روغن بادام شیرین و معده

دوره مقدماتی php
روغن بادام شیرین و معده
روغن بادام شیرین و معده

⭕️اگر بعد از صرف غذا ۳ قاشق روغن بادام شیرین میل شود و تا یک ساعت چیزی خورده نشود، سخترین زخم معده درمان خواهد شد

برچسب ها: روغن بادام شیرین, زخم, زخم معده, گوارش, معده

فهرست مراکز پخش فرآورده های زنبورعسل حکیم

روغن بادام شیرین و معده

دوره مقدماتی php

Save

روز جهانی زنبور – 31 اردیبهشت

خبر فوری: اقدامات برای تهیه پروپوزال علمی مقابله با کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی قم

پک مقابله با کرونا – پرونده های بیماران شفایافته

خبر فوری: کشف یک روش درمانی برای کرونا

بسته مقابله با کرونا اهدایی مرکز پژوهشی عسل حکیم برای بیماران کرونایی

مقابله و درمان آنفلوانزا و کرونا با عصاره عسل زنجبیل

اولین همایش شفا با عسل از دیدگاه قرآن و احادیث در شهر تاریخی کاشان

دفتر مرکزی قم: بلوار امین – بین کوچه 11 و 13

تلفن: 02532930344 – 09127553030


Copyright © 2012-2020 ShefaCenter.ir

50 گرم شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت دو هفته به صورت ناشتا میل نمایید.

البته این دارو برای کسانی که فشارخون دارند مضر است.

شرکت حسابداری

ماه عسل

سیکس پک

پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: در مواردی نظیر یبوست یا افرادی که دچار التهاب یا خونریزی دستگاه گوارشی هستند یا زخم مقعد (شقاق) دارند، مصرف آن هر هشت ساعت یک قاشق غذاخوری (نیم ساعت بعد از غذا) توصیه می‌شود؛ در ایام بارداری که نمی‌توان از ملین‌های قوی استفاده کرد و یبوست نیز در این دوران شایع است، کاربرد فراوانی دارد.

مهدی میرغضنفری درباره روغن بادام شیرین اظهار کرد: روغن بادام شیرین همانند بادام که برای اکثر افراد عارضه ایجاد نمی‌کند، مطابق طبع بوده و برای اغلب افراد مفید است.

روغن بادام شیرین و معده

وی افزود: روغن بادام شیرین، شایع‌‌ترین روغن مورد استفاده در طب سنتی است و به دو صورت خوراکی و موضعی کاربرد دارد؛ حرارت زیادی ندارد و با اغلب پوست‌ها سازگار و رطوبت‌بخش بسیار خوبی است, بدن ما به رطوبت کافی نیاز دارد و در مواقعی نظیر روزه‌داری، ورزش، استرس ،کم‌خوابی و بی‌خوابی و فصول گرم سال که پوست و مخاط رو به خشکی می‌رود، یکی از بهترین راه‌های کاهش خشکی، مصرف خوراکی روغن بادام شیرین حدود یک تا سه قاشق غذاخوری در روز است.

این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: در مواردی نظیر یبوست یا افرادی که دچار التهاب یا خونریزی دستگاه گوارشی هستند یا زخم مقعد (شقاق) دارند، مصرف آن هر هشت ساعت یک قاشق غذاخوری (نیم ساعت بعد از غذا) توصیه می‌شود؛ در ایام بارداری که نمی‌توان از ملین‌های قوی استفاده کرد و یبوست نیز در این دوران شایع است، کاربرد فراوانی دارد؛ برای رفع خشکی مخاط می‌توان دو تا سه بار در روز یک قطره روغن بادام شیرین را در هر یک از سوراخ‌های بینی چکاند.

میرغضنفری متذکر شد: این روغن به‌صورت موضعی برای پوست‌های خشک، بیماری پسوریازیس(صدف)، اگزما، خشکی مفاصل، درد مفاصل، به‌صورت موضعی همراه با ماساژ نواحی مزبور بسیار نافع است؛ یکی از اعمالی که امروزه زیر‌نظر پزشک انجام می‌گیرد, حقنه (تنقیه) است که در طب سنتی  نیز سابقه دارد, طی این عمل داروی خاصی مستقیماً به روده وارد می‌شود تا از طریق آن جذب شود یا برای پاکسازی روده و یبوست‌های بسیار مزمن و شدید به کار می‌رود که در این عمل نیز روغن بادام (بخشی از مایعی که وارد روده می‌شود) کاربرد دارد.

 

پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

گروه نرم افزاری آسام

میزبانی می شود.

در طب سنتی بادام درختی یک گیاه مفید است که خواص درمانی شگفت‌انگیزی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره فواید بادام درختی گفت: بادام یکی از گیاهان دارویی مغذی و مهم در طب سنتی ایران است.

او افزود: بادام چاق کننده است و ارزش غذایی بالایی دارد. مصرف شیره بادام با شکر برای بهبود سرفه، خشونت صدا، گرفتگی سینه، آسم، زخم‌های روده و معده مفید بوده و جهت تقویت معده می‌توان بادام بو داده مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به فواید روغن بادام شیرین اظهار کرد: روغن بادام شیرین رطوبت بخشی بالایی دارد و برای اسپاسم‌های عضلانی، خشکی پوست، درد‌های کلیوی، مثانه، مشکلات ادراری و یبوست مفید است.

تاثیر بادام بر تقویت حافظه

روغن بادام شیرین و معده

حاجی حیدری درباره تاثیر بادام بر تقویت حافظه گفت: دانشجویان، دانش آموزان و به طور کلی افراد با مشغله فکری زیاد بهتر است ۷ عدد بادام را به صورت کوبیده با نبات به نسبت مساوی مخلوط کرده و قبل از خواب مصرف کنند تا قوای فکری و ذهنی آن‌ها تقویت شود.

 

این متخصص طب سنتی با اشاره به مواد معدنی موجود در بادام درختی گفت: بادام دارای عناصر ضروری مانند: کلسیم، آهن، منیزیم و روی است که در تقویت سیستم ایمنی، کاهش ابتلا به پوکی استخوان و تقویت استخوان بندی کودکان تاثیر زیادی دارد. البته کودکان می‌توانند بادام را به صورت حریره یا به صورت شیر بادام در برنامه غذایی خود داشته باشند.

حاجی حیدری با اشاره به فواید روغن بادام تلخ اظهار کرد: بادام تلخ دارای مزاج گرم و خشک است و برای بیماری‌های روماتیسمی، ورم مفاصل و درد‌های مفصلی ناشی از ضربه و پیچ خوردگی به صورت موضعی قابل استفاده است.

او افزود: مصرف خوراکی بادام تلخ برای تنگی نفس بسیار موثر است و در صورتی که به همراه نشاسته و نعناع مصرف شود برای درد‌های کلیوی مفید خواهد بود. اما باید با توجه به وجود ماده سمی سیانید در بادام تلخ حتما مصرف آن زیر نظر متخصصان طب سنتی و به طور محدود باشد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد، برای آرام کردن کودکان بی قرار می‌توان کمر کودک را با روغن بادام ماساژ داد.

حاجی حیدری در پایان اظهار کرد: کسانی که به بی خوابی، خشکی بینی یا خون دماغ‌های مکرر مبتلا هستند شب‌ها قبل از خواب به میزان دو قطره روغن بادام شیرین در بینی خود بریزند.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و قدمت آن به هزاران هزار سال می رسد ، از روغن زیتون علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی ، سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می کنند. مصرف یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند. در طب اسلامی نیز به خوردن روغن زیتون توصیه شدم و پیامبر ما در این باره می فرماید :زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف روغن زیتون برای کاهش وزن بسیار موثر است. خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود.

اما توجه داشته باشید که مصرف زیاد روغن زیتون به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

اگر می خواهید طبیعی ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون به علت خواص زیادی که برای پوست دارد روغن زیبایی می نامند زیرا اسید های چرب روغن زیتون سلول ها را به صورت یکدست در کنار هم قرار داده و موجب ساخت عروق بیشتر در کنار سلول های پوستی می شود. افزایش خون رسانی به این سلول ها، پوست را صاف تر و درخشنده تر می کند. روغن زیتون از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت کافی را به پوست می رساند. روغن زیتون همچنین باعث کاهش چین و چروک و آثار ناشی از اشعه خورشید مانند تیره شدن و زبری پوست و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت استفاده کنیم.

روغن بادام شیرین و معده

روغن زیتون خواص فوق العاده ای برای مو دارد و امروزه از آن در ساخت بسیاری از شامپوها،روغن های حمام، لوسیون ها،صابون ها،روغن های ماساژ و روغن های ناخن و حتی برای درمان بیماری های ناخن از روغن زیتون استفاده می شود همچنین می توان از روغن زیتون برای تقویت ریشه مو استفاده نمود و برای این کار این روغن جادویی را در سر بریزید و مالش دهید.

درمان شوره سر:2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید.

نرم کننده موهای سر:روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

دوران بارداری :مصرف روغن زیتون در دوران بارداری سبب رشد بیشتر نوزاد می شود.

شیردهی :ویتامین ای موجود در روغن زیتون به رشد نوزاد کمک می کند و شیر مادر را افزایش می دهد.

 

بعضی از افراد به مصرف روغن زیتون آلرژی دارند. کودکان، خانم های باردار و افرادی که فشار خون بالا و دیابت دارند بدون مشورت با پزشک خود از روغن زیتون در غذاها استفاده نکنند.

روغن بادام شیرین و معده
روغن بادام شیرین و معده
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *