روغن زیتون و سرکه برای پوست

دوره مقدماتی php
روغن زیتون و سرکه برای پوست
روغن زیتون و سرکه برای پوست

متاسفانه یکی از اتفاقاتی که در زمستان می افتد، پوست خشک، ترک خورده و پوسته پوسته است ، که در چنین حالتی از لبخند زدن می ترسید چرا که ممکن است ترک ها باز شوند و در کل احساس ناخوشایندی خواهید داشت. بنابراین حاضرید صد ها هزار تومان خرج کنید تا از مرطوب کننده هایی که در واقع جواب نمیدهند استفاده کنید.

در این قسمت از بخش سلامت پوست و موی نمناک ما با ارائه چندین ماسک به شما کمک خواهیم کرد تا درواقع خشکی ، خارش و التهاب پوستتان را از بین ببرید و در نهایت به پوستی زیبا و جوان برسید. 

1.ماسک روغن زیتون

مواد لازم:

طرز استفاده:

روغن زیتون و سرکه برای پوست

دوره مقدماتی php

با استفاده از نوک انگشتان خود روغن را به صورت دورانی روی صورتتان ماساژ دهید، سعی کنید روی بینی، گونه ها و پیشانی را محکم تر ضربه بزنید و بعد حوله مخصوص صورت را درون آب داغ بخیسانید، آب اضافه آن را بگیرید و محکم روی صورتتان فشار دهید تا زمانی که حوله مجدد خنک شود.

حوله را برداشته و دوباره درون آب داغ بخیسانید اما این بار به جای فشار دادن روی صورت به آرامی مالش دهید تا روغن زیتون را از بین ببرید و بعد صورتتان را با یک حوله خشک کنید.

این کار را هر روز، صبح و شب تکرار کنید، می توانید طی یک هفته نتایج آن را مشاهده کنید. 

مزایای این ماسک :

اگر پوست خشک دارید، روغن زیتون پوستتان را مرطوب می کند، لکه ها را از بین می برد و به درخشانی و جوان سازی پوست آن کمک می کند و اگر پوست چرب دارید، تولید بیش از حد روغن را در پوستتان کنترل می کند و منافذ را تمیز و بسته خواهد کرد.

احتیاط:

گرمای آب باید در حد قابل تحمل باشد. 

2.ماسک روغن زیتون و آبلیمو: 

مواد لازم:

طرز استفاده:

آبلیمو و روغن زیتون را به خوبی ترکیب کنید و سپس به مدت 1 یا 2 دقیقه به آرامی بر روی تمام پوستتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید و شستشوی نهایی را با آب خنک انجام دهید.

این ماسک را باید 2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

مزایایی استفاده از این ماسک:

چنانچه در بخش های قبلی سلامت نمناک چندین بار اشاره داشتیم آبلیمو منافذ پوست را می بندد و به روشن تر شدن پوست کمک میکند. همچنین ضد عفونی کننده موثری است.

 

3.ماسک روغن زیتون و زرد چوبه: 

مواد لازم:

طرز استفاده:

همه مواد را با هم ترکیب کنید و سپس به صورت خود اعمال نمایید، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند تا خشک شود و بعد با آب بشویید.

برای از بین بردن لکه های ناشی از زرد چوبه میتوانید از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید.

این ماسک را دوبار در هفته تکرار کنید. 

مزایایی استفاده از این ماسک:

پودر زرد چوبه نه تنها در پک های گیاهی پوست برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود. بلکه یک درخشان کننده طبیعی نیز محسوب می شود.

کورکومین نیز یکی از عناصر اصلی زرد چوبه است که تاثیرات مفیدی روی صورت خواهد داشت.

اسید لاکتیک موجود در ماست نیز باعث روشن شدن پوست می شود. 

روغن زیتون و سرکه برای پوست

4.ماسک روغن زیتون و روغن کرچک: 

مواد لازم:

طرز تهیه:

تمام روغن ها را با هم ترکیب کرده و به آرامی، به صورت دورانی به مدت 2 الی 3 دقیقه روی صورتتان ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه حوله آغشته به آب گرم را روی صورتتان بکشید تا پاک شود.

این درمان را 3 الی 4 بار در هفته تکرار کنید. 

مزایای این ماسک:

استفاده از این ماسک تولید روغن طبیعی پوست را به حد نرمال می رساند، سلول ها را تغذیه میکند و به نرم و درخشان شدن پوست کمک میکند. این ماسک همچنین دارای اثرات ضد پیری نیز است. 

5.ماسک روغن زیتون و سرکه: 

مواد لازم:

یک دوم فنجان روغن زیتون

  • مدل لباس مجلسي شيك و پوشيده
  • یک چهارم فنجان سرکه

    یک چهارم فنجان آب

    یک عدد بطری( برای ذخیره سازی) 

    طرز تهیه:

    تمام مواد را درون بطری بریزید و به خوبی تکان دهید و سپس چند قطره از آن را روی صورت خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید، اجازه دهید شب تا صبح بماند و بعد با یک حوله نرم پاک کنید.

    این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. 

    1. ماسک روغن زیتون و عسل

    این ماسک، سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست است و با خاصیت آبرسانی که دارد، برای پوست های خشک و حساس بسیار مناسب بوده و با سموم موجود در منافذ پوست مقابله می ‎کند.

    هر دو ماده یعنی زیتون و عسل باعث نرمی و لطافت پوست می ‎شوند و به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارند، تسکین دهنده آلرژی و سوختگی هستند.

     مواد لازم :

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    طرز تهیه :

    این دو ماده را درون یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا یک ترکیب یک دست حاصل شود و سپس صورت خود را تمیز کرده و ماسک را با حرکت دورانی روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید که این ماسک حدود 30 دقیقه روی پوست صورتتان باقی بماند و سپس صورت خود را با ولرم بشویید و خشک کنید.

    این ماسک را هفته ای 2 یا 3 بار تهیه کنید و روی صورت خود بمالید تا نتایج شگفت انگیز آن را روی پوست صورتتان مشاهده کنید.  

    2. ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

    در این ترکیب اسید های چرب موجود در روغن زیتون با آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل ترکیب می ‎شوند تا یک ماسک 100% طبیعی با خاصیت ضد پیری برای شما به دست آید. 

    مواد لازم :

    طرز تهیه :

    ابتدا روغن زیتون و روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید و هنگامی که یک ترکیب یک دست حاصل شد، آن را روی پوست صورت خود بمالید و سپس بگذارید تمام عناصر شگفت انگیز این ماسک در طول شب جذب پوستتان شود و صورت خود را نشویید.

    این ماسک را حداقل هفته ای 3 بار تهیه کنید و روی پوست صورتتان بمالید. 

    3. ماسک روغن زیتون و جو دو سر

    این ماسک، یک لایه بردار طبیعی است که سلول های مرده و سایر ناخالصی هایی که در منافذ پوست صورت شما گیره کرده است را از بین می ‎برد و علاوه بر این ، این ماسک خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی دارد و باعث کاهش جوش های سر سیاه و لک های موجود در صورتتان می ‎شود و در نتیجه، این ماسک خواص فوق العاده ای برای پوست صورت شما دارد. 

    مواد لازم :

    طرز تهیه :

    در مرحله اول، این دو ماده را درون یک ظرف ریخته و خوب هم بزنید تا یک ماسک غلیظ حاصل شود و سپس این ماسک را روی تمام قسممت های پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس، صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

    این ماسک را هفته‎ای دو بار تهیه کنید و روی پوست صورتتان بمالید. 

    4. ماسک روغن زیتون و آووکادو

    ماسک روغن زیتون و آووکادو به عنوان یک محصول طبیعی جهت مرطوب کردن و ترمیم لایه های عمیق پوست به شمار می ‎آید و علاوه بر این ، این ماسک حاوی اسید های چرب ، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند است که به تسریع روند بازسازی سلول های پوست کمک می ‎کند .

    این ماسک همچنین باعث پیشگیری از بروز زودرس چین و چروک ها و علائم پیری می ‎شود.

    مواد لازم :

    طرز تهیه :

    ابتدا آووکادو را خوب له کنید و سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا یک خمیر خامه ای حاصل شود و سپس ماسک را روی تمام صورت و در صورت تمایل به گردن و قفسه سینه خود بمالید و بعد اجازه دهید که این ماسک حدود 30 دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس قسمت های مورد نظر را با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید.

    این ماسک را هفته ای 2 بار تهیه کنید و روی پوست خود قرار دهید. 

    5. ماسک روغن زیتون و سفیده تخم مرغ

    از ترکیب این دو ماده، ماسکی شفا بخش و سرشار از مواد مغذی حاصل می‎شود که خاصیت ترمیم کنندگی دارد و باعث محکم شدن واحیای پوست شما می ‎شود.

    مواد لازم :

    طرز تهیه :

    در مرحله اول، تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و ماسک را روی تمام نقاط پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 30 الی 40 دقیقه روی پوستتان بماند و در آخر، با استفاده از آب ولرم و با حرکت دایره ای انگشتان خود بر روی پوست صورتتان، ماسک را به خوبی از روی پوستتان پاک کنید.

    این ماسک را هفته ای 2 یا 3 بار تهیه کنید و روی پوست صورتتان بمالید.

    در پایان لازم به ذکر است، تهیه ماسک با روغن زیتون بسیار آسان و ارزان است.

    ماسک مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مرتبا از آن استفاده کنید تا از تمام مزایای آن بهره مند شوید. 

    روغن زیتون + شیر + زردچوبه

    زردچوبه ، یکی از بهترین ادویه های موجود برای درمان بیماری های پوستی است.

    این ماده، ضدعفونی کننده، ضد باکتری و آنتی اکسیدان است و به منظور از بین بردن آکنه، روشن شدن پوست و تسکین سوزش پوست آفتاب سوخته مورد استفاده قرار می‎گیرد. ماسک روغن زیتون و زردچوبه همراه با شیر که یک ماده آبرسان است، به عنوان ناجی پوست های خشک شناخته می‎شود. 

    روغن زیتون + موز + شکر

    با ترکیب این مواد، ماسکی لایه بردار برای شما حاصل می‎ شود که ضمن تسکین بخشیدن به پوست ، پوسته های ایجاد شده روی صورتتان را از بین می‎برد. فقط لازم است که هنگام مالیدن این ماسک را پوست صورت خود مراقب دانه های شکر باشید تا باعث ایجاد خراش بر روی پوستتان نشوند. 

    آیا می توان هر روز از روغن زیتون بر روی پوست صورت خود استفاده کرد ؟

    از آنجایی که روغن زیتون روغنی سنگین است، استفاده هر روز از آن به عنوان ماسک صورت، ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد لک بر روی آن شود؛ به خصوص اگر پوستتان مستعد چرب شدن باشد.

    هفته ای دو بار استفاده از روغن زیتون به عنوان ماسک برای صورت بسیار مناسب است.

    با این حال می ‎توانید از روغن زیتون به عنوان پاک کننده روزانه آرایش چشم استفاده کنید. کافی است چند قطره از این روغن را روی تکه ای پنبه بریزید و به آرامی آرایش چشم خود را با آن پاک کنید و سپس چشم تان را با آب بشویید.

    

    ماسک سرکه سیب

     

    پوست شما میتواند به مرور زمان شکسته و کهنه شده و درخشش گذشته خود را از دست بدهد. با استفاده از ماسک سرکه سیب، جوانی و درخشندگی را به پوست صورت خود و حتی پوست دست ها، باز می گردانید. این ماسک را میتوانید در بخش ارنج ها، زانوها و حتی کف پا و غیره استفاده نمایید.

     

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    انواع ماسک سرکه سیب

     

    سرکه سیب و لکه های پوستی

    لکه های پوستی که مخصوصا بعداز پا به سن گذاشتن روی صورت ظاهر میشوند بعداز استفاده از سرکه سیب برطرف می شوند. با یک پنبه قدری سرکه سیب رقیق را روی صورتتان و مستقیماً روی لکه ها بمالید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی آنها بماند و آنگاه بشویید. این کار را یک تا دو دفعه در روز انجام دهید. بعداز شش هفته تأثير را مشاهده خواهید کرد.

     

    ماسک سرکه برای سفتی پوست

    برای برخورداری از خواص این ماسک باید یک قاشق سوپ خوری سرکه را با دو استکان آب مخلوط کنید و یا یک چهارم استکان سرکه را با یک چهارم آب ترکیب نمایید و به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا روی پوستتان خشک شود و بعد آن را آبکشی نمایید.

     

    ماسک عسل و سرکه سیب

    سه قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب مخلوط نمایید و به خوبی هم بزنید تا ماده ای یکدست حاصل شود و قبل از استفاده از این ماسک صورتتان را خوب بشویید و خشک کنید و بعد به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت این ماسک را بر روی صورت خود نگه دارید و برای آبکشی نخست با آب ولرم و با بعد با آب سرد پوستتان را بشویید این کار به باز شدن منافذ پوست کمک می کند و این ماسک اسیب های ظاهری پوست را از بین می برد و چربی پوست را تنظیم می کند. از این ماسک هفته ای دو الی سه دفعه بیشتر استفاده نکنید زیرا باعث حساسیت پوستی می شود.

     

     

    ماسک سرکه سیب برای پوست صورت

     

    ماسک جوش شیرین و سرکه سیب

    دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را با سه قاشق سوپ خوری جوش شیرین ترکیب کنید و با سرانگشتان خود این ماسک را بر روی صورتتان بمالید و بگذارید ماسک سرکه سیب پانزده الی بیست دقیقه بر روی صورت شما بماند و برای شستشو ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد، پوست صورت خود را بشویید و بعداز آن از کشیدن پوست پرهیز کنید و برای پوستتان از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. هفته ای یک دفعه از این ماسک میتوانید استفاده کنید.

     

     

    ماسک سرکه سیب، چای سبز و عسل

    درصورتی که پوست حساسی ندارید، میتوانید به آسانی این ماسک مؤثر را امتحان کنید. سرکه سیب خواص ضد باکتریایی مختصری دارد که سبب تعادل و تناسب pH طبیعی پوست( حالت اسیدیته پوست) شما خواهد شد و در نتیجه مانع از ایجاد جوشها می شود. بعلاوه چای سبز، با خواص آنتی باکتریایی خود سبب تسریع خاصیت آنتی اکسیدانی پوست خواهد شد و به تغذیه بهتر پوست کمک خواهد کرد.

     

    ۲ قاشق برگ چای سبز خشک را برای ۱۰ دقیقه در آب داغ خیس کنید. دو قاشق سرکه سیب را با دو قاشق از از معجون چای سبز در کاسه ای تمیز مخلوط کنید و بعد دو قاشق عسل هم اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ماسک آبکی را به صورت لایه لایه روی پوست خود قرار دهید. ۲ تا ۳ لایه کافی است. بعداز این که لایه آخر خشک شد، صورت خود را با آب بشویید.

     

    ماسک صورت سرکه سیب برای سفت شدن پوست صورت

    استفاده سرکه بعنوان حجم دهنده ی پوست به زمان های بسیار قدیم برمیگردد و تا به امروز هم کاربرد دارد. پس از این که صورت خود را شستید، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ترکیب کنید و بعنوان شست و شو دهنده برای تمیز کردن و سفت کردن پوست استفاده کنید.

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

     

    حتی میتوانید ماسک صورت خانگی هم از سرکه استفاده کنید:یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب ترکیب کنید، آنگاه محلول را ارام روی صورت خود بمالید و اجازه دهید روی صورت خشک شود.

     

    ماسک سرکه سیب

    یک قاشق چای خوری سرکه سیب، 2 قاشق چای خوری چای سبز سرد، 1 قاشق چای خوری عسل، 5 قاشق چای خوری شکر قهوه ای

     

    نخست سرکه سیب، چای سبز، شکر قهوه ای و عسل را در یک ظرف کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید. برای افزایش غلظت ترکیب میتوانید مقدار شکر را افزایش دهید.

     

    ماسک تهیه شده را با یک پد روی صورت پخش کنید و چند دقیقه ای با انگشتان ماساژ دهید. این کار جریان خون را بهبود می بخشد و به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. بعداز 10دقیقه تاثیرگذاری ماسک را با آب بشویید. این ماسک 1تا2 دفعه در هفته میتواند تکرار شود.

     

  • عکسهای زیبا طبیعت برای پروفایل
  • ماسک سرکه سیب برای جوش

     

    توصیه هایی در استفاده از سرکه سیب:

    سرکه سیب یک اسید بسیار غلیظ میباشد که برای استفاده برای اول باید آنرا با میزان مساوی آب مخلوط کنید و رفته رفته به غلظت آن بیفزایید. در صورتی که اولین بار است از این ماسک طبیعی استفاده می کنید، کمی از پوستتان را به آن اغشته کنید و چنانچه حساسیتی نشان نداد بعداز آن استفاده نمایید.

     

    اولین بار تنها پنج دقیقه این ماسک را بر روی پوستتان بگذارید و در دفعات بعد، مدت زمان آنرا تا آستانه تحمل پوستتان بالا ببرید. استفاده از این ماسک بهتر است در شب صورت بگیرد تا اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوستتان لطمه نزند. زیرا این ماسک پوست را حساس می کند در صورت استفاده از آن، هر دو ساعت از کرم ضد افتاب جهت مراقبت از پوست خویش استفاده کنید.

     

    گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته 

     

    رازهای زیبایی

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

    معرفی عطر با ماندگاری بالا اما ارزان!

    شیک ترین وباکیفیت ترین محصولات مدرسه ای

    تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

    راه ورسم حفظ وتداوم عشق درزندگی مشترک

    لاکچری ترین کیف وکوله برندرواینجاپیداکن

    دسترسی به بازی هاوقابلیت های جدید

    مرجع معتبر خرید انواع گیفت کارت

    تخفیف استثنائی شیشه فتوکرومیک عینک

    آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

    یک جفت عدسی بلوکنترل مکسی نصف قیمت!

    خرید گیفت کارت xbox

    شوره سر کلافت کرده؟ درمان بدون عارضه

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    تا به‌حال از فواید روغن زیتون بسیار شنیده‌اید، اینکه مصرف آن در غذاها چه فواید شگفت‌آوری دارد و… اما به احتمال قوی تا امروز کمتر از روغن زیتون به صورت موضعی استفاده کرده‌اید.

    به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛اگر ناخن‌ شکننده دارید: برای اینکه شکنندگی ناخن‌هایتان را از بین ببرید، یک‌چهارم فنجان روغن‌زیتون را به آرامی گرم کرده،‌ سپس یک کپسول ویتامین E باز کنید و درون آن بریزید. این مخلوط را روی کوتیکول‌ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن‌ها ماساژ دهید. روغن زیتون این مخلوط ناخن‌ها را قوی کرده و باعث افزایش انعطاف‌پذیری آنها می‌شود و ویتامین E نیز ناخن‌ها را تغذیه می‌کند.

    اگر ناخن‌های شما نرم است: اگر دوست دارید ناخن‌هایی سفت و محکم داشته باشید، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بکوبید تا پودر شود، سپس با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا کاملا به شکل چسب شود، این چسب را روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید و سپس بشویید، برای محکم شدن ناخن‌های‌تان این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

    اگر می‌خواهید ناخن‌های‌تان زودتر رشد کند: برای کمک به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگی رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید و حدود 10 دقیقه انگشتان‌تان را داخل این مخلوط نگه دارید و سپس انگشتان‌تان را آب بکشید و با حوله‌ای آنها را خشک کنید. گوجه‌فرنگی دارای بیوتین است،‌ بیوتین یک ماده طبیعی شناخته شده برای رشد ناخن‌ها و مو است. روغن زیتون نیز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و کوتیکول‌ها کمک می‌کند.

    هم نرم‌کننده، هم لایه‌بردار

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    روغن زیتون برای پوست شما اثرات بسیاری دارد. شما با استفاده از روغن زیتون پوست‌تان مرطوب همچنین به خوبی منافذ آن پاک و تمیز می‌شود.

    کرم شب بسازید: کافی است یک واحد سرکه را با یک واحد آب و 2 واحد روغن زیتون مخلوط کنید و یک کرم شب برای خود بسازید تا هم پوست صورت‌تان را نرم کرده و هم رنگ صورت‌تان را کمی باز کند.

    اسکراب صورت بسازید: ابتدا صورت‌تان را با آب نم‌دار کنید و سپس با روغن زیتون ماساژ دهید. سپس کف دست‌تان مقدار کمی شکر بریزید و بعد این شکر را روی روغن زیتونی که روی صورت‌تان وجود دارد، بمالید. تمام قسمت‌های پوست‌تان را با شکر آرام‌آرام ماساژ دهید. این عمل باعث می‌شود که سلول‌های مرده روی سطح پوست شما از بین بروند و درنتیجه پوست صورت دارای درخششی طبیعی و سالم شود.

    پاک‌کننده صورت: نصف فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری از یک صابون ملایم مایع و 2 قاشق غذاخوری آب و 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین درون یک مخلوط‌کن بریزید و آرام این مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود، سپس این مخلوط را درون شیشه سربسته بریزید. هربار می‌توانید مقدار کمی از این مخلوط را در کف دستان‌تان بریزید و با حرکات دورانی روی پوست صورت‌تان ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورت‌تان را آب بکشید. شما می‌توانید روزانه دوبار از این پاک‌کننده استفاده کنید.

    نرم کردن پاشنه پاها: پاهای‌تان را قبل از خواب مرطوب و نم‌دار کنید و سپس با سنگ‌پا سلول‌های مرده پاشنه پا را ازبین ببرید سپس پاهای‌تان را با آب و صابون بشویید و بعد با یک حوله کاملا خشک کنید. بعد کمی روغن زیتون روی پاشنه‌ها بمالید و با حرکات دورانی پاشنه پا و قسمت‌هایی را که زبر است حسابی ماساژ دهید، اگر آرنج یا زانوی شما نیز زبر و خشن شده، می‌توانید به همین روش این قسمت را نرم و لطیف کنید. اجازه دهید روغن زیتون چندین دقیقه روی بدن شما باقی بماند، سپس به آرامی پاهای‌تان را با جوراب نخی بپوشانید. هنگام جوراب پوشیدن مواظب باشید جوراب روغن پاهای‌تان را پاک نکند. بهتر است تا صبح با جوراب‌ بخوابید و صبح‌ اثر روغن‌زیتون را روی پاهای‌تان ببینید.

    چگونه موهای شما را نرم و لطیف می‌کند؟

    این روغن طبیعی رطوبت موها را افزایش می‌دهد و مانع وز شدن موها می‌شود و در بهبود موخوره موثر است.

    آبرسانی موها: شما می‌توانید با 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم‌مرغ یک ماسک مرطوب‌کننده برای موهایتان بسازید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی پوست کف سر بمالید و به آرامی حدود 5 دقیقه پوست کف‌سر را با این مواد ماساژ دهید، سپس موها و سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه زمان بگذرد.

    برای نرم کردن موها: اگر موهای شما زبر و خشن است 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به‌عنوان یک ماسک آرام‌بخش برای موهای‌تان استفاده کنید، عسل به‌عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی موها و پوست شما را نرم می‌کند. وقتی این مخلوط را به موها و پوست کف‌سرتان زدید، موها را با یک کلاه پلاستیکی حدود 30 دقیقه بپوشانید و سپس موها را بشویید.

    اگر موهای‌تان وز دارد…: یک راه‌حل خوب برای کاهش وز موها استفاده از روغن داغ برای موهاست. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس ظرف این روغن‌ها را درون یک ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا روغن‌ها به مرور گرم شوند. دقت کنید که لازم نیست روغن‌ها داغ شوند. موها و پوست کف‌سرتان را با این روغن گرم ماساژ دهید و سپس با یک حوله موها و سرتان را بپوشانید و 30دقیقه صبر کنید.

    منبع:برترینها

     

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    رکنا: سرکه سیب علاوه بر حفظ سلامتی بدن خواص بی شماری برای سلامت پوست و مو دارد.

    هرگاه احساس کردید دچار سوزش معده (ترش کردن) شده اید، کافی است یه مقدار کمی سرکه سیب بنوشید تا این مشکل به سرعت برطرف شود.

    از دوران باستان سرکه همیشه در آشپزی مورد استفاده داشته و مردم برای منظورهای گوناگون از آن بهره می گرفتند. حتی قدیمی ها برای درمان برخی از بیماری ها نیز دست به دامن سرکه می شدند.

    اما در میان انواع گوناگونی که از این ماده غذایی وجود، شاید بتوان گفت که سرکه سیب از همه سالم تر و مفید تر است. به این خاطر که کاملا ارگانیک بوده و حاوی پروتئین های گوناگون، آنزیم ها و باکتری های مفیدی به نام «مادر» است که ظاهری تیره و غیرشفاف به این مایع می بخشد.

    برای اینکه با خواص و فواید سرکه سیب بیشتر آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم تا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    خواص و فواید سرکه سیب

    هرگاه احساس کردید دچار سوزش معده (ترش کردن) شده اید، کافی است یه مقدار کمی سرکه سیب بنوشید تا این مشکل به سرعت برطرف شود.

    موجب تنظیم تعادل سیستم گوارشی می شود

    سرکه سیب را شاید بتوان تنها راهکار مناسب و قابل اعتماد برای تنظیم سیستم گوارشی بدن دانست. این سرکه موجب کاهش گازهای معده می شود. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب طبیعی را در یک لیوان آب یا چای بریزید و پیش از صرف غذا آن را بنوشید.

    همچنین موجب برطرف شدن یبوست هم می شود. سرکه سیب با خرد کردن غذا به دفع سریع تر و راحت تر آن ها کمک می کند.

    هرگاه احساس کردید دچار سوزش معده (ترش کردن) شده اید، کافی است یه مقدار کمی سرکه سیب بنوشید تا این مشکل به سرعت برطرف شود. برخی ادعا می کنند که سوزش معده در نتیجه کاهش ترشح اسیدهای معده است. بنابراین، سرکه موجب افزایش آن می شود.

    اگر طعم تند سرکه سیب برایتان قابل تحمل نیست آن را با کمی عسل مخلوط کرده و بنوشید.

    کاهش وزن

    برای مدیریت صحیح روند کاهش وزن خود به صورت روزانه، کافیست ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را در ۴۷۰ میلی لیتر آب حل کنید. این معجون را هر روز بنوشید. محققان ثابت کرده اند که مصرف دایمی اسید استیک در طول روز می تواند موجب کاهش وزن شود. این ماده در سرکه سیب به وفور یافت می شود.

    در سال ۲۰۱۲ میلادی، نتیجه یک تحقیق علمی که در نشریه بایو ساینس منتشر شد نشان داد، فردی که به مدت ۱۲ هفته هر روز مقدار مشخصی اسید استیک مصرف کند، می تواند به راحتی چربی های شکم و پهلو را آب کرده و تری گلیسیریدها را از بین ببرد.

    تری گلیسیریدها موجب رشد کلسترول های بد برای بدن می شود.

    برطرف کردن شوره سر

    شوره سر فقط مایه دردسر نیست بلکه موجب خجالت فرد در جمع نیز هست. اسپری های مخصوص رفع شوره سر تقریبا گران هستند. بنابراین، توصیه می کنیم از گزینه ارزان و همیشه در دسترسی همچون سرکه سیب استفاده کنید.

    برای این منظور، به میزان مساوی سرکه سیب را با آب مخلوط کنید (مثلا ۱/۴ پیمانه از هرکدام) و درون بطری اسپری بریزید. بعد از شامپو کردن، آن را روی موهای خود اسپری کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آبکشی کنید.

    این کار را ۲ بار در هر هفته تکرار کنید تا به طور کامل از مزاحمت این پوسته ها خلاص شوید. یک فرضیه این است که اسید موجود در سرکه، فضا را برای رشد قارچ و باکتری در کف سر دشوار می کند و در نتیجه سر شوره نمی زند.

    یک حوله کوچک را درون محلول رقیق شده سرکه سیب و آب خیس کنید. سپس حوله را روی پوست بگذارید.

    پاکسازی صورت

    سرکه سیب برای پوست یک معجزه بشمار می رود. برای بهره بردن از خواص آن، یک حوله کوچک را درون محلول رقیق شده سرکه سیب و آب خیس کنید. سپس حوله را روی پوست بگذارید. خاصیت اسیدی سرکه موجب نرم شدن پوست و جذب چربی اضافه و از بین رفتن چروک های ریز می شود.

    سرکه سیب همچنین موجب تنظیم میزان pH پوست هم می شود و بتاکاروتن نیز از آسیب های آتی پوست پیشگیری می کند.

    همچنین می توانید با دستمالی که به سرکه سیب آغشته است، روی جوش ها و اسکار اکنه بمالید تا کمرنگ شده و کمتر دیده شوند.

    این سرکه جادویی همچنین می تواند خلط ها را در سراسر بدن از بین برده و موجب پاکسازی غدد لنفاوی شود.

    مفید برای سیستم لنفاوی

    این سرکه جادویی همچنین می تواند خلط ها را در سراسر بدن از بین برده و موجب پاکسازی غدد لنفاوی شود. باور کنید یا خیر، محققان پیشنهاد می کنند که سرکه سیب می تواند موجب از بین رفتن حساسیت ها شده و سینوس ها را تمیز می کند. وقتی حساسیت‌ها کاهش می یابند، عفونت های سینوس و نشانه های آن همچون گلودرد و سردرد نیز از بین می رود.

    سرکه سیب می تواند به سم‌زدایی بدن بپردازد.

    سم‌زدایی بدن

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    به عنوان عاملی برای تنظیم pH بدن، سرکه سیب می تواند به سم‌زدایی بدن بپردازد. محققان ثابت کرده اند که این سرکه با تشدید فعالیت رگ های قلبی موجب پاکسازی کبد هم می شود.

    افزایش استقامت بدن و انرژی

    تونیک سرکه سیب (ترکیب آب گازدار و سرکه) می تواند موجب افزایش انرژی بدن شود. برای تهیه آن می توانید از روش زیر کمک بگیرید:

    روش تهیه نوشابه انرژی‌زا سرکه سیب:

    ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

    ۱ قاشق غذاخوری عسل

    ۲۳۷ میلی لیتر آب

    آب نصف یک لیموترش تازه

    اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

    هویدا اعدام نشده است ! + عکس

  • عکس نوشته های عشقم روزت مبارک
  • شرم آورترین درخواست از آتش نشانی / این مرد از خجالت سرخ شد

    بی آبرو کردن مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس

    تجاوز بی رحمانه فرشاد و 8 دوستش به دختر دبیرستانی در خانه مجردی!

    این فیلم اشک همه را در آورد / پسر بچه بوکانی حتی ناله هم نکرد! + فیلم (16+)

    2 خواهر مرد همسایه را مجبور به همخوابی با خود کردند !+عکس

    ازدواج عروس 8 ساله در پاکدشت / بلوچ هایی ایرانی که به هویت افغانی در جنوب تهران زندگی می کنند ! + عکس

    زنم دوستانش را برای همخوابی شوم با من اجیر کرده بود !

    سهراب از من خواست رقاص اینستاگرام شوم !

    فریبرز 15 سال گروگان ارتباط شوم مرد همسایه با زن جوان بود + عکس

    زنم پس از دادن تریاک به من درخواستهای عجیبی دارد / او پای زن همسایه ها را هم به میان می آورد !

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    اعدام طیب و 4 نوچه شرورش + عکس

    فیلم لحظه آزار شوم زن جوان در خانه مرد پولدار !

    زن خائن به خاطر ضعف مردانگی شوهرش در مقابل چشمان او با مرد غریبه همخوابی کرد + عکس

    دستگیری 16 مرد و 24 زن مست و نیمه برهنه در پارتی شبانه بیرجند

    حامله شدن از جسد شوهر ! + عکس

    خرید ۱۱ هزار سکه توسط یک مسئول در کمیته امداد ؟!

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: تخمه هندوانه در زیبایی پوست و مو تاثیر فراوانی دارد.

    رکنا: آیا می‌دانید که در جهان ۲ میلیارد نفر یعنی در حدود ۳۰ درصد از کل جمعیت آن ، به کم…

    رکنا: روغن آرگان خواص مفیدی برای سلامت پوست و مو دارد.

    رکنا: روغن زیتون در زیبایی پوست و مو بی نظیر عمل می کند.

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    نسل هاست که این عنصر زیبایی تماما طبیعی توسط مدل ها و هنرپیشه ها مورد استفاده قرار گرفته است. اگر به دنبال راز پوست سالم و درخشان هستید، از روغن زیتون در رژیم زیبایی تان استفاده کنید.

    به گزارش مشرق، دلیلی وجود دارد که بسیاری از محصولات مراقبت از پوست از روغن زیتون به عنوان یک جزء اصلی استفاده می کنند. این روغن یکی از قدرتمندترین عناصر دنیا است. هم برای بدن و هم برای پوست شما، این روغن یکی از موثرترین محصولاتی است که می توانید از آن برای حفظ پوست سالم و احساس سلامتی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید:

    نسل هاست که این عنصر زیبایی تماماً طبیعی توسط مدل ها و هنرپیشه ها مورد استفاده قرار گرفته است. اگر به دنبال راز پوست سالم و درخشان هستید، از روغن زیتون در رژیم زیبایی تان استفاده کنید.

    حمام با روغن

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    حمام کردن به شدت نیروبخش است. حمام بعدی خود را با افزودن روغن زیتون ارتقا ببخشید. با چند قاشق غذاخوری روغن زیتون، می توانید یک اسپای روزانه که خودتان درست کرده اید را دریافت کنید. با وجود افزودن همین مقدار کم هم آثار شگفت انگیز بر روی پوست تان پدیدار خواهد شد. زمانی که کارتان تمام شد هرگونه روغن اضافی را پاک کنید.

    مرطوب و هیدراته کردن پوست

    استفاده از لوسیون پوست حاوی روغن زیتون، به پوست شما یک درخشندگی خاص می دهد. در حالی که بسیاری از محصولات آرایشی لوکس و مرطوب کننده نسبتاً گران قیمت هستند، اضافه کردن روغن به لوسیون هم کارامد و هم چنین به اندازه کافی طبیعی است.

    علاوه بر اضافه کردن این روغن به لوسیون تان، استفاده از روغن زیتون پس از اتمام حمام تان، به پوست شما اجازه می دهد تا از تمام قدرت مرطوب کنندگی و آب رسانی روغن بهره مند شود.

    عادت به استفاده از این روغن در حمام و یا لوسیون شما باعث می شود که پوست شما به طور غیر قابل انکاری نرم باشد.  

    آرایش تان را پاک کنید

    همه ما می خواهیم از آرایشی استفاده کنیم که طولانی مدت است، اما پاک کردن این محصولات آرایشی از روی پوست می تواند دشوار باشد.

    نکته ای که بسیار مهم است این است که تمام این آرایش باید به درستی پاک شود تا مطمئن شوید که پوست شما شانس تنفس دارد. با این حال، بیشتر پاک کننده های آرایشی بسیار گران قیمت هستند و برخی از محصولات بر روی پوست به شدت خشک می شوند.

    اگر در تلاش هستید تا یک محصول را برای پاک کردن آرایش تان پیدا کنید، روغن زیتون را امتحان کنید.

    یک پد پنبه و یا دستمال بردارید و به روغن زیتون آغشته کرده و سپس آرایش تان را پاک کنید.

    برای ساده تر پاک کردن آرایش از روی صورت، از یک پارچه نمناک استفاده کنید.

    زمانی که از پارچه آغشته به روغن بر روی صورت خود استفاده می کنید، از اینکه آرایش شما به راحتی برطرف می شود، شگفت زده خواهید شد. با این روغن حتی آرایش سخت نظیر ریمل ضد آب نیز پاک خواهد شد.

    شما می توانید با چندین پد آغشته شده به روغن زیتون، آب مقطر و عصاره فندق افسونگر (witch hazel) یک پاک کننده آرایش طبیعی درست کنید.

    ناخن هایتان را تقویت کنید

    از شکستن ناخن هایتان متنفرید؟ در حالیکه برخی از افراد از ویتامین های خاصی برای تقویت و محکم کردن ناخن هایشان استفاده می کنند، شما می توانید از روغن زیتون برای محکم کردن و جلوگیری ازشکستن ناخن هایتان استفاده کنید.

    از حمام روغن زیتون گرم استفاده کنید تا به ناخن های شما یک روکش براق بدهد و آنها را تقویت کند. خیس کردن ناخ ها در حمام روغن گرم ده دقیقه زمان می برد. شما می توانید این روغن را برای یک دقیقه در مایکروویو گرم کنید تا مطمئن شوید که روغن خیلی داغ نیست. پس از خیس خوردن ناخن ها در حمام روغن، آن‌ها آشکارا درخشان تر و قوی ‌تر از همیشه خواهند بود.

    چین و چروک زیر چشم ها را کاهش دهید

    کاهش چین و چروک های زیر چشم ها راه خوبی برای جوان تر شدن است. اگر استفاده از محصولات گران قیمت را ترجیح نمی دهید، می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. این روغن خطوط زیر و اطراف چشم را تغذیه می کند همچنین سایر خطوط صورت را نیز نرم می کند.

    این فرآیند را با اعمال مقداری روغن در زیر هر چشم قبل از اینکه شب ها به رختخواب بروید یا صبح ها بعد از بیدار شدن آغاز کنید.

    با استفاده از روغن زیتون، روغن نارگیل، موم و یک کپسول ویتامین ای می توانید کرم چشم خود را که پوست شما را تازه می کند، درست کنید. این کرم چشم را در یخچال نگه دارید تا مطمئن شوید که تا حد ممکن تازه می ماند.  

    صورت تان را مرطوب نگه دارید

    ماسک های صورت بخش مهمی از روغن زیتون در رژیم زیبایی هستند.

    ماسک آب رسان صورت تان را با استفاده از روغن زیتون و زرده تخم مرغ درست کنید.

    برای اعمال این ماسک حتماً باید صورتتان تمیز باشد. اجازه بدهید این مخلوط تا ده دقیقه بر روی پوست تان بماند. در ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد صورت تان را بشویید تا منافذ پوست تان بسته شوند.

    این ماسک برای انواع پوست ایده آل است چرا که بر روی پوست خشک یا عادی خوب عمل می کند. هنگامی که ماسک را بر می دارید، یک درخشش کاملاً طبیعی را شاهد خواهید بود.

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    موهایتان را درمان کنید.

    آیا از موخوره خسته شده اید؟ با روغن زیتون یک ماسک موی خانگی موثر درست کنید و بر روی موهایتان اعمال کنید.

    این ماسک ساده و کارآمد است چون شما احتمالاً تمام مواد لازم برای درست کردن آن را در آشپزخانه خود دارید. با زرده تخم مرغ، روغن زیتون و عصاره لیمو می توانید یکی از بهترین روش های درمانی دست ساز خودتان را برای موهایتان ایجاد کنید.

    اجازه بدهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی موهایتان باقی بماند تا تمام مواد مغذی آن جذب موهایتان شوند. پس از آبکشی ماسک موهایتان را با شامپو بشویید. پس از استفاده از این ماسک مو به راحتی تفاوت را احساس خواهید کرد.

    آفتاب سوختگی را درمان کنید

    کرم ضدآفتاب تان را فراموش کرده اید؟ هیچ فردی تمایل به مواجهه با آفتاب سوختگی ندارد، اما در صورتی که تحت تاثیر قرارگیری در زیر نور خورشید دچار آفتاب سوختگی شدید، می توانید از روغن زیتون برای درمان آن استفاده کنید.

    این راه حل طبیعی فقط از دو جزء استفاده می کند: روغن و سرکه.

    این محلول را بر روی پوستی که آفتاب سوخته شده بمالید. اگر چه ممکن است به نظر برسد که سرکه پوست شما را می سوزاند، اما در واقع خواص ضد التهابی موجود در سرکه مخلوط با روغن به التیام آفتاب سوختگیپوست شما کمک می کند.  

    وکس یا جرم گوش را پاک کنید

    همه ما جرم گوش داریم. در حالی که روش های مختلفی برای پاک کردن جرم از گوش های ما وجود دارد، یکی از موثرترین و بهترین محصولات برای تمیز کردن جرم، روغن زیتون است. صرف نظر از میزان تجمع جرم که ممکن است در گوش های شما وجود داشته باشد، این درمان روغن تضمین خواهد کرد که جرم گوش‌ های شما کاملاً پاک می شود.

  • عکس پروفایل یارا
  • طی یک دوره سه شبه، مقداری روغن را در هر یک از گوش ها بچکانید تا فرآیند پاک شدن جرم گوش ها شروع شود.

    بهتر است برای اعمال عمیق تر روغن به گوش از قطره چکان استفاده کنید.

    آکنه های پوست را پاک کنید

    استفاده از روغن برای مبارزه با آکنه ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما کارساز است!

    این درمان آکنه که خودتان می توانید درست بکنید از نمک و این روغن برای ایجاد یک پاک کننده آکنه و جوش استفاده می کند. این مخلوط را بر روی تمام صورت خود ماساژ دهید و یا آن را تنها بر روی نواحی شامل آکنه و جوش بمالید.

    اجازه دهید این مخلوط به مدت ۵ دقیقه روی صورت تان بماند و سپس بشویید. زمانی که از این درمان به دفعات بیشتری استفاده می کنید، شروع به دیدن چهره بدون آکنه خواهید کرد.  

    خواص روغن زیتون برای پوست و مو

    دلیل تمام این مزایا خواص قدرتمند روغن زیتون است. هرچه بیشتر این ویژگی ها را درک کنید، از این روغن بیشتر استفاده خواهید کرد. فواید زیر را برای روغن “طلای مایع” را در نظر بگیرید:

    حفاظت آنتی اکسیدانی

    سه آنتی اکسیدان اصلی این روغن عبارتند از: فیتواسترول، پلی فنل و ویتامین E.

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    این آنتی اکسیدان ها به حفظ پوست شما در برابر پیری کمک می کنند.

    تمام این ویژگی‌ها به بازیابی پوست شما به بافت یکنواخت تر و نرم تر کمک می کنند. علاوه بر این، این روغن حاوی هیدروکسی‌تیروسول است، یک ترکیب کمیاب به جلوگیری از هر گونه آسیب رادیکال آزاد ناشی از نور خورشید کمک می کند.

    جلوگیری از مسدود کردن منافذ

    در حالی که بیشتر مردم فکر می کنند که روغن منافذ را مسدود می کند، این ادعا در مورد روغن زیتون صادق نیست.

    این روغن به منظور نفوذ عمیق به پوست و اطمینان از تمیز شدن منافذ عمل می کند.

    این روغن ارگانیک یک جایگزین عالی برای هر مرطوب کننده دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید. به جای مسدود کردن منافذ با مواد شیمیایی و غیره، این جایگزین طبیعی می تواند اطمینان حاصل کند که پوست شما مرطوب و مستحکم است.  

    لایه برداری پوست

    برای اینکه مطمئن شوید پوستتان سالم است نیازی به استفاده از محصولات لایه بردار نیست، شما می توانید به عنوان یک اسکراب لایه بردار از روغن زیتون برای نفوذ به سلول های جدیدتر پوست و پاک کردن سلول های مرده پوست استفاده کنید.

    تقویت زیبایی

    همان طور که قبلاً گفته شد، روش های مختلفی برای اعمال این روغن به روتین منظم وجود دارد. از ماسک های صورت تا مراقبت ناخن گرفته تا درمان ‌های مو و…، به طور کلی این روغن نقش مهمی در رژیم زیبایی ایفا می ‌کند.

    منبع: مجله سلامت

    کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

    ماسک مو های شگفت انگیز که در منزل می توانید تهیه کنید

    #ماسک_تقویتی_با_جعفری_برای_سلامت_مو شما


    ماسک جعفری

    آن‌چه لازم دارید:

    روغن زیتون و سرکه برای پوست


    – ۲ قاشق غذاخوری #روغن_زیتون


    – ۲ قاشق غذاخوری #جعفری خردشده

    جعفری خردشده و روغن زیتون را در مخلوط‌‌کن ریخته و خوب مخلوط کنید. ترکیب را به ریشه موهای‌تان بمالید و کمی ماساژ دهید. سپس موهای‌تان را به مدت یک ساعت با حوله گرمی بپوشانید. بعد از این مدت موهای‌تان را با آب ولرم بشویید و با شامپو ماسک را از روی موهای‌تان پاک کنید و درنهایت موهای‌تان را خشک کنید

    ماسک نرم کننده عالی برای مو با تخم مرغ!

    تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد و گذاشتن تخم مرغ بمدت طولانی روی موها، ممکن است باعث خشک شدن مویتان شود.

    طرز تهیه:

    قدم ۱: یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده‌ی آن را در یک کاسه بریزید. برای جلوگیری از چسبیدن ماده‌ی لزج داخل تخم مرغ به موهایتان، آنرا از تخم مرغ بیرون بیاورید.

    قدم ۲: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید. تخم مرغ و روغن زیتون را با یک چنگال کاملا مخلوط کنید.

    قدم ۳: تا زمانی که برای استفاده از آن آماده شوید، یک قطعه‌ی پلاستیک روی کاسه قرار دهید و روی آنرا بپوشانید.


     

    طرز استفاده:

    قدم ۱: برای دسترسی آسان، نرم کننده‌ی تخم مرغ را در حمام قرار دهید. موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده (clarifying shampoo) بشویید تا مواد و روغن‌های طبیعی که در موهایتان جمع شده‌اند، پاک شوند.

     

    قدم ۲: موهایتان را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. روی سرتان حوله بگذارید تا آب بیشتری از موهایتان گرفته شود ولی موهایتان را کاملا خشک نکنید.

     

    قدم ۳: نرم کننده‌ی تخم مرغ را روی تمام قسمت‌های مو بمالید. اگر انتهای موهایتان چند شاخه شده، به انتهای مو بیشتر توجه کنید.

     

    قدم ۴: موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید که نرم کننده بمدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، روی موهایتان بماند.

     

    قدم ۵: نرم کننده را از روی موهایتان بشویید. به موهایتان مرطوب کننده بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس مرطوب کننده را از روی موهایتان بشویید و مثل همیشه موهایتان را درست کنید.

     

    نکات:

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    نرم کننده‌ ی تخم مرغی را بیشتر از ۲۰ دقیقه روی موهایتان نگذارید. تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد و گذاشتن تخم مرغ بمدت طولانی روی موها، ممکن است باعث خشک شدن مویتان شود.

     

    فقط ماهی یکبار از نرم کننده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. زیرا این نرم کننده یک پروتئین قوی است و استفاده‌ی بیش از حد از آن، می‌تواند به مو آسیب برساند.

     

    شستشوی مو با یک شامپوی پاک کننده، مواد روغنی و کثیفی را که در مو جمع شده‌اند، از بین می‌برد و باعث می‌شود که پروتئین تخم مرغ به آسانی به داخل رشته‌ى مو نفوذ کند. انواع دیگر شامپو نیز مناسبند اما شاموهای پاک کننده، بهترین نتیجه را خواهند داد.

     

    اگر موهای شما مستعد خشک شدن هستند، در پایان کار از یک نرم کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

     

    وسایل مورد نیاز:

    کاسه برای مخلوط کردن، چنگال، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک پوشش پلاستیکی، شامپوی پاک کننده، حوله، کلاه حمام، نرم کننده، و نرم کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی.

  • طرز تهیه باقلوا یزدی با تصویر
  • ماسک مو؛

    جلوگیری از ریزش مو با ماسک موی سیر

    ماساژ پوست سر با سیر له شده می‌تواند موها را تقویت کند.

    شما هم جز افرادی هستید که ریزش زیاد مو دارید همراه ما باشید با روش تهیه ماسک مو و جلوگیری از ریزش مو با ماسک موی سیر .

     

    ماساژ پوست سر با سیر له شده می‌تواند موها را تقویت کند.

    سیر متوسط – هشت یا ۹ حبه

    روغن زیتون – یک لیوان کوچک

     

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    روش آماده سازی: سیرها را پوست کنده و له کنید. روغن زیتون را در تابه گرم کنید سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن را در یک بطری شیشه ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

     

    سیر یکی از درمان‌های سنتی برای بیماری پوستی به نام طاسی منطقه ای می‌باشد ولی در حال حاضر با ورود داروهای مدرن و جدید مصرف نمی‌شود. سیر تأثیری در افزایش رشد موهای معمولی (یعنی بدون وجود بیماری فوق) نداشته و تبلیغاتی که در مورد اثر سیر و شامپوی سیر در کاهش ریزش مو  وجود دارد کذب است

    ماسک روغن #زیتون برای سلامت مو


    محققان ژاپنی بر این باورند که این روغن می‌تواند اثرات نامطلوب اشعه ماورای بنفش خورشید را خنثی کند، به همین دلیل روغن زیتون در ترکیب بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو به‌کار می‌رود. 


    یک راه سریع برای #تقویت موهای‌تان استفاده از ماسک روغن زیتون است. 



    چند ماسک پیشنهادی برای تان داریم: 


    –  سه قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون را با دو عدد تخم‌مرغ مخلوط کنید و خوب هم بزنید. آن را روی موهای‌تان بریزید و ماساژ دهید. بعد با یک کلاه پلاستیکی حمام موهای‌تان را بپوشانید. گرمای بدن شما به روغن زیتون کمک می‌کند تا به پوست سر نفوذ کند. بگذارید این ماسک نیم ساعت بماند و بعد مانند معمول سرتان را بشویید. 


    –  برای رفع #شوره سر می‌توانید سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. ابتدا موهای‌تان را با شامپو خوب بشویید. بعد این مخلوط را روی سرتان بمالید و بگذارید بین 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس موها را با آب ولرم بشویید و با آب سرد آبکشی کنید.


    –  روغن زیتون را کمی گرم کنید. فقط مطمئن شوید که داغ نباشد. سپس از ریشه تا ساقه و بعد نوک موها را به این روغن آغشته کنید. موها را داخل حوله بپیچید و بگذارید نیم ساعت بماند. این کار برای درمان خشکی پوست سر مفید است.


    ماسک مو؛

    جلوگیری از ریزش مو با ماسک موی سیر

    ماساژ پوست سر با سیر له شده می‌تواند موها را تقویت کند.

    شما هم جز افرادی هستید که ریزش زیاد مو دارید همراه ما باشید با روش تهیه ماسک مو و جلوگیری از ریزش مو با ماسک موی سیر .

     

    ماساژ پوست سر با سیر له شده می‌تواند موها را تقویت کند.

    سیر متوسط – هشت یا ۹ حبه

    روغن زیتون – یک لیوان کوچک

     

    روش آماده سازی: سیرها را پوست کنده و له کنید. روغن زیتون را در تابه گرم کنید سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن را در یک بطری شیشه ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

     

    سیر یکی از درمان‌های سنتی برای بیماری پوستی به نام طاسی منطقه ای می‌باشد ولی در حال حاضر با ورود داروهای مدرن و جدید مصرف نمی‌شود. سیر تأثیری در افزایش رشد موهای معمولی (یعنی بدون وجود بیماری فوق) نداشته و تبلیغاتی که در مورد اثر سیر و شامپوی سیر در کاهش ریزش مو  وجود دارد کذب محض است.

     ____________________________

    ماسك‌های خانگی برای موهای سوخته و وز شده!

    تركيب استثنايی روغن بادام شيرين و زيتون و قرار گرفتن آن لابه لای موها به رفع خشكی و آسيب موها كمك ويژه‌ای مي‌كند.

    ماسك كره

    يكي از بهترين و ساده‌ترين راه‌حل‌هاي تقويت موهاي وز شده آغشته كردن آن به كره است. كره كه از محصولات لبني پرطرفدار است، خاصيت‌ فراواني براي تغذيه موهاي آسيب ديده شما دارد. پس بنا به حجم موهاي‌تان مقداري كره را كه از قبل از يخچال خارج كرده ايد به موها زده و با استفاده از كلاه مخصوص به مدت نيم ساعت بپوشانيد و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبكشي كنيد.

     

    ماسك روغن بادام و زيتون

    تركيب استثنايي روغن بادام شيرين و زيتون و قرار گرفتن آن لابه لاي موها به رفع خشكي و آسيب موها كمك ويژه‌اي مي‌كند. پس اين روغن‌ها را تركيب كرده و بعد از ماساژ موها با آن كلاه و حوله گرمي را به مدت 30 دقيقه روي سر قرار دهيد. اين بار هم بعد از نيم ساعت سرتان را با شامپو بشوييد. این ماسک یکی از موثرترین  ترکیباتی است که در زمان کمی موهای خشک و آسیب دیده  شما را مثل روز اول درخشان و زیبا می کند.

     

    تركيب شامپو با تخم مرغ

     تنها ماده‌اي كه پروتئين را به صورت مستقيم به موهاي شما منتقل مي‌كند تخم مرغ است. اين راه‌حل ساده و ارزان‌قيمت بهترين روش براي درمان موهاي وز شده از رنگ و حرارت حالت‌دهنده‌ها است. براي اين كار هفته‌اي يك بار شامپوی خود را به اندازه دو بار شست‌وشو با تخم‌مرغ تركيب كرده و بعد از آغشته كردن، موها را ماساژ و بعد از 5 دقيقه آن را از روي موهاي خود بشوييد.

     

    معجزه سركه سيب

    همه ما مي‌دانيم كه روغن زيتون و سركه سيب هر كدام چه خواص بي‌اندازه‌ مفیدی در ترميم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراين براي استفاده از اين ماسك معطل نكنيد. يك قاشق چاي‌خوري سركه سيب را با دو قاشق غذا خوري روغن زيتون و سه عدد سفيده تخم‌مرغ مخلوط كنيد و ماسك به دست آمده را به مدت سي دقيقه روي موها بگذاريد. سر خود را با كلاه مخصوص رنگ بپوشانيد تا تركيبات ماسك بهتر به خورد موهاي‌تان برود.

    ۷ ماسک موی خانگی

    آواکادو در بسیاری از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین ماسکها برای موی سر می باشد.

    ماسک آواکادو

    آواکادو در بسیاری از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین ماسکها برای موی سر می باشد. ماسک آواکادو بهترین ماسک برای موهای خشک است. این ماسک به موهای شما کمک می کند که صاف و نرم و ضخیم شوند. مقداری آواکادوی رسیده را با نصف فنجان شیر و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و یا روغن بادام ترکیب کنید و آن را روی موی سرتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشویید.

     

    ماسک تخم مرغ

    ماسک تخم مرغ یکی از ماسکهای طراوت بخش و نرم کننده موی سر می باشد که درست کردن آن بسیار آسان است. کافی است زرده تخم مرغ را با یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و یک فنجان شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید. این ماسک را بر روی موهایتان بمالید و بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. تخم مرغ سرشار از پروتئین است که باعث تغذیه ریشه مو می شود، پتاسیم موجود در آن به موهای آسیب دیده کمک می کند، ویتامین A موجب کاهش موخوره می شود و ویتامین B12 هم باعث رشد موهای جدید می شود.

     

    ماسک ماست

    اگر موی سر شما بخاطر حالت دهنده های مختلفی که برای آن استفاده می کنید رنج می برد و یا به خاطر آلودگی هوا ظاهری کدر و خسته دارد، برای درخشان کردن دوباره آن ماسک ماست را امتحان کنید. نصف فنجان ماست( اگر موی بلندی دارید از مقدار بیشتری ماست استفاده کنید) را بر روی سرتان بمالید و آن را ماساژ دهید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را بشویید سپس برای تمیز کردن کامل آن از شامپو استفاده کنید.

     

    ماسک موز

    موز سرشار از ویتامین A،E،Cو پتاسم است که باعث تنظیم چربی سر می شود و آن را سالم نگه می دارد. یک عدد موز رسیده را با یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل، یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و عسل مخلوط کنید. آن را بر روی سرتان بمالید و بعد از ۵ دقیقه با آب گرم و یا سرد بشویید. موهای شما بعد از آن همیشه درخشان و صاف خواهد بود.

     

    ماسک روغن نارگیل

    ماسک روغن نارگیل ماسکی عالی برای موهای خشک و آسیب دیده است. ۲ قسمت روغن نارگیل را با یک قسمت روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به موهایتان بزنید و تا آنجایی که می توانید اجازه دهید روی سرتان بماند سپس آن را با شامپو بشویید.

     

    ماسک توت فرنگی

    اگر موی سرتان چرب است ماسک توت فرنگی را باید امتحان کنید. ویتامین C موجود در آن باعث تنظیم چربی و PH سر می شود و در نتیجه تولید چربی سر متعادل می شود و این باعث سالم ماندن موی سر شما می شود. یک مشت توت فرنگی را با یک قاشق سوپخوری عسل و یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. بگذارید این ماسک ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

     

    ماسک آرد جودوسر

    اگر از شوره و خارش و مشکلاتی از این دست رنج می برید ماسک جو دو سر را هر روز استفاده کنید. خبر خوب این است که درست کردن این ماسک بسیار سریع و آسان است. یک قاشق غذاخوری آرد جو را با یک قاشق شیر و یک قاشق روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط کنید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند و بعد با آب و شامپو موهایتان را بشویید.

    خانمهای جوان اگر دنبال دوستی می گردید که هوای پولهای شما را داشته باشد و به دنبال راهی می گردید که سریع با آن موهای شما تغذیه شده و جوان بماند، این ماسکهای خانگی بدون شک به شما کمک خواهند کرد. درست کردن این ماسکها بسیار آسان است و من مطمئن هستم که بیشتر ترکیبات آنها را در منزل دارید.

    7 ماسک موی گیاهی فوق العاده برای زیباتر شدن موها

    تقریبا همه ی خانم ها به خاطر آفتاب تند و آلودگی هوا، از موهای خشک و شکننده رنج می برند.

    ماسک پروتئین برای مو

    برای کسانی که موهای ظریف شکننده دارند یک ماسک فوق العاده خوب و قوی داریم. با ترکیب دو موز رسیده، دو زرده ی تخم مرغ و سه قاشق خوراک خوری زیتون  و سه قاشق خوراک خوری عسل در مخلوط کن ماسک شما حاضر است. محتویات را خوب مخلوط کنید. ماسک را به تمام مو، از نوک مو تا کف سر بمالید و نیم ساعت آن را به حال خودش بگذارید. موها را با آب ولرم بشویید تا موهایی ضخیم تر و پر جنب و جوش تر داشته باشید.

     

    ماسک موهای فر

    اگر شما هم موهای فر و غیر قابل کنترل دارید، بجای رفتن به سالن های گران قیمت از دستور العمل زیر پیروی کنید. نصف فنجان شربت افرا (اگر موجود داشتید، در غیر این صورت عسل را جایگزین کنید) دو عدد موز، چهار قاشق خوراک خوری آبلیمو، یک چهارم فنجان روغن زیتون، دو قاشق خوراک خوری آرد سفید. همه ی مواد را به خوبی مخلوط کنید، محتویات را با دمای کم روی اجاق گاز قرار دهید و سعی کنید هیچ توده ای باقی نماند. این ماسک مرطوب کننده ی فوق العاده را به همه ی موهای تان آغشته کنید و با یک کلاه دوش به مدت 45 دقیقه بپوشانید. پس از شستشوی موها خواهید دید فر موهای تان نرم تر و قابل کنترل تر از هر وقت دیگری شده اند.

     

    ماسک مرطوب کننده مو

    پس از مشغله های روزمره و زیر روسری ماندن موها، موها کسل و بی روح می شوند. بنابراین برای مرطوب کردن و درخشنده کردن موها می توانید این ماسک آووکادو را در منزل امتحان کنید. نصف آووکادو را پوره کنید و از اسانس کیاهی معطر دلخواه تان به آن اضافه کنید (مثل اسانس رزماری) ابتدا موهای تان را با شامپو شستشو دهید، سپس از این ماسک روی موها بزنید. بعد از 15 دقیقه ماسک را بشویید و داشتن گیسوانی نرم را تجربه کنید. اگر جنس موهایتان خشک است، می توانید زرده ی تخم مرغ و یا ماست را به ماسک خود اضافه کنید.

     

    ماسک درمان ضد خشکی مو

    رمز قدیمی برای درمان خشکی مو، ماساژ موها با روغن نارگیل است. موهای تان را از نوک تا کف سر به روغن نارگیل خوب آغشته کنید و کلاه دوش را به سر بکشید و بگذارید یک شب بماند. صبح با شامپو آن را بشویید. این یکی از ساده ترین راه های درمان موهای خشک است.

     

    ماسک تقویت درخشش مو

    سرکه ی سیب راز درخشندگی ویژه ی موهاست. یک قاشق سرکه سیب را با نصف فنجان آب رقیق کنید. محلول را به موها (بجز کف سر) بزنید و موها را شانه کنید. پنج دقیقه به موها استراحت بدهید و سپس موها را بشویید. اگر بوی سرکه خیلی آزارتان می دهد، می توانید چند قطره اسانس کیاهی معطر دلخواه تان به آن اضافه کنید.

     

    ماسک خانگی درمان موهای چرب

    موهای چرب آن هم در شهر تهران از بزرگترین دردسرهاست. با این ماسک ساده می توانید از شر روغن اضافی موهای تان خلاص شوید. پنج قاشق خوراک خوری کشک، یک قاشق خوراک خوری آب لیمو و یک قاشق خوراک خوری جوش شیرین را باهم مخلوط نمایید. این مخلوط را به موهای تان بزنید و بگذارید نیم ساعت بماند و بعد بشویید. می توانید برای نتیجه ی بهتر، هفته ای یکبار این ماسک را به کار ببرید.

     

    ماسک مایونز برای نرمی و لطافت مو

    تقریبا همه ی خانم ها به خاطر آفتاب تند و آلودگی هوا، از موهای خشک و شکننده رنج می برند. این ماسک خانگی موهای تان را نرم و صاف می کند. نصف فنجان سس مایونز، با دو قاشق خوراک خوری عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به همه ی موهای تان آغشته کنید. کلاه دوش را بگذارید و بعد از یک ساعت موها را با شامپو بشویید.

    ماسک مو با خردل!

    قبل از استفاده از مواد بر روی سرتان مانند هر ماده دیگری کمی از آن را روی بازوی خود امتحان کنید که حساسیت نداشته باشید.

    دستور این ماسک را چند وقتی است پیدا کردم ولی فرصت پیش نمی آمد امتحان کنم! البته هنوز نتیجه آن را ندیدم چون جمعه اولین بار بود که آن را استفاده کردم بعد از دو ماه نتیجه قطعی تر آن را اعلام خواهم کرد!

     

    مواد لازم ماسک مو خردل:

    ۲ قاشق غذاخوری پودرخردل

    ۲ قاشق غذاخوری آب داغ

    ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی مثلا روغن زیتون

    ۱ عدد زرده تخم مرغ

    ۲ قاشق چایخوری شکر

     

    پودر خردل را با آب،روغن زیتون،زرده تخم مرغ و شکر را خوب ترکیب کنید. حالا قسمت واقعا سخت ماجرا مواد را روی سرتان بخصوص پوست سرتان بمالید. به انتهای مو نزنید. انتهای موها را می توانید روغن زیتون خالی بزنید برای تقویت و رطوبت رسانی. وقتی به سرتان زدید لزومی ندارد همه ی مواد را مصرف کنید. کلاه حمام و یا کیسه ای چیزی روی موهایتان بگذارید و سپس با یک کلاه، حوله، یا روسری چیزی که گرم نگهدارد سرتان را ببنید. حالا میتوانید به کارهایتان برسید یا میتوانید روی صورتتان هم ماسک بگذارید! سفیده تخم مرغ که مانده را میتوانید روی صورتتان بزنید. به ماسک های صورت که در سایت هست سری بزنید. ممکنه کمی سرتان بسوزد ولی سوزش خوبیست. ۱۵ دقیقه تا یک ساعت مواد را روی سرتان نگهدارید.

    سرکه سیب دارای ماده‌ای به نام اسید مالیک است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند. سرکه سیب نه تنها چربی اضافی پوست را می‌گیرد بلکه پوست را تنظیم می‌کند و چربی پوست‌تان را متعادل می‌کند.

    سرکه سیب یکی از انواع سرکه می باشد که از سیب قرمز به دست می آید و در واقع همان آب سیب است که در اثر تخمیر، قند آن به الکل تبدیل شده است.

    سرکه سیب فواید بسیاری برای بدن دارد که در این مقاله از سایت تانمابه طور کامل با فواید سرکه سیب برای سلامتی و لاغری، پوست و مو، کبد چرب و دیابت آشنا خواهید شد.

    برای استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر باید آن را رقیق کنید. سرکه سیب یک اسید بسیار قوی است و می‌تواند به تنهایی به پوست شما آسیب برساند. بنابراین حتما به مقدار مساوی از آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و می‌توانید ژل آلوئه ورا و یا چای سبز نیز به آن اضافه کنید. به مرور زمان و وقتی پوست شما عادت کرد می‌توانید به تدریج غلظت آن را زیاد کنید. حتما قبل از استفاده مخلوط را کاملا تکان دهید تا آب و سرکه کاملا قاطی شوند.

    سرکه سیب برای پوست

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    برای استفاده از سرکه برای بار اول بهتر است قسمت کوچکی از پوست را امتحان کنید تا به میزان واکنش پوست‌تان به آن آگاه شوید. اگر حساسیتی نشان نداد می‌توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوست‌تان را پاک کنید و در بار اول بعد از پنج دقیقه با آب نسبتا گرم بشویید. دفعه های بعدی بگذارید بیشتر روی پوست‌تان بماند البته تا آستانه تحمل پوست‌تان.

    بهتر است شب‌ها از این محلول استفاده کنید تا اشغه ماورابنفش خورشید به پوست‌تان آسیب نرساند. این ماده به علت خاصیت لایه برداری‌اش پوست‌تان را حساس می‌کند بنابراین روزها حتما هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست شما در هر ناحیه‌ای جوش می‌زند حتما از این محلول استفاده کنید، تا زیبایی پوست تان را بازیابید

    1. درمان آفتاب سوختگی

    سرکه سیب یک درمان طبیعی برای آفتاب سوختگی محسوب می شود، همچنین سرکه سیب برای روشن شدن رنگ پوست صورت نیز مفید می باشد.

    یک فنجان سرکه سیب را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

    2. درمان قارچ پای ورزشکار

    سرکه سیب برای درمان بیماری قارچ پای ورزشکار و قارچ ناخن مفید می باشد.

    3. درمان آکنه و جوش صورت و جای جوش

    سرکه سیب دارای ضد باکتریایی می باشد که می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت استفاده شود، همچنین اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب جای جوش را هم درمان می کند.

    1 قسمت سرکه سیب را با 2 قسمت آب ترکیب کنید و آن را با استفاده از پنبه بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    4. سرکه سیب برای درمان واریس

    مطالعات نشان داده اند که استفاده از سرکه سیب با بهبود گردش خون می تواند به درمان واریس کمک کند.

    5. درمان سلولیت

    سرکه سیب چربی شکم و ران را کاهش داده و به درمان سلولیت کمک می کند.

    1 قسمت روغن زیتون یا روغن نارگیل را با 3 قسمت سرکه سیب ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی دارای سلولیت بمالید و 15 دقیقه ماساژ دهید.

    6. درمان زگیل

    سرکه سیب می تواند برای درمان زگیل استفاده شود، هر روز با پنبه مقداری سرکه سیب را بر روی زگیل بمالید تا آن را از بین ببرد. همچنین برای از بین بردن زگیل می توانید یک گلوله‌ پنبه را در سرکه‌ سیب بخیسانید و یک شب تا صبح روی محل زگیل بگذارید.

    7. دئودورانت طبیعی

    سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و به عنوان یک دئودورانت طبیعی (خوشبو کننده بدن) عمل می کند. مقداری سرکه سیب را به زیر بغل بمالید و خوب ماساژ دهید.

    همان‌طور که سرکه‌ سیب می‌تواند با بوی بد بدن مبارزه کند، قادر است تا این کار را با بوی بد پا نیز انجام دهد. یک دستمال کاغذی را با مقداری سرکه‌ سیب بخیسانید و روی پاهای خود بمالید.

    8. درمان موخوره و موهای خشک

    اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید از سرکه سیب برای درمان خشکی مو استفاده کنید. مقداری سرکه سیب را بر روی مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

    بسیاری از بازیگرانی که شما به زیبایی پوست شان غبطه می‌خورید مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می‌کنند. سرکه طبیعی با باز کردن منافذ طبیعی پوست به پوست شما اجازه می‌دهد تا تنفس کند و در درمان جوش و اکنه بسیار موثر است.

    معجزه سرکه سیب برای پوست

    بسیاری از خانم‌ها از اینكه همیشه بازیگران  و چهره‌های سرشناس را با پوستی شاداب و جوان می‌بینند، تعجب میکنند و با خود می‌گویند كه حتما افراد معروف كرم‌های گرانبها استفاده می‌كنند كه همیشه زیبا به نظر می‌رسند.

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    اما شاید باور نكنید كه تعدادی از همین ستاره‌ها با درآمدهای میلیون دلاری با خواص گیاهان و روش‌های درمان سنتی به زیبایی ظاهر خود می‌رسند. نمونه آنها اسكارلت جوهانسون 30 ساله است كه به تازگی در مصاحبه‌ای پرده از راز پوست زیبای خود برداشت و با صراحت اعلام كرد كه سركه سیب همراه همیشگی‌اش در مراقبت از پوستش است. باید قبول كنیم كه اگر روزانه هزار و یك مدل كرم‌های شب و روز با قیمت‌های نجومی را هم استفاده كنیم هیچ كدام جای خواص طبیعی میوه‌ها و گیاهان را نمی‌گیرد.

    در پروسه تولید سرکه سیب،  سیب‌های ارگانیك بدون گرما دیدن، تصفیه و پاستوریزه شدن به شكل كاملا طبیعی به سركه تبدیل شود. خاصیت این سركه برای پوست و تاثیر بی‌اندازه آن در زیبایی ظاهری قدمت تاریخی دارد. اما اینكه تا چه اندازه این روش‌های مراقبتی از دل طبیعت شما را به پوست و مویی كه آرزویش را دارید، می‌رساند را می‌توانید از زبان ستاره‌های مشهوری كه به استفاده از محصولات گیاهی و ارگانیك عادت دارند، بشنوید.

    اسكارلت جوهانسون درباره استفاده از سركه سیب می‌گوید: «پوست ما به‌طور طبیعی در تماس با شوینده‌ها و عوامل خارجی رطوبت و چربی نسبی خود را از دست می‌دهد. در این شرایط است كه سركه سیب می‌تواند PH از دست رفته طبیعی پوست را متعادل كرده و بین چربی و خشكی پوست تعادل برقرار کند. خواص سركه سیب برای نگهداری پوست صورت و بدن فوق‌العاده مفید است و هر نوع استفاده از آن برای مراقبت یا اضافه کردن چند قطره از آن برای تهیه هرگونه ماسك صورت برای پوست چرب ، نرمال و حتی خشك باعث ترمیم لایه‌های نرمــال پوست می‌شود.»

    اگر تا امروز از هزار و یك نوع شوینده و پاك كننده آرایشی برای شست‌وشوی صورت‌تان استفاده می‌كردید، می‌توانید روی این سركه به‌عنوان یك تونیك پاك‌كننده حساب باز كنید. كسانی كه دارای پوست چرب هستند یا جوش‌های سرسیاه روی قسمت‌های مختلف صورت‌شان مانند بینی یا گونه‌ها وجود دارد سركه سیب به‌عنوان مایع شست‌وشو كاملا برای آنها مفید است اما باید توجه داشته باشید كه این سركه را نه به شكل مستقیم بلكه باید به شكل مخلوط سركه و آب استفاده كرد. پس محلول رقیق شده سركه و آب را به اندازه لازم در كاسه‌ای آماده كنید و در صورتی كه از بوی آن خوش‌تان نمی‌آید چند قطره روغن گل‌های معطر به آن اضافه كنید.

    مخلوط مساوی سركه سیب و آب معدنی به‌عنوان یك تونیك برای پاك كردن آلودگی‏های پوستی و چربی بسیار مناسب است. سركه سیب ماده‏ای طبیعی برای سلامت و زیبایی است كه سلول‌های پوست را تحریك و با روان كردن جریان گردش خون، پوست شما را سفت و براق كرده و از طرفی خاصیت نیروبخش و شاداب‌كننده فوق‌العاده‌ای دارد.

    – در روش اول برای شفافیت و تمیزی پوست‌های نرمال و حتی چرب یك قاشق سركه سیب را با سه قاشق آب گرم مخلوط كنید. شما می‌توانید صبح و شب از این تونیك برای التیام بخشیدن و از بین بردن دانه‌های قرمز و جوش‌های پوست‌تان استفاده كنید. در این روش پاك‏سازی پوست صورت از ناحیه چانه به طرف بالا و دو طرف صورت روی گونه‌‏ها، بینی و پیشانی باید انجام شود.

    – در روش دوم برای كسانی كه پوست حساس دارند این مقدار باید به یک قاشق سركه و 5 قاشق آب گرم تغییر پیدا كند. فراموش نكنید اگر بار اولی است كه از این سركه روی پوست‌تان استفاده می‌كنید حتما محلول آن را در قسمتی از پوست‌تان تست كنید و درصورتی‌که حساسیت و تورمی ایجاد نشد آن را به تمام صورت خود بمالید.

    –  اما روش آخر استفاده از این محلول به‌عنوان پاك كننده است كه در این روش باید ابتدا پوست‌تان را با آب ولرم اسپری كنید تا كاملا مرطوب شود و بعد پنبه آغشته به سركه را به شكل دورانی روی پوست‌تان ماساژ دهید. شما می‌توانید بعد از 20دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم آبكشی كنید.

    تاثیر سرکه سیب روی پوست

    سركه سیب سرشار از تركیبات و خواص میوه مفید سیب است كه اسید استیك موجود در آن مثل خود سیب سرشار از كلسیم، پتاسیم، گوگرد و منیزیم است. این سركه  همچنین ویتامین B، A و C سیب را داراست و اسیدهای ضروری آن از قدیمی‌ترین تمیزكننده‌هاست كه در گذشته بسیار مورد استفاده بوده است. پس بهتر است دوش سركه سیب را هفته‌ای یك بار در برنامه مراقبت و سلامت پوست‌تان قرار دهید. برای این كار نصف فنجان سركه سیب را به نیم لیتر آب اضافه كرده و بدن را شست‌وشو دهید. فراموش نكنید شست‌وشو با سركه سیب نباید هر روز تكرار شود چراكه مواد چرب و اسیدی كه بدن به‌طور نرمال و طبیعی در خود دارد به مرور از بین رفته و موجب خشكی پوست می‌شود.

  • طریقه پخت سمبوسه در فر
  • این سركه باعث كاهش زگیل و خال ‌های پوستی و رفع ترك‌های پاشنه پا و دست موثر است. اما برای كسانی كه از وان استفاده می‌كنند، توصیه می‌كنیم یك فنجان سركه سیب را داخل آب وان ریخته و با آن گردن، شانه، بازوها و پاهای خود را ماساژ دهید. اسكارلت معتقد است حمام سركه سیب نه تنها باعث نرمی پوست‌های زبر و پوسته پوسته شده می‌شود، بلكه بدن خسته شما را هم انرژی بخشیده و به‌طور كامل ضدعفونی می‌كند. سركه سیب برای ضدعفونی كردن پوست و تسكین حساسیت و سوزش پوست كه بر اثر آفتاب‌سوختگی ایجاد شده، موثر است و به كاهش لكه‌ها و دانه‌های قرمز و كم‌رنگ روی پوست كمك ویژه‌ای می‌كند. به این ترتیب برای نرمی و پاك‌سازی پوست بدن‌تان محلول سركه سیب و آب را حتما امتحان كنید.

    سرکه سیب خالص

    اگر می‌خواهید در مدت زمان كوتاهی درمان و مراقبت‌های شما از پوست‌تان با این سركه نتیجه‌بخش باشد، سركه سیب‌ 100 خالص، ارگانیك و فیلتر نشده تهیه كنید، چون شما باید مطمئن باشید برای پوست‌تان چه سركه‌ای مصرف می‌كنید. سركه سیب‌های طبیعی درصورتی كه در معرض نور قرار نگیرند، خراب نمی‌شوند. هنگام خرید سركه سیب دقت كنید. راز مهم سلامت پوست اسكارلت جوهانسون جز شست‌وشوی پوست با سركه سیب هم نوشیدن مخلوط این سركه در آب پرتقال یا آبلیمو است كه در وعده‌های متفاوت روز از آن استفاده می‌كند. پس اگر از طعم سركه سیب خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید آن را در سالاد یا مخلوط با آبمیوه‌های‌تان به‌صورت میان‌وعده مصرف كنید تا تاثیر آن را بر پوست اندام خود ببینید.

    لکه‌های پوستی که مخصوصا بعد از پا به سن گذاشتن روی صورت پدیدار می‌شوند بعد از استفاده از سرکه سیب برطرف می‌شوند. با یک پنبه کمی سرکه سیب رقیق را روی صورت‌تان و مستقیم روی لکه‌ها بمالید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی آن‌ها بماند و سپس بشویید. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید. بعد از شش هفته تاثیر آن را روی زیبایی پوست تان مشاهده خواهید کرد.

    tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

    All Rights Reserved © Tanama 2020

    tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

    All Rights Reserved © Tanama 2020

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، اثرات سرکه سیب روی کاهش وزن و سرعت بخشیدن به آن و همچنین درمان بسیاری از بیماری ها مشخص شده است اما تاکنون کسی به اثرات آرایشی و زیبایی آن توجه ای نکرده است.

     

    سطح پوست بدن مان به طور طبیعی اندکی اسیدی است اما بیشتر صابون هایی که استفاده می کنیم، موجب قلیایی شدن آن می شود.

     

    این وضعیت باعث می شود که بسیاری از باکتری ها و بیماری های دیگر به پوست مان هجوم بیاورند.

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

     

    اما سرکه سیب کمک می کند که پوست ویژگی های محافظتی خود را بازیابد و شاداب و زیبا به نظر رسد.

     

    در ادامه به برخی از کاربردهای سرکه سیب در زیبایی اشاره شده است.

     

    در حمام

     

    یکی از رایج ترین استفاده از سرکه سیب، زمانی است که در حمام هستید.

     

    از آنجایی که سرکه سیب می تواند سطح طبیعی pH پوست را تنظیم کند، بیشتر مردم از این سرکه، هنگام حمام استفاده می کنند.

     

    یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری زنجبیل مخلوط کنید یا اینکه یک فنجان سرکه سیب را با 3 فنجان نمک کوشر مخلوط کنید (نمک کوشر کمتر از نمک معمولی لطیف است. دانه ‌های درشت ‌تر آن به صورت منظم به یکدیگر پیوند نمی‌ خورند بنابراین زبرتر است و چندان متراکم نیست).

     

    سپس هر کدام از محلول های آماده شده مورد نظرتان را به درون وان آب گرم حمام ریخته و به مدت نیم ساعت درون آن بمانید.

     

    پس از آن بدن تان را با آب معمولی بشویید. پس از مدتی که این کار را انجام دادید، متوجه پاک کنندگی حیرت انگیز آن خواهید شد.

     

    مراقبت از پوست صورت

     

    سرکه سیب می تواند با از بین بردن سلول های مرده پوست به بازسازی پوست بدن و به ویژه صورت تان بپردازد.

     

    همچنین می تواند از ابتلا به آکنه و لکه های پوستی پیشگیری کند. می توانید نصف فنجان را درون کاسه پر از آب داغ ریخته و صورت تان را با بخار حاصل از آب داغ و سرکه، بخور دهید.

     

    سپس با پارچه ای تمیز، چربی ها و آلودگی های روی پوست تان را پاک کنید. بعد از آن برای بستن منافذ باز پوست، صورت تان را با آب سرد بشویید.

     

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    همچنین می توانید سرکه سیب را با خاک رس درمانی- هر دو به یک اندازه- مخلوط کنید و ماسک به دست آمده که ویژگی سم زدایی دارد را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت تان بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

     

    مراقبت از موها

     

    سرکه سیب به راحتی می تواند موهای شپش زده را درمان کند. روی موهای خشک آلوده به شپش، سرکه سیب بریزید به طوری که همه جای آن را بپوشاند.

     

    سپس بگذارید، سرکه روی موها خشک شود. بدین ترتیب ماده چسبناکی که باعث می شود تخم شپش ها به ساقه مو بچسبند، حل شده و این تخم ها از ساقه های مو جدا شوند.

     

    سپس به تمام موهای سر روغن زیتون بمالید و بدین ترتیب می توانید به راحتی باقی شپش ها و تخم های مرده را از مو پاک کنید. پس از این کار موها را شسته و نرم کننده بزنید.

     

  • روش بستن شال گردن دخترانه
  • همچنین می توانید از سرکه سیب به عنوان یک شستشوکننده طبیعی استفاده کنید.

     

    یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب سرد مخلوط کرده و پس از شامپو، موهایتان را با محلول آماده شده بشویید.

     

    بدین ترتیب موهایتان درخشان خواهد شد و موهای صدمه دیده، بازسازی می شوند.

     

    در ضمن سرکه سیب می تواند باکتری هایی که موجب شوره سر می شوند را از بین ببرند.

     

    فقط یک چهارم فنجان سرکه را به 4 فنجان آب گرم اضافه کنید و پس از اینکه موهایتان را با شامپو شستید، با آن موهایتان را آبکشی کنید.

     

    روغن زیتون و سرکه برای پوست

    زیبایی پاها

     

    سرکه سیب برای تمام قسمت های بدن، از سر گرفته تا نوک پا، بسیار مفید است و می تواند اثرات زیبایی بخش داشته باشد.

     

    بنابراین بهتر است در استفاده از آن برای پاهایتان هم غفلت نکنید. از سرکه سیب می توان برای درمان پینه و میخچه استفاده کرد.

     

    همچنین بوی بد پا و خستگی آن را نیز برطرف کرد. برای برطرف کردن خستگی پاها، یک چهارم آب گرم را به یک دوم فنجان سرکه سیب بیفزایید و روزی یکبار پاهایتان را به مدت 10 دقیقه درون آن قرار دهید.

     

    خاصیت اسیدیته سرکه سیب تمام باکتری های موجود در پاها را که باعث بدبویی هستند و همچنین قارچ های ایجادکننده بیماری قارچی پای ورزشکاران را از بین می برد.

     

    برای از بین بردن پینه ها و میخچه ها باید غلظت سرکه سیب را در محلولی که آماده می کنید، افزایش دهید و پایتان را حداقل نیم ساعت درون محلول بگذارید.

     

    سپس پایتان را از محلول بیرون آورده و بگذارید خشک شود و با سنگ پا به روی پینه ها و میخچه ها بکشید. بدین ترتیب آنها از بین می روند.

     

    گاهی ممکن است مجبور شوید، مدتی این کار را انجام دهید تا پاهایتان کاملا درمان شوند.

     

    کسانی که از لاک ناخن استفاده می کنند، بهتر است ناخن های شان را قبل از لاک زدن، با سرکه سیب کاملا تمیز کنند.

     

    سرکه سیب تمام چربی های به جا مانده از کرم ها را از بین می برد و باعث می شود، لاک روی ناخن تان دوام بیشتری داشته باشد.

     

    همچنین سرکه سیب سلامتی ناخن و پوستک های ناخن را بهبود می بخشد.

     

    سرکه سیب علاوه بر درمان های زیبایی فوق می تواند رگ های واریسی ناشی از مسن شدن را از بین ببرد.

     

    برای این کار حوله یا پارچه ای تمیز را آغشته به سرکه سیب نمایید و دور پاهایتان بپیچید.

     

    سپس پاها را از سطح زمین کمی بلند کنید و به همان حال به مدت نیم ساعت باقی بمانید.

     

    پس از مدتی، رگ های واریسی تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند.

     

    بهداشت دهانی

     

    برای خوشبو شدن و پاکسازی باکتری های دهان می توانید از محلول سرکه سیب استفاده کنید.

     

    یک چهارم فنجان روغن نارگیل ذوب و سپس خنک شده را با یک قاشق غذاخوری سرکه و همچنین یک قاشق غذاخوری لیموترش مخلوط کنید.

     

    سپس از این محلول برای تمیز کردن دهان تان استفاده نمایید. بهترین زمان برای استفاده از این محلول، شب ها قبل از خواب است.

     

    منبع: زندگی آنلاین

    انتهای پیام/ 

    بازگشت به صفحه رسانه‌ها

    روغن زیتون و سرکه برای پوست
    روغن زیتون و سرکه برای پوست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *