روغن زیتون برای درمان موخوره

دوره مقدماتی php
روغن زیتون برای درمان موخوره
روغن زیتون برای درمان موخوره

روغن زیتون برای پوست و مو معجزه میکند . روغن زیتون سرشاز از مواد مفیدی است که بهترین درمان برای مشکلاتی از قبیل ریزش مو و موخوره است . مشکلات مربوط به پوست و مو از مشکلات شایعی است که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی این روزها گسترش بیشتری یافته است. به دلیل اینکه موخوره بیشتر در موهای خشک دیده میشود روغن زیتون بهترین روش مقابله و درمان آن است که هیچ ضرری برای موها ندارد.

موخوره ایجاد شکاف طولی در مسیر موها یا چند شاخه شدن انتهای آزاد موهاست که استفاده از شامپوی نامناسب، خشکی بیش از حد مو و کوتاه نکردن طولانی مدت مو، از عوامل به وجود آورنده آن است. جدای از این موضوع که چرا موخوره به وجود می آید، موضوع مهم این است که چگونه موخوره از بین می رود و راه حل چیست؟ بسیاری از پزشکان می گویند کوتاه کردن موها تنها راه از بین بردن موخوره است؛ ولی استفاده از راه های طبیعی هیچ گاه ضرر ندارد و می تواند بسیاری از مشکلات را هم حل کند و به موهای ما جانی تازه ببخشد.

با مصرف روغن های گیاهی زیتون و بادام می توان از بروز موخوره و ریزش مو جلوگیری کرد.

محصولات و شوینده های بسیاری مانند شامپو، صابون و نرم کننده ها از روغن زیتون تهیه شده اند. با استفاده از این روغن، خشکی موی خود را کاهش دهید. آنتی اکسیدان موجود در روغن های زیتون از ریزش موی شما جلوگیری می کند.روغن زیتون مانع شکستن ناخن ها می شود. پاکیزگی منافذ، مرطوب شدن پوست، افزایش ویتامین E بدن، شفافیت صورت، کاهش موخوره و کاهش نرمی ناخن از خاصیت های روغن گیاهی زیتون است. مصرف روغن گل مریم و روزماری به افراد با موهای خشک تأکید می شود، باستفاده از روغن های اکیل کوهی، مریم گلی و سدر برای موهای چرب و روزماری، گل شمعدانی و دمنوش زنجبیل جهت جلوگیری از ریزش مو به افراد توصیه می شود. این روغن جهت افزایش چربی مو و مرطوب کردن پوست خشک استفاده می شود. به دلیل پروتئین موجود در روغن بادام، مصرف آن باعث بهبود سلامت پوست و موی شما می شود.

دوره مقدماتی php

Publisher – مشاوره پزشکی زنان

– تبلیغات –

– تبلیغات –

جلوگیری از موخوره با روغن زیتون : اگرچه موهای شما قوی است، می تواند در معرض آسیب ناشی از ساییدگی و ریزش روزانه باشد.

انتهای موهای شما که همچنین قدیمی ترین قسمت ساقه مو هستند، می توانند لایه محافظ خود را ضعیف کرده و از دست دهند.

روغن زیتون برای درمان موخوره

طبق تحقیقاتTrusted Source ، این می تواند باعث شکسته شدن موها شود و قشر داخلی را در معرض دید خود قرار دهد.

عوامل مختلفی می توانند در مو خوره شدن مو نقش داشته باشد. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

• فرایندهای شیمیایی ، مانند فر کردن (6 ماهه) و رنگ کردن موها

• عملیات حرارتی

• موهای خود را به زور شانه کردن

مو خورده شدن مو، یک شکایت رایج در مورد مو می باشد، اما روش هایی برای سالم نگه داشتن موهای شما و جلوگیری از وقوع مو خوره شدن وجود دارد. بیایید ببینیم چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

متأسفانه، شما نمی توانید مو خوره شدن مو را تمام کنید و به پایان برسانید. بنابراین هنگامی که انتهای موهای شما آسیب دیده یا مو خوره شده است، تنها راه خلاص شدن از شر آنها، کوتاه کردن آنها می باشد.

به همین دلیل روش های پیشگیری برای سالم نگه داشتن موهای شما و دور بودن از مو خوره شدن مهم می باشد. اگرچه ممکن است شما نتوانید به طور کامل از مو خوره شدن مو جلوگیری کنید، ممکن است بتوانید تعداد دفعات توسعه و پیشرفت آنها را محدود کنید.

بیایید به هفت نکته و تکنیک نگاه کنیم که ممکن است به جلوگیری از مو خوره شدن کمک کند:

1. بعد از شستن، با موهایتان ملایم رفتار کنید

موهای مرطوب، در معرض آسیب هستند، بنابراین مهم است که بعد از شامپو کردن و شستشوی مناسب به آرامی از موهای خود مراقبت کنید.

بعضی از افراد عادت دارند موهای خود را با حوله خشک کنند، اما این مورد می تواند به موها آسیب برساند. مالش مکرر می تواند باعث ریزش مو شود. همچنین می تواند به پوست یا پوشش مو آسیب برساند و در نتیجه مو خوره شدن مو یا پوسته شدن پوست سر ایجاد می شود.

در عوض موهای خود را به آرامی خشک کنید، از حوله استفاده نکنید تا از شکستگی و آسیب دیدن مو جلوگیری شود.

2. گره های مو خود را باز کنید

برای موهای گره خورده، چه مرطوب و چه خشک، شانه زدن دشوار می باشد. بنابراین همیشه موهای خود را قبل از خشک کردن، با برس باز کنید.

آکادمی بیماری های پوستی آمریکا (AAD) استفاده از یک شانه دندان پهن را توصیه می کند. دندانه های عریض تر اجازه می دهد تا شانه، بدون آسیب رساندن به انتها یا ایجاد شکستگی از بین موها رد کنید.

3. موهای خود را آبرسانی کنید

مرطوب نگه داشتن مو ها نیز برای جلوگیری از موخوره بسیار مهم است. خشکی باعث ضعیف شدن موها به خصوص در انتها می شود و این می تواند باعث آسیب و مو خوره شدن آنها شود.

برای افزودن رطوبت به موهای خود، از یک ماسک موی هفتگی استفاده کنید. ماسک مو یک روش درمانی عمیق می باشد که می تواند موهای شما را با رطوبت، نم دار کند و باعث کاهش فر شدگی مو و خشکی مو شود. یک ماسک همچنین می تواند خطر آسیب دیدگی مو را کاهش دهد و در نتیجه موهای نرمتر و براق تری ایجاد کند.

محصولات موجود در ماسک مو معمولاً غلیظ تر از محصولاتی است که در سیستم مرطوب سازی فوری یافت می شود. همچنین ، ماسک روی موهای شما طولانی تر باقی می ماند – از 20 دقیقه تا چند ساعت یا حتی یک شب.

می توانید ماسک موی آماده خریداری کنید یا با استفاده از مواد اولیه نیز خودتان تهیه نمایید، مانند:

• روغن نارگیل

• آلوئه ورا

• عسل

• روغن زیتون

روغن زیتون برای درمان موخوره

•  موز

4– حرارت را کم کنید

استفاده از وسایل گرم کننده یا حرارتی روی موهای شما، به خصوص روزانه، می تواند آن را خشک کرده و ساختار پروتئین های مو را تغییر دهد.

در صورت امکان، موهای خود را بعد از شستشو بدون استفاده از دستگاه های فر کردن برقی مو، اتوی مو یا سشوار آن را خشک کنید.

اگر نیازی به استفاده از وسایل گرم کننده ندارید، سعی کنید تنظیم گرما را خاموش کنید. همچنین می توانید قبل از خشک کردن با سشوار از یک محصول محافظ حرارتی استفاده کنید تا از آسیب های حرارتی جلوگیری شود.

5- از مسواک زدن بیش از حد خودداری کنید

موهای شما نیازی به 100 بار سکته روزانه ندارد. در حقیقت، شانه زدن بیش از حد موهای شما می تواند باعث صدماتی از جمله شکستگی مو و موخوره شدن مو شود.

درعوض، فقط موهای خود را شانه کنید تا آن را سبک نمایید. در هنگام شانه کردن موها از کشیدن موهای خود خودداری کنید و در صورت نیاز برای رها شدن از گره ها، از یک محصول باز کننده گره مو استفاده کنید.

6. روی بالش ابریشمی بخوابید

محافظت از موهای شما در شب نیز می تواند از مو خوره شدن مو جلوگیری کند. به جای اینکه روی یک بالش پنبه ای بخوابید، روی یک بالش ابریشمی یا ساتن بخوابید تا اصطکاک را کاهش دهد.

  • مدل لباس بچگانه دخترانه خیلی شیک
  • خوابیدن روی بالشتک ابریشمی یا ساتن به موهای شما اجازه می دهد تا روی بالش بچرخید. داشتن اصطکاک کمتر بین بالش و موهای شما ممکن است به جلوگیری از آسیب دیدگی و شکستگی مو کمک کند.

    گزینه دیگر پوشیدن روسری ابریشمی در شب برای محافظت از موهای شما می باشد.

    7. بین درمان های مو فاصله زمانی بندازید

    درمان های شیمیایی مانند رنگ آمیزی، فر کردن موها (6 ماه یکبار) یا ریلکس کردن موهای شما می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، به خصوص اگر شما بیش از یک بار درمان داشته باشید.

    می توانید برای کاهش احتمال آسیب دیدگی، شکستگی و مو خوره شدن موها چند قدم بردارید:

    زمان بیشتری را بین درمان ها اضافه کنید. در صورت امکان، بین 8 تا 10 هفته بین درمان های رتوش کردن یا بهبودی فاصله بیندازید.

    فقط یکبار از یک نوع درمان شیمیایی استفاده کنید.

    اگر به بیش از یک نوع درمان احتیاج دارید،  پیشنهاد AAD این می باشد که ابتدا موهای خود را ریلکس کنید یا فر نمایید. اگر شما همچنین مایل به رنگ آمیزی موهای خود هستید، 2 هفته قبل از انجام آن صبر کنید.

    هفته ای یکبار ماسک مو استفاده نمایید یا هر بار که موهای خود را شستشو می دهید از نرم کننده فوری استفاده کنید. جلوگیری از موخوره با روغن زیتون

    وسایل از بین بردن موهای صورت (همیشه )

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    (7 درمان کبودی |سوختگی | جوش میکرونیدلینگ )

    طرز مصرف روغن کرچک | مژه | ابرو

    (11) افزایش سرعت رشد سریع مو با وازلین *

    (عوارض| تفاوت| مواد| لیفت و لمینت مژه )

    ( 27 ) درمان سریع سیاهی | گودی زیر چشم

    علت | درمان خانگی سفید شدن ابرو (4)

    ترميم (گواهی) پرده بكارت پزشكی قانونی !!!

    8 فواید ماساژ صورت برای جلوگیری افتادگی پوست

    برای رشد سریع مو چه بخوریم ؟(2021)

    (8)چگونه ارایش کنیم جوان بنظر برسیم

    چگونه موهای پرپشت و بلند داشته باشیم ؟(8)

    برای زیبایی صورت (جوان کننده ) چی بخوریم ؟

    ماسک ابرسان | اسکراب خانگی صورت پوست خشک

    طرز استفاده حنا (هندی ) برای موی سفید

    ترکیب | روشن کردن رنگ مو بدون دکلره

    سالم ماندن پوست هنگام شستشوی دست ها (کرونا)

    علت | درمان موهای ضخیم زائد چانه | گردن

    خواص | طرز استفاده | روغن کرچک برای پوست صورت

    علت | درمان شکنندگی | لایه لایه شدن ناخن

    ذخیره نام من، ایمیل و وب سایت و در این مرورگر برای دفعه بعد که خواستم نظر ثبت کنم.

    مشاوران پزشکی و سلامت زنان استقلال و تفاوتهای شیوه زندگی بیماران خود را می شناسیم و در تلاش برای احترام به انتخاب های مراقبت های بهداشتی آنها هستیم. ما نقش خود را به عنوان منابع اطلاعاتی و مشاوران می دانیم ، در حالی که مسئولیت نهایی سلامتی شخص بر عهده خود زنان است. مأموریت ما ارائه بالاترین کیفیت مقاله های اموزشی مراقبت های بهداشتی و خدمات فردی به زنان ودختران جوان است.ما ، آماده مراقبت از نیازهای زنان و زایمان هستیم. زنان در هر سنی ، از دوران نوجوانی تا یائسگی را مشاوره میدهیم. مشاوران بهداشت زنان مشارکت در حمایت و مراقبت از زنان از طریق بسیاری از مشکلات پزشکی دارند . ما به روابط بیمار خود افتخار می کنیم.

    آخرین نوشته ها


    وسایل از بین بردن موهای صورت (همیشه )


    (مسکن | درمان سریع خانگی سردرد بارداری)

    (7 درمان کبودی |سوختگی | جوش میکرونیدلینگ )

    طراحی و پشتیبانی: «وب‌کاستر»

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.

    موخوره بیشتر در موهای خشک دیده می‌شود، برای اینکه خشکی مو را از بین ببرید. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری را با هم مخلوط کنید. ترکیب این مواد پس از مدتی شما را از شر موخوره خلاص می‌کند.

    ماساژ مو با روغن
    برای حفظ چربی و رطوبت مو، پوست سرتان را با روغن ماساژ دهید، ماساژ دادن مو باعث می‌شود رطوبت موهای‌تان حفظ شود. می‌‎توانید از روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل یا ترکیبی از این روغن‌ها را استفاده کنید. مقداری روغن روی مو ریخته و به آرامی ماساژ دهید، مدت یک ساعت بگذارید روی موها بماند سپس با شامپو موهای‌تان را بشویید

     ماسک تخم‌مرغ
    ترکیب زرده تخم مرغ، روغن زیتون و عسل درمان خوبی برای موخوره محسوب می‌شود. یک زرده تخم مرغ را با سه قاشق سوپخوری روغن زیتون و یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید تا یکدست شود. این ماسک را به آرامی روی موهای‌تان ماساژ دهید به‌طوری که کل مو را در بر بگیرد. برای تاثیر بیشتر بهتر است موهای‌تان را با یک کیسه یا کلاه حمام بپوشانید تا مواد جذب موها شود. پس از یک ربع تا 20 دقیقه، موهای‌تان را با شامپو ملایمی بشویید. کرم روغن زیتون و سرکه سیب 
    موخوره بیشتر در موهای خشک دیده می‌شود، برای اینکه خشکی مو را از بین ببرید. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری را با هم مخلوط کنید. ترکیب این مواد پس از مدتی شما را از شر موخوره خلاص می‌کند. 
    ماسک تهیه شده را روی موهای‌تان بگذارید و کمی ماساژ دهید سپس موهای‌تان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند سپس موهای‌تان را شست‌وشو دهید. از برس مناسب استفاده کنید
    توصیه می‌شود از برس و شانه‌هایی استفاده کنید که نوک نرمی دارند. برس و شانه‌های فلزی باعث صدمه دیدن مو‌ها می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود از برس‌ها و شانه‌هایی از جنس طبیعی مثل چوب استفاده کنید. فراموش نکنید که یک بار در روز شانه زدن مو کافی است. از برس کشیدن موهای خیس خودداری کنید. چون سبب کشیدگی موها و آسیب به آنها می‌شود. علاوه بر اینها از گیره، سنجاق سر و کش‌های بیش از حد محکم هم استفاده نکنید. لوسیون شیرین‌بیان
    یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. پس از سرد شدن آن را صاف کنید. این مایع را به نوک موهای خود بمالید و این عمل را هر روز تکرار کنید تا موخوره از بین برود. ماسک پاپایا
    انبه هندی یا پاپایا سرشار از پروتئین است و نیازهای مو را از جهت درخشش، رطوبت و رشد تامین می‌کند. دو تکه از پاپایا را داخل مخلوط کن بریزید تا به صورت خمیر درآید. دو قاشق سوپخوری ماست به آن اضافه کنید، سپس آن را روی موهای‌تان بریزید به‌طوری که کل کف سر را بپوشاند. نیم ساعت بعد موهای‌تان را با آب و شامپو بشویید.

    شست‌وشو با عسل

    عسل یک نرم‌کننده طبیعی و فوق‌العاده برای مو محسوب می‌شود. دو قاشق سوپخوری عسل را در ۴ فنجان آب گرم بریزید و مخلوط کنید. بعد از شامپو کردن، آن را روی موهای‌تان بریزید تا مدتی روی موها بماند و موهای‌تان را نرم کند. 

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    معجون شمبلیله و دال عدس

    یک قاشق غذاخوری شنبلیله را با نصف فنجان دال عدس مخلوط و آسیاب کنید، بعد نصف فنجان کشک به آن اضافه کنید و کاملا هم بزنید. حالا این معجون را به کل موها و پوست کف سرتان بمالید و حدود دو ساعت صبر کنید و در نهایت موهای‌تان را با یک شامپوی ملایم بشویید. همچنین می‌توانید نصف فنجان کشک را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، خوب به هم بزنید و به موها و کف سرتان بمالید. حدود 20 دقیقه صبر کنید. آن را بشویید و ببینید که موهای‌تان چقدر نرم، لطیف و درخشان می‌شود. مخلوط درخشان‌کننده انبه و ماست
    یک انبه رسیده متوسط را پوست بکنید، دانه‌ آن را جدا کرده و آن را قطعه قطعه کنید، بعد آن را درون مخلوط‌کن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا حالتی خمیری پیدا کند. حالا یک فنجان ماست تازه به انبه اضافه کنید و موها و پوست کف سرتان را کاملا با این مخلوط بپوشانید. حدود 30دقیقه بعد موها را آب بکشید و با شامپو بشویید. این دستورالعمل را تا چهار هفته به کار‌گیرید تا ببینید هم موهای‌تان درخشان‌ می‌شود و هم موخوره‌ها از بین می‌روند. اگر می‌خواهید با موخوره خداحافظی کنید:
    –  نوک موها را چند سانتی‌متر کوتاه کنید. 
    – از برس‌ها و شانه‌هایى از جنس مواد طبیعى (چوب و. . .) استفاده کنید. 
    – از روغن‌هاى گیاهى برای مو‌های‌تان استفاده کنید. 
    – شامپو‌هاى طبیعى که اسیدى و قلیایى نیستند را به کار ببرید. 
    – هنگام شست‌وشوى موها از آب خیلى گرم استفاده نکنید. 
    – به صورت مداوم از سشوار یا اتو مو استفاده نکنید. 
    – گاهى موهای‌تان را ببافید. چرا موخوره به وجود می‌آید؟
    موخوره یا دو شاخه شدن مو، زنگ خطری است که نشان می‌دهد موهای شما تغذیه مناسبی ندارند و رطوبت کافی به آنها نمی‌رسد. هر تار مو در سطح خود لایه بسیار ظریف محافظت‌کننده‌ای از رطوبت و چربی دارد که از یک‌سو مقابل عوامل فیزیکی و شیمیایی محیط یا صدمات وارده از مو محافظت می‌کند و از طرفی دیگر موجب لطافت و انعطاف آن می‌شود. موخوره وقتی ایجاد می‌شود که لایه محافظ در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین برود و سر مو چند شاخه شود. 
    موهای بلند، خشک، تحت فشار و کشش، بیشتر در معرض موخوره قرار می‌گیرند. استفاده زیاد از رنگ مو و دکلره در دوره زمانی کوتاه، استفاده مداوم از سشوار و دیگر حالت‌دهنده‌های مو مثل اتو، شامپوهای ناملایم و نامرغوب، قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید، کوتاه نکردن و مراقبت نکردن از موها همگی موها را خشک می‌کنند و آمینو اسیدهای مو را از بین می‌برند. موهای خشک و ضعیف حین مدل دادن یا برس کشیدن به‌راحتی خرد می‌شوند. اگر فکر می‌کنید رشد موهای‌تان خیلی کند شده است، ممکن است موخوره دلیل اصلی آن باشد.راه‌های پیشگیری از موخوره
    – بهترین راه برای پیشگیری از موخوره این است که هر چند وقت یک بار موهای خود را کمی کوتاه کنید.
    – کم آبی یکی علت‌های ایجاد موخوره است، بنابراین آب فراوان بنوشید. 
    – ترکیبات حاوی الکل نیز سبب موخوره می‌شوند، از شامپوهایی که در آنها الکل به کار رفته است، استفاده نکنید. 
    – برس و شانه‌های فلزی باعث صدمه دیدن مو و ایجاد موخوره می‌شوند به همین دلیل توصیه می‌شود از برس‌ها و شانه‌های از جنس طبیعی استفاده کنید، در ضمن موهای‌تان را به آرامی شانه و از برس زدن‌های خشن خودداری کنید.
    – استفاده از گیره و سنجاق سر و کش‌های محکم چون باعث کشیدن موها می‌شوند و همین امر در ایجاد موخوره موثر است پس در انتخاب آنها باید دقت شود. 
    – سشوار و اتو و به‌طور کلی حالت‌دهنده‌های مو چربی طبیعی مو را از بین می‌برند و سبب موخوره می‌شوند، بنابراین سعی کنید از آنها کمتر استفاده کنید. 
    – از برس کشیدن موهای خیس خودداری کنید چون سبب کشیدگی موها و آسیب به آن می‌شود. 
    – موی خود را زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار ندهید. 
    – هنگام شست‌وشوی موها از آب خیلی داغ استفاده نکنید. 
    – روغن‌های گیاهی مثل روغن بادام و روغن زیتون را به نوک موها بمالید. از لعاب کتیرا هم می‌توانید برای درمان موخوره استفاده کنید.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

    میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

    با ماسک طبیعی موز و عسل، به راحتی می‌توانید موخوره را کم کنید. پوست یک موز را بکنید و آن را له کنید؛ سپس کمی عسل به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه بهتر، مقداری هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی به‌دست بیاید. حالا ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید؛ سپس سرتان را با شامپوی همیشگی خود بشویید.

    تخم‌مرغ سرشار از اسیدهای چرب و پروتئین است و به خوبی می‌تواند موها را تقویت کند و آن‌ها را در برابر موخوره مقاوم سازد. همچنین تخم‌مرغ موها را صاف و از گره افتادن در آن‌ها جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از ماسک مو تخم‌مرغ برای رفع موخوره، یک بار در هفته استفاده کنید.

    زرده تخم‌مرغ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و ماسک را به مدت نیم ساعت روی موهای خود قرار دهید. بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را آبکشی کنید و سپس موها را با شامپو بشویید.

    دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و ماسک به‌دست آمده را به همه قسمت‌های موی خود بمالید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه موهایتان را با آب گرم و شامپو بشویید. این ماسک می‌تواند به رفع موخوره کمک زیادی کند.

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    آووکادو یک نرم کننده طبیعی برای موها و همچنین برای رفع موخوره بسیار عالی است. مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید؛ خمیر به‌دست آمده را به موهایتان بمالید و حدود ۳۰ دقیقه تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید. حالا با شامپو موهایتان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان استفاده کنید، شاهد رفع موخوره و کاهش شکنندگی موهایتان خواهید بود.

    یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد و آرام آرام دم بکشد. بعد از این که سرد شد، آن را صاف کنید و هر روز از این مایع به موى سرتان بمالید. این محلول در از بین بردن موخوره بسیار موثر است.

    پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های جلوگیری از پیری پوست مطلب “جلوگیری از پیری پوست” را مطالعه کنید.

    کراتینه مو، مزایا و معایب

    فواید حنا برای مو

    آبرسانی مو با ماسک های طبیعی

    بهترین عینک آفتابی

    هفت عادت زیبایی که باید کنار بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

    انواع خوشبو کننده بدن در بازار وجود دارد که یکی از آن‌ها، دئودورانت‌هاست. اما تفاوت دئودور…

    باید لقب رویایی‌ترین روستای جهان را به گیتورن داد. روستایی که در آن فقط صدای پرندگان و اردک ها شنیده می‌شود و حتی قایق های آن، موتورهای بی‌صدایی دارند تا مسافران از طبیعت زیبای گیتورن لذت ببرند.

    موخوره زمانی رخ می دهد که مو ضعیف می شود و در نزدیکی انتهای ساقه مو شروع به شکستن میکند. گرمای بیش از حد، نور خورشید و یا محصولات خشن باعث موخوره می شود. خوشبختانه، راهی برای مدیریت موخوره وجود دارد؛ با این حال، به یاد داشته باشید باید برای از بین بردن موخوره موهای خود را کوتاه کنید. 

    به دنبال چیزی باشید که ترمیم کننده، آبرسان، یا مرطوب کننده باشد. این نوع شامپو و نرم کننده برای افزودن رطوبت اضافی، پروتئین و ویتامین و سلامت مو می باشد.

    موهای خود را به طور معمول بشویید، اما به جای استفاده از نرم کننده معمولی، از ماسک موی قوی استفاده کنید. آن را شستشو نکنید، رطوبت اضافی را از موهای خود بگیرید و موها را در کلاه حمام بپیچید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. اگر ماسک موی مناسب موخوره پیدا نکردید، به دنبال چیزی باشید که ویژگی های زیر را دارد:

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    سرم مویی انتخاب کنید که عامل نرم کننده و درخشان کننده مو داشته باشد. مقدار زیادی از این سرم را به انتهای موخوره بزنید. سرم برای کمک به درمان و رفع موخوره اثر می کند. سرم باید شامل ویژگی های زیر باشد:

    برای انجام این درمان باید به یک آرایشاه با گواهی مراجعه کنید. این کار حدود 10 دقیقه طول خواهد کشید و بعد از کوتاه کردن مو موثر است. 

    ½ قاشق چای خوری روغن زیتون را روی موهای خود بمالید. مقداری روغن کف دست خود بریزید و به آرامی موهای خود را ماساژ دهید. روغن را شستشو ندهید. اگر در خانه هیچ روغن زیتونی ندارید، گزینه های دیگری نیز وجود دارد:

     

     ¼ تا ½ فنجان (60 تا 120 میلی لیتر) روغن زیتون را در مایکروویو گرم کنید. روغن را روی موهای خود بمالید. موهای خود را زیر یک کلاه حمام قرار دهید و بگذارید 20 تا 60 دقیقه بماند. پس از اتمام زمان، کلاه را بردارید و موهای خود را بشویید. ممکن است لازم باشد چند بار آن را بشویید تا تمام روغن پاک شود. اگر موی شما ضعیف است، از این مواد تقویت کننده به روغن زیتون بیفزایید:

    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 تخم مرغ در یک کاسه بریزید. مخلوط را روی موهای خود بمالید. موها را بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از اتمام مو را با آب سرد شستشو دهید. از آب گرم استفاده نکنید.

    2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. مخلوط را به انتهای مو خود بمالید و بگذارید 30 تا 60 دقیقه بماند؛ می توانید موهای خود را زیر کلاه حمام بپوشانید تا از خشک شدن جلوگیری شود. هنگامی که زمان تمام شد، موهای خود را بشویید.

    1 آووکادو، 2 قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. آووکادو را با بقیه مواد تشکیل دهید مخلوط کنید تا یک بافت نرم و خامه ای ایجاد شود. مخلوط را روی موهای خود پخش کنید و موها را زیر کلاه حمام بپوشانید. بعد از 45 تا 60 دقیقه، کلاه را بردارید و موهای خود را بشویید. از آب خیلی گرم استفاده نکنید.

    به 1 پاپایا و ½ فنجان (125 گرم) ماست ساده نیاز دارید. دو ترکیب را با استفاده از مخلوط کن مخلوط کنید تا یک کرم تهیه کنید سپس آن را روی موی خود بمالید. مو را زیر یک کلاه حمام قرار دهید و آنرا 45 دقیقه بگذارید بماند، سپس موها را با شامپو معمولی بشویید.

    ابتدا مو را بشویید و شامپو کنید، سپس 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب را با یک قاشق غذاخوری از ژلاتین غیر اشباع و یک قاشق چای خوری سرکه سیب در یک فنجان مخلوط کنید. مخلوط را در تمام موهایتان پخش کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند. مخلوط را پس از اتمام زمان بشویید. این باعث تقویت موهای شما و جلوگیری از موخوره می شود. 

     

    بالش های پنبه ای و کتانی ممکن است مقرون به صرفه تر باشند، اما بافت ضخیم می تواند به موها آسیب برساند و باعث موخوره شود. 

     

    این کار به جلوگیری از موخوره کمک می کند. اگر موخوره دارید، باید یک و نیم اینچ از سر موهای خود کوتاه کنید. 

     

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    پروتئین برای قوی شدن و سلامت مو بسیار مهم است. مصرف پروتئین باعث بهبود موخوره نمی شود، اما باعث می شود موهای شما به مراتب قوی تر شود. در اینجا برخی از غذاهای حاوی پروتئین ذکر شده است:

     

    بعضی از نمونه ها، پروتئین ها، ویتامین ها برای حفظ موهای قوی و سالم مناسب هستند.

     

    این کار ممکن است موخوره را از بین نبرد، اما به جلوگیری و بدتر نشدن آن کمک می کند. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید موهای خود را از عناصر محافظت کنید. یک لیست برای شروع وجود دارد:

     

    این ترکیبات به موهای شما بسیار آسیب می رساند و باعث بدتر شدن موخوره می شود. در اینجا چیزهایی که باید از آن ها جلوگیری کنید ذکر شده است:

  • شیک ترین مدل انگشتر طلا زنانه
  •  

     

    اگر موهای شما فرفری است، از شانه های دندانه بزرگ استفاده کنید. هرگز موهای خود را از ریشه تا پایین شانه نکنید؛ این کار می تواند باعث آسیب به موهای شما و بدتر شدن موخوره شود.

     

    تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

    منبع: www.wikihow.com

    اقتصادنیوز: خشکی مو باعث ایجاد موخوره می شود اما درمان هایی وجود دارد که می توان با آن ها بدون کوتاه کردن مو موخوره را از بین برد مثل ماسک روغن های گیاهی و مایونز.

    به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ اگر بخواهیم موخوره را تعریف کنیم باید بگوییم موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) و یا آسیب شیمیایی به مو است و در خانمها شایعتر است.

    لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می رود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می شود. خانم ها به دلیل داشتن موهای بلند با عارضه موخوره یا همان دوشاخه شدن انتهای مو آشنا هستند. در ادامه این بخش از سلامت نمناک روشهای پیشگیری و درمان این آسیب را می خوانید.

     

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    و یا

    و یا 

    و یا

    میتوانید از مخلوط تخم مرغ و ماست هم برای درمان مو خوره استفاده کنید:

    یک عدد آووکادو رسیده را خورد و له کنید .سپس با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید ،زمانی که خمیر مورد نظر را بدست آوردید ، روی مو خوره بمالید و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.این روند را یکبار در هفته تکرار کنید.

    از سوی دیگر میتوانید یک آووکادو رسیده را له کنید و با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و روغن زیتون ترکیب کنید.به خوبی هم بزنید تا زمانی که یک ترکیب کرم مانند بدست آورید.آن را روی موهای خود به جز ریشه ها اعمال کنید.و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو بشویید و همچنین میتوانید تمام عناصر بالا ، یعنی سفیده های تخم مرغ ،آوو کادو و روغن زیتون را ترکیب کنید و به عنوان یک نرم کننده از آن استفاده کنید.

    1 یا 2 عدد برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل آن را استخراج کنید و این ژل را روی موهای خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید.برای گرفتن نتیجه بهتر ، میتوانید ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذا خوری آب لیموی تازه و 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون ، روغن کرچک یا روغن جوجو با ترکیب کنید و بعد روی مو های خود اعمال کنید . میتوانید این روش را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید.

    2 الی 4 قاشق غذا خوری ماست ساده را به طور مستقیم روی موهای خود اعمال کنید و به آرامی روی مو خوره ها ماساژ دهید و بعد از 20 الی 30 دقیقه با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید.اگر بخواهید که ماسک آبرسانی تهیه کنید ، یک عدد تخم مرغ را بشکنید و با ماست ترکیب کنید این روش را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید.

    یک عدد پاپایا را له کنید و با یک فنجان ماست و یک فنجان موز مخلوط کنید.بعد از آن یک قاشق غذا خوری عسل و روغن نارگیل به این ترکیب بیافزایید و به خوبی هم بزنید تا یک ماسک غلیظ بدست اید. ماسک را روی مو خود اعمال کنید و به مدت 30 دقیقه با یک حوله یا کلاه بپوشانید و در آخر با آب شستشو دهید.

    2 قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری دوغ و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و همه انها را به خوبی هم بزنید و کمی گرم کنید.و بعد ماسک را روی موهای خود اعمال کنید و به مدت 20 دقیقه با یک حوله یا کلاه بپوشانید و در آخر با آب شستشو دهید.

    از سوی دیگر میتوانید حدودا نصف یک فنجان عسل را با سه قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کنید.و بعد ماسک بدست امده را روی موهای خود بمالید و با یک حوله یا کلاه پوشش دهید.و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید.همچنین میتوانید 4 قاشق غذا خوری روغن بادام را با 2 قاشق غذا خوری عسل و 2 قاشق غذا خوری گلیسیرین ترکیب کنید. بعد از شامپو کردن موهای خود این ترکیب را به عنوان یک نرم کننده روی قسمت مو خوره موها اعمال کنید.و یا حتی میتوانید عسل را به میزان

    یک به دو ، به شامپو یا نرم کننده روزانه خود اضافه کنید و روی قسمت های مو خوره ماساژ دهید. پس از چندین بار استفاده میتوانید نتیجه بهتر شدن آن را ببینید.فراموش نکنید که عسل باعث روشن تر شدن موهای شما میشود.

     

    ابتدا تخم مرغ را بشکنید و زردی آن را جدا کنید و داخل یک کاسه بریزید و بعد یک دوم قاشق چای خوری شکر و چند قطره روغن زیتون را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. ابتدا موهای خود رذا با شامپو و آب داغ تمیز کنید و بعد این ماسک را روی قسمت مو خوره اعمال کنید.و بعد از 5 الی 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

    ابتدا مقداری روغن زیتون را داخل یک کاسه تمیز بریزید و در یک مایکروویو گرم گنید و مستقیم بر روی موهای آسب دیده اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید.و با استفاده از یک حوله یا کلاه روی آن را بپوشانید و صبح روز بعد با شامپو و نرم کننده معمولی شستشو دهید این روش را حداقل یکبار در هفته تکرار کنید.

    همچنین میتوانید یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک دوم فنجان عسل ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید . سپس آن را روی قسمت مو خوره موها بمالید و بعد از 30 دقیقه با اب ولرم و شامپو شستشو دهید این کار را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

    برای این روش ، نیاز به مقداری روغن زیتون دارید تاغ به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید اجازه دهید تا در طول شب کاملا به موهای شما نفوذ کند و صبح روز بعد بشویید. روغن نارگیل داغ نیز یکی دیگر از درمان های موثر برای موهای آسیب دیده است.

    در این روش چند قطره روغن جوجوبا را روی دست های خود بریزید و بر ، روی موهایتان ماساژ دهید این روش را تا زمانی که مطمئن شوید موهایتان نرم تر و ضخیم تر شده اند، به طور منظم تکرار کنید.گزینه دوم برای استفاده از روغن جوجو با این است که این روغن را به شامپوی روزانه خود اضافه کنید و به طور معمول از آن استفاده کنید. برای گرفتن نتایج بهتر ، بهتر است که این درمان را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید.

     

    یک چهارم فنجان آب را با یک چهارم فنجان روغن کرچک مخلوط کنید و به آرامی روی مو خوره مو ماساژ دهید.برای این کار بهتر است که از نوک انگشت های خود استفاده کنید ، زیرا احتمال جذب اسیدهای چرب و امگا 9 را بالاتر میبرد و بعد موهای خود را با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید.

    ابتدا چند قطره از روغن چوب صندل را با کمی روغن زیتون و روغن جوجوبا ،ترکیب کنید بعد این مخلوط را به آرامی روی قسمت آسیب دیده مو بمالید . از این طریق میتوانید خیلی زود مو خوره را از بین ببرید و موهایتان را نرم و لطیف کنید.

    راه دیگر استفاده از این روغن این است که چند قطره از آن را روی دست خود بمالید و بعد روی مو ماساژ دهید.بعد از گذشت مدتی براقی و درخشندگی مو خود را نظاره گر خواهید بود.پ

     

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    ارزان ترین وسریعترین راه استفاده از این روغن این است که با نرم کننده معمول خود ترکیب کنید. اینگونه که میتوانید یک قاسق غذا خوری روغن درخت چای را به نرم کننده اضافه کنید بعد روی موهای خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب و شامپو بشویید.

    2 قاشق غذا خوری روغن بادام را حدو 40 ثانیه روی حرارت قرار دهید ، همچنین میتوانید به آن چند قطره وانیل اضافه کنید و این ترکیب را به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با شامپو و آب سرد بشویید.

    گزینه دیگر برای استفاده از روغن بادام این است که:

    یک چهارم فنجان روغن بادام را با یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید. اجازه دهید به مدت 40 دقیقه روی موهایتان بماند و بعد با آب و شامپو شستشو دهید.

     

    مقداری برگ رز ماری را ، با ریشه گیاه بابا آدم، ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید سپس آن را روی موهای خود اعمال کنید و بعد از حدود 8 ساعت شستشو دهید در نهایت میتوانید این مخلوط را درون یک بطری بریزید تا بعدا استفاده کنید.

    حتما از سس مایونز پرچرب استفاده کنید، نه کم چرب. زیرا سس مایونز کم چرب می تواند به موهای شما آسیب بزند.

    فقط نوعی از مواد طبیعی را تهیه کنید ،که موهایتان را از مواد شیمیایی مضر نجات دهید.

    بسته به اندازه طول موهای تان، یک دوم فنجان سس مایونز را تهیه کنید.

    از یخچال یا فریزر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کمی گرم شود ،تا بتواند به راحتی به فولیکول های مو نفوذ کند.

  • چیکار کنم تا همه عاشقم بشن
  • سپس با دستانتان یا با استفاده از یک شانه، روی موهایتان اعمال کنید.

    به مدت یک ساعت روی آن را با یک کلاه یا حوله یا پارچه بپوشانید و سپس با آب گرم و شامپو شست و شو دهید.

     

    همچنین می توانید از مخلوط تخم مرغ و موز استفاده کنید. اینگونه که:

     

    2 الی 3 فنجان آب را درون یک قابلمه بجوشانید . سپس یک الی دو چای کیسه ای را داخل ظرف در حال جوش بیاندازید.

    یک فنجان چای بابونه و یک فنجان گل های خشک بابونه را به آن اضافه کنید.

    شعله را کم کنید و اجازه دهید تا 30 دقیقه بماند و خنک شود.

    سپس چای های کیسه ای و گل ها را از درون آب در بیاورید و آب را مستقیماً روی سر اعمال کنید. اینکار را مرتب تکرار کنید.

     

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    ابتدا یک فنجان سرکه سیب را با آب ترکیب کنید . پس از شستن موهای تان با شامپو، این ترکیب را روی موی سر خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه با آب بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

    نکته :توجه داشته باشید، اگر چه سرکه برای سلامتی مزایای زیادی دارد. اما استفاده بیش از حد از آن، موجب آسیب های جدی به مو می شود .علاوه بر این، در هنگام استفاده از سرکه باید مراقب چشم های خود باشید. زیرا ممکن است باعث تحریک آنها شود.

     

    روش 1:

    شما می توانید غذاهایی را مصرف کنید که سرشار از ویتامین E هستند. مانند:آجیل، کره بادام زمینی ،کلم بروکلی و اسفناج.

    توصیه می شود که بزرگسالان، روزانه 15 میلی گرم ویتامین E استفاده کنند.

    اگر شما بتوانید این قاعده و قانون را اجرا کنید، موهای ضخیم تر و انعطاف پذیرتری خواهید داشت . زیرا به گردش خون در پوست سر کمک می کند .

    روش 2:

    بستگی به اندازه طول موی شما، به 20 عدد یا حتی بیشتر، کپسول ویتامین E نیاز دارید. که آنها را درون یک کاسه تمیز خالی کنید و مستقیم روی موهای خود اعمال کنید .

    روش 3:

    شما می توانید بعد از اینکه موهایتان را شانه کردید، روغن ویتامین E را روی موهای تان به آرامی ماساژ دهید و بعد ،با استفاده از یک شانه ی دانه درشت ،موهایتان را شانه کنید.

    سپس با یک کلاه روی آن را بپوشانید و بعد از یک ساعت با آب شستشو دهید .

    روش 4:

    یکی دیگر از راههای استفاده از این ویتامین، این است که آن را به شامپوی روزانه خود اضافه کنید.

    که به اندازه کافی باعث نرم و لطیف شدن موهای شما می شود.

    ابتدا یک عدد کدو حلوایی را بپزید. بعد از پخته شدن، له کنید و با کمی ماست ترکیب کنید.

    بعد، ترکیب را روی موهای خود ماساژ دهید. و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید.

    از سوی دیگر،می توانید آب کدو حلوایی را بگیرید و بعنوان یکی از موثرترین درمان های خانگی موخوره استفاده کنید.

    دو عدد کدو را بپزید و حدود دو فنجان آب از آن استخراج کنید.

    بعد، فراموش نکنید که یک قاشق غذاخوری از ماست، عسل و روغن نارگیل به آن اضافه کنید.

    همه این مواد را به خوبی هم بزنید تا یک خمیر یا مخلوط همگن ، به دست آورید.

    اکنون زمان آن است که ماسک را روی قسمت های آسیب دیده مو اعمال کنید ، سپس، با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بعد از15 دقیقه، با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید.

     

    آدرس : تهران – هفت تیر – خیابان قائم مقام فراهانی – ضلع شمالی میدان شعاع – پلاک 108


    تلفن : 42710210

    عکس، ویدیو یا مطالب خود را برای ما به آدرس ایمیل

    content@eghtesadnews.com

    ارسال کنید یا از طریق شماره تلفن ۴۲۱۷۱۰۲۱۱ با ما در تماس باشید.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری اقتصادنیوز می‌باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است

    طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

    بخش‌های مختلف این مطلب:

    روغن زیتون برای مو بسیار مفید و ارزشمند است. بسیاری از مردم از روغن زیتون برای مراقبت، افزایش درخشندگی و لطافت موهای خود استفاده می‌کنند. روغن زیتون سرشار از ترکیبات مفید از جمله اولئیک اسید، پالمتیک اسید و … است. این ترکیبات باعث لطافت و نرمی خواهند شد. از این روغن در بسیاری از محصولات مربوط به مراقبت از پوست مو مانند شامپوها و لوسیون و نرم‌کننده و … استفاده می‌شود. در این مطلب از زیباشین خواص روغن زیتون برای مو را بررسی کرده و نحوه استفاده از آن را معرفی خواهیم کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

    روغن زیتون فواید زیادی برای پوست و مو دارد که در زیر به مهم‌ترین خواص این روغن اشاره خواهیم کرد:

    از دیگر خواص روغن زیتون برای مو می‌توان به جلوگیری از ایجاد موخوره اشاره کرد. موخوره در اثر خشکی و دهیدراته شدن ایجاد می‌شود. روغن زیتون با رفع خشکی و تامین مواد مورد نیاز مو از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.

    روغن زیتون برای افراد با موهای خشک و نازک بسیار مناسب است. ترکیبات موجود در این روغن مواد مورد نیاز سلول‌ها را تامین کرده و باعث لطافت و درخشندگی موها می‌شوند. رفع خشکی پوست سر و جلوگیری از ایجاد شوره یکی دیگر از خواص مفید روغن زیتون برای مو است.

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    از دیگر خواص روغن زیتون برای مو می‌توان به جلوگیری از ایجاد موخوره اشاره کرد. موخوره در اثر خشکی و دهیدراته شدن ایجاد می‌شود. روغن زیتون با رفع خشکی و تامین مواد مورد نیاز مو از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.

    دلایل ایجاد موخوره چیست؟ روش‌های درمان و پیشگیری از موخوره را یاد بگیرید.

    یکی از خواص جالب و شگفت‌انگیز روغن زیتون برای موهای شما، کاهش استرس است. با کاهش استرس مو، بدیهی است که آسیب نیز کاهش می‌یابد.

    همانطور که می‌دانید بروز شوره دلایل مختلفی از جمله قارچ، خشکی پوست کف سر و … دارد. با استفاده از روغن زیتون و ماساژ آن بر روی پوست کف سر می‌توان تا حدودی از پوسته پوسته شدن کف سر جلوگیری کرد.

    یکی دیگر از خواص روغن زیتون برای موهای شما، کاهش شپش است. روغن زیتون به از بین بردن شپش از روی سر کمک بزرگی می‌کند.

    روغن زیتون یک نرم کننده مناسب برای مو است که از خشکی و وز شدن مو و و آسیب‌های دیگر  نیز جلوگیری می‌کند. در واقع روغن زیتون به درون سلول‌های مو نفوذ کرده و از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کند.

    روغن زیتون یک نرم کننده مناسب برای مو است که از خشکی و وز شدن مو و و آسیب‌های دیگر  نیز جلوگیری می‌کند. در واقع روغن زیتون به درون سلول‌های مو نفوذ کرده و از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کند.

    برای استفاده از فواید منحصر به فرد روغن زیتون برای موهای خود روش‌ زیر را دنبال کنید:

    روش‌های دیگری نیز برای استفاده از روغن زیتون برای موهایتان وجود دارد. اما متاسفانه صحیح بودن این روش‌ها هنوز از نظر علمی ثابت نشده است.

    استفاده از روغن زیتون برای موها ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. چرا که برخی از موها روغن را به مدت طولانی در خود نگه می‌دارند. به همین دلیل بهتر است با توجه به نوع موهای خود از فواید این روغن برای موها استفاده کنید. افرادی که موهای چربی دارند با استفاده از روغن زیتون، موهای آن‌ها چرب‌تر خواهد شد. بنابراین تنها در صورتی که مو و یا کف سر خشکی دارید از این روغن استفاده کنید.

    با خواص بی‌نظیر روغن نارگیل برای پوست آشنا شوید و عوارض احتمالی آن را بشناسید و روش استفاده از این روغن را یاد بگیرید.

    استفاده از روغن زیتون برای موها یک روش قدیمی و کارآمد به حساب می‌آید. اگر چه اثبات فواید روغن زیتون برای موها نیاز به تحقیقات بیش‌تری دارد. با این حال روزانه بسیاری از مردم از این روغن برای افزایش لطافت و نرمی موهای خود استفاده می‌کنند. افرادی که به روغن زیتون حساسیت ندارند می‌توانند از این روغن بر روی موهای خود استفاده کنند. اما برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بهتر است مقداری از آن را ابتدا امتحان کنید و یا پیش از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت


    نام کاربری یا ایمیل *


    رمز عبور *


    ورود

    رکنا:درمان های خانگی برای رفع موخوره بهترین روشی است که می توانید امتحان کنید.

    روغن زیتون نه تنها می‌تواند به عنوان ترکیبات غذاهایی مانند پاستا عمل کند، بلکه درمان موی مستعد موخوره هم هست. روغن زیتون را گرم کنید و سپس پوست سر را ماساژ Massage دهید و انتهای مو را پوشش دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و بعد بشویید. می‌توانید موهای خود با حوله بپوشانید یا سلفون بکشید و بگذارید کل شب بماند. این کار مانند نرم‌کننده‌ای عمیق به موهایتان کمک خواهد کرد.

    برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    روغن زیتون برای درمان موخوره

    رکنا:محققان تراشه ای ساخته اند که قابلیت درمان اعضای مختلف بدن انسان را به طور آنی دارد.

    رکنا : پیازچه یک سبزی پرطرفدار و مفید برای سلامت است ولی آنطور که باید خواص آن شناخته…

    رکنا:تهیه رنگ در برخی مواقع سخت است با این روش می توانید در خانه رنگ موهای تان را تغییر د…

    رکنا: میخچه در پاها به دلایل مختلف بروز می‌کند که مهم ترین دلیل بروز این عارضه، پوشیدن…

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    روغن زیتون برای درمان موخوره
    روغن زیتون برای درمان موخوره
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *