شیرینی ساق پای عروس

دوره مقدماتی php
شیرینی ساق پای عروس
شیرینی ساق پای عروس

تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را از هم جدا کنید. سپس زرده را با شیر ، وانیل ، بیکینگ پودر و روغن با هم مخلوط کنید و با هم زن برقی هم بزنید.

سپس آرد الک شده را کم کم به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خمیر نرمی به وجود بیاید. خمیر را با دست ورز دهید و به مدت 30 دقیقه استراحت دهید تا خمیر به اصطلاح ور بیاید.

پس از سپری شدن این زمان ، مقداری از خمیر برداشته و به صورت نازک پهن کنید . سپس خمیر را به دور یک نی چوبی بپیچید و با سفیده تخم مرغ لبه خمیر را به هم بچسبانید.

بعد خمیر را به تکه های 2 سانتی متری برش داده و داخل روغن سرخ کنید.

مواد میانی ذکر شده را با هم مخلوط کنید.

شیرینی ساق پای عروس

دوره مقدماتی php

بعد از سرخ شدن خمیر ،نی داخلش را بردارید و جایگاه نی  از مواد میانی پر کنید .

یک سر نان شیرینی ها را به شربت بار آغشته کنید و بعد داخل پودر پسته یا کنجد بزنید و در ظرف  مورد نظر بچینید.

شیرینی ساق عروس

شیرینی ساق عروس در فر

کره و یا روغن و با همزن کمی بزنید تا نرم شود سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. وانیل و هل را هم اضافه کنید و با قاشق هم بزنید.

بعد آرد را کم کم اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد.

سپس خمیر را داخل کیسه فریزر قرار دهید و به مدت 2 ساعهت دریخچال استراحت دهید .

بعد از گذشت 2 ساعت ، خمیر را به اندازه گردوی کوچک جدا کنید و در کف دست صافش کنید. وسطش 1 تیکه گردو بگذارید و بعد خمیرو را دور گردو بپیچید و به حالت بیضی در بیاورید.

و داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده بچینید. درجه حرارت فر را به 170 برسانید و شیرینی ها را بمدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید .

بعد از اینکه شیرینی ساق عروس پخته و خنک شد آن را داخل پودر قند بغلطانید.

شیرینی ساق عروس جزو کیک و شیرینی – شیرینی خشک میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 45دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد . شیرینی ساق عروس را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

شیرینی ساق عروس از جمله شیرینی های مجلسی خوشمزه و محبوب ایرانی می باشد که از روش پخت آسانی برخوردار است، در ادامه با طرز تهیه شیرینی ساق عروس همراه ما باشید.

در این مطلب قصد داریم، دستور پخت شیرینی ساق عروس که استفاده از آن برای ایام نوروز و نیز مناسبتهایی مثل جشن تولد بسیار پر طرفدار می باشد را معرفی نماییم، شما عزیزان می توانید بعد از آشنایی با روش یادگیری این نوع شیرینی، آن را به راحتی در منزل تهیه کرده و لذت ببرید.

شیرینی ساق عروس یک نوع شیرینی سنتی ایرانی می باشد که به عنوان شیرینی مجلسی و خوشمزه از محبوبیت زیادی برخوردار است، ضمن اینکه در عید نوروز نیز به همراه شیرینی های دیگر سرو می شود. در مطالب قبلی با طرز تهیه شیرینی مشهدی، طرز تهیه شیرینی نارگیلی و طرز تهیه شیرینی دانمارکی آشنا شدید، اکنون در اینجا می توانید روش تهیه شیرینی ساق عروس را فرا بگیرید.

شیرینی ساق پای عروس

در اولین مرحله از روش تهیه شیرینی ساق عروس ، کره و روغن را به وسیله هم زن، کمی هم بزنید تا باز شود، سپس پودر قند را اضافه کرده و تا جایی که مواد خوب با هم مخلوط شوند، شروع به هم زدن می نماییم. حال هم زن را خاموش کرده، وانیل و هل را اضافه می کنیم. نصف آرد الک کرده شده را اضافه می کنیم و به وسیله لیسک هم می زنیم و بقیه آرد را نیز کم کم اضافه می کنیم، این کار را تا جایی که خمیر بدست آمده به دست نچسبد، ادامه می دهیم. اکنون خمیر را در داخل نایلون فریز پهن کرده و به مدت دو ساعت در داخل یخچال استراحت می دهیم.

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی ساق عروس ، خمیر را از یخچال بیرون آورده و به صورت توپک های کوچکی از آن جدا کرده و با دست پهن نمایید تا به شکل دایره ای کوچک در آید (توجه داشته باشید که آن را زیاد ورز ندهید، زیرا موجب خشک شدن شیرینی شما می شود). سپس در قسمت وسط خمیر، گردو گذاشته و خمیر را به صورت بیضی شکل و یا به شکل اشک، دور گردو پیچیده و در داخل سینی فر بگذارید. حال سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر که قبلا در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده اید، گذاشته و منتظر بمانید تا آماده شود. سپس، بعد از پخته شدن شیرینی ها، آنها را دورن پودر قند بغلتانید.

در صورت نداشتن فر می توانید، با قرار دادن یک سه پایه درون قابلمه و قرار دادن قالب شیرینی بر روی آن، به مدت ۱۵ دقیقه قابلمه را بر روی حرارت بگذارید و در حالی که بر روی آن دم کنی قرار داده اید، اجازه دهید تا گرم شود.

در مرحله بعد، شیرینی ها را بر روی کاغذ بچینید و آن را به همراه کاغذ با دقت و به آرامی درون قابلمه قرار دهید و سریع در قابلمه را ببندید. حال به مدت ۴۵ دقیقه و یا حتی کمی بیشتر زمان دهید تا شیرینی به طور کامل پخته شود، به طوری که وقتی به آن دست می زنید، حالت نرمی نداشته و زیرش کمی طلایی رنگ شود، همچنین وسط آن نیز کاملا پخته شده باشد. سپس شیرینی های پخته شده را دورن پودر قند بغلتانید. اکنون شیرینی ساق عروس آماده شده و شما می توانید در مراسم های خصوصی خود استفاده کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

تهیه این روش از شیرینی ساق عروس نیز بدون فر و آسان بوده و علاوه بر مواد قبلی مورد نیاز در تهیه آن در این روش، از شیر و زرده تخم مرغ نیز استفاده می شود و آن را در روغن سرخ می کنند، در ادامه مواد مورد نیاز و روش پخت این نوع شیرینی مجلسی خوشمزه را آموزش می دهیم.

در این روش از طرز تهیه شیرینی ساق عروس ، تخم مرغ ها را شکسته و زرده آن را جدا نمایید، سپس روغن مایع و وانیل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. در مرحله بعدی، شیر را اضافه کرده و بعد روغن مایع و وانیل را بریزید و هم بزنید.

آرد را به همراه یک قاشق چای خوری پودر قند به آرامی به مخلوط قبلی اضافه کنید تا خمیر درست شود، اکنون خمیر را ورز دهید تا آرد به طور کامل با مواد ترکیب شود. بر روی کاسه را با یک پارچه تمیز و مرطوب بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا استراحت کند.

اکنون بعد از سرخ شدن کامل شیرینی ها، می توانید چوب آن ها را با یک چرخاندن و فشار ملایم خارج نمایید. در مرحله آخر، پودر گردو ها را به همراه پودر قند و گلاب مخلوط کرده و به وسیله یک قیف یک بار مصرف، در میانه شیرینی ها بریزید و بعد قسمت سر و ته شیرینی را به عسل آغشته کرده و آن را در کاسه محتوی پودر پسته و پودر گردو فرو برید. اکنون شیرینی ساق عروس آماده شده و امیدواریم بعد از یادگیری، تهیه آن را در منزل تجربه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

شما دوستان عزیز علاقمند به آشپزی و تهیه شیرینی های مختلف، همواره می توانید با مراجعه به قسمت شیرینی و کیک، از دستور تهیه انواع شیرینی های خوشمزه معرفی شده در مطالب قبلی مجله آرگا دیدن نمایید.

منبع : آرگا



ساخت کاردستی های جالب با چوب


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟



جذاب ترین انواع عید 99 رو اینجا ببین


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه


شیرینی ساق پای عروس


چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ab61cc840fe646b27d3c63a5a22652e3” );document.getElementById(“a254888e51”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

🔰شیرینی ساق عروس (بدون نیاز به فر) مناسب برای عید نوروز
مواد لازم :
زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل نصف ق چ
روغن مایع ۱ ق غ
آرد ۱.۵ پیمانه
شیر نصف پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چ
⁦❇️⁩سفیده تخم مرغ ۱ عدد برای بستن خمیر
⁦⬅️⁩مواد میانی
پودر بادام ۱ پیمانه
پودر قند نصف پیمانه ( من ۲.۵ ق غ زدم )
گلاب ۱ تا ۲ ق غ
هل ۱ ق چ .

 

طرز تهیه:
برای تهیه خمیر همه مواد بجز آرد و بیکینگ پودر همه رو باهم مخلوط کنید سپس مخلوط الک شده ی آرد و بیکینگ پودر کم کم و به دفعات اضافه کنید تا خمیر نرمی بدست بیاد توی پلاستیک فریزر بمدت ۱ ساعت توی یخچال استراحت بدید.

بعد سطح کار آرد پاشی کنید خمیر به قطر ۳ تا ۴ میل باز کنید از خمیر مستطیل های به عرض ۵ سانت و طول ۱۰ سانت ببرید . میل های چوبی رو روی خمیر بزارید و خمیر دور میله چوبی تون بپیچید و لبه ی خمیر کمی سفیده تخم مرغ بزنید و دو لب خمیر بهم بچسبانید کمی فشارش بدید بعد با چاقو برش های ۵ سانتی بزنید و توی روغن سرخ کنید.

پس از خنک شدن خمیر رو از میله ها جدا کنید و با مواد میانی پر کنید .

شیرینی ساق پای عروس

اصلا از بابت ماندگاری این شیرینی نگران نباشید چون به راحتی توی ظروف دربسته تا ۱ ماه در یخچال خوب و تازه میمونن. بهتره تزئینش رو در زمان مصرف انجام بدید.

هنر بانو جان
@ashpazi.akram

 

دستور تهیه شیرینی پسته ترکیه ای ویژه نوروز

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در منزل

طرز تهیه شیرینی نخودی

طرز تهیه خامه فرم گرفته خانگی با خامه صبحانه (مخصوص کیک و شیرینی)

آموزش طرز تهیه شیرینی کاکا

 

برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

شیرینی ساق عروس با این اسم خاص، یکی از مهمان‌‌های خوشرنگ و خوش طعم سفره‌های نوروزی است. این شیرینی دستور پختی بسیار آسان و کم هزینه دارد. با صرف زمان و انرژی بسیار کمی، بهترین نتیجه را به دست می‌آورید. در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از شیرینی‌‌های نوروزی را به شما آموزش دهیم.

شیرینی ساق عروس مثل نان برنجی و شیرینی توت، یکی از تنقلات خوشمزه نوروزی است که تهیه کردنش وقت و هزینه زیادی نمی‌برد. برای شروع تخم مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. سفیده و زده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید. زرده‌ها هم بزنید تا یکدست شوند. شیر را به زرده‌های تخم مرغ اضافه کرده و ترکیب کنید. در ادامه روغن مایع و عصاره وانیل را به این مواد اضافه کرده و هم بزنید. 

آرد را در دو مرحله الک کنید، این کار به ترکیب خمیر کمک می‌کند. یک قاشق چایخوری پودر قند به آن اضافه کنید. مواد خشک را آرام آرام به مایع‌تان اضافه کنید و در همین حین هم بزنید. زمانی‌که خمیر کمی سفت شد، آن را ورز بدهید تا کاملا یکدست و صاف شود. سپس مواد به ظرف منتقل کنید روی آن را با دستمال بپوشانید.

دو ساعت به خمیر فرصت دهید تا در دمای محیط استراحت کند.

پس از استراحت خمیر، بخش‌های کوچکی از آن را بردارید وردنه بزنید تا نازک شود. حالا خمیر را به دور استوانه مخصوص شیرینی ساق عروس بپیچید.

شیرینی ساق پای عروس

استوانه چوبی یا فلزی مخصوص این شیرینی را به راحتی می‌‌توانید تهیه کنید. هر کدام از خمیرها را با کمک همان استوانه‌ها داخل پودر قند و پودر هل بغلتانید. زمانی‌که سطح آن‌ها کاملا آغشته شد، به سراغ مرحله هیجان‌انگیر سرخ کرد شیرینی می‌رویم.

روغن مایع را داخل یک تابه نچسب گرم کنید و شیرینی‌ها داخل روغن سرخ کنید. در هنگامی که شیرینی ساق عروس در روغن سرخ می‌شود، شما می‌‌توانید آن‌را به راحتی از استوانه میانی جدا کنید.

حالا نوبت به مغز شیرینی‌ها می‌رسد. پودر گردورا با پودر قند و گلاب ترکیب کنید و با کمک یک قیف، مواد را داخل حفره شیرینی بریزید.

A post shared by لذت زندگی به روایت کاله (@kallehbrand) on Feb 6, 2020 at 4:56am PST

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

امتیاز دهید


4.1
از

33

شیرینی ساق عروس را که یک شیرینی سنتی و قدیمی ایرانی است همه میشناسیم. این شیرینی خوشمزه و مجلسی پر طرفدار مناسب ایام نوروز است. وجود این شیرینی در عید نوروزِ شما به همراه شیرینی نخود چی و شیرینی کرکی میتواند جلوه و زیبایی پذیرایی شما را چندین برابر کند. اما شیرینی ساقه عروس به قدری دوست داشتنی ست که به جز جشن سال نو میتواند در هر موقعیتی و برای هر مناسبتی استفاده شود. پس کافیست یک بار برای همیشه طرز تهیه شیرینی ساق عروس سنتی را یاد بگیرید تا از این پس برای جشن هایتان، خودتان شیرینی تهیه کنید.

در این دستور آشپزی ما طرز تهیه شیرینی ساق عروس خانگی را آموزش داده ایم که تهیه کردن آن بسیار ساده بوده و فقط به کمی صرف وقت نیاز دارد. این شیرینی ساق عروس بدون فر تهیه می شود. بنابراین همه می توانند آن را تهیه کنند و جای هیچ نگرانی ای باقی نمی ماند. امیدواریم از تهیه این شیرینی بی نظیر لذت ببرید.

 

شیرینی ساق پای عروس

تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. سپس زرده ها را جدا کنید و به کمک همزن دستی، خوب مخلوط کنید.

 

شیر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و سپس روغن مایع و وانیل را بریزید و خوب بهم بزنید.

 

آرد را الک کنید و به همراه یک قاشق چایخوری پودر قند به آرامی به مخلوط اضافه کنید تا خمیر به دست آید. حالا خمیر را کاملا ورز دهید تا آرد به خوبی با مواد ترکیب شود. سپس روی کاسه را با پارچه ای مرطوب بپوشانید و به مدت دو ساعت در دمای محیط بگذارید تا خمیر استراحت کند.

 

یک لایه نازک از خمیر جدا کنید و آن را دور چوب یا فلز مخصوص شیرینی ساق عروس بپیچانید. به همین ترتیب همه ی خمیر ها را دور استوانه ها بپیچید. به خاطر داشته باشید که هر شیرینی باید حدودا به اندازه ی سه حبه قند طول داشته باشد.

 

 

شیرینی ساق عروس را به کمک چوب میانی شان، داخل پودر قند و پودر هل بغلتانید. سپس کمی روغن مایع را داخل ماهیتابه بریزید و شیرینی ها را سرخ کنید.

 

وقتی شیرینی ها کاملا سرخ شدند، به آرامی آن ها را با یک فشار و چرخاندن ملایم از چوب ها بیرون بکشید. سپس پودر گردو ها را با پودر قند و گلاب ترکیب کنید و به کمک یک قیف یک بار مصرف، در میانه ی شیرینی ها بریزید.

 

سپس سر و ته شیرینی ها را به عسل آغشته کنید و آن ها را داخل کاسه ی محتوی پودر پسته و پودر گردو فرو ببرید تا پسته و گردو به سر شیرینی بچسبد. شیرینی ساق عروس را درون ظرف سرو بچینید و میل نمایید. نوش جان.

 

 

-چوب مخصوص شیرینی ساق عروس را به راحتی می توانید از شیرینی فروشی ها و فروشگاه های لوازم قنادی خریداری کنید. یا با ابزاری به همین اندازه، جایگزین نمایید.

– شیرینی ساقه عروس را میتوانید به مدت کمتر از یک هفته در ظروف در دار و خارج از یخچال نگهداری کنید.

-در تهیه کردن شیرینی ساق عروس کرم دار میتوانید به جای پودر گردو از پودر بادام استفاده کنید. همچنین برای تزیین کردن سر و ته شیرینی ها میتوان کنجد را نیز جایگزین نمود.

-برای تهیه کردن شیرینی ساق عروس نارگیلی میتوانید در مرحله پنجم، به پودر قند و هل، پودر نارگیل اضافه کنید و شیرینی را در آن بغلتانید.

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

شیرینی ساق پای عروس

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

  • مضرات ترب سياه
  • غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

    © 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.


    کیک و شیرینی
    ثبت دیدگاه

    در این بخش از محله آشپزی دوستان قصد داریم تا شما کاربران عزیز را با طرز تهیه   شیرینی ساق عروس به سبکی خوشمزه و متفاوت آشنا کنیم.

    ۱ کیلو آرد شیرینی پزی الک شده۵۰۰گرم کره محلی دوغ گرفته شده یا(روغن جامد صاف شده)یا ترکیبی از هر دو ۶قاشق غذاخوری سر پر پودر قندیک قاشق چایخوری وانیل۱/۲ ق چ پودر هلگردو نگینی به میزان لازم برای داخل خمیر ساق عروس

    کره و روغن و با همزن کمی میزنیم تا باز شود سپس پودر قند و اصافه میکنیم و انقدر میزنیم تا خوب مخلوط بشن همزن و خاموش کرده وانیل و هل و اضافه میکنیم نصف آرد و اضافه کرده با لیسک هم میزنیم بقیه آرد و.کم کم اضافه میکنیم تا جاییکه بدست نچسبه خمیر و تو نایلون فریزر پهن مبکنیم میزارم تو یخچال دو ساعت استراحت کنه توپک های کوچیک از خمیر برمیداریم با دست صافش میکنیم و وسطش ۱ تیکه گردو میذاریم بعد خمیرو دور گردو میپیچیم به حالت بیضی و تو سینی فر میچینیم درجه فر ۱۷۰ بمدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه.
    بعد از پختش ساق عروسو تو پودر قند می غلتونیم.

    شیرینی ساق پای عروس

    برچسب‌ها آموزش تصویری شیرینی ساق عروس شیرینی ساق عروس املی شیرینی ساق عروس بدون فر شیرینی ساق عروس سنتی شیرینی ساق عروس لادن شیرینی ساق عروس مازندران شیرینی ساق عروس محلی کالری شیرینی ساق عروس

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » 🍪 نان، شیرینی، دسر » طرز تهیه شیرینی ساق عروس سنتی | شیرینی مجلسی

    شیرینی ساق عروس نیاز به فر نداره و خیلی راحت میشه اونو درست کرد. این شیرینی مخصوص عید نوروز و تولد هست.

     

    مواد لازم برای شیرینی ساق عروس :

    آرد گندم 1/700 کیلو گرم

    شیرینی ساق پای عروس

    آرد برنج نرم شده 350 گرم

    تخم مرغ 4 عدد

    پودر قند 400 گرم

    روغن جامد 800 گرم

    کره محلی 1 کیلو

    گردو خرد شده  700 گرم

    پکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری پر

    شیر سرد 3 قاشق غذاخوری

    جوش شیرین 1 قاشق مربا خوری

    هل نرم شده  1 قاشق غذاخوری سر صاف

    گردو نصف شده برای تزیین به مقدار لازم

    پودر قند برای تزیین رویه شیرینی به مقدار لازم

     

     

    روش  تهیه شیرینی ساق عروس :

    برای تهیه شیرینی ساق عرویس ابتدا آرد گندم آرد برنج، کره و روغن را در ظرف میکس بریزید و با دور متوسط به مدت 10 دقیقه بزنید. در این مدت چندین مرتبه دستگاه را خاموش کرده با ابزار لیسک مواد چسبیده به جداره ظرف میکس را به سمت بیل میکس هدایت کنید.

    بعد از 10 دقیقه وقتی می بینید خمیر به خوبی سفید و یه دست شد با همان سرعت تخم مرغ ها را یکی یکی به خمیر اضافه کنید بعد از 2 دقیقه شیر سرد و بعد از 2 دقیقه گردو و پودر هل  پودر قند جوش شیرین پکینک پودر را که از قبل مخلوط کردید به خمیر اضافه کنید.

    بعد از اضافه کردن کل مواد 3 دقیقه مجدد با سرعت کم بزنید سپس دستگاه رو خاموش کنید، خمیر را در ظرف گود بریزید با نایلون کاور کنید در یخچال به مدت 10 ساعت قرار بدهید.

    روز بعد ابتدا فر را روی درجه 160 سانتی گراد تنظیم کنید خمیر را از یخچال خارج کنید به مقدار  کمی از خمیر بردارید با دو دست خمیر را به شکل گوله دربیارید خوب به خمیر نگاه کنید اگر پارگی در خمیر میبینید این نشون میده خمیرتون کمی خشک دست شده حدودا 200 تا 300 گرم کره  نرم شده به کل خمیر اضافه کنید مشکل برطرف میشه  و یا اینکه خمیر به دستتون می چسبه و کمی شل شده خوب برای بهبود به کل خمیر حدود 200 گرم آرد گندم  تدریجا اضافه کنید.
    خمیر رو در حدود 3 دقیقه یک مشت و مال حسابی بهش بدید تا برای چیدمان در دیس حاضر بشه، اینجا قبل از چیدمان ایده های خود رو به خرج بدید  فقط یادتون باشه نباید سایز شیرینی بیشتر از سه حبه قند باشه،، و باید با دستان خود ابتدا از خمیر بکنید به شکل توپی دربیارید بعد در شکل های مختلف در دیس تمیز بدون آغشته به روغن چیدمان کنید.

    بعد گردو های نصف شده یا پودر شده یا تکه تکه شده روی تک تک شیرینی ها قبل از گذاشتن دیس در داخل فر تزیین کنید قنادان حرفه ای  معمولا برای اسراف نشدن گردو ها  در برابر جابجایی از  دیس به فر تا چیدمان در دیس های قنادی یا جعبه های شیرینی، گردو های نصف شده را  بعد از باز کردن گوله ها در داخل تک تک شیرینی ها قرار میدهند.

    خوب حالا دیس را در وسط  فر قرار بدید یک دیس اضافه هم در قسمت پایین  قرار بدید به مدت 20 تا 30 دقیقه بستگی به فر شما داره پخت کنید، خواهشمندم از دقیقه 20  فر را ترک نفرمایید  چون واقعا حیفه با این همه تدارک ، هزینه  و وقت گرانبها زیر شیرینی ها خدایی نکرده بسوزه ، بعد از پخت پودر شکر را با کمی هل نرم شده مخلوط و روی شیرینی ها الک کنید، تشکر فراوان ازینکه وقت می گذارید و با رعایت نکات یک شیرینی بسیار خوشمزه را تهیه می فرمایید.

     

    منبع : پیج مسعود عمرانی

     

    شیرینی ساق پای عروس

    نام:

    شیرینی ساق پای عروس
    شیرینی ساق پای عروس
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *