روغن سیاه دانه سفیدی مو

دوره مقدماتی php
روغن سیاه دانه سفیدی مو
روغن سیاه دانه سفیدی مو

سپیدی زود رس مو یکی از معضلات امروزه ی جوانان است. اکثرا در جوانان با سنین کمتر از 30 سال سپیدی مو به وفور مشاهده می شود. عده ای از این سپیدی زود رس ناراحت و به دنبال راهی برای به تاخیر انداختن آن هستند. در این مقاله به پاسخ این سوال که آیا رفع سپیدی مو با سیاه دانه امکان پذیر است می پردازیم.

 

سیاه دانه منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که باعث تغذیه مو و جلوگیری از سفیدی مو می شوند. این مواد مغذی عبارتند از مس، منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، فسفر، ویتامین B1، اسیدهای آمینه، سلنیوم، ملانین و فیبر رژیمی. علاوه بر این، سیاه دانه حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی مانند سوزامین، سسامولین و سسامول است. با استفاده از این ترکیبات ، رفع سفیدی مو با سیاه دانه به نظر امکان پذیر است.

 

در طب سنتی چینی مصرف سیاه دانه برای سفیدی مو بسیار موثر است و دانه های سیاه دانه به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی ضد پیری شناخته می شود. سیاه دانه، با تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو، می تواند فعالیت ملانوسیت را برای تولید ملانین ، یعنی رنگدانه ای که مسئول رنگ مو و پوست است ، افزایش دهد.

روغن سیاه دانه سفیدی مو

دوره مقدماتی php

تحقیقات نشان می دهد رفع سفیدی مو با سیاه دانه امکان پذیر است. زیرا آنتی اکسیدان های موجود در دانه های سیاه دانه می توانند اثر رادیکال های آزادی را که موجب آسیب به سلول های بدن و ایجاد پیری می شوند از جمله ایجاد موهای سفید، ریزش مو و چین و چروک از بین ببرند یا خنثی کنند.

 

سیاه دانه دارای عطر و بوی بسیار خوبی است و به مقدار زیادی روغن در هر دانه از آن موجود است. این روغن سیاه دانه برای جلوگیری از سفیدی مو بسیار مناسب است. سیاه دانه دارای انواع مختلفی می باشد و شامل رنگ های گوناگونی از جمله سیاه، قهوه ای، قرمز و قهوه ای مایل به زرد می باشد. ترکیبات غذایی تمام آن ها تقریبا مشابه هم است و دارای مقدار فوق العاده بالایی از آنتی اکسیدان ها و مزایای ضد پیری هستند. این ویژگی ها باعث می شود تا از روغن سیاه دانه برای سفیدی مو استفاده شود.

 

طب چینی ، پوست و مو را آینه خارجی سلامت داخلی بدن می داند. مو برای رشد کردن از خون تغذیه می کند و پوست از منافظ بدن برای مرطوب ماندن استفاده می کند. هنگامی که منافظ بدن آسیب ببینند، این مسئله می تواند باعث بوجود آمدن پوستی خشک شود یا بر روی پوست ایجاد خارش کند. به همین ترتیب زمانی که دچار کم خونی می شویم، این مسئله ممکن است باعث ریزش مو و ایجاد موهای سفید شود. حال به توضیح چگونگی رفع سفیدی مو با سیاه دانه می پردازیم:

خواص سیاه دانه و سفیدی مو رابطه نزدیکی با هم دارند. دانه های سیاه دانه می توانند ارگان های بدن، از جمله خون و منافظ پوستی را تغذیه کنند. این کار موجب می شود مو و پوست به خوبی تغذیه شوند. ما به شما توصیه می کنیم در حالیکه از کرم ها، روغن ها و ماسک های مو برای تقویت مو و جلوگیری از سفید شدن آن استفاده می کنید ، به طور مرتب روزی یک قاشق غذاخوری سیاه دانه بخورید زیرا این کار به برطرف شدن مشکل شما بصورت ریشه ای کمک می کند.

 

طریقه مصرف سیاه دانه برای رفع سفیدی مو بسیار ساده است. فرایند همانند زمانی است که می خواهید بوسیله روغن سیاه دانه ، ریزش مو را کنترل می کند. به این صورت که با استفاده از روغن سیاه دانه شروع به ماساژ دادن مناطقی از پوست سر می کنید که موها در آن نواحی سفید شده است و این کار را برای چند دقیقه ادامه می دهید. سپس اجازه می دهید این روغن به مدت یک شب تا صبح بر روی پوست سرتان بماند و به هنگام صبح موهای خود را شستشو می دهید. برای درمان سفیدی مو با روغن سیاه دانه رسیدن به نتیجه مطلوب باید چندین بار این روند را تکرار کنید. برخی افراد نیز ترکیب سیاه دانه و عسل برای سفیدی مو را مناسب می دانند.

 

روغن سیاه دانه با رطوبت رسانی به مو آن ها را نرم و لطیف نگه می دارد.

 

روغن سیاه دانه باعث قوی تر شدن ریشه مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند. چنانچه روغن سیاه دانه را هر شب بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید پس از مدتی می بینید که ریزش مو کمتر شده و موها ضخیم تر شده اند، حتی مشاهده شده که استفاده ی مداوم از روغن سیاه دانه طاسی را هم درمان کرده است.

 

ترکیب روغن سیاه دانه و روغن زیتون سال ها برای رفع سفیدی مو استفاده می شود. برای این کار می توانید هر روز مقدار برابر روغن زیتون و روغن سیاه دانه را با هم ترکیب کرده و موهای سر را با آن ماساژ دهید و پس از 1 ساعت با آب گرم بشویید تا سفیدی موها کم کم برطرف شود.

 

روغن سیاه دانه فولیکول های موی ابرو را تحریک می کند، در نتیجه باعث افزایش رشد ابرو می شود. برای داشتن ابرو و مژه های ضخیم تر و پرپشت تر قبل از خواب انگشت اشاره خود را به یک قطره روغن سیاه دانه آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید.

 

مصری های باستان و مردم خاور میانه سال ها از روغن سیاه دانه به عنوان درمانی برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن ریش ها استفاده می کردند، علاوه بر این روغن سیاه دانه می تواند به نرم شدن ریش ها کمک کند.

مهمترین راهکارها برای درمان سپیدی مو

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

دکتر منوچهر قارونی

انسیه خلقتی

دکتر مریم فیض مکتوبی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

روغن سیاه دانه سفیدی مو

دکتر آزاده محمدپور یزدی

مطب پوست و لیزر دکتر قره داغی

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر فرامرز صفائی پیروز

ویکتوری دنتال کِر

52 بازدید

112 بازدید

162 بازدید

106 بازدید

128 بازدید

  • مدل بلوز دامن بچه گانه جدید
  • 235 بازدید

    403 بازدید

    02 بهمن 1398

    02 بهمن 1398

    01 بهمن 1398

    01 بهمن 1398

    01 بهمن 1398

    01 بهمن 1398

    01 بهمن 1398

    آنتی اکسیدان های موجود در سیاه دانه از مهمترین خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو می باشند که اثر رادیکال های آزادی که موجب آسیب به سلول های پوست و مو می شوند را خنثی می کنند.

    روغن سیاه دانه دارای عطر و بوی بسیار خوبی است .به مقدار زیادی روغن در هر دانه از آن موجود می باشد. تنوع سیاه دانه بسیار زیاد است  و شامل رنگ های گوناگونی از جمله سیاه، قهوه ای، قرمز و قهوه ای مایل به زرد می باشد. ترکیبات غذایی تمام آن ها تقریبا مشابه هم است و دارای مقدار فوق العاده بالایی از آنتی اکسیدان ها و مزایای ضد پیری هستند. این ویژگی ها باعث می شود تا خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو بسیار معروف شود و روغن طبیعی و ارگانیک آن بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

    در طب سنتی ایرانی خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو بسیار پیشنهاد شده است. روغن سیاه دانه، با تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو، می تواند فعالیت ملانوسیت را برای تولید ملانین ، یعنی رنگدانه ای که مسئولیت رنگ مو و پوست دارند را افزایش دهد. به همین دلیل است که دانه های سیاه دانه به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی ضد پیری شناخته می شود.

    در طب سنتی چینی ، پوست و مو را آینه خارجی سلامت داخلی بدن می دانند. مو برای رشد کردن از خون تغذیه می کند و پوست از منافذ بدن برای مرطوب ماندن استفاده می کند. هنگامی که منافذ بدن آسیب ببینند، این مسئله می تواند باعث بوجود آمدن پوستی خشک شود یا بر روی پوست ایجاد خارش کند. به همین ترتیب زمانی که دچار کم خونی می شویم، این مسئله ممکن است باعث ریزش مو و ایجاد موهای سفید شود. حال برای رفع این مشکل و جلوگیری از سفیدی موی زودرس استفاده از روغن سیاه دانه را پیشنهاد می کنند.

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

    بیشتر بدانید : برای رفع سفیدی مو چه باید کرد ( 3 راهکار خانگی )

    یکی از خواص روغن سیاه دانه برای رفع سفیدی مو ، آنتی اکسیدان های موجود در دانه های آن است . این انتی اکسیدان ها می توانند اثر رادیکال های آزادی را که موجب آسیب به سلول های بدن و ایجاد پیری می شوند از جمله سفید شدن موها ، شروع ریزش شدید مو و … را ز بین ببرند و یا حتی خنثی کنند.

    خواص روغن سیاه دانه و سفیدی مو رابطه نزدیکی با هم دارند. دانه های سیاه دانه می توانند ارگان های بدن، از جمله خون و منافذ پوستی را تغذیه کنند. این کار موجب تغذیه ی مناسب مو و پوست می شود. اسپیرولایف به شما توصیه می کند در حالیکه از کرم ها، روغن های ارگانیک و طبیعی و ماسک های مو برای تقویت مو و جلوگیری از سفید شدن آن استفاده می کنید ، به طور مرتب روزی یک قاشق غذاخوری سیاه دانه بخورید زیرا این کار به برطرف شدن مشکل شما به صورت ریشه ای و کامل کمک می کند.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    دیدگاه

    اسپیرولایف با تهیه محصولات از کشاورزان زحمت کش  ایرانی ،  در کنار آموزش های کاربردی  و بسته های خودت بساز( DIY ) آرایشی بهداشتی ، شما را از خطر مواد شیمیایی و سرطان زا در محصولات صنعتی مصون نگاه می دارد.

    ایران،اصفهان

    09909604228

    برای سرویس دهی بهتر، ما از کوکی استفاده می کنیم.

    مراقبت از پوست در هوای سرد زمستانی

    سیاه دانه معجون جادویی که دوای هر دردی است

    خواص جادویی جینسینگ قرمز برای پوست و مو، لاغری

    زاویه دار کردن صورت با ماساژ

    روغن خراطین و تاثیرات عجیب و غریب آن …

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

    گانودرما اکسیر شگفت انگیز جوانی

    درمان سرطان با قارچ گانودرما

    مزایای شگفت انگیز گانودرما برای پوست و مو

    چگونه به فرزندم بیاموزم از خود دفاع کند؟

    مدیتیشن همراه با آروماتراپی

    گانودرما: کاربرد، عوارض جانبی و نحوه مصرف

    قارچ شیتاکه دومین قارچ محبوب در جهان

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

  • داستان زندگي پرنسس دايانا
  • روغن سیاه دانه سفیدی مو

    سیاه دانه معجون جادویی که دوای هر دردی است

     

    اگر میخواهید پوستی صاف و شفاف داشته باشد یا این که به دنبال راهی برای درمان قطعی ریزش مو هستید.در این مطلب می خواهیم شما را با یک معجون جادویی که دوای هر دردی است آشنا کنیم(خواص سیاه دانه)خواص سیاه دانه برای موهر بیماری که وجود دارد خدا درمان آن را در طبیعت قرار داده است اما متاسفانه درعصر قرص ها و آمپول ها میل به درمان طبیعی در مردم از بین رفته است.امیدواریم شما با خواندن این مطلب در مورد خواص سیاه دانه بعد از پی بردن به خواص جادویی این دانه های ارزشمند که در روایات اسلامی آنها را درمان هر دردی جز مرگ می دانند با درمان های سنتی و داروهای طبیعی آشتی کنید.

     

     

    ریزش مو ریزش مو همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های ما در دوران زندگی بوده و گاهی همه درآمدمان را برای آن هزینه می کنیم ولی هیچ تغییری رخ نمی دهد شاید دلیلش استفاده از داروهای شیمیایی است اگر بجای آن داروها از داروهای طبیعی نظیر سیاه دانه استفاده کنید قطعا راضی خواهید شد. براي رفع ریزش مو با سیاه دانه ابتدا باید 50 گرم سياه دانه را خرد کرده و با يك قاشق غذا خوری روغن نارگيل مخلوط کنین بعد از آن حدود، 400 سي سي الكل طبي و 3 عدد ميخك به آن اضافه کنید به مدت دو هفته مواد را داخل شیشه به دور از نور مستقیم آفتاب نگه دارید سپس روزی دو مرتبه موها را به 10 دقیقه با آن ماساژ دهید بعد از 2 ساعت می توانید موهایتان را بشوید دقت کنید قبل از استفاده حتما موها تمیز باشد. توجه داشته باشید رفع ریزش مو با سیاه دانه از قدیم الایام از جمله روش های درمان ریزش مو بوده است.

     

     

    درمان جوش صورت با سیاه دانهاز دیگر خواص سیاه دانه :جوش آکنه واقعا آزار دهنده ست خصوصا زمانی که روی صورت ایجاد می شود برای درمان آن با سیاه دانه ما دو روش را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم روش اول: 10 گرم سياه دانه را با 30 گرم زغال مو (چوب انگور) آسیاب کنید سپس200 سي‌سي سرکه به آن اضافه کنید و بگذارید 24 ساعت مواد در جای خنک بماند بعد از آن روزی 3 مرتبه به صورت بمالید و بگذارید که در هر بار 1 ساعت این ماسک روی صورتتان بماند.در روش دوم سیاه دانه را آسیاب کرده با مقداری روغن کنجد مخلوط کرده روزی 3 نوبت استفاده کنید البته سعی کنید میزان روغن آن کم باشد و شکل خمیری پیدا کند.

     

     

    خواص سیاه دانه سفیدی مواز نکات جالب سیاه دانه خاصیت مکیدن این دانه های کوچک در رفع سفیدی مو است اگر بطور منظم روزانه 10 عدد سیاه دانه را با 3 عدد هلیه سیاه بمکید بعد از مدت 40 روز موهای سفیدتان به مرور تغییر رنگ داده و در صورت استفاده طولانی تمام موهای سفید سرتان تیره خواهد شد.مالیدن روغن سیاه دانه به مدت یکسال می تواند علاوه تقویت و پرپشت کردن مو در رفع سفیدی مو هم تاثیر بسزایی دارد.

     

     

    برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید.سیاه دانه برای جوانی و زیبایی پوستمالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت می شود.در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 2 هفته به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

     

     

     

    سیاه دانه برای تقویت قوای جنسیمالیدن جوهر سیاه دانه بر کمر سبب تمدد اعصاب شده و قدرت جنسی را افزایش می دهد.روغن سیاه دانه اکسیر جوانی است واگر این روغن را بر کمر ومواضع مخصوص بمالند برگشت جوانی مشهود خواهد بود.

     

     

    سیاه دانه را چگونه مصرف کنیماز امام موسی بن جعفر علیه السلام روایت است که فرموده اند: أن حبة السوداء شفاء من كل داء إلا السام و عليكم بالعسل و حبة السوداء ؛ درسياه دانه شفاي هر دردي است مگر مرگ و بر شما باد به خوردن عسل و سياه دانه.کارشناسان و متخصصان تغذیه کشف کردند که تاثیر سیاه دانه تا هفت سال در بدن انسان برجای می ماند از این نظر می تواند دارویی مناسب جهت درمان دردهای مزمن که گاهی به مدت طولانی در بدن انسان تولید ناراحتی می کنند می باشد .سیاه دانه در ترکیبات مختلف، اثرات درمانی متفاوتی دارد و به همین دلیل به صورت اشکال مختلف استفاده می شود، که یکی از آنها ترکیب عسل و سیاه دانه یا«دوسین» است. برای تهیه این معجون باید سیاه دانه را آسیاب کرده و یک پیمانه از آن را با پنج پیمانه عسل مخلوط نماییم.

     

     

    این معجون خواص بیشماری دارد که ما به بیان برخی از آنها اکتفا می کنیم.۱- ضد لک منبع ۲-ضد نفخ و تقویت کننده معده3-شیر افزا ۴- درمان آلرژی ناشی از گرد و غبار ۵- ایجاد تمرکز ۶- درمان ضعف اعصاب ۷- ضد نفخ ۸- کمک در درمان افسردگی به شکل چشمگیر ۹- درمان آسم و تنگی نفس ۱۰- درمان دردهای بعد از زایمان ۱۱- باعث به تاخیر انداختن علائم پیری در بدن ۱۲- درمان سنگهای صفراوی و کلیوی ۱۳ – پاکسازی رحم بعد از زایمان ۱۴– ضد انگل ۱۵– ادرار آور ۱۶ – ضد ویروس ۱۷– هضم کننده غذا ۱۸ – ضد تشنج ۱۹ – ضد سرفه ۲۰- ملیّم ۲۱- دفع کننده سنگ کلیه و صفرا ۲۲– تنظیم کننده فشار خون ۲۳– ضد دردهای عضلانی ۲۴– کمک به توقف و پیشگیری رشد سلولهای سرطانی به طور چشمگیر ۲۵ – تقویت سیستم ایمنی بدن

    همه خانم های زیبا برای زیبایی خود راز مشتركی دارند. شما می توانید با كمی همت و دقت، زیبایی خود را صد چندان كنید.

    “یوگای صورت” ورزش فوق العاده برای از بین بردن چین و چروک صوررت اکسیر راز زیبایی و جوانی www.eksir.net

    برنامه هفتگی ماساژ موی سر، که باعث ضخامت و تقویت موهای شما میشود.

    ماساژ شگفت انگیز صورت برای سلامتی و زیبایی سایت اکسیر راز زیبایی و جوانی

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    لطفاً پیش از استفاده از سایت صفحه “قوانین و مقررات” را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه “قوانین و مقررات” را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.
    نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است.


    اکســــیر |
    ارتباط با ما |
    نقشه سایت

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اکسیر دات نت می باشد.

                                                           2016 © – All Rights Reserved For Eksir.net


    ×


    اپلیکیشن خدمت از ما

    تمام خدمات منزل

    کارواش | نظافت | تعمیرات

    خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو، به نوعی نوید بخش رفع سفیدی مو برای همیشه است. در کنار خواص روغن سیاه دانه به رفع سفیدی مو؛ می توان به رویش مجدد مو با روغن سیاه دانه و حتی خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت اشاره نمود. اگر به دنبال یک روش طبیعی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی را برای رفع سفیدی مو هستید، پیشنهاد می شود، خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو را مطالعه و با نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو آشنا شوید. از موارد دیگر استفاده از روغن سیاه دانه می توان به خواص روغن سیاه دانه برای لاغری اشاره نمود.

     

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

     

    رفع سفیدی مو برای همیشه شاید در نظر اول یک معجزه به شمار بیاید، اما با بررسی خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو به این نتیجه خواهید رسید، که روغن سیاه دانه یک تقویت کننده قوی برای مو و پوست به شمار می‌آید. خواص روغن سیاه دانه برای ابرو و همین طور طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری از موارد کاربردی روغن سیاه دانه است. در این مطلب خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو را بررسی می‌کنیم.

     

     

    سپیدی زودرس مو در افرادی که سن پایینی دارند و جوان به حساب می‌آیند، اتفاقی ناراحت کننده است، به گونه ای که به دنبال راه حلی برای رفع بروز پیری زودرس در موها می‌باشند. متخصصان تغذیه و زیبایی بر اساس تحقیقات در زمینه استفاده از مواد طبیعی در زمینه بهداشتی و زیبایی توانستند؛ خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو را کشف کرده و از این روغن برای رفع سفیدی مو بهره برند.

    خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو؛ از وجود مواد مغذی معدنی و ویتامین ها برای تغذیه مناسب مو در سیاه دانه نشئت می‌گیرد. این مواد مغذی عبارتند از مس، منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، فسفر، ویتامین B1، اسیدهای آمینه، سلنیوم، ملانین و فیبر رژیمی. علاوه بر این، سیاه دانه حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی مانند سوزامین، سسامولین و سسامول است؛ این ترکیبات در کنار هم در رفع سفیدی مو بسیار موثر می باشند.

     

     

    در طب سنتی سیاه دانه یک ماده غذایی قوی برای ضد پیری شناخته شده است، روغن سیاه دانه به دلیل داشتن ملانوسیت، برای تولید ملانین ، یعنی رنگدانه ای که مسئول رنگ مو و پوست هستند ،پوسته سر را تحریک و از سفیدی زود رس مو جلوگیری می کنند.رفع سفیدی مو با سیاه دانه امکان پذیر است زیرا آنتی اکسیدان های موجود در سیاه دانه رادیکال های آزادی که روی سفیدی مو و پیری زود رس پوست اثر دارند را خنثی کرده و در تقویت رنگدانه های مو بسیار موثر است.

     

     

    خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو به اندازه ای است، که این دانه های معطر و پر از روغن را در صدر استفاده محصولات آرایشی و بهداشتی قرار داده است. سیاه دانه دارای انواع مختلفی شامل زرد، قرمز، قهوه ای و سیاه می‌باشد، که خواص تمامی آنها برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و سفیدی مو یکسان است. نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو به این شکل است که موها و پوست سرتان را با این روغن ماساژ داده و یک شبانه روز اجازه دهید این روغن روی موهایتان بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

     

     

    یک روش مناسب برای استفاده از روغن سیاه دانه برای مو کاربرد روغن زیتون همراه روغن سیاه دانه برای رفع سفیدی مو است، هر روز موهایتان را با این ترکیب ماساژ داده و بعد از یک ساعت با آب گرم شسته و کم کم منتظر تغییر سفیدی رنگ موهایتان باشید.

     

    استفاده از هلیله سیاه در رفع سفیدی مو بسیار تاثیر دارد؛ بگونه ای که از هلیله سیاه بعنوان یک کیمیا در طب سنتی، درباره تغییر رنگ موهای سفید شده یاد می‌کنند. مصرف یک یا دو عدد هلیله سیاه بعد از بیدارشدن از خواب؛ و انجام مداوم این روش بین یک یا دو سال تاثیر شگفت انگیزی در رفع سفیدی مو دارد. روش دیگری در استفاده از هلیله سیاه، مصرف کوبیده شده یک عدد از این دانه گیاهی و خوردن یک لیوان آب به همراه آن هر روز صبح به مدت یک سال می‌باشد. استفاده از این دانه گیاهی را در کنار خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو می توان موثر دانست.

     

     

    روغن سیاه دانه به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، موجب جریان انرژی دربدن و سوخت و ساز مفید در بدن می‌شود. علاوه بر خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو، رویش مجدد مو با روغن سیاه دانه بسیار اعجازگونه است. ماساژ سر با این روغن منجر به تقویت پیاز مو و ریشه مو و در کنار آن ممانعت از ریزش مو شده و لطافت و ضخیم شدن مو را به دنبال دارد. رطوبت رسانی به مو و درمان ریزش مو از موارد موثر در خصوصیات روغن سیاه دانه برای رویش مجدد مو می‌باشد.

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

     

     

    استفاده بیش از حد از هر ماده طبیعی ممکن است؛ حساسیت زا بوده و به بافت مو و پوست آسیب رساند، به طور حتم نمی توان عوارضی را برای روغن سیاه دانه برای مو در نظر داشت، اما تا جایی که می‌توانید قبل از استفاده از روغن سیاه دانه برای مو از حساسیت های پوستی و آلرژی های پوستی خود مطلع باشید.

     

     

    خواص روغن سیاه دانه به تقویت مو و همین طور خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو ختم نمی‌شود، خواص ضد التهابی روغن سیاه دانه باعث شده که از این روغن برای رفع لک و زیبایی پوست استفاده کنند، از قدیم برای رفع لکه های پوستی و درخشش و لطافت بخشیدن به پوست صورت از روغن سیاه دانه استفاده شده است، کاربرد روغن سیاه دانه روی پوست ممکن است منجر به خارش پوستی شود، بهتر است کمی ماست را به این روغن اضافه کرده و روی پوست به کار برید. استفاده از روغن سیاه دانه به همراه روغن نارگیل یا آب پرتقال به طور جداگانه بعنوان یک آبرسان عمل کرده و رطوبت و نرمی به پوست صورت می‌بخشد.

     

  • عکس پروفایل مَهدا
  •  

    خواص روغن سیاه دانه برای رفع سفیدی مو، یکی از هزاران خواص این روغن مفید برای مو ، پوست و همین طور سیستم دفاعی بدن و … می‌باشد، برای داشتن پوستی شاداب و سلامت مو می توانید به این روغن در کنار روغن های گیاهی دیگر توجه داشته باشید؛ فراموش نکنید جنس مو و میزان سفیدی آن در تاثیر گذاری روغن سیاه دانه برای بهبود رنگ دانه های موی سر تاثیر دارد؛ پس برای گرفتن نتیجه مطلوب با این نکات را به یاد داشته باشید.

    4.50 امتیاز از 11 رای

    “خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

    شهر و خدمت مورد نیاز خود مثل نظافت، کارواش، تعمیرات و … را وارد کنید و به رایگان قیمت بگیرید.

    لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

    برای ورود به حساب کاربری شماره موبایل خود را در بخش روبرو وارد کنید.
    درصورتیکه قبلا حساب کاربری نساخته اید، ثبت نام کنید

    لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

    برای ثبت نام، اطلاعات خود را در بخش روبرو وارد کنید. درصورتیکه حساب
    کاربری دارید، میتوانید وارد شوید

    لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

    برای ورود به حساب کاربری شماره موبایل خود را در بخش روبرو وارد کنید.
    درصورتیکه قبلا حساب کاربری نساخته اید، ثبت نام کنید

    کد 4 رقمی را وارد کنید

    کد 4 رقمی به شمـاره
    ارســال شد. درصورتیــکه کد را دریافت نکردید،
    میتوانید مجددا درخواست دهید

    ثانیه مانده برای درخواست ارسال مجدد

    ۱- در نوار پایین گوشی دکمه را کلیک کنید.

    ۲- منوی باز شده را به چپ بکشید و دکمه را کلیک کنید

    ۳- در آخر در بالای صفحه دکمه Add را کلیک کنید.

    آرایشی و زیبایی ، پوست و مو, بیماریها, دانستنیها, دانستنیهای پزشکی, درمان های غیر دارویی, روغن های گیاهی, طب سنتی و مکمل, گیاهان دارویی 6,979 بازدید

    روغن سیاهدانه: سیاهدانه گیاهی بومی آسیا می باشد. خواص دارویی این گیاه تا حدی است که برخی از متخصصان طب سنتی آن را درمان همه چیز جز مرگ می دانند. بنابراین بذر و روغن این گیاه می توانند برای طیف وسیعی از مشکلات سلامت به کار گرفته شوند.

    گیاه سیاهدانه با نام علمی Nigella sativa L از خـانواده گیاهی رانونکولاسه است. گل های آن سفید یا آبی کمرنـگ تـا آبی پررنگ دارای دانه های سفید شیری رنگ کـه در تمـاس بـا هوا سیاه رنگ می شوند.

    ۳۰ درصد وزن بذر سـیاهدانـه را روغـن تشکیل می دهد.  P-cymen اصلی تـرین ترکیـب آن اسـت و تقریباً ۶۱/۴۸ درصد از وزن روغن فرار آن را تـشکیل مـی دهـد.

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

    برخی شواهد علمی وجود دارد که دانه های سیاهدانه می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش شدت واکنش های آلرژیک کمک کنند.

    همچنین آزمایش ها ثابت کرده اند که این گیاه دارویی می تواند به طور موقت فشار خون را کاهش دهد و به تنظیم کلسترول LDL  در بدن کمک کند.

    روغن سیاهدانه می تواند به طور خاص برای بهبود بافت مو، کمک به جلوگیری از ریزش مو و حتی برای جلوگیری از سفیدشدن زودرس مورد استفاده قرار گیرد.

    این روغن می تواند به طور عمیق به فولیکول های مو نفوذ کند و از این طریق رشد مو را تحریک کند، از ریزش مو جلوگیری کند و به سلول های مو برای جلوگیری از دست دادن رنگدانه و سفید شدن کمک نماید.

    روغن سیاهدانه یک نرم کننده طبیعی است، بنابراین موهای ضخیم درشت را نرم و لطیف می کند. همچنین این روغن می تواند پوست را خنک نگه دارد و التهاب پوست سر را کاهش داده و از بروز شوره سر هم جلوگیری نماید.

    سایر روغن های مناسب برای مخلوط کردن با این روغن به منظور تاثیر بهتر بر موها شامل روغن اسطوخودوس، زیتون و رزماری می باشند.

    ریزش مو دلایل متعددی دارد که عمدتا به دلایل التهابی می باشد.

    روغن سیاهدانه به عنوان یک ضد التهاب قوی عمل می کند. به طوری که بسیاری از ترکیبات موجود در این روغن می توانند به کنترل انواع عفونت از جمله عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی کمک کنند. این روغن حتی برای کنترل شپش سر نیز مفید است.

    به منظور جلوگیری از ریزش مو، یک قاشق چای خوری روغن سیاهدانه را در قسمت های خاص ریزش پوست سر خود ماساژ دهید.

    ایده آل است که این کار را قبل خواب انجام دهید. موهایتان را با یک حوله بپوشانید و صبح آن را بشویید. اینکار را هر شب تکرار کنید تا تاثیر آن را بر موهایتان مشاهده نمایید. پس از اینکه رشد موهایتان ملموس شد، این کار را هر سه روز یکبار تکرار کنید.

    سفید شدن موها علل زیادی دارد، اما این مشکل به هر علتی که بروز کند، برای بسیاری غیر قابل تحمل است.

    استفاده از روغن سیاهدانه می تواند سلول هایی که مسئول تولید رنگدانه های مو هستند را بهبود بخشد و از این طریق روند پیر شدن موها را معکوس می کند.

    مطالعات نشان داده است، کسانی که از این روغن به صورت روزانه استفاده کرده اند، بخشی از موهایشان ابتدا به خاکستری و سپس به رنگ طبیعی تغییر رنگ داده است.

    برای تهیه انواع روغن های اصل می توانید به فروشگاه های محصول خوب مراجعه کنید.

    فروشگاه های محصولات طبیعی و ارگانیک که از هر نظر حقوق مصرف کننده را رعایت می کنند و همیشه مرغوبترین محصولات طبیعی را عرضه می کنند.

    عرضه انواع روغن های اصل

    بهترین شیره های انگور و خرما

    عود طبیعی

    صابون های سنتی

    گیاهان دارویی

    محصولات طبیعی و سالم

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

    دکتر سارا بخشائی

    برچسبرشد مو روغن سیاهدانه روغن های گیاهی ریزش مو سفید شدن مو سیاهدانه گیاهان دارویی

    1 هفته پیش

    2019-12-01

    2019-07-11

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

  • عکس پروفایل اسم سمانه جدید
  • “پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

    بیشتر روش های گفته‌شده به‌صورت کلینیکی آزمایش نشده اند و تاثیرات آن‌ها به‌صورت علمی ثابت نشده است اما بسیاری از افراد با استفاده از آن‌ها توانسته اند رنگ موهای سفید خود را برگردانند . روش ها زیاد است و می‌توانید روشی را پیدا کنید که وسایل آن را در خانه داشته باشید و بتوانید استفاده کنید . روش های رفع …

    تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

    ورود

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

    نام کاربری یا نشانی ایمیل

    رمز

    مرا به خاطر بسپار

     !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

    برترین‌ها: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که نخستین تار‌های سفید شده مو نشانه‌ای از بالا رفتن سن و سال آنهاست، اما درمانگران طب سنتی این‌گونه فکر نمی‌کنند. از نظر آن‌ها سفیدی مو‌ها تنها نشانه بالا رفتن تعداد روز‌های زندگی نیست و این سفیدی می‌تواند نتیجه عوامل دیگری نیز باشد.

    از دیدگاه این درمانگران کمبود ویتامین B۱۲، اختلال در عملکرد تیروئید، سیگار کشیدن و کم‌خونی از جمله عواملی است که می‌تواند سفید شدن مو‌ها را به همراه داشته باشد. اگر مطمئن هستید که سفید شدن موهای‌تان قبل از ۳۰ سالگی به دلیل وراثت و فاکتور‌های ژنتیک نیست می‌توانید به نسخه درمانگران طب سنتی عمل کنید و با ساده‌ترین شیوه‌ها با سفیدی تار‌های موی خود مبارزه کنید.

    هر روز با وعده‌های غذایی

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

    عوامل مختلفی برای سفیدی مو در سنین پیش از میان‌سالی وجود دارد. گاهی تنش‌های عصبی، اختلال در عملکرد تیروئید، رژیم نادرست یا کمبود منگنز در مواد غذایی از جمله مهم‌ترین عواملی است که منجر به سفید شدن مو‌ها می‌شود. از دیدگاه درمانگران طب سنتی اصلاح هر یک از این اختلال‌ها می‌تواند به کاهش روند سفیدی مو و در نهایت پیشگیری از سفید شدن مو‌ها منجر شود. گنجاندن سیر در وعده‌های غذایی یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که کمک زیادی به جبران کمبود منگنز در بدن می‌کند.

    اگر بتوانید سیر را به عنوان چاشنی اصلی به وعده‌های غذای اصلی خود اضافه کنید تاثیر مستقیمی بر کاهش روند سفیدی مو‌ها خواهید گذاشت. چه بهتر که بتوانید از سیری که با پودر منگنز تغذیه شده باشد مصرف کنید. این سیر می‌تواند هم جبران کمبود منگنز بدن‌تان را بکند و هم در آن واحد عوامل سفیدی مو را در بدن‌تان کاهش دهد.

    از معجزه چای سیاه و تنباکو چه می‌دانید؟

    یکی از شیوه‌های طبیعی و بی‌دردسر برای از بین بردن سفیدی مو‌ها ماساژ مو‌ها با لوسیون گیاهی چای سیاه است. برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم نیست از این داروخانه گیاهی به آن عطاری بروید. می‌توانید به راحتی این لوسیون را در آشپزخانه منزل‌تان تهیه کنید.

    برای تهیه این لوسیون کافی است یک قاشق غذاخوری چای سیاه را با یک قاشق غذاخوری گیاه مریم‌گلی خشک شده با ۲ لیوان آب روی حرارت بگذارید تا آرام آرام بجوشد و یک لیوان از این جوشانده باقی بماند. سپس این جوشانده را از روی حرارت بردارید و آن را صاف کنید. اجازه دهید لوسیون به خوبی سرد شود. این لوسیون را هر هفته تهیه کنید و از آن برای ماساژ موهای‌تان استفاده کنید.

    بهترین روش برای سیاه‌کردن تار‌های سفید مو این است که آن‌ها را با این لوسیون گیاهی ۵ دفعه در هفته ماساژ دهید. بهترین حالت آن است که برای شست‌و شوی موهای‌تان ازیک شامپوی گیاهی سبک استفاده کنید و پس از آن موهای‌تان را با این لوسیون ماساژ دهید. یکی دیگر از لوسیون‌های گیاهی و طبیعی که می‌تواند به تیره شدن مو‌های سفیدتان کمک کند جوشانده گیاه تنباکو است که به روش جوشانده چای سیاه آماده می‌شود. ماساژ این جوشانده نیز می‌تواند روند تیره شدن مو‌ها را تسریع کند.

    هفته‌ای دو دفعه، ۳۰ دقیقه این روغن مو را تجربه کنید

    اگر ترجیح می‌دهید علاوه بر درمان سفیدی مو‌ها به جوان‌شدن ساقه موهای‌تان کمک کنید، توصیه می‌کنیم ترکیب روغن حنا و نارگیل را تجربه کنید. برای تهیه این روغن که می‌تواند با یکی ۲ مرتبه استفاده مو‌های سفیدتان را تیره کنید. کافی است مقداری روغن نارگیل خالص از نزدیک‌ترین عطاری محل زندگی‌تان تهیه کنید و به اندازه یک استکان از آن را درون ظرفی بریزید و آن را به شیوه غیرمستقیم روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. وقتی روغن به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و برگ‌های خشک شده گیاه حنا را داخل آن بیندازید.

    بعد از مدتی خواهید دید که رنگ روغن به قهوه‌ای متمایل می‌شود. برای استفاده از این روغن کافی است اجازه دهید به طور کامل سرد شود. سپس با کمک یک قاشق چای خوری چند قطره از آن را روی موهای‌تان بریزید و با کمک بند دوم انگشتان دست به آرامی مو‌ها را ماساژ دهید. این شیوه ماساژ مانع از آسیب رسیدن به ریشه مو و کنده‌شدن آن‌ها می‌شود. این روغن را هفته‌ای ۲ بار روی موهای‌تان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای‌تان بماند.

    هفته‌ای سه مرتبه با غذا سفیدی مو‌ها را سیاه کنید

    اگر موهای‌تان خیلی زودتر از آنچه که باید سفید شده و به دنبال راهی برای پوشاندن آن‌ها هستید، اگر انواع و اقسام رنگ‌های گیاهی و شیمیایی را تجربه کردید و باز هم شاهد رویش مو‌های سفید هستید، بهتر است به توصیه درمانگران طب سنتی عمل کنید و با کمک طبیعی‌ترین نسخه‌ها برای همیشه از شر مو‌های سفید خلاص شوید. درمانگران طب سنتی اصلاح رژیم غذایی را بهترین شیوه درمان و از بین بردن سفیدی مو‌ها می‌دانند.

    آن‌ها به مراجعان خود توصیه می‌کنند برای از بین رفتن سپیدی مو‌ها و سیاه‌شدن آن‌ها گیاهانی مانند پیاز، سیر، شاهی، هلیله سیاه و برنج سبوس‌دار را در وعده‌های غذایی‌شان بگنجانند. مصرف برنج سبوس‌دار و هلیله سیاه در وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی و جایگزینی آن به جای برنج معمولی در کنار مصرف گیاهانی مانند پیاز و سیر و شاهی تاثیر زیادی در برطرف شدن سفیدی مو‌ها و سیاه‌شدن آن‌ها دارد. تنها باید کمی صبر داشته باشید تا ببینید این خوراکی‌ها چطور جوان‌تان می‌کند.

    این توصیه‌ها را جدی بگیرید

    برای پیشگیری از سفید شدن و خاکستری شدن مو‌ها نه تنها استفاده از ماسک گیاهی توصیه می‌شود بلکه اصلاح رژیم غذایی و گنجاندن مواد طبیعی نیز به سبد غذایی افراد می‌تواند تاثیر مستقیمی بر پیشگیری از سفیدشدن مو‌ها داشته باشد.

    به اعتقاد درمانگران طب هندی مصرف ترکیب یک حب زنجبیل رنده شده با یک قاشق غذاخوری عسل یکی از بهترین ترکیب‌های خوراکی است که می‌تواند به پیشگیری از سفیدشدن تار‌های مو کمک کند.

    برای درمان سفیدی تار‌های مو و براق شدن مو‌ها یکی از بهترین لوسیون‌ها استفاده از ترکیبی از روغن نارگیل با آب لیموی تازه است. ماسکی که از ترکیب ۲ قاشق پودر حنا، یک قاشق ماست، یک قاشق برگ خشک شده ریحان و ۳ قاشق قهوه نیز به دست آمده باشد علاوه بر آنکه به تیره شدن تار‌های موی سفید و خاکستری کمک می‌کند، می‌تواند به تقویت تار‌های مو و ریشه مو‌ها نیز کمک کند.

    تهیه لوسیون پیاز و ماساژ آن بر تار‌های مو یکی دیگر از شیوه‌هایی است که می‌تواند علاوه بر تیره کردن تار‌های مو به رشد مجدد تار‌های از دست رفته مو نیز کمک کند. برای تهیه این لوسیون کافی است پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و از آن برای ماساژ مو‌ها استفاده کنید.

    برای حمام روزانه با این عصاره موهای‌تان را بشویید

    اگر در گروه افرادی هستید که عجله دارید و می‌خواهید خیلی سریع با تار‌های سفید موی خود خداحافظی کنید، توصیه می‌کنیم از لوسیون بابونه برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده کنید. برای تهیه عصاره بابونه می‌توانید ۳ قاشق از برگ‌های خشک شده بابونه را با ۳ لیوان آب مخلوط کنید و آن را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا نصف آب آن باقی بماند.

    این جوشانده را صاف کنید و تمام برگ‌های خشک را با کمک صافی جدا کنید و اجازه دهید این عصاره سرد شود. سپس از این عصاره برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده کنید. هر روز بعد از شامپو کردن مو‌ها با شامپوی گیاهی از این عصاره برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده کنید و اجازه دهید روی موهای‌تان خشک شود.

    لیلا شیربیگی دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در منابع طب سنتی ایران آمده سفید شدن مو از غلبه سردی بر دماغ (مغز) است.

    به گفته وی برای جلوگیری از سفید شدن مو در افراد باید اقداماتی را انجام دهیم که طبع بدن را از سردی به سمت گرمی گرایش دهیم. البته باید طبع کل بدن گرم شود تا به طور کامل از سفید شدن زودرس مو جلوگیری کرد.

    دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه درمان های طب سنتی به آرامی صورت می گیرد ولی تداوم آن بیشتر است، افزود: افرادی سفیدی زودرس موها شده اند، حداقل یک سال منع غذایی دارند و از مصرف موادغذایی سرد باید خودداری کنند تا بدن آرام آرام دچار تغییر شود و طبع بدن از سردی به گرمی تمایل پیدا کند.

    شیر بیگی با بیان اینکه طب سنتی بیماری را درمان می کند نه سرکوب، عنوان کرد: در درمان های طب سنتی باید افراد صبور باشند و این طور نیست که پزشکان به آنها دارو یا غذایی تجویز کنند و در مدت کوتاهی بهبودی کامل را کسب کنند.

    وی بیان داشت: تغییر عادت های غذایی و استفاده از روغن مالی های گرم در نواحی که موها سفید شده و عدم استفاده از غذاهای سرد و تر مانند مرغ، ماهی، لبنیات از جمله ماست و دوغ موجب می شود که موهایشان بیش از حد سفید نشود.

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

    دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: اگر افراد روغن سیاه دانه را به مدت یک سال به کف سر بمالند و ماساژ  بدهند، موهای سفید آنها از بین می رود البته مصرف هلیله سیاه با نظر پزشک طب سنتی می تواند برای درمان سفید شدن موها مفید باشد.

    انتهای پیام/

    در پایین‌ترین لایه‌ی پوست و در محل پایه‌ی تار مو، سلول‌هایی به نام ملانوسیت قرار دارند که با تولید ملانین در پوست و مو، به آن‌ها رنگ می‌بخشد. هر ده سال حدود ده درصد از میزان تولید رنگدانه توسط ملانوسیت‌ها کاسته شده و وقتی ملانوسیت‌ها کاملا فاقد رنگدانه شوند، مو سفید می‌شود. به طور متوسط از ۳۵ سالگی، موها از ناحیه‌ی شقیقه به سمت فرق سر شروع به سفید شدن می‌کنند و با گذشت زمان، کم‌کم تمامی موها سفید می‌شوند. اما همیشه سفید شدن مو به دلیل افزایش سن نیست و گاهی عواملی نظیر عوامل ژنتیکی، استرس، آلودگی هوا، تغذیه‌ی نامناسب، کم خوابی و کشیدن سیگار، اختلال در عملکرد تیروئید و کم خونی موجب سفید شدن زودرس موها می‌شود. کسانی که از سفید شدن موهای خود رنج می‌برند، می‌توانند در منزل و بدون صرف هزینه‌ی هنگفت، برای سیاه کردن موی سفید خود اقدام کنند و با خیال راحت از ماسک موی طبیعی و گیاهی استفاده کنند؛ زیرا استفاده‌ی دائم از رنگ‌های شیمیایی به پوست و موی سر آسیب وارد کرده و عوارضی را به همراه دارد. در مجله‌ی “زیبا بمان” شما را با انواع ماسک گیاهی برای سیاه کردن موی سفید سر آشنا می‌کنیم؛ لحظاتی را با ما همراه باشید.

    توجه: قبل از استفاده از ماسک، ابتدا موهای خود را کاملا شسته و خشک کنید.

    ماسک سیب زمینی

    چند عدد سیب‌زمینی را کاملا شسته، پوست آن‌ها را گرفته، این پوست‌ها را همراه دو لیوان آب در ظرفی به مدت پنج دقیقه بجوشانید و اجازه دهید خنک شود. پس از صاف کردن آن، برای خوشبو شدن، چند قطره روغن رزماری به آن اضافه کنید. این ترکیب را بر روی موهای خود مالیده و آن را ماساژ دهید. پس از بیست دقیقه، موهای خود را شسته و خشک کنید. از این ماسک، سه بار در هفته استفاد کنید تا علاوه بر کاهش تراکم موهای سفید، موهایی نرم و لخت داشته باشید.

    سیب زمینی با دارا بودن ویتامین B و C، زینک و آهن، باعث تقویت فولیکول مو شده که در بخش‌های پایانی آن‌ها،  ملانوسیت‌ها قرار دارند که وظیفه‌ی آن تولید رنگدانه‌های مو است.

    روغن سیاه دانه سفیدی مو

    ماسک رزماری

    چهار قاشق غذاخوری رزماری خشک را در دو لیوان آب ریخته و ده دقیقه آن را بجوشانید. سپس محلول را از صافی رد کرده و بر روی پوست سر خود بریزید و موهای خود را به آرامی ماساژ دهید. برای تاثیر بیشتر اجازه دهید این ماسک از شب تا صبح بر روی موی سر شما باقی بماند. از این ماسک هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

    رزماری با تغذیه‌ی موها باعث تقویت، افزایش رشد مو و سیاه شدن موهای سفید می‌شود. علاوه بر روش بالا، می‌توانید از ترکیب روغن رزماری و روغن نارگیل با ماساژ موی سر خود، برای رفع سفیدی مو استفاده کنید.

    ماسک روغن سیاه دانه

    روغن سیاه دانه را به موهای سر خود مالیده و به مدت ده دقیقه آن را ماساژ دهید. بهتر است این کار را شب هنگام انجام دهید تا از شب تا صبح این روغن بر روی پوست سر و موهای شما باقی بماند. صبح‌هنگام موهای خود را با شامپوی ملایم و آب گرم بشویید و از این ماسک تا سه بار در هفته استفاده کنید.

    سیاه دانه حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی مانند سوزامین، سسامولین و سسامول است که به رفع سفیدی مو و تیره شدن آن کمک می‌کند.

    ماسک چای سیاه

    دو قاشق غذاخوری چای سیاه را با یک قاشق غذاخوری گیاه خشک مریم گلی ترکیب کرده و درون ظرفی حاوی دو لیوان آب برای مدت ده دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. این محلول را بر روی موهای خود ریخته و ماساژ دهید. بعد از مدت بیست دقیقه، موی سر خود را بشویید. از این ماسک هفته‌ای سه بار استفاده کنید.

    چای سیاه مانند یک رنگ موی طبیعی عمل می‌کند و موهای خاکستری و بی‌رنگ شما را تیره می‌کند و سبب درخشان شدن موهای شما می‌شود. علاوه بر آن، باعث افزایش ضخامت موهای شما شده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

    ماسک روغن نارگیل

    چهار قاشق غذاخوری روغن نارگیل را درون ظرفی ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به آن اضافه کرده و پوست سر خود را با این محلول به مدت بیست دقیقه ماساژ دهید، سپس موهای سر خود را با یک شامپوی ملایم و آب گرم بشویید. از این ماسک، هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

    روغن نارگیل سرشار از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست و می‌تواند در درمان سفیدی موها موثر باشد؛ علاوه بر آن، باعث تحریک رشد موها شده و آن‌ها را درخشان می‌کند.

    Tags :

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


    سرکه‌ی سیب در اکثر نسخه‌های درمانی طب سنتی موجود است که حاوی منبع عظیمی از فسفر، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است و از فواید آن می‌توان به کاهش کلسترول، تنظیم PH بدن، تقویت سیستم ایمنی، درمان سوزش معده، درمان سرفه و گرفتگی صدا، درمان سوء هاضمه و موارد درمانی زیادی اشاره کرد. یکی از مواردی […]

    خشکی پوست روند پیری پوست را افزایش می‌دهد. به همین دلیل برای کند کردن روند پیری پوست پیشنهاد می‌کنیم که از ماسک آبرسان پوست خشک استفاده نمایید. انتخاب مواد باید به گونه ای باشد که توانایی مرطوب کردن پوست شما را داشته باشد. با مجله “زیبا بمان” همراه باشید تا با ماسک آبرسان پوست آشنا […]

    افزایش سن جز مواردی است که نمی توان از آن جلوگیری کرد. متاسفانه افزایش سن با خود مشکلاتی را نیز به دنبال دارد. یکی از این مشکلات وجود چین و چروک در پوست است که خوشبختانه می توان با استفاده از ماسک های ضد پیری تا حدود زیادی آن ها را کاهش داد و یا […]

    امروزه با وجود آلودگی‌های محیطی و تغذیه‌ی نامناسب، پوست شما در معرض آسیب‌هایی مانند ایجاد چین و چروک، جوش و آکنه، لکه‌های پوستی و از دست دادن کلاژن است.  روش‌های خانگی با مواد گیاهی و طبیعی بسیاری برای لایه‌برداری پوست وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با تنفس بهتر پوست و افزایش گردش […]

    روغن زیتون یکی از ترکیبات محصولات شستشوی پوست صورت است و به عنوان پایه نیز در برخی از محصولات آرایشی معتبر استفاده می‌شود. یکی دیگر از روش‌های استفاده از آن، ماسک روغن زیتون برای پوست است. این ماسک‌ها اثر شگفت‌انگیزی بر روی سلامتی و زیبایی پوست دارد. اما لازم است با روش تهیه و استفاده […]

    مجله زیبایی و سلامت “زیبا بمان” با هدف تولید محتوا در حوزه جراحی های زیبایی و آرایشی و سلامت و بالا بردن سطح اطلاعات و دانش مخاطبان در این حوزه آغاز به کار نموده است . زیبا شوید ، زیبا بمانید و زیبا بیندیشید. افزایش زیبایی به اعتماد به نفس شما نیز میفزاید. محتوای درج شده در این سامانه، متناسب با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

    روغن سیاه دانه سفیدی مو
    روغن سیاه دانه سفیدی مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *