زمان مصرف بتا آلانین

دوره مقدماتی php
زمان مصرف بتا آلانین
زمان مصرف بتا آلانین

ممکن است همین الان در حال مصرف مکمل بتا آلانین در دوره ورزشی خود باشید.اما آیا واقعا” می دانید که این مکمل چه تأثیری و فوایدی برای شما دارد؟ در این مطلب هر آنچه را که باید در مورد بتا آلانین بدانید از جدید ترین تحقیقات و منابع علمی و نه تبلیغات شرکتی برای شما آورده ایم.

خیلی از ما به دلیل مشغله بسیار زیاد هنگامی که به باشگاه می رسیم بسیار خسته ایم و این برایمان تبدیل به یک عادت شده تا خستگی خود را به باشگاه ببریم. البته امروزه با وجود مکمل های ورزشی تحت عنوان مکمل های پیش از تمرین یا (pre-workout supplement) که به همین منظور به بازار آمده اند، خیلی جای نگرانی نیست، در حالی که بسیاری از این مکمل ها غیر قانونی بوده و مصرف آن ها عوارض جبران ناپذیری دارد، مانند افدرین و دی متیل آمیلامین.

اما ترکیبات مکمل های پیش از تمرین چیست؟

ممکن است شما قبلا” در مورد مکمل بتا آلانین مطالبی خوانده و شنیده باشید. اما باید بدانید که به تازگی تحقیقات گسترده ای بر روی بتا آلانین صورت گرفته که سبب افزایش محبوبیت این مکمل ورزشی در بین بدنسازان و ورزشکاران رشته های مختلف خصوصا” آن دسته از رشته هایی که در آن ها از سیستم بی هوازی استفاده می شود و نیز حرکات انفجاری در آن ها دخیل است شده است.زمان مصرف بتا آلانین

بتا آلانین چیست؟

دوره مقدماتی php

بتا آلانین آمینو اسیدی است که در تمامی عضلات اسکلتی وجود دارد. زمانی که بتا آلانین با هیستیدین (آمینو اسیدی که در فرایند سنتز پروتئین نقش دارد) ترکیب می شود، تبدیل به کارنوزین دی پپتید می گردد. بتا آلانین نوعی از آمینو اسید است که در سنتز پروتئین (عضله سازی) در بدن نقشی ندارد، بلکه مسئول افزایش توانایی بافرینگ (تنظیم اسیدیته بدن ) است. بتا آلانین در غذای روزمره به فور یافت نمی شود.

بدن قادر به ساخت بتا آلانین مورد نیاز خود از سه راه : شکسته شدن کارنوزین، تبدیل ال آلانین به پیروات و یا در حین عمل هضم غذا است. اما قابل توجه ترین روش افزایش بتا آلانین استفاده از مکمل بتا آلانین است. عملکرد متابولیکی بتا آلانین در بدن کمی پیچیده و دور از حوصله این بحث است، اما به طور کلی بتا آلانین به محض ورود به سلول عضلانی با L-histidine ترکیب شده و به کارنوزین تبدیل می گردد.

نکته قابل توجه در مورد بتا آلانین این است که این مکمل حجمی خشک به عضله داده و از این رو عضلاتی کات شده به ارمغان می آورد که این ویژگی به خصوص در دوره کات و قبل از مسابقات بدنسازی بسیار مفید است.

کارنوزین چطور عمل می کند؟

کارنوزین با کاهش اسیدیته عضلانی (حفظ تعادل PH عضله) سبب افزایش توانایی و عملکرد عضله در فعالیت های طولانی و با شدت بالا می شود. کارنوزین به فراوانی در بافت عضلات اسکلتی (به خصوص عضلات تند انقباض) وجود دارد. در طول فعالیت های ورزشی شدید انباشته شدن متابولیت های خاصی مانند (یون های هیدروژن) سبب خستگی می شوند. همزمان با افزایش یون های هیدروژن PH عضلانی بدن افت کرده سبب کاهش توان خروجی عضلات و خستگی شدید می شود تا جایی که بدن از فعالیت باز می ایستد.

مکمل بتا آلانین و نحوه عملکرد آن

کارنوزین به عنوان یک بافر برای یون های هیدروژن عمل کرده و مانع از انباشته شدن آن ها در عضله شده و خستگی را به تعویق می اندازد. در مقایسه با کراتین با مصرف بتا آلانین شاهد بهبود قدرت حداکثری نیستیم.{۱-۲-۳} اگر چه توان هوازی بهبود نیافته، برخی از داده ها حاکی از بهبود آستانه بی هوازی با استفاده از مکمل بتا آلانین است.{۴-۵}

با توجه به تحقیقات اخیر مصرف بتا آلانین در یکی از سه شرایط تمرینی زیر می تواند مؤثر باشد:

۱-در یک دوره تمرینی با شدت بالا که ۱ تا ۴ دقیقه طول می کشد.

۲-در دوره تمرینات اینتروال که با شدت بالا و استراحت های کوتاه انجام می پذیرد.

۳-در تمرینات تک حرکتی با شدت بالا که تا رسیدن به اوج خستگی ادامه می یابد.

در طی مصرف ۲۸ روز بتا آلانین با دوز ۴ گرم در روز شاهد افزایش سطح کارنوزین عضله در حدود ۶۰ درصد هستیم. در مقایسه با کراتین که عضلات در طی ۷ روز دوره بارگیری به حداکثر توانایی ذخیره خود می رسند یا به نوعی اشباع می شوند، حداکثر کارنوزین عضله نامشخص است. در تحقیقی در دانشگاه مری لند محققان شاهد افزایش سطوح کارنوزین در طی ۱۰ هفته استفاده از بتا آلانین بوده اند.(افزایش سطح کارنوزین روند صعودی داشته است)

بهبود کارایی با مکمل بتا آلانین

به نظر نمی رسد که مکمل بتا آلانین نقشی مؤثر در بهبود عملکرد استقامتی داشته باشد. هرچند نمونه هایی از بهبود ظرفیت هوازی در پی مصرف این مکمل دیده شده است، به نظر می رسد تمریناتی که در کنار مصرف این مکمل انجام شده نقش بسیار مؤثری در ارتقای ظرفیت هوازی داشته تا خود مکمل! {۷-۸} از سوی دیگر شواهدی قوی دال بر افزایش توان بی هوازی، شامل افزایش توان خروجی عضلات و تأخیر در خستگی وجود دارد.

نحوه زمان بندی و طریقه مصرف مکمل بتا الانین

مکمل بتا آلانین وابسته به زمان نیست، یعنی نیازی نیست که درست قبل از تمرین و یا بلافاصله بعد از تمرین مصرف شود. توجه داشته باشید اغلب مکمل هایی که بعنوان مکمل پیش از تمرین شناخته می شوند حاوی مقادیری بتا آلانین هستند، بنابراین اگر در کنار مکمل بتا آلانین مکمل دیگری مصرف می کنید به دوز مصرفی و موجود در آن دقت کنید.

مصرف ۴ هفته با دوز ۳ تا ۴ گرم در روز باعث می شود، ذخایر کارنوزین خود را به حداکثر برسانید. سخت به نظر می رسد که بتوان دستور العملی مشخص برای دوز مصرفی مشخص کرد، چرا که مطالعات حداکثر تا ۱۰ هفته را بررسی کرده اند و ما هنوز دقیقا” نمی دانیم که افزایش ذخایر کارنوزین بدن تا کجا ادامه می یابد و یا اینکه چه زمانی اشباع می شود.

عوارض جانبی بتا آلانین

تنها عارضه جانبی شناخته شده مکمل بتا آلانین ایجاد حس سوزش و مور مور شدن پوست در ناحیه صورت و دست است که غالبا” در دوزهای بالاتر از ۸۰۰ میلی گرم مشاهده شده و حدودا” ۶۰ تا ۹۰ دقیقه به طول می انجامد.{۱۱-۱۲} در نتیجه اگر شما به دنبال افزایش کارایی خود در تمرینات HIIT  و یا در ورزش هایی با سیستم فسفاژن و گلیکولیز هستید استفاده از این مکمل همزمان با مصرف کراتین می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

تهیه و تدوین: elmevarzesh.com

فایل منابع

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

با سلام طریقه مصرف قرص بتا انالین برای چهار روز در هفته پرورش اندام رو ممنون میضم توضییح بدید
ایا زمان خاصی داره خوردنش بعد از تمرین و‌قبل تمرین و ومعمولا چند عدد باید خورده شود

سلام یه سوال داشتم ممنون میشم منو راهنمایی کنید ، من از یه پزشک ورزشی شنیدم که مصرف بتا الانین باعث بسته شدن مسیر ( ام تور ) میشه که برای عضله سازی حیاتیه و همچنین گفت که میشه از این عامل منفی در بتا الانین جلوگیری کرد ولی نحوه اینکارو توضیح نداد ، شما تو مقالات علمی به این گفته برخورد کردین ؟ ایا درسته یا نه ؟ اگه درسته چیکار کنیم که مسیر ام تور بسته نشه ؟
ممنون

سلام، اطلاعی ندارم ازش متاسفانه

پودر‌های مکمل پروتئین برای افزایش حجم عضله، ریکاوری سریع، تأمین منابع از دست رفته ریز مغذی‌ها و التیام آسیب‌ها بعد از تمرین برای هر ورزشکار حرفه‌ایی و آماتور مفید و مؤثر است. اما قیمت این مکمل‌ها و از همه مهمتر تنوع زیاد در شرکت‌های تولید کننده و محتویات آن…

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد. دیانابول…

یکی از سوالاتی که برخی از ورزشکاران و حتی اشخاص عادی به دنبال پاسخ آن هستند، بهترین مکمل افزایش وزن است. مجله علم ورزش نیز بنا به درخواست کاربران، این مطلب را تهیه و تدارک دیده است. در این مطلب ۱۰ مکمل پروتئینی برتر سال ۲۰۱۶ که توسط وب…

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و…

هوای این روزها سرده شده و معمولاً ورزشکاران نیز نمی‌توانند به خاطر سرد شدن هوا تمرینات را قطع کنند. مگر در مواردی که ترجیح دهید در باشگاه تمرین کنید. اگر در هوای سرد ورزش کنید به مرور متوجه خواهید شد که احتمال آسیب دیدگی در این هوا بیشتر است….

برای خیلی‌ها شاید مقدور نباشد برای تقویت عضلات و فرم دادن به آن به باشگاه مراجعه کنند، دور بودن باشگاه، خستگی یک روز کاری و عدم تمایل به گیر افتادن در ترافیک و …. خیلی موارد دیگه که مانع از رفتن شما به باشگاه شود، اما اگر همچنان مصمم…زمان مصرف بتا آلانین

سویا، وی و کازئین از مشهورترین منابع پروتئینی هستند. پروتئین سویا نه تنها ارزان است بلکه گیاهی بوده و ادعا می‌شود برای بیماری‌های قلبی-عروقی مفید است. اما بسیاری از مردان به خاطر یک شایعه رژیم غذایی خود را کاملاً از سویا پاک کرده‌اند. یک شایعه که ادعا می‌کند، پروتئین…

بهترین زمان تمرین بدنسازی چه زمانی است؟ این سؤالی است که شاید برای خیلی‌ها مطرح شود و معمولاً هم جواب قطعی ندارد. دلیلش هم این است که نمی‌توان زمان خاصی را به‌عنوان یک زمان -کاملاً ایده آل- برای تمرین انتخاب کرد و عوامل فردی زیادی در این پاسخ دخیل‌اند….

در بدن انسان حداقل ۶۵۰ عضله‌ی اسکلتی وجود دارد و برخی منابع این عدد را حتی بیشتر از ۷۰۰ می‌دانند، عضلاتی که ممکن است تا الان اسم آن را نشنیده باشید، مانند عضله پسواس ! تعیین دقیق تعداد این عضلات کار سختی است زیرا در آناتومی عضله، متغیرهای زیادی…

امروزه قهرمانان ورزشی را می‌بینید که بر بدن‌های خود چسب‌هایی با رنگ‌های مختلف چسبانده‌اند شاید برای شما هم سوال‌های زیادی را مبنی بر نقش و کارکرد آن‌ها ایجاد کرده باشد. در ابتدا بهتر است بدانید که این نوع از نوار بندی کنزیوتیپ نامیده می‌شود. اما ممکن است ذهتتان درگیر…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

بتا آلانین همانگونه که اسم آن پیداست از مجموعه مکمل های آمینو اسیدی است که با ساختار آلانین در بازار به فروش میرسد. این مکمل به عنوان یک آمینو اسید غیر ضرروی بوده که قابلیت سنتز شدن در بدن را نیز دارد و بنابراین مصرف آن الزامی نیست. این آمینو اسید قادر میباشد تا در بدن به عنوان ساختار آنزیمی نقش آفرینی کند و در ساخته شدن و یا به عبارت سنتز پروتئین مهمی دی پیتیدی به نام کارنوزین نقش بسیار مهمی دارد.

در واقع مصرف بتا آالانین موجب میگردد تا میزان کارنوزین سلولهای عضلانی افزایش یابد. کارنوزین به عنوان یکی پلی پیتید مهم در حفظوضعیت بافری سلولهای عضلانی نقش آفرینی میکند. در واقع فعالیت های گلیکولیزی بی هوازی تولید کننده پروتون و آزاد کننده آنها در محیط سلولی میباشند. مصرف این مکمل میتواند مانع از انباشت پروتون ها گردد و در نتیجه به حفظ بافری در حین تمرین کمک میکند. مصرف این مکمل قبل از تمرین باعث افزایش توانایی تمرینی شده است. ضمن اینکه مصرف آن با کربوهیدارت مانند اغلب پروتئین های دیگر شانس ورود به سلولهای عضلانی را نیز افزایش میدهد. مشخص شده است که این مکمل میتواند نقش تامین انرژی نیز داشته باشد.

مصرف بین 3 تا 6  گرم مکمل بتاآلانین در شبانه روز برای ورزشکاران بی هوازی و توانی – قدرتی توصیه شده است و مصرف بالاتر نتیجه قابل ملاحضه ای را در بر نداشته است. این مکمل در دوزهای بالای 10 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن گاهی همراه با عوارضی همچون سورزش پوست و گرفتگی در عضلات گردیده است. بهترین نتایج در این مکمل بعد از 12 هفته نشان داده شد و ضمن اینکه اولین نتایج بعد از 4 هفته مصرف محسوس خواهند بود

امیدوارین این مقاله مفید بوده باشد

زمان مصرف بتا آلانین

 منبع http://www.myfitroad.com/ 

دکتری تخصصی فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه پوترا مالزی- متخصص طراحی تمرین و آنالیز عملکرد ورزشی

دور همی کاربران
#btn_51b2c04c-c842-9f1c-3eb5-47d651bea68d{
-webkit-border-radius: 6;
-moz-border-radius: 6;
border-radius: 6px;
font-size: 19px;
color: #ffffff;
background: #0E83CD;
padding-left: 12px;
padding-top: 6px;
padding-right: 12px;
padding-bottom: 6px;
border-width: 5px;
border-radius: 6px;
border-color: #f50e1e;
text-hover: #ffffff;
padding: 6px 12px 6px 12px;
border-style: solid;
}
#btn_51b2c04c-c842-9f1c-3eb5-47d651bea68d:hover {
background: #0e83cd;
color: #ffffff;
}

#btn_db057dc2-6dd6-4879-8899-b97297fe57bb{
-webkit-border-radius: 6;
-moz-border-radius: 6;
border-radius: 6px;
font-size: 19px;
color: #ffffff;
background: #0E83CD;
padding-left: 12px;
padding-top: 6px;
padding-right: 12px;
padding-bottom: 6px;
border-width: 5px;
border-radius: 6px;
border-color: #f50e1e;
text-hover: #ffffff;
padding: 6px 12px 6px 12px;
border-style: solid;
text: شرکت در دور همی کاربران;
}
#btn_db057dc2-6dd6-4879-8899-b97297fe57bb:hover {
background: #0e83cd;
color: #ffffff;
}

وکیل جنایی و قتل -وکیل ورزشی
#btn_7bbfff1d-509a-9737-860b-4b5f8a334524{
font-size: 13px;
color: #ffffff;
background: #0E83CD;
padding-left: 12px;
padding-top: 6px;
padding-right: 12px;
padding-bottom: 6px;
border-width: 0px;
border-radius: 0px;
border-color: #357ebd;
text-hover: #ffffff;
padding: 6px 12px 6px 12px;
border-style: none;
text: وکیل جنایی و قتل -وکیل ورزشی;
}
#btn_7bbfff1d-509a-9737-860b-4b5f8a334524:hover {
background: #0e83cd;
color: #ffffff;
}

دوره های سخنوری
#btn_40e58278-6633-41bf-bab7-66a0dd6afedc{
font-size: 13px;
color: #ffffff;
background: #0E83CD;
padding-left: 12px;
padding-top: 6px;
padding-right: 12px;
padding-bottom: 6px;
border-width: 0px;
border-radius: 0px;
border-color: #357ebd;
text-hover: #ffffff;
padding: 6px 12px 6px 12px;
border-style: none;
text: دوره های سخنوری;
}
#btn_40e58278-6633-41bf-bab7-66a0dd6afedc:hover {
background: #0e83cd;
color: #ffffff;
}

داشتن یک برنامه تمرین شکم برای هر یک از افراد جامعه لازم و ضروی است. در واقع داشتن یک برنامه علمی و بدون ضرر در اینجا بسیار مهم میباشد زیرا…

یکی از مکملهای پر سر و صدای امروزی مکمل سوی یا سویا میباشد. این مکمل پر از منابع ایزوفلاوون و گیاهی میباشد. این مکمل شامل همه انواع آمینو اسیدهای ضروری…

رژیم + برنامه تمرین بدنسازی اختصاصی دریافت فوری

برای دریافت کد تخفیف نام و ایمیل خود را وارد نمائید. کد تخفیف و نحوه استفاده برای شما ایمیل میشود




مصرف همزمان کراتین و بتا آلانین برای نتایج بهتر

تاثیر مکمل کراتین اکنون برای همگان آشکار شده است.کراتین باعث افزایش بافت خالص عضلانی، تقویت قدرت و ایجاد انرژی بیشتر در طول تمرینات پر فشار میشود.استفاده از کراتین به نحو صحیح به هیچ وجه دارای تاثیرات جانبی نخواهد بود.در تحقیقات اخیر مشخص شده است که یک رابطه بسیار مفید میان کراتین و مکمل محبوب بدن سازان یعنی‌ بتا آلانین وجود دارد.

در این تحقیقات مشخص شد که مردانی که از ترکیب کراتین و بتا آلانین همزمان استفاده کرده‌اند دارای حجم عضلانی بیشتر و چربی‌ سوزی بیشتری نسبت به افرادی که فقط کراتین مصرف کرده‌اند هستند.زمان مصرف بتا آلانین

 

 

در تحقیقاتی‌ دیگر مزایای هوازی بتا آلانین به صورت تنها در مقابل ترکیب آن با کراتین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.در این آزمایش ۵۵ نمونه مورد آزمایش قرار گرفت.نتایج این آزمایش‌ها به این صورت بود که از هر ۸ نفر ۵ نفر از افرادی که از ترکیب کراتین و بتا آلانین استفاده کرده بودند به نتایج فوق‌العاده ای‌‌ دست یافته بودند.محققان دریافتند که مصرف کراتین همراه بتا آلانین باعث تقویت استقامت میشود.

مشخص شد که بتا آلانین همانند یک تقویت کننده برای کراتین عمل می‌کند که باعث استقامت بیشتر، قدرت ،چربی‌ سوزی و عضله‌ سازی بیشتر میشود.دفعه بعد که خواستید از کراتین استفاده کنید سعی‌ کنید همراه آن بتا آلانین نیز مصرف کنید.هر دو این مکمل‌ها بسیار ارزان قیمت هستند.

 

توضیحاتی بیشتر در مورد بتا آلانین

 

اکثر بدن سازان اکنون کم و بیش در مورد کراتین می‌دانند.اما اگر در مورد بتا آلانین از آنها سوال کنید چیزی که می‌شنوید این است: ” اسمش را شنیده‌ام ولی‌ استفاده نکردم”.

بتا آلانین چیست و چه کاری انجام میدهد؟

بتا آلانین امینو اسیدی است که باعث افزایش غلظت کارنوزین درون عضلات میشود.افزایش غلظت کارنوزین درون عضلات باعث افزایش سطح انرژی،استقامت بیشتر و عملکرد بهتر ورزشکار میشود.منبع سایت ادکوان  تحقیقات زیادی در مورد مزایای بتا آلانین صورت گرفته است.

برخی‌ مزایای آن به این ترتیب است:

۱) بتا آلانین باعث تقویت قدرت انفجاری شما میشود.

۲) بتا آلانین باعث افزایش حجم عضلات میشود.

۳) بتا آلانین باعث افزایش استقامت در تمرینات غیر هوازی میشود.

۴) بتا آلانین باعث افزایش استقامت در تمرینات هوازی میشود.

۵) بتا آلانین باعث میشود شما سخت تر و طولانی‌ تر تمرین کنید.

دوره مصرف بتا آلانین و کراتین

مزایای بتا آلانین وقتی‌ که در دوره مصرف آن باشید عمیق‌تر خواهد بود.بدن سازانی که ۴-۶ گرم بتا آلانین را روزانه مصرف میکنند میتوانند انتظار افزایش کارنوزین تا ۶۰% را بعد از یک ماه داشته باشند.بعد از ۳۵ روز مصرف بتا آلانین ممکن است تا ۲۰% دیگر هم به میزان کارنوزین عضلات افزوده شود.

برای نتایج بهتر در مورد استفاده از بتا آلانین بهتر است که شما دو هفته قبل از مصرف کراتین مصرف بتا آلانین را شروع کنید.کراتین معمولا برای ۴-۱۲ هفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.برای استفاده طولانی‌ تر از این مدت برای کراتین دیگر نیازی نیست بتا آلانین را دو هفته زودتر مصرف کنید.

مصرف روزانه بتا آلانین شما باید در حدود ۸۰۰ میلی‌ گرم حداقل ۴ بار در روز انجام شود.بتا آلانین نیمه عمر محدودی درون بدن دارد.اگر از این برنامه پیروی نکنید میزان بتا آلانین درون بدن شما به میزان قابل توجهی‌ کاهش خواهد یافت.هر ۴ ساعت یک بار مصرف بتا آلانین مطلوب می‌باشد.

قابل ذکر است که اثرات مفید بتا آلانین ۳ هفته بعد از دوره آن کاملا از بین میرود.سطح کارنوزین دوباره به همان سطح نرمال خود باز میگردد.به همین دلیل وقتی‌ مصرف کراتین/بتا آلانین قطع شود عملکرد ورزشکار به طور قابل توجهی‌ کاهش می‌یابد.همچنین توصیه میشود که هنگام و بعد از دوره بتا آلانین از مکمل ( taurine) استفاده کنید.

در مورد دوره طولانی‌ مدت کراتین و بتا آلانین تحقیقاتی‌ صورت نگرفته است ولی‌ توصیه میشود که حداکثر ۱۲ هفته این دوره را انجام دهید.

استفاده از مطالب  تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگه دارو هم استفاده کنین فکر نکنم بعد از دوره اینقدر افت کنین

سلام اگر کسی که 16 سالشه کراتین مصرف کنه چه عیبی داره ؟

سلام سن 16 سالگي براي پسران واقعا سن خاص و حساسي است و مصرف يك مكمل افزاينده وزن مثل كراتين مخاطرات زيادي داردنكته اين است كه معمولا پسران بعد از اين سن (يعني بعد از وقوع سن اوج رشد قدي كه به طور ميانگين سن 13.5 سالگي است به طور طبيعي افزايش وزن را آغاز مي‌كنند و معمولا نيازي به مصرف اين نوع مكمل‌ها ندارن بويژه كه مصرف كراتين در سنين زير 18 سال از سوي بسياري از مجامع پزشكي ورزشي دنيا منع شده است

لطفا یک مارک کراتین و پروتئین خوب معرفی کنین خیلی گرون نباشه.
پودر باشه .ممنون.

سلام دوست گلم و مدیریت محترم

بنده قصد خرید یک کراتین اصل و خوب به همراه یک بتاآلین خوب هستم. ولی اونقدر این مارک ها و.. زیاد شده که نه میتونم تشخیص بدم اصلش کدومه و نه میدونم از کی و کجا بخرم! فروشگاه های داخل شهر که فقط کارشون مکمل ورزش کاراست و یا داروخانه ها که مدعی وارد کننده محصولات اصلی + تایید وزارت بهداشت هستن!؟

لطفا من رو راهنمایی کنید که از چه کسی این دو محصول رو بخرم و چه مارکی بخرم لطفا کامل نام و مدل رو بگید متشکرم از توجه شما

باسلام و خسته نباشید قد من ۱۸۵و وزنم ۸۰و یک سال سابقع بدنسازی دارم حجم عضلاتم نسبتا خوب هسن ولی کات و تفکیک نشدن تو تابستون مکمل گلوتامین و آمینو مصرف کردم کع زیاد تاثیر نداشتو فقط کمی به حجمم اضافه کرد الانم کراتین و گلوتامین و امینو مصرف میکنم این ها هم زیاد تو تفکیک کمکم نکردن الان نمیدونم باید برا کات کردن چیکار باید بکنم اگه میشه منو راهنمای کنید !
ولطفا بگید که چیکار باید بکنم و از چه مکملای استفاده کنم که وزنم بلا بره و هم کات بشم ممنوووون !
آیا امینو بتا الانین برای من مناسبه !؟زمان مصرف بتا آلانین

دوست عزیز شما باید همراه اونا یک پروتیین وی داشته باشین و همینطور فشار تمریناتتونو بیشتر کنین برای کات کردن بدن نیاز به مکمل های عضله ساز دارین از جمله (وی..امینو…گلوتامین…وینسترول…کراتین…الکارنیتین)

باسلام و خسته نباشید قدم ۱۸۵ووزنم۸۰ یکسال سابقع دارم حجم عضلاتم نسبتا خوب هسن ولی کات و تفکیک نشدن تو تابستون مکمل گلوتامین و آمینو مصرف کردم کع زیاد تاثیر نداشتو فقط کمی به حجمم اضافه کرد الانم کراتین و گلوتامین و امینو مصرف میکنم این ها هم زیاد تو تفکیک کمکم نکردن الان نمیدونم باید برا کات کردن چیکار باید بکنم اگه میشه منو راهنمای کنید !
ولطفا بگید که چیکار باید بکنم و از چه مکملای استفاده کنم که وزنم بلا بره و هم کات بشم ممنوووون !

سلام.من میخوام یه حجم خشک داشته باشم وزیبا داشته باشم
میشه راهنمایم کنید من امینو ماسل مدز و کلوتامین و کراتین فایرمکس یه دوره رفتم بدنم خیلی تغیر کرده ولی رگهای بدنم دوس دارم دربیاد نیومده

سلام باید درصد چربی بدن را کم کنی تا عضلات و رگ ها نمایان تر شوند تا وقتی که چربی زیر پوستی زیاد باشد مصرف هرگونه مکمل تولید کننده NO و آرژنین نمی تواند باعث شکل منبسط رگ ها شود سجاد جان در کنار مسئله ژنتیک نمایان بودن رگ های روی عضلات به ۳ عامل دیگر بستگی دارد :
۱) درصد چربی بدن
۲) مقدار آبی که زیر پوست دارید (آب زیرپوستی )
۳) درجه اتساع رگ ها ( یعنی اینکه رگ های تان چقدر پهن و ضخیم باشند ).
خلاصه اینکه هر چه بدن کم چرب تر باشد ، آب کمتری نگهدارد و رگ های ضخیم تری داشته باشد چه با دام انداختن عضلات و چه بدون آن ظاهر پر رگی خواهید داشت . حال در ادامه به هر یک از این موارد نگاهی کوتاه خواهیم داشت موفق باشید

سلام
اولین و مهمترین عامل کاهش میزان چربی بدن هستش. برای دیده شدن رگ ها میزان چربی باید کمتر از ۱۵% باشه عوامل وراثتی هم تاثیر بسزایی دارن. اشخاصی هستن که اصلا توی این فازها نیستن، با این حال وقتی رگ هاشون رو میبینی نا خودآگاه یاد شیلنگ آب میوفتی…در خصوص مکمل ها هم باید عرض کنم که دسته ای از اونا به نام “پمپ” باعث افزایش قطر رگ ها میشن. البته باعث افزایش فشار خون در زمان مصرف هم میشن برای همین مناسب هرکسی نیستن.مثلا یکی از دوستام هست باشگاهم نیمره ولی یه رگای داره که نگو ویکی دیگه هم هست ۵سال میره باشگاه رگ دار نیست بدنش پاول دیلت نگاه کن رو سینه هاش چه رگهای داره ژنتیک هم خیلی دخیله

سلام در خصوص مکمل ها هم باید عرض کنم که دسته ای از اونا به نام “پمپ” باعث افزایش قطر رگ ها میشن. البته باعث افزایش فشار خون در زمان مصرف هم میشن برای همین مناسب هرکسی نیستن.

سلام
اینم درصد چربی بدنی که بتونی رگهاتو ببینی
چربی ۱۰ درصد : رگ cephalic در جلو بازو و سرشانه با دم عضله واضح بود و بدون دم هم تا حدودی دیده می شد .
چربی ۸ درصد : رگ های cephalic به طور واضح دیده می شدند چه در جلوبازو و چه سرشانه بدون آنکه نیاز به دم عضلانی باشد .
چربی۷ درصد : رگ های cephalic جلوبازو و سرشانه با دم و بدون دم کاملاً واضح شدندو با اندکی دم در شانه ها رگ های بیشتری هم دیده می شد . رگ های شکم اندکی مشخص بودندو
چربی ۶ درصد :مثل همان ۷ درصد بود اما همه موارد اندکی پر رنگ تر شد و بدون دم عضلانی واضح بود . رگ های شکم دیگر به ناحیه زیرشکم رسیده بود .
بنابراین اولین توصیه ام این است که درصد چربی بدن را به زیر ۱۰ برسانید تا بتوانید رگ ها را ببینید .
تا تقریباً ۵/۲ سانتی متر زیر شاید بالا آمده بودند . در ضمن با دم عضلانی اندکی رگ در سینه ها قابل رویت بود .
واسه اینکه درصد چربیتو بیاری پایین باید تغذیتو درست کنی سلام
شما میتونین با هفته ای حداقل ۳ تا ۴ روز پیاده روی سریع یا دو آروم به مدت حدود ۱ ساعت یا ۱ ساعت و نیم و همینطور درست کردن تغذیه راحت به چربی زیر ۲۰ برسین.
مقدار مسافتی که میرین حدود ۷ تا ۹ کیلومتر باشه برای روز پیاده روی.
اگر اولش واستون سخته با کم شروع کنین تا به ۹ کیلومتر برسونین.

احتباس آب و رگ ها

درست مثل ذخایر چربی بدن که بین عضلات و سطح پوست هستند ، آب هم اینجا وجود دارد و هر چه آب بیشتری بدن نگهدارد، ظاهر رگی بدن کمتر است . این می تواند وقتی آزاردهنده شود که در حال کات کردن بدن باشید و مطلع نباشید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است . یک اشتباه رایج که خیلی ها مرتکب می شوند و منجر به احتباس آب می شود این است که سدیم زیادی می خورند . این کار باعث افزایش وزن شده و بر عکس آن یعنی کاهش مصرف سدیم باعث کاهش وزن می گردد.
انستیتوی پزشکی توصیه می کند روزانه ۱۵۰۰میلی گرم سدیم برای اکثر بزرگسالان کافی است وحداکثر آن روزی ۲۳۰۰میلی گرم است . اکثر مردم خیلی بیشتر از این حد سدیم در روز دریافت می کنند.
جالب است بدانید بر اساس یک آمارگیری مشخص شده هر آمریکایی ( ۲ سال به بالا ) تا روزی ۳۴۳۶ میلی گرم سدیم دریافت می کند . مصرف افراطی سدیم خیلی ساده اتفاق می افتد . یک قاشق چایخوری نمک رومیزی حاوی ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم است . بله درست خواندید فقط یک قاشق چایخوری اگر در روز نمک بخورید یعنی حداکثر سدیم مجاز یک روز را دریافت کرده اید و به همین دلیل است که بعضی ها پتاسیم کلراید را جایگزین نمک می کنند .
توصیه این است که مراقب سدیم مصرفی خود باشید چرا که مصرف زیاد آن نه تنها برای ظاهر بدنتان بد است بلکه می تواند منجر به فشار خود بالا وبروز ناراحتی قلبی هم بشود .
توجه به مصرف پتاسیم هم اهمیت دارد چرا که مایعات درون سلولی را بالانس می کند . ( سدیم آب را جذب می کند و پتاسیم آن را بیرون می نماید. بر اساس انستیتوی پزشکی ما باید سدیم و پتاسیم را با نسبت ۱ به ۲ مصرف کنید یعنی روزی ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم برای بزرگسالان کافی است تا بالانس آن با سدیم برقرار شود .

منابع طبیعی پتاسیم عبارتند: همه گوشت ها و ماهی ، سبزیجات مثل بروکلی ، نخودها ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی شیرین ، لوبیا ، لبنیات و آجیل . همچنین می توانید قرص های پتاسیم خریداری کنید و به صورت مکمل در صورت نیاز میل کنید .
۲ عامل دیگر که باعث کاهش احتباس آب در بدن می شوند عبارتند از نوشیدن آب کافی ( حدود روزی ۴ لیتر خوب است ) و کاهش کربوهیدرات مصرفی ، چرا کربوهیدرات احتباس آب را زیاد می کند . شاید در خیلی مقالات با غذاهایی با اثر ادرار آور مواجه شوید ، اما من همیشه دنبال پشتوانه علمی هر بیانیه و مقاله ای می گردم و بعد از آن استفاده می کنم می گویم که هیچ نیازی به مدرها ندارید تا بدن تان خشک دیده شود ، به شرطی که بدن کم چرب باشد .

ضخامت عروق و رگ دار بودن

بخش بزرگ دیگر در ظاهر رگ دار بودن سایز واقعی عروق خونی است . هر چه رگ ها بزرگتر باشند بیشتر امکان دیدن شان فراهم است . وقتی که تمرین می کنید قلب سریع تر می تپد تا اکسیژن را به سلول ها ارسال کند و این باعث افزایش فشار خون شریانی ( خونی که از قلب می آید ) می شود این اتفاق باعث می شود رگ ها به صورت موقتی سایزشان زیاد شود . به مرور زمان تکرار این اتساع عروق در اثر تمرین می تواند باعث شود که عروق در حالت استراحت گشاد بمانند و تمرین شدید حتی می تواند باعث رشد رگهای خونی جدید شود ( که بعدها وقتی که کم چرب تر شدید می توانید آنها را مشاهده کنید ). بنابراین تمرین منظم با شدت بالا نیز فاکتور مهم دیگری است برای بهبود شکل رگ دار بودن بدن . بر اساس یک نکته مشاهده ای متوجه شدم که طی ۵ تا ۶سال اول تمریناتم هیچ حالت پررگی در بدن نداشتم . در طول این دوران من تمرین را با استیل بدنسازان یعنی تکرارهای ۱۰ الی ۱۲ دنبال کردم و کلی هم حرکات تک مفصلی برای عضلات انجام دادم و تمرین هوازی کم شدت هم می زدم .
از طرفی دیگر متوجه شدم رگهای روی شانه ، بازو و شکم فقط وقتی پدیدار شد که ۲سال روی وزنه های سنگین تمرکز کردم و دامنه تکرار را روی ۴ الی ۶ بردم و حرکاتم اسکوات ، ددلیفت و پرس سینه در هر هفته بود و هوازی را هم به صورت HIT انجام می دادم.
در حالی که تمرین کردن باعث اتساع عروق دائم تری می شود ، همچنین می توانید از کربوهیدرات ها برای رگ دار شدن موقتی هم استفاده کنید . این پمپاژ خون که بعد از خوردن کربوهیدرات حس می کنید باعث اتساع عروق می شود . گواه این مسئله دوره بارگیری هفته آخر مسابقات بدنسازی است که اکثر شرکت کنندگان در مسابقات از آن استفاده می کنند.
حرف آخر این است که وقت خود را صرف مکمل های خاص و دیگر نکات میان بر نکنید تا رگ های بدن را نمایان تر کنید . برای آنکه رگ های بدن نمایان شوند باید عضلات تان بزرگتر شود ، درصد چربی بدن کم ، بدن آب اضافی احتباس نداشته باشدتا شما به هدف خود برس ید .

سلام
اگه امکانش هست یه راهنمایی بدین، می خواستم ببینم برای دوره ی اول از مکمل کازئین و بتا آلانین استفاده کنم جواب لازمه راو می ده بهم یا جنس حروم کردم؟؟

نه چرا حروم کرده باشه خیلیم خوب جواب میده

مرسی آخه خوندم اگه بتا آلانین تموم شه اثرش هم تموم میشه گفتم حتما واسه دوره ی اول لازم نباشه

مکمل بتا آلانین چیست و چه تأثیری بر ورزشکاران دارد؟
ممکن است همین الان در حال مصرف مکمل بتا آلانین در دوره ورزشی خود باشید.اما آیا واقعا” می دانید که این مکمل چه تأثیری و فوایدی برای شما دارد؟ در این مطلب هر آنچه را که باید در مورد بتا آلانین بدانید از جدید ترین تحقیقات و منابع علمی و نه تبلیغات شرکتی برای شما آورده ایم.

مکمل بتا آلانین چیست و چه تأثیری بر ورزشکاران دارد؟

خیلی از ما به دلیل مشغله بسیار زیاد هنگامی که به باشگاه می رسیم بسیار خسته ایم و این برایمان تبدیل به یک عادت شده تا خستگی خود را به باشگاه ببریم. البته امروزه با وجود مکمل های ورزشی تحت عنوان مکمل های پیش از تمرین یا (pre-workout supplement) که به همین منظور به بازار آمده اند، خیلی جای نگرانی نیست، در حالی که بسیاری از این مکمل ها غیر قانونی بوده و مصرف آن ها عوارض جبران ناپذیری دارد، مانند افدرین و دی متیل آمیلامین.

اما ترکیبات مکمل های پیش از تمرین چیست؟

ممکن است شما قبلا” در مورد مکمل بتا آلانین مطالبی خوانده و شنیده باشید. اما باید بدانید که به تازگی تحقیقات گسترده ای بر روی بتا آلانین صورت گرفته که سبب افزایش محبوبیت این مکمل ورزشی در بین بدنسازان و ورزشکاران رشته های مختلف خصوصا” آن دسته از رشته هایی که در آن ها از سیستم بی هوازی استفاده می شود و نیز حرکات انفجاری در آن ها دخیل است شده است.

بتا آلانین چیست؟

بتا آلانین آمینو اسیدی است که در تمامی عضلات اسکلتی وجود دارد. زمانی که بتا آلانین با هیستیدین (آمینو اسیدی که در فرایند سنتز پروتئین نقش دارد) ترکیب می شود، تبدیل به کارنوزین دی پپتید می گردد. بتا آلانین نوعی از آمینو اسید است که در سنتز پروتئین (عضله سازی) در بدن نقشی ندارد، بلکه مسئول افزایش توانایی بافرینگ (تنظیم اسیدیته بدن ) است. بتا آلانین در غذای روزمره به فور یافت نمی شود.

بدن قادر به ساخت بتا آلانین مورد نیاز خود از سه راه : شکسته شدن کارنوزین، تبدیل ال آلانین به پیروات و یا در حین عمل هضم غذا است. اما قابل توجه ترین روش افزایش بتا آلانین استفاده از مکمل بتا آلانین است. عملکرد متابولیکی بتا آلانین در بدن کمی پیچیده و دور از حوصله این بحث است، اما به طور کلی بتا آلانین به محض ورود به سلول عضلانی با L-histidine ترکیب شده و به کارنوزین تبدیل می گردد.

نکته قابل توجه در مورد بتا آلانین این است که این مکمل حجمی خشک به عضله داده و از این رو عضلاتی کات شده به ارمغان می آورد که این ویژگی به خصوص در دوره کات و قبل از مسابقات بدنسازی بسیار مفید است.

کارنوزین چطور عمل می کند؟

کارنوزین با کاهش اسیدیته عضلانی (حفظ تعادل PH عضله) سبب افزایش توانایی و عملکرد عضله در فعالیت های طولانی و با شدت بالا می شود. کارنوزین به فراوانی در بافت عضلات اسکلتی (به خصوص عضلات تند انقباض) وجود دارد. در طول فعالیت های ورزشی شدید انباشته شدن متابولیت های خاصی مانند (یون های هیدروژن) سبب خستگی می شوند. همزمان با افزایش یون های هیدروژن PH عضلانی بدن افت کرده سبب کاهش توان خروجی عضلات و خستگی شدید می شود تا جایی که بدن از فعالیت باز می ایستد.

مکمل بتا آلانین و نحوه عملکرد آن

کارنوزین به عنوان یک بافر برای یون های هیدروژن عمل کرده و مانع از انباشته شدن آن ها در عضله شده و خستگی را به تعویق می اندازد. در مقایسه با کراتین با مصرف بتا آلانین شاهد بهبود قدرت حداکثری نیستیم.{۱-۲-۳} اگر چه توان هوازی بهبود نیافته، برخی از داده ها حاکی از بهبود آستانه بی هوازی با استفاده از مکمل بتا آلانین است.{۴-۵}

با توجه به تحقیقات اخیر مصرف بتا آلانین در یکی از سه شرایط تمرینی زیر می تواند مؤثر باشد:

۱-در یک دوره تمرینی با شدت بالا که ۱ تا ۴ دقیقه طول می کشد.

۲-در دوره تمرینات اینتروال که با شدت بالا و استراحت های کوتاه انجام می پذیرد.

۳-در تمرینات تک حرکتی با شدت بالا که تا رسیدن به اوج خستگی ادامه می یابد.

در طی مصرف ۲۸ روز بتا آلانین با دوز ۴ گرم در روز شاهد افزایش سطح کارنوزین عضله در حدود ۶۰ درصد هستیم. در مقایسه با کراتین که عضلات در طی ۷ روز دوره بارگیری به حداکثر توانایی ذخیره خود می رسند یا به نوعی اشباع می شوند، حداکثر کارنوزین عضله نامشخص است. در تحقیقی در دانشگاه مری لند محققان شاهد افزایش سطوح کارنوزین در طی ۱۰ هفته استفاده از بتا آلانین بوده اند.(افزایش سطح کارنوزین روند صعودی داشته است)

بهبود کارایی با مکمل بتا آلانین

به نظر نمی رسد که مکمل بتا آلانین نقشی مؤثر در بهبود عملکرد استقامتی داشته باشد. هرچند نمونه هایی از بهبود ظرفیت هوازی در پی مصرف این مکمل دیده شده است، به نظر می رسد تمریناتی که در کنار مصرف این مکمل انجام شده نقش بسیار مؤثری در ارتقای ظرفیت هوازی داشته تا خود مکمل! {۷-۸} از سوی دیگر شواهدی قوی دال بر افزایش توان بی هوازی، شامل افزایش توان خروجی عضلات و تأخیر در خستگی وجود دارد.

نحوه زمان بندی و مصرف بتا آلانین

مکمل بتا آلانین وابسته به زمان نیست، یعنی نیازی نیست که درست قبل از تمرین و یا بلافاصله بعد از تمرین مصرف شود. توجه داشته باشید اغلب مکمل هایی که بعنوان مکمل پیش از تمرین شناخته می شوند حاوی مقادیری بتا آلانین هستند، بنابراین اگر در کنار مکمل بتا آلانین مکمل دیگری مصرف می کنید به دوز مصرفی و موجود در آن دقت کنید.

مصرف ۴ هفته با دوز ۳ تا ۴ گرم در روز باعث می شود، ذخایر کارنوزین خود را به حداکثر برسانید. سخت به نظر می رسد که بتوان دستور العملی مشخص برای دوز مصرفی مشخص کرد، چرا که مطالعات حداکثر تا ۱۰ هفته را بررسی کرده اند و ما هنوز دقیقا” نمی دانیم که افزایش ذخایر کارنوزین بدن تا کجا ادامه می یابد و یا اینکه چه زمانی اشباع می شود.

عوارض جانبی بتا آلانین

تنها عارضه جانبی شناخته شده مکمل بتا آلانین ایجاد حس سوزش و مور مور شدن پوست در ناحیه صورت و دست است که غالبا” در دوزهای بالاتر از ۸۰۰ میلی گرم مشاهده شده و حدودا” ۶۰ تا ۹۰ دقیقه به طول می انجامد.{۱۱-۱۲} در نتیجه اگر شما به دنبال افزایش کارایی خود در تمرینات HIIT و یا در ورزش هایی با سیستم فسفاژن و گلیکولیز هستید استفاده از این مکمل همزمان با مصرف کراتین می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

شما هر دوره ای مصرف کنی بعد دوره با تحلیل مواجه میشی این چیز عادیه سعی کن بتا آلانین را در طی فواصل زمانی منظم مصرف گردد تاثبرات مطلوب تری را بر روی رشد عضلانی خواهد داشت.

سلام من الان ۱۷ سالمه ی ماه مونده ک ۱۸ سال بشم آیا میتونم از کراتین و بتا استفاده کنیم

پروتئین بهتره واست چون نیاز اصلی شما هست

قدم ۱۷۰ وزنم ۵۰ الان ی چی میخوام ک حجم و زون بگیرم

پروتیئن گینر و کراتین بگیر

سلام
قیمت بتا آلانین چند هست وتولید کدام شرکت بهتر هست ممنون

سلام یه برنامه سه روز در هفته وزنه برای کشتی میخوام اگه ممکنه همچنین مکملهای مؤثر در ورزش کشتی که باعث اضافه وزن نشه معرفی بفرمایید
اگه ممکنه مقدار وزنه ها رو بگید
قد۱۸۲
وزن۹۰
سن۳۳

شما نوشتین پس از قطع کراتین/بتاآلانین قدرت کم میشه !
ینی اگ بخاییم قدرت کم نشه بتا مصرف نکنیم؟
حجم چطور؟ همه نگرانی من از کم شدن حجم پس از قطع کراتینه
ممنون

گلوتامین بخور بعدش خوبه

سلام مصرف همزمان کافئین و بتاآلانین مشکلی نداره؟

هرکی مکمل قوی ارزان قیمت میخواد به این شماره ور تلگرام پیام بده۰۹۱۴۲۰۵۶۰۸۹

مکمل ارزون مساوی با تقلبی

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است – آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد –


پاک کردن دیدگاه


تمامی حقوق مطالب برای “مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ”محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

طراحی : کلکسیون طراحی — پشتیبانی و اجرا : ایده نو

زمان مصرف بتا آلانین
زمان مصرف بتا آلانین
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *