روغن زیتون برای ترک بارداری

دوره مقدماتی php
روغن زیتون برای ترک بارداری
روغن زیتون برای ترک بارداری

قیمت رپورتاژ آگهی

طراحی سایت

دوره مقدماتی php

رفع ترک شکم یکی از دغدغه‌های خانم‌ها بعد از بارداری است. اگر در مورد ترک‌های پوستی یا استرچ مارک تا حدودی اطلاعات داشته باشید، کمک‌تان می‌کند برای رفع ترک شکم که در حین بارداری ظاهر می‌شود، اقدامی انجام دهید.

به گزارش ایلنا، قبل از اینکه به راه‌های رفع ترک شکم اشاره کنیم خوب است بدانید استرچ مارک یا ترک پوست جایی از پوست به وجود می‌آید که فیبر‌های کلاژن و الاستین در اثر کشیدگی زیاد طی تغییرات هورمونی، پاره می‌شوند و در واقع استرچ مارک، اسکار یا زخم به جا مانده از این پارگی‌هاست که معمولا در ناحیه‌ی شکم، سینه‌ها، ران‌ها، بازوها، باسن و پایین کمر دیده می‌شود.روغن زیتون برای ترک بارداری

حالا که به دنبال راه‌هایی برای رفع ترک شکم هستید پس حتما می‌دانید که استرچ مارک طی بارداری روی شکم ایجاد می‌شود، اما در سایر مراحل زندگی نیز ممکن است ترک‌هایی روی پوست ایجاد شود که دلایل گوناگونی دارند. مثلا وقتی که تغییرات ناگهانی در وزن بدن ایجاد می‌شود.

رفع ترک شکم مسئله‌ی کم اهمیتی نیست، زیرا این ترک‌های پوستی یا همان استرچ مارک‌ها هر چند دردناک یا خطرناک نیستند، اما به دلیل اختلالی که در ظاهر و زیبایی ایجاد می‌کنند می‌توانند ناراحت کننده باشند.

رفع ترک شکم؛ پیشگیری از استرچ مارک در بارداری

رفع ترک شکم یک مسئله است و پیشگیری از ترک شکم در بارداری مسئله‌ای دیگر. البته همه‌ی مادر‌ها نمی‌توانند از بروز ترک شکم در بارداری کاملا پیشگیری کنند، زیرا این اتفاق تا حدودی ژنتیکی است.

پس اگر هنوز باردار نشده‌اید یا در اوایل بارداری‌تان هستید، توصیه می‌کنیم به جای اینکه از الان به فکر رفع ترک شکم بعد از زایمان‌تان باشید، به نکات زیر توجه کنید:

اقدام به موقع، حرف اول را در رفع ترک شکم می‌زند

استرچ مارک‌ها یا ترک‌های پوستی، چرخه‌ی حیات دارند. این ترک‌ها در ابتدا قرمز یا بنفش هستند و رنگ روشنی دارند و در این مرحله، استریا روبرا (striae Rubra) نامیده می‌شوند. طی این مرحله، این ترک‌ها راحت‌تر درمان می‌شوند و رفع ترک شکم در این زمان، بهترین نتیجه را دارد. شما در این زمان با دردسر‌های کمتری می‌توانید برای رفع ترک شکم اقدام بکنید.

بعد از گذشت این مرحله، استرچ مارک‌ها تغییر می‌کنند و کمرنگ‌تر شده و تقریبا سفید یا نقره‌ای می‌شوند. در این مرحله به آن‌ها استریا آلبا (striae alba) گفته می‌شود. وقتی ترک‌ها به فاز استریا آلبا می‌رسند، رفع ترک شکم بسیار سخت‌تر می‌شود؛ بنابراین برای اینکه رفع ترک شکم بهترین نتیجه را داشته باشد باید هر چه زودتر اقدام کنید.

لوسیون‌ها و کرم‌های رتینول برای رفع ترک شکم

شما باید قبل از اینکه باردار شوید، به استرچ مارک‌ها و پیشگیری (تا حدودی) و رفع ترک شکم (بعد از بارداری) فکر کنید و آماده باشید، زیرا بیشتر محصولاتی که برای رفع ترک شکم وجود دارند، مناسب استفاده حین بارداری نیستند. شما بعد از زایمان می‌توانید به دنبال محصولاتی باشید که به رفع ترک شکم که حین بارداری ایجاد شده‌اند کمک می‌کنند. رتینول عنصری است که می‌توانید آن را در کرم‌ها و لوسیون‌های موجود در داروخانه‌ها پیدا کنید. رتینول با تحریک تولید کلاژن در پوست به رفع ترک شکم کمک می‌کند.

رتینول معمولا در کرم‌های صورت وجود دارد. هر چند شما می‌توانید از کرم‌های صورت برای رفع ترک شکم استفاده کنید، اما هزینه‌ی زیادی برای‌تان خواهد داشت، زیرا این محصولات برای پوشش دادن ناحیه‌ی کوچک‌تری از پوست طراحی و بسته بندی شده‌اند. شاید شش هفته زمان لازم باشد که شما اثرات درمان با رتینول را روی استرچ مارک‌ها ببینید و رفع ترک شکم با موفقیت انجام شود.

سایر کرم‌ها و لوسیون‌ها برای رفع ترک شکم بعد از بارداری

اگر متوجه شدید لوسیون‌ها و کرم‌های حاوی رتینول یا رتین A پوست‌تان و ترک‌های شکم‌تان را تحریک می‌کنند، مثلا پوسته پوسته می‌شود، باید سراغ محصولات دیگری برای رفع ترک شکم بروید. تحقیقاتی که در مورد تاثیر این محصولات برای پیشگیری و درمان استرچ مارک و رفع ترک شکم انجام شده باشد بسیار کم است. این کرم‌ها و لوسیون‌ها ممکن است اثراتی از جهت رفع ترک شکم داشته باشند، اما شما باید قبل از مصرف آن‌ها با پزشک‌تان مشورت کنید:

رفع ترک شکم حین بارداری

یکی از بهترین اقدامات برای رفع ترک شکم این است که حین بارداری اقدام کنید:

برای رفع ترک شکم، به محض اینکه ترک‌ها ظاهرشدند درمان‌شان کنید. درست است که نمی‌توانید به طور کل از ایجاد ترک‌های پوستی روی شکم‌تان جلوگیری کنید، اما دست کم می‌توانید آن‌ها را به حداقل برسانید تا کمتر به چشم بیایند؛ بنابراین به محض اینکه این ترک‌ها ظاهر شدند، با پزشک‌تان صحبت کنید و گزینه‌های مناسب برای رفع ترک شکم را پیش روی‌تان بگذارد.

رفع ترک شکم؛ آیا ترک شکم حین بارداری قابل پیشگیری است؟

متاسفانه راهی که تضمین کند حین بارداری شکم‌تان ترک نخواهد خورد وجود ندارد؛ بنابراین فریب تبلیغات را نخورید و پول‌تان را صرف درمان‌ها و محصولاتی که اثرشان ثابت نشده نکنید.

رفع ترک شکم بعد از بارداری

استرچ مارک‌ها در نهایت به مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شوند، اما هرگز کاملا ناپدید نخواهند شد. هر چند راهی طبیعی برای رفع ترک شکم به طور کامل وجود ندارد، اما راهکار‌هایی هستند که می‌توانند این خطوط را محوتر کنند.

رفع ترک شکم با عصاره‌های گیاهی

ماساژ دادن ناحیه استرچ مارک با روغن‌های گیاهی، پوست را نرم کرده و به رفع ترک شکم کمک می‌کند. برخی از روغن‌های معروف برای رفع ترک شکم شامل موارد زیر می‌شود:

رفع ترک شکم با روغن زیتون

روغن زیتون برای ترک بارداری

برای رفع ترک شکم، کمی روغن زیتون به کف دست‌های‌تان بزنید و روی ترک‌ها را ماساژ بدهید، اجازه دهید نیم ساعت بماند تا ویتامین A، E و D موجود در روغن زیتون جذب پوست‌تان شود. بعد از ماساژ دوش بگیرید. هر چند این کار کمی وقت گیر است، اما اگر به طور مرتب انجامش دهید، رفع ترک شکم‌تان با موفقیت انجام می‌شود.

رفع ترک شکم با روغن ویتامین E

روغن ویتامین E را از کپسول آن خارج کرده و آن را با هر مرطوب کننده‌ای که معمولا استفاده می‌کنید ترکیب نمایید و روی ترک‌های شکم‌تان بزنید. برای رفع ترک شکم، این کار را به طور مرتب انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

رفع ترک شکم با روغن کرچک

روغن کرچک را روی ترک‌های شکم‌تان بزنید و با حرکات دورانی ماساژ بدهید. با یک کیسه فریزر روی قسمت مورد نظر را بپوشانید و یک بطری را که از آب داغ پُر شده حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی کیسه فریزی که روی شکم‌تان کشیده‌اید بغلتانید. گرمای بطری، منافذ پوست را باز کرده و روغن کرچک جذب پوست‌تان خواهد شد. برای رفع ترک شکم، این کار را هر روز و به مدت دست کم یک ماه انجام دهید.

رفع ترک شکم با ترکیب روغن‌های کنجد و نارگیل و بادام و آووکادو و کرچک و ویتامین E

شما می‌توانید برای رفع ترک شکم، روغن‌های کنجد، نارگیل، بادام، آووکادو، کرچک و ویتامین E را با هم ترکیب کرده (به نسبت‌های مساوی) و به روی ترک‌های شکم‌تان بزنید و ماساژ بدهید. هر روز این کار را دست کم به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید تا به رفع ترک شکم کمک کنید.

رفع ترک شکم با آلوئه ورا

آلوئه ورا می‌تواند پروسه‌ی التیام را سرعت بخشیده و پوست را نرم و منعطف کند. برای رفع ترک شکم از ژل تازه‌ی آلوئه ورا استفاده کنید و آن را مستقیما به پوست‌تان بزنید، اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید برای رفع ترک شکم، ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون، پنج عدد کپسول ویتامین A و ده عدد کپسول ویتامین E ترکیب کرده و روزی دو بار از آن استفاده کنید تا ترک شکم‌تان رفع شود.

رفع ترک شکم با سفیده تخم مرغ

  • اموزش مدل چادر دانشجویی شیک
  • سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است که به جوانسازی پوست و رفع ترک شکم کمک می‌کند. دو عدد سفیده تخم مرغ را با چنگال بزنید. قسمت مورد نظر را با آب تمیز کرده و لایه‌ی ضخیمی از سفیده تخم مرغ را با استفاده از برس آرایش روی ترک‌های شکم‌تان بزنید. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. حالا کمی روغن زیتون بزنید تا پوست‌تان مرطوب شود. برای رفع ترک شکم، این کار را هر روز و دست کم به مدت دو هفته انجام دهید. ترک‌های شکم کم کم محو خواهند شد.

    رفع ترک شکم با شکر

    شکر یکی از بهترین راهکار‌ها برای رفع ترک شکم یا استرچ مارک است. شکر، پوست‌تان را لایه برداری کرده و رنگ ترک‌های پوست را روشن‌تر می‌کند. یک قاشق غذاخوری شکر را با کمی روغن بادام و چند قطره آبلیمو ترکیب کرده و به صورت اسکراب روی شکم‌تان استفاده کنید و سپس دوش بگیرید. برای رفع ترک شکم این کار را به مدت یک ماه هر روز انجام دهید.

    رفع ترک شکم با آب سیب زمینی

    سیب زمینی حاوی فیتوشیمیایی‌ها، پلی فنول‌ها و کاروتنوئیدهاست که می‌توانند بافت پوست را روشن کرده و به رفع ترک شکم کمک کنند. یک سیب زمینی را دو تکه کنید و یک تکه را روی ترک‌های شکم بمالید. اجازه دهید آب سیب زمینی جذب پوست شده و خشک شود. سپس با آب ولرم شکم را بشویید. برای رفع ترک شکم می‌توانید از پالپ یا آب سیب زمینی استفاده کنید.

    رفع ترک شکم با زردچوبه و چوب صندل

    زردچوبه و چوب صندل هر دو می‌توانند پوست را روشن‌تر کرده و به رفع ترک شکم کمک کنند. با سابیدن یک تکه چوب صندل در کمی آب، یک قاشق خمیر چوب صندل تهیه کنید. از ریشه‌ی تازه‌ی زردچوبه نیز به همین ترتیب خمیر تهیه کنید و هر دو را به نسبت مساوی با هم ترکیب کرده و به پوست شکم‌تان بزنید. اجازه دهید کمی خشک شود و سپس به صورت اسکراب از آن استفاده کنید تا کاملا خشک شود. برای رفع ترک شکم دست کم شش ماه هر روز این کار را انجام دهید.

    رفع ترک شکم و استرچ مارک‌ها با ورزش

    ورزش‌هایی که روی عضلات ناحیه‌ی ترک‌های پوستی کار می‌کنند می‌توانند به کاهش این ترک‌ها از جمله ترک‌های شکم نیز کمک کنند. این ورزش‌ها پوست را قوی کرده و به بازسازی بافت پوست کمک می‌کنند. ورزش، پوست شل و افتاده را سفت می‌کند و برای رفع ترک شکم مفید است. ترکیبی از ورزش و رژیم غذایی متعادل به احساس بهتر شما کمک خواهد کرد و می‌توانید ببینید که ورزش تا چه اندازه برای رفع ترک شکم مفید است.

    رفع ترک شکم با دوش متناوب گرم و سرد

    روغن زیتون برای ترک بارداری

    دوش متناوب گرم و سرد، تاثیر چشمگیری بر پوست و رفع ترک شکم دارد. دوش متناوب گرم و سرد باعث بهبود جریان خون در بافت‌های زیر پوستی شده و کشسانی پوست را افزایش می‌دهد. برای رفع ترک شکم فقط کافیست هنگام دوش گرفتن، به طور متناوب از آب گرم و سرد استفاده کنید.

    رفع ترک شکم با درمان‌های پزشکی

    پزشکان توصیه می‌کنند برای رفه ترک شکم، راهکار‌های طبیعی خیلی بهتر از راهکار‌های پزشکی‌اند، خصوصا اگر به کودک‌تان شیر می‌دهید. اما اگر شما از امتحان کردن راهکار‌های خانگی برای رفع ترک شکم خسته شده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته اید، درمان‌های پزشکی نیز برای رفع ترک شکم وجود دارند. این درمان‌ها باید تحت نظارت یک متخصص خبره انجام شوند.

    رفع ترک شکم با لایه بردار‌های شیمیایی

    در روش رفع ترک شکم با لایه برداری شیمیایی که به آن درما پیلینگ هم می‌گویند از یک محلول شیمیایی روی ترک‌های پوستی استفاده می‌شود. این محلول حاوی مواد شیمیایی مانند سالیسیلیک، کربولیک اسید، گلیکولیک، لاکیتک و تریکلرواسیتیک است که وقتی روی ترک‌های پوست به کار برده می‌شود، منجر به تشکیل تاول می‌شود. پوست تاول زده بعدا پوسته پوسته شده و لایه‌ای جدید از پوست ایجاد می‌شود. این درمان ریسک‌هایی نیز دارد مانند تغییر رنگ پوست، تیره شدن غیرعادی پوست در صورتی که قرص ضد بارداری مصرف کنید، اسکار و تب خال.

    رفع ترک شکم با لیزر درمانی

    لیزر درمانی شیوه‌ای معمول و مورد تائید برای رفع ترک شکم و استرچ مارک‌هاست. در لیزر درمانی هم روی ترک‌های قدیمی‌تر و هم روی ترک‌های جدیدتر پوست کار می‌شود. لیزر درمانی شامل تخریب بافت پوست مورد نظر جهت تقویت و افزایش تولید سلول‌های جدید پوستی می‌شود. دو روش لیزر درمانی برای رفع ترک‌های شکم، لیزر درمانی پالسی (pulsed-dye laser) و لیزر فرکشنال غیرفرسایشی (fractional non-ablative laser) می‌شود. در هر دو روش لیزر درمانی، ترک‌های پوست برطرف شده و بافت پوست بهبود می‌یابد. لیزر درمانی شیوه‌ی دائمی برای رفع ترک شکم است، اما بسیار پُرهزینه می‌باشد.

    منبع:برترین ها


    اخبار مرتبط

     

    نه تنها خطری ندارد بلکه مفید نیز می باشد البته امروزه فرآورده های زیادی برای جلوگیری از ترک پوست ساخته شده که همگی بی ضرر ولی در عین حال بی فایده و بی اثر نیز هستند شاید بهترین گزینه روغن زیتون است که اگر چرب کردن پوست با صحبت کردن با نوزاد، بیان داستان های کودکی، گوش دادن به موزیک های آرام و ملایم مورد علاقه همراه باشد تاثیرش روی جنین خیلی زیاد است و شاید مفیدتر از پیشگیری از ترک شکم نیز باشد.

     

    موضوعاتی که در این بخش مشاهده می کنید سوالاتی است که توسط مخاطبان نی نی پلاس مطرح شده و توسط پزشکان متخصص و ماما هایی که با این مجموعه همکاری می کنند پاسخ داده شده است.روغن زیتون برای ترک بارداری

    شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به مادران دیگر كمك كنید، زیرا مشكل شما ممكن است مشكل دیگر مادران نیز باشد.

     

    مطالب بیشتر:

     

    منبع:

    نی نی +

    پرسش و پاسخ بارداری

    پرسش و پاسخ بارداری

    پرسش و پاسخ بارداری

    پرسش و پاسخ بارداری

    پرسش و پاسخ بارداری

    پرسش و پاسخ بارداری

    پرسش و پاسخ بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    دوران بارداری دوران زیبایی است و تنها بخش سخت آن ویار بارداری و رژیم غذایی برای پیشگیری از اضافه وزن بالاست. در این دوران باید مراقب باشید به اندازه و متعادل غذا بخورید. یکی از راهکارهای برای حفظ زیبایی در این دوران استفاده از روغن زیتون در بارداری است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که روغن زیتون در بارداری چگونه مصرف کنیم و نیز فواید اسفاده از روغن زیتون در بارداری چیست؟

    همان‌قدر که مهم است روی مصرف تمام گروه‌‌‌‌های غذایی در دوران بارداری تمرکز کنید توجه به نوع روغن‌‌‌‌های مصرفی هم اهمیت ویژه‌ای دارد.

    – روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌هایی است که نه تنها خانم‌‌‌‌های باردار بلکه تمامی افراد می‌توانند انتخاب کنند.

     افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی در دوران بارداری فواید بی‌شماری دارد.روغن زیتون برای ترک بارداری

     در این مقاله بیشتر به خواص روغن زیتون و میزانی که باید در دوران بارداری مصرف شود می‌پردازیم:

    روغن زیتون در بارداری

    درخت زیتون که میوه زیتون بار می‌آورد بومی منطقه مدیترانه است. روغن زیتون از فشردن دانه‌‌‌‌های زیتون به دست می‌آید و یکی از اجزای اصلی آشپزی اسپانیایی، یونانی، پرتغالی و ایتالیایی است و غیر از آشپزی در صنعت آرایش و پزشکی هم کاربرد دارد.  

    روغن زیتون بوی خاصی دارد که به اثبات رسیده افزودن آن به مواد غذایی با خواص بی‌شماری همراه است. در اینجا به 5 خاصیت آن در دوران بارداری اشاره می‌کنیم:

    آیا مصرف روغن زیتون در بارداری مجاز است؟ بله. نه تنها مصرف این روغن ایمن است بلکه خواص بسیاری هم برای مادر باردار دارد. روغن زیتون حاوی ویتامین‌‌‌ها و اسید‌‌‌‌های چربی است که در رشد جنین و سلامت مادر تاثیر گذار است. غیر از این، خواص دیگری هم دارد که به آن می‌پردازیم:

    روغن زیتون حاوی ویتامین A است که به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و از خانم باردار در برابر عفونت‌‌‌ها محافظت می‌کند. ویتامین A همچنین در داشتن چشمانی سالم و تکامل بینایی در جنین در حال رشد هم موثر است.

    بر اساس تحقیقات انجام شده نوزادان مادرانی که در دوران بارداری روغن زیتون مصرف کرده‌اند در مقایسه با سایر نوزادان رشد بهتری دارند. عکس العمل‌‌‌‌های روانی در این نوزادان نیز بسیار بهتر و پیشرفته‌تر است.

    روغن زیتون حاوی اسید چرب امگا 3 است که برای قلب بسیار مفید بوده و در رشد جنین زنان باردار تاثیر قابل توجهی دارد. بر اساس برخی مطالعات به اثبات رسیده ترکیبات موجود در روغن زیتون کارکردهای مغزی جنین را تقویت کرده و بعد از تولد به یادگیری بهتر مهارت‌‌‌ها کمک می‌کند. همچنین بین مصرف روغن زیتون در دوران بارداری توسط مادر و وزن، قد و رشد مغزی در جنین ارتباطی وجود دارد. (تکامل بینایی، شنوایی و مغز جنین در رحم مادر)

    روغن زیتون حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E نیست ولی به دلایل تاثیراتی که در برابر اکسیداسیون دارد، همان مقدار ویتامین E موجود در آن برای خانم باردار کفایت می‌کند. ویتامین E به رشد جنین و آماده شدنش برای تنفس اکسیژن بعد از تولد کمک می‌کند.(آسم نوازد نتیجه کمبود ویتامین E در بدن مادر بارداری)

    مصرف روغن زیتون در دوران شیردهی نیز سبب انتقال ویتامین ٍ Eاز طریق شیر به نوزاد شده و مخصوصا در نوزادان نارس به رشد و کارکرد بهتر کلیه‌‌‌ها و پانکراس کمک می‌کند.

    مصرف روغن زیتون در دوران بارداری به کاهش بروز ترک‌‌‌‌های پوستی یا استریا کمک می‌کند دلیل بروز این ترک‌‌‌ها باز شدن ماهیچه‌‌‌‌های شکمی مخصوصا در سه ماهه آخر بارداری است.

    مصرف مرتب روغن زیتون در دوران بارداری سبب کاهش بروز این نوع ترک‌‌‌ها یا حتی محو کامل آنها بعد از بارداری می‌شود. گمان نکنید با یکی دو وعده مصرف روغن زیتون معجره‌ای رخ می‌دهد. حداقل برای چندین هفته باید مصرف این روغن را ادامه دهید تا اثرات آن را ببینید.

    اثرات مفید روغن زیتون در بارداری بر سلامت مادر ثابت شده است و غیر از مصرف خوراکی می‌توانید از خواص موضعی آن بر پوست هم استفاده کنید اما فراموش نکنید میزان کالری این روغن نیز همانند سایر روغن‌هاست و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند دردسرساز باشد. پس قبل از افزودن آن به برنامه غذایی حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید.

    مطالعه بیشتر:

    پیشگیری و کاهش ترک های پوستی و کشیدگی های پوستی در بارداری

    عوارض مصرف بیش از حد ویتامین

    منبع: momjunction 

     

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    مراقبت های بارداری

    مصرف دارو در بارداری

    مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    روغن زیتون برای ترک بارداری

    سلامت مادر در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    oliveland.ir

    توسط
    admin

    ·

    منتشر شده ۱۳۹۸-۰۲-۱۵
    · بروزرسانی شده ۱۳۹۸-۰۲-۲۱

    درمان ترک پوست شکم در دوران بارداری با روغن زیتون

    برچسب‌ها: آبستناستریای بارداریبارداریپیشگیری از ترک پوست شکم با روغن زیتونپیشگیری از ترک پوستی در هنگام بارداری با روغن زیتونترک پوست شکمترکی پوستیحاملگیروغن زیتونروغن زیتون کاهنده ترک پوستی در هنگام بارداریروغن زیتون و رتک پوستی بارداریکرم روغن زیتونمالیدن روغن زیتون روی شکم زن باردار


    ۱۳۹۸-۱۱-۲۰

    روغن زیتون برای ترک بارداری

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۸-۱۱-۲۰
    · Last modified ۱۳۹۹-۰۱-۲۸


    ۱۳۹۸-۰۳-۰۹

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۸-۰۳-۰۹


    ۱۳۹۷-۱۲-۲۷

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۷-۱۲-۲۷
    · Last modified ۱۳۹۸-۰۲-۱۵

    […] روغن زیتون کاهنده ترک پوستی در هنگام بارداری […]

    […] روغن زیتون کاهنده ترک پوستی در هنگام بارداری […]

    […] روغن زیتون کاهنده ترک پوستی شکم در هنگام بارداری […]

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    دنبال کنید:

    بیشتر

    سلام، ممنون از توجه و لطف شما

    ترک پوست بدن (Body Stretch Mark) یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی خصوصا در زنان باردار و نوجوانان در دوران بلوغ است. خط‌ها و راه‌راه‌های بلند ناشی از ترک‌های پوستی ظاهر ناخوشایندی دارند اما باعث هیچ نوع مشکل پوستی نخواهند شد. بسیاری از ترک‌های پوست به مرور زمان محو و کمرنگ می‌شوند، ولی تعداد زیادی از افراد دوست دارند هرچه زودتر آن‌ها را از بین ببرند. شاید درمان قطعی ترک‌های پوستی ممکن نباشد، اما روغن‌های طبیعی تاثیر خود را در پیشگیری و درمان ترک پوستی ثابت کرده‌اند.

    ترک بدن وقتی رخ می‌دهد که لایه میانی یا درمیس (Dermis) پوست، بیش از حد کشیده می‌شود و آسیب می‌بیند. این آسیب در اثر کشیدگی باعث زخم‌‌هایی می‌شود که با شکل ترک پوست دیده می‌شوند. ترک پوست در این زمان‌ها رخ می‌دهد:

    بالا بودن میزان هورمون استروئید بر اثر دارو یا بیماری هم با ترک پوست مرتبط است. ترک‌های پوست بدن ابتدا رنگ قرمز و بنفش دارند و بعد به مرور زمان به رنگ سفید و براق تبدیل می‌شوند. متاسفانه خانم‌ها بیشتر از آقایان دچار ترک پوست می‌شوند. این ترک‌های پوستی معمولا در این نواحی بدن ایجاد می‌شوند:

    برخی از روغن‌های طبیعی، در رفع جای ترک پوست موثرتر از بقیه هستند. اسانس روغن یا روغن اسانسی هر گیاه (Essential Oil) در واقع عصاره و روغن آن دانه یا گیاه است که بسیار قوی است. روغن اسانس با روغن طبیعی تفاوت دارد. روغن طبیعی معمولا یکی از روغن‌های پایه است که گیاه خاصی مثلا گل بنفشه را طی فرایند خاصی به آن اضافه می‌کنند. اما روغن اسانس، عصاره‌ روغنی است که از یک دانه یا گل گرفته می‌شود.

    برای بهره‌مند شدن از خواص روغن اسانس، باید آن را با روغن پایه ترکیب یا به صورت آماده از عطاری‌ها تهیه کنید. این ۸ روغن‌ که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در آروماتراپی و طب سنتی تاثیر خود را در برطرف کردن جای زخم، ترمیم و آبرسانی پوست، به خوبی نشان داده‌اند.روغن زیتون برای ترک بارداری

    بادام تلخ با بادامی که ما به صورت بو داده یا شیرین می‌خوریم متفاوت است و خوراکی نیست. عصاره بادام تلخ را می‌گیرند و با آن روغن بادام تلخ تهیه می‌کنند. تحقیقی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که می‌توان از روغن بادام تلخ برای کاهش ترک پوست بدن استفاده کرد. محققان این تحقیق را بر روی ۱۴۱ خانم انجام دادند.

    طبق مشاهدات محققان، ترک پوست در ۲۰ درصد خانم‌هایی که ماساژ با روغن بادام تلخ را امتحان کرده بودند و ۳۸.۸ درصد کسانی که روغن را بدون ماساژ استفاده کرده بودند بهبود پیدا کرد.

    این نشان می‌دهد تحقیقات بیشتری احتیاج است تا بتوان در مورد موثر بودن بادام تلخ به توافق رسید. روغن بادام تلخ همچنین دارای نوعی ترکیبات سمی است. بنابراین ممکن است استفاده مکرر از آن در دوران بارداری زیاد ایمن نباشد.

    روغن اسانس نارنج را از عصاره پوست نارنج می‌گیرند. تحقیقاتی نشان داد که این روغن می‌تواند پوست را نرم و لطیف و از شکنندگی آن به خوبی جلوگیری کند. این تاثیرات روغن نارنج می‌تواند از ظاهر شدن ترک پوست جلوگیری و ترک‌های ایجاد شده روی پوست را کم کند.

    افرادی که پوست خیلی حساسی دارند ممکن است به اسانس روغن نارنج حساسیت داشته باشند و افرادی که پوست خیلی روشن دارند ممکن است دچار عوارضی مانند حساسیت به نور شوند؛ پس بهتر است قبل از استفاده کمی از روغن را روی پوست خود تست کنید.

    عصاره اسطوخودوس را بیشتر از همه به دلیل خاصیت التیام بخشی و آرام‌بخشی‌اش می‌شناسند. اما روغن اسطوخودوس فواید زیادی مثل التیام زخم و رفع جای زخم دارد. تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ روی روغن اسطوخودوس انجام شد نشان داد که این روغن می‌تواند فرایند کلاژن‌سازی را افزایش دهد و بافت جدیدی بسازد که پوست را تشویق به ترمیم جای زخم می‌کند.

    به همین دلیل برای درمان ترک‌های پوستی روغن اسطوخودوس را پیشنهاد می‌کنند. اما به علت قدرت بالای این روغن، لازم است قبل از استفاده حتما آن را تست کنید تا مطمئن شوید برای پوست شما مناسب است یا خیر.

    روغن اسانس بهارنارنج از شکوفه درخت نارنج گرفته می‌شود. اکثر شواهدی که معتقدند روغن بهارنارنج در رفع ترک‌های پوستی موثر است، بر اساس طب سنتی است. این روغن همچنین از قدیم برای روشن کردن پوست و رفع مشکلات پوستی توصیه شده است.

    همچنین تحقیقات نشان داده است که روغن اسطوخودوس به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی تاثیرات خوبی نشان داده است. خاصیت آنتی‌اکسیدان روغن بهارنارنج، با کمک به سلول‌های پوست برای احیا مجدد، باعث بهبود ظاهر پوست و رفع ترک پوست می‌شود.

    این روغن به دلیل خواص زیادی که برای پوست و مو دارد، در لوازم بهداشتی و آرایشی بسیار معروف شده است. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که روغن آرگان می‌تواند خاصیت کشسانی پوست را بهبود ببخشد. با افزایش خاصیت کشسانی، پوست ترک نمی‌خورد و به این شکل می‌توان از ترک پوست جلوگیری کرد.

    بیشتر بخوانید: جالب‌ترین خواص روغن آرگان برای مو و پوست

    معمولا مردم از روغن گیاه پاتچولی برای بهبود خلق و خو و سرحال شدن استفاده می‌کنند. اما عصاره پاتچولی قدرت خوبی در ترمیم زخم و رفع جای زخم هم دارد. تحقیقات نشان داده است که این روغن دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بوده و با تحریک کلاژن‌سازی می‌تواند باعث بهبود و درمان ترک پوست بدن شود.

    عصاره‌ای که از هسته دانه انار می‌گیرند دارای آنتی‌اکسیدان، ضد التهاب و خواص سفت کنندگی است. تحقیقاتی در سال ۲۰۱۷ انجام شد که نشان داد پمادی که از روغن هسته انار و صمغ قرمز رنگ درخت اژدها (Dracaena Tree) تهیه شده، باعث افزایش خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست شده و پوست را ضخیم کرده است. همین موضوع باعث شد که محققین استفاده از کرم یا پماد ساخته شده با روغن هسته انار و عصاره این درخته که خون اژدها (Dragon’s Blood) نام دارد را برای درمان قطعی ترک‌های پوستی توصیه کنند.

    عصاره کندر برای قرن‌ها مورد استفاده بوده و این به دلیل قدرت خارق‌العاده آن در ترمیم و مراقبت از پوست است. روغن کندر به راحتی از طریق پوست جذب می‌شود و فرولیک اسید و ویتامین‌های موجود در آن خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود را به پوست می‌دهند که این موضوع باعث نرمی و سلامت پوست می‌شود.

     + 
    هشت
     = 
    14

    .hide-if-no-js {
    display: none !important;
    }

    روغن زیتون برای ترک بارداری

    عزیزان دستورالعملهای طب سنتی در استعمال موضعی برای درمان استریا ( ترکهای پوستی ) بسیار ضعیف هستند و فوق العاده دیر جواب میدهند. اگر طب سنتی با تکنیک پیلینگ ترکیب گردد نتایج تا محو کامل قابل دستیابی هستند.

    ترک پوست یا خطوط قرمز پوست در بارداری کاملا طبیعی است زیرا وزن زیادی را در فاصله زمانی کوتاه اضافه خواهید کرد که موجب آن میشود . این خطوط اول به رنگ قرمز هستند که کم کم نقره ای یا سفید میشوند . جلوگیری و درمان این ترک ها امکان پذیر است و به کارهای شما مانند : عوض کردن …

    تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

    ورود

    روغن زیتون برای ترک بارداری

    نام کاربری یا نشانی ایمیل

    رمز

    مرا به خاطر بسپار

    روغن زیتون برای ترک بارداری
    روغن زیتون برای ترک بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *