خشک کنیم؟اگر بله، به چه روشی؟ممنون

سلام…
ببخشید ولی درمورد مخلوط سویق جو و گندم،شستن لازمه؟طرز شستنش چیه؟
ممنون میشم جواب بدید مرسی.

اره منم همین مشکل رو دارم…لطفا پاسخ بدهید
متشکرم

سلام بعد از شستن،خشک کردن هم لازمه؟
ممنون از مطالب

ممنون میشه سویق دانه انار را هم بنویسید

سلام
برای اولین بار بود که این سایت رو میبینم.
خدا به آبروی حضرت فاطمه اجرتان دهد.
مطالب بسیار کاربردی هستند.
خدا قوت.

سلام بعد از مصرف سویق بصورت ناشتا چند ساعت بعد میشه صبحانه مصرف کنیم؟سویق درطول دوران بارداری چندماه باید مصرف بشه؟

سلام من خیلی لاغرم برای افزایش وزن چی کار کنم؟

سلام برای درست کردن سویق جو میشه به جای آرد جو از آرد گندم استفاده کرد؟

سلام برای درست کردن سویق جو میتوان به جای آرد جو از آرد گندم استفاده کرد؟

سلام تو رو خدا جواب بدید خیلی برام مهمه – خواهش میکنم

من مفاصلم و رباطهای بدنم چه پا چه دست و مچ دست و پا و … بعلاوه ی اسخوان های بدنم مثل پا و دست و کلا همه جا ضعیفه و همینطور بدنم هم ضعیفه و لاغرم .

چه سوقی درست کنم ؟ ترکیب سوق سنجد + گندم + جو ؟؟؟؟

یا فقط یدونشون ؟

سلام ببخشید نوشتین برای پوست صورت خوب هست یعنی با سوویق گندم به عنوان ماسک به صورت بزنیم یا فقط خوردنش کافی هست ؟؟؟؟؟ تشکرررر از مطالبتون

سلام خسته نباشید
سویق سنجد رو نمیشه با آب مصرف کرد ؟
اصلا نمیتونم خشک بخورم

سلام.آیا سویق برای درمان پارگی رباط صلیبی هم مفید است؟اگر مفید است چگونه باید آنرا مصرف کرد

سلام سویق سنجد برای پسر نوجوان ۱۶ ساله برای افزایش قد چقدر تاثیر دارد؟

با تشکر
عالی بود

بسیار عالی بود
با تشکر از شما

برای درمان شب ادراری هم میشه از سویق استفاده کرد؟ کدوم نوع؟ به چه صورت؟
علت شب ادراری مصرف مایعات زیاد و سردی جات
پسر ۶ ساله

سلام
کدام سویق برای بلغم بهتر است ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

توضیحات بیشتر


Watch Dragon ball super

طرز استفاده سویق برای کودکان
طرز استفاده سویق برای کودکان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *