شربت گلاب و زعفران

دوره مقدماتی php
شربت گلاب و زعفران
شربت گلاب و زعفران

در فصول گرم سال خوردن نوشیدنی های خنک و دلچسب به انسان روح تازه ای را می دهد یکی از این نوشیدنی های پرطرفدار شربت زعفران خوش رنگ و خوش طعم است که با خوردن این شربت می توانید یک روز گرم تابستان دلپذیری را تجربه کنید در ادامه این مطلب طرز تهیه شربت زعفران را با بهترین روش برای ایجاد طعم دلخواه را مشاهده خواهید کرد.

شربت زعفران طعم و رنگ بسیار خوبی دارد و از انواع نوشیدنی های رایج در ایران است این شربت بیشتر در خراسان و در فصول گرم سال استفاده می شود شما می توایند با نوشیدن این شربت خوشمزه در فصل تابستان نهایت لذا را ببرید. این شربت یکی از انواع شربت های نذری در ایام محرم نیز به شمار می رود در مطالب زیر طرز تهیه شربت زعفران دلچسب را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

در فصل تابستان علاوه بر سرمای دلپذیر پنکه و کولر با خوردن شربت خاکشیر خوش طعم و شربت سکنجبین خوش رنگ و بو  و شربت زعفران می توانید گرمای طاقت فرسای تابستان را به خوبی تحمل کنید و از روز های گرم و بلند تابستان نهایت لذت را ببرید . در این مطلب آموزشی طریقه درست کردن شربت زعفران را به صورت مرحله به مرحله ملاحظه خواهید کرد.

شکر : به میزان لازم
زعفران ساییده شده : 1/2 قاشق غذا خوری
گلاب : 3 قاشق غذا خوری
آب : نیم لیتر

شربت گلاب و زعفران

دوره مقدماتی php

برای طرز تهیه شربت زعفرانی ابتدا آب را در درون قابلمه ای بریزید و بر روی شعله گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد.

سپس زیر شعله گاز را کم کنید و شکر را به آب اضافه کنید و مخلوط شکر و آب را به خوبی هم بزنید.

  پس از حل شدن شکر در آب زعفران خیس خورده را به مخلوط آب و شکر اضافه نمایید و مواد مخلوط شده شربت را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. بعد از این که همه مواد شربت باهم مخلوط و یکدست شدند گلاب را به آن ها اضافه کنید و دوباره مواد شربت را به مدت 15 دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود.

بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از خنک شدن شربت آن را در درون ظرف شیشه ای درب داری بریزید و ظرف را در درون یخچال قرار دهید.

برای سرو کردن شربت زعفران مقدار یک سوم از لیوان را شربت بریزید و بقیه لیوان را با آب خنک پر کنید و مقداری یخ در درون لیوان بریزید. امیدواریم از طرز تهیه شربت زعفران نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده دستور طرز تهیه انواع شربت های خوشمزه و خنک می توانید در صورت تمایل به بخش نوشیدنی سرد مراجعه کنید و با تهیه هر یک از این نوشیدنی های خوشمزه نهایت لذت را از یک روز تابستانی ببرید.

منبع : آرگا



موهاتو ابریشمی کن !



روغن خراطین و خواص شگفت انگیز آن !


انواع کمد لباس شیک و کاربردی با قیمت های مناسب را اینجا ببینید



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟


مدل ساعت های لوکس زنانه و مردانه با استایل های جذاب



تخفیفات مناسبتی جذاب برای خانم های خوش پوش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شربت زعفران از آن دسته شربت‌هایی است که می‌تواند یک مجلس مهمانی را به یک مجلس لاکچری تبدیل کند. همین‌که عطر زعفران به مشام می‌رسد یک حالت شادی و فرح بخش در فرد ایجاد می‌شود. این موضوع دقیقا یکی از علت‌هایی است که بسیاری از میزبان‌ها بخاطر آن دست به تهیه این شربت می‌زنند.

قبل از این که بخواهید شربت زعفران درست کنید خوب است از انواع شربت زعفران اطلاع پیدا کنید و در ادامه، اطلاعاتی در مورد آن کسب کنید.

 

شربت زعفران در جای جای میهن عزیزمان انواع و اقسامی دارد. اما دو روش مشهور برای درست کردن شربت زعفران به صورت زیر می‌باشد:

از میان دو مدل بالا، شربت زعفران و گلاب شهرت بیشتری دارد و معمولا به صورت مجلسی شناخته می‌شود. اما شربت زعفران و عسل بیشتر به عنوان یک معجون شناخته می‌شود که به صورت گرم نیز میل می‌شود و بیشتر خواص درمانی دارد.

شربت گلاب و زعفران

شربت زعفران و عسل معجونی است که سر سفره‌های افطار، می‌تواند قوت از دست رفته یک روز را در کمتر از چند ثانیه به شما باز گرداند.

 

دانستن طبع شربت زعفران بسیار اهمیت دارد. طبیعت این شربت به طور کامل گرم و سرخ است. بدین معنی که برخی از افراد لازم است که از آن پرهیز کنند. مثلا خانم‌های باردار باید به شدت از هر نوع شربت زعفران دوری کنند.

علت این گرم بودن به صورت زیر بیان شده است:

 

برای متعادل کردن طبع گرم شربت زعفران می‌توان از افزودنی‌هایی استفاده کرد و این معجون را خنک‌تر کرد.

 

معمولا افرادی که شربت زعفران تهیه می‌کنند می‌دانند که سه ماده بسیار گرم را با هم ترکیب کرده اند. برای این که این گرما را کمی معتدل‌تر کنند با کمی خاک شیر شربت را تهیه می‌کنند تا میزان گرمی کمتر شود.

 

اضافه کردن تخم شربتی نیز فاکتور بسیار مثبتی برای کاهش گرمی این نوشیدنی گرم است. اما بهتر است که این شربت را زمانی میل کنید که احساس می‌کنید غذای سرد به طور افراطی میل کرده اید

هشدار: در عین حال در این شرایط نیز توصیه اکید داریم که بانوان باردار از شربت زعفران میل نکنند.

وقتی می‌خواهیم از خواص شربت زعفران بگوییم توصیه‌ها را مبنی بر این فاکتور در نظر می‌گیریم که شما معجون گلاب و عسل و زعفران را با هم ترکیب کرده اید و یک شربت همه جانبه درست کرده اید.

هر کدام از فاکتورهای شربت زعفران خواص بی‌نظیری دارند

 

 

 

اگر می‌خواهید از خواص زعفران و گلاب بیشتر بدانید این مقاله را حتما چک کنید

در این بخش به آموزش شربت زعفران می‌پردازیم. مواد لازم برای تهیه شربت زعفران به قرار زیر است:

 

مواد یاد شده را آماده کنید و کمی وقت بگذارید تا این شربت را تهیه کنید. مراحل به شرح زیر هستند

فرآیند جوشاندن زعفران در آب و گلاب و غلظت آن برای تبدیل شدن به شربت زعفران

 

صاف کردن شربت زعفران در صافی برای صاف و یک دست شدن آن و گرفتن مواد اضافی شکر و غیره

 

شربت زعفران غلیظ و تزیین شده و البته خنک با قطعات یخ، آماده پذیرایی از مهمان‌ها

 

علت این امر این است که گلاب اگر بجوشد خواص خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد.

امیدواریم که به کمک این آموزش توانسته باشید شربت زعفران را بهتر درک کنید. با مطالعه آموزش‌های ما پیرامون آشپزی با زعفران سعی کنید از این گیاه معطر و قوی و آرامش بخش بهره ببرید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید که حتی مرگ نیز به دنبال خواهد داشت.

برای تهیه زعفران دم کرده ابتدا مقداری از آن را داخل هاونی کوچک با مقداری … (بیشتر)

زعفران از جمله گیاهان دارویی است که به روش های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد، … (بیشتر)

چای سیاه، یکی از عناصر ثابت مهمانی های ما ایرانی ها است و هیچ مجلسی … (بیشتر)

آدرس: تهران، پاسداران، خیابان گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲، طبقه اول، واحد ۱





شربت زعفران و گلاب از قدیم به عنوان یکی از نوشیدنی های گوارای ایرانی محسوب میشده که در بیشتر نیز در خراسان مورد استفاده قرار میگرفته است. جدا از دلچسب بودن، خواص زعفران نیز میتواند دلیل دیگری برای نوشیدن این شربت باشد، زعفران به عنوان یک آرام بخش طبیعی میتواند آرامش اعصاب را به شما هدیه کرده و خستگی را رفع کند.

شربت گلاب و زعفران

شما میتوانید این شربت گوارا را در خانه تهیه نمایید. تهیه شربت در خانه علاوه بر اینکه خواص خانگی خود را دارد، از نظر اقتصادی به صرفه تر از شربتهایی است که توسط کارخانه ها تولید میشوند و حتی میتوان گفت با توجه به استفاده نکردن از افزودنی ها و مواد شیمیایی برای سلامتی مفید میباشد.

بیشتر افراد طعم زعفران را میپسندند و از خواص آن آگاهند بنابراین شربت زعفران گزینه مناسبی برای سرو در مهمانی هاست، درست کردن آن هم وقت چندانی نمیگیرد و نیاز به تکنیک خاصی هم ندارد. شما میتوانید برای بهتر شدن طعم شربت به آن هل یا عرق بیدمشک نیز اضافه نمایید. زعفران طبع گرمی دارد که برای تابستان ها مناسب نیست با اضافه کردن عرق بیدمشک میتوانید از طبع گرم آن کم کنید و آن را به یک نوشیدنی با طبع معتدل تبدیل کنید.


دستور برای 4 نفر


زغفران ساییده شده : نصف قاشق غذاخوری


گلاب : سه قاشق غذاخوری


شکر : به میزان لازم


آب : نیم لیتر

ابتدا آب را داخل ظرفی ریخته و آن را روی شعله قرار میدهیم تا به جوش آید، سپس شعله را پایین میکشیم و شکر را به آن اضافه میکنیم و مدام هم میزنیم تا شکر در آب حل شود، سپس میتوان هل را هم برای عطر بهتر اضافه کنیم. در این مرحله و پس از حل شدن شکر زعفران سائیده شده را اضافه میکنیم و مایع را هم میزنیم و تا جایی ادامه میدهیم که محلول به طور کاملا یکنواخت شده باشد. در مرحله آخر هم گلاب را اضافه میکنیم و باز به مدت تقریبا 15 دقیقه هم میزنیم. تقریبا کل این مدت باید دقت کنید که در حال هم زدن محلول باشید تا سفت یا شل نشود.


شربت شما آماده است شما میتوانید مقداری از محلول را داخل لیوان ریخته و با مقدار کمی آب و یخ هم زده و نوش جان نمایید.

البته برای تهیه شربت زعفران و گلاب میتوانید از عسل نیز به جای شکر استفاده نمایید در این روش به میزان کمتری لازم است که محلول را بجوشانید. اما با توجه به اینکه عسل بهتر است در آب جوش حل نشود پیشنهاد میکنیم تا از شکر استفاده نمایید.



 

زعفران یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی ایران جایگاه ویژه ای دارد. این گیاه دارویی که ادویه طلایی هم نامیده میشود دارای طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان هاست که امروزه برای درمان سرطان توصیه میشوند. کاراتنوئیدها، سافرانال از جمله آنتی اکسیدان های موجود در زعفران میباشند. زعفران غنی شده از ویتامین ها و فلزات مورد نیاز بدن مانند کلسیم و پتاسیم و … میباشد.

از خواص درمانی زعفران میتوان به درمان اختلالات قاعدگی، درمان افسردگی، درمان دیابت، سلامت قلب و درمان آسم اشاره کرد. 

شما میتوانید با مالیدن زعفران بر روی پوست خود از خواص درمانی آن برای درمان جوش و لکه های صورت نیز استفاده نمایید. فقط قبل از استفاده از نداشتن حساسیت به زعفران باید مطمئن شوید. برای اینکارمیتوانید مقداری پودر زعفران را با شیر یا آب مخلوط کنید و محلول بدست آمده را روی صورت بمالید. هم چنین برای آفتاب سوختگی نیز میتوانید از ماسک زعفران و شیر استفاده نمایید و مقداری از آنرا روی پوست خود بمالید این محلول میتواند به طور موثری روی درمان آفتاب سوختگی تاثر بگذارد.



 


چند نکته

زعفران چاشنی گران قیمتی است، برای پوست درست و به جا از آن استفاده کنید.

میزان مصرف مجاز زعفران در روز 3 گرم است. اگر در غذایتان از زعفران استفاده کرده‌اید، آن روز از زعفران برای درمان‌های پوستی استفاده نکنید. برای مصرف بیشتر این گیاه حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

افرادی که با مشکل تعریق کف دست روبه رو هستند باید از مصرف زعفران پرهیز کنند یا مقدار آن را به حداقل برسانند چون مصرف زعفران تعریق کف دست این افراد را بیشتر می‌کند.

زعفران برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی بسیار مفید بوده و باعث تقویت و افزایش رشد مو میشود.

زعفران به عنوان یک داروی گیاهی و محرک جنسی میتواند این ناتوانی را درمان کرده و بهبود ببخشد.

تقویت استخوان ها در نوزادان و کودکان، بهبود هضم غذا، بهداشت دهان و دندان کودکان، شادی و آرامش از مواردی است که میتواند با مصرف مقدار کمی زعفران برای نوزادان و کودکان به ارمغان آید.

حدود 85 درصد از بانوان از سندرم پیش از قاعدگی رنج میبرند، با مصرف زعفران میتوان از سختی های این دوران کاست و اختلالات آنرا نیز رفع نمود. طبق تحقیقات محققان نوشیدن دوبار چای زعفران در روز علائم سندروم پیش از قاعدگی را مانند اختلالات رفتاری و درد پریود را کاهش میدهد.

دم کرده زعفران نیز برای درمان افسردگی مناسب است.

تحقیقات نشان داده که کروکین و کروکتین موجود در زعفران برای درمان بیماری چشمی “دژنراسیون ماکولا” مفید میباشد.

زعفران دارای خواص ضد التهابی است که با سم زدایی کبد میتواند به درمان کبد چرب کمک نماید.

زعفران میتواند برای سنگ زدایی کلیه ها و پاکسازی آنها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

زعفران حاوی مقادیر بالای مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم است که فشار خون بالا را کاهش می دهد.

زعفران دارای مقادیر بالای ویتامین C بوده که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد. پودر زعفران را با آب گرم مخلوط کنید و بنوشید تا سرماخوردگی و سرفه را درمان کند.

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کاربردهای زعفران درمان طبیعی درد معده و بیماری گوارشی می باشد. زعفران حاوی کروکین و سافرانال بوده و در طب سنتی برای درمان سوزش سر دل، سوء هاضمه، زخم معده استفاده می شود.

زعفران حاوی مقادیر بالای آهن بوده در نتیجه گردش خون را بهبود بخشیده و برای درمان کم خونی و علائم کم خونی مفید می باشد.

منگنز موجود در زعفران می تواند سطح قند خون دیابتی ها را کاهش دهد. کروستین موجود در زعفران مقاومت به انسولین را کاهش می دهد به این ترتیب زعفران به عنوان یکی از بهترین روش ها برای درمان دیابت نوع دو محسوب می شود.

شربت گلاب و زعفران

کروستین موجود در زعفرانبرای پیشگیری از بیماری پارکینسون مفید می باشد، همچنین مطالعات نشان داده که زعفران می تواند باعث تقویت حافظه شود و کروکین و کروکتین موجود در آن برای درمان آلزایمر یا زوال عقل مفید می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در زعفران می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد و تپش قلب را درمان می کند.

مصرف شربت زعفران قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشیده و بی خوابی را درمان کند.

تحقیقات نشان داده که زعفران دارای خواض ضد تومور بوده و می تواند برای پیشگیری و درمان سرطان ها فید باشد.

مصرف مقادیر بالای زعفران برای زنان باردار خطرناک بوده و می تواند باعث سقط جنین شود.

زعفران در بعضی افراد می تواند باعث ایجاد آلرژی شود که با علائمی مانند سرگیجه، تهوع، اضطراب، خستگی و تغییر اشتها مشخص می شود.

زعفران ممکن است با برخی از داروها مانند وارفارین یا دارو های فشار خون تداخل داشته باشد.

مصرف زعفران در دوران بارداری باعث تولید سروتونین شده که باعث استرس و افسردگی در زنان باردار می شود.


کالری : 310


چربی : 6 گرم


کربوهیدرات : 65 گرم


پروتئین : 11 گرم


فیبر : 3.9 گرم


 


 


 


 


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


instagram googleplus facebook rss


شربت زعفران و گلاب از قدیم به عنوان یکی از نوشیدنی های گوارای ایرانی محسوب میشده که در بیشتر نیز در خراسان مورد استفاده قرار میگرفته است.

جدا از دلچسب بودن، – یکی از نوشیدنی های دلپذیر در فصل تابستان شربت زعفران و گلاب است که میتواند خستگی و گرما را از تن بدر کند.

در ادامه میخواهیم به خواص و طرز تهیه این نوشیدنی گوارا بپردازیم.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازاطلاع نیوز شربت زعفران و گلاب از قدیم به عنوان یکی از نوشیدنی های گوارای ایرانی محسوب میشده که در بیشتر نیز در خراسان مورد استفاده قرار میگرفته است.

شربت گلاب و زعفران

جدا از دلچسب بودن، خواص زعفران نیز میتواند دلیل دیگری برای نوشیدن این شربت باشد، زعفران به عنوان یک آرام بخش طبیعی میتواند آرامش اعصاب را به شما هدیه کرده و خستگی را رفع کند.

شما میتوانید این شربت گوارا را در خانه تهیه نمایید.

تهیه شربت در خانه علاوه بر اینکه خواص خانگی خود را دارد، از نظر اقتصادی به صرفه تر از شربتهایی است که توسط کارخانه ها تولید میشوند و حتی میتوان گفت با توجه به استفاده نکردن از افزودنی ها و مواد شیمیایی برای سلامتی مفید میباشد.

بیشتر افراد طعم زعفران را میپسندند و از خواص آن آگاهند بنابراین شربت زعفران گزینه مناسبی برای سرو در مهمانی هاست، درست کردن آن هم وقت چندانی نمیگیرد و نیاز به تکنیک خاصی هم ندارد.

شربت گلاب و زعفران

شربت زعفران یکی از شربت های خوشمزه و مهم ایرانی که در جشن و مهامانی های مهم می توان تهیه و از میهمانان پذیرایی نمود.

 

انواع نوشیدنی ها : شربت زعفران یکی از نوشیدنی هاي‌ اصیلی است که سال‌ها در بین ایرانی ها در بین مهمانی ها شهرت داشته است. شربت زعفران با ترکیب دو طعم واقعا خوستنی یعنی گلاب و زعفران تشکیل می‌شود.

 

هر چند برای خاصیت بیشتر این شربت به آن چیزهای زیاد دیگری هم می افزایند اما این دو طعم بر این شربت حاکمیت دارند. امروز زعفران.نت قصد دارد ابتدا کمی به توضیح و شرح ارزش ها و خواص شربت زعفران بپردازد ودر ادامه بشما یاد دهید که چگونه آنرا تهیه کنید.

 

 

 

برای طرز تهیه شربت زعفرانی ابتدا آب را در درون قابلمه اي بریزید و بر روی شعله گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد.

 

سپس زیر شعله گاز را کم کنید و شکر رابه آب اضافه کنید و مخلوط شکر و آب رابه خوبی هم بزنید.

 

پس از حل شدن شکر در آب زعفران خیس خورده رابه مخلوط آب و شکر اضافه نمایید و مواد مخلوط شده شربت رابه خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. بعد از این‌که همه ی مواد شربت با هم مخلوط و یکدست شدند گلاب رابه آنها اضافه کنید و دوباره مواد شربت رابه مدت ۱۵ دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود.

 

بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از خنک شدن شربت آنرا در درون ظرف شیشه اي درب داری بریزید و ظرف را در درون یخچال قرار دهید.

 

برای سرو کردن شربت زعفران مقدار یک سوم از لیوان را شربت بریزید و بقیه لیوان رابا آب خنک پر کنید و مقداری یخ در درون لیوان بریزید.

زعفران خواص بی شماری دارد که در قسمت زعفران نوشت همین سایت میتوانید به تمام آنها دست پیدا کنید.

 

با هر بار مصرف این شربت شما می‌توانید به اسانی تمام خواص آن رابه بدن خود ارزانی دارید. اما گلاب طبیعتی گرم دارد و برای اعصاب و سلامتی قلب بسیار مفید است.

 

از این رو می توات گفت که شربت گلاب برای رفع بیخوابی و تنش هاي‌ عصبی، همچنین تقویت قلب بسیار مفید است.

 

 

ابتدا آب و شکر را دریک ظرف روی اجاق قرار میدهیم و اجازه می‌دهیم تا به جوش بیاید. باید طوری باشد که با هم زدن بتوانیم به جوش آمدن بیشتر کمک کنیم. بعد از دو سه تا جوش، آنرا از صافی رد می‌کنیم و مجددا روی اجاق قرار میدهیم و آبلیمو را هم بدان اضافه می‌کنیم.

 

انقدر می جوشانیم تا مایع غلیظ شود. در همین حالت یک قاشق چایخوری زعفران ساییده به مایع اضافه میکنیم . باید با شربت جوش بخورد تا طعم آن کاملا پخش شود و حالت طبیعی بخود بگیرد.

 

 

بدین صورت می‌توانید یک شربت عالی درست کنید. دقت کنید که در تعداد زیادی از مکان هاي‌ کشور ما مردم برای تهیه شربت زعفران آن را نمی جوشانند و بدین صورت به سادگی آنرا تهیه می‌کنند و از افزاینده هایي مثل تخم شربتی و غیره می افزایند. ( نوشیدنی های خوشمزه و خوش طعم با خواص بالا در سایت تالاب)

 

شربت گلاب و زعفران

شربت گلاب و زعفران
شربت گلاب و زعفران
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *