زمان مصرف قرص اورژانسی لونژیل

دوره مقدماتی php
زمان مصرف قرص اورژانسی لونژیل
زمان مصرف قرص اورژانسی لونژیل

قرص لونژیل یا همان لوونورژسترول یك هورمون مصنوعی است كه به هورمون جنسی زنان پروژسترون شباهت دارد. یكی از تركیبات اصلی قرص های ضدبارداری است.

این دارو این دارو با جلوگیری از ترشح گونادوتروپین ها از هیپوفیز قدامی، تخمک گذاری و بلوغ فولیکولی را مهار می کند به این صورت که مخاط دهانه رحم را ضخیم تر می كند بطوری كه اسپرم به دشواری می تواند به داخل رحم نفوذ كند و بدین ترتیب جلوی بارداری گرفته می شود.


لونژیل به صورت تركیبات فقط در شكل پروژستوژن و در قرص های تركیبی ضدبارداری همراه با داروی استروژن موجود است. لونژیل را در بعضی موارد اضطراری به عنوان عامل ضدحاملگی بعد از مقاربت استفاده می كنند. با استروژن نیز در درمان جایگزین هورمونی برای مداوای نشانه های یائسگی تجویز می شود.

قرص لونژیل نوعی قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی است که در زمره داروهای پروژسترونی ضد بارداری محسوب می شود و معمولا در نوراد اورژانس باید از این دارو استفاده کرد و به شکل روتین بهتر است سراغ این دارو رفته نشود. چون قرص یک جور پروژسترون است با مصرف گهگاه و فقط در مواردی که از روش پیشگیری مطمئن نیستید یا موقعی که در رابطه زناشویی پیشگیری خاصی نداشته اید، مشکلی به وجود نمی آید و می توانید از لونژین استفاده کنید.
ولی اگر نزدیک به زمان پریود یا خونریزی قاعدگی از این قرص ها استفاده کنید منجر به این می شود که زمان پریود جا به جا بشود و شاید با کمی تاخیر همراه باشد. این مساله برای خیلی از خانم ها مایه نگرانی است و تصور می کنند که چون پریود شان دیر شده ممکن است باردار شده باشند.زمان مصرف قرص اورژانسی لونژیل

در ضمن این نکته را هم به خاطر داشته باشید که این روش به هیچ عنوان به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری دائمی توصیه نمی شود و نمی تواند مثلا به جای استفاده از قرص ال دی، لونژین استفاده شود. روش های اورژانس برای استفاده گهگاه است نه اینکه ماهی یکبار از این قرص استفاده شود. در ضمن این روش ممکن است ۱۰ درصد خطا داشته باشد که به همین خاطر اصولا این روش را به عنوان شیوه پیشگیری از بارداری پیشنهاد نمی شود.
شما تا 72 ساعت بعد از مقاربت مشکوک می توانید از این قرص ها استفاده کنید.

دوره مقدماتی php

لونژین به همراه لاینسترول حاوی هورمون پروژسترون هستند. از این هورمون هم در روش جلوگیری با قرص عادی ( به همراه استروژن ) و هم به تنهائی ( همان قرص شیردهی ) استفاده میشود.

همان طور که گفته شد از این هورمون می توان در روش جلوگیری اورژانسی نیز استفاده کرد.

روش جلوگیری اورژانسی
· مصرف قرص اول در48 ساعت اول پس از نزدیکی و ترجیحا بلافاصله پس از نزدیکی مشکوک و قرص بعدی 12 ساعت بعد
· مصرف 2 عدد یك جا در اولین فرصت در48 ساعت اول پس از نزدیکی مشکوک
هرچه زودتر این داروها مصرف شوند ، موثرتر خواهند بود و گرچه در بعضی از منابع بر اثر بخشی آنها تا 120 ساعت ـ 5 روز ـ پس از یک نزدیکی مشکوک تاکید شده ، بهترین زمان مصرف آنها تا48 ساعت اول ـ2 روز ـ پس از نزدیکی مشکوک است.

سعی کنید اولین قرص را در اولین فرصت پس از برقراری رابطه جنسی مشکوک بخورید. قرص بعدی را نیز12 ساعت بعد مصرف کنید. پس از آن دیگر قرصی مصرف نکنید و منتظر خونریزی باشید معمولا خونریزی ظرف 7 روز پس از مصرف آخرین قرص اتفاق می افتد.

در طی این مدت دیگر رابطه جنسی نداشته باشید یا حتما از یک روش مطمئن استفاده کنید. ظرف 3 تا 10 روز پس از روش اورژانس، دچار خونریزی می شوید ،این خونریزی به معنی ریزشاستر رحم-اندومتر- است بنابراین دیگر محصول حاملگی در رحم جایگزین نشده و بارداری رخ نخواهد داد. بنابراین این خونریزی به معنی این است که شما در این سیکل باردار نشده اید.در صورت تعویق خونریزی پس از 1 هفته تا 10 روز برای آزمایش بارداری مراجعه کنید.
بهتر است قرصها را با شکم خالی نخورید ، اگر تا 2 ساعت پس از مصرف قرصها استفراغ کردید ، مجددا قرص را بخورید.

* به خاطر داشته باشید بیش از یک نوبت در یک سیکل قاعدگی از این روش استفاده نکنید.

برخی داروها اثر این قرصها را کاهش می دهد ، مثلا اگر از فنی توئین یا ریفامپین استفاده می کنید ، اثر این روش کم می شود بنابراین در صورت مصرف همزمان این داروها باقرصهای پیشگیری ، تعداد قرصهای پیشگیری را دو برابر کنید.

* به خاطر داشته باشید استفاده از این روش می تواند باعث تغییر در زمان قاعدگی بعدی شود. البته معمولا این تغییرات كم بوده و قاعدگی چند روز زودتر یا دیرتر اتفاق می افتد. اگر تاخیر بیش از 7 روز شود ، باید احتمال بارداری را در نظر داشت. در این صورت بررسی فرد و معرفی برای انجام تست بارداری ( B-hcG ) ضرورت دارد.
گرچه این روش درصورت استفاده صحیح ، تا 97-99درصد موثر است. ولی در تمام روشها شانس شکست وجود دارد بنابراین تاکید می کنم تا زمان قاعدگی بعدی حتما ازیک روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید. در صورت وقوع حاملگی همزمان با این روش ، با توجه به اینکه این روش برای جنین خطری ندارد ، نیازی به سقط و ختم حاملگی نخواهد بود.

موارد منع مصرف:
در صورت بارداری، بیماری شدید شریانی، آدنومای کبدی، پروفیری، سرطان پستان و دستگاه تناسلی

هشدار:
در صورت ابتلا به بیماری قلبی، سابقه بارداری نابجا،سندرم های سو جذب، کیست های فعال تخمدانی، بیماری فعال کبدییرقان انسدادی عود کننده و یا سابقه یرقان در دوران بارداری، دارو با احتیاط مصرف شود.

عوارض جانبی:
نامنظم شدن قاعدگی، تهوع، استفراغ، سردرد، احساس ناراحتی در سینه ها، افسردگی، اختلالات پوستی، تغییرات وزن بدن


نکات قابل توصیه:

* در صورت مصرف همزمان این دارو با ریفامپین، حتما باید از یک روش دیگر جلوگیری نیز استفاده کرد.

* طی دوران مصرف باید فشار خون فرد دائما کنترل شود.


“لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید”

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

قرص لونژیل یا قرص اورژانسی قرصی است که بلافاصله بعد از یک نزدیکی مشکوک برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود. ما در این مقاله از کاربرد و موارد مصرف این قرص نوشته ایم.

قرص لونژیل یک هورمن جنسی می باشد که به هورمن پروژسترون در زنان شبیه است. این قرص با ترشح گونادوتروپین از سیکل تخمک گذاری جلوگیری می کند. به این صورت که دهانه رحم را ضخیم تر نموده تا اسپرم به راحتی نتواند از آن عبور کند و به این شکل مانع وقوع حاملگی می شود. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد قرص لونژیل در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

قرص لونژیل یک داروی ضد بارداری اورژانسی است که بعد از نزدیکی های مشکوک به بارداری بلافاصله از این قرص استفاده می شود. همانگونه که از اسم این قرص مشخص است بهتر است که فقط در موارد اورژانسی از آن استفاده شود و به شکل مداوم و معمول و به جای قرص ال دی کاربرد ندارد. در صورتی که از روش پیشگیری خود مطمئن نیستید و یا امکان می دهید که پیشگیری شما در رابطه زناشویی کاملا جدی نبوده می توانید از این قرص هر از گاهی استفاده کنید. اگر نزدیک به زمان سیکل پریودی شما است، مصرف این قرص ها باعث به تاخیر افتادن عادت ماهانه می شود. ذکر این نکته ضروری است که استفاده از قرص لونژیل یک روش دائمی برای پیشگیری از بارداری محسوب نمی شود. البته ذکر این نکته که این روش احتمال ده درصدی خطا هم دارد لازم است. تا 72 ساعت بعد از نردیکی مشکوک شما می توانید از این قرص استفاده نمایید.

زمان مصرف قرص اورژانسی لونژیل

اولین قرص را در 48 ساعت اول بعد از نزدیکی و قرص بعدی را 12 ساعت بعد استفاده کنید. یا اینکه می توانید هر دو قرص را در اولین 48 ساعت گذشته از مقاربت مصرف کنید. گفته شده است که مصرف قرص لونژیل تا 5 روز بعد از نزدیکی هم تاثیر گذار است اما بهترین و موثر ترین زمان مصرف این قرص ها همان 48 ساعت اول می باشد. سعی بر این داشته باشید که اولین قرص را بلافاصله بعد از رابطه جنسی بخورید و مصرف قرص بعدی را به 12 ساعت بعد موکول کنید، معمولا یک هفته بعد از مصرف آخرین قرص پریودی اتفاق می افتاد. در این زمان تا جایی که امکانش است از نزدیکی و مقاربت بپرهیزید و اگر در صدد انجام رابطه جنسی هستید حتما از یک روش مطمئن بهره بگیرید. این خونریزی به مدت سه تا ده روز بعد از مصرف آخرین قرص به منظور عدم بارداری اتفاق می افتد اما اگر از یک هفته تا ده روز گذشت و خونریزی مشاهده نشد حتما به آزمایشگاه بروید و آزمایش بدهید.

برای استفاده از این قرص بهتر است نکات ذکر شده در ادامه این مطالب را جدی بگیرید:

اگر در هر یک از شرایط زیر به سر می برید از مصرف این قرص بپرهیزید:

اگر به بیماری قلبی، سابقه بارداری یا بارداری های نا به جا، سندروم های سو جذب، کیست های فعال تخمدانی، بیماری فعال کبدی، یرقان انسدادی عود کننده و یرقان در دوران حاملگی دچار هستید و یا در آنها سابقه قبلی دارید، حتما قبل از استفاده از این دارو با پزشک مشورت کنید.

این دارو نیز همانند دیگر دارو ها در کنار تاثیرات مثبت یک سری عوارض جانبی دارد که در ادامه این بحث به ذکر آن پرداخته ایم:

هیچ دارویی را سر خود و بدون مشورت پزشک مصرف نفرمایید. و بدانید که هیچ کدام از روش های ضد بارداری به طور صد در صد مطمئن نیستند.

منبع : آرگا



آشنایی با بهترین جزایر تایلند



آشنایی با لگو لند دبی یک پارک تفریحی متفاوت



با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

آموزش مهارت های زندگی و مقالات و اطلاعات عمومی و تخصصی مرتبط با علم روانشناسی، روانپزشکی و پزشکی خانواده ها و موضوعات خانوادگی

بی انگیزگی در زندگی

امروز, 12:33 AM

بیان تمامی مشکلات و راه حل ها و چالشهای پیش آمده در خانواده و راهنمایی توسط تیم مشاورزمان مصرف قرص اورژانسی لونژیل

خیانت پدر به مادر

دیروز, 05:10 PM

آموزش و تمرینات و سوالات حاملگی و تربیت کودک و فرزندان شما از بدو تولد تا سنین نوجوانی و جوانی بهمراه روشهای جدید روانشناسی مرتبت با مسائل کودک و نوجوان شامل مشکلات رفتاری، بیش فعالی، عدم تمرکز، عدم دفت، چاقی، لاغری، پرخواشگری، مشکلات جنسی، سرگرمی کودک… و تست های و آزمون های مرتبط با آن.

پسر بی انگیزه و بی هدف

12-24-2018, 12:24 PM

مشاوره درخصوص مشکلات جنسی شامل زود انزالی و دیر انزالی مرد، سایز آلت تناسلی زن و مرد، تجاوز، خاطرات سوء رفتار جنسی و راهکارهای درمانی آن، عدم تمایل یا توانایی برقراری و رابطه جنسی با همسر و سایر اختلالات جنسی…

تزریق مستقیم الکل به غده پروستات می‌تواند این غده…

دیروز, 10:41 AM

بررسی تخصصی روابط زناشویی در دوران بارداری

11-21-2018, 01:39 PM

فوت فتیش

امروز, 02:24 AM

همه چیز در مورد ازدواج از نگاه روانشناسی و مقالات و اطلاعات مفیدی که زوجین قبل از ازدواج و بعد آن باید بدانند

ازدواج عشقه یا منطق؟

10-24-2018, 02:22 PM

تمامی مسائل مرتبط با قبل و بعد از ازدواج توسط تیم روانشناسی ، مشکلات دوران عقد و نامزدی، ادامه دادن رابطه و مشکلات آن، به یاری مشاوره خوب ما، شما بهترین موفقیت را در زمینه های قبل و بعد ازدواج بدست خواهید آورد.

محدود

دیروز, 01:45 PM

ازدواج موقت

امروز, 01:06 AM

چطور باید پررو باشم؟

12-21-2018, 11:54 PM

عوارض فیلم مستهجن

01-03-2019, 02:39 AM

محلی برای ارتباط با تیم مدیریت

افسردگی

12-09-2018, 10:29 AM

سردرگمی و احساس تنهایی و بیهودگی

11-09-2018, 12:45 AM

بیاییم به نهضت مبارزه با فرسایش خاک بپیوندیم

01-03-2019, 02:19 AM

آیا سیناریزین درمانی برای میگرن است؟

دیروز, 03:41 PM

سفر به استانبول چقدر هزینه بر می ‎دارد؟

12-05-2018, 11:47 AM

زمان مصرف قرص اورژانسی لونژیل

هفت قدم تا رسیدن به آرزوها

01-04-2019, 03:30 AM

+گفتاری مختصر در باره مسیح کذاب و بی شرم.

12-30-2018, 01:27 AM

تکنولوژی لوازم ورزشی و اثربخشی تمرینات

08-11-2018, 11:10 AM

دیروز

دیروز

دیروز

دیروز

01-06-2019

01-06-2019

01-06-2019

01-06-2019

01-06-2019

01-06-2019

Kash

Experience

جوان شاد

Armin_EM

eli2

dehghan

dehghan

Armin_EM

alialmasi0098

banozk

در 24 ساعت گذشته 6740 نفر از سایت دیدن کرده اند : شامل 37 کاربر و 6703 مهمان

پیوستن ahmadjun عزیز را به دیگر کاربران تبریک میگوئیم .


زمان مصرف قرص اورژانسی لونژیل
زمان مصرف قرص اورژانسی لونژیل
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *