طبع دمنوش خار مریم

دوره مقدماتی php
طبع دمنوش خار مریم
طبع دمنوش خار مریم

خار مریم که به نام های مارتیغال، خار انگلیسی، خار اسکاتلندی و خار مقدس هم شناخته می شود یکی از بهترین گیاهان دارویی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که به سم زدایی کبد و کاهش التهاب بدن کمک کرده و برای بهبود هضم غذا مفید می باشد.

جالب است بدانید قرص لیورگل که برای درمان کبد چرب تجویز می شود از عصاره گیاه خار مریم تهیه می شود. در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید گیاه خار مریم و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

مقادیربالای آنتی اکسیدان های موجود در گیاه خار مریم به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با رفع چین و چروک به جوان سازی پوست صورت و رفع لکه های تیره پوستی کمک می کند.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که سیلیمارین موجود در خار مریم از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به التهاب پوست و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

گیاه خار مریم به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و سیلیمارین که دارد یکی از از بهترین روش های طبیعی برای پاک سازی و سم زدایی کبد از سموم، الکل و آفت کش هاست.

طبع دمنوش خار مریم

دوره مقدماتی php

در طب سنتی از خار مریم برای پیشگیری و درمان بیماری های کبد از جمله هپاتیت ویروسی حاد و مزمن، سیروز، یرقان یا زردی و اختلالات کیسه صفرا استفاده می شود.

مقادیر بالای سیلیمارین موجود در خار مریم که در واقع نوعی آنتی اکسیدان است به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با تقویت سیستم ایمنی، خطر ابتلا به تومور و سرطان را کاهش می دهد.

مطالعات محققان دانشگاه مینه سوتا در سال 2007 نشان داده که خار مریم به مهار رشد سلول های سرطانی پروستات، پوست و پستان کمک می کند.

سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها از جمله سیلیمارین موجود در خار مریم به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند؛ یک مطالعه در سال 2006 نشان می دهد که مصرف خار مریم به مدت 4 ماه، میزان قند خون ناشتا و سطح انسولین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که کلسترول و مواد دیگر در صفرا زیاد شوند؛ گیاه خار مریم به پاک سازی و سم زدایی کبد و کیسه صفرا کمک می کند به همین دلیل گفته شده که می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم به بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک کرده و با پاک سازی و سم زدایی آن، خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.

تحقیقات اولیه در سال 2016 نشان داده که سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم می تواند باعث لاغری و کاهش وزن در افراد شود، اما با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز می باشد.

بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که دمنوش خار مریم به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند، اشتها را کاهش داده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

مطالعه ای در سال 2015 نشان داده که سیلیمارین موجود در خار مریم به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو که یکی از علل ابتلا به زوال عقل و آلزایمر است، کمک می کند.

دمنوش خار مریم دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتروز، نقرس، سردرد، میگرن و درد مفاصل را کاهش می دهد.

دم کرده خار مریم به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که دارد به کاهش کلسترول خون و فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد.

در طب سنتی از دمنوش خار مریم برای درمان معده درد، کاهش نفخ شکم، درمان یبوست و سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود.

برگ و دانه خار مریم – 1 قاشق چای خوری
آب جوش – 1 فنجان
عسل طبیعی – 1 قاشق چای خوری

برگ و دانه های خشک شده گیاه خار مریم را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

دمنوش شما آماده است، یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کرده و بنوشید.

توصیه می شود که روزانه حداکثر تا 2 فنجان چای خار مریم را استفاده کنید.

هنوز اطلاعات دقیقی از تاثیر گیاه خار مریم بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن جدا اجتناب کنند.

خار مریم در برخی افراد ممکن است باعث آلرژی و حساسیت شود.

دمنوش خار مریم باعث کاهش قند خون می شود به همین دلیل استفاده ی آن توسط افراد مبتلا به دیابت که دارو مصرف می کنند می تواند باعث هیپوگلیسمی یا کاهش شدید قند خون شود.

خار مریم ممکن است با برخی از داروها، از جمله دارو های ضد آلرژی، داروهای ضد اضطراب و رقیق کننده های خون تداخل دارویی داشته باشد.

علاوه بر این آنتی اکسیدان های موجود در خار مریم با برخی داروهای شیمی درمانی تداخل ایجاد می کنند.

طبیعت گیاه خار مریم گرم می باشد. گیاه خار مریم سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند سیلیمارین است.

خار مریم (به انگلیسی : Milk thistle و با نام علمی : Silybum marianum ) یک گیاه گلدار از تیره کاسنیان و بومی مدیترانه بوده که بیش از 2000 سال پیش رشد کرده است. این گیاه بین 30 تا 200 سانتمیتر رشد می کند، ساقه های آن پنبه ای، برگ های آن خار دار مخروطی یا مستطیل شکل و گل های آن به رنگ قرمز یا بنفش می باشند.

بهترین میزان مصرف گیاه خار مریم به فرم های مختلف بین 20 تا 300 میلی گرم در روز می باشد.

طبع دمنوش خار مریم

منابع : organicfacts – draxe – medicalnewstoday

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

نام های دیگر خار مریم عبارت اند از: مارتیغال، خار شیری و خار اسکاتلندی

خار مریم دارای طبع گرم است.

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود از ما حمایت کنید.

چرا باید حمایت کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبع دمنوش خار مریم

دیدگاه

وب‌ سایت

از تیم طبایع برای تولید محتوای جدید حمایت می‌کنم.

چرا حمایت کنم؟

| طب سنتی برای همه © 1398 – تمامی حقوق محفوظ است. |

نظرات مردم درباره دمنوش نیوشا

ارسال محصولات نیوشا به خارج

۲۶۰,۰۰۰ ریال

دمنوش خار مریم، شاطره و کاسنی نیوشا ، 20 تی بگ 2 گرمی، ارسال به سراسر دنیا

تمامی سفارشات ثبت شده از طریق این وبسایت بصورت مستقیم از انبار اصلی شرکت نیوشا و با بسته بندی شرکتی و تاریخ تولید جدید ارسال می گردند.

طبع دمنوش خار مریم

سفارشات ثبت شده به مقصد ایران بین 1 تا 3 روز کاری ارسال خواهند شد.

در صورت خرید از این وبسایت می توانید از دانش و تجربه پشتیبانان حرفه ای ما استفاده کنید

تمامی دمنوش های ارائه شده در این وبسایت از بهترین گیاهان دارویی در سراسر دنیا جمع آوری شده و آماده مصرف شما می باشد.

تمامی محصولات نیوشا امکان ارسال به خارج از کشور را دارند. برای ثبت سفارشات بین المللی در واتساپ با شماره 09300091340 در تماس باشید.

دمنوش خار مریم ، کاسنی و شاهتره نیوشا دمنوشی است که در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ طراحی و به بازار معرفی گردید. این دمنوش حاوی گیاهان شفا بخشی برای حفظ سلامت کبد می باشد. در ادامه با این محصول بی نظیر بیشتر آشنا خواهید شد.

 

دمنوش خار مریم کاسنی شاهتره نیوشا

 

 

این دمنوش حاوی ۳ نوع گیاه دارویی می باشد. این گیاهان دارویی شامل گیاه خار مریم، گیاه کاسنی و گیاه شاطره می باشد. در ادامه خواص هر کدام از این گیاهان آمده است.

 

گیاه خار مریم گیاهی یک ساله یا دو ساله است. برگهای گیاه خار مریم بزرگ هستند و لکه های سفیدی روی آنها نمایان است. گل این گیاه به رنگ صورتی یا ارغوانی است. میوه این گیاه شبیه فندق است. در هنگام فصل بهار اگر به کنار جاده ها دقت کنید ممکن است این گیاه را ببینید. خار مریم یک گیاه خود رو است. بخش گل‌دار گیاه خار مریم مانند کنگرفرنگی (آرتیشو) خورده می‌شود. دانه‌های بو داده شده این گیاه به عنوان جایگزین قهوه استفاده می‌شوند.

 

 

 

 

در ادامه خواص گیاه خار مریم آمده است:

 

خارمریم حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و التهابات بدن را کاهش می دهد.این گیاه سلول های بدن را در برابر آسیب های شیمیایی محافظت می کند. این گیاه برای رفع التهابات روده و درمان بیماریهای کثیری مفید است.

 

گیاه خار مریم متخصص کبد است! این گیاه تاثیر زیادی بر کبد و محافظت و سم زدایی کبد دارد. این گیاه جرو بهترین گیاهان دارویی برای کبد چرب است.

 

خار مریم باعث حل سنگ های صفراوی می شود. مصرف این گیاه شفا بخش از ایجاد سنگ صفرا جلوگیری می کند.

 

طبع دمنوش خار مریم

در سال ۲۰۰۶ مطالعاتی برای تشخیص اثر عصاره بذر خارمریم که به سیلی‌مارین مشهور است و ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی بر پروفایل گلایسمیک در بیماران دیابتی دارد، طراحی و نتایج آن در مجله Phytotherapy Research منتشر شد. در این تحقیق مشخص شد که ۴ ماه استفاده از عصاره بذر خار مریم تاثیر مفیدی بر بهبود دیابت بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ داشته است.

 

یکی از خواص مهم خار مریم کاهش سلول های سرطانی است به طوری که این گیاه بر سرطان کبد، سینه و رحم موثر است. خار مریم از رشد و توسعه این سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

 

گیاه خار مریم قادر است اثرات منفی و عوارض داروهای شیمیایی را کم کرده و اثرات مثبت آنها را ارتقاء دهد.

 

 

 

 

  • تصاویر طراحی چهره با مداد
  •  

    خار مریم محافظ خوبی برای کلیه ها در برابر اثر مخرب مواد شیمیایی مصرفی انسان است.

     

     

    طی تحقیقی که نتایج آن در سال ۲۰۰۹ در مجله Phytomedicine منتشر شد مشخص گردید بذر گیاه خار مریم می تواند شیردهی را در مادران افزایش دهد.

     

    کاهش اضطراب و استرسضد آلرژی و آسمتقویت سیستم ایمنی بدنتنظیم کلسترول خونافزایش قدرت باروریبهبود عملکرد سیستم ایمنی بدنافزایش ترشح صفرا

     

     

    طبع گیاه خار مریم گرم است.

    طبع دمنوش خار مریم

     

     

     

     

     

     

     

     

    گیاه شاهتره از دسته گیاهان با خاصیت فراوان در طب سنتی است. این گیاه یک گیاه علفی یکساله است. گیاه شاهتره در درمان بیماری های کبدی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه به دو طریق دمنوش و عرق قابل مصرف است. در طب سنتی از جوشانده و دمنوش این گیاه برای درمان گواتر استفاده می‌شود.

     

     

    شاهتره فعالیت محافظت کبدی خوبی در برابر سمیت کبد دارد. همچنین دمنوش بخش‌های هوایی شاهتره در درمان زردی و یرقان استفاده می‌شود.

    تنظیم قند خونضد التهاب پوستی و اگزمابهبود عملکرد دستگاه گوارشافزایش قدرت باروری در مردانبهبود عملکرد مغزافزایش ترشح صفراضد سرطانتسکین زخم معدهجلوگیری از پیری پوست

     

     

    خانم های باردار

     

    طبع شاهتره معتدل و بسیار خشک است.

     

    کاسنی از گیاهان پرطرفدار و مفید چه در زمینه طب سنتی و چه در زمینه پزشکی است. این گیاه دارای گل های بنفش آبی است. به دلیل اثر تحریک کننده کاسنی بر کبد، جالینوس نام آن را “دوستدار کبد” گذاشت.

     

     

     

     

     

    گیاه کاسنی خواص زیادی دارد که در ادامه به برخی مهمترین آنها اشاره می کنیم:

     

    در مطالعاتی فعالیت ضدسمیت کبدی عصاره الکلی دانه‌ها و عصاره‌های آبی ریشه کاسنی مورد ارزیابی قرار گرفت. مصرف خوراکی این عصاره‌ها در رت‌های آلبومین منجر به کاهش قابل ‌توجه در سطوح آنزیم‌های کبدی شد.

     

    بهبود عملکرد دستگاه گوارشکاهش التهاب مفاصلرفع یبوستتنظیم قند خونضد آلرژیتسکین زخم معدهتقویت سیستم ایمنی بدنحفظ سلامت دهان و دندان

     

    طبع کاسنی ، سرد و تر است.

     

     

     

     

    این دمنوش که به اختصار دمنوش خار مریم نامیده می شود حاوی ۲۰ تی بگ در هر بسته است. دمنوش خار مریم نیوشا به طور کلی برای بهبود عملکرد کبد و درمان کبد چرب بسیار مفید است.

     

    خواص خار مریم

     

     

    این محصول عضو اصلی پکیج پاکسازی و درمان کبد چرب با دمنوش های نیوشاست. استفاده از این دمنوش بصورت هر روز یک تی بگ به تمامی افراد سالم که به فکر پاکسازی کبد خود هستند بشدت پیشنهاد می شود.

     

    هر تی بگ از این دمنوش بهتر است ۱۰ دقیقه در قوری بجوشد و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

     

     

    ۱ تا ۲ ساعت قبل یا بعد از غذا می توان این دمنوش را مصرف کرد.

    در صورتی که این دمنوش را برای کبد چرب مصرف می کنید، بهترین زمان مصرف آن یک ساعت پس از صرف صبحانه است.

     

     

     

     

     

     

     

    در شهر تهران ۲۴ ساعت کاری، در مراکز استان ها حداکثر ۷۲ ساعت کاری و در مناطق دیگر نهایتا ۵ روز کاری

     

    بلی، در صورتی که میخواهید محصول را در خارج از ایران تحویل بگیرید قبل از سفارش با ما تماس بگیرید.

     

     

     

     

    سفارش این محصول بسیار آسان است. کافیست دکمه “اضافه به سبد خرید” را کلیک کنید و مراحل سفارش را تا پرداخت آنلاین بانکی ادامه دهید.

     

     

    در صورتی که در تهران باشید این محصول ۲۴ ساعت کاری پس از سفارش بدست شما خواهد رسید. در سایر شهر ها ارسال از ۲ تا ۵ روز کاری خواهد بود.

     

     

    هرگونه ابهام یا سوال خود را پیش از سفارش از طریق اطلاعات صفحه تماس با ما در میان بگذارید. همه روزه پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

     

    محمد مکابر – جولای 19, 2019

    لطفا نظرات و پیشنهادات خودتون رو از این قسمت ارسال بفرمایید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نام *

    ایمیل *

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    دیدگاه شما *

    شما هیچ محصولی را مشاهده نکرده اید.

    مفتخریم به اطلاع برسانیم تیم ما  از سال 2016 شروع به کار کرده و با تجربه چندین ساله در انجام مشاوره و فروش انواع دمنوش و پک های سلامتی با استفاده از دمنوش های نیوشا هم اکنون آماده ارائه خدمات به شما می باشد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید یا قصد استفاده از دمنوش های نیوشا را دارید همین الان با ما تماس بگیرید.

    اگر با موبایل این صفحه را می بینید برای تماس گرفتن کافیست یکی از شماره تلفن های زیر را لمس کنید:

    09920801015

    09300091340

    مجوزهای نمایندگی چای و دمنوش لاغری نیوشا

    

    13,000 تومان

    فرآورده های گیاهی فیض

    بعد از غذا یک فنجان میل شود

    گرم

    طبع دمنوش خار مریم

    ارسال رایگان برای خرید های بالای 200 هزار تومان با پست یا تیپاکس و باربری برای سفارشات با وزن بالا

    پشتیبانی 24 ساعته و برخط

    در صورت هرگونه مشکل در ارتباط با محصول آنرا بازپس بفرستید

    بدون هیچگونه واسطه مستقیما از شرکت خرید کنید

    خار مریم نام گیاهی دارویی است از خانواده گل‌ستاره‌ای‌ها که در نزد مردم ایران با اسم ماریتیغال، خار علیص، خارسه و خارشیری نیز شناخته شده بوده، این گیاه خودرو بوده و در صحراهای ایران به عمل می‌آید. گیاه خار مریم، که بومی خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی است سالهاست که برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کاهش علایم پیری بسیار موثر است و نقش مهمی در سم زدایی از بدن و به ویژه کبد دارد.

    مواد موجود در گیاه ماریتیغال (خار مریم) دارای خواص ضد سرطانی بوده و می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از سرطان‌ها موثر باشد. از دیگر خواص خار مریم، کاهش کلسترول خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش عوارض جانبی در بیماران تحت درمان با شیمی درمانی است. قسمتهای مورد استفاده این گیاه، ریشه، اندام هوایی و بذر آن است، لیکن از بذر آن به شکل عمده در منابع دارویی استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب با خواص عرق خار مریم و چگونگی نحوه مصرف آن آشنا شوید.

     


    fateme
    – آگوست 27, 2019

    سلام
    خیلی ممنون از محصولات با کیفیتتون
    من قبلا گلاب و نعناع فیض رو هم مصرف کردم واقعا عالی بودن
    خدا عجرتون بده من بعد از خوردن عرق خارمریم فیض توی یکی دوماه مشکل چربی کبدم تا حد زیادی رفع شد.


    iadmin
    – آگوست 28, 2019

    سلام و وقت بخیر
    بسیار خرسندیم که باعث رضایت شما مشتریان عزیز هربال استور شده ایم.
    هدف ما رضایت شماست.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *


    آدرس ایمیل:


    فیض استور فروشگاه رسمی شرکت فرآورده های گیاهی فیض کاشان می‌باشد.


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    رمز عبور *


    ورود

    ۲۰ درصد تخفیف برروی تمامی محصولات با کد: feizoffer

    خار مریم از گیاهان دارویی فوق العاده مفید است که به خانواده کاسنیان تعلق داشته و بومی نواحی جنوبی اروپا و برخی مناطق آسیا می باشد. این گیاه امروزه در اکثر نقاط جهان به وفور یافت می شود.

    از جمله خواص دارویی خار مریم می توان به درمان مشکلات کبدی و کبد چرب، سلامت استخوان ها، قلب و پوست، پیشگیری از دیابت، آلزایمر، کاهش کلسترول، سلامت مردان و کاهش علائم آسم اشاره کرد.

    طبع خار مریم گرم است.

    جالب است بدانید:

    در ادامه با پرشین استار همراه شوید تا با بهترین خواص خار مریم برای سلامتی، پوست و مو و طب سنتی آشنا شده و درباره نحوه استفاده و مضرات این گیاه بیشتر بدانیم.

    طبع دمنوش خار مریم

    گیاه خار مریم حاوی نوعی فلاونوئید پیچیده به نام سیلیمارین است که اثر سم زدا داشته و به پاکسازی سیستم لنفاوی، کیسه صفرا و سموم ناشی از فلزات مضر کمک می کند.

    عصاره گیاه خار مریم سرعت درمان بیماری های کبد را افزایش داده و به بهبود اختلالات کبدی همچون سیروز کبدی که به دلیل مصرف بیش از حد الکل رخ داده کمک می کند.

    خار مریم برای پیشگیری از کبد چرب، زردی، هپاتیت و کاهش عوارض بعد از پیوند کبد مفید است و عصاره آن از کبد در برابر آسیب های ناشی از مصرف بیش از حد داروهای شیمیایی محافظت می کند.

    خار مریم حاوی آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب و سیلیمارین است که به تنظیم سطح انسولین در بدن کمک کرده و برای کنترل قند خون در بیماران دیابتی یا افراد در معرض دیابت مفید است.

    خار مریم سطح قند خون ناشتا و تری گلیسیرید سرم را کاهش داده، به بهبود عملکرد کبد که نقش مهمی در آزادسازی انسولین در جریان خود دارد کمک می کند و خطر بروز نوروپاتی دیابتی را کاهش می دهد.

    عصاره خار مریم حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب سالم و امگا 3 است که برای حفظ سلامت قلب ضروری می باشند.

    امگا 3 به کاهش سطح کلسترول خون کمک کرده و خطر ابتلا به آترواسکلروز، سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد.

    عصاره خار مریم رشد سلول های سرطانی و تومور پوستی را مهار کرده و به پیشگیری از رشد سلول های سرطان پروستات، سینه و دهانه رحم کمک می کند.

    سیلیبین موجود در خار مریم اثر برخی داروهای شیمی درمانی را بهبود بخشیده، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد و بخصوص برای سرطان تخمدان مفید است.

    نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه می باشد.

    خاصیت ضد التهابی خار مریم به کاهش سطح کلسترول خون کمک کرده و برای تصفیه خون و جلوگیری از استرس اکسیداتیو مفید است.

    سیلیمارین موجود در عصاره خار مریم نیز اثر مثبت در کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسیرید دارد.

    خار مریم با پاکسازی ضایعات متابولیک بدن عملکرد کیسه صفرا، کلیه ها و طحال را بهبود بخشیده و خطر بروز سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.

    برخی آزمایشات نشان داده سیلیمارین موجود در خار مریم به کاهش وزن کمک می کند، اگرچه به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

    سیلیمارین به تقویت استخوان ها کمک کرده و از زوال استخوانی ناشی از کمبود استروژن در بدن جلوگیری می کند.

    سیلیماریان موجود در خار مریم با کاهش التهاب در راه های تنفسی از بروز آسم آلرژیک جلوگیری کرده و علائم آن را کاهش می دهد.

    خار مریم به ایمنی کل بدن کمک کرده و با عفونت ها مقابله می کند. سیلمارین موجود دراین گیاه با افزایش تولید گلوتاتیون در بدن با استرس اکسیداتیو مقابله کرده و سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد.

    محققان بر این باورند که عصاره خار مریم به افزایش توانایی شناختی افراد کمک کرده و سیلیمارین موجود در آن با جلوگیری از تشکیل پروتئین بتا آمیلوئید که رابطه نزدیکی با آلزایمر دارد از بروز زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند.

    برخی مطالعات نشان داده مصرف خار مریم خطر ابتلا به بیماری های ام اس و پارکینسون را نیز کاهش می دهد.

    خار مریم باعث افزایش تولید آنزیم های گوارشی و صفراوی شده و به دلیل خاصیت ضد التهابی به آرام سازی غشاهای مخاطی در روده و شکم کمک می کند.

    خار مریم از قرن ها پیش برای درمان مشکلات سیستم گوارش فوقانی و سایر اختلالات گوارشی تجویز می شده است و به دلیل طعم تلخی که دارد باعث افزایش ترشح اسیدهای معده و آنزیم های گوارشی شده و به درمان سوء هاضمه کمک می کند.

    مصرف دانه خار مریم به صورت ناشتا به سم زدایی بدن کمک کرده و هضم را بهبود می بخشد.

    مطالعات اولیه نشان داده خار مریم به افزایش سطح پرولاکتین در بدن کمک کرده و تولید شیر مادر را افزایش می دهد. با این وجود توصیه می شود قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

    خار مریم برای علائم سندرم پیش از قاعدگی همچون تغییرات خلق و خو، گرفتگی و حساسیت در ناحیه سینه مفید است.

    سیلیمارین و سلنیوم موجود در خار مریم به کاهش علائم پروستات کمک کرده، تکرر ادرار را بهبود می بخشد و از تشدید سرطان پروستات در مردانی که سابقا عمل جراحی حذف پروستات داشته اند جلوگیری می کند.

    طبع دمنوش خار مریم

    تحقیقات نشان داده خار مریم به همراه رزماری به افزایش کیفیت مایع منی، بهبود باروری و عملکرد جنسی در خرگوش ها مفید بوده است.

    از آن جا که خار مریم دارای اثرات استروژنی می باشد فواید آن در افزایش باروری مردان نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. اگرچه مردان به سطح سالم استروژن برای باروری و سلامت جنسی نیاز دارند اما فیتواستروژن هایی که گیرنده های استروژنی در مردان را بیش از حد تقویت می کنند معمولا میل جنسی مردانه را کاهش داده و خطر بروز اختلال نعوظ را افزایش می دهند.

    در طب سنتی چینی از خار مریم برای دفع سموم فلزات، تسکین کبد و افزایش جریان صفراوی استفاده می شود.

    خار مریم در غرب برای درمان افسردگی و مشکلات کبدی همچون یرقان، سیروز، هپاتیت و مسمومیت کاربرد دارد.

    دم کرده ریشه و دانه های خار مریم برای درمان زردی و برگ ها و سر آن به صورت ضماد برای تسکین درد استفاده می شود.

    برخی کاربردهای دارویی خار مریم در طب آیورودا هندی به صورت زیر است:

    برای درمان هپاتیت A عصاره خار مریم را خریداری و سه بار در روز 1/4 فنجان از آن را میل می کنند.

    برای درمان هپاتیت D نوشیدن جوشانده برگ های خار مریم دو بار در روز مفید است.

    برای درمان رفلاکس اسید مصرف جوشانده دانه خار مریم دو بار در روز تجویز می شود.

    برای درمان سنگ کیسه صفرا دانه های خار مریم خشک را آسیاب و نصف قاشق چایخوری از این پودر را صبح زود و شب ها قبل از خواب میل می کنند.

  • خواص شيره سوخته ترياک
  • برای درمان مشکلات کبدی برگ های تازه خار مریم را به سالاد افزوده یا 1 فنجان جوشانده برگ خار مریم مفید است. روش جایگزین مصرف روزانه دو بار کپسول 180 میلی گرم خار مریم می باشد.

    به بیماران مبتلا به ام اس توصیه می شود 1 فنجان آب را جوشانده و 2 گرم پودر دانه خار مریم را به آن اضافه و برای 10 دقیقه دیگر بجوشانند. پس از صاف کردن روزی سه مرتبه از این جوشانده میل کنند.

    برای سم زدایی بدن 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر دانه خار مریم را با 100 میلی لیتر آب داغ ترکیب و به مدت 10 دقیقه می جوشانند و جوشانده را به صورت ولرم میل می کنند.

    برای درمان سندرم گیلبرت مصرف 250 میلی گرم عصاره خار مریم دو بار در روز توصیه می شود.

    برای طحال بزرگ شده، مخلوط شیر و نصف قاشق غذاخوری پودر خار مریم تجویز می شود.

    توجه داشته باشید:

    قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک یا ضماد روی پوست صورت و سایر نقاط حساس بدن، حتما اندکی از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و 20 دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید.

    آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد و آلودگی های محیطی محافظت کرده و اعمال موضعی عصاره آن روی پوست از آسیب پوست در مقابل اشعه مضر خورشید جلوگیری می کند.

    خار مریم با افزایش رشد سلول های پوست از پیری زودرس پیشگیری کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

    خار مریم با تاثیر مثبت روی اندام های داخلی بدن همچون کبد، کلیه، خون، روده بزرگ و غیره به سلامت پوست کمک کرده و پوست را درخشان و زیبا می کند.

    طبع دمنوش خار مریم

    سیلیمارین موجود در خار مریم به ترمیم پوست و کاهش التهاب زخم ها کمک می کند.

    گیاه خار مریم به دلیل خاصیت سم زدا به تقویت موها کمک کرده و به عنوان درمان خانگی ریزش مو شناخته شده است.

    ریشه های این گیاه را می توان به صورت خام، آب پز و برشته مصرف کرد.

    ساقه را معمولا یک شب خیس می کنند تا تلخی آن گرفته شود و سپس داخل خورش استفاده می کنند.

    از برگ های خار مریم برای درست کردن ترشی و درون سالاد استفاده می شود. برگ های آب پز جایگزین خوبی برای اسفناج است. دقت کنید برگ ها در هوای گرم و خشک ممکن است تلخ شوند.

    دانه های برشته خار مریم جایگزین خوبی برای قهوه محسوب می شود. از دانه های خار مریم برای تولید روغن با کیفیت نیز استفاده می شود.

    همچنین می توانید پودر دانه ها را روی غذاهای مختلف پاشیده یا برای تهیه سس و سالاد از آن استفاده کنید یا دانه های خرد شده خار مریم یا پودر آن را داخل 1 لیوان آب میوه اضافه کرده و میل کنید.

    اگرچه بسیاری از مردم مکمل های این گیاه – به شکل های مختلف مانند قرص و کپسول، ژل، پودر و تنتور – را به صورت آماده تهیه می کنند اما خار مریم به راحتی در طبیعت یافت می شود.

    برای تهیه چای خار مریم برگ های تازه خار مریم را خرد کرده و حدود 5 دقیقه داخل آب داغ دم کنید. برای خوش طعم شدن می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

    در صورت دسترسی به تنتور خار مریم، 1 یا 2 قطره از آن را به 1 لیوان افزوده و صبح و شب میل کنید.

    همچنین می توانید خار مریم را به اسموتی میوه اضافه کرده و برای صبحانه میل کنید. برای این کار دانه های گیاه را یک شب در آب خیسانده و صبح به اسموتی اضافه کنید.

    متخصصان توصیه می کنند مصرف روزانه خار مریم به 100 تا 250 میلی گرم در روز محدود باشد.

    نکته: قبل از اضافه کردن خار مریم به رژیم غذایی خود چه به صورت تازه یا مکمل های این گیاه حتما با پزشک مشورت کنید.

    منبع: healthbenefitstimes – organicfacts – stylecraze – selfhacked

    آشپزیبیوگرافیتعبیر خوابداغ ترین هادانلود آهنگ

    سبک زندگیسرگرمیسلامتشعرهای زیباعکس

    کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

    استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

    تماس با ما

    دمنوش خار مریم چه نوع خواص دارویی دارد؟

    خواص دارویی دمنوش خار مریم بسیار فراوان است. این گیاه گل های بنفشی دارد و رویش آن را به مریم مقدس نسبت می دهند. طبق افسانه ها شیر مریم مقدس مادر عیسی مسیح بر زمین می ریزد و از جای آن خار مریم می روید. در زبان انگلیسی به خار مریم milk thistle به معنی خار شیر می گویند.

    خار مریم اثر محافظتی بر کبد دارد. افرادی که دچار مشکلات کبدی، سیروز کبدی، کبد چرب و .. هستند به مصرف آن توصیه می شوند. همچنین افرادی که از دارو های مضر برای کبد استفاده می کنند بهتر است که از مصرف دمنوش خار مریم غافل نشوند تا بتوانند از اثرات سوء دارو ها بکاهند.

    خار مریم به عنوان داروی سنتی برای درمان بیماری های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون نیز تجویز می شود . به خاطر اثرات ضد التهابی که دارد اعصاب را تحت تاثیر قرار می دهد. پژوهش هایی که روی موش ها انجام شده است، مشخص کرده اند که خار مریم می تواند مانع از تخریب اکسایشی مغز در اثر استرس و قرار گیری تحت تنش باشد. البته برای اثبات تاثیرات خار مریم بر مغز به پژوهش های بالینی بیشتری نیاز است.

    جالب است که بدانید خار مریم برای استخوان های بدن نیز مفید فایده است. پوکی استخوان که امروزه بسیاری از افراد را درگیر کرده است می تواند با مصرف خارمریم پیشگیری شود. به همین دلیل مصرف این دمنوش به بانوان یائسه شدیداً توصیه می شود.

    طبع دمنوش خار مریم

    از دیگر خواص دارویی دمنوش خار مریم این است که قابلیت دارد تا تاثیر گذاری شیمی درمانی بر سرطان را دو چندان کند. اثرات آنتی اکسیدان خار مریم به حدی است که می تواند به خودی خود با تومور های سرطانی مقابله نماید. چه خوب است که افراد از این دمنوش پر خاصیت پیش از ابتلا به بیماری ها بهره ببرند. اما پس از ابتلا به بیماری نیز هنوز دیر نیست.

    گرچه زنان باردار و شیرده باید تحت نظر پزشک هر گونه فراورده ی گیاهی را مصرف نمایند، گفته می شود که دمنوش خار مریم سبب افزایش شیر مادران می شود.برخی از پژهش ها نشان داده اندمادرانی که دو ماه به صورت منظم خار مریم مصرف کردند، 64% شیر بیشتری داشتند.

    یکی دیگر از خواص فوق العاده ی گیاه خار مریم، درمان جوش و اکنه است. تغییرات هورمونی و تنش های روزمره از جمله عواملی هستند که سبب بروز آکنه روی پوست می شوند. خار مریم می تواند با تاثیر بر هورمون ها و همچنین به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی سبب درمان آکنه شود.

    خار مریم برای افراد دیابتی نیز مفید است و می تواند سطح قند خون آن ها را کاهش دهد. این گیاه در کنترل دیابت نوع 2 موثر واقع شده است.

    خواص دارویی دمنوش خار مریم برای پوست صورت همانند چای سبز است. این دمنوش های گیاهی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند که سلامت و شادابی پوست را تضمین می کند. دمنوش خار مریم با حذف رادیکال های آزاد در بدن می تواند مانع از پیری زود رس شود.  رادیکال های آزاد مواد آلاینده ای هستند که سلول های سالم را دچار فروپاشی می کنند و در زندگی های پر تنش امروزی نیز سطح زیادی در بدن انسان ها پیدا کرده اند.

    پژوهش ها نشان داده اند که دمنوش خار مریم می تواند التهابات پوستی را نیز در حیوانات کاهش دهد. این فواید، زمانی که خار مریم به صورت دمنوش روزانه مصرف می شود، خود را بیشتر نشان می دهند و باعث کاهش جوش و حساسیت های پوستی می شود.

    فرآورده های نوشیدنی هار مریم به صورت عرق و دمنوش هستند. طبق توصیه های پزشکان طب سنتی نوشیدن عرقیجات می تواند اثر درمانی سریعتری داشته باشد. اما، نوشیدن دمنوش های گیاهی تاثیر خود را آهسته تر نشان می دهند ولی این مزیت را دارند که تاثیر درمانی ماندگار تری بر جای بگذارند. خواص دارویی دمنوش خار مریم به دلیل طبع گرمی که دارد در طب سنتی به منظور های خاصی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    این دمنوش می تواند بسیاری از بیماری هایی را که به عقیده ی طب سنتی به علت سردی در بدن ایجاد می شوند، درمان کند. این دمنوش می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مانند سنگ صفرا نیز نقش داشته باشد و بدن را در برابر آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند. این امر سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد و احتمال بروز بیماری را کاهش می دهد.

    برای بهره بردن از خواص دارویی دمنوش خار مریم ، نحوه ی تهیه آن نیز حائز اهمیت است. خار مریم به صورت گیاه خشک شده یا تازه و یا به صورت تی بگ در بازار عرضه می شود. البته برخی از افراد نیز ترجیح می دهند از عرق خار مریم استفاده کنند. اگر از طرفداران دمنوش خار مریم هستید می دانید که در هر صورت نحوه ی دم کردن آن باید به این صورت باشد که:

    ایتدا آب را تا دمای جوش برسانید و سپس خار مریم را به مدت 20 دقیه در ان دم کنید. می توانید این دمنوش را همراه با شیر و عسل میل نمایید.

    از نظر مقدار نیز، بهتر است حدود 5 گرم خار مریم را در 150 سی سی آب جوش دم کنید. این دمنوش را می توان دو تا سه نوبت در روز مصرف نمود.

    دمنوش های گیاهی به گونه ای هستند که باید برای بهره بردن حد اکثری از خواص و فواید آن ها در زمان توصیه شدن مصرف شوند. برای بهره بردن از خواص دمنوش خار مریم کیسه ای نیوشا نیز همین نکته را باید رعایت نمود. بهترین زمان برای مصرف این دمنوش نیم تا یک ساعت قبل از وعده ی غذایی و یک تا دو ساعت پس از وعده ی غذایی است که سبب می شود خواص دارویی دمنوش خار مریم بیشترین تأثیر را داشته باشند.

    زیرا در ایندو زمان یعنی کمی پیش از وعده ی غذایی و 2 ساعت پس از وعده ی غذایی معده خالی از مواد غذایی است و به همین دلیل توانایی جذب مواد موثره ی خار مریم از طریق دستگاه گوارش بسیار بیشتر است. به همین دلیل برای بهره وری بیشتر و مشاهده اثرات درمانی دمنوش خار مریم لازم است که به این توصیه توجه نمایید.

    به طور کلی به ندرت برای دمنوش خار مریم عوارض جانبی گزارش شده است. البته گیاهان دارویی به گونه ای هستند که طول مدت مصرف نیز بر عملکرد آن ها تاثیر می گذارد. برای مثال پژوهش هایی که در مورد دمنوش خار مریم صورت گرفته است، مشخص می کند که مصرف این دمنوش به صورت منظم و پیوسته تا 41 هفته بی خطر است.

    در موارد بسیار بسیار نادری دیده شده است که خار مریم منجر به ایجاد اسهال، تهوع، نفخ و یا ناراحتی معده شود.

    مانند هر دمنوش دیگری، زنان باردار و شیرده باید در مصرف خار مریم نیز احتیاط کنند و آن را با نظر پزشک مصرف کنند و افرادی نیز ممکن است به این گیاه حساسیت داشته باشند و مسلماً منع مصرف دارند.

    از آنجا که خواص دارویی دمنوش خار مریم اثرات استروژن را شبیه سازی می کند، برای برخی از بانوان مصرف آن مناسب نیست. برای مثال بانوانی که مبتلا به سرطان سینه و یا تومور های فیبرومی و اندومتریوز هستند نباید این دمنوش را مصرف کنند.

    منبع: healthline ، karmicnature ، webmd ، cupandleaf

    موثرترین دمنوش های گیاهی برای اعصاب کدامند؟

    کدام دمنوش برای دوران پریودی خوب است

    درمان بی خوابی با دمنوش به جای قرص خواب آور

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    طبع دمنوش خار مریم

    وبسایت

    مرا از دیدگاه‌های پس از این با رایانامه آگاه کن.

    مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

    فروشگاه اینترنتی دمنوش های نیوشا یکی از معتبرترین مراکز فروش دمنوش های نیوشا ، چای های سیاه ، انواع چای سبز ، چای های خالص کیلویی ، پکیج های نیوشا و انواع پکیج های لاغری را بر اساس نیاز خریداران در نظر گرفته است مشاورین ما به صورت تلفنی به شما کمک میکنند که بهترین و موثرترین دمنوش خود را برای درمان ، لاغری و سلامتی انتخاب کنید

    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

    25,000 تومان

     

     

    دمنوش خارمریم، شاهتره و کاسنی نیوشا یکی از دمنوش های ترکیبی خانواده دمنوش نیوشاست. این دمنوش به صورت ترکیبی از تمامی این گیاهان و در تیبگ های 2 گرمی ارائه می گردد. طراحی فرمول ترکیبی و دوزبندی گیاهان موجود در دمنوش خارمریم، شاهتره و کاسنی نیوشا به صورت کاملا تخصصی و تحت نظر متخصصین گیاه شناسی و طب سنتی انجام شده است. دوزبندی دمنوش های نیوشا به گونه ای است که هیچ عارضه ای ایجاد نکند.

    برای آشنایی با خواص دمنوش خارمریم، شاهتره و کاسنی نیوشا و کسب اطلاعات بیشتر درباره گیاهان تشکیل دهنده این دمنوش توضیحات محصول را مطالعه بفرمایید.

    طبع دمنوش خار مریم

    دمنوش خارمریم، شاهتره و کاسنی نیوشا یکی از دمنوش های ترکیبی خانواده دمنوش نیوشاست. این دمنوش به صورت ترکیبی از تمامی این گیاهان و در تیبگ های 2 گرمی ارائه می گردد. طراحی فرمول ترکیبی و دوزبندی گیاهان موجود در دمنوش خارمریم، شاهتره و کاسنی نیوشا به صورت کاملا تخصصی و تحت نظر متخصصین گیاه شناسی و طب سنتی انجام شده است. دوزبندی دمنوش های نیوشا به گونه ای است که هیچ عارضه ای ایجاد نکند. افراد با شرایط یا بیمارهای خاص و یا زنان باردار و شیرده بهتر است پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

    برای آشنایی با خواص دمنوش خارمریم، شاهتره و کاسنی نیوشا (مشهور به دمنوش کبد نیوشا) و کسب اطلاعات بیشتر درباره گیاهان تشکیل دهنده این دمنوش این نوشته را دنبال کنید.

    خارمریم گیاهی بومی اروپا، خاورمیانه و آفریقای شمالی است که در بخشی هایی از مدیترانه نیز میروید. لبه‌های برگ‌های خارمریم مواج و خاردار است و برگ‌ها دارای رگه‌های سفید و به رنگ سبز براق هستند. گل‌های آن لوله‌ای و به رنگ قرمز- بنفش هستند. میوه (دانه، بذر) آن تخم مرغی شکل، به رنگ قهوه‌ای روشن- تیره با پوسته سخت است که توسط اجسام مویی شکل، سفید و ابریشمی محافظت می‌شوند.

    بیشترین خواص خارمریم مربوط به بذرهای گل آن است. فرمولاسیون‌های خارمریم برای آسیب ناشی از سمیت کبدی و درمان حمایتی بیماری التهاب مزمن کبدی و سیروز کبدی تایید شده‌اند. اثر خارمریم در دفع حرارت و سموم بدن نیز به اثبات رسیده است.

    خواص خارمریم (به صورت دارویی) از قرن 4 پیش از میلاد مسیح شناخته شده است. سابقه مصرف خارمریم در درمان بیماری‌های کبد به دهه 1700 مربوط می‌شود و مصرف آن برای درمان کبد را می‌توان از منابع یونانی برداشت کرد.

    در متون طبی کشورهای مختلف از خواص خارمریم برای درمان مواردی از جمله : درمان رگ‌های واریسی، سختی‌های مربوط به قاعدگی، احتقان کبد، طحال و کلیه، یرقان، سنگ کیسه صفرا، التهاب صفاق، خون‌ریزی، انواع برونشیت و رگ‌های واریسی یاد شده است. همچنین از گیاه خارمریم برای درمان افسردگی و اختلالات عاطفی نیز استفاده می شده است.

    ازجمله خواص خارمریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    شاهتره گیاهی است که پراکندگی آن بیشتر در آسیا، اروپا و آفریقا است؛ این گیاه در بخش بزرگی از هند تا ارتفاع 2438 متری هیمالیا، بلوچستان، افغانستان، ایران و مغولستان توزیع می شود.

    به طور سنتی شاهتره دارای خواص ضد سوءهاضمه، تصفیه‌کننده خون، قطع‌کننده جریان قاعدگی، ادرارآور، و آرام‌بخش است. همچنین برای درمان گرفتگی عضلات شکم، اسهال، تب، اختلالات خونی و عفونت توبرکلوزیس استفاده می‌شود. جوشانده ساقه و برگ شاهتره به عنوان یک نیروزا (تونیک)، ضدانگل و ملین و همچنین در مواردی مثل ابتلا به سفلیس، جذام، یبوست و زردی استفاده می‌شود. از خمیر برگ شاهتره به صورت ضماد برای درمان سردرد استفاده می‌شود. از جوشانده و دمنوش این گیاه برای درمان گواتر استفاده می‌شود. در طب یونانی شاهتره ترکیب مهمی در بسیاری از ترکیبات تصفیه کننده خون، مانند ترکیب “معجون مصفای خون” است. در هند برای درمان تب و آنفلوآنزا، مشکلات کبدی و عفونت باکتریایی پوست استفاده می‌شود.

    برخی از مهم ترین خواص گیاه شاهتره به شرح زیرند:

    کاسنی گیاهی است با طبع سرد که منشأ آن اروپا، هند و مصر است. 5000 سال پیش به عنوان یک گیاه دارویی توسط مصریان پرورش داده شد. قسمت های هوایی، گل‌ها و ریشه کاسنی برای درمان اسهال، تقویت پروستات و سایر اندام های تولید مثلی، پاکسازی دستگاه صفراوی، مشکلات سینوسی و درمان مالاریا استفاده می شود.

    از کاسنی در متون طبی قدیم بسیاری از کشورها یاد شده است. در هند برای درمان زردی، بزرگی کبد، نقرس و روماتیسم و در ایران به طور سنتی برای درمان زردی، تب خال، فشار خون بسیار پایین، افزایش اشتها یا کمک به هضم، پاکسازی بدن، به عنوان یک نیروزا (تونیک) و ملین کاربرد دارد. در ایتالیا از برگ های کاسنی برای پاکسازی خون، فشار خون بالا، بهبود هضم و ضد اسپاسم استفاده می کنند. در اردن برای مواردی مثل خونریزی داخلی از کل قسمت های این گیاه استفاده می شود.

    برخی از مهم ترین موارد مصرف و خواص کاسنی عبارتند از:

    دمنوش خارمریم، شاهتره و کاسنی نیوشا را بیشتر به دلیل اثرگذاری آن بر بهبود عملکرد کبد و آنزیم های کبدی مورد توجه قرار میدهند. به همین دلیل گاها از این دمنوش و دمنوش ریزمیوه  های قرمز نیوشا به عنوان دمنوش کبد چرب نیز یاد می شود. برخی از مهم ترین خواص دمنوش خارمریم، شاهتره و کاسنی نیوشا عبارتند از :

    تیبگ را در یک لیوان بزرگ آب جوش قرار دهید و درب ظرف را ترجیحا ببندید. اجازه دهید  10 -15 دقیقه دم بکشد. سپس میل نمایید

    توجه :

    در صورت داشتن شرایط بدنی خاص، آلرژی غذایی یا دارویی، بیماری خاص و … پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

    مصرف دمنوش دمنوش کبد نیوشا برای خانم های باردار و شیرده باید نظر پزشک متخصص فرد انجام گیرد.

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    طبع دمنوش خار مریم

    نام *

    ایمیل *

    امروزه اثربخشی و کارایی گیاهان دارویی بر هیچکس پوشیده نیست اما دغدغه های زندگی شهری و کمبود زمان و اهمیت سرعت انجام کار ها،استفاده از این گیاهان دارویی را در زندگی ها کمرنگ کرده است.محصولات ما که عمدتا به صورت کیسه ای (تیبگ) هستند.بهره مند شدن از خواص گیاهان دارویی را در هر موقعیتی و با حداکثر سرعت ممکن کرده اند.
    از طرفی با توجه به اهمیت استفاده ازدور مناسب گیاهان برای دریافت حداکثر اثربخشی و پیشگیری از بروز هرگونه عارضه احتمالی،ارائه این گیاهان به صورت تیبگ مزیتی بزرگ محسوب می شود.

    مشاوره محصولات:

    09125791407

    info@slmtnoush.com

    طبع دمنوش خار مریم
    طبع دمنوش خار مریم
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *