سبزي جعفري به انگليسي

دوره مقدماتی php
سبزي جعفري به انگليسي
سبزي جعفري به انگليسي

Leek

تره

سبزي جعفري به انگليسي

Spinach

دوره مقدماتی php

اسفناج

Mint

نعناع

Parsley

جعفری

Radish

تربچه

Basil

ریحان

Cress

شاهی

Celery

سبزي جعفري به انگليسي

کرفس

Cabbage

کلم

Lettuce

کاهو

  • علت گودي و سياهي زير چشم چيست
  • Fenugreek

    شنبلیله

    Garlic

    سیر

    Fennel

    سبزي جعفري به انگليسي

    رازیانه

    Artichoke

    کنگر

    Spearmint

    پونه

    Dill

    شوید

     

     

     

    سایت تخصصی ترجمه

    سایت تخصصی ترجمه

     

     

    مانا ترجمه ,  ترجمه مقاله  IS , ترجمه انگلیسی به فارسی , ترجمه فارسی به انگلیسی , ترجمه فوری مقاله , ترجمه دانشجویی , ترجمه تخصصی مهندسی , ترجمه تخصصی پزشکی , ترجمه کتاب , ترجمه چکیده پایان نامه

    Link: https://manatarjome.com/news/انواع-سبزیجات-در-زبان-انگلیسی2.html

    م ج :

    همینطور رزماری

    م ج :

    سلام ضمن تشکر از لیست خوبتون ،اگه دوس داشتید کامل تر بشه می تونید گشنیز،مرزه،ترخون،پونه و پیازچه رو هم اضافه کنید

    خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

    سوال خود را با ما در میان بگذارید

    تمامی خدمات این سامانه حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه بوده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. حقوق مادی و معنوی برای مرکز مانا ترجمه محفوظ می باشد.

    ترجمه، ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی، ترجمه متون تخصصی، ترجمه آنلاین، سایت ترجمه مقاله، سایت ترجمه تخصصی، ترجمه کتاب، ترجمه چکیده پایان نامه، ترجمه  انگلیسی به فارسی مقاله، ترجمه فارسی به انگلیسی مقاله، ترجمه فوری مقاله و متون، ترجمه ارزان، ترجمه مقاله ISI، ترجمه تخصصی مقاله برق، ترجمه تخصصی مقاله شیمی، ترجمه تخصصی مقاله کامپیوتر، ترجمه تخصصی مقاله مدیریت، ترجمه تخصصی مقاله مکانیک، ترجمه تخصصی مقاله عمران، ترجمه تخصصی مقاله روانشناسی، ترجمه تخصصی مقاله شیمی، ترجمه تخصصی مقاله مهندسی مواد، ترجمه تخصصی مقاله صنایع، ترجمه تخصصی مقاله کشاورزی، ترجمه تخصصی مقاله ریاضی، ترجمه تخصصی مقاله فیزیک، ترجمه تخصصی مقاله پزشکی،  ترجمه تخصصی مقاله اقتصاد، ترجمه تخصصی مقاله آمار، ترجمه تخصصی مقاله هنر، ترجمه تخصصی مقاله زیست، ترجمه اسناد تجاری، ترجمه مقاله تخصصی، ترجمه متون عمومی

    ترجمه و معنی انگلیسی کلمه و یا عبارت یا اصطلاح فارسی “جعفری” عبارت است از pertaining to the Ja’fari Sect, established by Imam Ja’far Sadegh.

    عبارت های فارسی دیگر که معادل یا مشابه عبارت فارسی “جعفری” هستند و یا کلمات این عبارت را دارند نیز در ذیل به همراه معادل انگلیسی آنها، برای شما آورده شده است:

        English

        pertaining to the Ja’fari Sect, established by Imam Ja’far Sadegh

    سبزي جعفري به انگليسي

        marigold

        parsley

        chervil

       

       

       

       

       

       

     

    – نکته مهمی که در ترجمه فارسی به انگلیسی “جعفری”  باید به آن نیز توجه نمائید این است که این ترجمه در چه متن و یا محیطی قرار است استفاده شود. مثلاً آیا عبارت فارسی “جعفری” یک عبارت و اصطلاح فارسی عامیانه است و یا رسمی و یا تخصصی است. این موضوع در انتخاب معادل انگلیسی “جعفری” نقش تعیین کننده ای دارد.

     

    – زمانی که قرار است متن فارسی را به انگلیسی ترجمه کنید، حتما لازم نیست همیشه عین ترجمه فارسی “جعفری” به انگلیسی منعکس شود.

    زیرا یک متن مخصوصاً متن تخصصی می تواند به صور مختلف ترجمه شود. مثلا

    1- ترجمه تحت الفظی عبارت فارسی. مثلاً اینکه تک تک کلمات عبارت “جعفری” را به انگلیسی تبدیل کنیم که به این کار ترجمه تحت الفظی عبارت “جعفری” می گویند.

    2- و ترجمه محتوایی عبارت “جعفری” به انگلیسی که از نظر محتوی هیچ فرقی با متن اصلی ندارد و مفهوم را به دقت و به درستی ترجمه می کند و تازه در نوشته های تخصصی بیشتر کاربرد دارد.

     

    – در فارسی بدلیل عدم اعراب گذاری روی حروف در کلمات ممکن است در نوشته یکی باشند ولی در تلفظ و معنی یکسان نباشد. مثلاً “پر” در یک نوشته می تواند به معنی ” پَر پرنده ” باشد و یا ” پُر “. (حتی همین عبارت “جعفری” نیز ممکن است جور دیگری تلفظ شود که معنای متفاوتی داشته باشد.)
    پس در انتخاب معادل انگلیسی “جعفری” دقت کنید که در متن مبدا و اصلی معنی واژه ها به چه صورت است تا در ترجمه انگلیسی آن دچار اشتباه نشوید.

     

    – ترجمه فارسی به انگلیسی در متون تخصصی ظرافت خاصی را می طلبد:
    مثلاً “پیش پرداخت” را می توان به صورت “prepayment” و همچنین “advnace payment” ترجمه نمود. در نوشته های انگلیسی ترجمه دوم شایع و رساست.

    جستجو در متون تخصصی خارجی موضوع را روشن می کند و مفهوم نگارش ما را در ذهن خواننده انگلیسی زبان بهتر منتقل می کند. در خصوص ترجمه انگلیسی کلمه یا اصطلاح “جعفری” هم آیا این موضوع صدق می کند؟

    پس بهترین راه در ترجمه کردن معنی از فارسی به انگلیسی خصوصاً در مباحث تخصصی، چک کردن معنای دقیق انگلیسی به انگلیسی کلمات خصوصاً در دیکشنری تخصصی آن موضوع می باشد.

     

    بطور کلی زمانیکه می خواهید متن یا عبارتی را از فارسی به انگلیسی ترجمه و معنی کنید نکات ذیل را حتماً مدنظر خود قرار دهید.

    – معنی متناسب با متن را پیدا کنید:

    سبزي جعفري به انگليسي

    همانطور که می دانید اکثر کلمات انگلیسی، دارای معانی متعددی هستند. گاهی، این معانی با هم در تناقضند. مثلا کلمهٔ oath که هر دو معنی “قسم” و “فحش” را میدهد.
    در برخی موارد نیز، معانی یک کلمه تاحدی به هم نزدیک است که انتخاب معنی درست و متناسب با متن، برای مترجم سخت و پیچیده می‌شود.

    این مهارت با تمرین ترجمه، به آسانی حاصل می‌شود. به عبارت دیگر، انتخاب معنی درست و مقتضی متن، در ترجمه‌های بعدی آسانتر خواهد بود. آیا این موضوع در خصوص ترجمه انگلیسی pertaining to the Ja’fari Sect, established by Imam Ja’far Sadegh برای عبارت فارسی “جعفری” صدق می کند؟

     

    – انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند.

    گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند.

     

    – انگلیسی جنسیت ندارد:

    در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند. برخلاف نزدیکترین زبان ها به این زبان یعنی آلمانی و فرانسه که هر دو دارای جنسیت برای اسامی هستند در انگلیسی چنین قاعده ای نداریم. جنسیت اسامی تنها محدود به زبان های آلمانی و فرانسه نیست.

    بخش بزرگی از زبان ها مانند تمام زبان های شرق اروپا (روسی و بیشتر زبان های اسلوایی)، زبان عربی و زبان های نزدیک به آن، زبان اسپانیایی و زبان های نزدیک به آن دارای جنسیت برای اسامی هستند.

    پس در ترجمه فارسی به انگلیسی “جعفری” از این منظر کار شما بسیار ساده می شود.

  • مدل های زیبای ظروف هفت سین سفالی
  •  

    – در زبان انگلیسی افعال صرف نمی شوند:

    در زبان انگلیسی افعال تقریبا صرف نمی شوند. این موضوع هم برخلاف بخش بزرگی از زبان ها از جمله آلمانی، فرانسه، روسی، عربی، اسپانیایی و حتی فارسی است.

    صرف نشدن فعل ها، استفاده از آنها را در جمله بسیار ساده می کند؛ که این موضوع در ترجمه انگلیسی “جعفری” سبب می شود کار شما ساده گردد.

     

    – تلفظ انگلیسی:

    تلفظ در زبان انگلیسی یکی از اولین نکاتی است که توجه شما را جلب می کند. بر خلاف فارسی در انگلیسی کلمات الزاما به آن صورتی که گفته می شوند نوشته نمی شوند و این سبب اشتباهاتی خصوصا برای زبان آموزان مبتدی می شود.

    به این نوع از کلمات با تلفظ یکسان و املای متفاوت در زبان انگلیسی، Similar Words گفته می شود.

    در واقع انگلیسی ساختار یکپارچه ای برای تلفظ واژه ها ندارد. به همین دلیل باید تلفظ واژه ها را به صورت جداگانه حفظ کنید. این موضوع در طول یادگیری لیست واژه های ضروری زبان انگلیسی بسیار با اهمیت است.

     

    سبزي جعفري به انگليسي

    – زمان ها:

    بیشتر زمان ها یا tenses در زبان انگلیسی تقریبا فاقد معادل و ترجمه فارسی هستند. یعنی مثلا زمان حال ساده را نمی تواند با با هیچ یک از زمان ها در فارسی معادل کرد.

    این موضوع برای زمان هایی مثل زمان حال کامل به مراتب بیشتر به چشم می آید. یادگیری معنای دقیق این زمان ها از طریق تمرین ممکن خواهد بود.

     

    – افعال عبارتی:

    افعال عبارتی یا phrasal verbs که اصطلاحاً به آن ها افعال دوکلمه ای نیز گفته می شود، افعالی هستند که از ترکیب حرف اضافه با یک فعل ساخته می شوند و معنایی کاملا متفاوت نسبت به فعل اصلی دارند. این افعال در فارسی معادل ندارند و در ابتدا برای فارسی زبان ها گیج کننده به نظر می رسند. لیست مهمترین افعال عبارتی (دوکلمه ای) Phrasal Verbs زبان انگلیسی را می توانید در EnglishVocabulary.ir مشاهده نمائید.

     

    – ریشه کلمات، پسوندها و پیشوندهای زبان انگلیسی

    معمولاً دانستن ریشه کلمات انگلیسی، دانستن لیست پسوندهای انگلیسی و لیست پیشوندهای انگلیسی کمک بزرگی به یادگیری زبان انگلیسی می کند و به طور فزاینده ای سبب افزایش دامنه واژگان زبان انگلیسی در فرد می شود.

     

    – انواع ضمایر:

    در زبان انگلیسی برای حالت فاعلی، مفعولی و ملکی ضمایر شخصی متفاوتی داریم که معادل فارسی ندارند. البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید.

     

    – برخی کلمات معادل فارسی ندارند:

    معادل، ترجمه و معنی مناسب فارسی برای برخی از کلمات انگلیسی گاهاً وجود ندارد یا هنوز برای آن کلمه ای ساخته نشده است. سعی نکنید آن‌ها را حتماً ترجمه کنید. به عنوان مثال چنانچه متنی مربوط به علم کامپیوتر را ترجمه می‌کنید، حتما می دانید که واژهٔ “windows” نیازی به معادل فارسی ندارد.

    در واقع بیان معادل فارسی “پنجره‌ها” برای این کلمه در این متن، اشتباه است. این نکته را می‌توانید با کسب آشنایی از واژگان هر حوزه علمی رعایت کنید.

     

    – آیا می توان به این راحتی یک متن تخصصی فارسی (مثل مقاله فارسی، پایان نامه فارسی، کتاب تخصصی فارسی و …) را به متن انگلیسی تبدیل کرد؟

    آیا با دانش زبانی دست و پا شکسته می توان دل به دریای متون تخصصی زد؟ بله، تبدیل متن انگلیسی به فارسی راحت تر است، اما اگر قرار است متن، ترجمه فارسی به انگلیسی شود، آنجاست که توان علمی، میزان آشنایی به زبان انگلیسی و دقت نظر مترجم اهمیت زیادی پیدا می کند.

     

    – حروف تعریف:

    در زبان فارسی ما برای حالت معرفه حرف تعریف نداریم. در حالی که در انگلیسی حرف تعریف the نشان دهنده معرفه بودن یک اسم است. این تفاوت باعث ناآگاهی بسیاری از فارسی زبانان از نحوه استفاده از حرف تعریف the در زبان انگلیسی می شود.

    استفاده نابه جا این حرف تعریف در بین زبان آموزان و مترجمین مبتدی بسیار رایج است. با گذشت زمان به استفاده درست از حرف تعریف عادت می کنید.

     

    – حروف اضافه:

    ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. در واقع حروف اضافه بین این دو زبان قابل معادل سازی نیستند.

    گاهی در یک جمله فارسی از حرف اضافه استفاده می کنیم در حالی که در معادل انگلیسی همین جمله هیچ حرف اضافه ای وجود ندارد (برعکس این موضوع هم زیاد اتفاق می افتد.).

     

    – همواره سعی کنید در مکالمه و یا ترجمه فارسی به انگلیسی، از ساختار و کلماتی استفاده نمائید که خود افراد انگلیسی زبان (نیتیو) آن ساختار و کلمات را بکار می برند.

    طبیعی است که برای این هدف لازم است شخص ترجمه کننده آنقدر متن انگلیسی خوانده باشد و نسبت به کالوکیشن ها و همایندهای زبان انگلیسی آشنا باشد تا بتواند به مانند انگلیسی زبان های نیتیو، مفهوم را منتقل کند.

    مجدداً تاکید میکنیم که صرفاً با ابتکار و خلاقیت های شخصی، بدون تسلط به کالوکیشن های زبان انگلیسی به هیچ وجه این امر میسر نخواهد بود.

     

    – امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، استفاده از ترجمه ماشینی فارسی به انگلیسی “جعفری” نظیر ترجمه عبارت و متن با گوگل ترنسلیت Google Translate توسط عده ای، زیاد به چشم میخورد.

    همچنین بروز و ظهور نرم افزارهای ترجمه انگلیسی “جعفری” و اخیراً نیز اپلیکیشن های اندروید و اپلیکیشن های ios برای ترجمه فارسی به انگلیسی عبارت “جعفری” بوجود آمده اند.

    شاید بتوان برای استفاده روزمره در محاوره های انگلیسی و یا در زمان آموزش از این ابزارها استفاده نمود و به آن ها بسنده کرد، ولی در ترجمه هایی که قرار است در محیط ها رسمی نظیر جلسات کاری، پرزنت و ارائه در سمینارها و نمایشگاه ها، بستن قراردادهای تجاری، ترجمه و سابمیت مقالات علمی و تخصصی در مجلات و نشریات خارجی، ترجمه کتاب های تخصصی و پایان نامه ها و … ارائه شود، به هیچ عنوان استفاده صرف از این ابزارهای نوین برای ترجمه انگلیسی “جعفری” پیشنهاد نمی شود.

    اشتراک گذاشته شده با :

    در این پست به بررسی مهم ترین سبزی ها به انگلیسی و معنی آن ها به فارسی می پردازیم. دانستن نام سبزیجات به انگلیسی می تواند در مکالمه و درک مطلب به زبان انگلیسی بسیار کمک کننده باشد.

    سبزی ها بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهند. داشتن رژیم غذایی سرشار از سبزی ها در سلامت ما نقش مهمی خواهد داشت. در سبزیجات مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی وجود دارد ب همین دلیل مصرف مداوم آن ها ما را همیشه سالم و شاداب نگاه می دارد.

     

    Asparagus  

    a plant with pale green, juicy stems that are cooked and eaten as a vegetable

    سبزي جعفري به انگليسي

    مارچوبه

    Asparagus was very popular in the ancient Egypt

    مارچوبه در مصر باستان بسیار محبوب بود.

    Basil  

    a strong-smelling and strong-tasting herb that is used in cooking

    ریحان

    Basil can be found all over the world today.

    ریحان امروزه در همه جای دنیا یافت می شود.

    Beet  

    a plant with a thick root, often fed to animals or used to make sugar

    چغندر

    Beet has heart-shaped leaves.

    چغندر برگ هایی به شکل قلب دارد.

    Broccoli  

    a vegetable with a green stem or stems and a mass or several masses of flower buds at the top

    کلم بروکلی

    Broccoli is a fast-growing plant.

    گیاه بروکلی سریع رشد می کند.

    Cabbage  

    a large, round vegetable with large green, white, or purple leaves that can be eaten cooked or uncooked

    کلم

    Cabbage requires a lot of water.

    کلم به آب زیادی نیاز دارد.

    Carrot  

    a long pointed orange root eaten as a vegetable

    سبزي جعفري به انگليسي

    هویج

    China is the biggest manufacturer of carrots in the world.

    چین بزرگترین تولید کننده ی هویج در دنیا است.

    Cauliflower  

    a large, round, white vegetable that is eaten cooked or uncooked

    گل کلم

    Cauliflower is so delicious.

    گل کلم بسیار خوشمزه است.

    Celery  

    a vegetable with long, thin, whitish or pale green stems that can be eaten uncooked or cooked

  • طرح خالکوبی ساده مردانه
  • کرفس

    All parts of celery are edible.

    تمام بخش های کرفس قابل خوردن هستند.

    Cress  

    any of various plants with small, green leaves, used especially in salads

    شاهی

    Cress can grow on the soil of poor quality too.

    شاهی می تواند در خاکی با کیفیت پایین هم رشد کند.

    Cucumber  

    a long, thin, pale green vegetable with dark green skin, usually eaten uncooked in saladsسبزي جعفري به انگليسي

    خیار

    Cucumber contains more than 90% of water.

    بیشتر از ۹۰ درصد خیار را آب تشکیل می دهد.

    Dill  

    a herb whose seeds and thin feathery leaves are used in cooking

    شوید

    Ancient Greeks were using dill for the production of perfume.

    یونانیان قدیم از شوید برای ساختن عطر استفاده می کردند.

    Eggplant  

    an oval, purple vegetable that is white inside and is usually eaten cooked

    بادنجان

    Eggplant is often used as a substitute for meat in vegetarian diet.

    اغلب بادنجان به عنوان جایگزین گوشت در رژیم غذایی گیاه خواری استفاده می شود.

    Fennel  

    a plant with a large, rounded base that is eaten as a vegetable and seeds that are used to give a special taste to food

    رازیانه

    Fennel produces miniature, yellow coloured flowers.

    رازیانه گل هایی کوچک و زرد رنگ می دهد.

    Garlic  

    a plant of the onion family that has a strong taste and smell and is used in cooking to add flavour

    سیر

    Garlic is used as a medicine for centuries.

    سیر قرنها است که به عنوان دارو استفاده می شود.

    Mint  

    a herb whose leaves have a strong, fresh smell and taste and are used for giving flavour to food

    نعنا

    Mint grows in temperate climate.

    نعنا در آب و هوای معتدل می روید.

    Onion  

    a vegetable with a strong smell and flavour, made up of several layers surrounding each other tightly in a round shape, usually brown or red on the outside and white inside

    پیاز

    Onion is one of the easiest vegetables to grow.

    پیاز یکی از آسانترین سبزیجات برای پرورش دادن است.

    Parsley  

    a type of herb with curly or flat leaves, used to add flavour to food and also to make it look attractive

    جعفری

    Parsley is used in producing cosmetic products.

    جعفری در تولید محصولات آرایشی استفاده می شود.

    Potato  

    a round vegetable that grows underground and has white flesh with light brown, red, or pink skin, or the plant on which these grow

    سیب زمینی

    Potato needs to be cooked before consumption.

    لازم است سیب زمینی پیش از مصرف پخته شود.

    Pumpkin  

    a large, round vegetable with hard, yellow orange flesh

    کدو تنبل

    More than 1 billion tons of pumpkins are produced each year in the USA.

    بیش از یک میلیارد تن کدو تنبل هر سال در آمریکا تولید می شود.

    Radish  

    a small vegetable, usually red or white and round or shaped like a finger, that grows underground and is usually eaten uncooked in salads

    تربچه

    Radish grows quickly.

    تربچه سریع رشد می کند.

    Leek  

    a long, white vegetable with green leaves on top that tastes and smells like an onion

    تره

    Leek becomes ready for the harvest usually 5 to 6 months after planting.

    تره ۵ یا شش ماه پس از کاشت، آماده ی برداشت می شود.

    Lettuce  

    a plant with large, green leaves, eaten uncooked in salads

    کاهو

    Darker lettuce provides more nutrients than the light one.

    کاهوی تیره تر مواد مغذی بیشتری نسبت به کاهوی روشن تر تولید می کند.

    Mushroom  

    a fungus with a round top and short stem. Some types of mushroom can be eaten

    قارچ

    Mushroom is used in traditional Chinese medicine for centuries.

    قرن ها است که قارچ در پزشکی سنتی چینی استفاده می شود.

    Spinach  

    a vegetable with wide, dark green leaves that are eaten cooked or uncooked

    اسفناج

    Spinach should be consumed while it is still fresh. Because it easily loses its vitamins and minerals.

    اسفناج باید تا هنوز تازه است مصرف شود. چونبه آسانی ویتامین ها و مواد معدنیش را از دست می دهد.

    Tomato  

    a round, red fruit with a lot of seeds, eaten cooked or uncooked as a vegetable, for example in salads or sauces

    گوجه

    Tomato is used a lot in Mediterranean cuisines.

    گوجه در غذا های مدیترانه ای زیاد استفاده می شود.

    Turnip  

    a rounded, white root that is eaten cooked as a vegetable, or the plant that produces it

    شلغم

    Turnip grows in areas with cold climate.

    شلغم در نواحی سردسیر می روید.

    Zucchini  

    a long, thin vegetable with a dark green skin

    کدو

    Zucchini blooms in summer.

    کدو در تابستان شکوفه می دهد.

     

    برای یادگیری لغات بیشتر و کامل کردن دانش زبان انگلیسی خود، می توانید در کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی ثبت نام نمایید.

    شماره تماس: ۰۹۳۵۹۰۰۹۶۱۴

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبزي جعفري به انگليسي
    سبزي جعفري به انگليسي
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *