طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

دوره مقدماتی php
طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو
طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

آیا از رنگ قهوه ای تیره موهای خود خسته شده اید و قصد دارید آنها را روشن تر کنید؟ اگر تاکنون  ، …

رژیم لاغری از شنبه؛ برنامه غذایی کاهش وزن صددرصد تضمینی اینبار قراره که به هدفتون برسید. ما تا لحظه ای که به …

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

در قدیم مادر بزرگ های موهای خود را با مواد طبیعی رنگ می کردند . رنگ های طبیعی برخلاف رنگ های شیمیایی که موجب آسیب به مو و ریزش آن می شوند، برای تقویت مو بسیار مفید هستند.

اگر موهایتان توسط استفاده فراوان از رنگ مو آسیب دیده دیگر از رنگ های مصنوعی استفاده نکنید و برای یک بار هم که شده موهایتان را با مواد طبیعی مانند حنا، سدر، بابونه، چغندر، روناس و… رنگ کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. در این بخش از دنیای مد نمناک شما را با رنگ کردن مو با مواد گیاهی آشنا می کنیم.

دوره مقدماتی php

حنا حرف اول را می زند

حنا از بهترین رنگ های طبیعی برای رنگ کردن مو ناخن است و از قدیم الایام از آن استفاده فراوان می شده است. حنا برگ درختچه ای به همین نام است که آن را می کوبند و استفاده می کنند. همیشه رنگ موی حاصله از حنا قرمز نیست شما می توانید حنا را با مواد طبیعی دیگری مخلوط کنید و رنگ موهای متفاوتی به دست آورید.طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

قبل از رنگ کردن مو با حنا و ترکیب های طبیعی دیگر لازم است مقداری از موادی که می خواهید با آن مویتان را رنگ کنید را بر روی پوستتان بگذارید و سپس بعد از اطمینان از بروز هرگونه حساسیت موهای خود را با آن رنگ کنید.

مشکی کردن مو با حنا

چهار قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش مخلوط کنید و دو ساعت روی موی سر بگذارید. چهار قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را هم خیس کنید تا بعد از شستن حنا روی سرتان بگذارید، بعد از دو ساعت حنا را بشویید و موها را خشک کنید سپس وسمه را روی آنها بمالید و دو ساعت بعد دوباره موها را آبکشی کنید .

چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و بعد از خنک شدن روی ماساژ دهید خواهید دید موهای سفید شما سیاه می شود.

یک قاشق غذاخوری برگ کنجد، یک قاشق غذاخوری سنای مکی و یک قاشق غذاخوری حنا را پودر کنید و با یک لیوان آب جوش به صورت خمیر درآورید و دو ساعت اجازه دهید خمیر بماند سپس خمیر را به موها بمالید و پس از گذشت 2 ساعت آن را بشویید.

قبل از تهیه و رنگ کردن موهایتان با این مواد که در ادامه می گوییم موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید. سپس دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را در ظرفی بریزید و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید وبعد از 5 دقیقه یک تخم مرغ به مواد اضافه کنید و سپس موها را با این مواد رنگ کنید و بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

پنج قاشق حنا و یک لیوان سرکه را ترکیب کنید و بعدازگذشت یک ساعت آن را به سر بمالید سپس بگذارید این مواد روی سرتان حدود یک ساعت بماند و بعد موها را آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب ترکیب کنید و بگذارید دو ساعت بماند سپس موها رنگ کنید و بعد از دو ساعت آبکشی کنید.

ابتدا چهار قاشق غذاخوری حنا را با یک دوم لیوان آب جوش ترکیب کنید و موها را با آن رنگ نمایید سپس بعد از دو ساعت موها را بشویید و بعد چهار قاشق غذاخوری وسمه و یک قاشق مرباخوری سریش را با ماست مخلوط کنید و به مو بمالید و دو ساعت بعد موها را بشویید.

اگر می خواهید موهایتان مشکی شود موهای خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید .

رنگ کردن موهای سفید

برای رنگ کردن موهای سفید چهار قاشق غذاخوری تنباکو را نیم ساعت با دو لیوان آب بجوشانید وپس از سرد شدن به موها بمالید.

برای رنگ کردن موهای سفید دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق و دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب جوش به صورت خمیر درمی آوریم و بعد از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها را رنگ می کنیم سپس بعد از گذشتیک ساعت موها را می شوییم.

برای رنگ کردن موهای سفید یک چهارم فنجان رزماری خشک را به مدت 10 دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید و آب آن را روی سرتان بریزید و اجازه دهید شب تا صبح بماند.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود 70گرم ریشه ریواس را 10 دقیقه بجوشانید. بعد از 24 آب آن را با شش قاشق کایولین، یک عدد تخم مرغ و چهار قاشق سرکه سیب ترکیب کنید و روی سر بمالید و پس از یک ساعت موها را بشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود یک قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری بابونه و دو قاشق چایخوری روناس را پودر و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. چهار ساعت بعد موهایتان را با خمیر رنگ کنید و بعد از گذشت یک ساعت آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود دو قاشق غذاخوری پوست گردو، یک قاشق چای خوری پودر زاج، دو قاشق غذاخوری عرق بهارنارنج و دو عدد زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و موها را با آن رنگ کنید و بعد از گذشت یک ساعت موهایتان را بشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود دو قاشق غذاخوری گل بابونه، یک قاشق غذاخوری چای و یک قاشق غذاخوری وسمه را با دو لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید و وقتی سرد شد یک زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به موها بمالید. سپس بعد از سه ساعت موها رابشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود پوست گردوی سبز تازه کوبیدهشده را با چهار لیوان آب روی حرارت بگذارید تا نصف شود سپس آن را به موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت موهای تان را آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود20 گرم حنا، 30 گرم پودر برگ کنجد، 20 گرم پودر بابونه و دو عدد زرده تخم مرغ را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 4 ساعت بماندو بعد روی موهای تان بمالید و بعد از گذشت چند ساعت آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه را مخلوطکرده و با آن مویتان را رنگ کنید وبعد از دو ساعت موهای تان را بشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر کنید و روی سر بمالیدو دو ساعت بعد آن را بشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود30 گرم بابونه را در آب بجوشانید و با 15 گرم حنا (یا روناس)، 30 گرم قهوه و 20 گرم اقطی ترکیب کنید وموهایتان را با آغشته نمایید سپس بعد از دو ساعت آن را بشویید.

رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره

برای اینکه موهایتان قهوه ای تیره شود یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا نصف شود سپس چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل یا زیتون را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شبانه روز در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای شود پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم مرغ و آب را به حالت خمیری شکل در آورید و روی موها ی تان بمالید وپس از 40 دقیقه آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای شود آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد بعد از نیم ساعت به مواد یک عدد زرده تخم مرغ اضافه کنید و به موهای خود بمالید سپس یک و نیم ساعت بعد موهایتان را بشویید . بهتر است قبل از گذاشتن این مخلوط روی مویتان ، موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید .طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

رنگ موی سرخ جذاب

برای سرخ شدن مویتان با مواد طبیعی حنا را با آب یا عرق بهارنارنج مخلوط کنید و بعد از چند ساعت، کمی آب به آن اضافه کرده و به مو بمالید. اگر مقداری آب اکسیژنه به خمیر حنا اضافه کنید، مو ها را به رنگ آتشین درمی آید.

برای سرخ شدن مویتان با مواد طبیعی اقطی سرخ (نام گیاه) را با آب مخلوط کنید و موهایتان را با آن آغشته نمایید.

رنگ موی قهوه ای بلوطی

برای اینکه موهایتان بلوطی شود پودر حنا را با آب اکسیژنه و قهوه مخلوط کنید و موها را با آن رنگ کنید و دو ساعت بعد مو را با آب ولرم آبکشی کنید.

رنگ موی طلایی

برای طلایی شدن موهایتان پنج قاشق غذاخوری گل بابونه و پنج قاشق غذاخوری گل ریواس را با سه لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد از 20 دقیقه صاف کنید سپس این مواد را روی موهای خود ریخته ماساژ دهید.

برای طلایی شدن موهایتان پنج قاشق غذاخوری پودر بابونه را با یک لیوان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن یک قاشق غذاخوری صابون به آن اضافه کنید به طوری که در آن حل شود. ابتدا سر را صابون بزنیدو بدون اینکه آبکشی کنید این مخلوط را روی سر ماساژ دهید و یک ساعت بعد موها را بشویید.

برای طلایی شدن موهایتان یک چغندر را رنده کرده و در یک فنجان آب بجوشانید و با نصف قاشق چای خوری کاتا مخلوط کنید. بعد از صاف کردن، آن را با یک فنجان حنا مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری پودر قهوه به آن اضافه کنید و یک شب در داخل ظرف فلزی قرار دهید. صبح نصف پیمانه کشک به آن اضافه کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو تا سه ساعت موها را بشویید.

برای طلایی شدن موهایتان مقدار مساوی از بابونه، قهوه، آبلیمو، سرکه و زعفران را ترکیب کنید و به موهای بمالید و پس از دو ساعت آبکشی کنید.

رنگ موی شرابی

برای شرابی شدن موهایتان یک عدد چغندر متوسط را در مقداری آب بجوشانید و با شش قاشق حنا مخلوط کنید و روی موهای تان بگذارید و پس از یک ساعت آبکشی کنید.

برای شرابی شدن موهایتان دو قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری رنگ حنا، سه قاشق غذاخوری روناس، دو قاشق غذاخوری گل ریواس را با آب لبو قرمز ترکیب کنید و روی مو ها بگذارید و دو ساعت بعد موها را بشویید.

برای شرابی شدن موهایتان 300 سی سی دمکرده بابونه و یک قاشق سرکه یا آبلیمو را با شش قاشق غذاخوری حنا ترکیب کنید و یک ساعت بعد آبکشی کنید.

برای شرابی شدن موهایتان پنج قاشق غذاخوری روناس را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن و صاف کردن نصف آن را به موهای تان بمالید، بعد نیم ساعت باقیمانده مواد را به موها زده و یک ساعت صبر کرده و بعد با آب ولرم بشویید.

برای شرابی شدن موهایتان شش قاشق غذاخوری حنا، آب شلغم که قبلا دم کشیده و خنک شده و دو قاشق غذاخوری قهوه و دو قاشق غذاخوری سرکه را ترکیب کنید و دو ساعت بعد از روی مویتان بشویید .

رنگ موی مسی

برای رنگ کردن مویتان به رنگ مسی چهار قاشق غذاخوری گل ریواس، چهار قاشق غذاخوری گل بابونه، چهار قاشق غذاخوری حنا و سه لیوان آب را بجوشانید و بعد موها را با آن ماساژ دهید و پس از دو ساعت آبکشی کنید.

برای رنگ کردن مویتان به رنگ مسی حنا، وسمه، روناس، آب آلبالو، قهوه و پوست پیاز قرمز را مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و 2 ساعت بعد بشویید.

برای رنگ کردن مویتان به رنگ مسی تیره یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس آن را صاف کنید تا چای از آن جدا شود. یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده، دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) و چای تزئینی را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری روغن اکالیپتوس به حنا اضافه کنید و آن را به سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را آبکشی کنید.

برای رنگ کردن مویتان به رنگ مسی تیره حنا و بابونه، آبلیمو و سرکه را با هم مخلوط کنید و روی موهای خود بمالید.

قرمز متمایل به طلایی

برای ایجاد رنگ قرمز متمایل به طلایی، 211 گرم پودر حنا و دو پیمانه آب لیمو را در ظرف غیرفلزی مخلوط کنید. بگذارید مواد به مدت چهار تا شش ساعت بماند تا کمی غلیظ شود. بعد آن را روی سر بمالید و با پلاستیک ببندید. پس از دو تا سه ساعت، موهای خود را بشویید.

حنا، برگ و تخم چغندر وگلبرگ شقایق هم موهای شما را رنگ قرمز متمایل به طلایی،می کند.

رنگ های طبیعی برای خانم های باردار هم اگر بریدگی یا زخم نداشته باشند، مشکلی ایجاد نمی کند به علت نامشخص بودن واکنش آن در بدن خانم باردار و جنین، در این مقطع زیاد و مکرر استفاده نشود. دفعات رنگ کردن مو با رنگ های شیمیایی موجب ناقص الخلقه شدن نوزادان حیوانات می شود. به همین دلیل به خانم ها توصیه می شود حداقل در سه ماهه اول بارداری از رنگ های شیمیایی استفاده نکنند.

چند نکته ی مهم

تست اولیه را فراموش نکنید

قبل از رنگ کردن موهایتان با مواد طبیعی مقداری از این مواد را روی پوست بازویتان بگذارید و اگر بدنتان قرمز شد یا جوش های ریزی در آن پیدا شد بهتر است از این مواد استفاده نکنید .

 

خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

کاویاب – مجله آنلاین سبک زندگی – مجله آنلاین سبک زندگی

ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی

طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید

آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه

فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه

آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟

بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز

استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟

چطور ترافیک وبسایت را با استفاده از شبکه­‌های اجتماعی بالا ببریم؟

چند وقت یکبار باید گوشی را ریستارت کرد؟

با جاهای دیدنی ریودوژانیرو آشنا شوید

برج نقاره‌خانه را بشناسید

بزرگترین استخرهای شنا در دنیا

در قدیم مادربزرگ‌ها موهای خود را با مواد طبیعی رنگ می‌کردند. رنگ‌های طبیعی برخلاف رنگ‌های شیمیایی که موجب آسیب به مو و ریزش آن می‌شوند، برای تقویت مو بسیار مفید هستند. اگر موهایتان توسط استفاده فراوان از رنگ مو آسیب دیده دیگر از رنگ‌های مصنوعی استفاده نکنید و برای یک بار هم که شده موهایتان را با مواد طبیعی رنگ کنید. شما می‌توانید رنگ موهایتان را با موادی مانند لیموترش و یا عسل روشن کنید یا می‌توانید با رنگ کردن موهایتان با انواع گیاهان، تغییر دهید.

رنگ‌های طبیعی برای خانم‌های باردار هم اگر بریدگی یا زخم نداشته باشند، مشکلی ایجاد نمی‌کند به علت نامشخص بودن واکنش آن در بدن خانم باردار و جنین، در این مقطع زیاد و مکرر استفاده نشود. دفعات رنگ کردن مو با رنگ‌های شیمیایی موجب ناقص الخلقه شدن نوزادان حیوانات می‌شود. به همین دلیل به خانم‌ها توصیه می‌شود حداقل در سه ماهه اول بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنند.

 اگر می‌خواهید رنگ موهایتان به طور طبیعی روشن‌تر شود، از لیموترش استفاده کنید. برای این کار، یک فنجان آب و دو قاشق غذاخوری آب لیموترش را با هم ترکیب کنید. سپس آن را روی موهای خیس‌تان ریخته و بگذارید به آرامی موهایتان خشک شود. متوجه می‌شوید که موهایتان اندکی روشن‌تر شده است.

 ترکیب عسل و سرکه نیز می‌تواند موها را به طور طبیعی روشن کند. برای این کار باید از عسل خام استفاده کنید. یک فنجان عسل را با دو فنجان سرکه مقطر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری پودر هل یا دارچین مخلوط کنید تا جایی که به خمیر یکدستی برسید. پس از آن موهایتان را خیس کرده و خمیر را روی سرتان بگذارید و با پوششی پلاستیکی آن را بپوشانید و کاملا محکم ببندید. بگذارید کل شب، خمیر روی سرتان بماند و صبح سرتان را بشویید. رنگ موهایتان روشن‌تر از قبل خواهد شد.

می‌توانید با استفاده از جوش‌شیرین، رنگ موهایتان را روشن‌تر کنید. هفته‌ای یکبار سرتان را با شامپو و کمی پودر جوش‌شیرین بشویید. پس از چند هفته به نتیجه دلخواه می‌رسید.

ادویه معمولی دارچین نیز می‌تواند رنگ موهایتان را روشن کند. اندکی پودر دارچین به نرم کننده‌ای که استفاده می‌کنید، اضافه کنید. سپس از بالای سر، کاملا یکنواخت، تا پایین سر، به روی موهایتان بمالید. بگذارید نرم کننده یک شب کامل روی موهایتان بماند. سپس صبح با شامپو، موهایتان را بشویید. رنگ موهایتان کمی روشن‌تر خواهد شد.

 ترکیب آب و نمک می‌تواند موها را روشن‌تر کند. نمک و آب را به نسبت یک به پنج با هم ترکیب کنید و موهایتان را با آن بشویید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس سرتان را بشویید. می‌بینید که رنگ موهایتان کمی روشن‌تر شده است.

برای رنگ کردن موهای سفید چهار قاشق غذاخوری تنباکو را نیم ساعت با دو لیوان آب بجوشانید و پس از سرد شدن به موها بمالید. برای رنگ کردن موهای سفید دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق و دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب جوش به صورت خمیر درمی‌آوریم و بعد از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها را رنگ می‌کنیم سپس بعد از گذشت یک ساعت موها را می‌شوییم. برای رنگ کردن موهای سفید یک چهارم فنجان رزماری خشک را به مدت ۱۰ دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید و آب آن را روی سرتان بریزید و اجازه دهید شب تا صبح بماند.

اگر می‌خواهید رنگ بلوند طبیعی موهایتان بهتر خود را نشان دهد، می‌توانید موهایتان را با چای بابونه شستشو دهید. بابونه نه تنها رنگ بلوند طبیعی‌تان را روشن‌تر می‌کند، بلکه صدمات ناشی از نور خورشید را هم برعکس می‌کند. در واقع اگر نور خورشید باعث ایجاد رگه‌های قهوه‌ای رنگی روی موهایتان شده باشد، چای بابونه آن را ترمیم می‌کند. برای درست کردن چای بابونه اگر بتوانید از گل‌های آن استفاده کنید، نتیجه بیشتری خواهید گرفت. نصف یک فنجان بابونه، به مدت یک ساعت درون یک ظرف آب جوش بریزید. سپس آن را صاف کرده و بگذارید خنک شود. پس از اینکه سرتان را با شامپوی معمولی کاملا شسته و تمیز کردید، بابونه را به روی موهایتان بریزید و صبر کنید تا به مدت نیم ساعت به روی موهایتان بماند. سپس سرتان را با آب معمولی بشویید. به جای بابونه می‌توانید از گل جاروی زرد، زعفران، زردچوبه نیز استفاده کنید.

بابونه روی موی همه مردم اثرگذار نیست. اگر بابونه روی موهای شما نتیجه دلخواه را نداشت، می‌توانید از ریشه ریواس استفاده کنید. ریواس می‌تواند رنگ بلوند موها را روشن‌تر کند. درون ظرفی، سه فنجان آب داغ را به روی ۴ قاشق غذاخوری ریشه خرد شده ریواس بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس آن را از صافی رد کرده و روی موهایتان بریزید. البته از این ترکیب حداقل ۱۰ تا ۱۵ بار به روی موهایتان بریزید. سپس سرتان را با آب معمولی بشویید و بگذارید خشک شود. البته اگر توانستید، موهایتان را زیر نور خورشید خشک کنید تا اثرات رنگ کردن موهایتان بیشتر خودش را نشان دهد.

 وسمه یا همان رنگ حنا، می‌تواند موهایتان را مشکی کند. ۴ قاشق غذاخوری حنا، ۴ قاشق غذاخوری وسمه و کمی آب جوش را با هم ترکیب کرده و خمیری یکدست آماده کنید. پس از اینکه سرتان را کاملا شستید، این خمیر را به سرتان بمالید و دو ساعت بعد سرتان را با آب ولرم بشویید. موهایتان به رنگ مشکی درخواهد آمد.

۴ قاشق پوست گردو خرد شده را درون ظرف آب ریخته و روی حرارت بگذارید. سپس بعد از اینکه سرتان را شستشو دادید، به رنگ حاصل از جوشاندن پوست گردو، آغشته کنید و نیم ساعت بعد موهایتان را آبکشی کنید.

اگر می‌خواهید به رنگ قهوه‌ای روشن دست یابید، ۱ قاشق غذاخوری حنا، ۲ قاشق غذاخوری بابونه، ۳ قاشق غذاخوری کاکائو، ۱ قاشق چای‌خوری روناس را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و بعد از یک تا دو ساعت به روی سر بمالید و یک ساعت بعد، سرتان را بشویید. رنگ موهایتان به قهوه‌ای روشن تغییر خواهد کرد.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

مطلب قبلی

طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

گیاه و ادویه هایی که با دیابت مبارزه می کنند

مطلب بعدی

پاکسازی پوست باعث شادابی پوست می شود

بهترین رنگ مو برای پوست سبزه

با ترمیم موهای سوخته با ۳ماسک آشنا شوید

با آموزش ساخت رنگساژ مو آشنا شوید

موهای سفید خود را با پوست سیب‌زمینی رنگ کنید

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

آخرین مطالب

ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی

۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید

آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟

بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز

استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه

فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه

آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟

آموزش شال و کلاه بافتنی پسرانه

والدین چطور می‌توانند به موفقیت تحصیلی فرزند خود کمک کنند؟

خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

رکنا: رنگ کردن مو با مواد طبیعی هیچ ضرر و آسیبی به تارهای مو نمی رساند.

رنگ کردن مو در خانه و با مواد طبیعی علی رقم زیبایی موهایتان موجب تقویت آنها نیز می شود. با ترکیبات طبیعی این رنگ موها دیگر نگران ریزش و آسیب دیدگی موهایتان نیستید.

رنگ کردن مو به روش مادربزرگهایمان و با مواد طبیعی ترکیباتی دارد که با آشنایی با انها شاید دیگر به سراغ استفاده از رنگهای شیمیایی نروید و خودتان در خانه با این ترکیبات عالی برای سلامت موهایتان آرایشگر خود شوید.

درست است که رنگ‌های طبیعی محدود اند و گاهی رنگ مورد نظر شما در بین آنها نیست اما اگر شما هم از آن دسته از خانم هایی هستید که به تغییر رنگ موی خود علاقه دارید یا برای پوشاندن سفیدی موهای تان دنبال رنگ کردن آنها هستید، بهتر است برای یک بار هم که شده رنگ های طبیعی را امتحان کنید. گاهی لازم است برای تقویت مو و کاهش آسیب های وارده از رنگ های طبیعی مثل حنا، سدر، بابونه، چغندر، روناس و… استفاده کنید. پس با ما همراه شوید.

حنا حرف اول را می زند

طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

معروف ترین رنگ طبیعی حناست؛ رنگی که احتمالا شما را یاد مادربزرگ های تان می اندازد. حنا برگ درختچه ای به همین نام است که آن را می کوبند و برای رنگ کردن مو و ناخن از آن استفاده می کنند. حتما فکر می کنید حنا موهای شما را قرمز می کند اما جالب است بدانید ترکیب حنا با مواد دیگر طیف گوناگونی از رنگ های مورد نظر شما را به وجود می آورد؛ مثلا رنگ مشکی که همیشه یکی از رنگ های پرطرفدار است.

اگر بخواهید رنگ مو های تان را به کمک حنا مشکی کنید، دستورالعمل های متعددی وجود دارد که ما با شما درمیان می گذاریم. امافراموش نکنید همیشه پیش از به کار بردن هر یک از این روش ها، مقداری از مواد را روی پوست خود امتحان کنید و در صورت بروز حساسیت، از به کار بردن آن اجتناب کنید ضمن اینکه مواد نامبرده در دستورهای رنگ مو را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

چهار قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید دو ساعت روی سر بماند. چهار قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را هم خیس کنید تا پس از شست وشوی حنا مورد استفاده قرار گیرد، دو ساعت بعد سر حنامالی شده را با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن موها وسمه را روی آنها بمالید و مانند مرحله اول دو ساعت بعد سر را با آب ولرم بشویید.

اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود، سپس موها را با محلول ماساژ Massage دهید.

یک قاشق غذاخوری برگ کنجد، یک قاشق غذاخوری سنای مکی و یک قاشق غذاخوری حنا را پودر کنید. با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. پس از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید و اجازه دهید دو ساعت روی موهای تان بماند سپس موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

برای موهای تیره دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. بعد از پنج دقیقه یک عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. قبل از رنگ کردن، موها را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و سپس موها را با این مواد رنگ کنید. یک تا دو ساعت صبر کنید، بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

پنج قاشق حنا و یک لیوان سرکه را مخلوط کنید و پس از یک ساعت آن را به سر بمالید. یک ساعت صبر کنید، بعد موها را با آب ولرم بشویید.

دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب مخلوط کنید. پس از دو ساعت رنگ را به آرامی به موها بمالید. دو ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

چهار قاشق غذاخوری حنا را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید. بلافاصله چهار قاشق غذاخوری وسمه و یک قاشق مرباخوری سریش را با ماست مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم بشویید.

جالب است بدانید اگر چندین بار موهای خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید و بشوئید، مشکی می شود.

رنگ کردن موهای سفید

اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود، سپس موها را با محلول ماساژ دهید.

برای موهای سفید دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق و دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و به صورت خمیر درآورید. بعد از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

رزماری یا اکلیل کوهی هم درمان طبیعی برای حفظ رنگ طبیعی موهای شماست و هم درمان خوبی برای چربی مو به حساب می‌آید. یک چهارم فنجان رزماری خشک را به مدت 10 دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید. بعد آن را از صافی رد کنید و آب رزماری را روی سرتان بریزید و اجازه دهید شب تا صبح روی سرتان بماند. اگر تعداد موهای سفید سر شما زیاد است، از این محلول برای مدت طولانی تری استفاده کنید. کم کم موهای سفید شما رنگ تیره تری به خود می گیرد.

رنگ موی قهوه ای روشن در خانه و با مواد طبیعی

70 گرم ریشه ریواس را 10 دقیقه بجوشانید. بعد از 24 ساعت جوشانده را صاف کنید و با شش قاشق کایولین، یک عدد تخم مرغ و چهار قاشق سرکه سیب مخلوط کنید. حالا آن را روی سر بمالید و پس از یک ساعت آبکشی کنید.

یک قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری بابونه و دو قاشق چایخوری روناس را پودر و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. چهار ساعت بعد خمیر را به آرامی به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری پوست گردو، یک قاشق چای خوری پودر زاج، دو قاشق غذاخوری عرق بهارنارنج و دو عدد زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری گل بابونه، یک قاشق غذاخوری چای و یک قاشق غذاخوری وسمه را با دو لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. پس از سرد شدن یک عدد زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خمیر را به موها بمالید. سه ساعت بعد موها را آبکشی کنید.

پوست گردوی سبز تازه را بکوبید و با چهار لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا نصف آن بخار شود. وقتی سرد شد آن را به موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت موهای تان را بشویید.

20 گرم حنا، 30 گرم پودر برگ کنجد، 20 گرم پودر بابونه و دو عدد زرده تخم مرغ را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید چند ساعت بماند. بعد از چهار ساعت مواد را به مو بمالید و باز منتظر شوید که این مواد چند ساعت روی موهای تان بماند و بعد آبکشی کنید. دقت داشته باشید برای تاثیرپذیری رنگ‌های طبیعی زمان بیشتری نسبت به رنگ شیمیایی باید اختصاص دهید.

رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره

یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم مرغ و آب را مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. خمیر را روی موها ی تان بمالید و 40 دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی کنید.

• آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد. مواد را از روی حرارت بردارید و بعد از نیم ساعت یک عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و بعد مواد را به آن بمالید. یک ساعت و نیم بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید. اگر چند بار این عمل را تکرار کنید رنگ آن خیلی روشن می شود.

رنگ موی طبیعی قهوه ای روشن

سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه را مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موهای تان را آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر کنید و روی سر بمالید. اجازه دهید دو ساعت بماند و بعد آن را بشویید.

30 گرم بابونه را در آب بجوشانید و با 15 گرم حنا (یا روناس)، 30 گرم قهوه و 20 گرم اقطی مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. بعد از دو ساعت آن را بشویید.

رنگ موی سرخ جذاب

حنا را با آب یا عرق بهارنارنج خمیر کنید. بعد از چند ساعت، کمی آب به آن اضافه کرده و به مو بمالید. این خمیر هرچه بیشتر روی سر بماند رنگ بیشتری خواهد داشت و پررنگ تر می شود. اگر مقداری آب اکسیژنه به خمیر حنا اضافه کنید، مو ها را به رنگ آتشین و پرتلالو درمی آورد. رنگ قرمز حنا شاد و زنده است.

اقطی سرخ (نام گیاه) را با آب مخلوط کنید و به موهای خود بمالید.

حنا را با آب اکسیژنه به صورت متناوب بر سر بمالید تا موهای تان قرمز شود.

رنگ موی قهوه ای بلوطی

پودر حنا را با آب اکسیژنه و قهوه مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. دو ساعت بعد رنگ را با آب ولرم شست وشو دهید.طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

رنگ موی طلایی

پنج قاشق غذاخوری گل بابونه و پنج قاشق غذاخوری گل ریواس را با سه لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد از 20 دقیقه آن را صاف کنید و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی رنگ موجب طلایی شدن آنها می شود.

پنج قاشق غذاخوری پودر بابونه را با یک لیوان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن یک قاشق غذاخوری صابون به آن اضافه کنید به طوری که در آن حل شود. ابتدا سر را صابون زده، بدون اینکه سرتان را آبکشی کنید این مخلوط را روی سر ماساژ دهید پس از یک ساعت موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

یک چغندر را رنده کنید و در یک فنجان آب بجوشانید و با نصف قاشق چای خوری کاتا که گیاهی هندی است مخلوط کنید. بعد از صاف کردن، آن را با یک فنجان حنا مخلوط کنید. بعد یک قاشق چای خوری پودر قهوه به آن اضافه کنید و یک شب در داخل ظرف فلزی قرار دهید. صبح نصف پیمانه کشک به آن اضافه کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو تا سه ساعت بشویید.

بابونه، قهوه، آبلیمو، سرکه و زعفران را به یک میزان با هم مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و پس از دو ساعت بشویید.

رنگ موی شرابی

یک عدد چغندر متوسط را در مقداری آب بجوشانید و با شش قاشق حنا مخلوط کنید و روی موهای تان بگذارید و پس از یک ساعت بشویید.

دو قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری رنگ حنا، سه قاشق غذاخوری روناس، دو قاشق غذاخوری گل ریواس را با آب لبو قرمز مخلوط کنید و روی مو ها بمالید و بعد از دو ساعت بشویید.

رنگ موی مسی

چهار قاشق غذاخوری گل ریواس، چهار قاشق غذاخوری گل بابونه، چهار قاشق غذاخوری حنا و سه لیوان آب را بجوشانید. بعد از صاف کردن مواد، موها را با آن ماساژ دهید و پس از دو ساعت بشویید.

حنا، وسمه، روناس، آب آلبالو، قهوه و پوست پیاز قرمز را مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو ساعت آبکشی کنید.

رنگ موی مسی تیره

یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس آن را صاف کنید تا چای از آن جدا شود. یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده، دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) و چای تزئینی را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری روغن اکالیپتوس به حنا اضافه کنید و آن را به سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

حنا و بابونه، آبلیمو و سرکه را با هم ترکیب کرده روی موهای خود بمالید.

قرمز متمایل به طلایی

برای ایجاد رنگ قرمز متمایل به طلایی، 211 گرم پودر حنا و دو پیمانه آب لیمو را در ظرف غیرفلزی مخلوط کنید. بگذارید مواد به مدت چهار تا شش ساعت بماند تا کمی غلیظ شود. بعد آن را روی سر بمالید و با پلاستیک ببندید. پس از دو تا سه ساعت، موهای خود را بشویید.

حنا، برگ و تخم چغندر وگلبرگ شقایق هم موهای شما را سرخ می کند.

رنگ موی طبیعی شرابی

300 سی سی دمکرده بابونه و یک قاشق سرکه یا آبلیمو را با شش قاشق غذاخوری حنا مخلوط کنید و یک ساعت روی موهای خود بگذارید و سپس آبکشی کنید.

پنج قاشق غذاخوری روناس را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن آن را صاف کنید و نصف آن را به موهای تان بمالید، بعد نیم ساعت باقیمانده مواد را به موها زده و یک ساعت صبر کرده و بعد با آب ولرم آبکشی کنید.

شش قاشق غذاخوری حنا، آب شلغم که قبلا دم کشیده و خنک شده و دو قاشق غذاخوری قهوه و دو قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط کنید و به مدت دو ساعت روی سر بگذارید.

آیا زنان باردار می توانند از رنگ های طبیعی استفاده کنند؟

در مورد استفاده از رنگ های طبیعی دکتر عباسیان، متخصص طب سنتی توصیه می کند:«در استفاده از رنگ ها، مزاج خود را بشناسید، به عنوان مثال اگر گرم مزاج هستید از گیاهان گرم که استفاده از آنها در شما حساسیت ایجاد می کند، زیاد و متناوب استفاده نکنید. رنگ های طبیعی برای خانم های باردار هم اگر بریدگی یا زخم نداشته باشند، مشکلی ایجاد نمی کند.

اما در حالت کلی بهتر است خوردنی ها و مالیدنی هایی از این دست، به علت نامشخص بودن واکنش آن در بدن خانم باردار و جنین، در این مقطع زیاد و مکرر استفاده نشود.» استفاده از رنگ های طبیعی به مراتب سخت تر از رنگ های شیمیایی است و وقت و حوصله بیشتری می طلبد اما حتما می دانید استفاده مکرر از رنگ های شیمیایی نه تنها به ریشه مو آسیب وارد می کند بلکه ممکن است مقادیری از مواد از طریق پوست جذب بدن شود.

شواهد تازه محققان نشان می دهد میان استفاده مرتب از رنگ مو با ابتلا به بعضی بیماری های پوستی و حتی سرطان ارتباط نزدیکی وجود دارد. همچنین دانشمندان در مطالعات و آزمایش هایی که روی حیوانات انجام دادند، متوجه شدند دفعات رنگ کردن مو با رنگ های شیمیایی موجب ناقص الخلقه شدن نوزادان حیوانات می شود. به همین دلیل به خانم ها توصیه می شود حداقل در سه ماهه اول بارداری از رنگ های شیمیایی استفاده نکنند.

چند نکته ی مهم

• توجه داشته باشید کیفیت، تازگی گیاه، میزان مواد، نحوه ترکیب مواد، جنس و رنگ موی هر شخص، زمان ماندن مخلوط روی مو و. . . طیف رنگی متفاوتی را در افراد مختلف ایجاد می کند.

• پیش از رنگ کردن کل موهای تان، بخش کوچکی از موها را رنگ کنید تا رنگ به دست آمده روی موی خود را ببینید و در صورت رضایت کل موی خود را رنگ کنید.

• اگر رنگ به دست آمده دلخواه شما نبود می توانید چندین مرتبه این کار را تکرار کنید. رنگ های تیره با تکرار، تیره تر و رنگ های روشن روشن تر می شود.

• مدت دقیق نگهداشتن رنگ روی مو بسیار مشکل است زیرا به خصوصیات مو و رنگ موی شما بستگی دارد.

• برای اینکه نتیجه بهتری از رنگ کردن موهای خود بگیرید، بهتر است شرایط دمایی محیط، نزدیک به دمای بدن یعنی 37 درجه سانتی گراد باشد.

• توجه داشته باشید رنگ های شیمیایی به سختی روی رنگ های گیاهی می نشیند و ولی رنگ های گیاهی به راحتی روی موهای دکلره شده و رنگ شده نتیجه می دهد.

• شست وشو با چای باعث تغییر رنگ موها نمی شود اما هاله زیبایی روی آنها پدید می آورد.

• اگر موهای شما شکننده و خشک است، هنگام استفاده از حنا، زرده تخم مرغ یا روغن زیتون به ترکیب رنگ تان اضافه کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمله 500 آشوبگر به حوزه علمیه

عکس / دستگیری لیدرهای تجمعات

این 10مردفراری رامی شناسید؟!/مخفیگاهشان کجاست؟!+عکس بدون پوشش

شکم این دختر 12 ساله برآمده بود / همه او را بی عفت دانستند +تصویر

دوستان پدر پرستو به او دست درازی کردند!

این اجساد بعد از مرگ مدلینگ شدند ! + عکس های تاسف آور

مهناز زن صیغه ای چرا گمشده بود؟! + عکس

این معلم شیطان صفت دانش آموزان را بازیگران فیلم های مستهجن کرده بود! + عکس

حمله 4 مرد مسلح به خانه برج ساز و تاجر اینترنتی در شمال تهران + عکس

خانم دکتر معروف تهرانی محکوم شد؟! + جزییات

طناب دار دور گلوی قاتل زنجانی فشار آورد اما او زنده ماند!

راز وصیتنامه زن مشهدی که خودش را کشت

زن تهرانی ، 6 خودروی مرد برج ساز را توقیف کرد! + عکس

 


حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

رکنا:اگر قبل از رنگ کردن ، روشهای زیر را انجام دهید ، رنگ موهایتان بیشتر می ماند.

رکنا: با این مواد طبیعی در خانه می توانید به راحتی کرم های سفید کننده بسازید.

رکنا: با این مواد طبیعی می توان موهای سفید را مشکی کرد.

رکنا: این روش ها برای سفید کردن پوست های تیره مفید است.

موضوعات داغ

با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

سایت اینترنتی رکنا

کلیه حقوق متعلق به

سایت اینترنتی رکنا

است

شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی

بابونه یکی از محبوب‌ترین گیاهانی است که به خاطر داشتن خواص متعدد برای سلامت بدن در قرون متمادی مورد استفاده قرار گرفته است. چای بابونه از گل‌های خشک شده گیاه بابونه تهیه شده و برای درمان بیماری‌های مختلف از قبیل اضطراب، بی‌خوابی، تب و التهاب مصرف می‌شود. جوشانده بابونه علاوه بر خواصی که برای سلامت بدن دارد، برای مو نیز مفید می‌باشد. از جمله خواص جوشانده بابونه برای مو می‌توان به کمک در درمان مشکل شوره سر، تقویت رشد مو و درخشندگی و براق شدن مو اشاره کرد. در ادامه مطلب با معرفی خواص بابونه برای موی سر و طرز استفاده از آن همراه شما خواهیم بود:

طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

۱- مقابله با شوره سر: جوشانده بابونه به تسکین التهاب پوست سر و هم‌چنین کاهش و جلوگیری از شوره سر کمک می‌کند. به منظور استفاده از جوشانده بابونه برای مو ابتدا موهایتان را طبق معمول با آب بشویید و بعد آن‌ها را با جوشانده بابونه سرد شده آبکشی کنید.

۲- تقویت رشد مو: مواد ضد عفونی‌کننده موجود در جوشانده بابونه باعث از بین بردن سلول‌های مرده و چرک روی پوست می‌شود که می‌توانند از طریق انسداد فولیکول‌های مو از رشد مجدد موها جلوگیری نمایند. جوشانده بابونه هم‌چنین باعث تقویت سوخت و ساز بدن می‌شود و در نتیجه با بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن، رشد موها نیز سریع می‌شود.

۳- کاهش موخوره: یکی دیگر از خواص بابونه برای موی سر این است که موخوره را به کمترین حد ممکن کاهش می‌دهد. مصرف روزانه و مرتب چای بابونه در صورت شسشتوی موها با ترکیب جوشانده بابونه و ماء الشعیر به جلوگیری از موخوره و دو تکه شدن شدن موها کمک می‌کند.

۴- تغذیه مو: شستشوی موهای سر با جوشانده بابونه در تغذیه موها به شما کمک می‌کند. علاوه بر این، اگر موهایی با ظاهر کدر و بی‌روح دارید، شستشو با جوشانده بابونه می‌تواند باعث درخشندگی و شفافیت موهایتان شود.

۵- درخشندگی مو: جوشانده بابونه بدون اینکه آسیبی به موها وارد کند، باعث درخشندگی بیشتر آن‌ها می‌شود. به علاوه، ترکیب جوشانده بابونه با حنا به موهای تیره، رنگ طبیعی می‌دهد.

طرز استفاده بابونه برای مو :

طرز استفاده بابونه برای مو به این صورت است که ابتدا ۲ الی ۳ لیوان آب را در ظرفی بجوشانید. سپس به ازای هر لیوان دو قاشق گل بابونه (معادل ۲ عدد چای کیسه‌ای) را در یک کیسه ریخته و داخل آب جوشیده بخیسانید و بگذارید بماند. بعد از اینکه محلول کاملاً سرد شد، کیسه گل بابونه را از داخل آب بردارید، یا اینکه می‌توانید بابونه‌ها را در ظرف آب جوشیده بریزید و بعد از سرد شدن از صافی رد کرده و از آب آن استفاده کنید. حالا ابتدا موهایتان را با آب معمولی بشویید و طبق روال معمول به آن‌ها نرم‌کننده بزنید. سپس موهایتان را با جوشانده بابونه سرد شده شستشو دهید و بگذارید روی موها بماند تا کاملاً خشک شود.

برای تهیه ماسک موی بابونه ابتدا میزان ۶ قاشق گل بابونه (معادل ۶ عدد چای کیسه‌ای)، نصف لیوان ماست و ۲ قاشق آب انگور تازه ۲ تهیه کنید و بعد مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

ابتدا یک لیوان آب را بجوشانید و بابونه‌ها را یک کیسه ریخته و داخل آب بخیسانید و بگذارید بماند تا سرد شود. سپس کیسه بابونه را بردارید. ماست و آب انگور را به جوشانده اضافه کنید و خوب بهم بزنید. حالا ماسک موی بابونه شما آماده استفاده است.

موهایتان را با شامپو بشویید و طبق روال معمول خود به آن‌ها نرم‌کننده بزنید. وقتی موها خشک شد، ماسک مو را از قسمت ریشه به طرف نوک موها بمالید و روی قسمت‌های خشک پوست سرتان بیشتر بزنید. حالا موها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با یک حوله یا پارچه بپوشانید. سپس موهایتان را با آب ولرم و مقداری شامپو آبکشی کنید. در آخر هم یکبار دیگر با آب سرد شستشو دهید.

ترجمه شده در سایت خلایق
منبع:

greenteasource.com


۱۳۹۷-۰۳-۰۵

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی
· Published ۱۳۹۷-۰۳-۰۵


۱۳۹۷-۰۳-۲۱

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
مینا قطب الدینی
· Published ۱۳۹۷-۰۳-۲۱


۱۳۹۷-۰۲-۰۵

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
بهاره قاسم پور
· Published ۱۳۹۷-۰۲-۰۵


۱۳۹۶-۰۶-۱۲

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
بهاره قاسم پور
· Published ۱۳۹۶-۰۶-۱۲

مشاوره چشم پزشکی توسط متخصصین مرکز چشم پزشکی بصیر

باز نشر مطالب تنها با ذکر نام سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.

بسیاری از خانم‌ها در گذشته برای رنگ کردن موهای خود و آراسته به نظر رسیدن دست به دامن انواع و اقسام گیاهان دارویی می شدند …

بسیاری از خانم‌ها در گذشته برای رنگ کردن موهای خود و آراسته به نظر رسیدن دست به دامن انواع و اقسام گیاهان دارویی می شدند. اگر به سراغ مادربزرگ خود بروید و از او در این‌باره بپرسید، قطعا بیش از 10‌گیاه دارویی با رنگ‌های متفاوت و زیبا را به شما معرفی می‌کند که استفاده از آنها موجب تغییر رنگ موها و ایجاد تغییر در ظاهر شما می‌شود.

رنگ کردن مو با مواد طبیعی

موهای خرمایی یا قهوه ای را با قهوه، چای سیاه، چای ساخته شده از پوست گردو، پوست درخت گیلاس یا میخک تیره تر کنید. ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید و در آب کشی نهایی موهایتان مخلوط را به موهایتان بمالید.

نیم فنجان گیاه مریم گلی را ۲ فنجان آب بجوشانید، موهای خود را به آنها آغشته کنید و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها بگذارید سپس بشورید.طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

۹.با مخلوط کردن نصف فنجان مریم گلی و رزماری خشک در ۲ فنجان آب داغ، موهای سفید رنگ خود را بپوشانید. هفته‌ای یک بار این را به موهایتان بمالید تا به رنگ دلخواهتان برسید.

۱۰. برای تیره تر کردن موهای سفید هم، ۳ قاشق غذاخوری چای سیاه، ۳ قاشق غذاخوری مریم گلی و یک‌کاسه آب جوشیده تازه را باهم مخلوط نمایید.

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی‌رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این دو عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای موهای سفید هستند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن آنها می‌شود. برای تهیه این عصاره تنها باید 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ریواس را درون 3 لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت 20 دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.

برای آنکه موها رنگی مایل به قرمزی و شرابی داشته باشد با چند روش طبیعی می توانید به نتیجه مورد نظر برسید.

– ۱ فنجان ریشه چغندر را با ۱/۲ فنجان آب هویج مخلوط کنید و موها را با آن ماساژ دهید و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید روی موها بماند.

چای سیاه، پوست گردو، پوست درخت گیلاس یا میخک را با فلفل پاپریکا، میخک یا میوه ی گیاه رز مخلوط کنید تا تناژ قرمز رنگی به رنگتان اضافه شود. از این ادویه ها یک چای بسازید، آنرا غربال کنید، اجازه بدهید تا خنک شود، سپس به موهایتان بمالید.

برای بلوند کردن طبیعی مو از گیاه اسپرک استفاده کنید. توجه کنید گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آنها تنها یک نوع برای رنگ‌آمیزی موی سر مناسب است بنابراین به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است  4‌قاشق غذاخوری از آن را در 3‌لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهایتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمی‌آیند.

افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهایشان استفاده کنند.برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید. برای این منظور کافی است به میزان مساوی (4 قاشق غذاخوری) از گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با 3 لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و بر موهایتان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی و جالبی روی موهایتان می‌شود.

1 قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق بابونه، 3 قاشق کاکائو، 1 قاشق چایخوری روناس را با هم مخلوط کرده و 1 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا به مدت 1 تا 2 ساعت بماند سپس از تمیزی سر اطمینان حاصل کرده و مواد را بر روی تمام سر ماساژ دهید و پس از گذشت 1 ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنید.

اگر موهای بلوند و روشن دارید با استفاده از قهوه میتوانید رنگ زیبا و طبیعی روی موهایتان قرار دهید. برای آموزش رنگ کردن موها با قهوه با ما همراه باشید.

 ابتدا باید موهایتان را با شانه ریز کاملا صاف و یکدست کنید.

سپس قهوه که از قبل دم شده و کاملا سرد شده است را در ظرف بزرگی بریزید.

موهایتان را درون ظرف قرار دهید و با یک لیوان کوچک قهوه را از بالا روی موهایتان بریزید و شانه کنید تا موی شما کاملا آغشته شود.


ما را دنبال کنید:

سایت اینترنتی مستقل آنلاین Ⓒ کلیه حقوق متعلق به سایت مستقل آنلاین است.

خانه > زیبایی > روشن کردن مو با مواد طبیعی

زیبایی موها ازعوامل مهمی است که در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد. به همن دلیل با محافظت و زیبایی موهای خود کمک بسیاری به زیبایی چهره خود میکنید، یکی از روش های زیبا تر شدن موهای شما،روشن کردن مو با مواد طبیعی است.

همانطور که اشاره شد رنگ مو ها نقش بسزایی در زیبایی چهره دارد. رنگ هایی مثل رنگ قهوه ای و رنگ بلوند از رنگهایی هستند که اصولا درخشان به نظر میرسند. البته باید توجه کنید که روشن کردن موها با این روش رنگ موهای شما را فقط میتواند از رنگ طبیعی چند درجه روشن تر کند.

یکی از ابزارهای فوق العاده در زمینه کمک به روشن شدن طبیعی موها و تغییر گرایش بدن برای تولید ملانین کمتر در موها ” فایل پیام های پنهان روشن کردن مو “ است این سابلیمینال ارزشمند موجب تغییر گرایش و حالات بدنی به سمت داشتن موهایی روشن تر به کمک ضمیر ناخودآگاه می شود ، این سابلیمینال فوق العاده توسط متخصصین سابلیمیران تهیه و عرضه شده است. هم اکنون می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

روشن کردن مو با فایل مخصوص تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه | می توانید از طریق منو سایت با انواع آلبوم های سابلیمیران آشنا شویدطرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

اگر از رنگ قهوه ای تیره موهای خود خسته شده اید و تمایل دارید آنها را روشن تر کنید در این بخش با ما همراه باشید.

اگر تا حالا، هنگام مراجعه به سالنهای آرایش و یا در منزل، برای رنگ موها از رنگهای شیمیایی استفاده کرده اید، وقت آن است که این دفعه اندکی صبر کنید و موها را مدتی استراحت دهید و از عوارض ناشی رنگهای شیمیایی به دور باشید. در این قسمت، روشهایی را به شما پیشنهاد میکنیم که با بهره گیری از مواد طبیعی و کاملا بی ضرر، می توانید موهای خود را روشن، براق و زیبا کنید.

دم کرده بابونه موها را روشن میکند. مقداری بابونه را در آب بجوشانید و آنرا از روی صافی عبور دهید. موها را به مدت نیم ساعت به این دم کرده آغشته کنید. می توانید چند برگ نعناع و نصف یک لیمو را هم به بابونه ای که در حال دم کشیدن است، اضافه کنید.

استفاده از لیمو از ساده ترین روشهای روشن تر کردن مو است. آب چند لیمو را بگیرید و با آب رقیق کرده و روی موها اسپری کنید. بعد از نیم ساعت می توانید، موها را با آب سرد و نرم کننده بشویید.ضمناً پوره گوجه فرنگی،می تواند جایگزینی بسیار مناسب و موثر برای لیمو باشد.

تارهای مو را با روغن بچه ماساژ دهید و در مجاورت نور خورشید قرار بگیرید و بعد از نیم ساعت موها را با سامپوی مناسب بشویید.

افرادی که می خواهند رنگ موی مسی داشته باشند میتوانند از یک نسخه گیاهی خیلی ساده برای به دست آوردن این رنگ استفاده کنند. جهت تهیه این ترکیب لازم است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه و مقداری حنا را باهم ترکیب کنید. برای این منظور به مقدار مساوی یعنی قاشق غذاخوری از گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرفی ریخته و آنها را با ۳ لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید. بعد از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و روی موهایتان ماساژ دهید. این ترکیب باعث به دست آمدن رنگ مسی روی موها میشود.

برای بلوند کردن طبیعی مو از گیاه اسپرک استفاده می کنند. دقت کنید که گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از بین آنها تنها یک نوع برای رنگ‌ موی سر بهتر است پس به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک را برای رنگ مو لازم دارید. جهت تهیه عصاره اسپرک 4 ‌قاشق غذاخوری از آن را با ۳‌ لیوان آب بجوشانید و بعد ازصاف کردن و سرد شدن، آن را روی موها ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موها به مرور زمان موها به رنگ زرد و بعد از آن به رنگ بور در می آیند.

منظور از کیسه بابونه که میگن چای بابونه است

سلام بله اونم میشه

برای روشن کردن موی صورت هم میشه استفاده کرد؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب‌سایت

دیدگاه

سابلیمینال ها و بیوکنزی های  سابلیمیران تنها در صورت تهیه از همین سایت و پیج ها و پشتیبانی های معرفی شده ( با آدرس مشخص ) در سایت اعتبار و تایید فنی دارند و در صورت آپدیت شامل پشتیبانی می شوند. مراقب کلاه برداران در فضای مجازی باشید

 

آیدی تلگرام پشتیبان : suplimir@

ایمیل: info@sublimiran.com

برای ارتباط با ما از طریق روش های دیگر لطفا به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید

رنگ کردن مو با حنا آن‌قدر هم راحت نیست !! حنا یک نوع رنگ طبیعی و گیاهی است که مو را به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای درمی‌آورد . شما باید در هنگام رنگ کردن مو با حنا اقداماتی را انجام دهید زیرا حنا روی پوست و وسایل شما رنگ خود را برجای می‌گذارد . البته نکته دیگری که افراد …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو
طرز استفاده از بابونه برای رنگ مو
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *