شربت گلاب برای زن باردار

دوره مقدماتی php
شربت گلاب برای زن باردار
شربت گلاب برای زن باردار

گلاب برای پوست در بارداری,گلاب و سقط جنین,مصرف گلاب در بارداری ضرر دارد,مصرف و خوردن روغن چای دمنوش شربت بخور گلاب,عرق گلاب در بارداری, خواص مصرف گلاب در حاملگی

گلاب یک اکسیر زیبایی است که از زمان باستان استفاده می شود. گونه هایی از گیاهان گل رز که شامل عناصر شگفت انگیز مانند ترپن ها، گلیکوزیدهای، فلاونوئیدها و آنتوسیانین است که خواص درمانی و زیبایی بسیاری دارد .

شربت گلاب برای زن باردار

در دوران بارداری شما به هیچ عنوان مجاز به استفاده دارویی از گیاهان نیستید و قبل از هرگونه اقدام باید با پزشک خود مشورت کنید. تحقیقات نشان داده است که گلاب برای مادر و جنین در بارداری ضرری ندارد و حتی می تواند مفید هم باشد.

دوره مقدماتی php

گلاب حاوی ویتامین C ، ویتامین E، سلنیوم، منگنز، ویتامین های گروه B، منیزیم و پتاسیم است. این ترکیبات می توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین بسیار مفید باشند.

همچنین این داروی گیاهی می تواند برخی از مشکلات دوران بارداری را کاهش دهد.برای مثال مشکلاتی مانند : تهوع و استفراغ ، یبوست ، استرس و اضطراب ، بی خوابی و …

گلاب برای بارداری یکی از مواد باورنکردنی برای پوست است که شما را قادر می سازد از شر آکنه و دیگر مشکلات پوستی دوران بارداری خلاص شوید . مصرف گلاب در دروران بارداری تضمین می کند که پوشت شما متعادل گردد اما توجه به این نکته که مصرف یک محصول ارگانیک و 100 % خالص توصیه می شود.

درحالی که در دوران بارداری حتی تغییرات خلق و خو و بسیاری آسیب های پوستی همچون جوش و چرب شدن پوست ، به تغییرات هورمونی نسبت داده می شود. مصرف گلاب در این حالت در حفظ تعادل هورمونی بسیارعالی عمل می کند همچنین داشتن پوست چرب در دوران بارداری معمولا به عنوان یک نتیجه از تغییرات در مو که منجر به تولید سبوم در مو و پوست می کند یکی از اتفاقات معمولی که هر مادر باردار می تواند داشته باشد . یک محصول طبیعی که به شما کمک می کند تا این مسئله را حل کنید گلاب است. گلاب علاوه بر حفظ تعادل و آرامش در بهبود خلق خو در این دوران موثر است . گلاب همانند یک مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند.

از دیگر خواص گلاب در بارداری این است که هم می توان در پخت و پز استفاده کرد و هم به نوشیدنی ها و چای اضافه کرد و هم به صورت لوسیون طبیعی برای پوست استفاده کرد.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب طبع گلاب را نیز در سایت ما مطالعه کنید.

خواص گلاب در بارداری بسیار زیاد است و به مادران باردار نیز توصیه می شود . گلاب ، حاوی آنتی اکسیدان است که خواص ضد باکتریایی دارد ،شفا بخش سرما خوردگی و گلو درد است،دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد آکنه است و لکه های تیره پوست را کاهش می دهد در کاهش استرس و افسردگی موثر است ،آرام بخش است و از تجمع گاز در بدن و یبوست جلوگیری می کند و حاوی ویتامین های A,B,C,E است .

خواص گلاب در بارداری باعث می شود زنانی که سیستم دفاعی بدنی ضعیفی دارند به تقویت سیستم ایمنی بدنشان کمک می کند یک درمان طبیعی برای درمان حالت تهوع و سرماخوردگی است در مجموع، بسیاری از گیاهان که به طور سنتی در دوران بارداری استفاده می شود در حد اعتدال بی خطر هستند. تقریبا هیچ گزارشی از عوارض جانبی را در زنان باردار گزارش نشده است.

مصرف گلاب در درمان زنان بارداری که از عفونت دستگاه ادراری رنج می برند موثر خواهد بود می توان چند قطره از آن را در چای ریخت و مصرف کرد .

در پایان، یاداور میشود ، در دوران بارداری ، هیچ اقدامی را بطور خودسرانه انجام ندهید و حتما از پزشک خود کمک بگیرید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

شربت گلاب برای زن باردار

وب‌ سایت

اسطوخودوس پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین برای بالابردن آگاهی و ارتقا سلامت تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

گلاب پرمصرف ترین نوشیدنی سنتی ایرانی است که از آن در نوشیدنی‎ ها، دسرها، تهیه کیک و شیرینی و برخی غذاها استفاده می شود. گلاب که مایعی شفاف، بدون رنگ، خوشبو و معطر است از گل رز محمدی به دست می آید گلاب خواص مفیدی برای برخی افراد دارد و سبب درمان بیماری ها می شود. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک با خواص گلاب در طب سنتی، فواید گلاب برای افراد مختلف آشنا می شوید.

برای تهیه گلاب در یک ظرف دربسته سفالی مقدار گل محمدی و مقداری آب می ریزند و روی شعله ملایم قرار می دهند. به روش میعان در ظرف دیگری بخارات حاصل از جوشیدن را خنک و جمع آوری می کنند.

برای تهیه گلاب دو آتشه پس از یکبار تقطیر و گلاب گیری روی گل های دیگ، گلاب به دست آمده قبلی را می ریزند. برای تهیه گلاب سه آتشه بر روی گلاب دو آتشه گل تازه ریخته و دوباره تقطیر می کنند. برای تهیه گلاب پس آب به گل های دیگ بعد از یکبار گلاب گیری آب اضافه می کنند. در گلاب دو آتشه و سه آتشه ماده موثره بیشتر و طعم و بوی تندتری دارد.

شربت گلاب برای زن باردار

 

در ادامه خواص گلاب برای افراد مختلف مانند افراد باردار، کودکان و نوزادان، برای افراد دچار اضافه وزن را آورده ایم :

در دوران بارداری از گلاب به عنوان خوشبو کننده بدن استفاده نمایید.

گلاب را برای رفع مشکلات پوستی روی پوست اعمال کنید.

از گلبرگ های گل محمدی یا گلاب چای گلاب تهیه کرده و بنوشید.

از گلاب می توانید در تهیه مربا، شربت و شیرینی جات استفاده کنید.

نکته :

مصرف روزانه و طولانی گلاب سبب بروز خطراتی برای جنین خواهد داشت پس هیچ گاه بدون مشورت با پزشک از گلاب بیش از حد در دوران بارداری استفاده نکنید.

استفاده از گلاب در بارداری می تواند سبب حساسیت پوستی و برخی اختلالات گوارشی شدید شود اما مصرف گلاب در حد اعتدال در این دوران بی خطر است.

گلاب نه تنها برای بزرگسالان مفید است بله برای کودکان و نوزادان نیز مفید است و از آن می توان به صورت موضعی برای درمان التهاب پوست و سوختگی پوست حساس کودک استفاده نمود.

بوییدن گلاب به بهبود خواب کودکان کمک کرده و سبب آرامش آنها می شود. همچنین گلاب برای کاهش درد در نوزادان و کودکان مفید است.

شاید بپرسید گلاب چطور باعث لاغری می شود؟ یا خواص خوردن گلاب چیست؟ حقیقت اینست که گلاب فاقد کالری اضافی است. از سوی دیگر این مایع مقدار زیادی ویتامین C را در خود جای داده است. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. به همین دلیل در درمان التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است.

زمانی که در حال کاهش وزن هستید، بدن به مقدار زیادی ضعیف و ناتوان می شود. در همین زمان بدن به راحتی در معرض برخی از بیماری ها و التهاب قرار می گیرد. وقتی همزمان با روند لاغری، گلاب مصرف می کنید، در واقع به افزایش انرژی بدن کمک می کنید.

مصرف گلاب هر روز به انداز 2 – 3 قاشق در افراد دچار اضافه وزن سبب لاغری و متعادل شدن وزن می شود زیرا گلاب به دفع مواد زائد و دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک کرده و سبب رفع یبوست و روان کردن روده ها و درمان سوءهاضمه می شود. مصرف گلاب سوخت و ساز بدن افزایش می دهد.

مصرف چند قاشق گلاب قبل از صرف یک وعده غذایی، اشتهای کاذب برای صرف غذا را از بین می برد. دمنوش گل رز هم می تواند همانند گلاب بر روی لاغری اثر گذاشته و سبب بهبود عملکرد سیستم گوارش و افزایش متابولیسم بدن می شود.

در صورت عدم دسترسی به گلاب طبیعی، چای برگ گل رز درست کنید. ابتدا برگ ها را تمیز بشویید و 3 فنجان آب جوش به ازای نصف فنجان برگ گل، به آن اضافه کنید. بگذارید به مدت 10 – 15 دقیقه دم بکشد.

مصرف گلاب صنعتی قابل فروش در سوپرمارکت ها به علت دارا بودن مواد افزودنی و نگهدارنده ها عوارض زیادی دارد.

مصرف گلاب صنعتی سبب مشکلات گوارشی و حساسیت پوستی می شود.

مصرف گلاب طبیعی در مقادیر کم مشکلی ایجاد نمی کند.شربت گلاب برای زن باردار

مصرف گلاب برای افرادی که دچار اسهال شدید هستند یا زخم گوارشی و نفخ شدید دارند و افراد دچار بواسیر یا هموروئید مضر است.

برای استفاده موضعی از گلاب و ماسک های گلاب ابتدا مقداری از ماسک گلاب را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و اگر علائم حساسیت (سوزش، قرمزی و تحریک شدن پوست ) ظاهر نشد سپس روی نواحی دیگر پوست استفاده کنید.

خواص گلاب به عنوان یکی از عرقیجات خوشبوی سنتی ما ایرانیان بسیار مورد توصیه پزشکان طب سنتی است. خانم های باردار نیز می توانند از خواص گلاب در دوران بارداری خود به اشکال مختلف بهره ببرند. البته با وجود اینکه خطر خاصی برای مصرف گلاب در بارداری وجود ندارد اما در مصرف روزانه ی آن نباید زیاده روی کرد.

خواص گلاب در بارداری زیاد است اما مادران باردار نباید استفاده دارویی و خودسرانه از گیاهان و عرقیجات داشته باشند. بعبارت دیگر هر چند مضرات و مورد منع مصرفی برای گلاب ذکر نشده اما زنان باردار در خصوص میزان مصرف آن بهتر است با پزشک مشورت کنند. تانما در این مطلب علاوه بر خواص گلاب در بارداری، در خصوص تأثیر مصرف گلاب بر جنین و زایمان نیز نکاتی را مطرح کرده است؛

گلاب معمولا عارضه خاصی ندارد اما در برخی موارد ممکن است باعث بروز حساسیت های پوستی شود، به همین دلیل لازم است قبل از استفاده، مقدار کمی از آن (به اندازه یک سکه) را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و بعد از 24 ساعت اگر علائم حساسیت ظاهر نشد سپس روی نواحی دیگر پوست استفاده کنید. از جمله علائم حساسیت نسبت به گلاب می توان به سوزش، قرمزی و تحریک شدن پوست اشاره کرد. همچنین افرادی که دچار اسهال شدید هستند یا زخم گوارشی و نفخ شدید دارند، همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید می باشند بهتر است از گلاب استفاده نکنند.

مضرات مصرف گلاب در بارداری

براساس نتایج برخی مطالعات علمی، به نظر می رسد گلاب و سایر اسانس های گل محمدی می تواند منجر به کاهش درد یا حداقل عدم افزایش درد گردد. رایحه ها رسپتورهایی را که در پیاز بویایی قرار دارند تحریک کرده و پیام بویایی را به دستگاه لیمبیک منتقل می کنند.شربت گلاب برای زن باردار

سیستم لیمبیک مرکز احساس در مغز است که می تواند در پاسخ به استرس انکفالین، اندورفین و سروتونین ترشح کند و در ایجاد حس آرامش مؤثر باشد و از این طریق به تسکین درد کمک می کند. بنابراین با توجه به نتایج این مطالعات به نظر می رسد رایحه درمانی با گلاب می تواند به کاهش درد زایمان منجر شود، اگرچه توصیه می شود مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

تانما در این مطلب علاوه بر خواص گلاب، نکاتی را در خصوص مضرات و روش مصرف آن در بارداری اشاره کرده است؛

بسیار از کارشناسان بر این باورند که برای نگهداری گلاب بهتر است آن را درون ظرفی پاستوریزه و کاملاً تمیز نگهداری کرد. در صورتی که گلاب به صورت صنعتی تهیه شده باشد بهتر است آن را در همان ظرف اولیه نگهداری کنید اما دقت داشته باشید که در ظرف را کاملاً بسته و آن را در محیطی خنک و دور از تابش نور خورشید قرار دهید. به این ترتیب با گذشت زمان تغییری در خواص درمانی، عطر و طعم گلاب ایجاد نمی شود و برای مدت های طولانی قابل استفاده است.

یکی دیگر از راه های شناسایی گلاب سنتی و مرغوب آن است که مقدار کمی از آن را کف دستتان بریزید. اگر با همین مقدار کم، عطر گلاب فضای اتاق و محیط اطراف شما را پر کرد و همه متوجه عطر و بوی آن شدند نشانه ای از خالص بودن و با کیفیت بودن گلاب است.

با وجود اینکه مصرف گلاب در بارداری برای درمان بسیاری از بیماری ها ممکن است مفید واقع شود، اما به این نکته توجه داشته باشید که مصرف روزانه و طولانی مدت این ماده احتمال بروز خطراتی برای جنین خواهد داشت، به همین منظور توصیه می شود، هیچ گاه بدون مشورت با پزشک از این نوع شربت گیاهی به صورت خودسرانه استفاده نکنید.

میزان مصرف گلاب در بارداری

تقریبا جز حساسیت پوستی و برخی اختلالات گوارشی شدید نسبت به مصرف به گلاب، مورد منع مصرفی برای گلاب ذکر نشده است. در مجموع، بسیاری از گیاهان مانند گل محمدی و گلاب که به طور سنتی در دوران بارداری استفاده می شوند، در حد اعتدال بی خطر هستند.

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

گلاب از جمله عرقیات خوش عطر می باشد که از گل محمدی بدست می آید و طبیعت گرم و معتدل دارد.

گلاب بومی کشور ایران است و هزاران سال است که از آن برای خوشبو کردن بدن و درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی استفاده می شود.

– ” مصارف زیادی داشته  و برای تهیه انواع شیربنی، بستنی، چایی، تزیین برنج و … کاربرد زیادی دارد.

از جمله خواص گلاب تقویت کننده قلب و اعصاب، ایجاد شادی، باز کننده عروق، برطرف کننده بوی دهان، افزایش میل جنسی، تقویت لثه و روشن کننده پوست می باشد.شربت گلاب برای زن باردار

اما در رابطه با ممنوعیت مصرف گلاب در بارداری اطلاعات زیادی وجود ندارد، هر چند که بسیاری از افراد مصرف متعادل آن در بارداری را مضر نمی دانند، اما به طور کلی در مورد مصرف هر نوع عرقیجاتی در دوران بارداری بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

تهیه شربت گلاب یکی از مصارف استفاده از گلاب می باشد که مصرف آن فواید و مزایای زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماریها حتی در زمان بارداری مفید بوده که در زیر به برخی از این موارد اشاره کرده ایم: برای خانم های بارداری که در ماههای آخر بارداری به سر می برند، در هنگام سرماخوردگی می توانند از شربت گلاب برای کاهش گلو درد  و تب استفاده نمایند.

یبوست نیز از جمله بیماری های شایع در دوران بارداری است که در زمانی که مبتلا به یبوست های طولانی شده اید، مصرف گلاب می تواند به نوعی این مشکل را درمان نماید.

کمک به درمان بی خوابی یکی دیگر از مزایای استفاده از گلاب می باشد که می تواند مؤثر واقع شود.

از دیگر فواید خوردن گلاب، کاهش دردهای عضلانی  و کمر درد می باشد.

مصرف گلاب در کاهش استرس و اضطراب در دوران بارداری نیز مفید می باشد.

از بین رفتن حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی از طریق استشمام و یا خوردن شربت گلاب تقویت کننده قلب و تنظیم ضربان آن، همچنین افزایش روحیه و حس شاد بودن از دیگر فواید شربت گلاب است.

با وجود اینکه مصرف گلاب در بارداری برای درمان بسیاری از بیماری ها ممکن است مفید واقع شود، اما به این نکته توجه داشته باشید که مصرف روزانه و طولانی مدت این ماده احتمال بروز خطراتی برای جنین خواهد داشت، به همین منظور توصیه می شود، هیچ گاه بدون مشورت با پزشک از این نوع شربت گیاهی به صورت خودسر استفاده نکنید.

نوشته مصرف گلاب در بارداری، چه میزان مجاز است؟ اولین بار در نی نی بان پدیدار شد.

کلید واژه ها: بارداری – گلاب – مصرف – استفاده – دوران بارداری – مشکلات پوستی – تقویت کننده – تقویت – بیماری ها – پوست – گل محمدی – ممنوعیت – اطلاعات – هزاران – مشکلات – افزایش – بیماری – یکی از – انواع – مشورت – محمدی – ایران – طبیعت – دوران – تزیین – میزان – رابطه – افراد – درمان – فواید

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

 منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/ 

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

شربت گلاب برای زن باردار

 

خواص درمانی مکمل کولین برای زنان باردار، عدم مصرف بهارانه ای خوش طعم برای برخی افراد، فواید میوه توت فرنگی برای سلامتی و زیبایی، شربت‌های سنتی برای روزهای گرم و خواص شگفت انگیز شیر شتر را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باقلا در مقایسه با سایر حبوبات بیشترین فیبر غذایی را دارد و باعث تسریع در هضم غذا می‌شود. فیبر موجود در آن به کاهش چربی‌های خون و درمان یبوست کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، باعث تنظیم سطح قند خون شده و به همین دلیل برای افراد دیابتی مفید است. فیبر موجود در این محصول، خطر ابتلاء به سرطان‌های دستگاه گوارش را کاهش داده و به سم‌زدایی بدن از مواد مضر کمک شایانی می‌کند.

مصرف باقلا پخته همراه با سرکه و آب نیز در درمان اسهال مزمن، مؤثر است. این دانه باعث تسکین و درمان زخم معده و رفع حالت تهوع و استفراغ می‌شود. زیاده‌روی در مصرف باقلای تازه باعث ایجاد تاول در دهان می‌شود. از مصرف این محصول هنگام شب خودداری کنید، زیرا باعث بی خوابی خواهد شد. افراط در مصرف باقلا می‌تواند باعث نفخ یا سنگینی معده شود. برای جلوگیری از این عارضه باید ابتدا باقلا را پوست کرده و بجوشانید.

خواص شگفت انگیز شیر شتر

شیر شتر دارای خواص قدرتمندی است که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌های پیچیده کمک کند. زیرا این شیر حاوی کلیه مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات، قند طبیعی، فیبر، آهن، منیزیم، آلفاهیدروکسی‌اسید و ویتامین‌های فراوان است که تمام این مواد مغذی به سلامت و زیبایی کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن شیر شتر باعث کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع یک و دو و می‌شود. شیر شتر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و دارای خواص ضدباکتریایی است که می‌تواند با بیماری‌های مختلف و آلرژی مبارزه کند. ایمونوگلوبولین موجود در شیر شتر به کاهش آلرژی و علائم آن‌ها کمک می‌کند.شربت گلاب برای زن باردار

شیر شتر می‌تواند به بهترین دوست شما در مسیر کاهش وزن تبدیل شود؛ زیرا سرشار از پروتئین است و چربی کمی دارد، به این معنی که به شما در کاهش وزن اضافی و کاهش سطح کلسترول بد کمک می‌کند. شیر شتر یک نوش‌دارو برای اوتیسم است که به جلوگیری از علائم آن در کودکان کمک می‌کند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در شیر شتر می‌تواند به از بین بردن اوتیسم کمک کند. در یک مطالعه همچنین ذکر شده است که شیر شتر مانند یک شهد برای کودکان با هوش کم است و علاوه بر آن می‌تواند علائم اوتیسم را نیز بهبود بخشد. تحقیقات گوناگون نشان داده‌اند که نوشیدن شیر شتر باعث بهبود رفتارهای کودکان اوتیسمی نیز شده است. البته این بدان معنا نیست که می‌تواند جایگزین داروها شود، ولی می‌توان از آن به عنوان یک درمان فوق‌العاده کمک گرفت.

به طور کلی مصرف شیر شتر برای بیماری‌های عصبی منفعت فراوانی دارد و برخی تحقیقات به خواص ضدپارکینسونی و ضدآلزایمری آن نیز اشاره کرده‌اند که البته باید در این مورد تحقیقات بیشتری انجام شود. شیر به تقویت استخوان‌های شما کمک می‌کند و این قابل انکار نیست. کلسیم موجود در آن می‌تواند استخوان‌ها را تقویت کرده و تسکینی باشد برای افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند. شیر شتر به پاکسازی خون، سالم نگه داشتن کبد و بهبود هضم کمک می‌کند که همه‌ی این عوامل باعث بهبود سلامت پوستتان می‌شوند. از آنجا که شیر شتر آلفاهیدروکسی‌اسید دارد برای پوست مفید است. این ترکیب باعث نرمی پوستتان می‌شود و از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی پوست جلوگیری می‌کند.

خواص درمانی مکمل کولین برای زنان باردار

طبق توصیه محققان، مصرف بیشتر مکمل کولین توسط زنان باردار موجب کاهش تأثیر منفی عفونت ویروس تنفسی نظیر کووید ۱۹ بر نوزاد می‌شود. کولین نوعی ویتامین B است که در انواع مواد خوراکی و مکمل‌های رژیمی یافت می‌شود و برای رشد مغز جنین لازم است. «رابرت فریدمن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلرادو، در این باره، اظهار کرد: «پیش بینی می‌شود بیماری کووید ۱۹ همانند سایر ویروس‌های تنفسی کرونا بر رشد مغز جنین تأثیر گذارد.»

در مطالعه جدید به بررسی این موضوع پرداخته شده است که آیا میزان بالاتر کولین دوره بارداری می‌تواند از مغز در حال رشد جنین، حتی در صورت ابتلاء مادر به عفونت تنفسی ویروسی در اوایل بارداری، محافظت نماید. نتایج نشان داد میزان بالاتر کولین در دوره بارداری موجب کاهش تأثیر ویروس بر جنین می‌شود. فریدمن افزود: «آگاهی از این موضوع بسیار مهم است که مصرف مواد مغذی طبیعی در طول بارداری نظیر اسیدفولیک و سایر ویتامین‌ها، از جنین در مقابل مشکلات رشد مغز محافظت می‌کند. مشکلات رشد مغز می‌تواند منجر به بیماری روانی شود.»

این مطالعه نشان می‌دهد که در رابطه با توصیه‌های فعلی در مورد اثرات COVID-۱۹ بر بارداری، مصرف مکمل‌های فسفاتیدیل کولین یا کولین به همراه سایر ویتامین‌ها ممکن است به کاهش اثرات مضر احتمالی ناشی از پاندمی فعلی کمک کرده و خطر ابتلاء به بیماری‌های روانی را در آینده کاهش دهد.

فواید میوه توت فرنگی برای سلامتی و زیبایی

فواید توت فرنگی برای سلامتی و زیبایی غیرقابل انکار است. می‌توانید با اضافه کردن این میوه خوش‌عطر و خوش‌رنگ به رژیم غذایی، نیاز روزانه بدن خود را به برخی مواد مغذی، برطرف کنید. میزان بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در توت‌فرنگی باعث افزایش کلاژن پوست شده و در نتیجه به کاهش چین و چروک و جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کند. اگر تمایل ندارید توت‌فرنگی بخورید، ماسک آن‌را درست کرده روی پوست خود قرار دهید. ماهیت اسیدی توت‌فرنگی چربی بیش از حد پوست را درمان کرده و باعث پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت می‌شود. توت‌فرنگی حاوی آلفا هیدروکسی‌اسید و ویتامین C است که با حذف سلول‌های مرده به پاک‌سازی پوست صورت کمک می‌کند. همچنین اسید سالیسیلیک و اسید الاژیک موجود در توت‌فرنگی لکه‌های پوستی را درمان می‌کند. توت‌فرنگی منبع عالی ویتامین C است که باعث جذب آهن بیشتر شده و در نتیجه باعث تقویت و افزایش رشد مو و درمان شوره سر می‌شود. همچنین سیلیس موجود در توت‌فرنگی برای جلوگیری از طاسی و ریزش مو مفید است. توت‌فرنگی به عنوان یک آب‌رسان طبیعی می‌تواند به درمان پف زیر چشم کمک کند.

این میوه یک منبع غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و برای کودکان مفید است. می‌توانید توت‌فرنگی را به صورت پوره، اسموتی یا آب توت‌فرنگی به کودکان بدهید. توت‌فرنگی منبع خوبی از اسید فولیک است که برای سلامتی زنان باردار مفید بوده و از نقایص لوله عصبی در جنین و زایمان زودرس در دوران بارداری جلوگیری می‌کند. همچنین توت‌فرنگی حاوی مقدار بالایی آهن، پتاسیم و روی است. آنتی اکسیدان‌ها و آنتوسیانین‌های موجود در توت‌فرنگی باعث افزایش متابولیسم بدن شده و چون مقدار بالایی فیبر دارد با کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. از طرفی، توت‌فرنگی دارای خاصیت ضد التهابی بوده و به افزایش عملکرد هورمون‌های کاهش وزن کمک می‌کند. مقدار بالای ویتامین C موجود در توت‌فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این میوه حاوی اسید مالیک است و می‌تواند برای سفید کردن دندان‌ها استفاده شود. توت‌فرنگی دارای مقدار فراوانی آب و فیبر است که حرکات روده را بهبود می‌بخشد و برای درمان یبوست مفید است. این میوه خوشمزه، شاخص گلیسمی پایین و دارای فیبر بالا دارد که به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند. این میوه حاوی میزان بالای فیبر پکتین است که چربی خون بالا و سطح LDL یا کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

شربت‌های سنتی برای روزهای گرم

نوشیدنی‌های ایرانی بیشتر حاوی عصاره‌های گیاهی هستند و تمرکز آن‌ها بر سلامتی است بنابراین بهترین جایگزین برای نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی است. فصل گرما که فرا می‌رسد مصرف نوشیدنی‌های خنک نیز زیاد می‌شود، معمولاً جوان‌ترها برای رفع عطش، آب معدنی، نوشابه، ماءالشعیر و آبمیوه‌های صنعتی امروزی را می‌پسندند، ولی قدیمی‌ترها مصرف انواع شربت‌های خانگی و گیاهی را به نوشیدنی‌های صنعتی ترجیح می‌دهند. شربت خاکشیر، تخم شربتی، سکنجبین از جمله نوشیدنی‌های سنتی و وطنی هستند که قدیمی‌ها نوشیدن آن‌ها را برای رفع عطش و خنک شدن بسیار کارساز می‌دانند، آن‌ها معتقد هستند شربت این گیاهان با تعادل در تعریق بدن از گرمازدگی جلوگیری می‌کند و می‌تواند برای مدت زیادی آب بدن را تأمین کرده و فرد را از تشنگی مفرط مصون دارد.

شربت خاکشیر

یکی از این گیاهان خاکشیر است، دانه‌های خاکشیر ضدعفونی‌کننده، ضد انگل و تب‌بر هستند و به رفع التهاب کلیه کمک می‌کنند، این دانه‌ها با کمی شکر، گلاب و آب سرد بسیار ملین و خنک بوده و از سرگیجه، تب، بی‌حالی، تهوع و بی‌اشتهایی ناشی از گرمازدگی می‌کاهند، شربت خاکشیر مقوی معده و هاضمه بوده، اشتها را زیاد می‌کند و مصرف آن در دوران بارداری بسیار مفید است، خاکشیر سنگ کلیه را دفع می‌کند، برای دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد. دانه‌های خاکشیر وقتی در مجاورت آب قرار می‌گیرند می‌توانند چندین برابر وزن خود آب جذب کرده و متورم شوند، در نتیجه این دانه‌ها آب زیادی را در بدن نگه داشته و وقتی بدن به تعریق افتاده و با کمبود آب مواجه می‌شود از ذخیره آب آن‌ها استفاده می‌کند، بنابراین مصرف این شربت در روزهای گرم سال و در ساعات اوج گرما که مجبور به خروج از منزل هستید یا اگر به گرما حساسیت دارید توصیه می‌شود.

تخم شربتی علاوه بر خاکشیر دانه‌های سیاه رنگی که مردم به آن تخم شربتی می‌گویند نیز وجود دارد که این دانه‌ها هم مثل خاکشیر عمل کرده و خاصیت خنک‌کنندگی و رفع عطش دارند، تخم شربتی، بدن را به طور طبیعی سم‌زدایی می‌کند و سبب تنظیم حرکات روده می‌شود و روشی مؤثر برای رفع یبوست است؛ تخم شربتی، سوزش معده را تسکین می‌دهند و با خواص‌شان سموم را از بدن دفع می‌کنند، تخم شربتی، ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.

سکنجبین

از نوشیدنی‌های دیگری که اغلب قدیمی‌ها از آن استفاده می‌کنند، شربت سکنجبین است، این شربت وطنی دارای طبیعت سرد و خنک بوده و تمام منافع سرکه را دارد و به صفرابر مشهور است، هنگامی که شربت سکنجبین را با یخ خنک کرده و به همراه خیار رنده شده بنوشید تشنگی را رفع و از التهاب ناشی از گرما می‌کاهد. کسانی که از عارضه‌هایی مانند مشکلات ادراری، درد معده، نفخ شکم، کاهش بینایی و دیگر عارضه‌ها رنج می‌برند بهتر است کاهو با سکنجبین میل کنند، بنابراین اگر مثل گذشته از مهمانان خود با شربت خاکشیر، سکنجبین یا تخم شربتی پذیرایی کنید در حق آن‌ها محبت فراوانی کرده‌اید، البته ناگفته نماند که این شربت‌های وطنی بسیار چاق کننده هستند، از این رو مصرف بدون شکر آن‌ها را به افراد چاق و دیابتی توصیه می‌کنیم.

شربت بیدمشک، گلاب و تخم شربتی

عرق بیدمشک از محبوب‌ترین عرقیجات فصل بهار است که طبع معتدل رو به سردی دارد، بیدمشک به تقویت اعصاب و کاهش غلظت خون، بی‌حالی، کسالت و بی‌خوابی کمک می‌کند، گلاب نیز نشاط‌آور است و باعث تقویت معده، قلب، کبد، اعصاب و روشنی چهره می‌شود، تخم شربتی هم به سلامت پوست و مو کمک کرده و دردهای گوارشی را تسکین می‌بخشد.

لیموناد، اسطوخودوس و نعناع

اضافه کردن اسطوخودوس و نعناع به لیموناد، طعمی متفاوت و سنتی به آن می‌بخشد، البته بهتر است اسطوخودوس را به تدریج به لیموناد اضافه کنید تا بتوانید به طعمی مطابق با ذائقه خود دست‌یابید.

شربت گلاب و زعفران

با ترکیب گلاب، زعفران و لیموترش می‌توانید شربتی بسیار خوش‌طعم و خوش‌نظر برای مهمانان خود تهیه کنید و سبب افزایش حس شادابی و نشاط در آن‌ها شوید، این شربت به کنترل قند خون نیز کمک کرده و باعث تقویت معده و پاک‌سازی کبد می‌شود، این نوشیدنی را بهتر است برای خانم‌های باردار سرو نکنید اما مصرف آن برای دیابتی‌ها بسیار مفید است.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

اگر چه بسیاری از گیاهان و عرقیجات مزایای زیادی داشته و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد، اما مصرف آنها در دوران بارداری ممکن است مضر باشد و خطراتی برای جنین داشته باشد. در اینجا در رابطه با مصرف گلاب در بارداری توضیحاتی ارائه کرده ایم که در ادامه ملاحظه خواهید کرد.

گلاب از جمله عرقیات خوش عطر می باشد که از گل محمدی بدست می آید و طبیعت گرم و معتدل دارد. استفاده از گلاب در مراسم عزاداری کاربرد زیادی دارد، زیرا این ماده برای درمان استرس، بی خوابی و همچنین کاهش حرارت بدن مفید بوده و عطر آن آرام بخش و تسکین دهنده می باشد. اما در مورد اینکه مصرف آن در دوران حاملگی مفید یا مضر است، می توانید مطلب ما را تا پایان همراهی نمایید.

گلاب ماده ای خوشبو و معطر است که در ایران مصارف زیادی داشته  و برای تهیه انواع شیربنی، بستنی، چایی، تزیین برنج و … کاربرد زیادی دارد. از جمله خواص گلاب تقویت کننده قلب و اعصاب، ایجاد شادی، باز کننده عروق، برطرف کننده بوی دهان، افزایش میل جنسی، تقویت لثه و روشن کننده پوست می باشد. اما در رابطه با ممنوعیت مصرف گلاب در دوران حاملگی اطلاعات زیادی وجود ندارد، هر چند که بسیاری از افراد مصرف متعادل آن در دوران حاملگی را مضر نمی دانند، اما به طور کلی در مورد مصرف هر نوع عرقیجاتی در دوران حاملگی بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

شربت گلاب برای زن باردار

تهیه شربت گلاب یکی از مصارف استفاده از گلاب می باشد که مصرف آن فواید و مزایای زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماریها حتی در زمان حاملگی مفید بوده که در زیر به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

با وجود اینکه مصرف گلاب در بارداری برای درمان بسیاری از بیماری ها ممکن است مفید واقع شود، اما به این نکته توجه داشته باشید که مصرف روزانه و طولانی مدت این ماده احتمال بروز خطراتی برای جنین خواهد داشت، به همین منظور توصیه می شود، هیچ گاه بدون مشورت با پزشک از این نوع شربت گیاهی به صورت خودسر استفاده نکنید.

منبع : آرگا



ساخت کاردستی های جالب با چوب


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟



جذاب ترین انواع عید 99 رو اینجا ببین


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “af473d526cc53646e6fd3a3bc142cf74” );document.getElementById(“h513db1fb5”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


(چاپ)


منبع :

شربت هاي مفيد براي تابستان داغ 97

ضد عطش

مشعل –  در فصل هاي گرم سال، تعريق بدن بالا مي رود و آب بيشتري دفع مي شود. البته تعريق به شرطي که طبيعي باشد، مفيد است و باعث مي شود تعادل آب و الکتروليت ها حفظ شود و بدن با مشکلي روبه رو نشود، اما لازم است در فصل تابستان مرتب با مصرف آب و ميوه ها، مايعات از دست رفته را جبران کنيم. تجربه نيز نشان داده است که مصرف برخي شربت ها يا عرقيات مي تواند آب کافي به بدن برساند تا مشکل کم آبي به حداقل رسيده و فرد دچار گرمازدگي و عطش نشود. شربت هاي طبيعي اگر به شيوه صحيح تهيه و مصرف شود، نه تنها سلامت بدن را تهديد نمي کند، بلکه حتي خواص بسيار مفيدي نظير تقويت کنندگي، آرام بخشي و حتي درماني دارند، همزمان با تابستان گرم و داغ سال 97 چند شربت تابستاني ويژه را معرفي کرده ايم.

شربت آبليمو

يکي از شربت هايي که از قديم در فصل گرم مورد مصرف قرار مي گرفته، شربت آب ليمو است. پايه اصلي اين شربت، عصاره ليموترش است که با آب رقيق مي شود و همراه مقدار کمي قند يا شکر مورد مصرف قرار مي گيرد. آب ليمو را به تنهايي نبايد مصرف کرد، زيرا آب ليموي رقيق نشده روي ميناي دندان تأثير مي گذارد و باعث تخريب آن مي شود، بنابراين بهتر است چه در غذا و چه در سالاد حتماً قبل از استفاده، آب ليمو را رقيق کنيد. شربت آب ليمو جلوي گرمازدگي و عطش را مي گيرد و مصرف آن در ماه هاي گرم و در مسافرت ها، به خصوص مسافرت هاي دريايي، بسيار مناسب است. شربت آب ليمو زياني ندارد و مصرف آن در هر سني توصيه مي شود. آب ليمو خواص متعدد ديگري هم دارد که عبارتند از: ضد تصلب شرايين، کاهش دهنده کلسترول، ضد برخي سموم از جمله ترياک، ضدتب و ضد کمبود ويتامين C.شربت گلاب برای زن باردار

 

 

شربت خاکشير

شربت ديگري که خاصيت ضدعطش و گرمازدگي دارد، خاکشير است. از قديم به تجربه از شربت آن با آب سرد و کمي شکر در نواحي گرم به خصوص در فصل تابستان براي رفع عطش استفاده مي کرده اند. درباره خاکشير بايد اضافه کنيم که روي دانه آن موادي به نام لعاب وجود دارد. لعاب مي تواند چند برابر وزن خود آب جذب کند و متورم شود و به شکل ژله درآيد. به اين ترتيب، وقتي خاکشير با آب مخلوط و کمي شکر هم به آن اضافه مي شود، هم خوشمزه خواهد بود و هم لعاب آن منبعي براي آب بدن است.

 

 

شربت تخم شربتي

جالب است بدانيد که تخم شربتي دانه گياه ريحان خوراکي است. اين دانه ها درشت تر از خاکشير و سياه رنگ هستند. وقتي تخم شربتي داخل آب ريخته مي شود، روي آن لايه اي ژله اي تشکيل  مي شود. شربت آن ضدگرمازدگي و ضدعطش است و مي توان گفت تخم شربتي و خاکشير تقريباً خواص يکساني دارند. در ضمن، خاکشير و تخم شربتي خاصيت مسهل و ملين داشته و مصرف آنها براي جلوگيري از يبوست که در تابستان شايع مي شود، مناسب تر است.

 

 

شربت عرق بيدمشک

بيدمشک نوعي بيد است، ولي اين درخت در اول بهار و قبل از آنکه برگ بدهد، گل هاي زيبا و خوشبويي دارد. عرق بيدمشک از گل هاي اين نوع بيد که در اروميه بسيار زياد است، تهيه مي شود. گاهي از عرق بيدمشک بدون رقيق کردن استفاده مي شود که خواصي نظير تقويت کننده، آرام بخش، ضد گرمازدگي و مقوي قلب دارد. گاهي نيز به صورت شربت آن را رقيق و مقداري شکر به آن اضافه مي شود. عرق بيدمشک علاوه بر ضدعطش بودن، خاصيت آرام بخشي و تقويت قلب نيز دارد و مطالعه هاي اخير خواصي را که از قديم به تجربه به آن نسبت مي دادند، از نظر علمي به اثبات رسانده اند.

 

شربت گلاب

گلاب در حقيقت نوعي عرق گياهي است که از گلبرگ هاي چند نوع گل محمدي تهيه مي شود. گلاب ايراني که به ويژه در ناحيه قمصر کاشان تهيه مي شود، بسيار معروف است. گلاب که همان اسانس گل محمدي است، خواص دارويي زيادي دارد، از آن جمله مي توان به ضد اسهال، ضد التهاب، افزايش دهنده ميل جنسي، ضد نفخ، مقوي قلب، خلط آور، مقوي معده و اشتهاآور بودن آن اشاره کرد. در ضمن، گلاب به برخي محصولات مثل فالوده، بستني يا برخي شربت ها افزوده مي شود. گاهي نيز خود گلاب به شکل رقيق به حالت شربت به مصرف مي رسد. اين مايع در عين حال که خواص نامبرده را دارد در پيشگيري از عطش و گرمازدگي هم موثر است.

 

 

شربت ريحان

ريحان داراي خواص آرام بخشي، مقوي معده و روده و تقويت کننده قلب است. ضداسهال، بادشکن و ضدعفوني کننده دهان و دستگاه گوارش است. ريحان ضدگريپ و آنژين، ضد تشنجات دردناک، ضدالتهاب و ضداسپاسم است. خواب آوري و ضد سردرد و ميگرن، از ديگر خواص ريحان است. براي تهيه اين نوشيدني مقداري شربت آب قند رقيق را با دو فنجان برگ ريحان خرد شده مخلوط کنيد، داخل ظرف درداري بريزيد و به مدت يک ساعت در ظرف را ببنديد. بعد از آن مايع را صاف کنيد، سپس در يخچال قرار دهيد تا خنک و آماده نوشيدن شود.

 

 

شربت نعناع

نعناع براي کمک به هضم غذا بسيار عالي است. برگ نعناع سرشار از آنتي اکسيدان و فيتونوترينت هاست که براي معده و گوارش بسيار مفيد است. رايحه نعناع به تنهايي به ترشح غدد بزاقي که توليدکننده آنزيم هاي گوارشي ضروري هستند کمک کند. عضلات معده را ريلکس مي کند و در نتيجه احتمال اسپاسم و بدهضمي را کاهش مي دهد. براي تهيه اين نوشيدني استفاده از يک فنجان برگ تازه نعناع کافي است.

 

 

شربت گلاب برای زن باردار

شربت ليمو و رزماري

ترکيبي از يک ليوان شکر را با 5/1قاشق غذاخوري رزماري خرد شده ، يک عدد پوست ليموي خلال شده با مقداري دلخواه آب بجوشانيد تا شکر به خوبي در آب حل شود. بعد از يک دقيقه جوشيدن، شربت را از روي حرارت برداريد و بعد از يک ساعت که شربت به خوبي سرد شد، آن را داخل يخچال قرار دهيد و پس از چند روز نوشيدني ابتکاري شما آماده مصرف خواهد بود.

 

نوشيدني هاي مفيد براي دوران بارداري

از اسموتي تا دوغ

مشعل –  بيشتر زنان با مشاهده علائم بارداري، احساس مي کنند كه انرژي بدنشان تا حدودي کم شده است؛ بنابراين مي کوشند تا شيوه زندگي خود را تغيير دهند و از روش هاي سالم براي گذراندن اين دوران خاص از زندگي خود استفاده کنند. به خاطر داشته باشيد كه در طول دوران بارداري آب کافي مصرف کنيد تا بدنتان تمام وقت هيدراته بماند، اما اگر دوران بارداري در تابستان باشد، موضوع متفاوت خواهد بود، زيرا در اين فصل بدن زنان باردار و جنين داخل رحم آنها به مايعات بيشتري نياز پيدا مي کند. بدن زنان باردار به آب نياز دارد تا بتواند براي زايمان طبيعي آماده شود.

براي حفظ سلامت خود مادر و جنين داخل رحم بسيار مفيد است و فرد از مصرف آنها لذت مي برد، معرفي شده است. طرز تهيه اين نوشيدني ها بسيار آسان، سالم و بهداشتي است. برخي از اين نوشيدني ها عبارتند از:

 

اسموتي، نوشيدني کاهش اضطراب

اين نوع نوشيدني بايد در دوران بارداري زنان، قبل از صبحانه مصرف شود، همچنين يادتان باشد كه زنان حامله مي توانند براي تغيير دادن طعم و مزه آن از سبزيجات مختلف يا انواع آجيل هاي سالم استفاده کنند. نوع بسته بندي شده و تجاري اين آب ميوه با پروتئين، کلسيم و فيبر مخلوط شده که مصرف آن براي فعال نگه داشتن بدن زنان در دوران بارداري مناسب است.

  • طرز تهیه قارچ شکم پر خوشمزه
  •  

    آب ميوه مخلوط مفيد:

    مصرف آب ميوه ها در دوران بارداري يک روش مناسب براي هيدراته نگه داشتن بدن مادر و جنين داخل رحم اوست. اين نوع نوشيدني ها انرژي زاست و نيروي کافي را براي مادران باردار در طول اين دوران حساس فراهم خواهد کرد.زنان باردار مي توانند براي تهيه آب ميوه، ميوه هاي تازه فصلي مانند ليمو شيرين، خربزه، هندوانه، پرتقال و آناناس را انتخاب و از آب آنها، يك نوشيدني سريع و مقوي تهيه کنند. به خاطر بسپاريد كه بسياري از اين آب ميوه ها حاوي مواد معدني و مغذي بسياري هستند که مصرف آنها نيازهاي بدن مادر باردار و جنين داخل رحم او را در دوران بارداري تامين خواهد کرد.

     

    آب؛ سلامت سلول هاي خوني مادر باردار و جنين:

    شنيدن نام آب به عنوان يک نوشيدني مناسب در دوران بارداري زنان ممکن است براي بيشتر شما شگفتي آور باشد، اما آب يکي از بهترين نوشيدني هايي است که مصرف آن مي تواند براي بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد بسيار مفيد باشد. فراموش نکنيد كه نوشيدن مقدار کافي آب نه تنها به زنان باردار کمک خواهد کرد با تغييرات بدن خود در اين دوران حساس بهتر مقابله کنند، بلکه خستگي و اضطراب آنان را کاهش خواهد داد. برخي محققان باور دارند كه مصرف آب در دوران بارداري، سلامت سلول هاي خوني بدن زن حامله و جنين داخل رحم او را حفظ مي کند و باعث سلامت کلي بدن او خواهد شد.

     

    دوغ، خنک کننده طبيعي در دوران بارداري:

    دوغ يک نوشيدني خنک کننده و طبيعي در بدن زنان باردار است و بدن اين افراد را در دوران بارداري هيدراته نگه مي دارد. دوغي که از فروشگاه خريداري مي شود، ممکن است حاوي مواد افزودني زيادي باشد که معمولا مناسب دوران بارداري نيست.اعتقاد بر اين است که اين نوع نوشيدني حاوي باکتري هاي پروبيوتيک است. پس مصرف آن به حفظ سلامت دستگاه گوارش زنان باردار کمک زيادي خواهد كرد. همچنين مزيت اين نوع نوشيدني نسبت به آب ميوه ها، تهيه آسان و سريع آن است. در واقع، اين نوشيدني با طراوت و سالم فقط در چند دقيقه آماده مي شود!

     

    شربت گلاب برای زن باردار

    آب نارگيل؛ نوشيدني مقوي

    از آنجا كه آب نارگيل يک نوع نوشيدني ايزوتونيک بسيار عالي است، مصرف آن به عنوان بهترين و سالم ترين نوشيدني در دوران بارداري محسوب مي شود و مانع از دست دادن آب بدن زنان حامله خواهد شد. اگر شما هم به عنوان يک زن حامله در طول ماه هاي گرم فصل تابستان بيش از حد احساس خستگي مي کنيد، آب نارگيل بهترين نوشيدني براي تامين آب بدن و به دست آوردن انرژي از دست رفته شما خواهد بود. همچنين يادتان باشد كه انتخاب آب نارگيل براي مصرف زنان در دوران بارداري، گزينه بسيار مناسبي است، چون مصرف اين نوع آب ميوه به بدن زنان حامله کمک مي کند تا نمک طبيعي لازم را به دست آورد و احساس تشنگي خود را به راحتي برطرف كنند.

     

    آب سبزيجات براي درمان يبوست

    آب سبزيجات هم مانند انواع آب ميوه ها جايگاهي ويژه در رژيم غذايي زنان باردار دارد. پس اگر به عنوان يک خانم جوان و بي تجربه احساس کرديد كه باردار هستيد و بايد از اين گروه مواد غذايي مهم و مغذي بيشتر استفاده کنيد، مي توانيد با نوشيدن يک ليوان آب سبزيجات تازه در روز، تمام نيازهاي بدن خود و جنين داخل رحمتان را برطرف کنيد. يادتان باشد كه مصرف آب سبزيجات، مواد مغذي و ويتامين هاي مختلف را به بدن شما و فرزندتان خواهد داد.

     

    تامين ويتامين «ث» مادران باردار با ليموناد

    نوشيدن ليموناد، راه ديگري براي هيدراته نگه داشتن بدن زنان در دوران بارداري است. به دليل اين که تهيه اين نوشيدني بسيار آسان و يک آبرسان الکتروليت بسيار عالي است، انتخاب آن براي رفع نياز بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد يک گزينه بي نقص خواهد بود.آب ليمو سرشار از ويتامين «ث» است كه مصرف آن به جذب بيشتر آهن در بدن زنان حامله کمک خواهد کرد؛ به همين دليل، قرار دادن اين نوشيدني در برنامه غذايي زنان باردار بسيار مهم است.

     

    نوشيدني هاي حاوي شير، گزينه خوب سلامت

    شير يک منبع طبيعي و شگفت انگيز از کلسيم، پروتئين و ويتامين B-12 است که باعث مي شود اين نوع نوشيدني مورد علاقه همه زنان باردار محسوب شود. به همين دليل، انتخاب نوشيدني هايي که با شير (شير سرد بدون چربي و ماست تازه شيرين) تهيه مي شود، بهترين گزينه براي تامين نيازهاي بدن زنان حامله و جنين آنان در طول فصل تابستان خواهد بود. اين نوع نوشيدني ها قوي و پرانرژي است و براي هيدراته نگه داشتن بدن زنان در دوران بارداري گزينه مناسبي به شمار مي روند.

    شربت گلاب برای زن باردار
    شربت گلاب برای زن باردار
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *