طبع عرق شیرین بیان چیست

دوره مقدماتی php
طبع عرق شیرین بیان چیست
طبع عرق شیرین بیان چیست



فواید شیرین بیان برای سلامتی 

شیرین بیان گیاهی است که برخلاف نامش تلخ است اما خواص فوق العاده ای دارد. حتماً شنیده اید که از این گیاه برای درمان سرفه استفاده می شود. هم اکنون نیز از این گیاه در ترکیب شربت های ضد سرفه استفاده می شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می کند؛ چون حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است. در این مطلب گوشه ای از خواص درمانی این گیاه را مرور می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

طبع عرق شیرین بیان چیست

دوره مقدماتی php

خواص شیرین بیان :

گیاه شیرین بیان 

 

در شیرین بیان بیش از 300 ترکیب مختلف وجود دارد که برخی از آنها خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی دارند.

 

التهاب و عفونت پوست :

ریشه شیرین بیان ممکن است به درمان اگزما کمک کند. اگزما می تواند باعث خارش، قرمزی ، پوسته پوسته شدن و التهاب شود. 

عصاره ریشه شیرین بیان ممکن است در برابر باکتری هایی که می توانند پوست را آلوده کنند، مؤثر باشد. براساس یک مطالعه در مجله تحقیقات دارویی ایران این مطالعه نشان داد که فعالیت ضد میکروبی در برابر استافیلوکوکوس اورئوس وجود دارد که می تواند باعث عفونت های پوستی مانند سلولیت و فولیکولیت شود. در این مطالعه محققان از عصاره هایی از برگ و ریشه گیاه استفاده کردند.

 

ناراحتی معده و زخم معده :

عصاره حاوی گلابریدین و گلابرون ، که فلاونوئیدهای موجود در ریشه شیرین بیان هستند ، در تسکین ناراحتی معده مؤثر است. عصاره باعث کاهش حالت تهوع ، درد معده و سوزش سردل می شود. عفونت با باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری می تواند باعث ایجاد زخم معده در برخی افراد شود. تحقیقات نشان می دهد که عصاره شیرین بیان ممکن است به از بین بردن باکتری هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.

 

هپاتیت C : 

عصاره شیرین بیان حاوی ترکیبات مختلفی بوده که مهمترین آن گلیسریزین می‌باشد. گلیسیریزین ممکن است به درمان هپاتیت C ، ویروسی که کبد را آلوده می کند ، کمک کند. بدون درمان ، هپاتیت C می تواند باعث التهاب و آسیب طولانی مدت کبد شود. محققان گزارش داده اند که گلیسیرریزین فعالیت ضد میکروبی علیه هپاتیت C در نمونه های سلولی را نشان می دهد و ممکن است نوید به عنوان یک درمان آینده برای این ویروس داشته باشد.

 

پزشکان در ژاپن برای درمان افرادی که به هپاتیت مزمن C مبتلا هستند ، از یک نوع تزریقی گلیسیرریزین استفاده می کنند که به درمان های دیگر پاسخ نمی دهد. نتایج مطالعات آزمایشگاهی در ژاپن نشان می دهد که ممکن است برای این امر مفید باشد.

 

پوسیدگی دندان :

برخی تحقیقات نشان می دهد که شیرین بیان ممکن است به از بین بردن باکتری های موجود در دهان که باعث پوسیدگی دندان ها می شود ، کمک کند. با این حال ، اگرچه شیرین بیان فعالیت ضد باکتریایی را در آزمایشگاه نشان داده است ، اما مطالعات انسانی هنوز اثبات نکرده است که دارای هرگونه قدرت مبارزه با پوسیدگی است.  

 

گلو درد : 

گلیسیریزین که یکی از ترکیبات مهم موجود در شیرین بیان است به کاهش التهاب در مجاری تنفسی کمک زیادی می کند. این ترکیب مفید مانع رشد و اثرات بیماری زای اکثر ویروس ها می شود. امروزه این ماده در ترکیب داروهای مربوط به بیماری های تنفسی قرار داده می شود و برای تسکین علائمی مانند سرفه و گلودرد موثر عمل می کند. این گیاه همچنین باعث روان شدن خلط شده و مجاری تنفسی را باز می کند. در واقع شیرین بیان ویروس هایی که مجاری هوایی را تهدید می کنند نابود می سازد.

 

خاصیت شیرین بیان

 

طبع عرق شیرین بیان چیست

عوارض شیرین بیان:

مصرف دوز نامناسب مکمل های شیرین بیان می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

دوز شیرین بیان به شرایطی که نیاز به درمان دارد بستگی دارد. با این حال ، مردم هرگز نباید مقادیر زیادی شیرین بیان را مصرف کنند.

– افرادی که فشار خون بالا دارند و یا پتاسیم پایینی ندارند ، باید از مصرف شیرینی شیرین بیان و مکمل های گلیسیرریزین به طور کلی خودداری کنند.

 

مصرف زیاد شیرین بیان باعث کاهش سطح پتاسیم می شود. طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ، این می تواند منجر به موارد زیر شود:

ضربان قلب غیر طبیعی

فشار خون بالا

ورم

بی حالی

  • عکسهای غمگین پسرانه بدون متن
  • نارسایی احتقانی قلب

     

    سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهار می دارد که مصرف کمتر از 100 میلی گرم در روز اسید گلیسیریزیزک بعید است که در اکثر بزرگسالان عوارض جانبی داشته باشد. 

     

    زنان باردار نباید مقادیر زیادی شیرین بیان مصرف کنند. یک مطالعه نشان داد که گلیسیریزه موجود در شیرین بیان می تواند به مغز در حال رشد جنین آسیب برساند و منجر به مشکلات شناختی بعدا در زندگی شود. یک مطالعه قدیمی نشان داد که مصرف زیاد شیرین بیان در دوران بارداری می تواند منجر به تولد زودرس شود.

     

    خواص شیرین بیان

     

    تداخلات دارویی :

    داروهایی که با شیرین بیان تعامل دارند عبارتند از:طبع عرق شیرین بیان چیست

    داروهای پتاسیم کم 

    داروهای فشار خون

    دیورتیک ها ، قرص های آب نیز نامیده می شوند

    داروهای ضربان قلب

    رقیق کننده خون مانند وارفارین  

    استروژن ، هورمون درمانی  

    کورتیکواستروئیدها

     

    نحوه استفاده از ریشه شیرین بیان :

    نوشیدن چای شیرین بیان راهی آسان برای داشتن شیرین بیان در رژیم غذایی است.

    شیرین بیان به شکل قرص های جویدنی ، عصاره مایع ، کپسول ها ، پودر و عرق شیرین بیان نیز موجود است.

     

    گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

     

     

    داروخانه گیاهی بیتوته

    لذت نوشیدن آب سالم و گوارا

    موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

    از بهترین متخصصان کودک آنلاین مشاوره بگیر

    درمان فوری و بدون درد کیست مویی

    رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

    بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    تشخیص و درمان اختلالات جنسی

    خرید گیفت کارت اپل

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    عرق شیرین بیان ، خواص ، طبع ، طریقه مصرف و مضرات شیرین بیان گرداوری شد

     

    شیرین بیان گیاه بومی ناطق مدیترانه است و در ایران در اکثر نقاط کشور می روید . شیرین بیان گیاهی است چند ساله و دارای ساقه ای بطول یک متر که در نواحی معتدل تا ارتفاع دو متر می رسد . برگهای آن مرکب از تعدادی برگچه های فدر و سبزرنگ می باشد . گلهای آن برنگ بنفش ، سفید . زرد است  میوه آن مانند نیام و محتوی 5 تا 6 دانه می باشد .طبع عرق شیرین بیان چیست

    ریشه شیرین بیان بطور خیلی عمیق در زمین فرو می رود . پوست ریشه قهوه ای سیر وس یاه است . مغز ریشه زرد رنگ بوده و طعم آن بسته بانواع مختلف تغییر می کند . مثلا شیرین بیان اسپانیا طعم ملایم درد در حالیکه شیرین بیان یونان دارای طعم تلخ است .

    ترکیبات شیمیایی:ریشه شیرین بیان دارای گلوکز ،‌ساکاروز ، آسپاراژین ، مواد آلبومیدی ،‌رزین و کمی اسانس میباشد . ماده اصلی که باعث شیرینی این گیاه است گلیسیرین خوانده می شود . در شیرین بیان ماده ای بنام لکوریتی جننی چالکون وجود دارد که خاصیت دفع اسپاسم عضلات را دراست .

     

    شیرین بیان از نظر طب قدیم ایران معتدل است .

     

    1)مهمترین خاصیت شرین بیان که جدیدا کشف شده است و در آلمان و اروپا و آمریکا ساتفاده می شود درمان کننده زخم معده و سرطان معده است برای این منظور شربت شیرین بیان را تهیه کرده و هر روز بمقدر یک قاشق غذا خوری قبل از غذا به مریض بدهید و اگر این عمل را تا 4 ماه تکرار کنید شخص معالجه خواهد شد .

    2)برای تقویت عمومی بدن مفید است

    3)خوردن آن از پیری جلوگیری می کند

    4)برای نرم کردن سینه موثر است

    5)زخم ها و تاول های پوست را با چای شیرین بیان شستشو دهید تا زود خوب شود .

    6)ملین است و معمولا آنرا با گیاهان دیگر مخلوط می کنند که انقباضات را کم می کند

    7)مدر و عرق آور است

    8)برای برطرف کردن زخم و التهاب دهان ریشه شیرین بیان را بمکید .

    9)سرفه را برطرف می کند

    10)ورم معده را برطرف می کند

    11)تنگی نفس را تسکین می دهد

    12)برای درمان سوء هاضمه مفید است

    13)برای از بین بردن نفخ شکم مفید است

    14)چشم را تقویت کرده و رفع سردرد می کند برای این منظو از فرمول زیراستفاده کنید :

    2 گرم ریشه شیرین بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید سپس آنرا در آب خیس کرده و هر روز بخورید.

    15)برای درمان موخوره چای شیرین بیان را به سر بمالید .

    16)برای رفع بوی بد زیر بغل و پا از برگ های شیرین بیان پماد درست کرده و در این قسمت ها بگذارید .

     

    دم کرده شیرین بیان : مقدر 50گرم ریشه بدون پوست شیرین بیان را آسیاب کرده و در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید مدت 10 دقیقه دم بکشد .

    جوشانده شیرین بیان : 20 گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در 100 گرم آب ریخته و آنقدر بجوشانید که دو سوم آن باقی بماند .طبع عرق شیرین بیان چیست

    شربت شیرین بیان : ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و با آب مخلوط کرده و آنقدر بجوشانید تا غلیظ شود

    تکه های شیرین بیان : مانند آب نبات می توانید در دهان گذاشته و بمکید .

    استفاده زیاد از شیرین بیان برای طحال مضر است و اگر می خواهید از شیرین بیان برای برطرف کردن بیماری و برای مدت طولانی استفاده کنید بهتر است آنرا با کتیرا بخورید .

     

    معالج زخم معده و اثنی عشر ، مفید در امراض ریوی ، مسکن تشنگی و التهاب معده ، نرم کننده سینه ، مقوی اعصاب ، برطرف کننده گرفتگی صدا ، ضد ترشی معده ، مفید برای ورمهای چشم و گلو و بینی

     

    طبیعت گرم

     

    نیم ساعت قبل از غذا میل شود یک استکان میل شود

    با دلگرم همراه باشید تا با فواید شیرین بیان بیشتر آشنا شوید.

    طبع عرق شیرین بیان چیست

    شیرین بیان از جمله گیاهان دارویی خودرو است و کمتر مورد کشت قرار می‌گیرد. برگ های آن مرکب است و از 4 تا 7 زوج برگ به اضافه یک برگچه انتهایی تشکیل یافته ‌است که به سبب ترشح شیره، چسبنده‌اند. گل های این گیاه به رنگ های ارغوانی، زرد یا بنفش یا آبی مایل به سفید هستند و میوه‌اش شامل 5 تا 6 دانه مایل به قهوه‌ای است. ریشه و ساقه زیرزمینی آن مصرف دارویی دارد.

    قسمت مورد استفاده شیرین بیان، ساقه‌های زیرزمینی و ریشه‌های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. مهم‌ترین ماده ای که موجب شیرینی شیرین بیان می شود، ترکیب موجود در ریشه‌های گیاه به نام اسید گلیسریزیک است که 50 برابر شکر شیرینی دارد. اسید گلیسریزیک با افزایش سن گیاه افزایش می‌یابد.

    ترکیبات موجود در ریشه شیرین بیان برای مقابله با پوسیدگی دندان مفید هستند. همچنین خاصیت ضدمیکروبی داند، بنابراین می‌توان از شیره این گیاه به عنوان ماده ضدپوسیدگی در محلول‌های شستشوی دهان و نیز خمیر دندان‌ها استفاده کرد.

    نام‌های دیگر آن: مهک، بیخ مهک، متکی، میجو، مژو، سوس، اصل‌السوس، مجو، مگ و مخ می‌باشد.

    طبع عرق شیرین بیان چیست

    1. طبع آن گرم و خشک است.2. برای آنژین 10 گرم شیرین‌بیان را در 250 سی‌سی آب سرد ریخته حرارت می‌دهیم تا به جوش آید سپس 5 دقیقه بجوشد 12 ساعت بگذارید بماند سپس صاف نموده طی چند نوبت تا شب به مدت یک هفته بنوشید.3. برای گرفتگی حنجره و صدا از روش شماره 2 استفاده شود.

    4. برای عفونت گلو و برونشیت از روش شماره 2 استفاده شود.5. برای یبوست مانند شماره 2 تهیه گردد یک استکان آخر شب و یک استکان صبح ناشتا بنوشید.6. برای دل دردی که در اثر سوءهاضمه باشد یک فنجان از جوشانده ریشه شیرین‌بیان میل شود. طرز تهیه جوشانده ماننده شماره 2 می‌باشد.

    7. جهت برطرف کردن سنگینی معده و هضم غذا بعد از غذا یک فنجان از جوشانده شیرین‌بیان میل شود.8. مصرف شیرین‌بیان باعث طول عمر می‌شود.9. برای خونریزی لثه‌ها روزی 2 بار با جوشانده شیرین‌بیان دهان‌شویه شود و برای تهیه این محلول 20 گرم در200 سی‌سی آب‌ سرد مخلوط‌ کرده بجوشد 15 دقیقه دم‌کرده صاف ‌نموده میل ‌شود.10. برای زکام از روش آنژین استفاده گردد.

    11. برای درد مثانه از جوشانده شیرین‌بیان که شرح آن در روش شماره 2 آمده است استفاده کنند.12. حبس‌البول از روش شماره 2 استفاده گردد.13. برای ورم و قرمزی چشم 50 گرم شیرین‌بیان در یک لیتر آب سرد جوشانده 12 ساعت بماند سپس صاف نموده چشم را بشوئید.

    14. ریشه شیرین‌بیان 4 گرم در 250 سی‌سی آب سرد جوشانده سپس دم‌کرده هر 6 ساعت یک فنجان بنوشند خلط‌آور می‌باشد.15. جهت زخم معده 3 گرم در 150 سی‌سی آب جوشانده دم‌کرده به مدت 12 ساعت بماند سپس روزی 3 فنجان بنوشید.

    16. کسانی که فشار خون دارند از خوردن شیرین‌بیان خودداری کنند.17. برای بیماران دیابتی شیرین‌بیان ممنوع می‌باشد.18. کسانی که بحران‌های کبدی دارند منجمله صفرا و سیروز کبدی نباید استفاده کنند.19. مدت استفاده شیرین‌بیان نباید بیش از 3 هفته باشد.20. شیرین‌بیان تقویت‌کننده غده‌های فوق کلیوی می‌باشد.21. کسانی که می‌خواهند ترک دخانیات کنند هر زمان که می‌خواهند سیگار بکشند به جای آن ریشه شیرین‌بیان را بمکند.

    22. خوردن شیرین‌بیان ضد سرطان است.23. برای درمان زخم معده روزی 2 گرم شیرین‌بیان را با عسل مخلوط نموده میل کنند.24. سعی کنید پوست ریشه شیرین‌بیان را جدا نموده از مغز آن استفاده کنید زیرا ممکن است پوست آن سمی باشد چون مار ریشه این گیاه را زیاد دوست دارد و خودش را به آن می‌مالد.

    25. کسانی که فشار خون آن‌ها بالا است بعد از خوردن شیرین‌بیان آب هندوانه بنوشند.26. برای درمان لکه‌های سفید و زردی چشم برگ شیرین‌بیان را سائیده پودر آن را به چشم بکشند.27. برای رفع بوی بد بدن، زیر بغل و بین انگشتان پا برگ شیرین‌بیان را به صورت ضماد بگذارید.28. برای درمان سوختگی‌های شدید برگ خشک شیرین‌بیان را سائیده با روغن زیتون مخلوط نموده به صورت مرهم بمالند.

    29. برای درمان زخم‌ها و بریدگی پودر برگ خشک شیرین‌بیان را بپاشید.30. برای تقویت اعصاب ابتدا ریشه شیرین‌بیان را در آب سرد خیسانده سپس می‌جوشانیم 12 ساعت بماند صاف نموده و از این جوشانده روزی 3 فنجان بنوشند.31. برای تقویت نیروی جنسی 40 گرم پودر شیرین‌بیان را با 150 گرم عسل مخلوط نموده روزی یک قاشق چایخوری میل شود.

  • عکس خواننده های مرد افغانی
  • 32. برای جلای صورت 2 گرم ریشه شیرین‌بیان، یک گرم شکر، یک گرم رازیانه را در 200 سی‌سی آب خیسانده سپس حرارت داده صاف نموده روزی 3 فنجان بنوشند.

    33. جهت افزایش ترشحات ‌عادت‌ماهانه ازجوشانده شیرین‌بیان بنوشند.34. رب‌السوس از عصاره شیرین‌بیان بدست می‌آید به این صورت که 80 گرم ریشه شیرین‌بیان را خرد نموده سپس در 800 گرم آب مقطر به مدت 12 ساعت خیسانده و باز مجدداً می‌گذاریم بماند تا ته‌نشین شود آن‌گاه آب صاف شده را با حرارت غیر مستقیم (بن‌ماری) حرارت داده تا غلیظ شود این عصاره برای تمام مواردی که گفته شد مفید می‌باشد روزی 3 قاشق مرباخوری میل شود.

    35. کسانی که تصلب شرائین دارند به مدت یک هفته از جوشانده شیرین بیان که در دستورهای قبلی آمده است میل کنند.

    36. کسانی که فشارخون آن‌ها پائین است از جوشانده شیرین‌بیان استفاده کنند.37. برای تنگی‌نفس از جوشانده شیرین‌بیان روزی 3 فنجان بنوشند.38. برای جلوگیری از ریزش مو با جوشانده شیرین بیان موها را ماساژ دهید.

    39. برای تب‌های مزمن 2 گرم ریشه شیرین بیان را در 150 سی‌سی آب‌ جوشانده 12 ساعت بماند سپس صاف نموده با 2 گرم ترنجبین مخلوط نموده در 2 نوبت میل شود.40. ریشه شیرین‌بیان برای سرطان پوست، معده و خون مفید می‌باشد.41. برای درمان انگل 50 گرم ریشه شیرین‌بیان و 50 گرم رازیانه را مخلوط نموده روزی 5 گرم به مدت 5 روز میل شود.

    42. برای رفع بیماری بلغم شیرین‌بیان مفید می‌باشد.43. جهت بواسیر از جوشانده شیرین‌بیان میل شود.44. برای اسید اوریک از جوشانده شیرین‌بیان استفاده شود.

    45. جهت سوزش مجاری ادرار 10 گرم شیرین‌بیان را در 250 سی‌سی آب سرد خیس نموده سپس با حرارت ملایم جوشانده 12 ساعت بماند صاف کرده با کمی عسل شیرین نموده میل شود.46. برای ورم پروستات از روش شماره 45 استفاده شود.

    طبع عرق شیرین بیان چیست

    مورد احتیاط مصرف عرق شیرین بیان

    عرق شیرین بیان در زنان باردار , کودکان زیر۷سال, افراد با فشار خون بالا و اختلالات غده تیروئید مصرف نشود.

    نسخه تکمیلی درطب سنتی به تو صیه سایت بوعلی باب سلامتی برای درمان زخم معده:

    جهت درمان زخم معده و ورم معده پرهیز شود:

    حبوبات – لبنیات – چای پررنگ – اسفناج – گوجه فرنگی – بادمجان – غذاهای سرخ کرده و پرچرب – ادویه های تند- غذاهای آبدار.

    گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

    مرجان امینی

     

    شیرین بیان به شیرازی مهک و بیخ آن را بیخ مهک و به اصفهانی مژو گویند. به ترکی شیرین بیان و به هندی ملهتی جیتهی مدومرتی نیز و به فرنگی گلیسربزه نامند.نام عربی آن سُوس و نام علمی آن Glycyrrhiza glabra L. var.glabra است.

    شیرین بیان گیاهی خودرو است که در بسیاری از نقاط ایران رویش دارد و در بسیاری از مراتع و کشتزارها به عنوان علف هرز محسوب می شود.در منابع طب سنتی ایران از این گیاه به عنوان سوس نام برده می شود و این گیاه را به عنوان گیاه گرم و تر معرفی کرده اند و کاربردهای مختلفی برای آن ذکر شده است.

    مزاج شیرین بیان گرم و خشک است؛ گرم در دوم و خشک در اول و با رطوبت غرویه.

    این گیاه در موارد زیر و تحت نظرات پزشک متخصص طب سنتی ایران کاربرد دارد:* مهم ترین و شناخته شده ترین موارد مصرف شیرین بیان برای رفع مشکلات معده مانند بدهضمی های معده، نفخ، التهابات معده، درد معده، ورم معده و ترش کردن است که تاثیر بسیاری دارد.* شیرین بیان در درمان سرفه و به عنوان نرم کننده سینه و حلق هم کاربردهای موثری دارد.* از عصاره شیرین بیان برای رفع مشکل گوشه کردن ناخن و دفع عفونت آن می توان استفاده کرد.* شیرین بیان برای برطرف کردن عفونت ادراری، زخم های کلیه و مثانه و درمان تب های طولانی مدت هم بسیار مفید است.* شیرین بیان ملین و در واقع تلیین کننده ی مزاج است.* در موارد التهاب زبان (زبان قرمز و یا ترک خورده) به صورت مکیدنی یا دهان شویه کاربرد دارد.* کمپرس چشم در ورم ملتحمه یا بلفاریت با شیرین بیان موثر خواهد بود.طبع عرق شیرین بیان چیست

    * افراد مبتلا به هپاتیت های مزمن* امراض ناشی از احتباس صفرا و سیروز کبدی* نارسایی های شدید کلیوی

    * دیابت شیرین* آریتمی های قلبی* پرفشاری خون* انقباضات و اختلالات عصبی و عضلانی* زنان باردار و شیرده* افرادی که دخانیات مصرف می کنند:مصرف دخانیات به همراه شیرین بیان سبب ایجاد مسمومیت می شود و اینکه برخی کارخانه های دخانیات از شیرین بیان به عنوان طعم دهنده و خوش بو کننده استفاده می کنند، کار خطرناکی است.

    شیرین بیان را به صورت قطعات کوچک ریشه گیاه به قطر 5/0 سانتی متر و طول 1/5 سانتی متر می توان از بازار گیاهان دارویی تهیه کرد.* مهم ترین قسمت شیرین بیان ریشه آن است که هم می توان آن را جوشاند و هم ریشه آن را پودر کرد و پودر آن را جوشاند که هنگام جوشیدن ماده سیاه رنگی از آن خارج می شود و به عنوان شربت شیرین بیان عرضه می شود.* نوع دیگری از شربت های شیرین بیان را نیز با حرارت زیاد تبدیل به رب شیرین بیان می کنند که همان خواص مثبت را بر روی معده و درمان سرفه دارد اما به دلیل غلظت زیاد نباید به مقدار فراوان مصرف شود.* گاهی تمام مایع شیرین بیان را از آن گرفته و به عنوان عصاره خشک آن به فروش می رسانند که به شکل سنگی و بسیار محکم است که در این حالت ماندگاری آن بیشتر است.


    مصرف روزانه بیش از 70 گرم پودر ریشه به مدت بیش از 6 ماه ممکن است باعث احتباس آب و سدیم در بدن، کاهش پتاسیم و افزایش فشارخون گردد. این عوارض با قطع مصرف دارو در مدت دو هفته برطرف می شود.

    * شیرین بیان با اسیدها و املاح فلزات سنگین ناسازگاری دارد و اسیدها قدرت اثر شیرین بیان را کم می کنند.* اگر مدرهای تیازید مصرف می کنید، فرآورده های شیرین بیان مصرف نکنید چون مصرف آن ها می تواند با مصرف شیرین بیان تداخل ایجاد کند و در نتیجه سبب می شود تا پتاسیم زیادی را از دست بدهید.



    شیرین‌ بیان یا مهک، گیاهی خودرو از تیره باقلاییان است که دارای برگ‌ های مرکب بوده، گل هایی به رنگ آبی، ارغوانی و زرد دارد، میوه‌ ی آن شامل 5 تا 6 دانه قهوه ای رنگ است و ریشه و ساقه زیر زمینی آن که به رنگ قهوه ای یا سیاه می باشد، مصرف دارویی دارد.

    ریشه شیرین بیان به خاطر خواص دارویی برای درمان بیماری های معده و روده به شهرت رسیده و فواید فراوانی نیز برای پوست صورت و موهای سر دارد. همچنین دمنوش شیرین بیان به لاغری و کاهش وزن، کاهش دردهای قاعدگی زنان و درمان ناباروری مردان کمک به سزایی می کند.

    در ادامه همراه ما باشید تا با فواید گیاه شیرین بیان و مقدار مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

    توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی و فلاونوئید های موجود در ریشه شیرین بیان و همچنین خواص ضد التهابی آن به درمان آکنه و جوش صورت و قرمزی ناشی از جوش کمک می کند.طبع عرق شیرین بیان چیست

    استفاده از ماسک شیرین بیان به کاهش لکه های پوستی کمک کرده و باعث روشن شدن و سفیدی پوست صورت می شود.

    ماسک روشن کننده پوست با شیرین بیان

    یک فنجان دمنوش شیرین بیان را با یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و بر روی صورت خود بمالید، بگذارید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

    شیرین بیان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد، برای درمان خارش و قرمزی ناشی از اگزما و پسوریازیس مفید می باشد.

    ریشه شیرین بیان یکی از بهترین روش های طبیعی برای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی محسوب می شود. برای درمان آفتاب سوختگی، کافی است یک فنجان دمنوش شیرین بیان را با یک فنجان آب خیار تازه ترکیب کنید و بر روی پوست آسیب دیده بمالید.

    فلاونوئیدها و فیتو استروژن ها موجود در شیرین بیان و همچنین خواص ضد التهابی آن، به درمان شوره سر کمک می کنند.

    ماسک مو شیرین بیان

    مقداری حنا را در یک لیوان دمنوش شیرین بیان بریزید و بر روی پوست سر بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس بشویید.

    گلیسیرریزین موجود در شیرین بیان، باعث سم زدایی و پاک سازی کبد شده و به دلیل خواص ضد ااتهابی که دارد، اثرات استرس اکسیداتیو بر روی کبد را کاهش می دهد.

    مطالعات نشان داده که مصرف ریشه شیرین بیان می تواند به درمان کبد چرب غیر الکلی کمک کند.

    تحقیقات اولیه نشان می دهد که فلاونوئید های موجود در ریشه شیرین بیان، باعث کاهش اکسیداسیون چربی در بدن شده و می توانند به لاغری و کاهش وزن کمک کنند.

    در طب سنتی از ریشه شیرین بیان بیشتر برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شود؛ ریشه شیرین بیان به دلیل مقادیر بالای گلیسیرریزین و همچنین خواص ضد التهابی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان زخم معده، سوزش سر دل و مسمومیت غذایی محسوب می شود.

    شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی قوی است و می تواند به درمان سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

    شیرین بیان به دلیل مقادیر بالای گلیسیرریزین موجود در آن، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد.

    همچنین شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی است و با پاک سازی سیستم تنفسی به درمان گلودرد و سرفه کمک می کند.

    برای درمان گلو درد و سرفه، بهتر است دمنوش شیرین بیان را یک تکه چوب دارچین و یک بند انگشت زنجبیل تازه تهیه کنید.

    ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی بوده و یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان سندروم پیش از قاعدگی و همچنین درد پریود محسوب می شود.

    علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که مصرف ریشه شیرین بیان در دوران یائسگی، گر گرفتگی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

    مطالعات نشان داده که گلیسیرریزین موجود در شیرین بیان با کاهش سطح تستوسترون در بدن زنان، به درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک، کمک می کند.

    مطالعات در ایتالیا نشان داده که ریشه شیرین بیان با افزایش سطح هورمون تستوسترون و همچنین افزایش تعداد اسپرم در مردان به درمان اختلالات نعوظ و ناباروری در مردان کمک می کند.

    شیرین بیان با اثر بر روی غدد فوق کلیه، باعث تنظیم سطح کورتیزول در بدن شده و به این ترتیب استرس و اضطراب را درمان می کند.

    در طب سنتی چینی از شیرین بیان برای درمان انواع سرطان، استفاده می شود. همچنین برخی مطالعات نشان داده که ریشه شیرین بیان می تواند به درمان سرطان سینه و سرطان پروستات کمک کند.

    شیرین بیان به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد، خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بوی بد دهان را کاهش می دهد.

    می توان دمنوش شیرین بیان را به عنوان یک دهانشویه طبیعی استفاده کرد.

    شیرین بیان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان درد و تورم ناشی از روماتیسم می باشد.طبع عرق شیرین بیان چیست

    گلابریدین یک فلاونوئید موجود در شیرین بیان است که از آسیب های اکسیداتیو در مغز جلوگیری کرده و با بهبود حافظه و عملکرد های شناختی، خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش می دهد.

    شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی قوی است و به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید هایی که دارد، باعث توقف مرگ سلول های نورونی شده و خطر ابتلا به بیماری ام اس را کاهش می دهد.

    زیاده روی در مصرف شیرین بیان، با کاهش سطح پتاسیم خون و افزایش کورتیزول در بدن، باعث افزایش فشار خون بالا شده و ضربان قلب را افزایش می دهد.

    متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از مصرف شیرین بیان، اجتناب کنند چون می تواند باعث افزایش فشار خون شود و همچنین ممکن است خطر سقط جنین در زنان باردار را افزایش دهد.

    علاوه بر این چون شیرین بیان سطح کورتیزول خون را افزایش می دهد، می تواندباعث انقباضات رحمی شده و باعث زایمان زودرس شود.

    توصیه می شود که کودکان زیر 10 سال به هیچ وجه نباید از شیرین بیان استفاده کنند چون ممکن است باعث افزایش فشار خون در آن ها شود.

    ریشه شیرین باعث کاهش سطح پتاسیم در بدن یا هیپوکالمی شده که می تواند ضعف عضلانی را در پی داشته باشد.

    مصرف ریشه شیرین بیان می تواند باعث تشدید بیماری های کلیوی شد.

    طبیعت شیرین بیان معتدل است. شیرین بیان حاوی مقادیر بالای کلسیم، کولین، آهن، منیزیم، نیاسین، پانتوتنیک اسید، فسفر، پتاسیم، ریبوفلاوین، سلنیوم، سیلیکون، تیامین، ویتامین E، روی، فلاونوئید ها، گلوکز، ساکارز، آسپارژین و گلیسیرریزین می باشد.

    شیرین بیان، بومی اروپا و آسیاست و در بیشتر مناطق ایران به ویژه در شهرستان خاتم مروست، آذربایجان و شهرستان اقلیدبه فراوانی یافت می شود.

  • عکس پروفایل خیلی غمگین دل شکسته
  • امروزه از ریشه شیرین بیان بیشتر به عنوان شیرین کننده، برای تهیه آب نبات استفاده می شود.

    گونه اسپانیایی : میوه آن صاف و بدون کرک است و قطر ریشه ی آن به 6 تا 18 میلی‌ متر می رسد.

    گونه روسی : برگ‌ های آن چسبناک است، ریشه‌ های زیادی به قطر 5 سانتیمتر دارد که قهوه ای رنگ هستند و شیرینی ملایمی دارند.

    گونه ترکی : ضخامت ریشه این گونه از شیرین بیان، حدود 8 سانتیمتر است.

    گونه ایرانی : ریشه های ضخیم تری نسبت به گونه های دیگر دارد.

    توصیه می شود که عصاره شیرین بیان را حداکثر تا 30 میلی گرم / میلی لیتر در روز استفاده کنید.

    سازمان بهداشت جهانی، دوز توصیه شده برای پودر ریشه شیرین بیان را حداکثر تا 75 میلی گرم در روز توصیه کرده است.

    پودر شیرین بیان بیشتر برای درمان اگزما و آکنه استفاده می شود.

    توصیه می شود که چای و دمنوش شیرین بیان را فقط به اندازه ی 1 فنجان در روز مصرف کنید. چای و دمنوش شیرین بیان بیشتر برای درمان زخم معده، سرماخوردگی و سرفه و استرس استفاده می شود.

    ریشه های خشک شیرین بیان را تمیز بشویید. در یک قوری به ازای هر فنجان آب جوش یک قاشق غذا خوری ریشه شیرین بیان بریزید و بگذارید با حرارت پایین به مدت 3 دقیقه خوب بجوشد، از روی اجاق گاز بردارید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.طبع عرق شیرین بیان چیست

    دمنوش شیرین بیان آماده است در فنجان بریزید و بنوشید.

    در ادامه بخوانید : خواص دمنوش گل گاوزبان

    منابع : healthline – draxe – selfhacked – naturalfoodseries – stylecraze

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    شیرین‌ بیان یک گیاه دارویی گرم و تر و قابل‌استفاده در داروسازی و صنعت شیرینی و شکلات است. از شیرین‌بیان و بیشتر از ریشه شیرین‌بیان به‌عنوان داروی گیاهی مفید جهت تقویت معده، قوای عمومی بدن، دستگاه گوارش، درمان دستگاه تنفسی، بهبود آرتروز، عفونت ادراری، رفع اختلالات دوران عادت ماهیانه و از بین بردن سموم بدن استفاده می‌شود.

    شیرین‌بیان Licorice    نام علمی:  Glycyrrhiza glabra

    یکی از گیاهانی که در گروه علف‌های هرز اما مفید قرار می‌گیرد و باید بشناسیم و بدانیم تا چه حد می‌تواند در درمان انواع بیماری‌ها به ما کمک کند، گیاه شیرین‌بیان است.
    ساقه‌ی شیرین‌بیان حدود یک متر است که اگر در مناطق مرطوب و جاهایی باشد که آب در سطح زمین به‌اندازه کافی باشد و آفتاب خوبی هم به این گیاه بتابد می‌تواند تا ۲ متر هم قد بکشد. برگ‌های سبزرنگ هستند و به ترتیب خاصی در دو طرف ساقه قرار می‌گیرند. شیرین‌بیان گل‌هایی به رنگ بنفش، سفید و زرد دارد که به‌مرور تبدیل به میوه‌هایی می‌شوند که دانه شیرین‌بیان در آن قرار می‌گیرد. قسمت مهم دیگر شیرین‌بیان، ریشه آن است که میزان فرورفتگی آن در زیرزمین زیاد است و رنگ پوست ریشه قهوه‌ای خیلی تیره و مایل به سیاه و داخل ریشه هم زردرنگ است.
    برای این‌که از خواص مفید شیرین‌بیان بهره ببریم از قسمت ریشه و ریزوم آن استفاده می‌کنیم. به ریشه‌های فرعی و یا ساقه‌هایی که در زیرزمین قرار دارند، ریزوم می‌گویند. ریزوم ها در کنار ریشه‌های اصلی می‌رویند و با قطع هرکدام از آن‌ها نه‌تنها رشد گیاه متوقف نمی‌شود که باعث جوانه زدن و تکثیر گیاه هم می‌شود.
    از شیرین‌بیان در داروسازی و از عصاره شیرین‌بیان برای شیرین کردن مواد خوراکی و غذایی و در شیرینی و شکلات‌سازی هم استفاده می‌شود.
    در کشورهای مختلف از فراورده‌های متنوع شیرین‌بیان جهت کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. برای مثال در تهیه آب‌نبات‌ها و شکلات‌ها، برای خوش‌بو کردن دهان و به‌عنوان چاشنی غذاهای خوش‌طعم، شیرین‌بیان را انتخاب می‌کنند.

    خاصیت دارویی و درمانی شیرین‌بیان

    شیرین‌بیان گیاهی با طبیعت گرم و تر است؛ اما ازنظر طب قدیم در گروه معتدل قرار می‌گیرد.شیرین‌بیان را در صورتی استفاده کنید که:طبع عرق شیرین بیان چیست

    انواع شکل مصرفی شیرین‌بیان

    برای این‌که از خواص خوراکی، درمانی و دارویی گیاه شیرین‌بیان بهره‌مند شوید، می‌توانید آن را به شکل‌های مختلف استفاده کنید که شامل موارد زیر است:

    نکات مهمی که در مورد مصرف شیرین‌بیان باید بدانید:

    با تشکر از شما دوست گرامی
    در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید بهفروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

    درتلاش هستیم تا عرقیجات سنتی ایران عزیزمان را به سفره های شما عزیزان بازگردانیم . سعی برآن داریم که بجای نوشابه های مضر ، مصرف عرقیجات گیاهی را تبلیغ کنیم.

    […] بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی تاثیر بسزایی دارد. گشاه شیرین بیان سیستم ایمنی بدن را با افزایش سطح اینترفرون ارتقا داده […]

    […] -درمان پروستات به کمک دم‌نوش شیرین‌بیان […]

    برای بار بعدی نظر من، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید.

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


    ایمیل شما:


    درتلاش هستیم تا عرقیجات سنتی ایران عزیزمان را به سفره های شما عزیزان بازگردانیم . سعی برآن داریم که بجای نوشابه های مضر ، مصرف عرقیجات گیاهی را تبلیغ کنیم.

    با تشکر از شما دوست گرامی
    در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید بهفروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

    طراحی شده در ایران | خرید خوب ، حق شماست،کافیست نگرش خود را تغییر دهید.ساخته شده با عشق در کاکوتی. | نیرو گرفته شده از سرور های قدرتمند سرور ستاپ

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » شیرین بیان: خواص و مضرات / خواص شیرین بیان ناشتا برای روده، معده، قاعدگی

    شیرین بیان (به انگلیسی Licorice) : برای مشکلات گوارشی و ریشه آن برای درمان دردهای معده مفید است.

    در موارد مسمومیت غذایی، زخم معده، سوزش سر دل، و کولیک، عصاره ریشه شیرین بیان به سرعت دیواره معده را ترمیم می کند.

    و این به علت ویژگی های ضد التهابی و تقویت کننده ایمنی اسید گلیسیریزین است.

    در این مقاله از نایریکا ما به خواص و مضرات شیرین بیان، خواص آن برای معده، میکروب معده و روده به صورت ناشتا، و تاثیر آن بر روی قاعدگی و طرز تهیه دمنوش و شیره شیرین بیان می پردازیم.طبع عرق شیرین بیان چیست

    با ما همراه باشید.

    شیرین بیان, خواص شیرین بیان, مضرات شیرین بیان, خواص شیرین بیان برای روده, خواص شیرین بیان برای معده, شیرین بیان و قاعدگی, خوردن شیرین بیان ناشتا, طرز تهیه دمنوش شیرین بیان, طرز تهیه شیره شیرین بیان, عکس گیاه شیرین بیان, خواص شیرین بیان برای میکروب معده

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    نصف یک قاشق چای خوری عصاره‌ی شیرین بیان را با ۴ قاشق چای خوری روغن جوجوبا ترکیب کنید و سپس، آن را در یک بطری تمیز نگهداری کنید.

    برای رفع کک و مک صورت، با استفاده از یک تکه پنبه، این ترکیب را روی نواحی مورد نظر پوست بمالید.

    ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس، پوست‌تان را با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.

    مصرف شیرین بیان به کاهش و کنترل علائم بیماری حرکت، در همه‌ی آدم‌ها، کمک می‌کند.

    جهت اجتناب از بروز احساس ناراحتی هنگام سفر می‌توانید مقداری آب نبات شیرین بیان نوش جان کنید.

    دو روش برای استفاده از شیرین بیان جهت سفید شدن پوست وجود دارد. فقط کافی است عصاره‌ی شیرین بیان، گوجه فرنگی، خیار، چوب صندل، و لیمو را با هم ترکیب، و میل کنید.

    برای درمان عفونت ویروس پاپیلوم انسانی (HPV)، به آسانی می‌توانید تکه‌ای از شیرین بیان را خرد کنید و مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست بمالید. این کار را چندین روز تکرار کنید.

    برای خلاصی از میخچه، نخست، یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را اندکی روغن خردل ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید.

    سپس، قبل از خواب، این خمیر را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید.

    آن‌ گاه، آن ناحیه را با یک باند ببندید و اجازه دهید تا صبح به همین شکل باقی بماند.

    در نهایت، آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تکرار کنید.

    خواص شیرین بیان

    برای درمان زخم‌های دهانی لازم است به اندازه‌ی یک قاشق غذاخوری شیرین بیان را خرد کنید، و سپس آن را در ظرفی حاوی دو فنجان آب بریزید.

    اکنون حدود دو تا سه ساعت صبر کنید تا شیرین بیان به خوبی در آب خیس بخورد. در نهایت، با استفاده از این محلول، چندین بار در روز دهان‌تان را بشویید.

    این کار را آن قدر تکرار کنید تا رخم‌های دهانی‌تان بهبود یابند.

    ابتدا، یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان و مقدار اندکی آب را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی درست شود.

    سپس، این خمیر را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید به تدریج خشک شود. بعد از آن، پوست‌تان را بشویید. این کار را روزی ۲ الی ۳ مرتبه انجام دهید.

    هم‌چنین می‌توانید ابتدا مقداری دمنوش شیرین بیان تهیه کنید، اجازه دهید کمی خنک شود، و سپس آن را به نواحی آسیب دیده بمالید.

    این کار را روزی ۳ الی ۴ بار انجام دهید.

    برای درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، شیرین بیان خشک شده را به مدت ۱۰ دقیقه به آب در حال جوش اضافه کنید؛ و سپس این جوشانده را از صافی عبور دهید.

    جوشانده‌ی شیرین بیان را روزی ۲ الی ۳ مرتبه، به مدت چند هفته، بنوشید. هم‌چنین، بعد از مشورت با پزشک، می‌توانید از مکمل‌های شیرین بیان نیز استفاده کنید.

    استفاده از خمیر شیرین بیان و روغن حیوانی یا کره‌ی تصفیه شده نیز می‌تواند به درمان موثر گوش درد کمک کند.طبع عرق شیرین بیان چیست

    به آسانی می‌توانید مقداری روغن حیوانی را گرم کنید و با استفاده از پودر شیرین بیان خمیر غلیظی بسازید.

    سپس، این خمیر را روی نواحی اطراف گوش‌تان (فقط قسمت‌های خارجی گوش) بمالید تا درد به سرعت تسکین یابد.

    این درمان خانگی، یکی از موثرترین روش‌ها برای تسکین گوش درد است که باید مرتبا انجام‌اش دهید.

    با استفاده از دمنوش گرم شیرین بیان می‌توانید با این مشکل مقابله کنید.

    جهت کاهش سریع نشانه‌های درماتیت آتوپیک باید روزی ۲ الی ۳ مرتبه دمنوش شیرین بیان بنوشید.

    نخست، یک فنجان شیرین بیان خشک شده، یک چهارم فنجان گل بابونه‌ خشک شده، ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری میخک کامل، و نصف فنجان ورقه‌ی دارچین را با هم ترکیب کنید و آن را در یک ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید.

    قبل از استفاده، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از این ترکیب را در ظرفی حاوی چند فنجان آب سرد بریزید.

    سپس، آن را به یک ماهیتابه‌ی تمیز منتقل کنید و با حرارت ملایم بجوشانید.

    اکنون، حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت۱۰ دقیقه با شعله‌ی کم حرارت ببیند.

    در نهایت، این دمنوش را در یک لیوان بزرگ بریزید، صاف کنید، و نوش جان فرمایید.

  • عکس پروفایل شاخی پسرونه
  • برای افزایش ضخامت و طول مو، فقط کافی است شیرین بیان، شیر، و زعفران با یکدیگر ترکیب کنید.

    نخست،‌ تمام این مواد را با هم مخلوط کنید. سپس، ‌این مخلوط را به موها و کف سرتان بمالید؛ اجازه دهید یک شب به همین حالت بماند.

    در نهایت، صبح فردا، موهای‌تان را بشویید. این درمان خانگی را هفته‌ای یک بار انجام دهید تا به نتایج مثبت برسید.

    برای کاهش این التهاب، به آسانی می‌توانید پیش از غذا، تکه‌ی کوچکی از شیرین بیان را به آرامی بجوید.

    این کار به درمان سوزش سر معده و زخم معده، و هم‌چنین پیشگیری از رشد باکتری‌های مضر در معده کمک می‌کند.

    برای تسکین درد دیورتیکولیت به آسانی می‌توانید پودر شیرین بیان را در یک فنجان آب بریزید و آن‌ها را به خوبی با هم ترکیب کنید.

    سپس، این ترکیب را به مدت چند دقیقه بجوشانید، از صافی عبور دهید، و ۳۰ دقیقه پیش از غذا، نوش جان کنید. این کار را روزی ۲ الی ۳ بار تکرار کنید.

    دو راه برای استفاده از شیرین بیان برای درمان گرفتگی سینه وجود دارد.

    به این منظور فقط کافی از شیرین بیان، پودر زنجبیل، و مقداری آب داغ تهیه کنید. در روش اول، نخست باید شیرین بیان را در آب داغ بریزید.

    ۵ الی ۷ دقیقه منتظر بمانید تا شیرین بیان در آب داغ دم بکشد، سپس این دمنوش را صاف کنید.طبع عرق شیرین بیان چیست

    توصیه می‌شود، روزی دو بار از این دمنوش میل کنید. در روش دوم، باید به مقدار مساوی، پودر شیرین بیان و پودر زنجبیل را با هم ترکیب کنید.

    سپس، مقداری آب داغ به آن‌ها اضافه کنید. در نهایت این محلول را خوب به هم بزنید و روزی دو الی سه مرتبه نوش جان کنید.

    نخست، یک قاشق چای خوری شیرین بیان و یک قاشق چای خوری رازیانه را در یک فنجان آب ولرم بریزید.

    سپس، چند دقیقه صبر کنید تا این مواد در آب گرم دم بکشند. اکنون، این دمنوش را از صافی عبور دهید و بنوشید.

    یا این‌که، هر وقت احساس درد معده داشتید، می‌توانید یک فنجان دمنوش شیرین بیان بنوشید.

    طبق مطالعه‌‌ای مقدماتی که نتایج آن در ۲۰۱۲ در مجله‌ی تحقیقات علوم دارویی ایران به چاپ رسید، شیرین بیان برای درمان گر گرفتگی‌های ناشی از یائسگی مفید است.

    به این منظور، می‌توانید نصف قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را در آب حل کنید و روزی ۲ بار بنوشید.

    هم‌چنین، می‌توانید با افزودن ۵ گرم شیرین بیان خرد شده به یک فنجان آب در حال جوش، و صاف کردن آن، دمنوش شیرین بیان تهیه کنید؛ این دمنوش را روزی دو بار نوش جان کنید.

    برای درمان روزاسه، می‌توانید با ترکیب شیرین بیان، عسل، و آلوئه‌ ورا ماسک صورتی تهیه، و از آن استفاده کنید.

    این سه ماده را با هم ترکیب کنید، و سپس روی نواحی آسیب دیده بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید. در نهایت، پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

    این روش درمانی را به مدت ۱ الی ۲ ماه، هر روز انجام دهید.

    یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را با یک قاشق چای خوری روغن خردل ترکیب، و خمیر غلیظی درست کنید.

    سپس، این خمیر را مستقیما روی پینه‌ها بمالید. سپس، ۲۰ دقیقه صبر کنید و خمیر را با استفاده از آب ولرم بشویید.

    این روش را روزی دو تا سه بار تکرار کنید تا پینه‌های پای‌تان بر طرف شوند.

    شیرین بیان، شیر، و زعفران را با هم ترکیب، و از آن‌ها خمیر تهیه کنید. سپس، این خمیر را کف سرتان بمالید و سرتان را بپوشانید.

    به همین حالت، بخوابید. در نهایت، صبح روز بعد، موهای‌تان را با آب و شامپو بشویید.

    برای درمان تنگی کانال عصب مچ دست (یا تونل کارپال) می‌توانید از دمنوش یا عصاره‌ی شیرین بیان استفاده کنید.

    با وجود این، قبل از استفاده از این داروی گیاهی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

    یک قاشق چای خوری شیرین بیان خشک شده را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، در ظرفی حاوی یک فنجان آب بجوشانید.

    این جوشانده را از صافی عبور دهید و روزی ۴ مرتبه بنوشید. هم‌چنین، می‌توانید برای درمان گرفتگی صدا از آب نبات‌های شیرین بیان نیز استفاده کنید.

    برای درمان خشکی گلو با استفاده از شیرین بیان، باید یک قاشق غذاخوری شیرین بیان را در یک فنجان آب جوش بریزید.

    سپس، اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد و این دمنوش را روزی ۲ الی ۳ مرتبه بنوشید. این کار به تسکین علائم خشکی گلو کمک می‌کند.

    طبق مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله‌ی پزشکی تکمیلی و جایگزین مبتنی بر شواهد به چاپ رسید، عصاره‌ی شیرین بیان برای پیشگیری از سوء هاضمه که شامل ترش معده، حالت تهوع، و معده درد می‌شود، بسیار موثر است.

    بنابراین، باید قبل از هر وعده‌ی غذایی، یک عدد قرص شیرین بیان میل کنید.

    این کار به تسکین ترش معده کمک می‌کند. هم‌چنین، می‌توانید برای درمان ترش معده از پودر شیرین بیان نیز استفاده کنید.

    برای درمان رفلاکس اسید، به آسانی می‌توانید دمنوش شیرین بیان تهیه، و آن را در طول روز نوش جان کنید.

    یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را با نصف قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید.

    سپس، آن را روی تبخال‌های دستگاه تناسلی بمالید و اجازه دهید چندین ساعت روی آن‌ها بماند.

    این کار را روزی ۳ الی ۴ مرتبه تکرار کنید. یا این‌که می‌توانید، لایه‌ی نازکی از عصاره‌ یا کرم شیرین بیان را روی نواحی آسیب دیده بمالید تا مشکل‌تان به سرعت تسکین یابد.

    شیرین بیان در ترکیب با برنج شکسته‌ی پخته و آب می‌تواند به درمان زخم معده کمک کند. ابتدا، پودر شیرین بیان را در یک فنجان آب بریزید.

    سپس، در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت یک شب بماند. هنگام صبح، مقداری برنج شکسته‌ی پخته را نیز به آن اضافه کنید.

    اکنون می‌توانید این ترکیب را نوش جان کنید. بهتر است این کار را روزی یک بار، و به مدت یک هفته تکرار کنید.

    به اندازه‌ی دو فنجان آب را بجوشانید و مقداری شیرین بیان به آن اضافه کنید. سپس، آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله کم حرارت دهید.

    اکنون، این نوشیدنی را به صورت گرم میل کنید. این کار را روزی دو بار انجام دهید.

    ابتدا شیرین بیان، هل، و آمله (انگور فرنگی هندی) را بو بدهید، و سپس آسیاب کنید؛

    یک چهارم قاشق چای خوری از پودر حاصل را با یک قاشق چای خوری عسل و یک فنجان آب ترکیب کنید.

    در نهایت، برای تسکین علائم خارش مقعد، روزی یک بار از این ترکیب میل کنید.

    شیرین بیان حاوی خواص مفید زیادی است؛ یکی از آن‌ها، درمان بسیار موثر فشار خون پایین است. نخست، شیرین بیان و آب داغ را در یک قوری بریزید.

    سپس، درب قوری را بپوشانید و اجازه دهید شیرین بیان به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه در آب داغ دم بکشد. اکنون، این دمنوش را صاف کنید.

    این دمنوش را مصرف کنید تا  فشار خون‌تان افزایش یابد.

    با نوشیدن روزانه‌ی دمنوش شیرین بیان می‌توانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید.

    نخست، ۶ قاشق چای خوری پودر شیرین بیان خشک شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و کاملا به هم بزنید.

    سپس، آب را به مدت چندین دقیقه بجوشانید و در نهایت، شعله را کم کنید و اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ی دیگر نیز به آرامی حرارت ببیند.

    اکنون، یک پارچه‌ی نخی تمیز را به آن آغشته کنید و روی نواحی ‌آسیب دیده بمالید. این کار را حداقل روزی دو بار انجام دهید.

    برای درمان سرخک، می‌توانید نصف قاشق غذاخوری شیرین بیان و نصف قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید.

    سپس، آن‌ها را خوب به هم بزنید، محلول حاصل را بنوشید. این کار را روزی یک بار تکرار کنید.

    طبق نتایج مطالعاتی که توسط آکادمی دندانپزشکی عمومی به عمل آمد، استفاده از چسب‌های حاوی عصاره‌ی شیرین بیان روی آفت‌های دهانی می‌تواند ظرف ۷ روز به درمان این مشکل کمک کند.

    هم‌چنین، می‌توانید جهت مقابله با این معضل، از عصاره‌ی شیرین بیان خام نیز استفاده کنید.

    برای درمان برونشیت، نخست باید شیرین بیان خشک را آسیاب، و آن را به پودر تبدیل کنید.

    سپس، یک قاشق چای خوری از این پودر را در یک فنجان آب حل کنید. اکنون، محلول آب و شیرین بیان را حداقل به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

    در نهایت، آن را صاف کنید و اجازه دهید کمی خنک شود.

    این محلول را روزی دو بار،‌به مدت یک هفته، میل کنید.

    جهت استفاده از شیرین بیان برای سفید شدن دندان، می‌توانید به آسانی تکه‌ی کوچکی از شیرین بیان خشک شده را بجوید.

    این کار هم‌چنین به رفع لکه‌های روی دندان‌ها نیز کمک می‌کند.

    برای تسکین درد ورم معده می‌توانید از ترکیب آب و پودر شیرین بیان استفاده کنید. پودر شیرین بیان را در یک فنجان آب داغ حل کنید.

    سپس، درب ظرف را بپوشانید و اجازه دهید شیرین بیان به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ دم بکشد.

    در نهایت، می‌توانید این دمنوش را صاف، و نوش جان کنید. این کار را روزانه دو تا سه بار، به مدت یک هفته انجام دهید.

    نخست، یک قاشق چای خوری شیرین بیان خشک شده را در یک فنجان آب حل کنید و آن‌ها را بجوشانید.

    سپس، این جوشانده را صاف کنید و روزی ۳ مرتبه از آن نوش جان کنید. این جوشانده به کاهش خلط در گلو و تسکین سریع آن کمک می‌کند.

    برخی مطالعات نشان می‌دهند، ماده‌ی موجود در شیرین بیان به نام گلیسیرریزین به نابودی ویروس تبخال کمک می‌کند.

    اندکی پودر شیرین بیان را روی تبخال‌های‌تان بمالید.

    یا این‌که، مقداری پودر شیرین بیان را با مقداری اندکی چربمایه‌ی سبزیجات خالص ترکیب کنید تا شکل خامه به خود بگیرند.

    آن را به تبخال‌های‌تان بمالید.

    پودر شیرین بیان برای درمان تاول‌های ویروسی نظیر تبخال بسیار موثر است.

    برای این منظور، باید یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان و یک قاشق چای خوری آب آماده کنید.

    سپس، آن‌ها را با هم ترکیب، و به خمیر تبدیل کنید. اکنون این خمیر را با استفاده از تکه‌ی پنبه‌ی کوچکی روی تاول‌های‌تان بمالید.

    حدود یک ساعت صبر کنید. آن‌ گاه می‌توانید پوست‌تان را با آب گرم بشویید.

    این کار را باید هفته‌ای سه بار تکرار کنید تا به سرعت به نتایج مطلوبی برسید.

    بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در ۲۰۱۲ در مجله‌ی پژوهش‌های گیاه درمانی به چاپ رسید، عصاره‌ی شیرین بیان به درمان بیماری‌ کبد چرب غیر الکلی کمک می‌کند.

    ابتدا باید شیرین بیان آسیاب کنید تا به پودر نرمی تبدیل شود. این پودر را در مقدار اندکی آب جوش حل کنید و از آن یک دمنوش تهیه کنید. چند دقیقه‌ای صبر کنید و سپس، آن را بنوشید.

    بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در ۲۰۰۹ در مجله‌ی پژوهش‌های چاقی و اقدامات بالینی به چاپ رسید،

    روغن فلاونوئید موجود در شیرین بیان به کاهش چربی شکمی و هم‌چنین چربی‌های کل بدن در آدم‌های مبتلا به اضافه وزن کمک می‌کند.

    آدم‌هایی که روزانه ۹۰۰ میلی‌گرم روغن فلاونوئید شیرین بیان مصرف کردند، ظرف ۲ ماه، چربی شکمی، وزن بدن، شاخص توده‌ی بدنی، و کلسترول بد خون‌شان کاهش یافت.

    در پژوهشی دیگر، شرکت‌ کنندگان بعد از مصرف از روزانه ۳ گرم عصاره‌ی شیرین بیان، به مدت ۲ ماه، به طور قابل ملاحظه‌ای چربی‌های بدن‌شان را از دست دادند.

    با وجود این، مصرف شیرین بیان نباید به یک دوره‌ی کوتاه محدود شود.

    برای درمان افسردگی می‌توانید روزانه دمنوش شیرین بیان بنوشید. هم‌چنین می‌توانید پودر شیرین بیان را با مقدار اندکی شیر ترکیب کنید و نوش جان فرمایید.

    بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در ۲۰۱۰ در مجله‌ی بیومدیکال و بیوتکنولوژی منتشر شد، خواص ضد التهابی شیرین بیان و عصاره‌ی شیرین بیان در پیشگیری و درمان آرتریت موثر است.

    جهت تسکین درد و التهاب آرتریت در طول روز چندین فنجان دمنوش شیرین بیان بنوشید، یا این‌که بعد از مشورت با پزشک از مکمل‌های شیرین بیان استفاده کنید.

    جهت درمان گلو درد، باید از تکه‌های شیرین بیان، میخک کامل، تکه‌های دارچین، آب سرد، و گل‌های بابونه استفاده کنید.

    یک فنجان شیرین بیان خشک شده‌ و خرد شده، ۲ قاشق چای خوری میخک، نصف فنجان دارچین، و نصف فنجان گل بابونه را در کاسه‌ای به خوبی با هم مخلوط کنید

    (میزان این مواد ممکن است بیش‌تر از یک بار مصرف‌تان باشد، بنابراین، می‌توانید این ترکیب را در ظرف شیشه‌ای،‌ و به دور از گرما و نور به مدت طولانی نگهداری کنید).

    سپس، ۳ قاشق چای خوری از این ترکیب را در دو و نیم فنجان آب سرد حل کنید.

    آن‌ها در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر به ملایمت روی شعله حرارت ببیند.

    آن‌گاه، این جوشانده را صاف کنید و در یک لیوان بزرگ بریزید. این نوشیدنی را روزی یک الی دو بار بنوشید.

    خواص ضد باکتری و ضد میکروبی شیرین بیان می‌تواند رشد باکتری‌های عامل ایجاد پوسیدگی دندان را مهار کند، با بوی بدن دهان مبارزه کند، پلاک‌های دهان را کاهش دهد، و به تقویت و حفظ سلامت لثه‌ها و دندان‌ها نیز کمک کند.

    بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در ۲۰۱۲ در مجله‌ی محصولات طبیعی، متعلق به انتشارات انجمن شیمی آمریکا، به چاپ رسید، پژوهشگران خواص شیرین بیان را برای حفظ سلامت دهان و دندان تایید کردند.

    طبق نتایج مطالعه‌ی دیگری نیز که در ۲۰۱۲ در مجله‌ی غیر هوازی منتشر شد، از عصاره‌ی شیرین بیان در بسیاری از محصولات مراقبت از بهداشت دهان و دندان، نظیر دهان شویه‌ها و خمیر دندان‌ها استفاده می‌شود.

    از این رو، می‌توانید دندان‌های‌تان را با استفاده از پودر شیرین بیان خشم شده بشویید یا با دهان شویه‌ی حاوی شیرین بیان غرغره کنید تا از سلامت دهان و دندان‌تان محافظت کنید.

    برای درمان این مشکل، به آسانی می‌توانید نصف قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را در ظرفی حاوی یک فنجان آب بریزید و بجوشانید.

    این جوشانده را صاف کنید و در طول، ۱۵ الی ۲۹ دقیقه قبل از غذا میل کنید.

    از این روش، روزی ۲ الی ۳ مرتبه،‌ به مدت یک هفته استفاده کنید؛ یا این‌که آن را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید تا این‌که مشکل‌تان کاملا بر طرف شود.

    جهت تسکین سرفه، باید شیرین بیان، آویشن، گل ماهور، نعناع فلفلی، آب جوش، و عسل را با هم ترکیب کنید.

    سپس، درب ظرف را بپوشانید و اجازه دهید حدود نیم ساعت به همین حالت بماند. آن‌گاه، این دمنوش را از صافی عبور دهید.

    اگر عسل به خوبی در آب حل نشده باشد، باید این دمنوش را مقداری حرارت دهید تا مایع یکدستی ایجاد شود.

    برای رهایی از شر سرفه با یک قاشق چای خوری از این محلول را میل کنید. مابقی این محلول را در بطری در بسته‌ای بریزید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

    این کار را مرتبا تکرار کنید تا سرفه‌تان تسکین یابد.

    ۲ قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را در یک فنجان آب داغ بریزید. سپس، درب ظرف را ببندید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.

    آن‌گاه، این دمنوش را از صافی عبور دهید و مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.

    در آخر، آن را به خوبی به هم بزنید و میل کنید. این دمنوش را روزی یک بار بنوشید تا مشکل‌تان آسم‌تان بر طرف شود.

    برای تسکین عفونت گلو، باید از شیرین بیان خرد شده، میخک، دارچین، و گل‌های بابونه استفاده کنید.

    ابتدا تمام این مواد را در کاسه‌ای با هم ترکیب کنید، و از آن‌ها دمنوش بسازید. این دمنوش را به صورت گرم نوش جان کنید.

    طبق نتایج مطالعه‌ای در ۲۰۱۱، شیرین بیان به تسکین علائم دیابت در موش‌های آزمایشگاهی کمک کرد.

    پژوهشگران هم‌چنین نتیجه گرفتند، شیرین بیان ممکن است دارای توانایی بالقوه‌ای باشد که بتواند در آینده، از آن برای درمان طبیعی دیابت استفاده کرد.

    ابتدا، شیرین بیان را بکوبید و آن را در ظرفی حاوی دو فنجان آب بسیار داغ بریزید. اجازه دهید مدتی دم بکشد.

    برای درمان خس خس سینه‌ی کودکان، باید هر روز، به مدت چندین هفته، مقداری از این دمنوش را به کودک بدهید.

    برای درمان اگزما، باید مقداری شیرین بیان خشک شده و آب آماده کنید. شیرین بیان خشک شده را در آب بریزید.

    ظرف حاوی این مواد را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی شعله‌ی ملایم بگذارید. محلول حاصل را روزانه ۲ الی ۳ مرتبه میل کنید.

    نصف قاشق چای خوری شیرین بیان را در یک فنجان آب داغ بریزید.

    سپس، درب ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد.

    اکنون، این دمنوش را صاف کنید مقدار کمی عسل نیز به آن اضافه کنید. در نهایت، این دمنوش را روزی ۲ الی ۳ بار به صورت گرم بنوشید.

    یا این‌که، نصف قاشق چای خوری پودر شیرین بیان و نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب بسیار داغ بریزید.

    این دمنوش را نیز می‌توانید روزی دو بار میل کنید.

    عصاره‌ی شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی است. طبق شواهد علمی، شیرین بیان در درمان روماتیسم مفصلی موثر است.

    پژوهش‌ها نشان داده‌اند، شیرین بیان می‌تواند در کاهش سطوح سیتوکین‌های التهابی و تسکین درد و التهاب موثر باشد.

    شیرین بیان در درمان علائم یائسگی و سندرم پیش از قاعدگی نیز موثر است.

    شیرین بیان غنی از ایزوفلاون است؛ به همین خاطر، به حفظ تعادل استروژن و پروژسترون در بدن کمک می‌کند.

    مطالعات نشان داده‌اند، شیرین بیان در کاهش دفعات گرفتگی‌های شبانه و برای بهبود سلامت جسمی و روانی زنان در دوره‌ی یائسگی بسیار موثر است.

    شیرین بیان حاوی فیتواستروژن است، و به افزایش سطوح هورمون پروژسترون در بدن کمک می‌کند؛

    به این ترتیب، می‌تواند گرفتگی‌ها و ناراحتی‌های معمولا زنان را در دوره‌ی قاعدگی نیز تسکین دهد.

    شیرین بیان دارای اثرات پیشگیری شیمیایی، و برای درمان انواع گوناگون سرطان مفید است.

    مطالعات نشان داده‌اند، اثرات یاخته ‌ایستایی است و رشد سلول‌های سرطان سینه را محدود می‌کند.

    پژوهشگران شواهد کافی برای فعالیت‌های ضد توموری شیرین بیان به دست آورده‌اند، که در کاهش مسمومیت ناشی از داروهای شیمی‌درمانی و مهار تولید سلول‌های سرطانی موثر هستند.

    هم‌چنین، عصاره‌ی شیرین بیان در درمان التهاب مزمن پروستات و سرطان پروستات نیز مفید است.

    شیرین بیان در پیشگیری از اختلال عملکرد غده‌ی فوق کلیوی نیز موثر است؛ این غده مسئول تولید هورمون‌هایی نظیر کورتیزول است تا استرس را در بدن کنترل کند و به بهبود عملکرد کلی بدن کمک کند.

    گلیسیرریزین موجود در شیرین بیان به افزایش انرژی و کاهش علائم سندرم خستگی مزمن و فیبرومیالژیا کمک می‌کند.

    شیرین بیان به بهبود ساز و کار دفاعی بدن نیز کمک می‌کند.

    به علاوه، این داروی گیاهی سطوح اینترفرون، عامل ضد ویروس، را در بدن بالا می‌برد، و با کمک گلیسیرریزین باعث تحریک فعالیت سلول‌های ایمنی و کمک به مبارزه علیه عفونت‌های ویروسی و باکتریایی نظیر آنفولانزا می‌شود.

    مطالعات نشان داده‌اند، شیرین بیان در درمان بیماری سل ریوی موثر است، و هم‌چنین به کاهش طول درمان این بیماری کمک می‌کند.

    فعالیت‌های آنتی مایکوباکتریال و ضد میکروبی ترکیبات موجود در شیرین بیان در درمان عفونت‌های ریوی عالی عمل می‌کنند، و آن را به عامل ضد سل موثر تبدیل می‌کنند.

    شیرین بیان حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در حفظ تعادل کلسترول موثر هستند.

    ترکیبات موجود در شیرین بیان به شکل موثری از انباشته شدن کلسترول بد در خون پیشگیری، و به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر تصلب شرایین یا سفتی سرخرگ‌ها کمک می‌کنند.

    شیرین بیان در درمان بیماری‌های مربوط به ویروس اچ آی وی نیز موثر است.

    مطالعات نشان داده‌اند، گلیسیرریزین موجود در شیرین بیان با تحریک تولید کموکین در بدن، به مهار تکثیر ویروس اچ آی وی کمک می‌کند.

    هم‌چنین، شیرین بیان به پیشگیری از نابودی گلبول‌های سفید خون توسط ویروس اچ آی وی، و تقویت ساز و کار دفاعی بدن کمک می‌کند.

    شیرین بیان دارای ویژگی‌های ملینی است و به سم‌زدایی از روده‌ها و هم‌چنین خون کمک می‌کند.

    مطالعات اخیر نشان داده‌اند، برخی ترکیبات موجود در عصاره‌ی شیرین بیان در دفع مواد زائد سمی و مضر به بدن کمک می‌کنند.

    دمنوش شیرین بیان به درمان مشکلات باروری ناشی از اختلالات هورمونی در زنان کمک می‌کند.

    شیرین بیان به تنظیم ترشح هورمون استروژن و درمان هر گونه مشکل باروری در زنان کمک می‌کند.

    شیرین بیان به تنظیم اختلالات قاعدگی، کمک به بازیابی روند تخمک گذاری و وقوع بارداری کمک می‌کند.

    شیرین بیان برای درمان هپاتیت B مزمن نیز موثر است.

    شیرین بیان به مهار ترشح آنتی ژن هپاتیت B و بهبود کارکرد کبد کمک می‌کند.

    شیرین بیان برای درمان اختلالات عصبی نظیر فلج بل و بیماری لایم نیز موثر است.

    شیرین بیان به پیشگیری از ترس‌های غیر ارادی و رشد سایر علائم عصبی نظیر فلج شدگی افراد مبتلا به بیماری فلج بل کمک می‌کند.

    خواص آنتی‌اکسیدانی عصاره‌ی شیرین بیان در پیشگیری از بروز استرس قلبی و عروقی در بیماران مبتلا به دیابت موثر است.

    نوعی فلاونوئید موجود در شیرین بیان از عروق خونی در برابر افزایش گلوکز بدن محافظت، از تشکیل پلاک‌ها در سرخرگ‌ها پیشگیری، و به بهبود گردش خون در بیماران دیابتی کمک می کند.

    دانشمندان شواهد محکمی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهند گلابریدین موجود در شیرین بیان به محافظت از سلول‌های عصبی در بیماران مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

    شیرین بیان به پیشگیری از اختلالات شناختی و بهبود قدرت یادگیری و کارکردهای حافظه در بیماران دیابتی کمک می‌کند.

    مطالعات نشان داده‌اند، شیرین بیان برای درمان نفروپاتی دیابتی نیز مفید است.

    در این بیماری، کلیه‌ها به دلیل ابتلای طولانی مدت فرد به دیابت دچار آسیب می‌شوند.

    اثر مهار کنندگی شیرین بیان به پیشگیری و درمان علائمی که می‌توانند به بروز نفروپاتی دیابتی ناشی از ابتلای طولانی مدت به دیابت کمک کنند.

    – مصرف بی رویه شیرین بیان یا سایر فرآورده‌های آن به سبب تحریک غدد فوق کلیوی و ترشح بیش از اندازه هورمون آلدوسترون مضر است.

    این حالت سبب عوارضی چون اختلال در فعالیت های متابولیسمی و بالا رفتن فشار خون می‌گردد.

    در صورت مصرف بیش از ۲۰ گرم در روز، بروز عوارض نامطلوب بعید نیست.

    – استفاده زیاد از شیرین بیان برای طحال نیز مضر است.

    – برخی از افراد با مصرف زیاد شیرین‌بیان دچار درد عضله و عده‌ای دیگر دچار کرختی دست و پا می‌شوند.

    – مصرف زیاد این ماده سبب افزایش وزن نیز می‌شود.

    مصرف بسیار بالای شیرین بیان ممکن است به بروز حالاتی خطرناک نظیر فشارخون و حتیسکتهٔ قلبی منجر شود.

    در صورت بالا بودن فشار خون یا ناراحتی کلیه، قلب یا کبد باید از مصرف شیرین بیان پرهیز کرد.

    مصرف این گیاه و فراورده‌های آن برای زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی‌اند، منع شده‌است.

    از خواص ریشه شیرین بیان کاهش التهاب است و در روده سبب از بین رفتن ضایعات می شود.

    خواص شیرین بیان برای روده

    همچنین نقش قابل توجهی این گیاه در حفاظت و درمان غشاهای مخاطی آسیب دیده در دستگاه گوارشی دارد .

    این گیاه می تواند به عنوان یک ملین ملایم عمل کند.

    شیرین بیان باعث مهار باکتری مولد زخم معده می‌شود

    مهم‌ترین کاربرد گیاه شیرین بیان در زخم‌های معده است که باعث مهار باکتری مولد زخم معده می‌شود و این امر در چند بیمار به اثبات رسیده است.

    دکتر نسرین حاجی سید جوادی، کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی گفت: این گیاه به عنوان یک داروی گیاهی مکمل موثر علیه عفونت‌ها محسوب می‌شود.

    به گفته وی شیرین بیان به عنوان گیاهی شناخته شده در دفع سموم، نرم کننده، مرهم، ضد بو، خلط آور، عرق آور، تب بر، ملین و مناسب برای ناراحتی‌های قفسه سینه و محرک تولید استروژن در نظر گرفته می‌شود.

    حاجی سید جوادی خاطر نشان کرد : دو عصاره از شیرین بیان به دست می‌آید که زخم‌ها را التیام یا بهبود می‌بخشد و به عنوان گیاهی که مرهم طبیعی برای معده، گلو و سایر غشاهای مخاطی است.

    خواص شیرین بیان برای معده / خواص شیرین بیان برای میکروب معده

    وی گفت : همچنین ماده موثر در شیرین بیان باعث فعالیت ضد تورم مفاصل و ضد التیام در بدن انسان می‌شود.

    کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی اظهار داشت :

    شیرین بیان دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی است که از بروز ضایعات تصلب شرایین ممانعت می‌کند و اثرات ضد میکروبی قوی نیز دارد.

    حاجی سید جوادی افزود :

    از زمان‌های قدیم از شیرین بیان برای درمان انواع سرفه در کودکان و بزرگسالان استفاده می‌شود و در حال حاضر هم در شربت‌های ضد سرفه ترکیبات شیرین بیان وجود دارد.

    به گفته وی از این گیاه به عنوان یک داروی مسکن در پوست و در درمان تورم مفاصل و روماتیسم می‌توان استفاده کرد.

    حاجی سید جوادی افزود:

    این گیاه بر خلاف نامش ماده موثر تلخی دارد و می‌توان جوشانده آن را با مقداری شیرین کننده مانند نبات یک‌بار در روز استفاده کرد.

    گلیسیریزین در عملکرد استروژن تأثیر دارد.

    این ترکیب روی گیرنده های استروژنی بدن تثبیت می شود.

    شیرین بیان و قاعدگی

    به این صورت زمانی که میزان استروژن بیش از اندازه بالا می رود (که یکی از عوامل بروز سندرم پیش از قاعدگی است) باعث انسداد گیرنده های این هورمون شده و فعالیت آن را کاهش می دهد.

    زمانی که میزان استروژن دچار افت و کاهش می شود (مانند دوران بعد از یائسگی) گلیسیریزین به صورت جزئی کمبود آن را جبران می کند.

    این گیاه همچنین در ترکیب داروهای برخی از اختلالات قاعدگی یا داروهای مربوط به یائسگی استفاده می شود.

    تهیه جوشانده شیرین بیان برای معده درد: به این منظور ۱۰ گرم از ریشه تمیز شده شیرین بیان و به همان میزان ریشه انار شیرین را با یک لیوان آب سرد به مدت پانزده دقیقه آهسته جوشانده، صاف کرده و ناشتا به مدت ۴۰ روز مصرف کنید.

    خوردن شیرین بیان ناشتا

    برای یبوست یک استکان آخر شب و یک استکان  دمنوش شیرین بیان صبح ناشتا بنوشید.

    اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه آذربایجان شرقی، افزود: نوشیدن یک فنجان عَرَق شیرین بیان در یک لیوان آب سرد، صبح و قبل از ناشتا برای درمان تاثیرگذار خواهد بود.

    یک قاشق چای خوری ریشه شیرین بیان آسیاب شده را در یک قوری بریزید و آب با دمای ۸۰ درجه را به آن اضافه کرده و اجازه دهید که به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

    طرز تهیه دمنوش شیرین بیان

    برای درست کردن جوشانده شیرین بیان نیز باید ۵۰ گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در ۱۰۰ گرم آب بریزید و آنقدر بجوشانید که دوسوم آن باقی بماند.

    از ریشه شیرین بیان فرآورده های بسیاری به دست می آید. از جمله مواد تهیه شده از آن شیره است که نحوه چگونگی تهیه آن را به تفضیل شرح داده می شود.

    برای تهیه شیره شیرین بیان باید در ابتدا مقدار از ریشه آن را تهیه نمود.

    بعد از پاک سازی و شستن ریشه پوست آن را جدا کرده و ماده زرد رنگ موجود در وسط ریشه را آسیاب کنید.

    طرز تهیه شیره شیرین بیان

    پودر حاصل از این فرآیند را در مقداری آب جوشانده تا آب آن تبخیر گردد. مایع غلیظی حاصل می شود که آن را شیره و یا عصاره شیرین بیان گویند.

    با تبخیر بیشتر این مایع غلیظ ماده جامد و سیاه رنگی حاصل می شود که نوع دیگری از عصاره است که به صورت جامد مصرف می گردد.

    ماده مایع و یا جامد به دست آمده در صنایع مختلف دارویی، آرایشی و بهداشتی و حتی غذایی کاربرد دارد.

    این ماده در کشور های دیگر بیشتر در صنعت غذایی استفاده می شود. زیرا شیرینی آن پنجاه برابر بیشتر از قند است.

    روایت قالیباف از پیگیری حادثه شب گذشته هواپیمای ماهان

    اعضای هیات رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس تعیین شدند

    رضایی: از افزایش مبادلات تجاری با عراق حمایت می‌کنیم

    فیروزی: تفکر جمعی ما را به گزینه مطلوبتری برای حل مشکلات می رساند

    صالحی از مکاتبه جدید با نوبخت برای بیمه فعالان قرآنی خبر داد

    واکنش‌ مشاور روحانی به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی

    نفت آبادان درباره “عیسی آل‌کثیر” تصمیم‌گیری می‌کند

    رویای برباد رفته/ حواشی تراکتور را زمین گیر کرد

    حریق فضای سبز در محدوده شهرک شهید دقایقی

    تسلیت شهردار تهران در پی درگذشت آتش‌نشان فداکار

    حرکت به سمت ۵G با نبود تقاضا دچار چالش می‌شود

    بسته‌های اینترنتی پرمخاطب هنوز برنگشته‌اند

    ثبت تصاویری جذاب از قمر “گانیمد” مشتری

    یخچال‌های طبیعی پرو از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    درخواست نماینده بوشهر برای معرفی ناظران مجلس قبل از رای گیری

    آغاز جلسه علنی مجلس/ انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات در دستور کار پارلمان

    مجلس یازدهم عزم جدی برای برطرف کردن موانع ازدواج و فرزند آوری دارد

    تقاضای نماینده قائم شهر برای رسیدگی زودتر به انتخابات رئیس دیوان محاسبات

    مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و عراق

    انتظار داریم دولت عراق موضوع ترور شهید سردار سلیمانی را با جدیت پیگیری کند

    صندلی‌بازی در لیگ برتر فوتبال ایران!

    ۹ شهریور آخرین مهلت اعلام فهرست تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا

    چرا موادمخدر گران شد؟

    کشف ۵۵۰ کیلو میگوی خارج از فصل خوزستان در بوشهر

    غیرفعال کردن اینترنت آزاد ممکن شد

    هشدار نسبت به خرید تلفن همراه با رویه مسافری

    چاپ ۳بعدی و هوش مصنوعی ناجی رکود ۴۰ ساله فناوری هسته‌ای

    طبع عرق شیرین بیان چیست
    طبع عرق شیرین بیان چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *