روغن كرچك براي موخوره

دوره مقدماتی php
روغن كرچك براي موخوره
روغن كرچك براي موخوره

مطالب پر بازدید


احتمالا شما هم مانند اکثر افراد زمانی که به روغن کرچک فکر می کنید، تنها آن را به عنوان یک ملین به خاطر می آورید. این در حالی است که روغن کرچک یکی از گیاهان دارویی با خواص درمانی متعدد است.

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

پشتیبانی و مشاور رایگان

کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

دوره مقدماتی php

به شما پیشنهاد میکنیم حتما این محصول را در خانه داشته باشید و از خواص آن بهره مند گردید. شما می توانید با استفاده از این ماده گیاهی موهایی درخشان و پرپشت داشته باشید.
روغن كرچك براي موخوره

روغن کرچک می تواند موهای نازک شده شما را درمان کند و با تغذیه کردن موهایتان باعث قوی شدن رشته های مو شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی فواید روغن کرچک برای موها و هم چنین نحوه استفاده از آن جهت داشتن موهایی زیبا بپردازیم. با دکتر سلام همراه باشید…



روغن کرچک می‌‌تواند با تامین چربی پوست کف سر در حالت گرفتن موها هم تاثیر داشته‌ باشد. اثرات ضد قارچی و آنتی‌باکتریالی این روغن می‌‌تواند موها و پوست کف سر را از آلودگی‌ها و عفونت‌ها هم محافظت کند.

علاوه بر اینها اسیدهای چرب امگا 9 موجود در این روغن هم مانع خشکی پوست کف سر می‌‌شوند و هم کمی رشد موها را تحریک می‌کنند.

ناگفته نماند که روغن کرچک به خوبی رطوبت و آب را در خود نگه می‌دارد و در نتیجه می‌تواند به عنوان یک آبرسان خوب مانع خشک شدن و از دست رفتن آب موها شود.


نازک شدن مو و ریزش مو یکی از شایعترین شرایط بین مردان و زنان محسوب میشود. حدود 85% از مردان تا سن 50 سالگی با نازک شدن چشمگیر موهای خود مواجه میشوند و از سوی دیگر، 40% زنان هنگامی که به 40 سالگی میرسند ریزش موی آشکار را تجربه میکنند، که این شرایط برای آنها می تواند به طور قابل توجهی میزان استرس عاطفی را افزایش دهد.

روغن کرچک، روغنی گیاهی است که از دانه های گیاه کرچک که به دست می آید. روغن کرچک از ویژگی های ضد التهابی و ضد باکتری سود می برد.

درصورت استفاده برای مو، هنگامی که پوست سر خود را با روغن کرچک ماساژ میدهید، این روغن به اعماق منافذ پوست راه یافته و جریان خون را به سمت فولیکول ها تقویت میکند. بر همین اساس، تارهای مو میتوانند به واقع سریع‌ تر رشد کنند.


روغن کرچک منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-6 نیز محسوب می شود که به نرمی و مرطوب شدن موها کمک میکند و از این رو، امکان شکستگی و موخوره کاهش می یابد. پس جای شگفتی ندارد که برای تقویت مو و ضخیم‌ تر شدن مو می توان استفاده از این روغن را مد نظر قرار داد.

فواید روغن کرچک تنها به پوست سر محدود نمیشود. بسیاری از بانوان با افزایش سن نازک شدن هرچه بیشتر ابروهای خود را تجربه میکنند. با استفاده از روغن کرچک میتوانید رشد مو در این بخش ها را همانند پوست سر تحریک کنید و ابروهایی پرتر و ضخیم‌تر داشته باشید که چهره ای جوان‌ تر به شما می بخشند.

روغن کرچک نه تنها در تحریک رشد مو و درمان ریزش مو و نازک شدن مو موثر عمل میکند، بلکه استفاده از آن نیز آسان است. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

1- همه وسایل مورد نیاز را فراهم کنید.

از یک پیراهن کهنه استفاده کنید تا هنگام کار چیزی روی لباستان نریزد.
از روغن به مقدار مورد نیاز درون ظرفی مناسب بریزید.
اگر دوست ندارید روغن را با دست به موها بمالید از یک برس برای این کار استفاده کنید.
یک حوله گرم و یا یک کلاه مو هم داشته باشید.

2- استعمال روغن
موها را از وسط سر به دو قسمت تقسیم کنید.

اگر از برس برای استعمال روغن استفاده می کنید برس را به خوبی به روغن آغشته کرده و به آرامی اول روی پوست سر بمالید.
اگر بوسیله انگشتان این کار را انجام می دهید ابتدا انگشتان را به روغن آغشته کرده و به صورت دورانی (دایره های کوچک) روی پوست سر بمالید.

با این کار نه تنها جریان گردش خون را افزایش می دهید، بلکه کمک می کند تا یک ماساژ آرامش بخش مو هم بگیرید.
وقتی کارتان با پوست سر تمام شد حالا باقیمانده روغن را بر روی تمام مو با دقت بمالید.

3- به موهایتان زمان بدهید

موهایتان را در حوله گرم و یا کلاه مو بپیچید و اجازه دهید تا دو ساعت باقی بماند.

4- موها را بشویید


موها را با شامپو و نرم کننده مورد علاقه تان شست و شو دهید.
نکته: برای نتیجه بهتر می توانید روغن را در طول شب روی موهایتان نگه دارید.

5- این مراحل را به مدت 7 تا 10 روز ادامه دهید، تا بهترین نتیجه را بگیرید.
روغن كرچك براي موخوره

استفاده از ترکیب روغن کرچک و روغن نارگیل

در ظرفی متوسط مقداری مساوی از روغن كرچك و روغن نارگیل را مخلوط كنید و روی سرتان بریزید و خوب آن را ماساژ دهید. سپس با شانه‌ای دانه درشت موها را خوب شانه كنید تا روغن حسابی به خورد موها برود.

موها را با حوله‌ای گرم بپیچید و بعد از یك ساعت آنها را با شامپو شست‌وشو دهید. از آنجایی كه این روش یكی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ضخیم كردن موهای نازك است، یك یا دوبار در هفته آن را امتحان كنید.


1- ابتدا یک تکه پنبه را به روغن کرچک آغشته نمایید.

2- پنبه آغشته شده به روغن را روی ابروهای خود ماساژ دهید

3- بهتر است که این کار را نیز را شب هنگام و پیش از خواب انجام دهید.


پیش از استفاده از روغن کرچک، روی قسمت کوچکی از پوست خود آن را آزمایش کنید تا از عدم حساسیت به این روغن اطمینان حاصل شود.

برخی افراد ممکن است پس از تماس روغن کرچک با پوست دچار راش پوستی شوند، اما اگر واکنشی مشاهده نکردید استفاده از روغن کرچک مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

  • پروفایل پدرومادرباهم
  • فایده های بیشمار روغن کرچک

    کاربردها و خاصیت های روغن کرچک

    آشنایی با موخوره از علت تا درمان

    درمان قطعی موخوره و روش های خانگی

    گرد آوری و تدوین: مهدیه انیسی

    هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

    مطالب مرتبط

    سلام من از روغن کرچک برای مژه هام استفاده میکردم امل مدتیه که مژه هام میریزن.میتونه به خاطر این روغن باشه؟

    روغن كرچك براي موخوره

    سلام روز خوش بهتره یک مدت استفاده نکنید.

    من چن سالی بود از اتو مو استفاده میکردم و موهام کاملا سوخت و دوسری موهدمو تز بیخ زدم تا خرابی وخشکی موهام ازبین بره الان موهام یکم بلندشده و تقریبا خوب شدع ولی میخوام ی روغن بزنم ک موهاموصاف ترکنه و نرم تربنظربیاد یبار روغن کرچک استفاده کروم ینی تاثیر گذاره؟

    بهتره فعلا استفاده نکنید تا موهاتون کاملا به حالت سلامتی برگردن

    سلام من ۲٨ سالم تقریبأ ۱۲ سال ریزش مو شدید دارم ولی الان یه قسمت از موهام ریخته خیلی ناراحتم یعنی اگه استفاده کنم امکانش برگشت دوباره موهام هست کمکم کنید لطفأ؟؟؟؟؟؟؟ خیلی اعصابم خراب !!!!

    سلام ممکنه

    سلام موهای من فره ولی خیلی هم وز هست میخواستم بدونم برا از بین بردن وزی موهام چی کار کنم ؟لطفا جواب بدین

    باید هر روز مصرفش کنیم؟؟؟؟؟

    سلام بین 7 تا 10 روز ادامش بدهید تا به نتیجه مطلوب برسید .

    واقعا تاثیر داره؟موهای من خیلی نازکه خسته شدم واقعا:(

    سلام بله تاثیر گذار است امتحان کنید

    واقعا تاثیر داره؟ من موهام خیلی نازکه واقعا خسته شدم:D

    سلام بله تاثیر گذار است

    من استفاده میکنم نتیجش خوبه فقط تنها بدی که داره اینه که روغن کرچک مثل عسل میمونه بیشتر چسبناکه تا مثل روغن باشه همینه مسئله باعث میشه استفادش سخت تر بشه

    مال من که روغنه احتمالا جای سر نگهداریش کردین تو دمای محیط بذارین روغن نارگیل هم وقتی سرد میشه، بیشتر شبیه پودر نارگیل میشه تا روغن! ولی تو دمای معمولی مثله روخن مایع میشه

    بکرمیکنم اگ یکم توی ی ظرفی بریزید و و اونو توی فر یا تستر یا روی گاز ی حرارت بدین ک یکم گرم بشه بهتره چون الان همه روغن هاگفته میشه وقتی حرارت میدیم ب مومیزنیم تاثیرش بیشتره مث روغن زیتون و….

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    نام‌های دیگر کرچک : کنتون، بید انجیر کرچک یکی دیگر از گیاهان دارویی با سابقه‌ای بیش از ۴۰۰۰ سال است که این خود گواه ویژگی‌های خاص این گیاه است.

    این گیاه با سابقه کهن حاوی دانه‌های روغنی است که هنگام تهیه روغن، ۶۰ تا ۷۰ درصد آن را تشکیل می‌دهند. روغن تهیه شده از دانه‌ها، اشباع نشده بوده و دارای خواص درمانی و زیبایی بی‌نظیری هستند.

    • تقویت مژه و ابرو
    • یکی از بهترین‌ها برای از بین بردن موخوره ۹۶ تقویت و رشد مو
    • از بین بردن چین و چروک پوست
    • ملین و ضد یبوست
    • ضدعفونی‌کننده بدن
    • از بین برنده خشکی و ترک دست و پا
    • مسکن درد مفاصل

    امروزه از روغن کرچک در ساخت انواع ریمل و سرمه استفاده می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید سرمه دلخواه خود را تهیه و چند قطره روغن را برای افزایش تاثیر گذاری به سرمه مورد نظر اضافه و استفاده نمایید.

    و یا اگر تمایل به استفاده از روغن به صورت مجزا دارید با استفاده از گوش پاک کن و یا سر انگشت ابرو‌ها و با استفاده از فرچه ریملی، مژه‌ها را به صورتی که روغن وارد چشم نشود، به روغن آغشته کنید.روغن كرچك براي موخوره

    داشتن موهای خشک یکی از شرایط مساعد برای حجوم موخوره بوده که روغن کرچک با دارا بودن حالت ضد میکروبی و ضد عفونی‌کننده قوی، بی‌شک یکی از بهترین‌ها در درمان موهایی است که دچار موخوره شده و در حالی از بین رفتن هستند.

    برای این منظور به دو روش می‌توان از این روغن بهره برد:
    ۱. موها را به صورت دسته‌های ۳۰ تا ۵۰ عددی در دست گرفته و یک سر شیشه روغن را آماده کرده و سر موها را با فرو بردن در روغن کرچک به روغن اغشته کنید.
    ۲. یک شب درمیان تمام موها را به روغن آغشته کرده و صبح روز بعد با شامپو و یا صابونی که دارای PH اسیدی نباشد، شستشو کنید.

    این روغن بی‌شک برای افرادی که دارای موهای خشک و یا معمولی، که نسبتاً دارای چربی کمتری نسبت به افرادی که دارای موهای چرب هستند، قابل استفاده بوده و دارای خواص درمانی بی‌نظیری در این رابطه است. برای این منظور کافی است ۳ ساعت قبل از استحمام، سر را با روغن چرب کرده و سپس شستشو کنید.

    این روغن در گذشته در نبود انواع کرم‌های ضد چین و چروکی شیمیایی نقش مهمی داشته و درمان چین و چروک پوست‌های خشک را بر عهده داشته و همچنان در صنایع آرایشی نقش مهمی را بر عهده دارد.

    در طب قدیم و طب جدید، خاصیت سم زدایی و ضد یبوست قوی این روغن مورد توجه بوده است. در انجام رادیوگرافی و تهیه تصویر از مفاصل، برای خالی کردن معده و روده از بیمار درخواست می‌شود تا قبل از انجام عکسبرداری، از روغن کرچک استفاده کند.

    که این امر باعث خالی شدن معده و روده از محتویات می‌شود و همچنین با بوی نا مطبوعی که دارد باعث استفراغ و خروج سریع سم و یا مواد زائد مصرف شده توسط فرد نیز می‌شود.

    این روغن با دارا بودن وزن مولکولی کم، به سرعت جذب پوست شده و باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و با مواد غذایی که به همراه دارد، پوست را تغذیه می‌کند.

    هنگام شب ابتدا دست و پاها را با استفاده از صابون گلیسرینه شستشو کنید تا پوست هم تمیز و هم مرطوب شود. سپس با استفاده از روغن، دست‌ها و پاها را چرب کرده و بپوشانید.
    • مسکن درد مفاصل به منظور تسکین درد مفاصل می‌توان این روغن را به تنهایی و هم به صورت ترکیب با روغن نارگیل و سیاه دانه استفاده کرد که تاثیر فوق العاده‌ای در تسکین و همچنین درمان درد خواهد داشت. برای این منظور ابتدا محل مورد نظر را با استفاده از آب گرم و صابون شستشو و پس از خشک کردن، نقطه مورد نظر را با روغن یا ترکیب روغنی مورد نظر چرب کرده و گرم نگهدارید.
    مصرف خوراکی روغن کرچک به افرادی که دچار مشکلات گوارشی و ناراحتی‌های روده‌ای هستند توصیه نمیشود.

    آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک بهتر این مساله، از روشهای درمانی بهتری نیز برخوردار می شوند. با وجود آمارهای ترسناک…

    هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند، به بدن شما حمله می کنند. هوایی که تنفس می کنید، غذایی که می خورید،…

    بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند و با وجود پیشرفت روش های تشخیصی و درمانی، بروز آنها در عرض ۲۰ سال…

    سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی ۲ برابر تمام انواع سرطان هاست.…

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه



    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    مجله پزشکی

    بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

    هنگامی که درباره روغن کرچک فکر می کنید، احتمالا همانند بیشتر مردم آن را به عنوان یک ملین به خاطر می آورید. اما این روغن توانایی هایی فراتر از آن دارد. از تسکین درد عضلات و مفاصل تا کمک به خواب بهتر و پوست سالم‌تر، روغن کرچک یکی از محصولاتی است که هر فردی باید در خانه آن را داشته باشد.

     

    روغن كرچك براي موخوره

    نازک شدن و ریزش مو یکی از شایع‌ترین شرایط بین مردان و زنان محسوب می شود. یک روش طبیعی و ساده برای مقابله با نازک شدن مو وجود دارد که دسترسی به آن نیز آسان است. استفاده از روغن کرچک.

     

    خواص روغن کرچک برای مو 

    نازک شدن و ریزش مو یکی از شایع‌ترین شرایط بین مردان و زنان محسوب می شود. حدود ۸۵ درصد از مردان تا سن ۵۰ سالگی با نازک شدن چشمگیر موهای خود مواجه می شوند و از سوی دیگر، ۴۰ درصد زنان هنگامی که به ۴۰ سالگی می رسند ریزش موی آشکار را تجربه می کنند، که این شرایط برای آنها می تواند به طور قابل توجهی میزان استرس عاطفی را افزایش دهد.

    اگرچه مردان ممکن است از نازک شدن و ریزش موهای خود خوشحال نباشند، اما این شرایط برای تقریبا یک چهارم از زنان همانند از دست دادن یک اندام بدن محسوب می شود. خبر خوب این است که برای کاهش نگرانی درباره نازک شدن مو نیازی نیست سر خود را با یک کلاه بپوشانید یا هزینه زیادی برای بهبود این شرایط خرج کنید. یک روش طبیعی و ساده برای مقابله با نازک شدن مو وجود دارد که دسترسی به آن نیز آسان است.

     

    خواص روغن کرچک

    هنگامی که درباره روغن کرچک فکر می کنید، احتمالا همانند بیشتر مردم آن را به عنوان یک ملین به خاطر می آورید. اما این روغن توانایی هایی فراتر از آن دارد. از تسکین درد عضلات و مفاصل تا کمک به خواب بهتر و پوست سالم‌تر، روغن کرچک یکی از محصولاتی است که هر فردی باید در خانه آن را داشته باشد.

    روغن کرچک، روغنی گیاهی است که از دانه های گیاه کرچک که به نام Ricinus communis نیز شناخته می شود، به دست می آید. روغن کرچک از ویژگی های ضد التهابی و ضد باکتری سود می برد.

    در صورت استفاده برای مو، هنگامی که پوست سر خود را با روغن کرچک ماساژ می دهید، این روغن به اعماق منافذ پوست راه یافته و جریان خون را به سمت فولیکول ها تقویت می کند. بر همین اساس، تارهای مو می توانند به واقع سریع‌تر رشد کنند. روغن کرچک منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-۶ نیز محسوب می شود که به نرمی و مرطوب شدن موها کمک می کند و از این رو، امکان شکستگی و موخوره کاهش می یابد. پس جای شگفتی ندارد که برای تقویت و ضخیم‌تر شدن مو می توان استفاده از این روغن را مد نظر قرار داد.

    فواید روغن کرچک تنها به پوست سر محدود نمی شود. بسیاری از بانوان با افزایش سن نازک شدن هرچه بیشتر ابروهای خود را تجربه می کنند. با استفاده از روغن کرچک می توانید رشد مو در این بخش ها را همانند پوست سر تحریک کنید و ابروهایی پرتر و ضخیم‌تر داشته باشید که چهره ای جوان‌تر به شما می بخشند.

     

    چگونگی استفاده از روغن کرچک برای بهره‌مندی از موهایی ضخیم‌تر و سالم‌تر

    – روغن کرچک نه تنها در تحریک رشد مو موثر عمل می کند، بلکه استفاده از آن نیز آسان است.

    – روغن کرچک را اندکی گرم کنید – هرگز اجازه ندهید روغن داغ شود – و آن را روی پوست سر خود به آرامی و با حرکات دایره ای به مدت یک تا دو دقیقه ماساژ دهید. بهتر است این کار را شب، پیش از خواب انجام دهید و یک حوله دور سر خود بپیچید تا روغن به بالش نفوذ نکند. پاک کردن روغن کرچک می تواند دشوار باشد، اما اگر آن را شب هنگام استفاده کنید، بیشتر روغن جذب پوست سر می شود.

    – صبح روز بعد هنگام دوش گرفتن ابتدا از یک نرم کننده برای پاکسازی روغن استفاده کنید و سپس سر خود را با شامپو شستشو دهید.

    – پیش از استفاده از روغن کرچک، روی قسمت کوچکی از پوست خود آن را آزمایش کنید تا از عدم حساسیت به این روغن اطمینان حاصل شود. برخی افراد ممکن است پس از تماس روغن کرچک با پوست دچار راش پوستی شوند، اما اگر واکنشی مشاهده نکردید استفاده از روغن کرچک مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

    – برای ابروها، شما می توانید از یک تکه پنبه استفاده کنید و آن را به روغن آغشته کرده و سپس روی ابروهای خود مالش دهید. بهتر است این کار را نیز شب هنگام پیش از خواب انجام دهید.

     

    منبع : بیتوته

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وبسایت

    روغن كرچك براي موخوره

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    روغن کرچک برای موهای ضخیم تر و بلندتر بسیار موثر است. اخیرا درمان های زیبایی طبیعی زیادی توسط مردم و کارشناسان آزمایش می شوند. در حال حاضر ترکیب روغن ها بسیار محبوب است و از نتایج استفاده از روغن کرچک روی پوست تان حتما لذت خواهید برد.

    شاید اطرافیان شما هم به شما گفته باشند که روغن کرچک را برای موها و مژه هایش استفاده می کنند و آن را دوست دارند و شما واقعا در شک و تردید باشید زیرا روغن کرچک حاوی قوام بسیار زیاد و چرب و چسبنده است که شاید نتوانید تصور کنید که برای مو استفاده شود. تحقیقات نشان می دهند که این روغن می تواند عاملی ساده در زیبایی برای شما باشد.

    روغن کرچک یک درمان زیبایی قدیمی است که در طول زمان با محصولات زیبایی به عنوان مواد تشکیل دهنده و برچسب قیمت بیشتر جایگزین شده است.روغن كرچك براي موخوره

    این روغن دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است و دارای ویتامین E، مواد معدنی، پروتئین و امگا 6 و 9 می باشد که عصاره ای چرب و مفید محسوب می شود. این نسبت غیر معمول نسبت به اسید ریکینولئیک باعث می شود که برای پوست و مو مفید باشد.

    در واقع روغن کرچک، به طور سنتی برای آکنه و سایر مشکلات پوستی و همچنین ریزش مو، بثورات و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید آن را برای مراقبت از پوست استفاده کنید، مصرف صحیح و دستورالعمل های درست روغن کرچک را توصیه می کنیم.

    روغن کرچک را می توان بر روی پوست سر استفاده کرد تا به جلوگیری و درمان ریزش مو کمک کند و به چندین دلیل موثر است. خواص آنتی باکتری و ضد قارچ آن را در برابر عفونت های فولیكولیت، شوره سر و پوست سر سودمند می سازد و مقدار اسید ریسینولئیک آن باعث افزایش گردش خون به پوست و افزایش رشد مو می شود.

    اسید ریسینولیک همچنین برای کمک به تعادل pH پوست سر کمک می کند که همچنین می تواند تولید روغن های طبیعی پوست سر را تسریع بخشد و برخی از آسیب های مواد شیمیایی موها را خنثی کند. آنتی اکسیدان ها در روغن کرچک، نیز از کراتین در مو کمک می گیرند و باعث می شوند که مو قوی تر، نرمتر و کمتر آسیب دیده شود.

    چگونگی انجام مصرف روغن کرچک، برای موهای طبیعی و رشد مژه بسیار طبیعی و ساده است. صدها توصیه از افرادی که از روغن کرچک استفاده می کنند وجود دارد تا رشد موی خود را 3-5 برابر میزان نرمال افزایش دهند. برخی از افراد با ریزش مو پس از زایمان مبارزه می کردند و اذعان داشتند که حتی زمانی که ریزش مو آهسته شد، باز هم بسیار دشوار بود.

    موی آنها برای یک ماه تقریبا نیم اینچ رشد کرد. ماه بعد، بعد از استفاده از درمان های موی روغن کرچک دو بار در هفته، موهایشان تقریبا 2 اینچ رشد کرده بود. آنها دوباره ماه بعد آزمایش کردند و همان نتیجه را متوجه شدند و موهایشان به طرز چشمگیری ضخیم تر شد.

    برای درمان مو با روغن کرچک چند گزینه وجود دارد. شاید ترجیح بدهید خودتان آن را تهیه کنید.

    برای ساختن آن، روغن کرچک را با یک روغن سالم مو (گزینه های ذکر شده در زیر آمده است.) و گیاهان برای کمک به سلامت پوست سر مخلوط کنید. روغن کرچک خالص پرس سرد بدون هگزان ترجیح داده می شود.

    روغن کرچک بسیار غلیظ و چسبناک است، بنابراین ترجیح این است که با جوجوبا یا روغن آرگان مخلوط شود و در یک بطری شیشه ای بگذارید تا برای استفاده آسان شود.

    یک نوع خاص از روغن کرچک به نام روغن کرچک سیاه جامائیکا وجود دارد که نتیجه بسیار خوبی دارد. می توانید از آن به طور منظم روی موهای خود استفاده کنید اما به نظر می رسد که ممکن است سود بیشتری برای کسانی که موهای ضخیم یا خشک دارند، داشته باشد.

    اگر روغن درست استفاده شود، می تواند برای رشد مو مفید باشد. مقدار کمی از روغن را می توان برای یک درمان کامل استفاده کرد. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، مصرف بیش از حد خوب نیست و تنها چند قطره برای درمان نیاز است. روغن اضافی دیگر هم کاملا اختیاری است.

    بهتر است روغن کرچک را 1-2 بار در هفته استفاده کنید. این می تواند بیشتر استفاده شود، هر چند نتیجه خاصی با افزایش استفاده از آن به طور روزانه مشاهده نمی شود.

    طبق مشاهدات عینی باید گفت که این درمان روی موهای خیس نه مرطوب بهتر جواب می دهد. بهتر است یک بطری اسپری آب در حمام نگهداری کنید و قبل از زدن روغن، ریشه هایتان را خیس نمایید.

    برای دریافت حداکثر منافع، درمان را برای چند ساعت یا یک شب تا صبح انجام دهید. پس از زدن روغن، از کلاه دوش یا حوله استفاده کنید تا از ریختن روغن روی مبلمان یا بالش تان جلوگیری شود.

    حذف روغن کرچک به خصوص با شامپوی طبیعی می تواند دشوار باشد. استفاده از مقدار کم و ترک آن در یک شب باعث خواهد شد بیشتر روغن جذب مو و پوست شود و در نتیجه تمیز کردن آن آسان تر شود.

    یک روش جایگزین این است که یک تخم مرغ را بشکنید و سپس هم بزنید تا صاف شود و سپس تخم مرغ را روی پوست سر ماساژ دهید. این کمک می کند تا روغن از بین برود و همچنین مواد مغذی بیشتری به مو اضافه می کند. بنابراین توصیه می کنیم این کار را در حمام انجام دهید.

    یکی دیگر از راه های کمتر مضر این است که موهای خود را قبل از حمام، با نرم کننده ماساژ دهید. این کار به پوست سر برای حذف روغن کرچک کمک می کند. سپس به طور معمول موهای خود را شامپو بزنید.

    پیدا کردن بهترین ترکیب از روغن ها (و یا روغن کرچک به تنهایی) نیاز به برخی از آزمایشات دارد و باید آنچه که برای شما بهتر است را پیدا کنید. ترکیب پیشنهادی ما:

    مواد لازم:

    روغن كرچك براي موخوره

    3 قاشق غذاخوری روغن کرچک
    1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن آرگان

    طرز آماده سازی و مصرف:

    توجه داشته باشید: مقدار کافی برای استفاده به طول موهای شما بستگی دارد.

    اگر طرفدار استفاده از روغن کرچک نیستید، برخی از مردم روغن نارگیل را برای مو مناسب تر می دانند.

    استرس تاثیر منفی زیادی بر روی پوست و مو دارد. پس اگر به دنبال راهی برای درمان و تقویت موهایتان هستید برای شروع سعی کنید ابتدا با استرس خود مقابله کنید سپس در کنار آن از روغن های درمانی استفاده نمایید تا تاثیر دو چندان آن را به خوبش مشاهده نمایید.

    تا به حال از روغن کرچک استفاده کرده اید؟ بهترین ترکیب روغن برای شما چیست؟

    منبع : wellnessmama

    دیدگاه شما

  • جدیدترین مدل خط چشم زنانه
  • آدرس وبسایت

    روغنو هر جا میپرسم میگن خوراکیه برا ماساژ نداریم از روغن کرچک خوراکی میشه استفاده کرد یا فرق داره؟؟؟

    بعد میشه بگید که چند قطره. روی یک قسمت از مو. بریزم، مثلا الان لای موهای رو باز کردم. الان چند قطره بریزم. هم روی ساقه و هم روی ریشه بریزم یا فقط روی ریشه مو بریزم. و چند قطره بریزم، مرسی

    سلام، میشه بیشتر توضیح بدید که دقیقا چطوری روغن رو به موهای بزنم، مرسی. من فقط به پوست سرم بزنم. یا یه ساقه موهای. هم بزنم، مرسی

    به شما دوستان عزیز که کاملا کجل یا ریزش مو دارید توصیه میکنم از روغن کرچک وروغن نارگل برای تقویت پیازچه مو استفاده کنید خدایش یکی از همکارام ۶۰ سالشه سرش کامل کچل شده بعد از ۲ماه استفاده هفته ۱ بار آلان موهای ریز زیادی وی سرش درآمده

    میشه طرز استفادشو بگید

    روغن كرچك براي موخوره

    روغن کرچک از فشردن دانه‌ی گیاه کرچک استخراج می‌شود. روغن کرچک نخستین بار در هندوستان و آفریقا تولید شد. از این روغن که حاوی خواص ضد باکتری و ضد التهابی است،‌ می‌توان در ساخت انواع صابون‌ها، لوازم آرایشی، روغن‌های ماساژ، منسوجات، و داروها استفاده کرد؛ از این رو، روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی انسان فواید بی‌شماری به همراه دارد. از این رو، جای تعجب نیست که بدانیم قرن‌ها است از روغن کرچک برای مقاصد پزشکی و درمانی استفاده می‌شود. بسیاری معتقدند بیش‌تر خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی از اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی موجود در آن سرچشمه می‌گیرد.

    روغن کرچک هم کاربرد داخلی دارد و هم کاربرد خارجی. استفاده از این روغن می‌تواند باعث تقویت و بهبود وضعیت دستگاه ایمنی بدن شود؛ از این رو، این داروی طبیعی خانگی می‌تواند در درمان ناراحتی‌ها و بیماری‌های فراوانی از جمله بیماری پارکینسون، تصلب بافت چندگانه یا ام ‌اس، ریزش مو، فلج مغزی، روماتیسم و آرتروز، یبوست، آفتاب سوختگی، ساییدگی پوست، قارچ پوستی، میگرن و غیره موثر باشد. بنابراین، با مطالعه‌ی این مقاله درباره‌ی جزییات خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی انسان، اطلاعات‌تان را در مورد این روغن بی‌نظیر بالا ببرید.

    سلامت دستگاه ایمنی نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر انواع بیماری‌ها ایفا می‌کند. برای داشتن سبک زندگی سالم، مصرف روغن کرچک می‌تواند جزء یکی از ضروریات باشد، زیرا این روغن قادر است وضعیت دستگاه ایمنی بدن را بهبود ببخشد. این قابلیت جزء یکی از خواص روغن کرچک برای سلامتی به شمار می‌رود. مصرف روغن کرچک می‌تواند تولید گلبول‌های سفید را در دستگاه گردش خون افزایش دهد. از این رو، برای تقویت دستگاه ایمنی و پیشگیری از بروز عفونت‌ها می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. پس از گذشت ۲۴ ساعت، تولید گلبول‌های سفید در بدن‌تان افزایش خواهد یافت.روغن كرچك براي موخوره

    استفاده از روغن کرچک به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای از بین بردن خال و زگیل به شمار می‌رود. به همین خاطر نیز تصمیم گرفتیم آن را در فهرست خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی قرار دهیم. استفاده از روغن کرچک می‌تواند خال‌ها و زگیل‌ها را از روی پوست‌تان برطرف کند. تنها کافی است روغن کرچک را با فشار ملایم و یکنواخت به مدت چند دقیقه بر روی نواحی پوست که خال یا زگیل در آن‌ها روییده است، بمالید.

    اگر میخچه‌های روی پوست‌تان بسیار آزارتان می‌دهد،‌ روغن کرچک با قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش می‌تواند از این وضعیت خلاص‌تان کند. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که در نرم کردن میخچه‌ها و مرطوب سازی پوست بسیار موثر هستند. تکه پنبه‌ای را به روغن کرچک آغشته کنید و به مدت چند ساعت روی میخچه‌ها قرار دهید. بعد از گذشت حدود یک هفته نتیجه‌ی قابل توجهی را مشاهده خواهید نمود.

    اسید ریسینلیدیک موجود در روغن کرچک می‌تواند باعث تحریک انقباضات شود؛ از این رو، کمک به القای درد زایمان (اینداکشن) یکی دیگر از فواید استفاده از روغن کرچک برای سلامتی است. هم‌چنین این روغن به مادران کمک می‌کند، در طول فرایند زایمان درد کم‌تری را تحمل کنند. با وجود این، چنان‌چه قصد دارید در جایی غیر از بیمارستان زایمان نمایید و از این خاصیت روغن کرچک نیز بهره‌مند شوید،‌ پیش از انجام هر کاری با پزشک یا مسئول مراقبت‌های پزشکی مشورت نمایید.

    آیا از تحمل مداوم واکنش‌های حساسیتی خسته شده‌اید؟ مصرف خوراکی روغن کرچک می‌تواند به کاهش علائم حساسیت (آلرژی) و التهاب آلرژیک مخاط بینی کمک کند؛ این قابلیت نیز یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای سلامتی است. روغن کرچک دارای خواص ضد حساسیتی (ضد آلرژیک) است.

    درماتوفیتوز یا قارچ پوستی نوعی عفونت قارچی پوست است که آن را می‌توان با داروها و مواد ضد عفونی درمان نمود. روغن کرچک قادر است عفونت‌ها قارچی پوست نظیر قارچ پوستی را درمان نماید؛ و این قابلیت روغن کرچک نیز از اسید آندسیلنیکموجود در آن سرچشمه می‌گیرد. معالجه‌ی قارچ پوستی نیز از دیگر فواید بی‌نظیر روغن کرچک به شمار می‌رود.

    وقتی صحبت از خواص روغن کرچک به میان می‌آید، نمی‌توان خاصیت آن را در درمان یبوست نادیده گرفت. خواص قدرتمند ملینی موجود در روغن کرچک، آن را به یکی از درمان‌های خانگی و طبیعی موثر برای یبوست تبدیل کرده‌اند. تنها کافی است هنگام صبح یک قاشق چای خوری روغن کرچک میل کنید. البته توجه داشته باشید، زنان باردار نباید از این روش برای درمان یبوست‌شان استفاده نمایند.

    استفاده از روغن کرچک می‌تواند دردهای ناشی از آرتروز را تسکین دهد؛ زیرا این روغن دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مورد را نیز به فهرست خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی اضافه کنیم. آیا از درد مفاصل رنج می‌برید؟ فقط کافی است برای رسیدن به حس آرامش و رهایی از درد، کمی روغن کرچک گرم را بر روی نواحی دردناک ماساژ دهید.

    خواص روغن کرچک برای سلامتی، بسیار بیش‌تر از آن چیزهایی است که تاکنون گفته شد. برای مثال، استفاده از روغن کرچک نه تنها می‌تواند باعث تسکین درد آرتروز شود، بلکه دردهای ماهیچه‌ای را نیز آرام می‌کند. روغن کرچک قادر است گردش خون را در بدن بالا ببرد. روغن کرچک به عنوان روغن ماساژ ایده‌آلی شناخته می‌شود که می‌تواند به شکلی چشمگیر درد و ناراحتی ماهیچه‌ها را آرام ‌کند. چنان‌چه می‌خواهید به نتیجه‌ی بهتر برسید، می‌توانید روغن کرچک را با روغن نعناع فلفلی و روغنبابونه‌ی رومی ترکیب کنید تا به روغن ماساژ آرامش‌بخش و شفادهنده‌ای دست یابید که برای تسکین درد ماهیچه‌ای ناشی از فعالیت زیاد مفید است.

    اسید آندسیلنیک موجود در روغن کرچک حاوی خواص قارچ کشی قدرتمندی است؛ بنابراین، روغن کرچک را می‌توان به عنوان درمان خانگی فوق‌العاده خوبی برای بیماری‌های قارچی رایج نظیر بیماری پای ورزشکاران، قارچ پوستی، و تینیا کروریس در نظر گرفت. استفاده از روغن کرچک بر خلاف استفاده از داروهای ضد قارچ برای درمان عفونت‌های قارچی هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی ندارد. از این رو، هرگز نمی‌توان از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی صحبت کرد، ولی تاثیر این روغن را بر درمان عفونت‌های قارچی نادیده گرفت.

    امروزه کمبود خواب به یکی از مشکلات رایج و روزافزون آدم‌ها تبدیل شده است. کمبود و محرومیت از خواب کامل عوارض و آثار مخربی بر سلامتی و زیبایی‌تان خواهد داشت. دست کم در هر شبانه‌روز داشتن ۷ ساعت خواب عمیق و بدون وقفه بسیار ضروری و مهم است. استفاده از روغن کرچک می‌تواند کمک‌تان کند به آسانی خواب کاملی داشته باشید. برطرف کردن کمبود خواب یکی دیگر از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی به شمار می‌رود که لازم همگان از آن باخبر شوند. برای رسیدن به نتیجه‌ی رضایت‌بخش بهتر است پیش از رفتن به تخت‌خواب کمی روغن کرچک پشت پلک‌های‌تان بمالید.

    آن‌هایی که به هموروئید (بواسیر) مبتلا می‌شوند، غالبا در آن ناحیه احساس خارش و درد می‌کنند. فواید روغن کرچک برای سلامتی شامل درمان هموروئید و علائم مربوط به آن نیز می‌شود. فقط کافی است کمی روغن کرچک را به آن ناحیه بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه به همان حالت بماند.

    بیماری پارکینسون اختلال رایجی است که معمولا دستگاه عصبی آدم‌های سالخورده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مبتلایان به بیماری پارکینسون در انجام کارها و حرکات بدنی دچار مشکل می‌شوند. بیماری پارکینسون به سفت شدن ماهیچه‌ها و دشواری تحرک منجر می‌شود. از این رو، نمی‌توان از خواص روغن کرچک صحبت کرد و از تاثیرات درمانی آن بر بیماری پارکینسون حرفی به میان نیاورد. استفاده از روغن کرچک می‌تواند علائم بیماری پارکینسون را تحت کنترل درآورد و از گسترش بیش‌تر آن پیشگیری کند. طبق نتایج مطالعات متعدد، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی موجود در روغن کرچک با کاهش سفتی ماهیچه‌ها و میزان لرزش‌ها، عامل ایجاد این خاصیت شگفت‌انگیز در این ماده هستند.

    روغن كرچك براي موخوره

    ام ‌اس به سبب زوال و التهاب غلاف میلین موجود در نخاع و مغز ایجاد می‌شود. مبتلایان به ام اس از مشکلات تعادل و هماهنگی بین اعضای بدن، خستگی، ضعف، مشکلات دفع و مثانه، و اختلالات بینایی رنج می‌برند. آن‌ها هم‌چنین دچار اختلالات شناختی و هیجانی نیز می‌شوند. خوشبختانه، یکی دیگر از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی کمک به درمان تصلب بافت چندگانه یا ام‌ اس است. این قابلیت روغن کرچک به دلیل وجود خواص ضد التهابی و غنی بودن آن از اسیدهای چرب است.

    فلج مغزی باعث بروز مشکلاتی در مهارت‌های حرکتی و تحرک می‌شود. هم‌چنین آدم‌های مبتلا به فلج مغزی دچار ضعف ماهیچه نیز می‌شوند. فلج مغزی در کودکانی رخ می‌دهد که در دوران جنینی، هنگام زایمان، یا در اولین سال‌های زندگی‌شان دچار آسیب مغزی می‌شوند. کمک به درمان فلج مغزی نیز از دیگر خواص روغن کرچک است که همه باید بدانند. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است که برای سلامت بافت مغزی بسیار ضروری هستند. به علاوه، روغن کرچک حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌توانند به درمان علائم فلج مغزی کمک کنند.

    بیماری پای ورزشکاران، نوعی عفونت قارچی بین انگشت‌های پا است که به دلیل تعرق زیاد پا یا پوشیدن کفش‌های تنگ ایجاد می‌شود. علائم بیماری پای ورزشکاران شامل احساس درد، خارش، و سوزش است. نکته‌ی مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که بیماری پای ورزشکاران یک بیماری واگیردار است. این بیماری می‌تواند از راه فرش، کفپوش، حوله، کفش، و لباس آلوده از فردی به فرد دیگر منتقل شود. مکان‌هایی که معمولا آدم‌ها پا برهنه در آن جا قدم می‌گذارند (مانند اتاق‌های رختکن یا استخر) می‌توانند خطر شیوع این بیماری را افزایش دهند.

    استفاده از روغن کرچک، درمانی موثر برای بیماری پای ورزشکاران به حساب می‌آید؛ از این رو، تصمیم گرفتیم این فایده را نیز در فهرست فواید بی‌نظیر روغن کرچک ذکر نماییم. این قابلیت روغن کرچک از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن سرچشمه می‌گیرد. استفاده از روغن کرچک می‌تواند به تسکین سوزش، خارش، و ناراحتی‌های ناشی از بیماری پای ورزشکاران کمک کند.

    میگرن باعث ایجاد احساس ضربان و تپش در سر می‌شود. هر کسی ممکن است در طول زندگی‌اش دچار میگرن و سردرد شود. وقتی میگرن به سراغ‌تان می‌آید، غالبا دچار علائمی نظیر تهوع، استفراغ، و حساسیت به صدا و نور خواهید شد. استفاده از روغن کرچک می‌تواند باعث تسکین علائم میگرن شود و با افزایش گردش خون و تقویت دستگاه ایمنی آرامش قابل توجهی را برای‌تان به ارمغان بیاورد. روغن کرچک فواید بسیاری برای سلامتی‌مان دارد. لطفا به مطالعه‌ی این مقاله ادامه دهید تا از فواید دیگر آن نیز باخبر شوید.

    استفاده از روغن کرچک فواید بسیاری برای سلامت زنان به همراه دارد. برای مثال، استفاده از روغن کرچک در درمان و پیشگیری از اختلالات قاعدگی نظیر خونریزی غیرطبیعی رحم، سندرم پیش از قاعدگی، قاعدگی دردناک، و اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی موثر است. این مشکلات ممکن است در اثر اختلالات مربوط به هورمون‌های جنسی مانند استروژن، به هم ریختن تعادل هورمون‌ها، یا برخی بیماری‌های خاص به وجود بیایند. عوامل ایجاد کننده‌ی اختلالات قاعدگی هر چه باشند، روغن کرچک می‌تواند به عنوان درمان موثر برای آن‌ها وارد عمل شود. روغن کرچک به کاهش التهاب ناشی از اختلالات قاعدگی کمک می‌کند. به علاوه، استفاده از کرچک غده‌های فیبروید و کیست‌ها را نیز از بین می‌برد.

  • عکس نقاشی سیاه قلم طبیعت
  • مشکلات گوارشی نظیر سندرم روده‌ی تحریک پذیر و یبوست را می‌توان با استفاده از روغن کرچک درمان نمود. مصرف خوراکی روغن کرچک می‌تواند به تسکین مشکلات گوارشی کمک کند. روغن کرچک حاوی خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد التهابی، و آنتی‌اکسیدانی است که می‌توانند میزان گردش خون را در روده‌ها افزایش دهند.

    گل مژه نوعی ورم چرکی است که گاهی اوقات داخل یا خارج پلک‌ها ظاهر می‌شود. هجوم باکتری استافیلوکوک عامل اصلی بروز گل مژه محسوب می‌شود. روغن کرچک در درمان گل مژه بسیار موثر است؛ زیرا این روغن خواص ضد باکتریایی دارد. هم‌چنین خواص ضد التهابی روغن کرچک کمک‌تان می‌کند به اندازه‌ی قابل توجهی از درد و سوزش خلاص شوید. اسید ریسینلیدیک موجود در روغن کرچک قادر است تورم ناشی از گل مژه را نیز کاهش دهد.

    روغن کرچک به کمک فواید بی‌نظیر و فراوان‌اش برای سلامتی و زیبایی انسان می‌تواند در درمان بسیاری از ناراحتی‌ها و بیماری‌های باکتریایی مورد استفاده قرار بگیرد. ولی وقتی صحبت از خواص روغن کرچک به میان می‌آید، توانایی روغن کرچک در کمک به کاهش وزن نیز نباید نادیده گرفته شود. استفاده از روغن کرچک می‌تواند به چربی سوزی کمک کند. مواد معدنی ضروری و ویتامین‌های موجود در روغن کرچک برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید هستند.

    چنان‌چه نوزادتان به دلیل ابتلا به قولنج یا کولیک نوزادان به شکل غیر قابل کنترلی گریه و بی‌ قراری می‌کند، روغن کرچک می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی شگفت‌انگیز به شما کمک کند. دلایل دقیق بیماری قولنج نوزادان تاکنون هم‌چنان ناشناخته مانده است. عوامل متعددی نظیر اسپاسم غیر طبیعی، نفخ، انسداد مجاری گوارشی و غیره در نوزادان ممکن است سبب افزایش خطر ابتلا به قولنج یا کولیک شود. صرف نظر از دلایل این عارضه، استفاده از روغن کرچک راه درمانی طبیعی و فوق‌العاده‌ای است که آرامش را به خانه و خانواده‌تان بر می‌گرداند. این نیز از دیگر فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی است که حتما باید در این فهرست از آن نام می‌بردیم. خواص تسکین دهندگی روغن کرچک چنین قابلیتی را به این ماده بخشیده است.

    روغن کرچک می‌تواند به عنوان مرطوب کننده‌‌ای فوق‌العاده برای پوست عمل کند. وقتی روغن کرچک را مستقیما به پوست بمالید، عمیقا می‌تواند داخل پوست‌تان نفوذ کند و رطوبت مورد نیاز آن را تامین نماید. این قابلیت روغن کرچک از اسیدهای چرب موجود در آن، سرچشمه می‌گیرد. به همین دلیل نیز غالبا از روغن کرچک در تولید بسیاری از محصولات گران قیمت مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین شواهد بسیاری وجود دارد که استفاده از روغن کرچک می‌تواند رنگ پوست‌تان را روشن‌تر کند. این نیز از خواص روغن کرچک برای زیبایی به شمار می‌رود.روغن كرچك براي موخوره

    استفاده از ریمل یکی از مراحل مهم در آرایش صورت بسیاری از خانم‌ها به شمار می‌رود؛ زیرا آن‌ها دوست دارند مژه‌هایی پر و تیره‌تر داشته باشند. ریمل‌های تجاری موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که ممکن است به مژه‌های‌تان آسیب برسانند. ولی برخی ریمل‌های طبیعی نیز وجود دارند که با استفاده از مواد موجود در خانه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. روغن کرچک نه تنها به خاطر قیمت ارزان‌اش برای همه‌ی قابل خرید است، بلکه این قابلیت را دارد که مانند ریمل واقعی مژه‌های‌تان را زیبا و پر رنگ‌تر کند. این نیز یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای زیبایی به شمار می‌رود.

    برای درست کردن ریمل خانگی و با کیفیت از روغن کرچک، فقط کافی است ۱ قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را با حرارت آب کنید و با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط نمایید. برای افزودن رنگ به این ترکیب، اگر دوست دارید مژه‌های‌تان مشکی شوند باید آن را با پودر زغال، و چنان‌چه رنگ مژه‌های‌تان قهوه‌ای است آن را با پودر کاکائو مخلوط نمایید. استفاده از روغن کرچک در ترکیب این ریمل طبیعی و خانگی، هیچ عارضه‌ی جانبی برای‌تان در بر نخواهد داشت.

    حتما بخوانید : رشد سریع مژه در یک هفته / رشد مژه های ریخته شده

    روغن کرچک برای زیبای انسان فواید دیگر نیز دارد. این روغن نه تنها برای سلامت و زیبایی پوست‌تان مفید است بلکه هم‌چنین رنگ موهای‌تان را زیباتر می‌کند. روغن کرچک به موهای‌تان رنگی طبیعی می‌بخشد و آن‌ها را پر پشت و ضخیم می‌نمایاند. روغن کرچک با خاصیت مرطوب کنندگی‌اش موهای‌تان را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. استفاده‌ی مرتب از روغن کرچک، موهای‌تان را تیره‌تر و ضخیم‌تر می‌کند.

    امکان ندارد بخواهیم از خواص روغن کرچک برای زیبایی صحبت نماییم، ولی از خاصیت آن در تقویت رشد مو یاد نکنیم. استفاده از روغن کرچک به رشد موهای‌تان سرعت می‌بخشد. بنابراین، اگر می‌خواهید موهایی ضخیم‌تر و بلندتر داشته باشید، باید استفاده از روغن کرچک را در برنامه‌های روزانه‌ی مراقبت از موهای‌تان بگنجانید. هنگام استفاده از روغن کرچک برای رسیدن به نتایج رضایت‌بخش، بهتر است آن را کف سرتان بریزید و با نوک انگشتان پوست سر را ماساژ دهید تا گردش خون را در این ناحیه بالاتر ببرید. بعد از گذشت حداقل ۲ هفته از استفاده از روغن کرچک شاهد بهبود چشمگیری در رشد موهای‌تان خواهید بود.

    روغن کرچک به عنوان درمان خانگی و طبیعی برای شوره‌ به حساب می‌آید؛ زیرا این روغن حاوی خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. برای از بین بردن شوره‌ی سر با استفاده از روغن کرچک باید مو و پوست سر را به این روغن آغشته کنید و همه‌ جای سرتان را با نوک انگشت‌های‌تان به آرامی ماساژ دهید. برای رسیدن به نتایج بهتر می‌توانید پیش از این کار، روغن کرچک را با روغن زیتون و آب لیمو مخلوط نمایید و از این ترکیب استفاده کنید. نکته‌ی مهم دیگر این‌که، پس از استفاده از این مخلوط و ماساژ دادن سر باید اجازه دهید موهای‌تان حداقل نیم ساعت به همان وضعیت باقی بمانند و سپس با استفاده از شامپو موهای‌تان را بشویید و بعد از آن، از نرم کننده نیز استفاده نمایید. استفاده از روغن کرچک به تغذیه‌ی پوست سر کمک می‌کند و به آن سلامتی می‌بخشد.

    بسیاری از نرم کننده‌های گران قیمت موجود در بازار نیز نمی‌توانند تاثیر دلخواه‌ و رضایت‌بخشی را روی موهای‌تان بگذارند. چرا در این جا نیز از روغن کرچک استفاده نمی‌کنید؟ آری، روغن کرچک فواید بسیاری برای زیبایی انسان به همراه دارد. شنیدن این حقیقت که روغن کرچک می‌تواند به نرمی و خوش حالت شدن موهای‌تان کمک کند، تعجب برانگیز نیست. استفاده‌ی مرتب از روغن کرچک می‌تواند به موهای‌تان نرمی و سلامت بیش‌تر اهدا نماید. روغن کرچک همچنان فواید دیگری نیز برای موهای‌تان دارد. برای آگاهی از آن‌ها نیز لطفا به مطالعه‌ی این مقاله ادامه دهید.

    روغن کرچک را به موها و پوست سرتان بمالید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند؛ سپس موهای‌تان را به خوبی با آب ولرم بشویید؛ با این کار، روغن کرچک می‌تواند به درخشندگی موهای‌تان کمک کند. استفاده از روغن کرچک می‌تواند موهای‌تان را مرطوب نماید؛ و به این ترتیب، موهای‌تان براق و درخشان به نظر برسند.

    ضخیم کردن موها یکی دیگر از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای زیبایی است که لازم است در این مقاله به صورت جداگانه از آن یاد کنیم. اسیدهای چرب امگا-۶ و امگا-۹ موجود در روغن کرچک می‌توانند به تحریک رشد موهای‌تان کمک کنند و هم‌چنین، با افزایش حجم موها باعث شوند ضخیم‌تر به نظر بیایند.

    موهایی مبتلا به موخوره باعث از دست دادن زیبایی و اعتماد به نفس‌تان می‌شوند. بسیاری از آدم‌ها برای خلاصی از شر موخوره مو‌های‌شان را کوتاه می‌کنند یا به استفاده از محصولات شیمیایی و تجاری متوسل می‌شوند. ولی بهتر است بدانید درمان‌های خانگی و طبیعی برای موخوره وجود دارد؛ از جمله استفاده از روغن کرچک. این نیز از دیگر فواید روغن کرچک برای زیبایی است که باید در این مقاله گنجانده می‌شد. برای رسیدن به موهایی درخشان‌تر و سالم‌تر لازم است مرتبا از روغن کرچک استفاده نمایید.

    استفاده از روغن کرچک به ضخامت و تغذیه‌ی ابروهای‌تان کمک می‌کند؛ این ویژگی‌ را نیز باید به فهرست خواص روغن کرچک برای زیبایی اضافه نمود. هر شب پیش از خواب، کمی روغن کرچک را روی ابروهای‌تان بمالید و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید. این کار را هر شب تکرار کنید تا به نتیجه‌ی رضایت‌بخش و دلخواه‌تان دست یابید.

    حتما بخوانید : رشد سریع ابرو در هفت روز – 16 روش موثر در رشد و تقویت ابروها

    معمولا خانم‌ها به هیچ عنوان علاقه ندارند علائم پیری نظیر چین و چروک، و خطوط صورت و لکه‌های صورت را در خود مشاهده کنند. علائم پیری در نتیجه‌ی فرایند عمومی پیر شدن اتفاق می‌افتد که عمدتا به دلیل از دست رفتن کلاژن و الاستینایجاد می‌شود. روغن کرچک با اثرات ضد پیری‌اش می‌تواند با افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست‌ از ایجاد علائم پیری جلوگیری کند. استفاده از روغن کرچک پوست‌تان را لطیف و مرطوب می‌سازد. برای خلاصی از خطوط و چین و چروک‌های صورت می‌توانید با ترکیب روغن کرچک با مواد دیگری نظیر روغن هسته‌ی انگور، روغن جوجوبا یا روغن کنجد ماسک صورت شگفت‌انگیزی درست کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

    مطالعات اخیر نشان داده‌اند روغن کرچک درمان عالی برای لکه‌های تیره‌ی پوست و ملاسما (لک) به شمار می‌رود. روغن کرچک رنگ پوست‌تان را روشن‌تر می‌کند و به ظاهر آن بهبود می‌بخشد. فقط کافی است روزی دو مرتبه روغن کرچک را با فشار ملایم بر روی پوست‌تان بمالید تا به شکلی چشمگیر شاهد بهبود زیبایی آن باشید.

    خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی روغن کرچک، این ماده‌ی شفابخش را به یکی از درمان‌های خانگی طبیعی و موثر در رفع ناراحتی‌های ناشی از خارش، جوش‌ و گزیدگی حشرات تبدیل کرده است. از این رو، هنگام صحبت درباره‌ی خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی هرگز نباید استفاده از این روغن را برای درمان جوش و ناراحتی‌های پوستی فراموش کرد.

    روغن کرچک درمان طبیعی و عالی برای آفتاب سوختگی به شمار می‌رود، زیرا این روغن حاوی خواص ضد التهابی و تسکین دهندگی است. تسکین آفتاب سوختگی یکی دیگر از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای زیبایی و سلامتی است که باید آن را همیشه در نظر بگیرید. برای این کار باید روغن نارگیل را با مقدار مساوی روغن کرچک مخلوط کنید و روی نواحی آفتاب سوخته بمالید. استفاده‌ی روزانه از روغن کرچک می‌تواند به شکل چشمگیری تاثیرات آفتاب سوختگی را کاهش دهد.

    روغن کرچک به خاطر اسید ریسینلیدیک موجود در آن، به عنوان یکی از درمان‌های خانگی بی‌نظیر برای آکنه شناخته می‌شود. روغن کرچک جوش‌ها و کورک‌ها را از سطح پوست پاک می‌کند. هم‌چنین به طور کلی، استفاده از روغن کرچک می‌تواند از بروز آکنه جلوگیری کند. اگر دوست دارید پوستی صاف، درخشان و بی عیب داشته باشید، هرگز نباید اجازه دهید آکنه‌ها روی پوست‌تان باقی بمانند. درمان آکنه نیز از دیگر فواید روغن کرچک برای زیبایی پوست به شمار می‌رود.

    اگر به دنبال راه چاره‌ای برای کاهش آثار به جای مانده از زخم‌های بهبود یافته‌تان هستید، هرگز نباید روغن کرچک را فراموش کنید. این نیز یکی دیگر از موارد موجود در فهرست بلند بالای خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی پوست محسوب می‌شود. اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک در ایجاد بافت‌های پوستی جدید و سالم، و کاهش آثار زخم‌ بسیار موثر هستند.

    استفاده‌ی مداوم از روغن کرچک می‌تواند به جلوگیری از ایجاد ترک‌های پوستی که عمدتا ناشی از بارداری (یعنی چاقی و بدن) به وجود می‌آیند، کمک کند. توصیه می‌شود پس از وضع حمل روزی دو مرتبه به پوست بدن‌تان روغن کرچک بمالید. این روغن برای زیبایی و سلامت پاشنه‌ی پا، لب‌ها و ناخن‌ها نیز فواید بی‌نظیری دارد. برای آگاهی از آن‌ها، لطفا به مطالعه‌ی این مقاله ادامه دهید.

    اگر از ترک پاشنه‌ی پا رنج می‌برید و به دنبال درمان طبیعی و موثر برای رفع این عارضه‌ی ناراحت‌کننده هستید، باید از روغن کرچک استفاده کنید. مواد مغذی ضروری موجود در روغن کرچک می‌توانند عمیقا جذب پوست شوند. استفاده از روغن کرچک می‌تواند به پاشنه‌های خشک و ترک خورده‌تان رطوبت و نرمی ببخشد. برای نرم و درخشان شدن پوست پاشنه‌ی پا، فقط کافی است پیش از رفتن به تخت‌ خواب مقداری روغن کرچک را به آن‌ ناحیه بمالید و سپس جوراب بپوشید و به همین شکل بخوابید.

    روغن کرچک با خواص مرطوب کنندگی‌اش، لب‌های‌تان را تقویت و مرطوب می‌سازد. روغن کرچک یک درمان خانگی بسیار موثر برای رفع خشکی و ترک لب به شمار می‌رود. این نیز از دیگر خواص روغن کرچک برای زیبایی محسوب می‌شود که باید از آن بهره‌مند شوید.

    روغن کرچک می‌تواند به تقویت، نرمی، و رطوبت پوست دست‌های‌تان کمک کند؛ این قابلیت نیز یکی دیگر از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای زیبایی است که همگان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. برای آن‌که به نتایج بهتری برسید، می‌توانید روغن کرچک را با مقدار مساوی روغن کنجد مخلوط کنید و به دست‌های‌تان بمالید.

    فواید روغن کرچک برای زیبایی محدود به موارد قبل نمی‌شوند و باز هم ادامه دارند. به عنوان نمونه، روغن کرچک راه درمانی بسیار موثری برای ناخن‌های ترک خورده و شکننده به شمار می‌رود. فقط کافی است قبل از خواب، مقداری روغن کرچک را بر روی ناخن‌های ضعیف و شکننده‌تان بمالید و ناخن‌های‌تان را تا صبح فردا نشویید.

    هم‌چنین روغن کرچک می‌تواند به زیبایی و سلامتی پوست خشک یا جویده‌ شده‌ی اطراف ناخن‌ها کمک کند؛ این نیز از دیگر خواص روغن کرچک  برای زیبایی به شمار می‌رود. روغن کرچک حاوی خواص مرطوب کنندگی است؛ از این رو، استفاده از روغن کرچک می‌تواند به حفظ سلامتی پوست اطراف ناخن‌ها کمک کند. برای بهره‌مندی از این فایده‌ی ارزشمند روغن کرچک، به آسانی می‌توانید هنگام تماشای تلویزیون یا مطالعه کمی سر انگشتان‌تان را به این روغن آغشته کنید و به آرامی به همدیگر ماساژ دهید.

    استفاده از روغن کرچک در برطرف کردن نشانه‌های خستگی از دور چشم نیز موثر است. فقط کافی است پیش از خواب کمی روغن کرچک را به اطراف چشم‌های‌تان بمالید و با همان حالت بخوابید. صبح روز بعد احساس شادابی و روشنایی را دور چشم‌تان تجربه خواهید کرد.

    خراشیدگی‌ها همان زخم‌ها و بریدگی‌های خفیف بر روی پوست هستند. روغن کرچک به عنوان درمان خانگی موثر برای خراشیدگی‌های پوست به شمار می‌رود؛ این نیز از دیگر فواید روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی انسان است که باید در انتهای این مقاله از آن یاد می‌شد. استفاده از روغن کرچک برای التیام زخم‌ها و بریدگی‌ها می‌تواند فرایند درمان آن‌ها را تسریع کند. خواص ضد باکتری و ضد قارچی روغن کرچک به محافظت از بدن در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند. به علاوه، روغن کرچک منبعی غنی برای اسیدهای چرب اشباع نشده به شمار می‌رود که می‌توانند به ایجاد سلول‌های پوستی جدید کمک کنند. هم‌چنین استفاده از روغن کرچک برای التیام خراشیدگی‌های پوستی می‌تواند سوزش آ‌ن‌ها را نیز به اندازه‌ی قابل توجهی کاهش دهد.

    اگرچه روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی فواید شگفت‌انگیزی به همراه دارد؛ ولی در این میان، نکته‌ی مهمی را باید در نظر بگیرید؛ زیاده‌روی در استفاده از روغن کرچک می‌تواند عوارض جانبی ناخواسته‌ای برای‌تان داشته باشد. برای پیشگیری از گرفتار شدن به عوارض جانبی روغن کرچک رعایت تعادل در استفاده از آن، نکته‌ی کلیدی و مهمی است. زنان باردار، مادرانی که به نوزادان‌شان شیر می‌دهند، و آن‌هایی که به انسداد روده، آپاندیس، بیماری التهاب روده، و درد شکمی مبتلا هستند، نباید بدون مشورت با پزشک از روغن کرچک استفاده کنند.

    هرگز فراموش نکنید پیش از مصرف خوراکی روغن کرچک با پزشک مشورت کنید و نکات و دستورالعمل‌های مندرج روی جعبه‌ی محصول یا بروشور داخل آن را به دقت مطالعه‌ نمایید. هرگز بیش‌تر از نصف تا یک قاشق چای خوری روغن کرچک را در یک روز مصرف نکنید. مصرف بیش از اندازه‌ی روغن کرچک می‌تواند به حالت تهوع، اسهال، استفراغ، گرفتگی ماهیچه‌ی معده، و شکم درد منجر شود.

    شاید اکنون که این مقاله را مطالعه کرده‌اید و از خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی‌تان باخبر شده‌اید، این سوال برای‌تان پیش آمده است که از کجا می‌توان روغن کرچک با کیفیت خریداری کرد. معمولا روغن کرچک را می‌توان از فروشگاه‌های مواد خوراکی و دارویی نظیر عطاری‌ها و داروخانه‌ها تهیه نمود. ممکن است روغن کرچک‌هایی که در مکان‌های دیگر به فروش می‌رسند برای مصرف خوراکی مناسب نباشند. چنان‌چه به دنبال روغن کرچک با کیفیت و بی خطر هستید، حتما آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. روغن کرچک کم رنگ یا به رنگ زرد روشن می‌تواند از کیفیت خوبی برخوردار باشد. بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم، پیش از استفاده از روغن کرچک برای مصارف درمانی حتما با پزشک مشورت نمایید. آن‌چه در این مقاله گفته شد، خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی بود که هر آدمی باید از آن‌ها باخبر باشد. امیدوار هستیم این مطلب بتواند برای‌تان مفید باشد و از مطالعه‌ی آن خشنود شده باشید.

    منبع : بازده

    برای رزرو وقت و دریافت تخفیف تماس بگیرید

    مشاهده

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    همه ی خانم ها دچار مشکلات مو می شوند ولی موخوره شایع ترین آن هاست.کمتر خانومی پیدا میشه که موهای بلند داشته باشه و موخوره رو تجربه نکرده باشه. موخوره به یک یا چند شاخه شدن انتهای موها گفته میشه که اگه بهش رسیدگی نشه پیشرفت میکنه و نه تنها باعث ضعیف شدن موها میشه بلکه باعث کوتاه و بلندی انتهای مو و ایجاد ظاهری ناخوشایند در موها میشه.

    ما برای از بین بردن موخوره شیوه های گوناگونی داریم، مثل شامپوهای گوناگونی که همین خاصیت ضد موخورگی شان را تبلیغ می کنند.

    اما نتیجه خیلی از این راه های درمانی رضایت بخش نیست. خانم ها، راه های درمانی خانگی می توانند این مشکل را تا حد خوبی کاهش دهند. در این راهنما با برخی از این راه های خانگی آشنا خواهید شد.

    1. موز و عسل

    روغن كرچك براي موخوره

    با ماسک طبیعی موز و عسل، موخوره تان را کم کنید! پوست یک موز را بکنید و لهش کنید، کمی هم عسل به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه ی بهتر، کمی هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

    حالا ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود 20 دقیقه، یا تا زمانی که ماسک خشک شود صبر کنید. سپس سرتان را با شامپوی همیشگی تان بشویید. این راه درمان خانگی، باید در حدود 2 هفته موخوره ی شما را کمتر کند.

    2. پاپایا و ماست

    پاپایا به طور منحصر بفردی موهای شما را مرطوب و نرم می کند. یک پاپایای کامل را در کاسه ای له کنید و به آن نصف فنجان ماست بیفزایید. به خوبی مخلوطتان را هم بزنید و به پوست سرتان بمالید. اجازه دهید که ماسک، حدود 20 دقیقه روی سرتان بماند.

    برای نتیجه ی بهتر، سرتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک طبیعی نه تنها موخوره ی شما را کاهش می دهد، بلکه بعنوان نرم کننده هم برایتان کار خواهد کرد.

    (پاپایا میوه ای طالبی سان است که در نواحی گرمسیری رشد می کند. در صورتی که به پاپایا دسترسی ندارید، می تواند انبه را جایگزین کنید.)

    3. آووکادو و بادام

    آووکادو هم یک نرم کننده ی طبیعی برای موهاست. همچنین برای موخوره هم عالی است. مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهایتان بمالید و حدود 30 دقیقه، یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید.

    حالا با یک شامپوی ملایم، موهایتان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان استفاده کنید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.

    4. تخم مرغ و پرتقال

    شاید استفاده از تخم مرغ روی موها کمی کثیف کاری داشته باشد، اما نتایجش عالی است! ماسک طبیعی تخم مرغ، هم موخوره را کاهش می دهد و هم موهایتان را نرم می کند. دو تخم مرغ را بشکنید و کمی هم آب پرتقال به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. حالا این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهایتان بمالید.

    سپس موهایتان را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید، تا بوی تخم مرغ اذیتتان نکند. حدود 30 دقیقه صبر کنید و بعد با شامپوی همیشگی تان، سرتان را بشویید. این راه درمانی حتی می تواند موهای خشک را نیز درمان کند.

    5. دانه شنبلیله و ماست

    مقداری دانه ی شنبلیله را به مدت 1 ساعت در آب بخیسانید. حالا دانه ها را با کمی آب آسیاب کنید تا خمیری بدست بیاید. مقداری هم ماست و آب لیموترش به مخلوطتان بیفزایید تا ماسکتان ساخته شود. حالا این ماسک را به موها و پوست سرتان بمالید.

    موهایتان را با کلاه مخصوص حمام بپوشانید و 30 دقیقه ای صبر کنید. سپس موهایتان را با شامپو بشویید. این ماسک، حتی می تواند خشکی موها ناشی از آلودگی هوا را نیز بهبود بخشد.

    6. روغن کرچک و رزماری

    رزماری گیاهی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن مو بخاطر موخوره کمک شایانی می کند. شما می توانید توسط روغن کرچک و رزماری ماسکی طبیعی به همین منظور بسازید. عصاره ی گیاه رزماری را بهمراه مقداری آب حدود 10 دقیقه بجوشانید. هنگامی که این جوشانده خنک شد، از صافی ردش کنید و در کاسه بریزیدش.

    حالا مقداری روغن کرچک درون کاسه بریزید. این ترکیب را بخوبی مخلوط نمایید و به موها و پوست سرتان بمالید. این ماسک عالی، در کمترین زمان ممکن مشکل موخور ه ی شما را کاهش خواهد داد.

    توسط
    اکبر جودکی

    اگر تا به حال از روغن کرچک برای اهداف زیبایی، دارویی، پاک‌کنندگی یا رشد مجدد مو استفاده نکرده‌اید، به طور حتم فرصت خوبی را از دست داده‌اید. روغن کرچک یکی از پرکاربردترین روغن‌هایی است که  باید در همه خانه‌‌ها وجود داشته باشند. روغن کرچک برای رویش مجدد مو بسیار مناسب است. شواهد زیادی مبنی بر اثربخش بودن روغن کرچک وجود دارد. در این مطلب شما را با نحوه استفاده از روغن کرچک برای رشد مو آشنا می‌کنیم. در ادامه با مجله خلایق همراه باشید:

    روغن كرچك براي موخوره

    استفاده مرتب از روغن کرچک می‌تواند سلامت و ظاهر مو را به میزان زیادی بهبود ببخشد. اگر می‌خواهید موهایی بلند، ضخیم و درخشان داشته باشید، هزینه آن خرید یک بطری روغن کرچک است. موارد زیر تنها چند تا روش‌هایی هستند که می‌توانید از روغن کرچک برای موی سر استفاده کنید:

    حتماً بخوانید: روش ساخت ماسک زنجبیل برای مو که باعث رویش مجدد و تقویت موها می‌شود

    روغن کرچک یک ماده بسیار غلیظ و چسبناک است که هنگام استفاده از آن روی مو باعث کثیف شدن مو شود. در ادامه روش راحتی برای استفاده از روغن کرچک برای موی سر به شما آموزش می‌دهیم تا بدون کثیف شدن مو بتوانید ضخامت آن را نیز افزایش دهید. روغن کرچک علاوه بر جلوگیری از ریزش شدید مو به تقویت مو نیز کمک می‌کند. خواص ضد باکتری و ضد قارچی از دیگر  خواص روغن کرچک برای مو است که به رفع مشکل  پوسته پوسته شدن سر کمک می‌کند.

    یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای مو این است که با افزایش خونرسانی به پوست سر باعث تقویت و تحریک رشد مو می‌شود. استفاده مرتب از روغن کرچک نیز می‌تواند برخی از آسیب‌های بوجود آمده در اثر مصرف محصولات شیمیایی مو را برطرف نماید. مواد آنتی اکسیدان موجود در روغن کرچک از کراتین مو محافظت می‌کند و باعث تقویت، نرمی و صاف‌تر شدن مو می‌شود.

    حتماً بخوانید: با این ۸ درمان طاسی سر با داروی گیاهی شاهد رشد مجدد موی خود باشید

    روغن کرچک مناسب برای موی سر باید ارگانیک باشد و با روش پرس سرد که فاقد هگزان است تهیه شده باشد. بسیاری از محصولات نامرغوب روغن کرچک با استفاده از حلالی به نام هگزان استخراج می‌شوند که مصرف مرتب آن ممکن است مضر باشد.  بهترین روش تشخیص روغن کرچک مرغوب این است که اگر روغن را در بطری‌های تاریک بریزید، مانند بقیه روغن‌ها با قرار گرفتن در معرض نور سریع فاسد می‌شود.

    استفاده از روغن کرچک به میزان دو سه بار در هفته نتایج خوبی را نشان داده است. استفاده روزانه از روغن کرچک تأثیر زیادی در بهبود عملکرد آن ندارد و تنها باعث می‌شود موهایتان چرب و روغنی شوند. برای بهره‌گیری از حداکثر خواص روغن کرچک برای رشد مو می‌توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند.

    حتماً بخوانید: درمان ریزش موی شقیقه ها ؛ ۱۰ روش گیاهی برای رویش مجدد موی جلوی سر

    پاک کردن روغن کرچک از روی مو ممکن است کمی دشوار باشد. برای راحتی کار، پوست سرتان را با مقداری نرم‌کننده ماساژ دهید تا روغن کرچک برطرف شود. سپس آن را آبکشی کنید و طبق معمول با شامپو شتسشو دهید. در آخر باز هم نرم‌کننده بزنید و با آب بشوئید. بیشتر افراد تنها پس از چند بار شستشو روند بهبودی را مشاهده کرده و متوجه کاهش ریزش موی خود می‌شوند.

    ترجمه شده در سایت خلایق
    منبع:

    juicing-for-health.com


    ۱۳۹۷-۰۶-۱۳

     توسط
    اکبر جودکی
    · Published ۱۳۹۷-۰۶-۱۳


    ۱۳۹۷-۰۷-۲۹

     توسط
    اکبر جودکی
    · Published ۱۳۹۷-۰۷-۲۹


    ۱۳۹۷-۰۵-۰۹

     توسط
    اکبر جودکی
    · Published ۱۳۹۷-۰۵-۰۹


    ۱۳۹۷-۰۲-۳۱

     توسط
    بهاره قاسم پور
    · Published ۱۳۹۷-۰۲-۳۱
    · Last modified ۱۳۹۷-۰۴-۲۰

    متاسفیم. فعلا خبری نیست!

    مشاوره چشم پزشکی توسط متخصصین مرکز چشم پزشکی بصیر

    باز نشر مطالب تنها با ذکر نام سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.

    مجله ویسکا شاپ

    محتوا

    درمان موخوره و کمک به حفظ زیبایی موها یکی از مهم ترین مباحث حوزه سلامت مو می باشد.

    موخوره نیز مانند بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت مو، به دلایل مختلف و در شکل های متفاوت ایجاد می شود.

    امروزه با افزایش آلودگی هوا و حضور ذرات معلق در محیط اطراف و وجود سایر آلودگی های محیطیروغن كرچك براي موخوره

    باعث افزایش عوامل تهدید کننده سلامت مو می باشد . در کنار این عوامل استفاده از ابزار و

    محصولات شیمیایی حالت دهنده مو و رنگ های شیمیایی نیز این روند را تشدید می کند .

    یکی از مشکلاتی که معمولا برای موها ایجاد می شود خشکی بیش از حد و در نتیجه آن ایجاد موخوره می باشد .

    موخوره به معنی دو یا چند قسمت شدن انتهای موها میباشد که در شرایط وخیم تر ممکن است حتی از وسط موها نیز ایجاد شود .

    برای درمان موخوره و رفع دیگر مشکلات موها باید ابتدا علت این مشکلات را شناخته ،

    و سپس نسبت به انتخاب بهترین راه برای از بین بردن آن اقدام کنیم .

    با اینکه به نظر می رسد در اکثر نمونه ها راهی جز کوتاه کردن موها برای رفع موخوره وجود ندارد،

    اما در این مقاله با بهترین روش های پیشگیری و درمان موخوره آشنا می شوید .

    همه می دانیم که ” پیشگیری بهتر از درمان است ” ، پس بزرگترین قدم در درمان موخوره در واقع

    جلوگیری از ایجاد آن است و همینطور بزرگترین قدم در پیشگیری از ایجاد یک مشکل شناخت علت

    ایجاد آن مشکل است . به همین دلیل در این قسمت از مقاله به معرفی عوامل ایجاد موخوه می پردازیم.

    موخوره به عوامل زیادی ایجاد می شود و تقریبا همه آن را تجربه می کنند .

    زیرا هر قدر هم که مراقبت از مو مناسب باشد باز هم انتهای مو در معرض خشکی است .

    میزان مواد غذایی و رطوبتی که برای سلامت مو مورد نیاز است در انتهای مو به میزان کافی نیست .

    به همین دلیل و اصطکاک بیشتر در قسمت انتهایی مو ها، خشک شدن مو در این قسمت طبیعی است.

    بنابراین بهترین روش برای جلوگیری کردن از موخوره کوتاه کردن مرتب موهاست .

    این کوتاه کردن به صورت دوره ای در حدود هر 2 ماه یک بار باشد .

    هر بار به اندازه نیم سانت از موها را کوتاه کنید تا علاوه بر جلوگیری از ابتلا به موخوره، رشد مو را نیز افزایش دهید.

    در گام بعد روش های مراقبت از مو مطرح می شود که در ادامه آن را بررسی می کنیم .

    ابتدا نگاهی به عوامل ایجاد موخوره می اندازیم .

    محصولی که موهای خود را با آن شستشو می دهید، تاثیرگذاری فوق العاده بالایی بر سلامت موها خواهد داشت.

    شامپو و دیگر محصولات شستشوی مو می توانند میزان رطوبت ، چربی و سلامت موی شما را تعیین کنند.

    برای انتخاب محصولی مناسب ، مهم ترین نکته شناخت نوع و تیپ موی خودتان است.

    با توجه به شرایط پوست و موی سر و همچنین مشکلات آن ها نسبت به تهیه محصولات شستشو اقدام کنید.روغن كرچك براي موخوره

    تغیر حالت مو ها و ماندگاری آن برای بازه زمانی طولانی ، معمولا در حرارت های بالا انجام می شود.

    این موضوع و همچنین نامرغوب بودن مواد مورد استفاده در این روند مشکلات زیادی برای مو به همراه خواهد داشت.

    خشک شدن موها و از بین رفتن آب میان بافتی موها یا آسیب به بافت پروتئینی مو که منجر به موخوره می شود ،

    از مهم ترین مشکلات پس از فر یا صاف کردن موها می باشد.

    حالت دادن موقت به موها نیز معمولا با استفاده از اتو ی سشوار انجام می شود.

    حرارت در صورت استفاده بیش از حد از این ابزار می تواند سبب خشکی مو و آسیب به آن شده و ایجاد موخوره کند.

    برای درمان موخوره باید استفاده از ابزارهای حالت دهی به مو را به حد اقل برسانید.

    رنگ مو های شیمیایی از دیگر عوامل آسیب رسان به مو بوده که با وجود تمام مشکلاتی که ایجاد می کنند

    همچنان محبوبیت داشته و رنگ کردن مو بخش مهمی از متد های زیبایی مو است .

    به همین علت استفاده از برند های معتبر و با کیفیت اهمیت بسزایی در کاهش آسیب دارد.

  • مدل چادر عربی مجلسی
  • همانطور که چرب شدن زیاد مو سبب آسیب به آن و کاهش رشد می شود ، شستشوی بیش از حد نیز مضر است.

    این کار سبب خشکی مو ها می شود ، برای درمان موخوره باید تعداد دفعات شستشو و شامپوی خود را کنترل کنید.

    اسپری حالت دهنده مو و همچنین دیگر محصولات مانند چسب و ژل مو در صورت استفاده زیاد آسیب رسان هستند.

    پس از مصرف این محصولات باید حتما موها را بشویید و آن ها را با شوینده مناسب از روی مو پاک کنید.

    این مشکل نیز به دلایل زیادی ایجاد می شود ، چربی بخش مهمی از ساقه مو را تشکیل می دهد.

    از دست دادن چربی سبب می شود موها ضمخت و خشک شده و به موخوره مبتلا شوند.

    هنگام تردد در مکان های شلوغ و پر گرد و غبار حتما مو های خود را بپوشانید .

    مواد مضر پراکنده در محیط اطراف روی موها نشسته و سلامتی آن را تهدید می کنند.

    نور آفتاب نیز در صورت تابش مستقیم و مداوم برای موها مضر است و به تدریج سبب خشک شدن آن می شود.

    برای رفع این مشکلات و درمان موخوره و حتی جلوگیری از آن باید از مو محافظت کنید.روغن كرچك براي موخوره

    دوش گرفتن با آب داغ اگر به صورت روتین انجام شود قطع موهای شما را نابود می کند.

    بهترین حالت برای جلوگیری از آسیب دیدن مو ، شستن آن با آب ولرم و در حالت نشسته است.

    مواد غذایی که مصرف می کنیم قطعا تاثیر مستقیم بر سلامت مو و پوست دارد.

    به همین دلیل رژیم غذایی متشکل از پروتئین ، ویتامین و چربی آن هم به میزان متعادل برای سلامت موها ضروری است.

    همانطور که مشاهده می کنید بسیاری از عوامل ایجاد موخوره چیز های کوچک روزمره هستند

    که ممکن است به انجام آن ها عادت کرده باشیم و حتی متوجه امکان ایجاد خطر برای موهایمان نباشیم .

    همانقدر که این علل ساده به نظر می رسند ، مشکل آفرین نیز هستند و می توانند در طولانی مدت سلامت مو را تهدید کنند .

    اما نگران نباشید ! راه حل رهایی از این مشکلات نیز بسیار ساده است ،

    به طوریکه با از بین بردن چند عادت بد و پیش گرفتن عادات خوب می توانید آن ها را حذف کنید .

    رعایت همین نکات ساده میتواند تا حد زیادی شما را در روند رفع موخوره جلو ببرد .

    در این قسمت از مقاله بهترین ، موثرترین و ساده ترین روش های رفع موخوره را معرفی می کنیم :

    منظور از رفع موخوره در واقع جلوگیری کردن از ایجاد این مشکل همیشگی است .

    بسیاری از ما دو شاخه و یا نازک و خشک شدن مو در انتهای ساقه را تجربه کرده ایم .

    این باعث می شود موها زبر و خشن شده و ظاهر مناسبی نداشته باشند .

    در میان روش های طبیعی برای رفع موخوره و خشکی مو روغن درمانی روشی مطرح است .

    علت محبوبیت این روش در واقع در سادگی و تاثیرگذاری آن نهان است .

    این روش علاوه بر رفع موخوره فواید بسیار چشم گیری برای مو دارد و به همین دلیل محبوب است .

    روغن های طبیعی برای این منظور طیف متنوعی دارند و این تنوع انتخاب را راحت می کند.

    همه با توجه به نیاز و توانایی هزینه خود می توانند این متد را به کار برده و از نتیجه آن مطمعن باشند .

    درصد بازدهی در این روش طبیعی بسیار بالاست و حتما ارزش امتحان کردن را دارد .

    در گروه بعدی روش های رفع موخوره ، به کارگیر ماسک ها و مواد طبیعی قرار دارد .

    این مواد طبیعی در دسترس و عمومی هستند و بیشتر جنبه مراقبتی و پیشگیرانه دارند .

    در ادامه با برخی از این روغن ها و روش ها برای رفع موخوره همراه ما باشید .

    نحوه استفاده از هریک از مواد فوق جهت درمان موخوره به شرح زیر است

    در این گروه از روش های درمان تعدادی از محبوب ترین روغن های طبیعی مناسب برای

    رفع مشکلات مو از جمله موخوره را معرفی می کنیم ، نحوه استفاده از این روغن ها با یکدیگر

    متفاوت است و تاثیر گذاری آن ها بر افراد مختلف نیز تفاوت خواهد داشت . اما به طور کلی

    می توان گفت تاثیرات مثبت آن بسیار زیاد است و با این روش حتما به نتیجه می رسید .

    روغن های طبیعی عموما سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند .

    نقطه قوت این روش ها بی خطر بودن آن است که بعنی با قطع مصرف آن دچار مشکل نمی شوید .

    روغن ها جذبی سریع دارند و در مدتی کوتاه تاثیر خود را در رفع موخوره و خشکی مو نشان می دهند .

    اغلب علاوه بر رفع خشکی و آبرسانی به مو ، روغن درمانی فواید چشم گیر دیگری برای مو دارد .

    کمک به رشد موها و افزایش استحکام مو از جمله این خواص ارزشمند است .

    در ادامه می توان از بسیاری از این روش ها برای درمان مشکلات و بیماری های پوست سر بهره برد .

    برای مثال التهابات پوستی و بیماری های قارچی کف سر با روغن درمانی قابل رفع هستند .

    در ادامه به برخی از بهترین روغن های طبیعی برای رفع موخوره اشاره می کنیم .

    امروزه روغن کرچک را به عنوان معجزه ای در زمینه مو و زیبایی می دانند،

    که تاثیرات آن علاوه بر درمان ، جنبه پیشگیری از مشکلات و بیماری ها را دارد .

    همانطور که بیان شد خشکی مو مهمترین عامل موخوره می باشد .

    استفاده از روغن کرچک به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی قوی آن ، به سرعت موخوره را رفع خواهد کرد

    به علاوه با تقویت پوست سر، به خوبی ساقه های مو را نیز تغذیه می کند .

    برای استفاده از این روغن مخلوطی از روغن زیتون و روغن کرچک را که به دمای محیط رسیده است،

    روی سر ماساژ دهید و پس از دو ساعت دوش بگیرید .

    روغن کرچک در گروه روغن های چگال و سنگین قرار دارد به همین دلیل ممکن است استفاده آن سخت باشد .

    برای یک نواختی در اعمال روغن ابتدا آن را با کف دست مالش دهید

    با گرمای دست روغن روان تر شده و اعمال آن راحت تر صورت می گیرد .

    همچنین می توان آن را با روغن های طبیعی سبک تر مخلوط کرد و ترکیب را استفاده کرد .

    در میان روغن های طبیعی ، روغن مار بهترین انتخاب برای تقویت مو می باشد . این روغن

    که از زمان های قدیم مورد استفاده بوده است حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب ضروری

    برای رشد مو می باشد و دارای مقدار زیادی ویتامین E  می باشد . برای استفاده از این روغن

    موهای خود را با آن ماساژ دهید و پس از ساعتی آن ها را با یک شامپوی ملایم بشویید .

    روغن مار اصل برای رفع موخوره بسیار مناسب است .

    زیرا این روغن نسبت نفوذ بالایی دارد و آبرسانی بیشتری برای مو به همراه دارد .

    به طور کلی مهم ترین کاربرد این روغن برای زیبایی نیز فواید آن برای موها می باشد .

    روغن مار کم یاب تر از اکثر روغن های طبیعی دیگر است و همین دلیل قیمت آن بالاتر می باشد .

    این روز ها آوازه روغن آرگان همه جا به گوش می خورد . اگر شما مرتبا از این روغن استفاده

    کنید یقیناً می توان گفت دیگر به مشکلی در زمینه سلامت مو ها بر نخواهید خورد .جهت

    استفاده از این محصول برای مو ، آن را روی سر استعمال کنید و دوش بگیرید . انجام این کار

    علاوه بر درمان موخوره باعث رفع زبری ، خشکی ، وز ، شکنندگی و آسیب دیدگی مو می شود .

    روغن آرگان بویی مطبوع دارد و به دلیل طبیعت گرم و ملایم خود برای اکثر افراد مناسب است .

    روغن آرگان اصل مرطوب کنندگی بالایی دارد و به دلیل مواد مغذی خود تاثیر گذاری آن سریع است .

    یعنی شما در مدت کمی شاهد تغییر در وضعیت مو و پوست سرتان خواهید بود .

    از آنجا که روغن بادام تلخ  دارای مقادیر فراوانی ویتامین و اسید های چرب امگا می باشد ، یک گزینه

    خوب برای درمان موخوره به حساب می آید . برای استفاده از این روغن آن را در یک روغن حامل

    مناسب مخلوط کرده و روی مو استعمال کنید .

    میوه آووکادو به علاوه روغن هسته آووکادو از جمله ترکیبات نوظهور برای رفع موخوره می باشد.

    مواد مغذی موجود در این ماده بسیار زود جذب است و این عامل باعث می شود که به راحتی

    پوست سر و پیاز مو را تقویت کند و مشکلات را از پایه حل کند . استفاده از ماسک آووکادو ،

    به مدت نیم ساعت روی سر و سپس شستشوی آن می تواند تاثیرگذار باشد .

    نکته مهم در استفاده از عسل ، اطمینان از طبیعی بودن آن است زیرا در غیر این صورت

    نتیجه مطلوب را ایجاد نخواهد کرد . ترکیب مقداری عسل و کشک طبیعی و استفاده این

    ماسک روی سر موخوره را درمان می کند . یادتان باشد پس از بیست دقیقه این ماسک را بشویید

    این ماده غذایی را می توان جزو پرخاصیت ترین ها دسته بندی کرد . تخم مرغ حاوی انواع

    پروتئین ها ، ویتامین ها و اسید های چرب است که همگی برای مو و سلامت پوست سر

    مهم و حیاتی هستند . تخم مرغ به تنهایی و یا با موادی مانند روغن زیتون ، موز و عسل

    میتواند فولیکول های مو را احیا کند و در درمان موخوره موثر باشد .

    این ماده یکی از ارکان اصلی برای حفظ سلامت موهاست ، بنابراین حتما باید مقدار کافی

    از آن به پوست سر برسد . برای درمان موخوره باید تعداد دو الی سه عدد کپسول ویتامینE

    را در آب ولرم باز کنید و انتهای مو را در آن قرار دهید .

    آلوئه ورا یک گیاه همه کاره است . کافیست مقداری از ژل این گیاه را به تنهایی یا در ترکیب

    با روغن نارگیل روی ساقه موها ماساژ دهید و پس از مدتی بشویید . با این روش از موخوره

    خلاص خواهید شد

    سس مایونز به طور شگفت انگیزی در از بین بردن خشکی موها موثر است به همین دلیل

    میتواند درمان موخوره را عملی کند . برای این کار سس مایونز را تا سه بار در هفته در انتهای

    مو ها استعمال کنید .

    لازم به ذکر است که برای به کارگیری روش های فوق جهت درمان موخوره ، باید ابتدا حتما

    از علت آن آگاه شوید و پس از از بین بردن علت مشکل ، قدم بعدی را در مسیر درمان بردارید .

    موارد بالا تعدادی از روش های خانگی و آسان درمان موخوره می باشد. استفاده از این روش های آسان

    برای درمان موخوره بهتر از استفاده از روش های شیمیایی می باشد. زیرا روش های طبیعی علاوه بر رفع موخوره

    به زیبایی و سلامت موهای شما نیز کمک می کند.

    محصولات فروشگاه ویسکا اویل به صورت اصل ، خالص و اورجینال عرضه می شود. برای خرید این محصولات به 3 روش میتوانید اقدام کنید.

    روش اول خرید از فروشگاه ویسکا اویل :

    از بالای این صفحه گزینه افزودن به سید خرید را انتخاب کرده و پس از این اقدام ، سبد خرید خود را به روش های ممکن تسویه حساب کنید.

    روش دوم خرید از فروشگاه ویسکا :

    سفارش خود را از طریق تماس با مشاورین ویسکا اویل تکمیل نمایید. برای اینکار با شماره های زیر تماس حاصل گردانید.

    پشتیبان 1 : 09157788752

    پشتیبان 2 : 09157788753

    روش سوم خرید از فروشگاه ویسکا اویل :

    شما میتوانید از طریق کانال تلگرامی یا از طریق اینستاگرام ما سفارش خود را تکمیل گردانید. برای ارتباط با کانال تلگرامی و اینستاگرام فروشگاه ویسکا اویل بر روی عکس کلیک نمایید.

     

    منبع : food.ndtv

    هرگونه کپی برداری از مطالب بالا بدون ذکر منبع پیگرد قانونی خواهد داشت.

    به نظرم بهترین راه درمان موخوره استفاده از روغن آرگان است.

    ديدگاه ها غيرفعال می باشد.

    جهت ارتباط با فروشگاه ویسکا اویل با شماره های زیر تماس حاصل گردانید :

     

    آدرس فروشگاه : مشهد – جاده ویلاشهر 3 راهی دوم – پلاک 256 فروشگاه ویسکا اویل

    سفارش های شما به 3 طریق میتوانند ثبت و پرداخت شوند . این 3 روش عباتند از : 1 -پرداخت کارت به کارت 2- پرداخت در محل 3- پرداخت آنلاین

    برای ثبت سفارش هم میتوانید از طریق خود وب سایت اقدام کنید و هم میتوانید با مشاورین تماس بگیرید و سفارش را ثبت کنید . پرداخت در محل 6 روز و پرداخت کارت به کارت و آنلاین 2-3 روز طول میکشد .

    توسعه توسط فروشگاه معتبر آنلاین ویسکا اویل

    روغن کرچک یک روغن گیاهی چند منظوره است که کاربردهای
    فراوانی دارد از لوازم آرایشی گرفته تا کاربرد طبی. اکثر افراد آن را به عنوان یک
    ملین می شناسند اما این روغن خواص فوق العاده ای برای مو دارد. در این مقاله به
    فواید آن می پردازیم.

    در حالی که روغن کرچک یا Ricinus communis به دلیل فواید شگفت انگیز سلامتی آن مشهور است و قرن ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، اما اکثر افراد از فواید آن برای مو غافل هستند. از اسیدهای چرب ریسینولیک، اسیدهای چرب امگا ۶ و ۹، ویتامین E و مواد معدنی تشکیل شده است. روغن از طریق فرآیند فشار دادن دانه های کرچک استخراج می شود. روغن کرچک عمدتا بی رنگ یا زرد کم رنگ است و بوی بسیار ملایمی دارد و چسبنده است، بنابراین بسیاری ترجیح می دهند قبل از استفاده، آن را با یک روغن سبک تر مخلوط کنند. از ۱۸ اسید چرب تشکیل شده است. روغن کرچک همچنین آبرسان است و خاصیت مرطوب کنندگی دارد، به این معنی که رطوبت مو و پوست را جذب و حفظ می کند.

    چه
    کسی است که امروزه آرزوی موهای بلند، درخشان و سالم را نداشته باشد؟ با این حال، با
    توجه به سبک زندگی و آلودگی، داشتن موهای بلند اغلب یک هدف دست نیافتنی است. مگر اینکه
    از یک روش درمانی ساده و طبیعی استفاده کنید. روغن کرچک اصل از مدتها پیش به
    عنوان درمانی برای ریزش مو و موهای نازک مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه کاربردهای
    زیادی نیز دارد، از جمله مرطوب کننده موهای خشک، درخشش مو. همچنین می تواند باعث تقویت
    و ضخیم تر شدن موهای شما شود. روغن کرچک به چه دلیل برای موهای شما معجزه می کند؟

    ۱- کنترل ریزش مو: اسید ricinoleic موجود در روغن کرچک باعث گردش جریان خون به پوست سر می شود. این به نوبه خود، سلامت فولیکول و پوست سر را بهبود می بخشد و ریزش مو را کاهش می دهد. با تغذیه پوست سر و محافظت در برابر میکروب، ریشه های موهای شما تقویت می شود.

    ۲- تقویت
    رشد مو: ۹۰٪ از مواد مغذی
    روغن کرچک از اسید ریسینولیک تشکیل شده است. این، همراه با اسیدهای چرب امگا ۶ و ۹،
    در ریشه های مو نفوذ کرده و آن را تغذیه می کند، باعث سلامت مو می شود و رشد مو را
    تقویت می کند.روغن كرچك براي موخوره

    ۳- درمان
    شوره سر: خاصیت
    ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن کرچک آن را به عنوان یک درمان مؤثر برای مقابله
    با شوره سر تبدیل کرده است.

    ۴= کاهش مو خوره: روغن کرچک استحکام کششی مو را افزایش می دهد و باعث می شود کمتر در معرض موخوره قرار بگیرد.

    ۵- ضخیم کردن تار مو: روغن کرچک به لایه
    بیرونی ساقه مو نفوذ می کند. در نهایت باعث رشد مجدد و کاهش ریزش مو می شود که باعث
    می شود موهای شما ضخیم تر و قوی تر شود.

    ۶- یک مرطوب کننده طبیعی: همانطور که در بالا اشاره کردیم، روغن به لایه بیرونی مو نفوذ کرده و مو را کراتینه می کند. این روند به خودی خود با ترمیم کوتیکول مو را نرم و صاف می کند.

    ۷- تیره شدن
    موها: روغن کرچک می تواند به شما در دستیابی به موهای تیره تر
    کمک کند. اثر تحریک کننده روغن کرچک باعث می شود موهای شما رطوبت مورد نیاز خود را
    حفظ کرده و تیره تر به نظر برسد.

    ۸- محافظت از مو آسیب دیده: اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک یک لایه محافظ روی موهای شما ایجاد کرده و آن را از آسیب آفتاب و از بین رفتن رنگ محافظت می کنند. پوست سر شما را از آسیبهای ناشی از مواد شیمیایی موجود در رنگها و محصولات مو محافظت می کند.

    ۹- درخشش مو: همانطور که قبلاً
    توضیح داده شد، روغن کرچک موخوره شما را درمان می کند. این به نوبه خود موهای شما را
    صاف تر و براق تر می کند.

    مواد لازم: ۱/۲ فنجان روغن کرچک

    مراحل انجام:۱- مقداری روغن در کف دست خود ریخته و آن را از ریشه تا نوک موها بمالید و خوب ماساژ دهید. ۲- حداقل ۱۵-۲۰ دقیقه روغن را روی موها بگذارید. همچنین می توانید یک شب آن را روی موها بگذارید.۳- به دلیل قوام متراکم آن، شستشوی روغن کرچک سخت می باشد. برای خلاص شدن از روغن باید چندین بار شامپو بزنید. اما این روش برای بعضی از مواقع مؤثر است – ۳۰ دقیقه قبل از حمام گرفتن، از نرم کننده استفاده کنید. روغن به راحتی از بین می رود.۴- پس از شستن موهای خود، آن را با حوله خشک کرده و از سشوار استفاده نکنید.

    نکته: این روش درمانی روی موهای کمی مرطوب بهتر
    عمل می کند.

    می دانیم که روغن کرچک یک ماده شگفت انگیز برای درمان ریزش مو و تقویت رشد مو است. اما ساختار متراکم و بوی مشخص آن ممکن است برای برخی جذاب نباشد. در این حالت می توانید روغن کرچک را با سایر روغنهای مفید ترکیب کنید تا یک محلول روغن مو ایجاد کنید که برای موی شما معجزه کند. معجون زیر ترکیبی از چهار روغن است – نارگیل، بادام شیرین، کنجد و کرچک بسته به در دسترس بودن و ترجیح خود می توانید روغن ها را اضافه یا حذف کنید، اما هیچ چیز دیگری مانند استفاده از این چهار روغن نیست.

    موادلازم: ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل اصل و طبیعی، ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین، ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد، ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک.

    مراحل انجام:۱- چهار روغن را مخلوط کرده و این مخلوط را در پوست سر و از ریشه تا نوک موهای خود ماساژ دهید. برای نفوذ سریعتر می توانید روغن را کمی گرم کنید.۲- حداقل ۶۰ دقیقه آن را روی مو بگذارید. به صورت اختیاری، می توانید آن را یک شب روی موها بگذارید.۳- شامپو بزنید و آن را بشویید.این روغن برای تحریک رشد مو مناسب است. می توانید یک کپسول ویتامین E به آن اضافه کنید.

    روغن کرچک برای انواع مختلف مو مناسب است. افرادی که قصد دارند ریزش مو
    را درمان کنند برای دیدن نتایج قابل توجه باید حداقل هفته ای ۲ بار از روغن استفاده
    کنند. از طرف دیگر برای افزایش درخشش، هفته ای یکبار از روغن کرچک استفاده کنید،
    برای موخوره، دو بار یا سه بار در هفته موهای خود را با روغن کرچک ماساژ دهید. اگر
    می توانید، آن را یک شب روی موهایتان بگذارید.

    روغن کرچک چسبنده است. از این رو شستن این روغن از موهایتان بخصوص هنگامی که یک شب آن را روی موهایتان بگذارید کار سختی است. روشی در زیر آورده شده است که برای رفع این مشکل به راحتی از آن استفاده کنید.از آب ولرم استفاده کنید – از آب گرم استفاده کنید تا پوست سر و موهای خود را مرطوب کنید. یک کف درست کنید – مقداری شامپو را در کف دست خود ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. کف دست خود را مالش دهید تا کف درست شود. کف را روی موهای خود بمالید تا از اصطکاک جلوگیری کند.

    شامپو را روی مو و پوست سر خود بمالید- با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. بگذارید شامپو به مدت یک دقیقه بماند. سپس با حرکات دایره ای به مدت سه تا پنج دقیقه ماساژ دهید و بشورید. شستشو با آب سرد – آخرین مرحله این است که موهای خود را کاملاً با آب سرد بشویید. این مرحله روغن کرچک را از بین می برد و موهای شما را براق تر می کند.خشک کردن با حوله – از یک حوله تمیز برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. موهای مرطوب خود را به شدت نکشید. بگذارید به آرامی خشک شود، از سشوار استفاده نکنید.از یک شانه دندانه دار استفاده کنید – از یک شانه با کیفیت (ترجیحاً چوبی) برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید.

    بیشترین میزان تأثیرگذاری گیاهان دارویی متعلق به عصاره‌های خالص گیاهان دارویی است و بعدازآن می‌توان به مکمل‌هایی نظیر کپسول‌ها اشاره کرد. کمترین میزان اثرگذاری هم متعلق به عرق و چای و دم‌نوش است. امیدوارم که اطلاعات خوب و مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم با نظر دهی و امتیازدهی مارو از کیفیت مطالب آگاه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت فروشگاه محصولات ارگانیک آشا مراجعه نمایید و برای کسب اطلاعات در مورد محصولات ارگانیک می‌توانید با شماره  09120038341 مشاور فروشگاه ارگانیک آشا تماس بگیرید یا از طریق تلگرام، اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

    ۱- چگونه از روغن کرچک برای مو استفاده کنیم۲- چطور روغن کرچک را برای رشد مو استفاده کنیم

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های
    موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نام
    و ایمیل من را برای ارسال نظرات دیگر ذخیره کن

    آشا ارگانیک با ارائه محصولات دکتر زرقانی که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با
    داشتن نیروهای انسانی توانمند، تولید بالا و تأمین نیازها و تحویل در اسرع وقت
    کالاها و داشتن ارتباط مستمر با مشتریان خود، همیشه در ردیف اول انتخاب ها می باشد.
    روغن كرچك براي موخوره

    با عضویت در خبرنامه از آخرین تخفیف ها و جدیدترین کالا ها با خبر شوید

    ایمیل شما در خبرنامه سایت آشاارگانیک ثبت شد

    بازرگانی آشا مرجع کامل گیاهان دارویی و فرآورده های آنها نظیر گیاه خشک، عصاره، اسانس، مارمالاد

    09120038341 رد کردن

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

    مجله سیب سبز: اگر سری به داروخانه‌ بزنید تا یک محصول مناسب برای حالت دادن و تقویت موهای‌تان بخرید احتمالا حسابی گیج خواهید شد چون آنقدر تنوع این محصولات زیاد است که هرکسی از آنها سر در نمی‌آورد (البته اگر قبل از اینها با افزایش قیمت ناگهانی این نوع محصولات شوکه نشده‌ باشید).

    روغن كرچك براي موخوره
    روغن كرچك براي موخوره
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *