طرز استفاده از صبر زرد برای از شیر گرفتن

دوره مقدماتی php
طرز استفاده از صبر زرد برای از شیر گرفتن
طرز استفاده از صبر زرد برای از شیر گرفتن


شروع حذف شیر مادر با یک نوبت در روز 

شما باید از حذف شیردهی یک نوبت در روز آغاز کنید و آن را با شیرخشک یا غذای کمکی جایگزین نمایید. یعنی اگر کودک تان زیر شش ماه می باشد به جای یک وعده شیر خودتان، آن را با شیرخشک و اگر بالای شش ماه دارد با غذای مناسب جایگزین نمایید.


کم کردن زمان شیردهی

روش دیگر برای از شیر گرفتن فرزندتان کم کردن زمان شیردهی است، به این معنا که اگر در هر نوبت شیردهی 20 دقیقه زمان صرف می کنید، به تدریج آن را به 10 دقیقه برسانید تا به مرور زمان شیر دادن را قطع کنید. به تعویق انداختن شیردهی اگر شما در زمان خاصی به فرزندتان شیر می دهید به تدریج آن زمان را به تعویق بیاندازید و آن را با یک غذا یا میان وعده خاصی پر کنید. سعی کنید در آن زمان فکر فرزندتان را با بازی و سرگرمی مشغول کنید تا هوس شیر خوردن به سرش نزند، اما اگر خودش به سمت شما آمد و درخواست شیر کرد او را پس نزنید، فرزندتان را به آغوش بگیرید و به او شیر بدهید. فراموش نکنید این موضوع نباید به یک باره صورت گیرد. حذف وعده های شیردهی در طی 24 ساعت به مرور زمان و در طول روز وعده های شیردهی را با میان وعده یا نوشیدنی دلخواه او پر کنید. وعده شیردهی قبل از خواب شب، آخرین وعده ای است که باید حذف گردد. وعده های شیر خوردن در شب را یک شب در میان و سپس دو شب در میان حذف کنید تا سرانجام خود کودک، دیگر تقاضای شیر نکند. شما باید هنگام از شیر گرفتن کودک تان، او را بیشتر در آغوش بگیرید و بیشتر سرگرمش کنید و کودک را با غذای متناسب با سن او تغذیه نمایید تا کم کردن شیر و از شیر گرفتن او جبران گردد.

بعضی از مادران قطع تدریجی شیر را به تعویق می اندازند، سپس برای از شیر گرفتن کودک به کارهای غیر منطقی متوسل می شوند، مانند پوشاندن نوک پستان با پارچه سیاه یا مو یا پاشیدن فلفل به نوک پستان یا مالیدن مرکب یا دوده به نوک پستان، که این روش ها به هیچ عنوان صحیح نمی باشند و حتماً برای قطع شیردهی باید از روش هایی که گفته شد استفاده شود. در صورتی که قطع شیر به علت بیماری شما یا بیماری شیرخوارتان ضرورت داشته باشد، محکم بستن پستان ها و گذاردن کیسه آب سرد و مصرف نکردن مایعات به قطع شیر کمک خواهد کرد. تجویز هورمون استروژن نیز به مقدار کم و به مدت دو یا سه روز موجب کم شدن ترشح شیر و قطع آن می گردد. طرز استفاده از صبر زرد برای از شیر گرفتن


پیشنهاد طب سنتی برای از شیر گرفتن کودکان

دوره مقدماتی php

راههاي مختلفي براي ايجاد بي ميلي كودك نسبت به پستان مادر وجود دارد؛ انواع روشهايي كه منجر به بدرنگي و بدمزّگي پستان مي شوند. پيشنهاد ما «صبر زرد» است كه از قديم الايّام به عنوان يك روش ساده و مؤثّر، مورد استفاده زنان ايراني بوده است. مقدار كمي صبر زرد را در مقدار اندكي آب حل كرده روي سينه بماليد. رنگ سياه صبر زرد باعث خواهد شد كه كودك، رغبتي به گرفتن سينه نداشته باشد. كودكان سِمِج تر، معمولاً به محض چشيدن طعم تلخ صبر زرد، از شير خوردن منصرف خواهند شد. البته بسياري از مادران، اقدام به رنگ كردن پستان خود با ماژيك و مانند آن مي كنند كه تا وقتي كودك نخواهد سينه را بمكد؛ مشكل مهمّي را در پي نخواهد داشت امّا اگر كودك با ديدن هيبت ناساز پستان، كوتاه نيايد و اقدام به مكيدن سينه كند؛ موادّ شيميايي و خطرناك اين گونه رنگها، وارد بدن نازنين او خواهد شد.


باورهای نادرست درباره از شیر گرفتن کودک

1- نباید کودکان را بیش از 2 سال شیر داد و باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را از شیر گرفت.
برای این باور اشتباه معمولاً چند توجیه وجود دارد مثل اینکه شیر دادن طولانی باعث وابسته شدن کودک به مادر می‌شود و ممکن است تمایل فرزند به خصوص بچه پسر به شیر خوردن جنبه‌ای جنسی داشته باشد یا اینکه هر چه کودک شیر بیشتر بخورد از شیر گرفتن او دشوارتر خواهد شد یا شیر دادن طولانی باعث کاهش وزن کودک می‌شود و لازم است سریع‌تر او را از شیر گرفت و تغذیه تکمیلی را آغاز کرد.
در نهایت اینکه برخی تصور می‌کنند کودکانی که زیاد شیر می‌خورند کودن می‌شوند! هیچ یک از این گفته‌ها پایه علمی ندارد.

2- شیرخوار پسر را باید دیرتر از دختر از شیر گرفت!
این باور هیچ‌گونه پایه علمی ندارد. البته نیازهای عاطفی فرزند پسر با دختر متفاوت است و شاید تمایلش به خوردن شیر از پستان مادر بیشتر باشد اما در کتاب‌های تغذیه با شیر مادر، اشاره‌ای به تفاوت بین شیر خوردن دختر و پسر نشده است.

3- بهترین زمان برای از شیر گرفتن اوایل فصل پاییز است!
این موضوع پایه علمی ندارد. البته اگر قرار است کودکی به اجبار از شیر مادر محروم شود، بهتر است این کار اوایل پاییز یا بهار انجام شود زیرا در فصل گرم بیماری‌های اسهالی و در فصل سرد نیز عفونت‌های تنفسی شیوع دارد که شیرخوار شیر مادرخوار از آن مصون است. اگر کودکی در تابستان یا زمستان از شیر گرفته شود، چون بدنش آنتی‌بادی کافی ندارد ممکن است در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار گیرد.

4- از شیر گرفتن کودک باید ناگهانی باشد!
این موضوع صحت ندارد. باید روند از شیر گرفتن آرام و تدریجی باشد. اگر مادری به دلایلی مجبور است، فرزندش را از شیر محروم کند بهتر است به تدریج وعده‌های صبحگاهی را کم کند و در نهایت تنها شب‌ها شیر دهد و بعد به تدریج کاملاً به شیر دهی پایان دهد.

5- از شیر گرفتن کودک تب می‌آورد!
این باور اشتباه است. ممکن است کودکی که از شیر گرفته شده به دلیل افت آنتی‌بادی‌ها در معرض ابتلا به بیماری‌ها قرار گیرد و به دنبال یک سرماخوردگی ساده تب کند اما اینکه فکر کنیم به دلایل روانی کودک تب کرده است، اشتباه است.

6- شیشه شیر جایگزین روانی پستان مادر است!
هرگز نباید به شیرخواری که تازه از شیر مادر گرفته شده به عنوان جایگزین شیشه شیر یا پستانک بدهید. بعد از 2 سالگی می‌توان شیر گاو را با فنجان به کودک داد.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

مشاهده قوانین انجمن

من یکی از کسانی هستم که بهم میگن، هووووی بپا شصت…

من اول از این کیک رولتی اماده رو برش زدم کف ظرف…

سلام من یه مدته ک میخوام دندونامو ونیرکامپوزیت…

سلام دوستان عزیز…
من همیشه کرم چند منظوره…

طرز استفاده از صبر زرد برای از شیر گرفتن

پونه عزیز تولدت مبارک
بهترین هازو برات ارزو…

سلام دوستان مهربونم
امیدواریم امسال هم بار دیگه…

;!( function( w, d ) {
‘use strict’;
var ad = { user: “1327241210”, width: 120, height: 240, id: ‘anetwork-‘ + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ],
s = location.protocol + ‘//static-cdn.anetwork.ir/aw/aw.js’;
if ( typeof w.anetworkParams != ‘object’ )
w.anetworkParams = {};
d.write( ‘

‘ );
w.anetworkParams[ ad.id ] = ad;
d.write( ” + ‘pt>’ );
})( this, document );

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب و قالب انجمن، نزد وبسایت” مامی سایت – پورتال جامع بانوان” محفوظ میباشد.

باز نشر مطالب پورتال و انجمن، تنها با ذکرنام و آدرس پرتال و یا لینک کامل مطلب مجاز میباشد.

اول مرداد که ویانا یک سال و هشت ماه و بیست و پنج روزش بود، طی یک اقدام ضربتی اونو از شیر گرفتم.این اواخر شیر خردنش همزمان بود با اعصاب خرد کردن من.اولا چون قدرت فکش زیاد شده بود فوری شیرشو خالی می کرد بعد شروع می کرد به نق زدن.(دانه-دانه=دانکی تر.  که فارسیش می شه :اون یکی-اون یکی) و در عرض 5 دقیقه هفت هشت بار باید جاشو عوض می کردی. بعد می دیدی نیم ساعت بعد دوباره گشنش شده و باز اومده شیر بخوره و دوباره داستان قبلی تکرار می شد.شبها حساب خودشو داشت.فقط حین شیر خوردن خوابش می برد و بعضی وقتها حتی شبی پنج شش بار منو برای شیر و آب خوردن بیدار می کرد.بی اشتهاییش در طول روز معضل دیگری بود.با هزار ترفند غذاشو می خورد.

مادرهای باتجربه توصیه می کردند در تابستان بچه رو از شیر نگیرم و بگذارم برای پاییز.تیر ماه رو دندون رو جگر گذاشتم و دیدم فایده نداره.من باید راه خودمو برم.رفتم سراغ دوست باتجربه ام مریم.(ماشالله دوستهای مریم نام زیاد دارم.البته مادرم هم جزوشونه)مریم گفت برم عطاری چیزی به اسم “صبر زرد”بگیرم.مادهای طمغی شکل و سیاه بود.باید در آب حلش می کردی.وقتی می مالیدی پوست رو به رنگ زرد در می آورد .شک داشتم کار ساز باشه.مقداری چشیدم.بسیار بسیار تلخ بود.صبح که ویانا از خواب بیدار شد و طبق روال عادی با ترفند لالایی می خواست شیر بخوره ، بغلش کردم و نوازشش کردم و مثل یه آدم بزرگ شروع کردم به حرف زدن براش. گفتم ویانا جان تو دیگه بزرگ شدی و نی نی کوچولو نیستی و دیگه نباید شیر مامانتو بخوری چون اوف شده و خون اومده و خیلی درد داره.تازه تلخ هم شده و غذا باید بخوری و دیگه می تونی هر غذا و چیزی که دلت خواست رو بخوری.(با دقت به حرفام گوش می داد.) بعد گفتم حالا هر چیزی که دلت می خواد بگو من برات بیارم که بخوری.گفت :”چیپس” (قضیه اینه که تو خونه ما چیپس جزو هله هوله های قدغنی یه که باباش دوس داره و زود زود برای خودش می خره ولی با پافشاری های من دور از چشم ویانا می خوره ولی ویانا عاشقشه) گفتم باشه بیا چیپس بهت بدم و هر چقدر خواستی بخور.خلاصه برای یه هفته خوردن چیپس به هر مقداری که دلتش می خواست تو خونه ما آزاد بود.برای نهارشمقورمه سبزی رو که دوست داشت درست کردم.کلی میوه و پسته هم جزو برنامه بود.یه هفته تمام سعیم رو کردم که غذایی که اون دوس داره درست کنم.اون روز اون ،تمام روز دهان ویانا به خوردن چیزی می جنبید.مبادا که گشنه یا تشنه بمونه.اون روز یکی دو بار با حالت هم دردی اومد سراغ من و برای اوف شدن می می هاش متاسف شد ولی نخواست که بخوره.یعنی حتی کار به چشیدن اون مزه تلخ گیاه صبر هم نرسید. برای خوابیدن هم با یه بالش روی پاهام خوابوندمش .هیچ اعتراضی نکرد قبلا ها با عصبانیت شیر می خواست و حتی یه بار هم نذاشت رو پاهام بخوابونمش.کاری که همیشه پرستارش انجام می داد.شب هم راحت خوابید ولی نصف شب که بیدار شد نیم ساعتی گریه کرد هر چی هم که می گفت می آوردیم بخوره ولی بعد می گفت نمی خوام.انگار چیزی رو گم کرده بود ولی سراغی از شیرش نگرفت. بار دوم که بیدار شد کمتر بی تابی کرد و بار سوم خیلی زود رو پاهام دوباره خوابید. روزهای بعد خیلی راحتتر بود.دیگه بعدا سراغی اصلا ازش نگرفت.همش همین بود.به همین راحتی.اصلا فکرشم نمی کردم انقدر آسون باشه.چون با اون علاقه ای که ویانا داشت و داستاهای وحشتناکی که در مورد شیر خوردن بچه تا چهار سالگی شنیده بودم ، کار من مثل آب خورد بود.

غذا خوردن ویانا و خوابش عالی شده.تنها مشکلی که دارم در مورد بی علاقگیش به شیر پاستوریزه است. قبلا هم علاقه نداشت. تمام طعم های مختلف رو هم امتحان کردم.موزی عسلی کاکائویی.بی نتیجه است.فکر کنم فعلا باید صبور باشم.شاید بعدها علاقه مند شد.

 

  RSS 

اینکه نوشتم “ماجراهای از شیر گرفتن علی” واقعا بیراه نگفتم….نمیدونین چه ماجراهایی رو پشت سر گذاشتیم…وهنوز داریم پشت سر میذاریم

اینکه الان دارم بعد از یک ماه و اندی ماجرا رو مینویسم بخاطر اینه که ماجرا هنوز هم ادامه داره…

ماجرا از یه روز قبل از تولد شازده شروع شد یعنی ۵شنبه ٢٠ آبان ٨٩…مامانی یعنی من خیلی ناگهانی در اثر ازار و اذیت های پسری یعنی علی آقا در امر شیر خوردن که دیگه این اواخر به شدت خودش رسیده بود بطوری که دیگه شیر خوردن هر لحظه ای علی دیگه کاسه صبر منو لبریز کرده بود در یک اقدام انتحاری و بدون برنامه ریزی قبلی رفتم از عطاری صبر زرد خریدم.

حالا این صبر زرد چی هست؟ تمام مادرایی که قبلا بچشون رو از شیر گرفتن با این ماده آشنایی دارن…ولی جهت اطلاع بقیه عرض کنم که صبر زرد که اسم انگلیسیش Aloe Vera یا همون آلوئه ورای خودمون هستش علاوه بر خواص دارویی عریض و طویلی که داره یه خاصیت مهم دیگه هم داره و  آن همانا کمک به مادران جهت از شیر بیزار کردن کودکان دلبندشان میباشد …حالا چرا؟ …این ماده که به شکل سنگ سیاه هستش بقدری تلخه که اگه یه نوک زبون ازش تست کنید تا یکی دو ساعت دهنتون تلخ و بدمزه اس…

خلاصه این صبر زرد رو ما خریدیم و با یه کوچولو آب داغ قاطی کردیم و حل کردیم تا شبیه قیر شد…بعد اینو به موضع مالیدیم و وقتی علی اومد سراغ ممه گفتیم بفرمایید…پسری یکم خورد و گفت تلخه منم شروع کردم در توصیف اخ و اوخ شدنش سخنرانی کردن…اما چه فایده…چون پسری چشماشو محکم بهم فشرد و به امر شیر خوردن ادامه داد تا خوابش برد…منو بگی…با خودم گفتم حتما صبر زردش تقلبیه رفتم یه نوک زبون ازش خوردم نمیدونین چقدر تلخ و بدمزه بود…خلاصه نشون به اون نشون که دو روز تمام هی من صبر زرد زدم هی علی خورد…دلم واقع براش میسوخت…آخه وابستگی تا چه حد؟ …خلاصه بعد از دو روز در مشورت با جاری محترم و  علیرغم میل باطنیم البته فلفل قرمز رو جایگزین کردم…اما چه سود هی خورد و هی گفت تنده و هی دوباره خورد…دو روز هم به این منوال گذشت و هیچ بهبودی حاصل نشد… بعد از اون به حربه چسبکاری و زخم شده و اینا متوسل شدم…واییییییی که چقدرررگریه زاری میکرد که چسبو در بیار…بهش گفتم خانم دکتر چسب زده و فقط خودش می تونه درش بیاره…عصبانی میشد منو می زد و هی میگفت ای خانم دکتر بددددددددد…میگفت بریم پیش دکتر اسپرن(همون اسپری به زبان علی کوچولو) بزنه درش بیاره( آخه خودش که تو بیمارستان بستری بود پرستارا که میخواستن چسبای دستشو دربیارن از یه اسپری خاص استفاده میکردن)طرز استفاده از صبر زرد برای از شیر گرفتن

خلاصه از گریه ها و شب بیداری ها و کتکهایی که اینجانب از پسری محترم نوش جان کردم که چرا از ممه خبری نیست بگذریمممم…

وارد جزئیات بیشتر نمیشم…ختم کلام اینکه همچنان گرفتاریممممممممم

خیلی باحال بود!!![خنده]
بچه های این دوره و زمونه اند دیگه!!! [خنده]

سال نو مبارک

سال نو مبارک

سلام به دوست عزیزم امید وارم هر جا هستی بخندی و شاد باشی.
وب جالبیه من که خوشم اومد به من هم سر بزن .
اگه دوست داشته باشی با هم تبادل لینک می کنیم .
من و با اسم موزیک بیت تکست لینک کن.
این هم ادرس:www.sh060.blogfa.com
در ضمن به این یکی وبلاگ هم سر بزن خوش حال میشم .
اگه تمایل به لینک داشتی .
من و با اسم موزیک. بیت دست ساز لین کن .
اینم ادرس:www.2srap.blogfa.com
این ادرس جدید منه که کار های خودمو
ودوستانمو واسه دانلود گذاشتم ححتما دیدن کنید.
www.2boyrap.blogfa.com
خوش حال شدم که از وبلاگت دیدن کردم تا دیدار بعد بای.

سلام لايلا جون .. لمروز خيلي اتفاقي به وبلاگت رسيدم و كلي ذوق زده شدم .. علي جون خوبه .. اگر چه انگار مدتيه اينجا اپ نشده اما اميدوارم كامنت منو ببيني و بهم سر بزني ..
هميشه به يادتم …..

بابا تو دیگه کی هستی؟ علی وقت زن گرفتنش شده تو هنوزم تو پست از شیر گرفتنش گیر کردی؟؟؟؟؟

سلام لیلا جون من از وقتی وبلاگ علی رو راه انداخته بودی دیگه آدرستو نداشتم تو وبلاگ آرتیمان پیداش کردم . خیلی نوشته هات با مزه بود . از خنده روده بر شدم. در ضمن آپ هم کنی بد نیستا. قربونت برم..

چه مامان بیخیال و بی مسئولیتی . چرا آپ نمیکنی یعنی پسرت از پارسال تا حالا کاری نکرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چه مامان بیخیال و بی مسئولیتی . چرا آپ نمیکنی یعنی پسرت از پارسال تا حالا کاری نکرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خیلی با حاله این علی آقای شما کلی خندیدم چون منم با دختر 26ماهم همین مشکلات رو دارم و هنوز خانم خانم ها دارن شیر می خورن .بابای گرامیش که میگه بزار بخوره روزیه بچمه[شوخی]

طرز استفاده از صبر زرد برای از شیر گرفتن
طرز استفاده از صبر زرد برای از شیر گرفتن
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *