روغن کرچک و موی زائد

دوره مقدماتی php
روغن کرچک و موی زائد
روغن کرچک و موی زائد

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه های گیاه کرچک تهیه می‌شود. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است، و در صنایع مختلف، مانند تولید نگهدارنده و مصارف پزشکی از جمله تولید داروهای مراقبت از مو و پوست به کار می‌رود. با مطالعه این مطلب از مجله دلتا اطلاعات بیش تری در مورد روغن کرچک برای مو به دست آورید.

در سال های اخیر، مشاوران زیبایی، بیش از پیش استفاده از روغن کرچک برای مو را به عنوان یک محصول طبیعی پیشنهاد می‌کنند. دارویی قدیمی که در طب سنتی به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی شناخته می‌شود. روغن کرچک پوست سر را مرطوب ، شوره را از بین می‌برد و مو را صاف و براق می‌کند.

روغن کرچک یک مرهم است برای کاهش التهاب پوست که بعد از رفع موهای زائد پیش می‌آید. روغن کرچک پوست را تقویت و آلودگی های سطح آن را پاک می‌کند. این روغن سبب کاهش سرعت رشد موهای زائد می‌شود. روغن کرچک را مستقیم روی پوست بمالید. چند دقیقه صبر و سپس با یک دستمال مرطوب به آرامی آن را از روی پوست پاک کنید. از این روغن می‌توانید برای درمان و تقویت کل سطح پوست بهره ببرید.

چند قطره روغن را روی کف سر بریزید و سپس به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه، این کار را روی قسمت های دیگر سر تکرار کنید. می‌توانید برای تامین رطوبت و محافظت از ساقه مو در برابر شکنندگی و حفظ دوام آن چند قطره دیگر را کف دست بریزید و ساقه مو را ماساژ دهید.

اجازه دهید برای مدت دو ساعت روی مو بماند، سپس آن را بشویید. روغن کرچک ایجاد لک می‌کند. بنابراین اگر موی بلندی دارید، برای جلوگیری از چرب و تیره شدن لباس ها یا چکیدن روغن، می‌توانید با کلاه مخصوصِ رنگ مو سر خود را بپوشانید. در نظر داشته باشید که پس از استفاده از روغن کرچک رنگ مو تیره تر به نظر خواهد رسید.روغن کرچک و موی زائد

از آنجا که روغن کرچک بسیار سنگین است، شستن آن از روی مو بسیار سخت خواهد بود. بنابراین در بیش تر دستور العمل های موجود برای استفاده از روغن کرچک، تاکید می‌شود که آن را با آب رقیق کنید. چنانچه از سرم های مو استفاده می‌کنید، یکی دیگر از روش های رقیق کردن آن، ترکیب با سرم مو است.

دوره مقدماتی php

روغن کرچک دارای ریسینلیدیک اسید است که نوعی اسید چرب برای مقابله با التهاب به حساب می‌آید. برای حفظ سلامت فولیکول های مو، از این روغن کمک گرفته می‌شود. فولیکول مو، ساختاری از سطح پوست است که در چند سطح مختلف، باعث تولید و نگهداری مو می‌شود. حفظ سلامت این بخش، علاوه بر اینکه جلوی ریزش مو را می‌گیرد، رشد مو را تضمین می‌کند.. بنابراین استفاده از روغن کرچک هفته ای یک بار، باعث افزایش سرعت رشد مو تا پنج برابر بیش تر از میزان معمول می‌شود. بهتر است بیش از این تعداد از روغن کرچک استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ژولیده شدن مو شود.

آزمایشی در مورد میزان رشد مو پس از استفاده از این روغن، انجام نشده است. اما نتایج تجربی و مطالعاتی که در یک مجله زیبایی در سال ۲۰۰۳ میلادی منتشر شده است، نشان می‌دهد روغن کرچک باعث افزایش درخشندگی ظاهر مو می‌شود. بنابراین نمی‌توان ادعا کرد روغن کرچک سبب ریزش مو خواهد شد.

در بیش تر مواقع عوارض جانبی استفاده از روغن کرچک زمانی بروز می‌کند که به صورت خوراکی مصرف شود. روغن کرچک پوست را کمی تحریک می‌کند، به همین دلیل در مواردی خاص و نادر، ممکن است افراد در برابر آن واکنش های آلرژیک از خود نشان دهند. ممکن است در محل استعمال، التهاب و خارش ایجاد کند. برای جلوگیری از آن، بهتر است پیش از استفاده از روغن کرچک، آن را روی بخش کوچکی از پوست آزمایش و چند ساعت صبر کنید. اگر دچار التهاب و خارش نشدید روغن کرچک را روی سطح پوست به کار ببرید. در صورت بروز حساسیت، بخش ملتهب را با آب و صابون شستشو دهید.

آیا تا به حال از روغن کرچک برای تقویت ریشه های موی خود استفاده کرده اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۱۴ دی، ۱۳۹۸ در ۴:۰۳ ب٫ظ

پاسخ

۲ دی، ۱۳۹۸ در ۳:۵۶ ب٫ظ

بسیار عالی اگر باعت رشد مو و جلوگیری از ریزش ان شود

پاسخ

۲ دی، ۱۳۹۸ در ۴:۰۶ ب٫ظ

سلام. ممنون از همراهی شما. بله همینطوره، از ریزش جلوگیری می‌کنه.

پاسخ

۲ دی، ۱۳۹۸ در ۴:۴۳ ق٫ظ

پاسخ

۱ دی، ۱۳۹۸ در ۴:۱۶ ب٫ظ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

روغن کرچک و موی زائد

ایمیل

وب‌سایت

راهنمای استایل برای افراد کچل اگر در حال خواندن این مطلب هستید شما یا جز افراد کچل هستید و…

در حالت سلامت همه حرکات مفصلی به نظر خیلی نرم، روان و آسان اند و شخص واقعا از نحوه این حرکات خبر ندارد، اما زمانی که این مفصل دچار مشکل و ناراحتی گردد، هرگونه حرکت، راه رفتن، نشستن و برخاستن فرد با سختی و درد انجام می گیرد و فرد برای انجام بسیاری از امور روزمره خود دچار ناتوانی می‌گردد

درمان موی زائد با روغن مورچه ممکن نیست
در منابع طب سنتی مانند تحفه حکیم مومن تبریزی و مخزن الادویه خراسانی که قدمت 200 ساله دارند درباره روغن مورچه و خواص متنوع آن برای درمان بیماری ها مطالبی ذکر شده است. در بخشی از این منابع به دو نوع روغن مورچه و خواص درمانی کم نظیر آن اشاره شده که یکی از آنها از روغن گیری مورچه در روغن گیاه زنبق و خیری و دیگری از روغن گیری مورچه در روغن زیتون به دست می آید.

اما در این منابع درباره کاربرد این نوع از روغن مورچه برای از بین بردن موهای زائد اشاره ای نشده که آیا استفاده از این روغن که این روزها علاوه بر عطاری ها به شکل صنعتی و در بسته بندی های شکیل در فروشگاه های داخلی و خارجی به منظور از بین برنده موهای زائد به مردم ارائه می شود، چقدر می تواند در این زمینه موثر باشد.

نسخه سنتی برای موهای زائد
در برخی از متون سنتی به این موضوع اشاره شده که طِلا کردن مورچه های کشته شده روی پوست می تواند به از بین رفتن موهای زائد در بدن کمک کند. به این ترتیب در زمان های قدیم برای از بین بردن موهای زائد، مورچه ها را می کشتند و می سابیدند و آنها را روی پوست می مالیدند و مانع رشد موهای زائد در بدن می شدند.

این شیوه در شرایطی که فرد پیش از این برای از بین بردن موهای زائد خود از شیوه های دیگر استفاده نکرده باشد، در متون طبی توصیه شده است. در این صورت فرد می تواند به از بین رفتن موهای زائد امیدوار باشد اما افرادی که پیش از این روش های دیگر را تجربه کرده اند با تکرارکردن این شیوه و طِلا کردن مورچه های سابیده شده روی پوست می توانند برای از بین بردن موهای زائد اقدام کنند.

معجزه مورچه ها برای بهبود شنوایی
یکی دیگر از خواص درمانی روغن مورچه که از جوشاندن مورچه در روغن زیتون به دست می آید، درمان و بهبود وز وز گوش و افزایش شنوایی برای افرادی است که با کاهش قدرت شنوایی مواجه شده اند. درمانگران طب سنتی برای درمان این عارضه به بیماران شان توصیه می کردند که مقدار مشخصی از این روغن را درون گوش بچکانند و برای درمان اقدام کنند.روغن کرچک و موی زائد

نکته:
البته این نسخه از جمله نسخه های طبیعی و سنتی است که نیاز به کار علمی و پژوهشی بیشتری دارد و باید بررسی شود که چقدر میزان اثرگذاری این روغن زیاد است. علاوه براین باید به مخاطبان هشدار دهم که هرگز نباید از داروهای سنتی به صرف اینکه منشا طبیعی و گیاهی دارند به صورت خودسرانه مصرف کنند.

این کار نیاز به معاینه و بررسی دقیق وضعیت بیمار دارد. به عنوان مثال اگر فردی خودسرانه این روغن را در گوشش بریزد چون احتمال وجود زخم یا پارگی کوچک و نامحسوس در گوشش وجود دارد، ممکن است موجب بروز عفونت و آلودگی در گوش و با اختلال های شنوایی در این ناحیه رو به رو شود، بنابراین توصیه ما به مخاطبان این است که هرگز بدون تجویز و مشورت با متخصص طب سنتی سراغ داروهای طبیعی و گیاهی نروند و آنها را بی رویه مصرف نکنند.

تهیه روغن مورچه در اشکال صنعتی محال است
امروز محصولات شیمیایی مختلفی وجود دارد که از آنها برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. در برخی از این محصولات آهک و زرنیخ وجود دارد که استفاده از آنها برای تهیه محصولات موبر بسیار به صرفه است چون راحت تهیه شده و به وفور یافت می شود، اما به نظر می رسد که تهیه روغن مورچه و محصولاتی که از روغن مورچه تهیه می شود چندان منطقی به نظر نمی آید.

ممکن است محصولاتی داخلی یا خارجی در بعضی عطاری ها یا فروشگاه ها عرضه شود اما باید دید که چقدر مورچه باید استفاده کرد تا روغن مورچه برای تولید محصولات صنعتی به دست آید. پیدا کردن مورچه و پرورش دادن آن نیز با این وسعت به نظر منطقی نمی آید.

با وجود این ممکن است در بعضی عطاری ها روغن مورچه که به صورت سنتی تهیه شده باشد، یافت شود و افرادی باشند که در این زمینه قابل اعتماد و امین باشند اما نکته اساسی این است که استفاده از این روغن ها نمی تواند به کاهش موهای زائد بدن کمک کند چرا که در متون کهن طب سنتی نیز اشاره ای به کاربرد روغن مورچه برای از بین رفتن موهای زائد نشده و صرفا از طلا کردن مورچه یاد شده است.

طب مدرن درباره روغن مورچه چه می گوید
برخی متخصصان طب مدرن بر این باورند که استفاده موضعی از روغن مورچه می تواند رشد موهای زائد را به تعویق اندازد اما نمی تواند باعث از بین رفتن دائمی موهای زائد شود زیرا این روغن تنها می تواند ساقه مو را از بین ببرد و ریشه مو همچنان سالم باقی می ماند. این گروه بر این باورند که اسید فرمیک علاوه بر این می تواند تاثیری روی تغذیه پیاز مو بگذارد و موجب کندی روند رویش موها شود.

با وجود این گروهی دیگر از متخصصان پوست و مو وجود دارند که معتقدند استفاده از این روغن هیچ تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد و کاری بی فایده است. این در حالی است که درمانگران طب سنتی دیدگاه متفاوتی دارند. آنها بر این باورند که استفاده از روغن مورچه برای کاهش موهای زائد باور غلطی است که میان مردم رایج شده و این خود مورچه و طلا ِ کردن و ماسک کردن آن روی پوست است که قابلیت از بین بردن موهای زائد را دارد نه روغن تهیه شده از آن.

آیا تاثیر روغن مورچه خارجی بیشتر است
در میان مردم باوری وجود دارد که استفاده از روغن مورچه خارجی تاثیر زیادی در کاهش میزان رویش موهای زائد دارد. با جست وجویی ساده در یکی از موتورهای جست و جو می بینید که روغن مورچه در میان زنان اروپایی و آمریکایی شناخته شده است و آنها برای از بین بردن موهای زائد از آن استفاده می کنند.

مصرف کنندگان روغن مورچه خارجی در نظرسنجی های مختلف از تاثیر ماندگار روغن مورچه صحبت می کنند و در این باره می گویند: بعد از چهار تا پنج بار استفاده از روغن مورچه به مرور شاهد کاهش میزان رویش موهای زائد بودیم و نتیجه خوبی به دست آوردیم. بر اساس آنچه روی کاتالوگ این محصول نوشته شده روغن مورچه خارجی از تخم مورچه استخراج می شود.

شیوه استخراج این روغن اینگونه است که تخم مورچه را پس از خشک کردن، آسیاب می کنند و روغن آن را که مایعی قهوه ای و قرمز رنگ است طی فرآیندی که در دمای 50 درجه سانتیگراد اتفاق می افتد، استخراج می کنند.
روغن به دست آمده با اسانس های معطر خوشبو می شود و مورد استفاده مردم قرار می گیرد. حال باید بررسی کرد و دید تولیدکنندگان این محصول چگونه حجم بالایی از تخم مورچه را برای تولید و استخراج حجم انبوه روغن تهیه می کنند!

آیا استفاده روغن مورچه برای نوزادان مجاز است
برخی مردم که صاحب نوزاد دختر پرمو می شوند دل نگران می شوند که دخترشان در آینده مشکلات زیادی داشته باشد. این گروه بر اساس همین باور قدیمی و نادرست که روغن مورچه موهای زائد را کم می کند، این روغن ها را تهیه می کنند و به بدن کودک می زنند.

در حالی که ممکن است آنچه به نام روغن مورچه به آنها ارائه می شود، واقعا روغن مورچه نباشد و ترکیبات دیگری داشته باشد که پوست نوزاد را دچار مشکل کند و عوارضی برای او به همراه داشته باشد.حتی اگر این روغن، روغن مورچه باشد به دلیل آنکه ممکن است مقدار قابل ملاحظه ای اسید فرمیک در آن وجود داشته باشد می تواند موجب سوختن پوست یا ازبین رفتن ریشه موهای نوزاد که به صورت کرک در آمده، شود و حتی پوست نوزاد را تیره و سیاه رنگ کند.

برچسبها: روغن های گیاهی

روش های زیادی مانند استفاده از کرم های موبر ، اپیلاسیون و لیزر کردن برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سریع و راحت از شر موهای زائد راحت شوید . اما همه خانم ها نمی توانند از این روش ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند و تمایل دارند از روش های سنتی و طبیعی برای رفع موهای زائد استفاده کنند .

استفاده از روغن مورچه نیز یکی از همین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است .این روغن در عطاری ها به راحتی یافت می شود. برخی از افراد عقیده دارند اگر روغن مورچه را روزی سه مرتبه به مدت 5 تا 6 روز بر پوست عاری از مو ماساژ دهید موهای آن از ریشه در آمده و رشد موهای زائد برای همیشگی متوقف می شود.

اما آیا این گفته صحت دارد و می توان بر آن اطمینان نمود .در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک قصد داریم به این سوال شما که آیا با استفاده از روغن مورچه می توان موهای زائد را از بین برد، پاسخ داده و راهنمای کاملی درباره استفاده از این محصول دراختیار شما قرار دهیم.

در منابع طب سنتی مانند تحفه حکیم مومن تبریزی و مخزن الادویه خراسانی درباره خواص روغن مورچه مطالبی وجود دارد اما درباره کاربرد روغن مورچه برای از بین بردن موهای زائد مطلبی ذکر نشده است . در بخشی از این کتاب به دو نوع روغن مورچه اشاره شده که یکی از آنها از روغن گیری مورچه در روغن گیاه زنبق و خیری و دیگری از روغن گیری مورچه در روغن زیتون به دست می آید.روغن کرچک و موی زائد

طِلا کردن مورچه های کشته شده به روی پوست موجب از بین رفتن موهای زائد در بدن می شود. در زمان های قدیم مورچه ها را می کشتند و می سابیدند و برای از بین بردن موهای زائد، روی پوست مالش می دادند تا مانع رشد موهای زائد در بدن گردد.

این روش در زمانی که فرد از هیچ روشی برای زدودن موهای زائد استفاده نکرده باشد، کار آمد است. با تکرارکردن این شیوه و طِلا کردن مورچه های سابیده شده به روی پوست موهای زائد را می توان برای همیشه از بین برد.

برای از بین بردن موهای زائد محصولات شیمیایی مختلفی وجود دارد که حاوی آهک و زرنیخ هستند و تهیه آنها بسیار به صرفه تر از تهیه روغن مورچه و محصولات تهیه شده از روغن مورچه است. باید دید که چقدر مورچه باید استفاده کرد تا روغن مورچه به دست آید.

پیدا کردن و پرورش مورچه به وسعت زیاد منطقی نیست . در بعضی عطاری ها روغن مورچه به صورت سنتی تهیه شده و یافت می شود اما استفاده از این روغن ها نمی تواند سبب کاهش موهای زائد بدن شود زیرا روغن مورچه برای از بین رفتن موهای زائد کاربرد ندارد و باید برای اینکار از روش طلا کردن مورچه استفاده کرد.

متخصصان طب مدرن معتقدند استفاده از روغن مورچه تنها می تواند ساقه مو را از بین ببرد و رشد موهای زائد را به تعویق اندازد اما نمی تواند موهای زائد را به صورت دائمی از بین برد و ریشه مو همچنان سالم باقی می ماند.

اسید فرمیک موجود در روغن مورچه روی تغذیه پیاز مو اثر می گذارد و روند رویش موها را کند می کند. اما برخی از متخصصان پوست و مو معتقدند استفاده از این روغن تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد. درمانگران طب سنتی بر این باورند که استفاده از روغن مورچه تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد بلکه خود مورچه و طلا ِ کردن و ماسک کردن آن روی پوست سبب از بین رفتن موهای زائد خواهد شد.

جوشاندن مورچه در روغن زیتون و استفاده از این روغن سبب درمان و بهبود وز وز گوش و افزایش شنوایی افرادی که دچار کاهش قدرت شنوایی هستند ، خواهد شد. برای درمان این عارضه بیماران باید مقدار مشخصی از این روغن را درون گوش بچکانند. این روش باید مورد بررسی علمی قرار گیرد تا بدانید که چقدر میزان اثرگذاری این روغن زیاد است.

از داروهای سنتی به صرف اینکه طبیعی و گیاهی هستند نباید خودسرانه استفاده کرد. استفاده خودسرانه از روغن مورچه در گوش در صورتی که احتمال وجود زخم یا پارگی کوچک و نامحسوس در گوش وجود داشته باشد، ممکن است سبب بروز عفونت و آلودگی و یا اختلال های شنوایی در گوش شود پس هرگز بدون تجویز و مشورت با متخصص طب سنتی سراغ داروهای طبیعی و گیاهی نروید.

روغن مورچه خارجی را از تخم مورچه استخراج می کنند به این روش که تخم مورچه را پس از خشک کردن، آسیاب می کنند و روغن آن را که مایعی قهوه ای و قرمز رنگ است طی فرآیندی که در دمای 50 درجه سانتیگراد اتفاق می افتد استخراج می کنند.

مردم بر این باورند که استفاده از این نوع روغن در کاهش میزان رویش موهای زائد تاثیر فراوانی دارد و از آنها برای از بین بردن موهای زائد می توان استفاده کرد به طوری که بعد از 4 تا 5 بار استفاده از روغن مورچه به مرور شاهد کاهش میزان رویش موهای زائد خواهیم بود. این روغن به دست آمده با اسانس های معطر خوشبو می شود و مورد استفاده مردم قرار می گیرد اما به نظر شما می توان حجم بالایی از تخم مورچه را برای تولید و استخراج حجم انبوه روغن تهیه کرد!

برخی از افراد وقتی صاحب کودک پر مو می شوند ، روغن مورچه تهیه می کنند و بدن کودک را با آن ماساژ می دهند ، اگر این روغن ، واقعا روغن مورچه نباشد و ترکیبات دیگری داشته باشد که عوارضی در پوست نوزادایجاد می کند . حتی اگر این روغن، روغن مورچه باشد به علت دارا بودن اسید فرمیک در آن موجب سوختن پوست ، از بین رفتن ریشه موهای نوزاد و یا تیره شدن پوست می شود.

 

فهرست مطالب روغن کرچک برای مو روغن کرچک از زمان های دور برای معالجه ریزش و نازک شدن موها استفاده شده است. روغن کرچک استفاده های دیگری نیز دارد از…

سبد خرید


 


این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

از بین برن موهای زائد صورت یکی از دغدغه های همیشگی خانم ها است. اما نگران نباشید، به سادگی می توانید با ماسک های طلیعی موهای زائد صورت تان را از بین ببرید.

زنانی که موی اضافی در صورتشان دارند، در ارتباطات اجتماعی و فعالیت‌های بیرون از خانه احساس ناخوشایندی می‌کنند. برای همین راه هایی که برای رها شدن از موهای صورت وجود دارد، کمک می‌کند خانم ها اعتماد به نفس خود را به دست بیاورند.

بیشتر بدانید : آموزش بند انداختن صورت مخصوص افراد مبتدی

زردچوبه نه تنها پوست را کاملا پاک سازی می کند بلکه ترکیب آن با شیر می‌تواند رشد موهای ناخواسته را متوقف کند. یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و شیر را ترکیب کنید تا خمیر مانند شود. با این خمیر به آرامی بالای لبتان را با انگشت بمالید و بگذارید خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشویید. چند روز پشت سرهم این کار را تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.روغن کرچک و موی زائد

یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با سفیده تخم مرغ خوب مخلوط کنید و آن را بالای لبتان بمالید. اجازه دهید تقریبا یک ساعت بماند ، سپس مثل یک ماسک صورت آن را جدا کنید. صورتتان را با آب گرم بشویید. این کار را دست کم هفته‌ای چهار بار انجام دهید تا موهای زاید کاملا برطرف شود.

یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و آن را همراه با مقداری عدس در آب جوش بریزید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آب آن را جدا کنید. سیب زمینی و عدس را کاملا مخلوط کنید تا خمیر درست شود و آن را پشت لبتان بگذارید. اجازه دهید خشک شود و سپس مانند اسکراب آن را خوب روی پوست بمالید.

دو قاشق چای خوری ماست را با دو قاشق چای خوری آرد نخود و دو قاشق چای خوری زردچوبه در کاسه‌ای ترکیب کنید و آن را روی پوست بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند تا خشک شود. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

یک چهارم قاشق چای خوری ماست را با یک دوم قاشق چای خوری آرد برنج ترکیب کنید تا خمیر مانند شود و آن را به پشت لبتان بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید و با آب تمیز آبکشی کنید. این راهکار را دست کم دو بار در هفته انجام دهید.

چند قاشق چای خوری شکر را در یک قابلمه بریزید و یک دقیقه حرارت دهید. کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و حرارت دهید تا مایه غلیظی درست شود. وقتی سرد شد آن را به پشت لبتان بزنید. با یک تکه پارچه روی آن را بپوشانید و با حرکات دورانی چند دقیقه ماساژ دهید و فورا در جهت عکس رویش موها آن را بکشید.

آب لیمو و زردچوبه را با هم ترکیب کنید و آن را 10 تا 15 دقیقه روی صورت بگذارید و با آب بشویید. سپس آب خیار را هم 5 تا 10 دقیقه روی صورت بگذارید. این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

10 میلی گرم آب لیمو، 30 گرم نشاسته ذرت و 150 میلی گرم آب تمیز را با هم ترکیب کنید و آن را روی صورت بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس با دست آن را روی پوست بمالید و با آب بشویید.

شنبلیله هم گیاهی است که به خوبی می‌تواند موهای ناخواسته را از روی پوستتان بردارد. تخم شنبلیله را شب خیس کنید و روز بعد بخورید یا این که دو قاشق چای خوری تخم شنبلیله را پودر و با آب ترکیب و خمیر درست کنید و آن را به پوستتان بزنید و صبر کنید تا خشک شود. با یک تکه پارچه خشک و نرم به آرامی صورت را تمیز کنید و بشویید.

هفته ای دو تا سه بار این مواد را مخلوط وبه صورت ماسک از آن استفاده کنید. 

در طب سنتی از باقلا هم به عنوان کاهش دهنده رویش موهای زاید نام برده شده است .به این ترتیب که تازه آن را خوب له کنید وروی قسمتی که موهای زاید آن را برطرف کرده اید، قرار دهید. به نظر می رسد برای تاثیر بیشتر ماسک باید ابتدا موهای زاید را برطرف کرد، این شیوه را می توانید برای روش های ذکر شده هم انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن مو های زائد صورت با ترکیب خانگی شماره 7!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن موهای زائد پشت لب با 4 روش طبیعی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن موهای زائد صورت و بدن با یک روش خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تیغ یا کرم موبر؟ کدام برای از بین بردن موهای زائد بهتر است؟

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغSeemorgh.com/lifestyleمنبع : khorasannews.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

روغن کرچک و موی زائد
روغن کرچک و موی زائد
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *