رژیم شیر و خرما برای لاغری

دوره مقدماتی php
رژیم شیر و خرما برای لاغری
رژیم شیر و خرما برای لاغری

آیا به دنبال بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع هستید؟ آیا می دانستید می توانید با نوشیدن شیر وزن کم کنید؟ به نظر می رسد رژیم غذایی شیر می تواند به شما کمک کند تا وزن اضافی را کاهش دهید. اما نکته اصلی این رژیم این است که فقط باید شیر بخورید. این مسئله خسته کننده است و برای سلامتی شما مضر است.

بنابراین، ما رژیم غذایی سنتی را تغییر دادیم و یک رژیم غذایی متعادل تر ارائه می کنیم. این رژیم حاوی شیر، سایر مواد غذایی با کالری کم و مغذی است که به کاهش وزن شما کمک می کند و هیچ صدمی به سلامتی شما نمی زند. این رژیم به شما کمک می کند که چربی بسوزانید، ماهیچه های خود را قوی کنید، استقامت خود را افزایش دهید و سالم بمانید.

می دانیم که شیر منبع غنی از کلسیم است. کلسیم عامل موثر در متابولیسم چربی است که در نهایت منجر به کاهش چربی می شود. محققان دانشگاه تنسی در ناکسویل دریافتند هر چقدر سلول چربی کلسیم بیشتری داشته باشد چربی بیشتری می سوزاند. شیر همچنین شامل یک هورمون مبارزه با گرسنگی به نام پپتید (YY (PYY است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. شیر کم کالری و غنی از پروتئین است. رژیم شیر ارائه شده نیاز به مصرف غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم دارد. این غذاها حاوی مواد مغذی هستند که در شیر وجود ندارد و به شما در کاهش وزن کمک می کند و به سلامتی شما آسیبی وارد نمی کند. از آنجا که نیاز به سوزاندن کالری که کسب می کنید دارید باید ورزش کنید. این کار به کاهش چربی کمک می کند و به شما کمک می کند تا توده عضلانی ایجاد کنید.

رژیم شیر ارائه شده یک رژیم غذایی محرمانه نیست. این رژیم به شما کمک می کند عادت های خوب را در زندگی روزمره خود ایجاد کنید. و کاهش وزن آهسته بهتر از کاهش سریع وزن است. شما توده عضلانی را از دست نخواهید داد، وزن از دست رفته باز نمی گردد و همچنین سیستم ایمنی بدن شما به خطر نمی افتد.

رژیم شیر و خرما برای لاغری

دوره مقدماتی php

حالا که می دانیم چگونه این رژیم غذایی کار می کند، بیایید نگاهی به این برنامه رژیم غذایی چهار هفته ای بیندازیم

روش اول رژیم شیر و خرما

در روز هم می توان درصورت داشتن انرژی کافی، ورزش های سبک انجام داد.

به جای مرغ می توان از همان مقدار گوشت کبابی بدون چربی یا ۲ عدد تخم مرغ یا ۱ ماهی کوچک کباب شده استفاده کرد. در سالاد می توانید ۱ قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید.

روش دوم رژیم لاغری شیر و خرما

میان وعده صبح و عصر: سالاد کاهو (سس قرمز، ماست، سرکه، نمک) یا هویج یا کاهو یا خیار به جای شیر می توانید ماست استفاده کنید.

هفته دوم – روز اول و دوم (ادامه رژیم شیر خرما):

میان وعده صبح و عصر: سالاد کاهو (ماست، سرکه، سس قرمز، نمک) یا کاهو یا خیار یا هویج به جای شیر می توانید ماست استفاده کنید.

هفته دوم – روز سوم (رژیم متعادل):

میان وعده: ندارد.

هفته دوم – روز چهارم و پنجم (بازگشت به رژیم شیر خرما):

میان وعده صبح و عصر: سالاد کاهو (ماست، سرکه، سس قرمز، نمک) یا کاهو یا خیار یا هویج به جای شیر می توانید ماست استفاده کنید.

هفته دوم – روز ششم (رژیم متعادل):

میان وعده: ندارد.

هفته دوم – روز هفتم (بازگشت به رژیم شیر خرما):

میان وعده صبح و عصر: سالاد کاهو (ماست، سرکه، سس قرمز، نمک) یا کاهو یا خیار یا هویجبه جای شیر می توانید ماست استفاده کنید.

هفته سوم:

یک روز رژیم شیر و خرما و یک روز رژیم متعادل (یعنی یک روز در میان)

روزهای شیر و خرما میان وعده دارد.

روزهای رژیم متعادل میان وعده ندارد.

همانطور که در این مقاله گفته شد یکی از بهترین رژیم ها برای کاهش ورن در چند هفته رژیم شیر و خرما می باشد. این رژیم علاوه بر کاهش وزن موجب سم زدایی بدن نیز می شود. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات در زمینه رژیم های دیگر لاغری به بخش رژیم لاغری مراجعه نمایید.

خانه » تغذیه » رژیم شیر برای + معرفی ۳ نوع رژیم + نکات و عوارض

امروزه بسیاری از افراد در مورد استفاده از رژیم شیر برای سؤال می‌کنند، اما قبل از اینکه برای خرید شیر فراوان و رعایت این رژیم غذایی جدید و غیرمعمول اقدام کنید، مهم است که بدانید چه مزایا و خطرات احتمالی ممکن است این رژیم برای شما داشته باشد.

در این مطلب از فیت شیپ به بررسی انواع رژیم شیر، فواید و عوارض آن می‌پردازیم و یک رژیم شیر متعادل را به شما معرفی می‌کنیم.

شکل‌های متخلفی از رژیم شیر در دنیا وجود دارد مثل رژیم شیر و خرما یا رژیم شیر و موز و…، اما مبنای اصلی همهٔ آن‌ها، رژیم غذایی است که در آن شیر به‌تنهایی برای یک دوره طولانی‌مدت (روز یا هفته) مصرف می‌شود.

در برخی از مدل‌های رژیم‌های شیر معروف شده، رژیم غذایی شیر شامل نوشیدن فقط 4 پیمانه نیم لیتری شیر در روز می‌شود، که معادل حدود 1000 کالری است. با توجه به اینکه کالری روزانه بیشتر افراد احتمالاٌ بیشتر از این مقدار هست، این رژیم غذایی کاملاً اشتباه و افراطی است و به بدن آسیب می‌رساند.

رژیم شیر و خرما برای لاغری

توصیه می‌شود برای ، به روش‌های منطقی تری رجوع کنید. به عنوان مثال ما سه روش مناسب را در مقاله “3 روش آسان برای ” معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

هدف نهایی افرادی که رژیم شیر را رعایت می‌کنند، کاهش وزن و است اما در بعضی موارد رژیم شیر را جهت تصفیه بدن از سموم و بهبود جنبه‌های دیگر سلامتی توصیه می‌کنند.

برای کسانی که نمی‌خواهند به‌طور کامل تمام غذاهای دیگر را حذف کنند و رژیم شیر بگیرند، واضح است که افزایش روزانه مصرف شیر می‌تواند به علت سطوح بالای مواد معدنی، ویتامین‌های موجود در این نوشیدنی رایج، اثرات قابل‌توجه و مفیدی داشته باشد.

اگر شما علاقه‌مند به رعایت رژیم شیر هستید، باید به شما گفت که رژیم شیر افراطی مورد تأیید کارشناسان تغذیه در هیچ جای دنیا نیست.

رژیم شیر با کاهش کالری دریافتی در روزهای متوالی باعث کاهش وزن سریع می‌شود اما می‌تواند خطرات زیادی برای سلامتی شما داشته باشد و تقریباً به‌طور قاطع می‌توان گفت می‌تواند باعث کمبود مواد مغذی و کمبود فیبر شود.

یک رژیم غذایی متعادل‌تر از شیر نیز وجود دارد که 3-2 لیوان شیر در روز در کنار یک رژیم متعادل و تنظیم‌شده توسط کارشناس تغذیه هست که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

شیر غنی از کلسیم است و با مصرف هر لیوان شیر تقریباٌ 30% از نیاز روزانه به این ماده معدنی تأمین می‌شود.

رژیم شیر به رژیم در کوتاه‌مدت معروف است. از رژیم‌های شیر می‌توان به رژیم شیر و موز و رژیم شیر و خرما اشاره کرد.

در این رژیم توصیه شده است که فقط چند روز (حداکثر 4 یا 5 روز) می‌توانید از این رژیم پیروی کنید. تنها مواد غذایی مورد استفاده در این رژیم 4 عدد موز به همراه 3 لیوان شیر است که آن‌ها را می‌توان به‌صورت مخلوط یا جداجدا استفاده کرد.

رژیم شیر و موز به رژیم سه‌روزه کاهش وزن سریع نیز معروف است.

توصیه شده است که رژیم شیر و خرما را نباید بیش‌تر از 2 هفته ادامه داد. در این رژیم در طول روز فقط خرما و شیر و 2 عدد میوه مصرف می‌شود. اما وعده شام با ادعا بر اینکه بدن در هنگام خواب به کالری بیشتری برای تنظیم و متابولیسم نیاز دارد متفاوت است.

وعده شام شامل مرغ (آب‌پز یا کبابی) به همراه یک بشقاب سالاد بدون چربی و یک عدد سیب‌زمینی کوچک (آب‌پز یا کبابی) هست. این رژیم غذایی ثابت برای 14 روز تکرار می‌شود.

اما رژیم شیر متعادل‌تری نیز وجود دارد که تحت نظر کارشناس تغذیه می‌توانید از آن پیروی کنید که بسیاری از مشکلات رژیم‌های شیر دیگر را ندارد.

در این رژیم، شیر به مقدار بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌جز شیر، مقادیر مواد غذایی مورد استفاده در این رژیم تحت نظر کارشناس تغذیه و با توجه به ویژگی‌های شخصی فرد باید تنظیم و تعیین شود.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این رژیم شیر متعادل‌تر از رژیم‌های شیر معروف خرما و موز است.

نکته آخر این است که در همه رژیم‌ها حتی در رژیم شیر، به اهمیت ورزش در کنار رژیم غذایی اشاره‌شده است. رژیم لاغری مؤثر و بی خطر رژیمی است که متعادل، متنوع و متناسب با ویژگی‌های فردی (سن، جنس، میزان فعالیت و …) باشد و تحت نظر کارشناس تغذیه تنظیم شود.

بهتر است جدیدترین و معتبرترین راه حل رهایی از چاقی را از زبان ماهور شکرابی کارشناس تغذیه فیت شیپ بشنویم:

همین حالا می توانید با ثبت نام در اپلیکیشن سبک، دوره‌ی سلامتی ویژه خود را انتخاب کنید و با همراهی پشتیبان، به اهداف خود نزدیک شده و نکات کلیدی در زمینه سلامتی، تناسب اندام، تغذیه، تمرین و… را از فیت یار خود بیاموزید.

درمورد اپلیکیشن سبک بیشتر بخوانید.

اپلیکیشن سبک را دانلود کنید (نسخه اندروید).

برای استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن سبک (مخصوص کاربران آیفون) کلیک کنید.

مجله فیت شیپ

5.0
01

مجله فیت شیپ

5.0
01

اسرا اسفندیاری هستم، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز. دوره کارشناسی را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گذراندم. عضو انجمن تغذیه ایران هستم، 4 سال سابقه کار در زمینه رژیم درمانی داشته و به مباحث علمی در تغذیه و رژیم درمانی علاقه زیادی دارم.

دیدگاه شما

آدرس

وبسایت

رژیم شیر و خرما برای لاغری

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!


سایت معرفی پزشکان

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

لاغری یا رسیدن به وزن دلخواه از مهمترین اهداف بسیاری است. اما چگونه می‌توان با داشتن رژیم لاغری شیر به وزن دلخواه رسید؟ آیا رژیم شیر برای کاهش وزن مناسب است؟ نظر کارشناسان در این خصوص چیست؟ با جیمیتو همراه باشید.

 

شیر سرشار از کلسیم است که به کاهش چربی در بدن کمک می‌کند، با این حال شیر به هیچ‌ وجه ماده‌‌ای چربی سوز نیست. مهم‌ترین قسمت این رژیم آنجاست که مصرف کالری شما را به شدت کم می‌کند و از این طریق باعث کاهش وزن می‌شود. البته خوردن شیر باعث می‌شود خیلی زود احساس سیری کنید.

 

چرا برخی از کارشناسان رژیم لاغری شیر را معرفی می‌کنند؟ علت آن تقریبا واضح است بعد از آب مواد پروتئینی بیش از ۱۸ درصد بافت بدن را به خود اختصاص داده است.

رژیم شیر و خرما برای لاغری

 

مصرف روزانه نیم لیتر شیر می‌تواند ۵۰ درصد پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کند.

 

می‌توانید به جای مرغ از همان مقدار گوشت کبابی بدون چربی یا ۲ عدد تخم مرغ یا ۱ ماهی کوچک کباب شده استفاده کنید، می‌توانید داخل سالاد ۱ قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید.

 

هر نوع رژیم لاغری دارای مزایا و معایبی است که در این بخش به نظر ۳ کارشناس تغذیه اشاره خواهیم کرد تا شما بر اساس نظرات دقیق این رژیم را انتخاب کنید.

 

این هم یک نمونه‌ی دیگر از رژیم‌های خیلی سخت است (رژیم لاغری شیر) که آن را پیشنهاد نمی‌کنم. مصرف روزانه ۲ لیتر شیر، فقط ۱۰۰۰ کالری در روز را تأمین می‌کند. پس واضح است که وزن از دست می‌دهید. در درازمدت این رژیم باعث می‌شود تا بدن از مواد مغذی مثل منیزیم، آهن، نیاسین، فولات، ویتامین C و ویتامین D و همین‌طور فیبر محروم شود.

 

اول اینکه، گرسنگی جواب نمی‌دهد زیرا فقط شما را خسته می‌کند و وسوسه خوردن را افزایش می‌دهد. دوم اینکه، قدرت اراده نیز محدودیت‌هایی دارد. تکیه کردن روی نیروی اراده به تنهایی باعث شکست می‌شود چون توان ذهنی خود را از دست می‌دهید. و سوم اینکه، باید از آن‌چه انجام می‌دهید لذت ببرید.

هر چند می‌توانید زیر نظر پزشک از بعضی رژیم‌های محدودکننده برای درمان چاقی استفاده کنید اما رژیم لاغری شیر برای بیشتر مردم مفید نیستند. افراد چاق نیاز دارند در کنار رژیم غذایی از کمک‌های روان‌درمانی نیز بهره ببرند. باید به آنها کمک کرد تا عامل چاقی خود را بشناسند و رفتارهای غذایی مضر را تغییر دهند.

 

رژیم شیر بهبود یافته یک رژیم غذایی زودگذر و سخت نیست بلکه این رژیم کمک می‌کند تا عادت‌های غذایی شما به صورت آهسته تغییر کند و تا آخر عمر با شما باقی بماند. مسلماً بر اساس نظر پزشکان، کاهش وزن تدریجی بهتر از کاهش وزن ناگهانی است. شما در رژیم شیر ماهیچه‌هایتان را خواهید داشت، وزنتان کم خواهد شد و سیستم ایمنی شما روز به روز قوی‌تر هم خواهد شد در حالی که رژیم شیر معمولی دقیقاً نتایج عکس به دنبال دارد.

 

هفته اول برای شما به عنوان هفته آمادگی برای رژیم شیر است و محدودیت‌های کمتری در عادت‌های روزانه و همچنین فعالیت بدنی وجود دارد. این هفته بدن شما باید متابولیسم خود را به تدریج با رژیم شیر تطبیق بدهد و شما نیز سبک زندگی خودتان را تغییر دهید.

 

وعده غذایی: صبح زود ۷:۳۰ صبح

چه چیزی بخورید: یک لیوان آب گرم به همراه آب نصف لیمو

 

وعده غذایی: صبحانه ۸:۳۰ تا ۹:۰۰

چه چیزی بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه یک تکه کیک موزی یا املت با یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه یک تکه نان کوچک

 

وعده غذایی: ناهار ۱۲:۰۰ تا ۱۲:۳۰۰

چه چیزی بخورید: سالاد ماهی یا سالاد کاهو

 

وعده غذایی: بعد از ناهار ۳:۳۰ تا ۴:۰۰ بعد از ظهر

چه چیزی بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب

 

وعده غذایی: شام ۷:۰۰ شب

چه چیزی بخورید: سبزی‌ها سرخ شده و توفو یا ماهی سرخ شده به همراه سبزی‌ها

 

وعده غذایی: هنگام خواب ۹:۳۰ شب

چه چیز بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه نصف قاشق چای خوری زردچوبه

 

رژیم شیر و خرما برای لاغری

 

آب گرم به همراه آب یک تکه لیمو اول صبح قبل از خوردن صبحانه به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر سم‌زدایی عملکرد روده‌ها بهبود پیدا کند. یک صبحانه معده پر کن به همراه مقدار کافی کالری، انرژی مورد نیاز برای شروع فعالیت روزانه را به شما می‌دهد.

خوردن یک ناهار سبک که بعداً به شما حس خواب آلودگی و خمودگی ندهد هم علت وجود ناهار سبک در رژیم شیر هفته اول است. خوردن یک لیوان شیر بعد از ناهار، باعث می‌شود که تا موقع شام احساس گرسنگی نکنید. اما شام دارای پروتئین مناسب به همراه انرژی کافی است که تا مدتی بعد از شام هم سر حال باشید.

خوردن یک لیوان شیر به همراه زردچوبه رمز موفقیت شما برای یک خواب راحت و آسوده است تا صبح روز بعد سرحال‌تری داشته باشید.

 

در این قسمت از برنامه هفتگی رژیم شیر به شما غذاهایی که می‌توانید در برنامه پیشنهادی ما برای روزهای یک هفته قرار دهید، معرفی می‌کنیم:

زمانی رژیم شیر می‌تواند مفید باشد که هم زمان با رژیم غذایی، ورزش هم بکنید.

 

حرکت‌های پیشنهادی ما برای هفته اول رژیم شیر ساده است:

 

همیشه قبل از ورزش بدن خودتان را گرم کنید. غذاهایتان را در هفته اول باید با استفاده از روغن زیتون یا نارگیل سرخ کنید.

 

اگر شما به همه نکات گفته شده در هفته اول رژیم شیر عمل کرده باشید در پایان این هفته باید هنوز پرانرژی و شاداب باشید. همچنین اگر قبل از رژیم فرد فعالی نبوده باشید، دردهای عضلانی تجربه کرده‌اید. اما نگران نباشید چرا که درد عضلانی بخشی از ورزش و حرکات چربی سوزی است. خواب شما بهتر شده است و می‌توانید با تمرکز بهتر و همچنین قدرت بیشتر وارد هفته دوم رژیم شیر شوید. پس بیایید هفته دوم رژیم شیر را با هم بهتر بشناسیم.

 

در هفته دوم کمی فعالیت‌ها دشوارتر و رژیم غذایی حساس‌تر خواهد شد اما نگران نباشید شما در انجام آن موفق خواهید شد.

 

وعده غذایی: صبح زود ۷:۳۰ صبح

چه چیزی بخورید: یک لیوان چای سبز به همراه نصف قاشق چای خوری دارچین

 

وعده غذایی: صبحانه ۸:۳۰ تا ۹:۰۰

چه چیزی بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه نصف لیوان میوه و دو عدد بادام یا شیر کم‌چرب با یک تخم‌مرغ آب پر به همراه چهار تکه بادام

 

وعده غذایی: ناهار ۱۲:۰۰ تا ۱۲:۳۰۰

چه چیزی بخورید: سوپ سبزی‌ها به همراه نان تست کامل یا ماهی پخته شده به همراه بشقاب سبزی‌ها دارای اسفناج، گوجه‌فرنگی و سس سیر

 

وعده غذایی: بعد از ناهار ۳:۳۰ تا ۴:۰۰ بعد از ظهر

چه چیزی بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب

 

وعده غذایی: شام ۷:۰۰ شب

چه چیزی بخورید: قارچ سرخ شده و سبزی‌ها یا سوپ کم‌چرب مرغ

 

وعده غذایی: هنگام خواب ۹:۳۰ شب

چه چیز بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه نصف قاشق چای خوری زردچوبه

 

 

چای سبز به همراه دارچین سوخت و ساز سلول‌های بدن را به سمت چربی سوزی و همچنین کاهش اشتها می‌کشاند. صبحانه خوب به همراه شیر، چربی‌های سالم و همچنین کربوهیدرات مناسب به شما کمک می‌کند تا اسیدیته بدن متعادل برای کاهش میزان التهاب‌های درون اندامی داشته باشید.

ناهار باید سبک باشد. خوردن سوپ سبزی‌ها گزینه خوبی است به شرط اینکه خامه به آن اضافه نکنید. همچنین ماهی پخته شده منبع خوبی برای دریافت امگا سه، پروتئین و دیگر اسیدهای چرب مفید است. شام سبک به همراه یک لیوان شیر داغ و زردچوبه به شما نویدبخش یک خواب آرام و فردایی پرانرژی است.

 

غذاهای جایگزین برای هفده دوم رژیم شیر را مشاهده می‌کنید. سعی کنید از همه مواد غذایی و ترکیبات مغذی در طول هفته میل کنید تا با کمبود ویتامین مواجه نشوید:

با وجود اینکه رژیم غذایی شما سفت و سخت‌تر شده است نباید ورزش کردن را فراموش کنید.

 

حرکت‌های پیشنهادی ما برای هفته دوم رژیم شیر به این صورت است:

در هفته دوم رژیم شیر بیست تا سی دقیقه قبل از اینکه غذا بخورید، یک لیوان آب مصرف نمایید. آب باعث می‌شود که معده شما پر شده و مقدار کمتری غذا بخورید.

 

قبل از هر حسی، باید خوشحال باشید چرا که توانستید دو هفته رژیم شیر را ادامه دهید. در پایان این دو هفته می‌بایست آب بدن خودتان را به مقدار زیادی از دست داده باشید و احساس کنید که شکمتان کمی لاغرتر شده است. سیستم گوارشی شما کم کم توانسته است خود را با شرایط رژیم شیر تطبیق دهد، که این کار به شما کمک می‌کند متابولیسم سریع‌تری برای مصرف چربی‌ها داشته باشد. از همین حالا، باید بیشتر ورزش کنید. با این وجود اگر می‌خواهید به وزن ایدئالتان برسید باید وارد هفته سوم رژیم شیر شوید.

 

وعده‌های غذایی در هفته سوم نیز به مانند دو هفته اول است اما مقدار غذایی که خواهید خورد و همچنین نوع آن‌ها تفاوت کرده است.

 

وعده غذایی: صبح زود ۷:۳۰ صبح

چه چیزی بخورید: یک لیوان آب گرم به همراه آب یک لیمو و یک قاشق چای خوری عسل

 

وعده غذایی: صبحانه ۸:۳۰ تا ۹:۰۰

چه چیزی بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه یک قاشق غذاخوری دانه کتان و ۴ عدد بادام و ۲ تخم‌مرغ آب پز یا یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه یک قاشق غذاخوری دانه کتان و کوینوا

 

وعده غذایی: ناهار ۱۲:۰۰ تا ۱۲:۳۰۰

چه چیزی بخورید: نصف لیوان شیر به همراه ساندویچ سبزی‌ها سرخ شده یا نصف لیوان شیر به همراه کاهو خرد شده

 

وعده غذایی: بعد از ناهار ۳:۳۰ تا ۴:۰۰ بعد از ظهر

چه چیزی بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه نصف قاشق دارچین

 

وعده غذایی: شام ۷:۰۰ شب

چه چیزی بخورید: قارچ پخته شده و مرغ /ماهی سرخ شده یا سوپ قارچ بدون خامه یا هویج بخارپز شده، بروکلی، فلفل دلمه‌ای و مقداری توفو

 

وعده غذایی: هنگام خواب ۹:۳۰ شب

چه چیز بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه نصف قاشق چای خوری زردچوبه

 

 

این هفته کمی بیش از دیگر هفته‌ها باید شما به خودتان سخت بگیرید. آب گرم به همراه عسل و لیمو سیستم ایمنی شما را قوی‌تر کرده و روده‌هایتان را تمیز می‌کند. ترکیب کردن لیوان شیر به همراه دانه‌های کتان، آن را از نظر مواد مغذی غنی‌تر می‌کند. دانه‌های کتان منبع مناسب چربی‌های مفید برای بدن و همچنین فیبرهای مفید برای کاهش وزن و دستگاه گوارشی هستند. وجود کتان در شیر به شما کمک خواهد کرد تا مدت زیادتری احساس سیری کنید.

وجود زردچوبه همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم سلول‌های شما را به سمت چربی سوزی بیشتر هدایت می‌کند. سبزی‌ها با وجود اینکه کالری بسیار کمی دارند می‌توانند کالری سوزی زیادی در بدن داشته باشند و هضم کردن آن‌ها کالری منفی است. قارچ به عنوان منبع پروتئینی به عضلات شما در ساخته شدن و قوی شدن کمک می‌کند.

اگر از سوپ سبزی‌ها خسته شدید می‌توانید سبزی‌ها سرخ شده بخورید و این مواد غذایی را به واسطه داشتن ویتامین‌ها، کربوهیدرات و همچنین مواد معدنی از لیست رژیم شیر حذف نکنید. در پایان روز خوردن شیر به همراه ترکیباتی به مانند دارچین یا زردچوبه به شما کمک خواهد کرد راحت‌تر بخوابید.

 

اگر مواد غذایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد را دوست ندارید می‌توانید دسته‌ای از ترکیبات زیر را جایگزین آن‌ها کنید:

همانند دو هفته گذشته در این هفته نیز می‌بایست ورزش‌های پیشنهادی را تکرار کنید:

 

حرکت‌های پیشنهادی ما برای هفته سوم رژیم شیر به این صورت است:

 

اگر می‌خواهید به بدن خودتان مقادیر کافی اسیدهای چرب مناسب برسانید در هفته سوم رژیم شیر خوردن ماهی را بیش از دیگر موارد جایگزین کنید. اسیدهای چرب برخلاف تصور شما به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و همچنین کاهش وزن کمک می‌کند.

 

اگر تا پایان هفته سوم به توصیه‌های گفته شده در مورد رژیم غذای و همچنین ورزش‌های توصیه شده عمل کرده باشید به مقدار زیادی چربی‌های دور شکمی خودتان را آب کردید و احساس لاغری می‌کنید. سبک زندگی سالم به شما اعتماد به نفس کافی برای ادامه این رژیم غذایی را می‌دهد و شما رفته رفته فعالیت بدنی خودتان را افزایش می‌دهید تا بیش از پیش لاغرتر شوید. مسلماً در هفته چهارم با نتایج بهتری مواجه خواهید شد.

 

هفته پایانی و چهارم را نیز به مانند سه هفته دیگر به پایان برسانید تا از لاغری خودتان لذت ببرید و به دیگران بگویید که چه عزم قوی برای لاغری داشتید.

 

وعده غذایی: صبح زود ۷:۳۰ صبح

چه چیزی بخورید: یک لیوان آب به همراه سرکه سیب

 

وعده غذایی: صبحانه ۸:۳۰ تا ۹:۰۰

چه چیزی بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه یک قاشق غذاخوری کتان و یک لیوان میوه یا آرد جو دو سر به همراه دو عدد بادام

 

وعده غذایی: ناهار ۱۲:۰۰ تا ۱۲:۳۰۰

چه چیزی بخورید: نصف لیوان شیر به همراه ماهی خال‌خالی سرخ شده و مارچوبه یا نصف لیوان شیر به همراه فتا و سالاد گوجه‌فرنگی

 

وعده غذایی: بعد از ناهار ۳:۳۰ تا ۴:۰۰ بعد از ظهر

چه چیزی بخورید: یک لیوان آب هندوانه

 

وعده غذایی: شام ۷:۰۰ شب

چه چیزی بخورید: سوپ عدس به همراه هویج و گل‌کلم یا سینه مرغ سرخ شده با نصف سیب‌زمینی آب پز

 

وعده غذایی: هنگام خواب ۹:۳۰ شب

چه چیز بخورید: یک لیوان شیر کم‌چرب گرم به همراه نصف قاشق چای خوری زردچوبه

 

 

سرکه سیب به شما کمک می‌کند تا وزن خودتان را کاهش دهید و همچنین باعث می‌شود که تعادل فشارخون و همچنین کلسترول در بدن شما به مقدار متعادل خود برگردد. صبحانه باید مغذی و همچنین پر کننده باشد تا شما را تا میانه روز همراهی کند و گشنه نشوید. خوردن ماهی خال‌خالی به عنوان یک منبع پروتئینی توصیه می‌شود.

فتا و سالاد گوجه‌فرنگی بشقاب سبزی خوشمزه‌ای است که می‌تواند برای شما ویتامین، فیبر و همچنین مواد مغذی به همراه داشته باشد. همچنین خوردن یک لیوان آب هندوانه در میانه روز شما را تا موقع شام سیر می‌کند.

خوردن سوپ عدس به همراه هویج طعم بهتری دارد و منبع عالی از پروتئین است همچنین سیب‌زمینی در کنار سوپ خاصیت پرکنندگی معده دارد. همانند دیگر هفته‌ها خوردن یک لیوان شیر گرم به همراه زردچوبه کلید خواب راحت و آسوده شبانگاهی برای شروع فردایی پرانرژی است.

 

غذاهای جایگزین برای هفده چهارم رژیم شیر را مشاهده می‌کنید. سعی کنید از همه مواد غذایی و ترکیبات مغذی در طول هفته میل کنید تا با کمبود ویتامین مواجه نشوید:

طاقت بیاورید و این هفته آخر نیز ورزش‌ها را با شدت بیشتری ادامه دهید

 

حرکت‌های پیشنهادی ما برای هفته چهارم رژیم شیر به این صورت است:

 

شما می‌توانید در هفته چهارم از نوشیدنی‌های الکترولیتی خانگی برای جبران مواد مغذی بدن خود استفاده کنید. برای ساختن پودر الکترولیتی کافی است که یک قاشق چای خوری شکر را در دو قاشق غذاخوری آب‌لیمو به همراه مقداری اندک نمک و یک لیوان آب ترکیب کنید و بعد از ورزش بخورید.

 

در پایان هفته چهارم و نهایی شما اگر همه سه هفته را به خوبی با برنامه پیش رفته باشید، احساس لاغری و همچنین سبکی زیادی خواهید کرد که ثمره تلاش خودتان است. حال که به وزن ایدئال خود رسیدید رژیم غذایی سالم‌تری انتخاب کنید و آن را به طور دائمی ادامه دهید چرا که رژیم شیر به عنوان یک رژیم غذایی همیشگی مناسب نیست.

خوردن برخی از غذاها در رژیم شیر حرام اعلام شده است از جمله:

 

شیر دارای مواد مغذی فراوانی است که در انتها لازم است به آن‌ها بپردازیم:

 

هیچ شکی در این نیست که شیر برای بدن مفید است اما زمانی می‌توانید به تنهایی از شیر تغذیه کنید که دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن را هم به شکلی همراه شیر میل کنید. همچنین اگر می‌خواهید با رژیم شیر زودتر لاغر شوید، در انتخاب شیر که غذای اصلی شما محسوب می‌شود، باید دقت کنید.

 

اگر به دنبال کسب نتایج سریع در رژیم شیر هستید، از شیری استفاده کنید که خامه‌گیری شده باشد. شیر طبیعی گاو برای برخی از افراد به واسطه داشتن ترکیبات غیرقابل هضم در روده می‌تواند مشکل‌ساز شود. شیرهای خامه‌گیری شده یا شیری که مقدار کمی چربی دارد، عموماً برای مصرف همه مناسب و بدون مشکل است. خوردن شیر هر چه بیشتر در رژیم شیر برای کاهش وزن بیشتر نیز توصیه شده است.

 

در رژیم شیر به نکات زیر دقت داشته باشید:

 

زندگی سالمی با خوردن، خریدن و تهیه غذاهای سالم داشته باشید و وقت اضافی خود را به جای تلف کردن روی صندلی‌های پزشکان برای ساختن اندام خود و سلامتی سپری کنید. برای این کار رژیم شیر گزینه خوبی است. از هفته آینده شروع کنید و رژیم شیر بهینه‌سازی شده را ادامه دهید. ما را در جریان رژیم شیر خودتان قرار دهید و به دوستانتان در مورد معجزه آن بگویید.

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید:

رژیم لاغری که فقط با یک ماده غذایی باشد مطمئنا رد می شود و نمی توان در بازه زمانی بلندی از آن استفاده کرد

دقیقا سارا جان
حق با شماست هیچ رژیم غذایی تک غذایی را نمی‌توان برای مدت طولانی ادامه داد.
رژیم لاغری شیر نیز از همین دسته خواهد و مستثنی نیست

بله دقیقا همینطوره و شما باید از تمام مواد غذایی مفید برای سلامتی اتان استفاده کنید و برای همه افراد نمیتوان یه رژیم کلی در نظر گرفت و حتما باید تحت کارشناسان متخصصان تغذیه صورت بگیره

من این رژیم رو ۱بار گرفتم و واقعا عالی بود ب شرط اینکه دارای طبع سرد نباشید چون شیر زساد سردی مغز و در نهایت ام اس میاره

ممنونم از اینکه نتیجه این رژیم را با سایر دوستان به اشتراک گذاشتید

شیر با دارچین معرکست چون دارچین سردی شیر رو خنثی میکنه و هم چربی سوز قوی هست

بدن بطور معمول در روز چقد کالری باید دریافت کنه؟
با این رژیم تو ۷ روز چقدر میشه وزن کم کرد؟

تینای عزیز
برای اینکه بتونی لاغر بشی باید هر روز حدود ۵۰۰ کالری از وعده های غذایی خود کم کنی. یعنی در هفته باید ۳،۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنی
تا بتونی به وزن ایده ال خودت نزدیک بشی و چربی سوزی برات اتفاق بیافته

سلام من ۹۶ کیلو وزن دارم قدم ۱۷۸ و ۲۷ سالمه
هر روز صبحانه دو عدد تخم مرغ پخته و یک عدد گوجه و۳ لیوان چای
ناهار دو لیوان شیر گاو گاومیش و ۴ عدد خرما و ۲ لیوان چای
شام یک ایوان شیر و دو عدد خرما و یک لیوان چای

حالا این روش و ده روز ادامه بدم چقدر کم میکنم؟

من این رژیم رو شروع کردم. روز سوم قند خونم افتاد و شدیدا ضعف کردم. تابحال تجربه نکرده بودم این حالت رو. سردرد و بدن درد و ضعف و یخ زدن دست و پا و ….. خلاصه وحشتناک بود. روز سوم رو تو رختخواب گذراندم و امروز دیگه ادامه ندادم. اینم بگم که کلا جسما آدم قوی و سالمی هستم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امتیاز

دیدگاه

وبسایت

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید:

 

عزیزان و کاربران گرامی نازوب در این بخش دستور رژیم شیر با کاهش چشمگیر وزن در دو هفته را برای شما بیان می کنیم. این رژیم کاملا امتحان شده بدون هیچ عارضه و مشکل برای شما

رژیم شیر و خرما برای لاغری

 

رژیم شیر

میزان کاهش: 7 کیلو کاهش وزن در 14 روز)

رژیم شیر تنها برای یک یا دو هفته می باشد. این رژیم مناسب برای افرادی است که می خواهند چند کیلو از وزن خود را برای شرکت در مهمانی و مجالس سریع کم کنند. هم چنین می توان از این رژیم برای پاکسازی بدن قبل از انجام رژیم اصلی استفاده کنید. البته چنان چه وزن تان بالاست می توانید در کنار رژیم های متعادل هر 3 ماه یکبار این رژیم مقوی را تکرار کنید.

 

 

رژیم شیر نوعی رژیم پاک کننده بدن از سموم است و به همین دلیل مسکن اعصاب بوده و فشار روانی بر فرد رژیم گیرنده وارد نمی شود.

 

این رژیم به دلیل دارا بودن کلسیم فراوان سلامت اسکلتی و عضلانی به ویژه در خانم ها را در بر دارد.

 

 

دستور اجرای رژیم شیر

صبحانه: 1 ل شیر کم چرب+ 1 عدد خرما+ 1 عدد میوه فصل

 

 

نهار: 2 ل شیر کم چرب + 2 عدد خرما+ نصف موز

 

 

عصرانه: 1 ل شیر کم چرب + ا عدد خرما + ا عدد میوه فصل

 

 

شام: نصف سینه مرغ کباب شده یا آب پز شده + 1 سیب زمینی کوچک آب پز با کباب شده+ 1 کاسه سالاد بدون چربی (شامل کاهو، هویج،کرفس، خیار، گوجه و هر سبزیجاتی که تمایل داشته باشید) عزیزان در قسمت شام به دلیل این که در روز رژیم کامل شیر را دارید باید دستور شام را کامل اجرا کنید چون در هنگام خوابیدن بدن انرژی بیشتری برای تنظیم و متابولیسم بدن نیاز دارد و برای اینکه در خواب دچار اختلالات عصبی و بیماری نشوید دستور شام با روز کاملا متفاوت می باشد.

 

نکته دیگر این که کسانی که انرژی بیشتری داشته باشند می توانند در روز ورزش های نه چندان سنگین انجام دهند تا عضلات آن ها دچار افتادگی نشود.

 

به امید این که ریشه چاقی در جامعه خشکیده شود.

 

مطالب پیشنهادی برای کاهش وزن و رژیم های لاغری

 

رژیم لاغری : کاهش 15 کیلو در 12 روز

جدول کامل رژیم غذایی برای لاغری

دستور رژیم لاغری 7 روزه با کاهش 8 کیلو وزن

رژیم لاغری 6 هفته ای برای عروس خانم ها

رژیم اتکینز چیست؟ معروف ترین رژیم لاغری

سریع ترین رژیم غذایی برای کاهش شدید وزن با جزئیات کامل

رژیم شیر و خرما برای لاغری

رژیم غذایی و لاغری بر اساس ماه تولد (قسمت اول)

بهترین رژیم غذایی برای لاغری ران ها

22 روش لاغری تضمینی بدون رژیم گرفتن

به حساب کاربری خود تان خوش امدید

چیزی خاص را وارد کنید:

رمز عبور به ایمیل تان فرستاده خواهد شد

زوم لایف دات کام – پایگاه آموزش روابط زناشویی،خانوادگی

رژیم شیر و خرما برای لاغری

یکی از رژیم های لاغری که جدیدا مردم برای لاغر شدن به آن رو آورده اند رژیم شیر است. به نظرتان میتوان تنها با نوشیدن شیر چربیها را از دست داد؟ شاید چون شما غذای دیگری مصرف نمی کنید پس رژیم شیر بتواند شما را خیلی سریع به وزن دلخواهتان برساند در این بین رژیم شیر و موز به دلیل خاصیت ویتامینه بودن موز و رژیم شیر و بیسکویت ساقه طلایی به خاطر کم کالری بودن آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته باشد اما چقدر از مضرات رژیم شیر اطلاع داریم پس در ادامه با ما همراه شوید

رشد تکنولوژی، رباتی و ماشینی شدن همه ابعاد زندگی اگر خوبیهای زیادی داشته باشد بدی هایی هم دارد از جمله چاقی! اضافه وزن مشکلی است که امروزه اکثر افراد به نوعی با آن درگیر هستند و راههای زیادی را امتحان می کنند تا هرچه سریعتر از شر چربی های اضافه خود را راحت شوند، شاید این تنها چیزی باشد که مردم تمایل به از دست دادنش دارند!!

ممکن است روزهای پایانی سال یا
زمانی که به مهمانی مهمی دعوت می شوید تصمیم به رژیم شیر بگیرید اما قبل از اینکه
با لبنیاتی محلتان قرارداد ببندید این مطلب را بخوانید زیرا ما امروز خوبیها و
بدیهای رژیم شیر را به شما می گوییم امیدواریم بتوانیم در تصمیم گیری کمکتان کنیم.

می توان گفت افراطی ترین نوع رژیم لاغری خوردن یک نوع خوراکی برای یک ماه است که رژیم شیر یکی از آنهاست. یعنی تنها مصرف روزی 8 لیوان شیر یا 2 لیتر برای 4 هفته! بیاید صادقانه صحبت کنیم، خیلی خنده دار است اما تعدادی از مردم به این شیوه وزن کم می کنند.

هنگامی که در دراز مدت تصمیم می گیرید وزنتان را کم کنید هیچ چیز بهتر از رژیم کم کالری و متعادل همراه با ورزش نیست اما اگر به دنبال یک رژیم غذایی سریع و بی دردسر هستید تا خیلی زود چربیهای حاصل از آجیل و شیرینهای تعطیلات رها شوید رژیم شیر سریعترین گزینه روی میزتان است.

رژیم شیر برنامه رژیمی است که عملا
برای چند دهه مورد استفاده قرار گرفته است که شامل  نوشیدن هرروزه هشت لیوان شیر نیم چرب به مدت 4
هفته می شود.

از لحاظ علمی دلایل معتبری وجود ندارد اما یک استدلال می گوید مصرف زیاد شیر باعث افزایش کلسیم در بدن می شود که می تواند شما را در مدت طولانی سیر نگه دارد و همین امر به از بین رفتن چربی ها به خصوص چربی اطراف شکم کمک می کند.بله همین و البته نخوردن غذای جامد!

طبعا هر رژیمی که به شما توصیه کند
مواد غذایی دیگر را از رژیم روزانه خود حذف کنید بدنتان را از مواد مغذی لازم و
ضروری محروم می کند که باعث می شود مقدار قابل توجهی مواد حیاتی از جمله فیبر را
از دست بدهید.

اما از طرفی ادعا می شود رژیم شیر
به نوعی معده شما را بازسازی می کند که با توجه به وجود کلسیم و ویتامین د موجود
در شیر،  بدن دچار کمبود ویتامین نخواهد شد
در حالی که تا 10 کیلو گرم از وزنتان را از دست خواهید داد.

بعضی متخصصان می گویند: قطع مصرف
هرگونه غذا و ویتامین کاملا خطرناک است زیرا بدن شما را از مواد حیاتی از جمله
فیبر محروم می کند. اگر شما غذا را حذف کنید و فقط شیر بنوشید ممکن است وزنتان را
از دست دهید اما زمانی که به روتین روزانه خود و خوردن غذاهای معمولی برگردید ممکن
است وزنتان هم به روزهای قبل از رژیم برگردد.

شما می توانید برای کاهش وزن به
جای استفاده از رژیم های افراطی از انواع دیگر استفاده کنید که توصیه می کند قبل
از هر وعده غذا یک لیوان شیر بنوشید تا بتوانید مقدار کالری دریافتی را کنترل کنید
بدین سبب مقداری از حجم معده شما اشغال شده و از خوردن غذای زیاد جلوگیری می شود.

یکی از افرادی که از رژیم شیر استفاده کرده است می گوید تنها هفته اول این رژیم سخت بوده است و هفته های بعد را به راحتی پشت سر گذاشته در حالی که 10 کیلو گرم لاغر شده است تصمیم گرفته عادات غذایی خود را تغییر دهد و زندگی سالم تری داشته باشد به هر حال رژیم شیر را نمی توان به مدت طولانی استفاده کرد.

رژیم های غذایی این چنینی خیلی سخت
هستند و ممکن است غیر قابل تحمل باشند پس هرگاه تصمیم گرفتید از رژیم شیر استفاده
کنید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

در نهایت هیچ راه سریعی برای کاهش
وزن وجود ندارد و اگر می خواهید به وزن مورد نظرتان برسید و آن را حفظ کنید باید
یک رژیم غذایی سالم و ماندگار داشته باشید.

در قرنهای گذشته از شیر به عنوان
معجزه غذایی نام برده می شده اکنون فواید و خواص شیر را بررسی می کنیم تا ببینیم
چرا شیر برای بدن مفید است و به آن معجزه می گویند.

شیر دارای مواد مغذی ارزشمندی است. شیر منافع زیادی برای سلامت بدن دارد به طور مثال کلسیم به استحکام استخوان ها کمک می کند. اما به دلیل وجود لاکتوز یا قند، بعضی از افراد قادر به هضم آن نیستند.

به همین دلیل افراد از انواع دیگر شیر مانند شیر بادام، شیر نارگیل و شیر سویا استفاده می کنند در این مقاله به بررسی برخی از فواید شیر گاو می پردازیم.

شیر منبعی غنی از کلسیم و مواد
معدنی برای استخوان ها و دندانهای سالم است. شیر گاو مملو از ویتامین د به سلامت
استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

مصرف کلسیم برای رشد استخوان
کودکان مفید است اگر چه تحقیقات نشان داده اند مصرف شیر از شکستگی های شدید
جلوگیری نمی کند.

همچنین راه های دیگری برای داشتن
استخوان های سالم وجود دارد از جمله فعالیت بدنی منظم و تمرینات قدرتی همینطور
دوری از سیگار و داشتن رژیم غذایی سالم یعنی سدیم کم و پتاسیم بالا. اکثر ویتامین
د بدن از بودن در هوای آزاد و آفتاب حاصل می شود پس سعی کنید بیشتر در معرض نور
آفتاب قرار بگیرید البته کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

از دیگر فواید شیر گاو این است که منبع پتاسیم است و می تواند فشار خون را کاهش دهد.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط
دکتر مارک هوستون، افزایش مصرف پتاسیم و کاهش سدیم می تواند خطر ابتلا به بیماری
های قلبی عروقی را کاهش دهد.

پتاسیم در خوراکی هایی از جمله
شیر، پرتقال، گوجه فرنگی، اسفناج، موز، آلو و ماست وجود دارد.

با این وجود نباید در مصرف آن
زیاده روی کرد زیرا ممکن است سبب بیماری های قلبی شود پس قبل از استفاده از مکمل
ها با پزشک خود مشورت کنید همچنین شیر گاو حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است از
مصرف زیاد آن پرهیز کنید.

ویتامین د ممکن است در تنظیم رشد سلولها و پیشگیری از سرطان نقش داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان کولورکتال در مناطقی که از نور خورشید کمترین بهره را می برند وجود دارد. شیر می تواند نقش محافظتی مانند ویتامین د را ایفا کند.

همچنین موسسه ملی سرطان اظهار کرد:
تحقیقات در بیشتر موارد ارتباطی بین مصرف بالای کلسیم و کاهش ابتلا به این سرطان
را اثبات کرده است.

و همینطور برخی مطالعات نشان داده
است افزایش مصرف کلسیم و لاکتوز ممکن است به جلوگیری از سرطان تخمدان کمک کند.

همانطور که بارها گفتیم شیر دارای
ویتامین د است و این ویتامین به تولید سروتونین در بدن کمک می کند، سروتونین هورمون
شادی بخش و ضد افسردگی است. کمبود ویتامین د سبب بی اشتهایی، خواب آلودگی و بی
حالی می گردد.

شیر گاو و سایر غذاهای غنی از
ویتامین د مصرف کنید تا همیشه سرحال باشید.

از آنجا که شیر گاو در حقیقت شیره
جان گاو است و برای رشد گاوهای کوچکتر طراحی شده است دارای پروتین بالا و اسید
آمینه های ضروری است که کمک می کند بدن انسان سریع رشد کند.

برای حفظ و عضله سازی باید از
پروتئین کافی استفاده کرد. پروتئین لبنی هم می تواند باعث رشد و ترمیم عضلات شود.

طبقه گفته متخصصان تجزیه و تحلیل بیش از 20 آزمایش بالینی نشان می دهد افزایش مصرف شیر در طول تمرینات مقاومتی توده عضلانی را در افراد جوان و سالمند افزایش می دهد. در این مطلب از خوبی ها و بدی های رژیم شیر گفتیم همچنین به خواص شیر اشاراتی کردیم . بهتر است شیر را به صورت روزانه در رژیم غذایی خود همراه با دیگر خوراکی ها داشته باشید و اگر هنوز هم تصمیم دارید رژیم شیر را امتحان کنید بهتر است با متخصص مشورت کنید

همان طور که در بالا هم گفته شد رسیدن به با استفاده از شیر تقریبا کاری غیر اصولی است چرا که تمامی نیازهای بدن فقط با شیر تامین نمی شود و بدن در طی این مسیر دچار کمبود املاح و مواد معدنی و ویتامین و سایر مواد مغذی خواهد شد

گرچه که با استفاده از رژیم شیر به نتیجه کاهش وزن دست خواهید یافت اما بدانید که این روش ها غیر اصولی می با شد ولی با این حال چند رژیم لاغری که با استفاده از رژیم شیر می توان از آن استفاده کرد را در ادامه برایتان می آوریم

برای شروع لاغری با استفاده از رژیم شیر و بیسکویت ساقه طلایی لازم است به مقدار لازم از بیسکویت های ساقه طلایی موجود در بازار تهیه کنید در این حالت روزانه می توانید سه تا چهار لیوان شیر به همراه 8 تا ده عدد بیسکویت ساقه طلایی استفاده کنید

رژیم شیر و خرما برای لاغری

دقت کنید که بیسکویت ها را بیشتر زمان احساس نیاز به شیرینی و یا افت فشار مصرف کنید با رعایت این رژیم بسته به میزان اضافه وزن تان رقمی بین 500 گرم تا 3 کیلو گرم در هفته می توانید کاهش وزن داشته باشید که البته اگر قبلا سابقه کاهش وزن با رژیم را در برنامه خود داشتید

این مقدار کاهش چربی های بدن تان به علت وجود سابقه کاهش وزن و مقاومت بدن در دفعات بعدی کمتر خواهد بود پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید

دومین رژیم در این زمینه رژیم شیر و موز است ترکیب شیر و موز از قدیمی ترین و اصلی ترین آبمیوه های موجود در ایران است و به خاطر واردات موز و نگهداری آن در سرد خانه تقریبا در تمام فصول سال می توان به آن دسترسی داشت

از طرفی دیگر نگاه و باور قدیمی نسبت به این ترکیب نوشیدنی باعث شده که احساس کنیم موز میوه ای انرژی زا و قدرت آفرین است جالب است بدانید یک عدد موز متوسط تقریبا در حدود 90 کالری انرژی دارد و منبع غنی از کربو هیدرات ها ، فیبر و پروتئین و ویتامین هایی نظیر اسید فولیک ، نیاسین و ویتامین آ می باشد

در حالت عادی مصرف بیش از یک عدد موز در روز توصیه نمی شود چرا که همین میزان کم انرژی باعث چاقی می شود اما زمانی که تصمیم گرفتید که رژیم شیر و موز را استفاده کنید می توانید طبق دستور العمل زیر آن را بکار ببرید

سه عدد موز متوسط به همراه سه لیوان شیر معمولی برای این نوع رژیم در روز کافی می باشد هر عدد موز را به همراه یک لیوان شیر در یک وعده غذایی مصرف کنید و میتوانید آن را به صورت جدا جدا و یا حتی به صورت وعده اصلی و میان وعده مصرف کنید

توجه داشته باشید که مبنای لاغری شما در این رژیم برپایه ی دریافت حداقل انرژی در روز می باشد که این حالت ممکن است شما را دچار ضعف کند و یا این ضعف در میان مدت تاثیر گذار باشد

سومین رژیم معروف و مطرح برای استفاده از رژیم شیر و خرما است خرما میوه ای سرشار از قندی های طبیعی ، ویتامین ها و املاح معدنی می باشد و یکی از علت های شروع افطار ماه رمضان با خرما جیران سریع قند بدن در هنگام روزه داری می باشد

برای استفاده از رژیم شیر با خرما می توانید روزانه سه لیوان شیر با 10 عدد خرما در هر وعده غذایی استفاده کنید دقت داشته باشید که دراین حالت هم مبنای کاهش وزن شما بر دریافت حداقل کالری می باشد و این مسله می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد

مطلب قبلی

خواص دارچین در درمان بیماری ها و مقدار مصرف مجاز آن – زوم لایف دات کام

مطلب بعدی

چگونه استرس را بهتر بشناسیم و توانایی مدیریت آن را پیدا کنیم – زوم لایف دات کام

گیاه به لیمو: مزایا و خواص شگفت انگیز دارویی آن – زوم لایف دات کام

خواص فوق‌العاده روغن بنفشه که باید بدانید! – زوم لایف دات کام

چگونه با رژیم لاغری پروتئین خوش اندام شویم به همراه برنامه غذایی رژیم پروتئین

علائم سرطان روده چیست ؟ و چه عواملی ریسک ابتلا به آن را افزایش می دهد – زوم…

مشخصات من را برای دفعه بعدی ذخیره کن

گیاه به لیمو: مزایا و خواص شگفت انگیز دارویی آن – زوم…

خواص فوق‌العاده روغن بنفشه که باید بدانید! – زوم لایف…

چگونه با رژیم لاغری پروتئین خوش اندام شویم به همراه برنامه…

به حساب کاربری خود تان خوش امدید

چیزی خاص را وارد کنید:

رمز عبور به ایمیل تان فرستاده خواهد شد

اقتصادنیوز: خرما سرشار از ویتامین، کلسیم و آهن طبیعی است و می تواند کم خونی را درمان کند. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث ارتقای سلامت بدن می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق، خرما در واقع یکی از میوه های بسیار مغذی است که دارای میزان بالایی کالری و انرژی است. این میوه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی می باشد. از جمله مواد موجود در خرما و رطب می توان به آهن ، منگنز ، روی ، پتاسیم و همچنین ویتامین هایی نظیر A، B و E اشاره کرد.

خرما می‌تواند خوراکی ایده‌آلی برای تغذیه مناسب و بهره‌مندی از فواید سالم آن برای حفظ سلامت بدن باشد. از آنجایی که خرما سرشار از مواد غذایی مغذی و سالم مثل اسیدهای چرب و فیبر است می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن و تناسب اندام هم محسوب شود. خوردن خرما کمک می‌کند بدن از سموم پاک‌سازی شود، التهاب آن کاهش یابد و میزان گلوکز خون تنظیم شود. مصرف این میوه شیرین می‌تواند بدون اینکه کالری زیادی مصرف کنید شما را سیر نگه دارد و امکان لاغری را فراهم کند.

خرما سرشار از ویتامین، کلسیم و آهن طبیعی است و می تواند کم خونی را درمان کند. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث ارتقای سلامت بدن می شود.

خرما چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

رژیم شیر و خرما برای لاغری

مصرف خرما باعث درمان یبوست و ملین شدن شکم میشود. خرما سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود و در نهایت به کاهش وزن بدن کمک می کند.

خرما حاوی نیکوتین است که مشکلات گوارشی و روده را درمان می کند. باکتری مفید را افزایش می دهد و باکتری مضر را از بین می برد. با بهبود دادن عملکرد سیستم هاضمه، باعث کاهش وزن می شود.

خرما حاوی مقدار زیادی پروتئین هم هست. پروتئین‌ها به سختی هضم می‌شوند و برای انتقال به روده بزرگ به زمان طولانی‌تری نیاز دارند. همین موضوع باعث می‌شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و کمتر میل به خوردن داشته باشید. علاوه بر این، مصرف پروتئین باعث ترمیم و عضله‌سازی بدن هم خواهد شد.

خرما مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می برد. علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون و ناراحتی های تنفسی مفید است.

مواد متعددی مانند پتاسیم و سولفور در خرما وجود دارد که نه تنها سلامت قلب را حفظ می کند بلکه به روند شکستن چربی در بدن نیز کمک می کند. برای افزایش میزان متابولیک و کاهش وزن، صبح ها خرما مصرف کنید.

خرما به علت اینکه حاوی قند طبیعی است انرژی بدن رو تامین می کند و در عوض کم کالری نیز هست در نهایت می تواند به کاهش وزن بدن کمک کند.

آنتی‌اکسیدان باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد و زیان‌آور اکسیژن کاهش یابد و در نتیجه بدن از سموم پاک‌سازی شود و میزان التهاب و استرس هم کاهش یابد. خرمای تازه هم حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل آنتوسیاسین، فنولیکس و کاروتنوئید است. تمامی این آنتی‌اکسیدان‌ها باعث افزایش متابولیسم و دفع سموم از بدن و هضم بهتر می‌شوند و مجموعه این موارد با هم یعنی کاهش وزن.

در زیر شما را با نمونه ای از رژیم شیر و خرما اشنا می کنیم:

رژیم شیر و خرما

این رژیم غذایی را می توانید به مدت ۱ تا ۲ هفته انجام دهید اگر می خواهید وزن بیشتری کم کنید بهتر است که این رژیم را به مدت ۲ هفته رعایت کنید تا تجربه کاهش وزن ۷ کیلو فقط در ۱۴ روز را تجربه کنید. این رژیم غذایی بدن را به خوبی پاکسازی می کند و اگر شما دارای اضافه وزن بیش از حدی هستید بهتر است که قبل از انجام رژیم اصلی کاهش وزن تان این رژیم غذایی را به مدت ۲ هفته انجام دهید تا بدن تان از سموم مضر پاک شود. هم چنین می توانید در طول رژیم اصلی کاهش وزن خود هر سه ماه یکبار رژیم غذایی شیر و خرما را تکرار کنید. بهتر است به همراه این رژیم غذایی در طول روز ورزش کنید تا با کمک ورزش از افتادگی عضلاتتان جلوگیری نمایید.

دستور غذایی رژیم شیر و خرما

صبحانه: یک لیوان شیر کم چرب + میوه فصل (به دلخواه) یک عدد + یک عدد خرما

نهار: دو عدد خرما + دو لیوان شیر کم چرب + ۱/۲ موز

عصرانه: یک عدد خرما + یک لیوان شیر کم چرب + میوه فصل (به دلخواه) یک عدد

شام: ۱/۲ سینه مرغ (آب پز یا کبابی) + یک کاسه سالاد فاقد چربی (که می توانید آن را بدون سس و با کاهو و هویج و خیار و گوجه و کلم و هر نوع سبزیجات دلخواهی تهیه کنید) + یک عدد سیب زمینی کوچک (آب پز و یا کبابی)

نکته: توجه داشته باشید که وعده غذایی شام خود را باید به صورت کامل انجام دهید زیرا بدن در هنگام خواب به انرژی بیشتری برای تنظیم و متابولیسم نیاز دارد و برای اینکه دچار اختلالات عصبی و بیماری نشوید بهتر است که دستور غذایی شما در شب کاملاً متفاوت با روز باشد.

آدرس : تهران – هفت تیر – خیابان قائم مقام فراهانی – ضلع شمالی میدان شعاع – پلاک 108


تلفن : 42710210

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری اقتصادنیوز می‌باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

یکی از بهترین رژیم ها برای کاهش وزن سریع در چند هفته رژیم شیر و خرما است. این رژیم برای افرادی که می خواهند وزن خود را برای چند هفته برای رفتن به مهمانی و مراسم کاهش دهند بسیار مفید و موثر است. در این مقاله با معجزه لاغری این رژیم مفید آشنا خواهید شد.

یکی از رژیم های کوتاه مدت برای لاغری فوری رژیم شیر و خرما است. رژیم شیر خرما برای یک و دو نهایتا چهار هفته می باشد که در این مدت می توان میزان ۷ تا ۹ کیلو کاهش وزن داشت. از این رژیم مفید به دلیل وجود خواص شیر می توان برای پاک سازی بدن قبل از رژیم اصلی استفاده کرد. این رژیم برای افرادی که می خواهند در عرض چند هفته وزن خود را برای شرکت در مهمانی یا مراسم کم کنند بسیار مفید و موثر است.

انواع رژیم شیر علاوه بر کاهش وزن، موجب پاک سازی بدن از سموم نیزمی شوند و به همین دلیل مسکن اعصاب می باشد و فشار روانی در فرد رژیم گیرنده را بسیار کاهش می دهد. این نکته را توجه داشته باشید که این رژیم را بیش از ۲ هفته ادامه ندهید، اگر می خواهید دوباره از مزیت های این رژیم استفاده کنید می توانید بعد از گذشت سه ماه این رژیم را تکرار نمایید.

رژیم شیر و خرما برای لاغری

رژیم های شیر به دلیل دارا بودن کلسیم فراوان موجب سلامت عضلانی و اسکلتی به ویژه در خانم ها می شود. اگر شما اضافه وزن بالایی دارید می توانید برای دو هفته قبل از شروع رژیم اصلی از رژیم لاغری شیر و خرما استفاده نمایید تا بدن شما را از سموم مضر پاک نماید. همچنین می توانید در کنار رژیم اصلی هر سه ماه یک بار این رژیم را استفاده نمایید. همراه با این رژیم در طول روز می توانید ورزش کنید تا با کمک ورزش از افتادگی عضلات جلوگیری شود. رژیم شیر و خرما مانند رژیم شیر و موز نوشیدن آب را در طول روز فراموش نکنید. هر لیوان شیر میزان ۱۱۰ کالری و هر عدد خرما میزان ۲۵ کالری انرژی دارد. برای رژیم کاهش وزن شیر و خرما دو دستور وجود دارد.

صبحانه: ۱ لیوان شیر کم چرب + ۱ عدد خرما + ۱ عدد میوه
نهار: ۲ لیوان شیر کم چرب + ۲ عدد خرما + نصف یک عدد موز
عصرانه: ۱ لیوان شیر کم چرب + ۱ عدد خرما + ۱ عدد میوه
شام: نصف سینه مرغ کباب شده یا آب پز شده + یک عدد سیب زمینی کوچک آب پز یا کباب شده + یک کاسه سالاد بدون چربی (شامل گوجه، هویج، کرفس، خیار، کاهو و…)
در روز هم می توان درصورت داشتن انرژی کافی، ورزش های سبک انجام داد.
به جای مرغ می توان از همان مقدار گوشت کبابی بدون چربی یا ۲ عدد تخم مرغ یا ۱ ماهی کوچک کباب شده استفاده کرد. در سالاد می توانید ۱ قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید.

هفته اول – انتظار ۳ تا ۴ کیلو کاهش وزن در این هفته:
صبحانه: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
نهار: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
شام: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
میان وعده صبح و عصر: سالاد کاهو (سس قرمز، ماست، سرکه، نمک) یا هویج یا کاهو یا خیار
به جای شیر می توانید ماست استفاده کنید.

هفته دوم – روز اول و دوم (ادامه رژیم شیر خرما):
صبحانه: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
نهار: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
شام: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
میان وعده صبح و عصر: سالاد کاهو (ماست، سرکه، سس قرمز، نمک) یا کاهو یا خیار یا هویج
به جای شیر می توانید ماست استفاده کنید.

هفته دوم – روز سوم (رژیم متعادل):
صبحانه: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
نهار: ۵ قاشق غذاخوری برنج + مقداری از هر نوع غذا که تمایل داشتید مانند چند تکه مرغ آب پز (به جز غذاهای سرخ کردنی و چرب)
شام: ۵ قاشق غذاخوری برنج + مقداری از هر نوع غذا که تمایل داشتید مانند چند تکه مرغ آب پز (به جز غذاهای سرخ کردنی و چرب)
میان وعده: ندارد.

هفته دوم – روز چهارم و پنجم (بازگشت به رژیم شیر خرما):
صبحانه: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
نهار: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
شام: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
میان وعده صبح و عصر: سالاد کاهو (ماست، سرکه، سس قرمز، نمک) یا کاهو یا خیار یا هویج
به جای شیر می توانید ماست استفاده کنید.

هفته دوم – روز ششم (رژیم متعادل):
صبحانه: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
نهار: ۵ قاشق غذاخوری برنج + مقداری از هر نوع غذا که تمایل داشتید مانند چند تکه مرغ آب پز (به جز غذاهای سرخ کردنی و چرب)
شام: ۵ قاشق غذاخوری برنج + مقداری از هر نوع غذا که تمایل داشتید مانند چند تکه مرغ آب پز (به جز غذاهای سرخ کردنی و چرب)
میان وعده: ندارد.

هفته دوم – روز هفتم (بازگشت به رژیم شیر خرما):
صبحانه: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
نهار: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
شام: ۱ لیوان شیر + ۹ عدد خرما
میان وعده صبح و عصر: سالاد کاهو (ماست، سرکه، سس قرمز، نمک) یا کاهو یا خیار یا هویج
به جای شیر می توانید ماست استفاده کنید.

هفته سوم:
یک روز رژیم شیر و خرما و یک روز رژیم متعادل (یعنی یک روز در میان)
روزهای شیر و خرما میان وعده دارد.
روزهای رژیم متعادل میان وعده ندارد.

همانطور که در این مقاله گفته شد یکی از بهترین رژیم ها برای کاهش ورن در چند هفته رژیم شیر و خرما می باشد. این رژیم علاوه بر کاهش وزن موجب سم زدایی بدن نیز می شود. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات در زمینه رژیم های دیگر لاغری به بخش رژیم لاغری مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



موهاتو ابریشمی کن !



روغن خراطین و خواص شگفت انگیز آن !



خرید انواع لوازم تحریر با کیفیت و خوش قیمت



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟


مدل ساعت های لوکس زنانه و مردانه با استایل های جذاب


انواع تاچ و ال سی دی اورجینال برای گوشی های مختلف

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال رژیم های لاغری زود بازده اید!

پس این مقاله رو از دست ندید و با ما همراه باشید تا راز این رژیم غذایی را برایتان فاش کنیم.

یکی از رژیم های کوتاه مدت برای لاغری فوری، رژیم شیر و خرما است.

رژیم لاغری با شیر و خرما برای یک، دو یا نهایتاً چهار هفته می باشد

و در این مدت می توان حدود ۷ کیلو کاهش وزن داشت.

از این رژیم ( رژیم لاغری با شیر و خرما) می توان برای پاکسازی بدن قبل از رژیم اصلی استفاده کرد.

رژیم شیر نوعی رژیم پاک کننده بدن از سموم است

و به همین دلیل مسکن اعصاب بوده و فشار روانی ای بر فرد رِژیم گیرنده وارد نمی شود.

این رژیم بدلیل دارا بودن کلسیم فراوان سلامت اسکلتی و عضلانی بخصوص در خانم ها را در بر دارد.

همچنین این رژیم مناسب افرادی است که می خواهند

در عرض چند هفته وزن خود را برای شرکت در مراسم و مهمانی کم کنند.

این رژیم را می توان هر سه ماه یکبار تکرار کرد.

رژیم شیر و خرما برای لاغری

هر عدد خرما حدود ۲۵ کالری و هر لیوان شیر ۱۱۰ کالری انرژی دارد.

صبحانه:

یک لیوان شیر کم چرب + یک عدد خرما + یک عدد میوه

نهار:

دو لیوان شیر کم چرب + دو عدد خرما + نصف موز

عصرانه:

یک لیوان شیر کم چرب + یک عدد خرما + یک عدد میوه

شام:

نصف سینه مرغ کباب شده یا آب پز شده + یک عدد سیب زمینی کوچک آب پز یا کباب شده + یک کاسه سالاد بدون چربی (شامل کاهو، هویج، کرفس، خیار، گوجه و…)

در روز هم می توان درصورت داشتن انرژی کافی، ورزش های سبک انجام داد.

به جای مرغ می توان از همان مقدار گوشت کبابی بدون چربی یا ۲ عدد تخم مرغ یا ۱ ماهی کوچک کباب شده استفاده کرد.

در سالاد می توانید ۱ قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید.


ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

فرم تماس با ما
info[at]wikimixed[dot]ir

طراحی و پشتیبانی گروه ویکی میکسد

رژیم شیر و خرما برای لاغری
رژیم شیر و خرما برای لاغری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *