ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

دوره مقدماتی php
ریشه شیرین بیان برای ریزش مو
ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

شرکت حسابداری

ماه عسل

سیکس پک

11 درمان جادویی برای ریزش موها وجود دارد.

اگر موهایتان می‌ریزد، بهتر است با پزشک خود صحبت کرده و مشکل را ریشه‌ای حل کنید. اما درمان‌های طبیعی زیر نیز به رشد سالم موهایتان کمک می‌کند.ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

 

دوره مقدماتی php

1. روغن جوجوبا

پوست سری که خشکی سخت و طولانی‌مدتی را تجربه کرده معمولاً شوره می‌زند، درخشش موها کم می‌شود و ریزش مو افزایش می‌یابد. یکی از راه‌های طبیعی برای درمان ریزش، روغن جوجوباست تا فولیکول‌های مو را مرطوب کرده و موها سالم‌تر و قوی‌تر شوند. این روغن به بازسازی سریع سلول‌های مو کمک می‌کند و خوشبختانه پس از شستن سر چربی‌اش در سر باقی نمی‌ماند. چند قطره از روغن را روی دستتان بریزید و ریشه موها را با آن ماساژ دهید. بعد از ده تا پانزده دقیقه سرتان را با شامپو یا نرم‌کننده بشورید.

 

 

2. آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای درمان ریزش مو است. آلوئه ورا پوست سر آسیب‌دیده را درمان کرده و محیطی سالم برای رشد سلول‌های مو ایجاد می‌کند. همچنین چربی پوست سر را تمیز می‌کند. چربیِ فولیکول مو جلویِ رشد مو را می‌گیرد. برای استفاده مؤثر از این درمان خانگی، تنها کافی است ژل طبیعی آلوئه ورا را مستقیم به پوست سرتان زده یا از یک شامپوی آلوئه ورا استفاده کنید.

 

 

3. ریشه شیرین‌بیان

ریشه شیرین‌بیان در درمان طبیعی ریزش مو فواید زیادی دارد. این ماده به کاهش خشکی و تحریک پوست سر کمک می‌کند. اما مهم‌تر از همه، ریشه شیرین‌بیان منافذ سر را باز و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند که دلیل اصلیِ ریزش مو است. برای سریع‌ترین نتیجه، هر هفته مقداری به پوست سرتان بزنید و یا از چای شیرین‌بیان استفاده کنید.

 

 

4. آب پیاز

مجله پوست نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که آب پیاز در رشد مو تأثیر بسزایی دارد. 23 نفر روزی دو بار و به مدت شش هفته آب پیاز را به پوست سرخود زدند که 20 نفر نتایج قابل قبولی دریافت کردند. پیاز از گذشته یکی از راه‌های طبیعیِ درمان ریزش مو بوده است. زیرا گوگرد موجود در پیاز به افزایش گردش خون و رشد کلاژن کمک می‌کند و خواص ضد باکتری دارد که عفونت‌های پوست سر را درمان هم می‌کند. آب پیاز را به پوست سرخود بمالید و پانزده دقیقه صبر کنید. سپس با شامپوی معمولی سرخود را بشورید.

 

 

5. روغن رزماری

رزماری خواص ضدعفونی قوی‌ای دارد که به درمان شوره سر، پوسته‌پوسته شدن و عفونت کمک می‌کند که همه این‌ها ریزش مو را درمان می‌کند. اگر از روغن رزماری مستقیماً استفاده شود، محرکی قوی برای رشد مو خواهد بود. طبق مجله بین‌المللی بیوتکنولوژی، روغن رزماری یک ضد باکتریِ قوی است و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که هر دو مورد تأثیر قابل‌توجهی در رشد مو دارند.

 

 

6. سیر

در مطالعه‌ای در سال 2007 محققان و متخصصان پوست فهمیدند که استفاده از ژل سیر در ناحیه‌هایی که دچار ریزش شده‌اند به همراه درمان استروئید در رشد مجدد مو تأثیر بیشتری دارد و بعلاوه، هر مویی که در تماس با آن قرار بگیرد را نیز تقویت می‌کند. سیر هم مانند پیاز سرشار از مواد معدنی و ویتامین است که به‌طور طبیعی ریزش مو را کم می‌کنند.

 

 

ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

7. نارگیل

یکی از دلایلی که شامپوهای نارگیل زیادی وجود دارد همین است. نارگیل به داشتن خواص مرطوب‌کننده قوی شهرت دارد. در ضمن، یکی از دلایل اصلیِ ریزش مو پوست سر خشک است. برای جلوگیری از ریزش مویِ ناشی از خشکی و سالم‌سازی فولیکول‌های سر، هرروز ده دقیقه روغن نارگیل را به ریشه موهای خود بمالید.

 

 

8. سرکه سیب

علاوه بر آسیب ناشی از خشکی، ریزش مو ممکن است به دلیل فولیکول‌های مسدود شده باشد. زمانی که فولیکول‌ها مسدود شوند و چربی به آن‌ها نرسد، باکتری‌ها تجمع می‌کنند و روغن‌های سالم کم می‌شوند و منجر به ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. برای رفع فولیکول‌های مسدود، پوست سرتان را با ترکیبی از آب و سرکه سیب بشورید. این درمان خانگی در باز کردن منافذ و رشد مجدد مو معجزه می‌کند. این‌یکی از مزایای شگفت‌انگیز سرکه سیب است.

 

 

9. فلفل هندی

یکی از راه‌های متوقف کردن ریزش مو، تحریک گردش خون در پوست سر است و هیچ‌چیز بهتر از فلفل هندی این کار را نمی‌کند. این نوع فلفل دارای کپسایسین است که جریان خود را بسیار تند می‌کند ( و آن حس سوزن‌سوزن شدن که احتمالاً قبلاً تجربه کرده‌اید). دستورالعمل‌هایی برای درست کردن ماسک پیداکرده و در آن از فلفل هندی استفاده کنید.

  • یک عکس زیبا از طبیعت برای پروفایل
  •  

     

    10. روغن گلرنگ

    در کنار روغن رزماری و جوجوبا، روغن گلرنگ نیز فولیکول‌های خشک‌شده را تقویت کرده و با شوره سر مبارزه می‌کند. این ماده به عمق پوست سر نفوذ کرده و فولیکول‌ها و سلول‌ها ر تقویت می‌کند. کافی است به‌سادگی آن را به پوست سرتان ماساژ دهید. بلافاصله درخشش و بهبود رشد مو را خواهید دید.

     

     

    11. تخم مرغ

     گرچه ممکن است این روش اندکی غیر جذاب به نظر برسد، اما ماسک موی تخم‌مرغی یکی از درمان‌های طبیعیِ ریزش مو است که واقعاً جواب می‌دهد. تخم‌مرغ به دلیل سطح بالای پروتئینی که دارد، به رشد مو کمک می‌کند. هفتاد درصد مو از کراتینِ پروتئین تشکیل‌شده است، بنابراین تعجبی نیست که چرا این‌قدر تخم‌مرغ برای رشد مو مفید است. یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را به هم مخلوط‌کنید. بعد از شستن سر با شامپو، ماسک را به موهای خیس خود بزنید و حداقل ده دقیقه صبر کنید. زمانی که کاملاً خیس خورد و جذب شد، با شامپو نرم‌کننده بشورید و شستشو دهید.

     

     

    ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

     

    پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

    گروه نرم افزاری آسام

    میزبانی می شود.

    موهایت را از دست می‌دهی و نمی‌دانی چه کار باید کرد؟ همراه “یاسمن” با یک روش درمان گیاهی ریزش مو که بسیار موثر نیز هست، آشنا شو: درمان ریزش مو با کمک خمیر ریشه خشک شیرین بیان.

    شیرین بیان گیاهی خودرو است که آن را می‌توان در اکثر نقاط ایران یافت و ریشه آن، مصارف دارویی زیادی دارد. از دوران باستان تاکنون، از این گیاه به عنوان خلط آور استفاده شده و به دلیل وجود ترکیبات ضد میکروبی بسیار در ریشه آن، ماده مناسبی برای تمیز و ضد عفونی کردن دهان و دندان به شمار می‌آید. البته خواص این گیاه، به موارد بالا محدود نمی‌شود. بلکه از شیرین بیان، می‌توان به عنوان یک درمان گیاهی ریزش مو و تقویت آن استفاده نمود. می‌پرسی چگونه؟

    ریشه شیرین بیان خشک، دارای خاصیت نرم کنندگی بسیاری است و باعث باز شدن منافذ پوست شده و با نرم کردن پوست سر، از خشک شدن و پوست پوست شدن آن جلوگیری می‌نماید. این ترکیب، برای از بین بردن شوره سر و جلوگیری از ریزش موها و تاسی سر، بسیار مناسب است.

    با “یاسمن” بیشتر بدانید: “علت ریزش مو در خانم ها چیست؟”

    برای تهیه این ترکیب گیاهی، ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر ریشه خشک شیرین بیان را داخل یک لیوان شیر ریخته و نصف قاشق چایخوری زعفران به آن اضافه می‌کنیم. مخلوط را خوب هم می‌زنیم، آن را روی قسمت‌هایی از سر که موی بیشتری از دست داده‌اند، می‌مالیم و می‌گذاریم تا صبح روی موها بماند. ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    صبح، موها را با آب شسته و این کار را یک تا دو بار در هفته تکرار می‌کنیم. البته خوردن سه فنجان چای یا دم کرده شیرین بیان در روز نیز می‌تواند به تقویت موها کمک کند.

    این روش برای درمان گیاهی ریزش مو را در خانه امتحان کن و نتیجه مثبت آن را به چشم خود ببین.

    “بهترین نوع ماسک برای ریزش مو با استفاده از ترکیب پیاز و عسل” را اینجا بخوانید.

    مشترک خبرنامه یاسمن شوید تا از آخرین اخبار مد مطلع شده و سبک های زیبایی و آرایشی را دنبال نمایید.

    فهرست مطالب

    امروزه به دلیل اهمیت بالای ظاهر افراد، همه بر آنند که ظاهری زیبا و آراسته و بدون کم و کاستی ها داشته باشند. ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم درگیر آن هستند. ریزش مو بشدت اعتماد به نفس را پایین می آورد. با مروری بر علت های ریزش مو، به طور مفصل به درمان های خانگی این مشکل خواهیم پرداخت.

    علت های ریزش مو به اختصار بدین صورت است:

    و موارد دیگری که در مقاله عوامل ریزش مو به تفصیل به آن ها پرداخته شده است.

    درمان های خانگی بیشتر جنبه پیشگیری دارند و هیچگونه تضمینی برای اثر بخشی در آن ها وجود ندارد، اما استفاده از آن ها بی تاثیر هم نیست. برای درمان ریزش مو و یا هر بیماری دیگری باید بدانید مهمترین مسئله و بهترین درمان این است که شما استرس های حاصله از مشکل بوجود آمده را دور کنید و اعتماد بنفس خودتان را از دست ندهید. به هرحال این مشکلات ممکن است برای هرکسی بوجود آید و تنها شما نیستید که با آن دست و پنجه نرم می کنید. پس با امید و باور به حل مشکل و درمان ریزش مو کمک زیادی به خود برای کسب نتیجه دلخواه خواهید کرد.ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    برای درمان های خانگی اکثر بیماری ها از عسل استفاده می شود. خواص بی نظیر عسل همیشه می تواند راه چاره ای باشد برای بیماری ها و مشکلات ما. می توانید برای پر پشت تر شدن موهایتان از ترکیب عسل با روغن زیتون و یا روغن بادام تلخ استفاده کنید. هرکدام از این ترکیب ها را می توانید نیم ساعت قبل از حمام روی سر خود گذاشته و سپس دوش بگیرید. عسل باعث حفظ رطوبت موها می شود.

    برای سفت کردن ریشه موهایتان از ترکیب حنا، سدر و مورد استفاده کنید. به این دلیل ممکن است حنا به موی شما رنگ بدهد می توانید مورد و سدر را به اندازه 150 گرم و حنا را 50 گرم مخلوط کرده و استفاده کنید. خاصیت ضد التهابی این مواد نیز باعث از بین رفتن التهاب پوست  سر شما می شود.

    بنفشه گیاهی معطر است با گل هایی کوچک به رنگ بنفش. این گیاه مفید در سراسر جهان شناخته شده است. بیشتر از این گیاه در صنعت عطرسازی استفاده می شود، اما روغن آن خواص فوق العاده ای دارد به خصوص برای رشد موها.

    می توان چند قطره از روغن بنفشه را با روغن های دیگر مثل روغن زیتون مخلوط کرده و به سر خود مالیده و ماساژ دهید. حدودا به مدت سه ساعت اجازه دهید این معجون روی موهایتان بماند تا تاثیر آن را در رویش مو، رفع موخوره، رفع شکنندگی موها و لطافت و درخشندگی موهایتان مشاهده کنید. در صورت امکان هرشب و در غیر اینصورت یک شب در میان از آن استفاده کنید.

    سیاه دانه یک گیاه بومی جنوب غربی آسیا و از خانواده آلاله می باشد. تقریبا سیاه دانه را اکثر ما به خوبی می شناسیم و طعم تلخ و شکل ظاهری آن را به یاد داریم. از گذشته در مورد خواص مختلف دارویی سیاه دانه صحبت شده و می شود. روغن سیاه دانه از طریق فشرده سازی دانه های آن به سادگی بدست می آید.

    از مهمترین خواص این روغن می توان به تاثیر تقویتی آن بر مو، ابرو، مژه ها و رفع سفیدی مو اشاره کرد. می توانید به صورت روزانه روغن سیاه دانه را به پوست سر خود و ریشه موهایتان مالیده و ماساژ دهید. توجه داشته باشید که بیش از 2 ساعت روغن روی سرتان نماند و حتما سر خود را بشویید.

    شنبلیله گیاه بومی ایران است. گیاهی است علفی که ممکن است در راه هم رشد کند. این گیاه نیز خواص دارویی مختلفی دارد. هورمون های موثری در شنبلیله وجود دارند که به تقویت موها کمک می کنند. برای استفاده از آن باید دانه های شنبلیله را برای یک شب در آب خیس کنید.

    سپس آن ها را بخوبی بکوبید و خمیر یکدست شده ی آن را به پوست سر خود بمالید و سر خود را بپوشانید تا خمیر خشک نشود. نیم ساعت الی یک ساعت بعد سر خود را با آب بشویید. میزان توصیه شده برای مصرف آن دوبار در هفته می باشد.

    این گیاه کاکتوسی شکل بیشتر در مناطق خشک رشد می کند. ژل داخلی گیاه آلوئه ورا می تواند باعث از بین رفتن شوره سر و خارش سر شود و به تمیزی و تقویت موها کمک کند. با برش زدن برگ های آن ژل داخلی را جدا کرده و داخل مخلوط کن بریزید تا یکدست شود، سپس آن را به سر خود بمالید. پس از حدود یک ساعت سر خود را با آب بشویید.

    اکثر مردم از استفاده از آب پیاز برای تقویت موهای خود راضی هستند. میزان تاثیر آب پیاز در از بین بردن شوره سر، عفونت ها و قارچ ها بسیار زیاد می باشد و همچنین گوگرد موجود در آن به گردش خون کمک می کند. آب پیاز را به مدت نیم ساعت روی سرتان بگذارید و سپس بشویید.

    استفاده از ماست برای مقابله با مو خوره و شوره سر و همچنین رشد، درخشندگی و تقویت موها موثر است. ماست حاوی ویتامین های گروه B می باشد که کمک زیادی را برای جلوگیری از شکنندگی و نازک شدن موها می کند.

    ماهی به علت دارا بودن میزان بالای امگا3، غنی ترین منبع گوشت سفید محسوب می شود. گوشت سفید از مفیدترین گوشت ها می باشد. امگا 3 تاثیر فوق العاده ای بر سلامت مو می گذارد. مصرف روغن ماهی خوراکی کمک زیادی به سلامت موهایتان می کند.

    همچنین می توانید از روغن ماهی به عنوان ماسک برای مو استفاده کنید. روغن ماهی را با روغن زیتون مخلوط کرده و سر خود را مرطوب کنید و این ترکیب را روی سر خود بمالید و سر خود را پوشانده و بعد از نیم ساعت سر خود را با شامپوهای مناسب شستشو دهید.

    گیاهان سبز و خصوصا اسفناج، منابع سرشار مغذی از جمله: آهن، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن می باشند. این مواد مغذی را می توانید با مصرف اسفناج، به منظور سلامت موهایتان، بدست آورید. این مواد باعث تقویت مو می شوند و با مرطوب نگه داشتن موها مانع از شکنندگی آن ها می شوند.

    استفاده از کشک می تواند سبب لطافت، درخشندگی و نرمی موها شود. مصرف کشک می تواند هم بصورت خوراکی باشد هم می توانید از آن به عنوان ماسک سلامت مو استفاده نمائید.

    انگور فرنگی یا خارتوت بومی مناطق معتدل نیم کره شمالی می باشد. این انگور منبع سرشار ویتامین C است که برای رشد و تقویت موها مفید می باشد. برای استفاده از این میوه باید هسته های آن را جدا کرده و گوشت آن را بکوبید و روی سر خود بمالید. همچنین می توانید آن را با چند قطره آب لیموی تازه مخلوط کنید. سر خود را به خوبی ماساژ داده و پس از یک ساعت سر خود را بشویید.

    یکی از عوامل مهم در سلامت مو گردش خون مناسب است. دارچین گردش خون در بدن را بهبود بخشیده و تضمینی برای تقویت ریشه مو می باشد. همچنین باعث تحریک رشد مو می شود. روشنی رنگ مو و تمیزی پوست سر نیز یکی دیگر از خواص دارچین است. همچنین میتوانید ماسکی از دارچین و عسل تهیه کنید و به موهایتان بمالید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید.

    این گیاه مفید خواص بسیاری دارد که در اکثر موارد در درمان های سنتی استفاده می شود. این گیاه برای پیشگیری از ریزش مو و آسیب های وارده بر مو می تواند بسیار موثر باشد. خارش پوست سر، شوره سر و ریزش مو مواردی هستند که شیرین بیان می تواند با آن ها مقابله کند. ریشه ی شیرین بیان را در شیر  بمدت 12 ساعت خیس کنید. سپس ریشه ها را بکوبید تا بصورت خمیر درآید. قبل از خواب این خمیر را  روی سر خود بمالید و بعد از خواب سرتان را با شامپو شستشو دهید.

    روغن نارگیل منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب می باشد. عموم مردم می دانند که روغن نارگیل برای تقویت و سلامت موها نقش مفیدی دارد. محافظت های روغن نارگیل فقط شامل موهای آسیب دیده نمی شود بلکه برای موهای سالم و پر پشت هم مفید می باشد.

    روغن نارگیل مانع از دست رفتن پروتئین مو می شود. روغن نارگیل را می توان با مواد مختلف مانند: سیر، آب پیاز، روغن درخت چای و روغن کرچک ترکیب کرد و به عنوان ماسک استفاده نمود.

    چغندر قرمز یا لبو منبع سرشاری از کلسیم، فسفر، پتاسیم، پروتئین، ویتامین B  و C و کربوهیدرات می باشد. مصرف روزانه آب لبو برای رشد مو بسیار مفید است. همچنین ماسکی می توانید از برگ های چغندر قرمز تهیه کنید. به این صورت که برگ های چغندر قرمز را در آب بجوشانید. برگ های جوشیده را بکوبید و خمیر حاصله آن را به پوست سر خود بمالید و پس از نیم ساعت آن را بشویید.

    همانطور که می بینید درمان های خانگی برای ریزش مو بسیار فراوان و متنوع می باشد که ما سعی کردیم بهترین آن ها را برای شما عزیزان در این مقاله جمع آوری کرده ایم. توجه داشته باشید مراقبت های بهداشتی را فراموش نکنید که این خود اصل مهم سلامت مو می باشد.

    آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

    برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

    ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 124

    اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

    اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است …

    در شبکه های اجتماعی زیر هم ما را دنبال کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

  • عکس نوشته مهاجر
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    با عضویت در خبرنامه خانه سفید کلیه تخفیفات فصلی برای شما ارسال می شود

    آدرس ایمیل خود را وارد کنید و مشترک شوید

    با سلام و وقت بخیر بهتر است ابتدا با مشورت پزشک متخصص علت دق…

    با سلام و وقت بخیر بهتر بود با ماساژ ملایم دلمه ها را جدا می…

    با سلام و وقت بخیر نحوه شستشوی موی سر را کامل انجام دهید تا…

    سلام و وقت بخیر حداکثر ۲۰ درصد قابلیت بازیابی هست. هرچند اکث…

    سلام خسته نباشد من ۲۰ سال دارم و ۲ سال پیش بخاطر فوت پدرم ری…

    خانه سفید با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دوره دیده در کلیه زمینه های مربوط به کاشت مو، تجربیات موفقییت آمیزی در کارنامه ی فعالیت خود ثبت کرده است. در طی فعالیت ۱۵ ساله خود، خانه سفید به دنبال بهترین و برترین تکنیک های موجود بوده که مورد تایید وزارت بهداشت ایران و اتحادیه اروپا می باشند.ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    موقعیت مناسب، تنوع تجهیزات و تکنولوژی مدرن، و خدمات قابل اطمینان این مرکز توانسته است متخصصین پوست و جراحی بسیاری را به خود جلب کرده که در حال حاضر با این مرکز همکاری دارند. امکان دسترسی و مشاوره با این متخصصین و اساتید برجسته پوست کشور این امکان را فراهم می سازد تا صحیح ترین روش های درمانی در این مرکز انجام شود.

    تلفن (خط ویژه) : ۵۴۵۰۳-۰۲۱ همراه : ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ آدرس : تهران، بلوار آفریقا، خیابان دستگردی غربی، پلاک ۳۲۱

    با سلام و وقت بخیر بهتر است ابتدا با مشورت پزشک متخصص علت دق…

    با سلام و وقت بخیر بهتر بود با ماساژ ملایم دلمه ها را جدا می…

    با سلام و وقت بخیر نحوه شستشوی موی سر را کامل انجام دهید تا…

    سلام و وقت بخیر حداکثر ۲۰ درصد قابلیت بازیابی هست. هرچند اکث…

    سلام خسته نباشد من ۲۰ سال دارم و ۲ سال پیش بخاطر فوت پدرم ری…

    وبلاگ زن امروزی – سبک زندگی، آموزش تخصصی و اخبار

    گیاهان دارویی ، جزء درمان های بی خطر و مؤثر محسوب می شوند . هر کدام از این گیاهان ، با خواص بسیار در درمان بیماری ها و مشکلات ، کاربرد دارند. یکی از مشکلات شایع ، ریزش مو است. اگر شما هم دچار این مشکل هستید، می توانید از این گیاهان دارویی جهت رفع این مشکل استفاده نمایید .

    جینسینگ ( Ginseng ) :

    جینسینگ یکی از  داروهای گیاهی است که خواص ریشه آن در افزایش قدرت و استقامت بدن از نظر علمی ثابت شده است ، انواع مختلفی از گیاه جینسینگ از قبیل پاناکس جینسنگ ( جینسینگ کره ای ) ، امریکایی، هندی و غیره وجود دارد که تقریبا خواص درمانی همه آن ها مشابه می باشد. برخی از لابراتوارهای تولیده کننده شامپو و محلول های ضد ریزش مو بر این عقیده اند که استعمال عصاره ریشه جینسینگ بر پوست سر تاثیر مثبت در تقویت موها دارد و در بسیاری از محلول هایی که برای درمان ریزش مو تولید می شوند نام ریشه جینسینگ به چشم می خورد.

    آلوئه ورا ( Aloe Vera ) :
    آنزیم های موجود در گیاه آلوئه ورا باعث لایه برداری و برداشته شدن سلول های مرده از سطح پوست و کاهش سبوم مازاد سر می گردند. سبوم ماده ای روغنی است که توسط فولکول های مو و سلول های پوستی ترشح شده و باعث چرب شدن پوست و موها می گردد که مازاد آن مضر و سبب بسته شدن منافذ سر و جلوگیری از رشد مجدد موهای ریخته شده می شود. به همین دلیل استعمال عصاره آلوئه ورا بر پوست سر باعث تسریع در رویش موها می گردد. همچنین آلوئه ورا حاوی اسید سالیسیلیک بوده که دارای خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری است و اگر از خارش، التهاب و جوش در سر خود رنج می برید آلوئه ورا به عنوان یک داروی گیاهی موثر می تواند کمک شایانی به درمان علائم ذکر شده بنماید.ژل های طبیعی آلوئه ورا که حاوی 99.9% عصاره این گیاه بوده را می توانید هفته ای چند بار بر سر خود مالیده و با نوک انگشتان به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. این گیاه برای درمان ریزش مو بسیار موثر است به ویژه اگر با سایر گیاهان دارویی ترکیب و همزمان مصرف شود.ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    ریحان ( Basil ) :
    ریحان سرشار از ماده معدنی منیزیم است و اغلب کسانی که از ریزش مو رنج می برند دچار کمبود آن می باشند، تولید بیش از 400 آنزیم و ده ها فعالیت شیمیایی در بدن نیازمند منیزیم می باشد. مصرف ریحان به شکل خوراکی نیاز بدن به این ماده معدنی مهم را تامین می کند و سبب افزایش خون رسانی به ریشه موها و کاهش شکنندگی تارهای مو می گردد.

    جینکو بیلوبا ( Ginkgo Biloba ) :
    یکی از موثر ترین گیاهان دارویی برای درمان ریزش مو می باشد، این گیاه علاوه بر خواص ضد ریزش مو باعث تقویت حافظه ، غدد فوق کلیوی و افزایش انرژی بدن می شود و دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد استرس است. هم مصرف آن به شکل محلول موضعی و هم مصرف مکمل های غذایی آن کمک به کاهش ریزش مو می نماید.دوز بی خطر مصرف خوراکی آن 30 الی 200 میلیگرم در روز است.چنانچه مبتلا به فشار خون، بیماری های قلبی و کلیوی می باشید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.همچنین جینکو از خاصیت چسبندگی پلاکت های خون می کاهد و سبب رقیق شدن خون می گردد و نباید همزمان با داروهای رقیق کننده از قبیل آسپرین، پلاویکس و غیره مصرف شود. جینکو یکی از گیاهان دارویی با خواص فراوان است .

    گیاه نخل اره ای ( Saw Palmetto ) :
    گیاه نخل اره ای ( ساوپالمتو ) خواص درمانی فراوانی برای مردان دارد، از بزرگ شدن پروستات جلوگیری و کمک به درمان التهاب مثانه و اختلالات ادراری می نماید. همچنین از تبدیل بی رویه هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون ( DHT ) می کاهد و با این مکانیزم از ریزش مو با الگوی مردانه جلوگیری می کند، عملکردی مشابه با قرص فیناستراید و البته بدون عوارض جانبی، مصرف گیاه نخل اره ای به شکل خوراکی ( مکمل غذایی ) در قیاس با استعمال مستقیم بر سر تاثیر بیشتری در کاهش ریزش مو دارد.دوزه مناسب مصرف 200 الی 500 میلیگرم به شکل روزانه است، به یاد داشته باشید خواص درمانی آن زمانی نمایان می شود که آنرا برای طولانی مدت مصرف نمایید.

    گیاه دم اسب ( Horsetail ) :
    گیاه دم است غنی از مواد معدنی است که باعث تقویت رشد مو و تولید کلاژن در پوست می شود. گیاه دم اسب سبب گشاد شدن عروق منتهی به فولکول های مو در سر و افزایش اکسیژن رسانی به آن ها می گردد. این گیاه حاوی کوئرستین یک فلانوئید با خاصیت ضد آلرژی و باکتری و سیلیکا ( ماده ای مغذی که کمک به ترمیم و تقویت موها می کند ) می باشد.دم اسب یک داروی گیاهی موثر و مفید برای پوست و مو بوده که می توانید هم به شکل مکمل غذایی و هم از محلول های ضد ریزش مو که حاوی آن می باشند استفاده کنید.


    علایم و درمان کیست مچ دست


    علل، علائم و درمان زگیل در کودکان


    بهترین روغن برای کبد چرب


    تقویت مو با رزماری با 3 روش موثر

    ریشه گیاه بابا آدم ( Burdock Root ) :
    ریشه گیاه بابا آدم در طب سنتی مصارف گوناگونی دارد از جمله برای تقویت کبد و صفرا، رفع التهاب و خارش پوست و همچنین برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد.عصاره آن را می توانید به تنهایی و یا همراه با سایر گیاهان دارویی از قبیل رزماری مورد استفاده قرار دهید.

    زنجبیل ( Ginger ) :
    استعمال روغن گرفته شده از زنجبیل به شدت باعث افزایش خون رسانی مویرگی به فولکول های مو و به دنبال آن افزایش سرعت رشد موهای کرکی می شود. روغن زنجبیل یکی از موثر ترین روغن های گیاهی برای درمان ریزش مو است.

    گیاه اسطو خودوس ( Lavender ) :
    روغن گیاه اسطوخودوس کمک به تنظیم چربی پوست سر می کند و استفاده از آن برای اشخاصی که دارای پوست خشک و یا بسیار چرب بوده مفید است. روغن این گیاه دارای خاصیت ضد میکروبی و عفونی بسیار قوی بوده و برای دفع انگل های ناقل بیماری مانند کک، کنه، پشه، شپش سر یک داروی گیاهی موثر و بدون عوارض است و به مانند سایر گیاهان نام برده شده با افزایش گردش خون در محل استعمال کمک به درمان ریزش مو می نماید.

    ریشه گیاه شیرین بیان(Licorice Root) : 
    گلیکوزید، ساپونین و فلاونوئیدها برخی از مواد مفید موجود در ریشه شیرین بیان بوده که موجب تغذیه ریشه موها و کاهش آسیب های ناشی از عفونت، قارچ، اگزما، التهاب، مواد شیمیایی و آلودگی های محیطی می شود. ریشه شیرین بیان با تقویت غدد فوق کلیوی کمک به کنترل ریزش مو می کند، یکی از دلایل شایع ریزش مو کم کاری غدد فوق کلیوی است که اکثرا نادیده گرفته می شود.همچنین مصرف دمنوش شیرین بیان به رفع مشکلات گوارش از قبیل زخم معده، دل پیچه و عفونت معده کمک شایانی می نماید. شیرین بیان یکی از داروهای گیاهی فوق العاده با قدمت طولانی است .

    طرز تهیه ماسک مو : 
    یک قاشق غذا خوری ریشه شیرین بیان آسیاب شده را در 3 فنجان آب در حال جوش ریخته سپس میزان شعله را به حداقل رسانده و اجازه دهید بخشی از آب تبخیر شود زمانی که یک فنجان از آب باقی ماند شعله را خاموش کرده و ترکیب حاصله را بعد از خنک شدن به نواحی کم پشت سر مالیده و یک کلاه حمام و یا کیسه پلاستیکی بر سر خود گذاشته و اجازه دهید ترکیب بر سر شما به مدت 1 ساعت بماند، سپس اقدام به شستشو کنید.

    رزماری ( Rosemary ) :
    عصاره رزماری و یا روغن هیدروژنه آن در بسیاری از محلول های ضد ریزش مو مشاهده می شود، تحقیقات بسیاری درباره خواص درمانی رزماری صورت گرفته و برخی محققین بر این باورند استعمال روغن و یا عصاره رزماری بر پوست سر باعث کاهش اثرات مخرب هورمون تستسترون هیدروتستسترون(DHT) بر ریشه موها می گردد.

    روغن جوجوبا و نارگیل ( Coconut and Jojoba Oil ) :
    این دو روغن گیاهی حاوی ویتامین E, D و اسید گامالینولنیک، امگا 3 و 6 و سایر مواد مغذیی بوده که سبب تغذیه ریشه موها شده و کمک به افزایش پروتئین سازی در ریشه موها می نمایند و از دیر باز به عنوان روغن های گیاهی موثر برای درمان ریزش مو شناخته می شوند.

    چای سبز ( Green Tea ) :
    چای سبز حاوی قویترین آنتی اکسیدان ها، کافئین و مواد معدنی از قبیل سلنیوم و ویتامین ث می باشد برخی از محققین بر این باورند که کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز از اثرات مخرب هورمون دی هیدروتستسترون بر ریشه موها می کاهند و به همین دلیل بسیاری از محلول های ضد ریزش مو مانند آلپسین حاوی کافئین می باشند. با افزایش سن تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون در بدن مردان افزایش می یابد که یکی از اصلی ترین عوامل ریزش مو در مردان می باشد که به آن ریزش مو با الگوی مردانه گویند. می توانید از اثرات مثبت چای سبز بر موها هم به شکل نوشیدن دم نوش آن و یا استعمال مستقیم آن بر پوست سر بهرمند شوید.

    منبع : شفا آنلاین

    مطلب قبلی

    مخمل بافی هنر دیرینه ایرانیان

    مطلب بعدی

    آموزش ساخت سفره هفت سین سفالی با تکنیک دکوپاژ

    با 5 ویتامین اعصاب تان را محکم کنید

    مهمترین علائم آپاندیس

    علایم و درمان کیست مچ دست

    علل، علائم و درمان زگیل در کودکان

    ریشه شیرین بیان برای ریزش مو


    نظرات بسته شده است.

    فروشگاه

    فیلم و صدا

    مشاغل خانگی

    آشپزخانه

    بهداشت زنان

    کودک و نوجوان

    صنایع دستی

    سوپرمارکت

    وبلاگ

  • عکس نوشته صارم
  • برنامه ریزی

    مسابقه

    عطارخانه

    آموزش

    دهکده مهربانی

    فروشنده شو

    آگهی

    مادر و نوزاد

    مد و زیبایی

    بانوی برتر

    ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    سبک زندگی

    ریشه شیرین بیان خواص اعجاب‌انگیزی دارد. روشن کردن پوست، جلوگیری از آسیب نور خورشید، از بین بردن لکه‌های پوستی، درمان بیماری‌های پوستی، کاهش التهاب، درمان آکنه، از بین بردن عفونت قارچی پوستی، التیام زخم‌ها و عفونت‌های پوستی، حفظ رطوبت پوست و آبرسانی به آن و بالاتر از همه جلوگیری از چین‌وچروک، از جمله خواص شیرین بیان برای پوست شماست. هر کدام از این خواص را در مقاله حاضر به تفصیل برای شما شرح داده‌ایم.

    شیرین بیان گیاه شگفت‌انگیزی است که فواید متعددی برای پوست شما دارد. شاید باور کردنش سخت باشد اما با خواندن ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گیاه شگفت‌انگیز، شما هم محصولات حاوی شیرین بیان را وارد برنامه مراقبت از پوست و زیبایی روزانه خود اضافه خواهید کرد.

    اگر به هایپرپیگمانتاسیون مبتلا هستید، یعنی شرایطی که در آن ناحیه‌ای از پوست بر اثر تجمع ملانین اضافه نسبت به نواحی اطراف تیره‌تر می‌شود، استفاده روزانه از گیاه شیرین‌بیان (Liquorice) می‌تواند رنگ پوست این نواحی تیره را روشن‌تر کند.

    امروزه، درمان اصلی هایپرپیگمانتاسیون و لکه‌های تیره پوستی، ماده‌ای شیمیایی به نام هیدروکینون است. شیرین بیان یک درمان طبیعی و جایگزین شگفت‌انگیز برای افرادی است که نمی‌خواهند از داروهای شیمیایی روی پوست‌شان استفاده کنند.ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    کمک به درمان ملاسما، یکی از خواص شیرین بیان برای پوست است. اگر شما به ملاسما (که از آن به عنوان ماسک بارداری یاد می‌شود) مبتلا هستید، این درمان طبیعی به روشن شدن رنگ پوست در نواحی تیره و دارای لک کمک می‌کند.

    لکه‌های تیره، سن شما را بر ملا می‌کنند. با بالا رفتن سن‌تان و در اثر تابش نور خورشید، لکه‌های پوستی می‌توانند در نقاطی از بدن آسیب شدیدی ایجاد کنند.

    از آنجا که آسیب‌های ناشی از نور خوشید عامل اصلی تغییر رنگ پوست است، آنزیم‌های بازدارنده اشعه فرابنفش خورشید (UV) موجود در گیاه شیرین‌بیان، از پوست شما در برابر این آسیب‌ها محافظت می‌کند.

    استفاده موضعی از شیرین بیان، به علت داشتن گلابریدین، کمک می‌کند تا پوست شما، نرم و روشن‌تر شود. در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گلابریدین از تیره شدن رنگ پوست جلوگیری می‌کند.

    هایپرپیگمانتاسیون یا لکه‌های تیره، شایع‌ترین عارضه‌ای است که پس از بروز جوش‌های آکنه، شعله‌ور شدن اگزما یا آفتاب سوختگی به وجود می‌آید. عصاره ریشه شیرین بیان یکی از مواد تشکیل‌دهنده ‌در اغلب محصولات مراقبت از پوست است که به روشن‌تر شدن نقاط تیره یا تغییر رنگ‌دادۀ پوست کمک می‌کند.

    ثابت شده است که گلابریدین، ماده مؤثره موجود در ریشه گیاه شیرین بیان، اثرات ضدالتهابی داشته و تیروزیناز، آنزیم اصلی تولید رنگ‌دانه در پوست را مهار می‌کند.

    لیکوئیریتین ماده مؤثره دیگری است که تیروزیناز را مهار نمی‌کند اما به پخش شدن و محو شدن ملانین و رنگدانه‌های موجود در پوست کمک می‌کند. به علت این خاصیت، ریشه شیرین‌بیان در بسیاری از محصولات مراقبتی روشن و شفاف‌کننده پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    پسوریازیس و درماتیت آتوپیک (که به آن اگزما نیز گفته می‌شود) بیماری‌های پوستی هستند که موجب بروز تکه‌های فلس‌مانندی در نقاط مختلف پوست می‌شوند.

    یکی دیگر از خواص شیرین بیان برای پوست کمک به درمان این نوع از بیماری‌های پوستی است. ریشه گیاه شیرین بیان به دو شکل خوراکی و موضعی برای بهبود این اختلالات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریشه این گیاه حاوی موادی است که با دارا بودن خواص ضدالتهابی به کاهش ورم و خارش یا سوزش پوست در ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کند.

    البته با وجود اینکه این گیاه ایمن است و عوارض جانبی خفیفی دارد، نباید در مصرف آن افراط کرده یا عصاره ریشه آن را به صورت نوشیدنی استفاده کرد؛ زیرا می‌تواند فشار خون فرد را بالا ببرد.

    عوامل بسیاری وجود دارند که می‌توانند ساختار پوست را به هم بزنند و سبب بروز ضایعات پوستی، ایجاد خارش، تورم و لکه‌های قرمزرنگ روی پوست شما شوند.

    ما معمولا برای تسکین خارش و سوزش حاصل از تماس پوست با پیچک سمی، نیش حشرات و …، از کرم هیدروکورتیزون استفاده می‌کنیم. در تسکین قرمزی التهاب و تورم پوست، گلیسیریزین موجود در گیاه شیرین بیان همانند هیدروکورتیزون عمل می‌کند.

    دوست دارید پوست بدن‌تان مانند پوست کودکان نرم و لطیف باشد؟ یکی دیگر از خواص شیرین بیان برای پوست شما این است که به بازسازی الاستین و کلاژن در پوست کمک می‌کند تا پوست‌تان نرمی و انعطاف خود را بازیابد. این گیاه همچنین حاوی اسید آمینه‌هایی است که از دیرباز به عنوان مرطوب‌کننده و آبرسان پوست شناخته شده‌اند.

    آکنه عارضه پوستی ‌است که با جوش‌های قرمز رنگ قابل تشخیص است. این جوش‌ها به علت تولید بیش از حد چربی در غدد پوستی، ایجاد می‌شود.

    قرمزی پوست شما احتمالا ناشی از رزاسه است که باعث می‌شود پوست‌تان برافروخته و با لکه‌های قرمز به نظر برسد. گیاه شیرین‌بیان در کنترل تولید چربی و کاهش قرمزی پوست شما کمک می‌کند و بدین ترتیب در درمان آکنه مؤثر است.

    بیماری پای ورزشکاران (تینه آ پدیس) یک عفونت قارچی است که معمولا از بین انگشتان پا شروع می‌شود. این بیماری در افرادی شایع است که پاهای‌شان زیاد عرق می‌کند و کفش‌های تنگ می‌پوشند. علائم و نشانه‌های این بیماری شامل بثورات پوستی است که به حالت پوسته‌پوسته بوده و معمولا با التهاب، خارش و سوزش همراه هستند.

    معمولا افراد به دلیل نپوشیدن دمپایی یا صندل در حمام هتل‌ها به این عفونت قارچی دچار می‌شوند. اگر از خارش و درد پا کلافه شده‌اید، استفاده از یک کرم موضعی شیرین‌بیان می‌تواند به از بین بردن علائم عفونت قارچی بیماری پای ورزشکاران و درمان آن کمک کند.

    گیاه شیرین بیان خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی دارد و برای تمیز کردن زخم بسیار مناسب است. همچنین این گیاه کمک می‌کند تا ورم و قرمزی پوست به حداقل برسد. استفاده از شیرین‌بیان، موجب کاهش تعداد باکتری‌ها در پوست می‌شود و به بازسازی سریع‌تر آن کمک می‌کند.

    همه افراد از خطوط و چین‌ و چروک‌های اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغی (Crow’s Feet) متنفرند. با این همه، آسیب‌های ناشی از نور خورشید حتی با وجود استفاده از ضد آفتاب‌ هم می‌تواند در پوست‌تان چین و چروک ایجاد کند.

    یکی دیگر از خواص شیرین بیان برای پوست شما، مبارزه با چین و چروک است. خوشبختانه، آنزیم‌های بازدارنده اشعه فرابنفش موجود در ریشه شیرین‌بیان، به کاهش آسیب‌هایی کمک می‌کند که در اثر اشعه‌های نور خورشید ایجاد می‌شوند و بر این اساس می‌تواند در کاهش روند ایجاد چین‌ و چروک پوست موثر باشد.

    همچنین شیرین‌ بیان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را مهار می‌کنند و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند.

    استفاده مداوم و منظم از محصولات مراقبت از پوست که حاوی عصاره شیرین بیان هستند، به حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست کمک می‌کند.ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    ریشه گیاه شیرین‌ بیان حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند. رادیکال‌های آزاد در اثر عوامل استرس‌زای خارجی محیطی از جمله نور خورشید و آلودگی هوا و عوامل استرس‌زای درونی حین مکانیسم‌های تولید انرژی در بدن ایجاد ‌می‌شوند.

    همچنین وجود «لیکوچالکون» برای افرادی مناسب است که پوستی چرب دارند؛ زیرا ثابت شده است که این ماده چربی موجود در پوست را کنترل می‌کند.

    یکی دیگر از خواص شیرین بیان برای پوست شما این است که می‌تواند آسیب‌های ناشی از آفتاب را کاهش دهد. محصولات مراقبت از پوست حاوی عصاره گیاه شیرین بیان، این قابلیت را دارند که ناراحتی، درد و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین دهند.

    تحقیقات جدید نشان داده است که لیکوچالکون A، مولکولی که در ریشه گیاه شیرین بیان وجود دارد، می‌تواند سبب مهار آنزیم سیکلواکسیژناز ۲ (COX-2)، و پروستاگلاندین E2 شود. این پروتئین‌ها پس از اینکه پوست در معرض نور خورشید قرار گرفت، بیان می‌شوند. در واقع، سیکلواکسیژناز ۲ (COX-2) و پروستاگلاندین E2، آنزیم‌های التهابی هستند که در ایجاد واکنش‌ التهابی پوست نقش دارند و مسئول احساس درد ناشی از آفتاب سوختگی هستند.

    افزون بر این، ترکیب ریشه گیاه شیرین بیان با سایر گیاهان ضدالتهابی مانند آلوئه ورا و خیار خرد شده، ضمن التیام بخشی فوق العاده آسیب دیدگی ناشی از آفتاب سوختگی شدید پوست، می‌تواند به حفظ مواد مرطوب کننده موجود در پوست کمک کند.

    شیرین بیان، یک گیاه چند ساله علفی به نام «گلیسیریزا گلابرا» است که معمولا در مناطق جنوبی اروپا و آسیا یافت می‌شود. بلندی این گیاه به یک تا دو متر می‌رسد و گل‌های آن بنفش یا آبی‌رنگ هستند. این گیاه محیط بسیار مرطوب و پر باران را به همراه مقدار زیادی نور آفتاب می‌پسندد.

    برای تهیه عصاره این گیاه، ریشه شیرین بیان را در آب می‌جوشانند تا حدی‌که بیشتر آب آن تبخیر شود و شربت غلیظی به جا ماند. این شربت حاوی «گلیسیریزین» است که ۳۰ تا ۵۰ برابر شیرین‌تر از شکر است.

    خواص شیرین بیان برای پوست به حضور ترکیب گلیسیریزن، ترکیبات فلانوئیدی و روغن‌های فرار نسبت داده می‌شود که برای پوست مفید هستند. افزون بر این، سایر مواد تشکیل‌دهنده آن مانند گلیکوزیدها، اسید گلیسریزیک، کومارین‌ها، چالکون‌ها و استرول‌های گیاهی به دلیل فواید گوناگون پزشکی و دارویی‌شان شناخته‌شده هستند.

    بر اساس تحقیقات گوناگون، ریشه شیرین بیان می تواند به تسکین سوزش سر دل، پوسیدگی دندان، زخم معده و سوء هاضمه کمک کند. شیرین بیان یکی از گیاهانی است که به طور گسترده در طب سنتی چینی کاربرد دارد و یکی از گیاهان پُرکاربرد و مهم است که پزشکان آن را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها تجویز می‌کنند.

  • عکس پروفایل برای دخترم و پسرم و همسرم
  • با وجود فواید فراوانی که شیرین بیان دارد، در مصرف خوراکی ریشه‌های این گیاه نباید افراط کرد؛ زیرا سطح بالای اسید گلیسریزیک موجود در ریشه آن، به ویژه برای افرادی که به بیماری کلیوی یا قلبی دچارند، می‌تواند موجب افزایش فشار خون، ضعف عضلات و هیپوکالمی (کاهش سطح پتاسیم در خون) شود.

    پوست سالم، پایه و اساس ظاهری زیبا و جوان است. داشتن پوست شاداب و درخشان ممکن نیست، مگر با مراقبت مناسب از آن. بنابراین، دفعه بعد که قصد خرید یک محصول مراقبت از پوست را داشتید، محصولی را انتخاب کنید که حاوی عصاره ریشه شیرین بیان باشد. مطمئن باشید پوست شما برای این انتخاب مدیون‌تان خواهد بود.

    آیا شما تاکنون از محصولات مراقبت از پوست یا زیبایی حاوی شیرین بیان استفاده کرده‌اید؟ برای ما و خوانندگان دیگر از تجربه خود یا دوستان‌تان در این زمینه بنویسید. اگر فکر می‌کنید موارد دیگری است که در این مقاله در مورد خواص شیرین بیان برای پوست به آن اشاره نشده است، آن را در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

    منبع:

    درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو

    شنبلیله و درمان ریزش مو

    قدیمی های طب سنتی هندوستان تاکیید خاصی برای استفاده از شنبلیله در درمان فوری ریزش موی سر داشته اند. شنبلیله قدرت عالی برای درمان ریزش مو و تقویت موهای ریخته شده دارد. تخم شنبلیله تاثیر سریع خود را در رویش و رشد مجدد موها ثابت کرده است و این به دلیل داشتن پروتئین و اسید نیکوتین است.

    یک فنجان تخم شنبلیله  را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد.صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل شود.خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و سعی کنید در قسمت ریشه بیشتر اجرا کنید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بعد از ۴۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

    درمان ریزش مو با آلوئه ورا

    ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    آلوئه ورا یک دارو گیاهی شگفت‌انگیز برای درمان ریزش مو است. آلوئه ورا پوست سر آسیب‌دیده را درمان کرده و محیطی سالم برای رشد سلول‌های مو ایجاد می‌کند. همچنین چربی پوست سر را تمیز می‌کند. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو چربیِ فولیکول مو جلویِ رشد مو را می‌گیرد. برای استفاده مؤثر از این درمان خانگی، تنها کافی است ژل طبیعی آلوئه ورا را مستقیم به پوست سرتان زده یا از یک شامپوی آلوئه ورا به عنوان شامپو ضد ریزش مو استفاده کنید.

    ژل آلوئه‌ورا حتی برای مبارزه با شوره‌ی سر هم می‌تواند مؤثر باشد. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو با یک چاقوی تیز برگی از گیاه آلوئه‌ورا را قطع کنید، لبه‌های دندانه‌دار برگ را برش بزنید، لایه‌ی بالایی برگ را جدا کنید و با کمک چاقو، ژل آلوئه‌ورا را از لایه‌ی پایینی جدا کنید. ژل را در مخلوط کن بریزید و سپس مایع یکدست به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این روش درمانی را ۳-۴ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

    پیاز و درمان ریزش مو

    مجله پوست نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که آب پیاز در رشد مو درمان خانگی جلوگیری از ریزش مور و جلوگیری از ریزش مو تأثیر بسزایی دارد. ۲۳ نفر روزی دو بار و به مدت شش هفته آب پیاز را به پوست سرخود زدند که ۲۰ نفر نتایج قابل قبولی دریافت کردند. پیاز از گذشته یکی از راه‌های طبیعیِ درمان ریزش مو بوده است. زیرا گوگرد موجود در پیاز به افزایش گردش خون و رشد کلاژن کمک می‌کند و خواص ضد باکتری دارد که عفونت‌های پوست سر را درمان هم می‌کند. آب پیاز را به پوست سرخود بمالید و پانزده دقیقه صبر کنید. سپس با شامپوی معمولی سرخود را بشورید.

    درمان ریزش مو با ریشه‌ی شیرین‌بیان

    ریشه شیرین‌بیان در درمان طبیعی ریزش مو تاثیر زیادی دارد. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو این ماده به کاهش خشکی و تحریک پوست سر کمک می‌کند. اما مهم‌تر از همه، ریشه شیرین‌بیان منافذ سر را باز و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند که دلیل اصلیِ ریزش مو است. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو برای سریع‌ترین نتیجه، هر هفته مقداری به پوست سرتان بزنید و یا از چای شیرین‌بیان استفاده کنید.

    روغن نارگیل و درمان ریزش مو

    یکی از دلایلی که شامپوهای نارگیل زیادی وجود دارد همین است. نارگیل به داشتن خواص مرطوب‌کننده قوی شهرت دارد. در ضمن، یکی از دلایل اصلیِ ریزش مو پوست سر خشک است. برای جلوگیری از ریزش مویِ ناشی از خشکی و سالم‌سازی فولیکول‌های سر، هرروز ده دقیقه روغن نارگیل را به ریشه موهای خود بمالید.

    درمان ریزش مو با تخم‌مرغ

    گرچه ممکن است این روش اندکی غیر جذاب به نظر برسد، اما ماسک موی تخم‌مرغی یکی از درمان‌های طبیعیِ ریزش مو است که واقعاً جواب می‌دهد. تخم‌مرغ به دلیل سطح بالای پروتئینی که دارد، به رشد مو کمک می‌کند. هفتاد درصد مو از کراتینِ پروتئین تشکیل‌شده است، درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو بنابراین تعجبی نیست که چرا این‌قدر تخم‌مرغ برای جلو گیری از ریزش مو مفید است. یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را به هم مخلوط‌کنید. بعد از شستن سر با شامپو، ماسک را به موهای خیس خود بزنید و حداقل ده دقیقه صبر کنید. زمانی که کاملاً خیس خورد و جذب شد، با شامپو نرم‌کننده بشورید و شستشو دهید.

    سرکه‌ سیب و درمان ریزش مو

    علاوه بر آسیب ناشی از خشکی، ریزش مو ممکن است به دلیل فولیکول‌های مسدود شده باشد. زمانی که فولیکول‌ها مسدود شوند و چربی به آن‌ها نرسد، باکتری‌ها تجمع می‌کنند و روغن‌های سالم کم می‌شوند و منجر به ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. برای رفع فولیکول‌های مسدود، درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو پوست سرتان را با ترکیبی از آب و سرکه سیب بشورید. این درمان خانگی در باز کردن منافذ و رشد مجدد مو معجزه می‌کند. این‌یکی از مزایای شگفت‌انگیز سرکه سیب است.

    درمان ریزش مو با آب سیب‌زمینی

    عصاره‌ سیب زمینی، یک درمان موثر برای آلوپسیا یا ریزش موی سر و بدن است. این گیاه ریشه‌ای دارای ویتامین‌های C، B و A بوده، درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو و از مو در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می‌کند. همچنین با تزریق ویتامین‌ها به هر تار مو، درخشش را به موهایتان باز می‌گرداند.

    به منظور استفاده از عصاره‌ سیب زمینی بعنوان درمانی برای طاسی، ۲ تا ۳ سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب زمینی‌های رنده شده را در یک پارچه‌ کتان جمع کنید و دو طرف آنرا ببندید. پارچه‌ کتان را روی موهای کم پشت مالش دهید و بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با یک شامپوی سرشار از مواد مغذی، سرتان را بشویید. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو همچنین می‌توانید سیب زمینی‌های رنده شده را با زرده‌ تخم مرغ و عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ماسک را مستقیما روی پوست سر خشک بمالید بعد از جند روز تاثیر این عصاره در درمان ریزش مو را ببینید.

    روغن گلرنگ و درمان ریزش مو

    روغن گلرنگ بعنوان داروی ریزش مو فولیکول‌های خشک‌شده را تقویت کرده و با شوره سر و ریزش مو مبارزه می‌کند. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو این ماده به عمق پوست سر نفوذ کرده و فولیکول‌ها و سلول‌ها را تقویت می‌کند. کافی است به‌سادگی آن را به پوست سرتان ماساژ دهید. بلافاصله درخشش و بهبود رشد مو را خواهید دید.

    سعادت آباد، بلوار پاکنژاد، پایین‌تر از چهارراه سرو، ابتدای 18 متری مطهری، ساختمان پزشکان آیدین، پلاک 10، طبقه اول

    اولین نفری باشید که مطلع می شوید

    آکاایران: درمان گیاهی ریزش مو با استفاده از پودر ریشه شیرین بیان

    آکاایران: موهایت را از دست می دهی و نمی دانی چه کار باید کرد؟ همراه “آکا” با یک روش درمان گیاهی ریزش مو که بسیار موثر نیز هست، آشنا شو: درمان ریزش مو با کمک خمیر ریشه خشک شیرین بیان.

    شیرین بیان گیاهی خودرو است که آن را می توان در اکثر نقاط ایران یافت و ریشه آن، مصارف دارویی زیادی دارد. از دوران باستان تاکنون، از این گیاه به عنوان خلط آور استفاده شده و به دلیل وجود ترکیبات ضد میکروبی بسیار در ریشه آن، ماده مناسبی برای تمیز و ضد عفونی کردن دهان و دندان به شمار می آید. البته خواص این گیاه، به موارد بالا محدود نمی شود. بلکه از شیرین بیان، می توان به عنوان یک درمان گیاهی ریزش مو و تقویت آن استفاده نمود. می پرسی چگونه؟

    ریشه شیرین بیان خشک، دارای خاصیت نرم کنندگی بسیاری است و باعث باز شدن منافذ پوست شده و با نرم کردن پوست سر، از خشک شدن و پوست پوست شدن آن جلوگیری می نماید. این ترکیب، برای از بین بردن شوره سر و جلوگیری از ریزش موها و تاسی سر، بسیار مناسب است.

    با “آکا” بیشتر بدانید: “علت ریزش مو در خانم ها چیست؟”ریشه شیرین بیان برای ریزش مو

    برای تهیه این ترکیب گیاهی، ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر ریشه خشک شیرین بیان را داخل یک لیوان شیر ریخته و نصف قاشق چایخوری زعفران به آن اضافه می کنیم. مخلوط را خوب هم می زنیم، آن را روی قسمت هایی از سر که موی بیشتری از دست داده اند، می مالیم و می گذاریم تا صبح روی موها بماند.

    صبح، موها را با آب شسته و این کار را یک تا دو بار در هفته تکرار می کنیم. البته خوردن سه فنجان چای یا دم کرده شیرین بیان در روز نیز می تواند به تقویت موها کمک کند.

    این روش برای درمان گیاهی ریزش مو را در خانه امتحان کن و نتیجه مثبت آن را به چشم خود ببین.

    “بهترین نوع ماسک برای ریزش مو با استفاده از ترکیب پیاز و عسل” را اینجا بخوانید.

    منبع : yasaman.com

    ریشه شیرین بیان برای ریزش مو
    ریشه شیرین بیان برای ریزش مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *