روغن بادام برای پوست و مو

دوره مقدماتی php
روغن بادام برای پوست و مو
روغن بادام برای پوست و مو

بادام تلخ با وجود داشتن مواد سمی و خطرناک در علم پزشکی و داروسازی جایگاه ویژه‌ای دارد. مطالعات مختلفی روی خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و درمان بیماری‌ها صورت گرفته است. البته به دلیل سمی بودن نباید از مضرات روغن بادام تلخ هم غافل شد. در این مقاله شما را با فواید روغن بادام تلخ برای مو، پوست و سلامتی بیشتر آشنا می‌کنیم.

بادام یکی از مغز دانه‌های مفید و پرخاصیت است که برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها به کار برده می‌شود. درخت بادام از گیاهان خانواده «گلسرخیان» (Rosaceae) است و تقریباً در سراسر دنیا کشت و پرورش داده می‌شود. این درخت دو واریته مختلف دارد که محصولات شیرین و تلخ متفاوت تولید می‌کنند. بادام تلخ از درخت Prunus amygdalus var.amara حاصل می‌شود و حاوی مواد سمی است. دانه بادام تلخ از نظر ظاهری کوتاه‌تر و پهن‌تر از بادام شیرین است.

بادام تلخ طی فرآیندی مخصوص روغن گیری می‌شود. ۵۰ درصد روغن بادام تلخ از سه ماده اساسی به نام بنزآلدهید، گلیکوسید آمیگدالین و هیدروژن سیانید یا همان اسید هیدروسانیک تشکیل شده است. ۵۰ درصد باقی‌مانده این روغن هم حاوی چربی تک غیر اشباع و ترکیبات مشابه با روغن بادام شیرین است.

روغن بادام تلخ فواید بسیاری دارد و به ویژه برای سلامت پوست و مو مفید است. اما این روغن به دلیل وجود مواد سمی خوراکی نیست و در کل فقط باید به صورت موضعی و خارجی به کار رود.

روغن بادام برای پوست و مو

دوره مقدماتی php

مصارف خوراکی و درمانی روغن بادام تلخ حتما باید زیر نظر پزشک و در دوزهای محدود صورت گیرد. مصرف خوراکی روغن بادام تلخ در مقادیر زیاد اثرات نامطلوبی بر بدن می‌گذارد.

همچنین توصیه می‌شود هر گونه مصرف این روغن را در دوران بارداری و شیردهی متوقف کنید. استفاده از روغن بادام تلخ برای نوزاد به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

دو ماده از ترکیبات موجود در روغن بادام تلخ، یعنی هیدروژن سیانید و بنزآلدهید، برای باکتری، میکروب، قارچ و ویروس هم بسیار سمی هستند و به همین دلیل به عنوان مواد ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس شناخته می‌شوند.

از زمان قدیم ترکیبات تلخ مانند کینین برای درمان تب مورد استفاده قرار می‌گرفته است. همه مواد تلخ حاوی ترکیبات آلکالینی هستند که با شدت‌های مختلف، سمی محسوب می‌شوند. این سمی و تلخ بودن مانع رشد باکتری، میکروب و ویروس در بدن می‌شود و به همین دلیل می‌تواند تب را کاهش دهد.

روغن بادام تلخ نیز در دوزهای بسیار کم برای درمان تب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن بادام تلخ برای از بین بردن کرم روده هم استفاده می‌شود. ولی همان‌طور که گفتیم برای مصرف خوراکی حتما باید از پزشک اجازه بگیرید.

یکی از کاربردهای دیگر روغن بادام تلخ درمان عفونت گوش است. این روغن باعث نرم شدن مایع درون گوش می‌شود و می‌تواند گرفتگی گوش را از بین ببرد. برای این کار یک قاشق غذاخوری از روغن بادام تلخ را درون کمی آب داغ بریزید و آن را درون گوش خود بچکانید.

ماده سمی گلیکوسید آمیگدالین موجود در روغن بادام تلخ، روی اعصاب اثر می‌گذارد و آن‌ها را نسبت به هر نوع احساسی از جمله درد، بی حس می‌کند. البته از آنجا که خوردن این ماده می‌تواند باعث بی حسی بدن و بیهوشی هم بشود، باید استعمال خارجی داشته باشد.

بنابراین اگر به سردرد دچار شدید، می‌توانید مقداری از روغن بادام تلخ را با سرکه ترکیب کنید و این محلول را روی پیشانی و شقیقه‌ها بمالید.

از خاصیت آرام‌بخشی و تسکین درد بادام تلخ برای درمان درد عضلات و اسپاسم زانو هم استفاده می‌شود.

بدن به طور طبیعی مواد سمی موجود در بدن را از طریق تعریق، ادرار و مدفوع خارج می‌کند. زمانی که روغن بادام تلخ به میزان بسیار کم خورده شود، بدن تلاش می‌کند آن را با ادرار زیاد دفع کند و از این رو وادار به افزایش حجم ادرار می‌شود. این ادرار کردن مکرر می‌تواند به دفع سموم و پاکسازی بدن کمک کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که به دلیل وجود ماده هیدروژن سیانید یا اسید هیدروسیانیک، روغن بادام تلخ برای مبارزه با رشد سلول‌های سرطانی مفید است. این روغن رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند. به این ترتیب سلول‌های سالم امکان رشد و ترمیم پیدا می‌کنند.

روغن بادام یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روغن‌ها برای سلامت مو است. روغن بادام تلخ مو را تغذیه و سلامت آن را بیشتر می‌کند. این روغن شکنندگی و آسیب مو را درمان می‌کند و درخشش آن را افزایش می‌دهد.

از دیگر خواص روغن بادام تلخ برای مو می‌توان جلوگیری از ریزش مو را نام برد. برای تقویت و درمان ریزش مو کافی است چند قطره از این روغن را روی پوست سر بریزد و سپس کف سر را ماساژ دهید.

این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به کار می‌رود. استفاده از روغن بادام تلخ برای ابرو، مژه، ریش و سبیل هم می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

روغن بادام تلخ به راحتی توسط پوست جذب می‌شود. این روغن خاصیت آب‌رسانی دارد و می‌تواند برای درمان چین و چروک پوست مفید باشد. ماساژ بدن با این ماده موجب درمان خشکی پوست می‌شود.

با توجه به خواص ذکر شده، می‌توانید این ماده را برای درمان خشکی و تقویت ناخن‌ها هم به کار ببرید. به طور کلی روغن بادام تلخ برای درمان پوسته پوسته شدن، پیری و چین و چروک مفید است.

استفاده از روغن بادام تلخ برای سیاهی دور چشم هم نتایج مثبتی دارد. یک تا دو قطره از روغن را هر شب قبل از خواب در ناحیه اطراف چشم بمالید و صبح آن را بشویید.

این روغن برای رفع ترک پوست و لکه‌های پوستی هم مفید است. پس مصرف آن را برای از بین بردن جای جوش فراموش نکنید. تأثیر روغن بادام تلخ بر پوست سریع مشاهده می‌شود.

یکی دیگر از خواص روغن بادام تلخ برای پوست، درمان عفونت پوستی، خصوصاً عفونت‌های مربوط به پا است. روغن بادام تلخ را با آب مخلوط کنید و آن را روی پوست در ناحیه عفونی بمالید تا آن را تیمار کند و رشد قارچ‌ها را از بین ببرد. این روغن زخم عفونی را هم درمان می‎‌کند.

این روغن از آسیب اشعه ماورای بنفش هم تا حدی جلوگیری می‌کند. البته بهتر است همیشه برای محافظت کامل در برابر نور خورشید استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

بهتر است قبل از استفاده کردن از این روغن روی پوست و مو، کمی آن را با دست گرم کنید تا به دمای بدن شما برسد.

روغن بادام برای پوست و مو

روغن بادام تلخ مایعی شفاف به رنگ زرد روشن است که اگر کهنه شود، به صورت مایعی کدر در می‌آید. بوی این روغن قوی و تلخ است و یکی از راه‌های تشخیص آن از روغن بادام شیرین همین عطرش است.

این روغن به راحتی با اکسیژن هوا اکسید می‌شود. به همین دلیل باید آن را در ظرف در بسته و در محیط تاریک و سرد نگهداری کنید.

 − 
پنج
 = 
چهار

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بادام سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، فیتوکمیکال‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. حدود نیمی از وزن بادام خشک روغن است. برای تهیه روغن بادام شیرین، بادام رسیده را تحت فشار با حداقل حرارت مورد نیاز قرار می‌دهند تا عصاره آن را بگیرند. معمولا روغن بادام را توسط حرارت و گاه مواد شیمیایی تصفیه می‌کنند؛ در حالی که روغن بادام تصفیه شده تحمل حرارت بیشتری نسبت به روغن بادام تصفیه نشده دارد، اما ممکن است ارزش غذایی کمتری داشته باشد. روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ تفاوت دارد. روغن بادام تلخ را از نوع دیگری از بادام تهیه می‌کنند و باید تصفیه شود تا سموم طبیعی پوسته بادام موجود در آن خارج شود. اگر دوست دارید بدانید خواص روغن بادام شیرین برای پوست، مو و قلب شما چیست، این مطلب را حتما بخوانید.

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E است و بهترین منبع منیزیوم، پتاسیوم و مس است. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن دارد. دارای امگا ۳ است و می‌تواند به بدن شما کمک کند تا میزان کلسترول مفید را بالا نگه‌دارد و عملکرد حافظه را تقویت کند. علاوه بر این می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد.

روغن بادام قرن‌هاست که برای نرمی پوست و بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هند و چین باستان برای درمان مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوزیازیس از آن استفاده می‌کردند. اما روغن بادام علاوه بر نرم کردن پوست توانایی بهبود و همسان کردن رنگ پوست را هم دارد. این روغن یک امولوسیون فوق‌العاده است که به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند و رطوبت از دست رفته را به آن برمی‌گرداند. به علت وجود ویتامین A و خواص آنتی‌باکتریال این روغن توانایی درمان آکنه و جوش را هم دارد. حجم بالای ویتامین E موجود در آن به درمان آفتاب‌ سوختگی کمک می‌کند، علائم پیری را کاهش می‌دهد و جای زخم را کم‌رنگ می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

روغن بادام برای پوست و مو

پوست شما تنها عضوی نیست که می‌‌تواند از خواص روغن بادام بهره‌مند شود. این روغن مغذی می‌تواند موهای شما را قوی‌تر و نرم‌تر کند و چون سرشار از ویتامین B7 یا بیوتین است سلامت موها و ناخن‌ها را تامین می‌کند. همچنین از موها در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند چراکه به طور طبیعی  دارای SPF 5 است.

شما می‌توانید از روغن بادام شیرین برای مراقبت از پوست سر استفاده کنید. همانطور که گفته شد این روغن خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ دارد و با متعادل کردن باکتری‌ها و قارچ‌ها از شوره سر جلوگیری می‌کند که عارضه بسیار شایع و رایجی است. از آن‌جایی که این روغن بافت بسیار سبکی دارد به راحتی جذب پوست می‌شود و پوست سر را مرطوب و آب‌رسانی کرده و فولیکول‌های مو را تمیز می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روغن خاصیت ضد وزی مو است که در کنار از بین بردن وز مو، موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند؛ فقط کافیست کمی از روغن را با دست‌ به قسمت‌های پایین مو ماساژ دهید و این کا را همیشه قبل از خشک کردن مو انجام دهید تا رطوبت از دست رفته مو را به مرور به آن برگردانید.

قطعا قلب شما بابت مصرف روغن بادام از شما تشکر خواهد کرد چرا که سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، با قابلیت کنترل میزان «کلسترول خوب»، در کنار کاهش «کلسترول بد» است. روغن بادام شیرین به علت میزان زیاد آنتی‌اکسیدان می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد و از طریق عروق، خود را به هرگونه التهاب در بدن برساند و التهابات را کاهش دهد.

این روغن به سرعت می‌‌سوزد پس هنگان آشپزی با روغن بادام شیرین به یاد داشته باشید که روغن‌های تصفیه نشده نباید در معرض حرارت زیاد قرار گیرند تا ارزش مواد مغذی موجود در آن‌ها از بین نرود. بهترین نوع مصرف خوراکی روغن بادام استفاده از آن در سالاد، آشپزی با دمای پایین یا بعد از پخت غذا است. می‌توانید از این روغن برای تزیین و خوش‌طعم کردن غذا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با خواص روغن آرگان برای مو و پوست آشنا شوید

منبع: Health Line

 + 
سه
 = 
11

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

از روغن بادام برای درمان سوختگی پای بچه ها napkin rash میشه استفاده کرد ولی خیلی موثره.

من امتحان کردم برای پوست واقعن موثر هم پوست صورتم و نرم کرده هم لکه های صورتم از بین رفته جوش هم کمتر میزنم

سلام،من از روغن بادام استفاده کردم واقعا تاثیر فوق العاده ای داره البته تاثیرش را تقریبا 35 روز معلوم شد????????

Warning: mysqli_query(): (HY000/1021): Disk full (/mysql_tmp/#sql_5795_4.MAI); waiting for someone to free some space… (errno: 28 “No space left on device”) in /home2/lafarrer/domains/lafarrerr.com/public_html/blog/wp-includes/wp-db.php on line 2024

بادام یک ماده غذایی غنی، با فواید بی‌شمار است. روغنی که از این میوه درختی خوشمزه بدست می ‌آید به عنوان یک ماده طبیعی در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می ‌شود، با این‌وجود تعداد کمی از مردم می ‌دانند که این ماده می ‌تواند برای سلامتی نیز مفید باشد. در این مقاله از خواص روغن بادام می گوییم و اینکه چگونه این روغن می‌ تواند به عنوان ماده‌ای غیرسمی و چند منظوره برای انواع مراقبت ‌های زیبایی استفاده شود.

بادام ها، دانه ‌های خوراکی درخت بادام هستند که معمولا بصورت کاملا آسیاب ‌شده و یا به شکل شیر بادام مصرف می شوند. از نظر چربی بسیار غنی هستند و همین موضوع باعث می شود منبع خوبی برای استفاده ی روغنی باشند.

روغن بادام همان روغن بادام شیرین است با روغن بادام تلخ متفاوت است. روغن بادام تلخ از نوع دیگری از بادام ها تهیه می شود. در واقع، بادام های شیرین، گونه مرسوم بادام هایی هستند که برای خوردن، طبخ غذا، روغن ها و مواد آرایشی استفاده می شوند. اگرچه این اعتقاد وجود دارد که بادام‌ تلخ خواص درمانی دارد، اما اگر به طور درستی فرآوری نشود می تواند حتی سمی باشد. این نوع بادام معمولا به فراوانی یافت نمی شود.

روغن بادام برای پوست و مو

اگرچه روغن بادام از نظر ارزش غذایی به غنای خود بادام درختی نیست اما فواید تغذیه‌ای زیادی دارد. در ادامه ارزش غذایی یک قاشق سوپ خوری (۱۴ گرم) روغن بادام را بررسی می کنیم:

کالری: ۱۱۹
چربی کل: ۱۳٫۵ گرم
چربی اشباع: ۱٫۱گرم
چربی تک غیر اشباع: ۹٫۴ گرم
چربی چند غیر اشباع: ۲٫۳ گرم
ویتامین E: 26 درصد نیاز روزانه
فیتوسترول: ۳۵٫۹ میلی گرم

روغن بادام منبع عالی ویتامین E و حاوی مقدار اندکی ویتامین K است. بیشتر خواص بادام ناشی از مقدار بالای چربی‌های سالم آن است.

نسبت های اسیدهای چرب موجود در روغن بادام به شرح زیر است:

چربی تک غیراشباع: ۷۰ درصد
چربی چند غیراشباع: ۲۰ درصد
چربی اشباع: ۱۰ درصد

رژیم غذایی سرشار از چربی‌ های غیراشباع، فواید بی ‌شماری برای سلامتی (از جمله کاهش خطر بیماری‌ های قلبی و چاقی) دارد. همچنین چربی ‌های تک غیر اشباع به کاهش فشار خون، که یکی از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی ست، کمک می کنند.

رژیم‌ هایی که مقدار بالایی چربی‌ های تک غیراشباع دارند، ریسک ابتلا به سرطان ‌هایی مانند سرطان‌ های اندومتر را پایین می ‌آورند و حتی می ‌توانند در کاهش وزن نیز به شما کمک کنند. درواقع، بررسی های اخیر ( ۲۴ مطالعه) بر روی ۱۴۶۰ نفر نشان داد، رژیم‌ های غذایی، با مقدار بالای چربی‌های تک غیراشباع)، می تواند از یک رژیم با کربوهیدرات بالا برای کاهش وزن موثرتر باشد.

در واقع روغن بادام فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ از جمله پایین آوردن ریسک بیماری ‌های قلبی و تثبیت سطوح قند خون. این روغن به سلامت قلب شما نیز کمک زیادی می‌کند.

روغن بادام حاوی ۷۰درصد چربی تک غیر اشباع است که تحقیقات درباره تاثیراتش بر سلامت قلب، همچنان در دست بررسی است. تحقیقاتی که نشان می دهد چربی ‌های تک غیراشباع، سطوح کلسترول خوب (HDL) را بالا می ‌برند و سطوح مناسب کلسترول HDL، از ما دربرابر بیماری ‌های قلبی محفاظت می ‌کنند.

همچنین بادام و روغن بادام سطوح کلسترول بد (LDL) و کلسترول تام را پایین می‌آورند. سطوح بالای کلسترول LDL و کلسترول تام از عوامل خطرزای بیماری ‌های قلبی هستند. پایین آوردن سطوح این دو کلسترول به داشتن قلبی سالم کمک می ‌کند.

روغن بادام منبعی غنی از ویتامین E (یک آنتی ‌اکسیدان قوی) است. در واقع، یک قاشق سوپخوری (۱۵ میلی لیتر) روغن بادام ۲۶ درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می‌ کند. ویتامین E مجموعه ‌ای از ۸ ترکیب محلول در چربی است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند.

این ترکیبات در مواجهه با مواد مضری به نام رادیکال‌ های آزاد، از سلول،‌ محافظت می ‌کنند. اگرچه رادیکال ‌های آزاد برای سلامتی ضروری هستند، اما اگر تعداد بی شمار از آن ها در بدن باشد، می ‌تواند آسیب‌ زا باشد. مقادیر بالای رادیکال‌های آزاد منجر به آسیب اکسیداتیو شده و با برخی بیماری‌های مزمن از جمله سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

مطالعات نشان داده‌اند، مصرف درست و به اندازه ویتامین E به کاهش خطر بیماری ‌های قلبی، تباهی لکه زرد (ماکولا) که مرتبط با سن و مشکلات شناختی در سالخوردگی ست، کمک می ‌کند.

اضافه‌ کردن روغن بادام به رژیم غذایی، می‌تواند در تثبیت قند خونتان موثر باشد. این روغن سرشار از چربی ‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع است که به پایین ‌آوردن قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌ کند.

در یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که در وعده صبحانه، از روغن بادام استفاده کردند، در مقایسه با دیگر شرکت‌کنندگان، (بعد از وعده غذایی و در طول روز) سطح قند خون پایین‌ تری داشتند. این افراد بعد از وعده غذایی ‌شان احساس سیری بیشتری داشتند، موضوعی که باعث می ‌شد در طول روز غذای کمتری بخورند.

یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های مفید می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. بسیاری از مردم برای وزن کم کردن از مصرف چربی ‌ها دوری می‌کنند. درحالیکه مصرف انواع درستی از چربی‌ها می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

رژیم ‌های غذایی سرشار از چربی ‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع (مانند رژیم غذایی حاوی روغن بادام) نشان داده‌اند با کاهش چربی بدن، به مرور وزن شما نیز کاهش می یابد.

روغن بادام، ماده ای متداول در محصولات آرایشی بهداشتی طبیعی ست که هم برای پوست و هم برای مو فواید زیادی دارد. در ادامه به تعدادی از فواید روغن بادام برای مو و پوست می پردازیم:

این روغن با ویژگی نرم‌کنندگی، مانع از دست رفتن آب پوست شما می شود. خاصیتی که از آن، گزینه ای عالی، برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست، مو و پوست سر می ‌سازد. برای همین استفاده از کرم مرطوب کننده حاوی روغن بادام برای افراد دارای پوست‌ خشک یا حساس، بسیار مفید و کمک کننده است.

طبق تحقیقات انجام شده، روغن بادام به دلیل سرشار بودن از ویتامین E می‌تواند از پوست، در برابر آسیب های ناشی از تابش نور خورشید و پیری زودرس محافظت کند. استفاده از روغن بادام تصفیه نشده در محصولات مراقبتی پوست، امری مهم به شمار می آید، چراکه این روغن (درحالت تصفیه نشده) مقدار ویتامین E بالاتری دارد.

همچنین خاصیت نرم‌کنندگی این روغن، می‌تواند از گسترش ترک های ناشی از کشیدگی پوست (استرچ مارک) جلوگیری کند.

اگر به دنبال محصولات آرایشی بهداشتی طبیعی هستید که سلامت پوست و موی شما را از جهات مختلف افزایش دهند، استفاده از این روغن بهترین گزینه شماست. همچنین می توانید از آن، به عنوان یک پاک‌کننده آرایش ملایم، یک مرطوب کننده طبیعی پوست یا مو و روغن ماساژ استفاده کنید.

روغن بادام برای پوست و مو

روغن بادام فرآورده‌ای با مصارف مختلف است که می‌تواند هم به عنوان ماده غذایی و هم به عنوان یک محصول طبیعی مراقبت از پوست و مو استفاده شود.

روغن بادام یک روغن ملایم است که طعمی عالی به بسیاری از وعده‌های غذایی شما می‌دهد. بیاد داشته باشید از نوع تصفیه‌نشده آن در آشپزی استفاده نکنید. حرارت بالا می‌تواند باعث از بین رفتن ارزش غذایی‌ این روغن شود. درصورت لزوم، بهتر است آن را در آخرین مرحله پخت و پز به غذا اضافه کنید.

روغن بادام تصفیه‌ شده نقطه دود بالاتری دارد و می ‌تواند برای انواع روش ‌های پخت و پز استفاده شود، اگرچه فرآیند تصفیه، بیشتر مواد مغذی موجود در روغن تصفیه‌نشده را از بین می برد.

اگر به دنبال محصولات مراقبت از پوست و مو، به شکل غیر سمی و طبیعی‌ تر هستید، روغن بادام یک گزینه عالی برای شماست. این روغن قیمت کمتری نسبت به انواع مرطوب‌کننده‌های تجاری موجود در بازار دارد و مواد مضر چندانی هم ندارد. به علاوه یک محصول زیبایی چند منظوره است که می تواند هم برای مو و هم برای پوست مورد استفاده قرار گیرد.

مرطوب کننده: روغن بادام یک مرطوب کننده عالی برای پوست های حساس است و می توانید در نقاط خشک و کم آّب بدن هم استفاده کنید. روغن بادام را بر روی آرنج، پاها و دیگر قسمت های خشک بدن بمالید.

ماسک مو خانگی: با ترکیب کردن روغن بادام و آووکادوی پوره شده، یک ماسک موی آبرسان درست کنید و بعد آن را روی موی مرطوب قرار دهید.

ترکیب کردن با اسانس ‌های روغنی: از روغن بادام به عنوان روغن حامل، برای رقیق کردن اسانس های روغنی هنگام مالیدن روی پوست استفاده کنید.

بعد از خواندن این مقاله با خواص روغن بادام برای سلامتی و مراقبت از پوست و مو آشنا شدید. پس، هنگام خرید محصولات آرایشی بهداشتی دقت کنید که روغن بادام یکی از ترکیبات آنها باشد. همچنین، شما می توانید با تهیه ی روغن بادام و اضافه کردن آن به روتین مراقبت از پوست و مو خود از خواص آن بهره مند شوید.

منبع:

هیچ چیز بهتر از روغن بادام برای درخشندگی و زیبایی پوست نیست و دراین گفته شک نکنید چرا که تجربه سالیان دراز آن را ثابت کرده است .برای همین اکثر نسخه های پزشکان متخصص پوست و حتی فرمول های خانگی حاوی روغن بادام هستند؛ اما چه کار می توانید انجام دهید اگر برای استفاده از روغن بادام یا ماسک های دیگر خیلی وقت ندارید ؟ دراین بخش از نمناک راه کاریی جالب تحت عنوان چکاندن روغن بادام در ناف رابه شما معرفی می کنیم که بدون دردسر به هدفتان برسید .

چگونه روغن بادام را روی ناف بمالیم ؟

روغن بادام را یک مقدار گرم کنید البته به انتخاب خودتان بستگی دارد اما اگر گرم کنید بهتر جذب بدن می شود و روی ناف بمالید ، به آرامی ماساژ دهید تاجذب بدن شود بهتر است اینکاررا شب انجام دهید نه تنها فایده بیشتری دارد بلکه تنها لباس خوابتان چرب می شود

چرا مالیدن روغن بادام روی ناف پوست را درخشنده میسازد ؟

روغن بادام برای پوست و مو

فواید استفاده از روغن بادام روی ناف :

این صفحه توسط رمز عبور محافظت می‌شود. برای مشاهده صفحه، رمز عبور را در فیلد زیر بنویسید و سپس بر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

روغن بادام از محبوب ترین انواع روغن های طبیعی است که به خاطر فواید فراوانی که برای سلامتی و زیبایی پوست و مو دارد به شهرت رسیده است.

روغن بادام در دو نوع روغن بادام تلخ و شیرین یافت می شود. روغن بادام شیرین دارای کاربردهای زیادی در صنعت آشپزی، داروسازی و آرایشی می باشد در حالی که روغن بادام تلخ اغلب برای استعمال خارجی استفاده شده و مصرف خوراکی آن خطرناک و مرگ آور است.

طبع روغن بادام شیرین گرم رو به معتدل و طبع روغن بادام تلخ گرم است.

در ادامه با پرشین استار همراه باشید تا با خواص خارق العاده روغن بادام تلخ و شیرین برای زیبایی پوست و مو، کاهش وزن، بارداری و سلامتی بدن آشنا شویم.

توجه داشته باشید:

روغن بادام برای پوست و مو

قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک یا ضماد روی پوست صورت و سایر نقاط حساس بدن، حتما اندکی از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و 20 دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید.

روغن بادام حاوی ویتامین A، E و B است که پوست را مرطوب و نرم کرده، از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری و برای تغذیه و پاکسازی پوست مفید است.

روغن بادام درمان خانگی و طبیعی برای از بین بردن سیاهی و تیرگی دور چشم محسوب می شود. استفاده منظم از روغن بادام به دلیل دارا بودن ویتامین E پوست را جوان کرده و به روشن شدن پوست اطراف چشم و کاهش چین و چروک دور چشم کمک می کند.

خستگی، افتادگی و شل شدن پوست همگی از نشانه های پیری پوست می باشد، ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن بادام از بروز چین و چروک و سایر نشانه های پیری جلوگیری کرده و باعث جوانسازی و شادابی پوست می شود.

عواملی مانند آلودگی، گرد و خاک و تعریق باعث جمع شدن سلول های مرده پوست شده و از زیبایی و شادابی پوست می کاهد. روغن بادام به عنوان لایه بردار طبیعی، ناخالصی ها و سلول های مرده پوست را از بین برده و جوش های سرسیاه را محو می کند.

ماسک لایه بردار روغن بادام

1 قاشق غذاخوری روغن بادام و 1 قاشق چایخوری شکر را مخلوط کرده و با حرکات دایره ای روی پوست ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست را از بین برده و جوش های سر سیاه را درمان کند.

روغن بادام درمان خانگی انواع مشکلات پوستی از جمله آکنه، پسوریازیس و اگزما است، زیرا پوست را مرطوب و نرم کرده و سوزش پوست را تسکین می دهد.

روغن بادام حاوی ویتامین E فراوان است که از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و آفتاب سوختگی محافظت کرده و مانند یک ضد آفتاب طبیعی با SPF 5 عمل می کند.

روغن بادام نسبت به سایر روغن ها سبک تر با چربی کمتر است و با توجه به ارزان بودن آن، جایگزین عالی برای کرم های پوست دست و پا محسوب می شود.

استفاده از روغن بادام باعث نرم شدن پوست شده، خشکی پوست را از بین می برد و برای درمان ترک پاشنه پا مفید است.

روغن بادام باعث باز شدن منافذ پوست می شود و به عنوان پاک کننده آرایش روی انواع پوست قابل استفاده است.

روغن بادام دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده و سرشار از ویتامین است. استفاده از روغن بادام خشکی لب ها را برطرف کرده و آن ها را نرم و صورتی می کند.

ماسک چین و چروک روغن بادام

2 قاشق چایخوری روغن بادام را حرارت داده و 2 قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید. بعد از سرد شدن، روغن را روی پوست صورت مالیده و به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس صورت خود را با دستمال نرم پاک کنید و با آب بشویید و خشک کنید.

خطوط سفید ناخوشایند معمولا در اثر کشیدگی پوست به دلیل چاقی، یا بارداری روی سینه ها یا ران ظاهر می شود. استفاده منظم از روغن بادام برای کاهش خطوط سفید بسیار مفید است زیرا ماساژ پوست با روغن بادام شیرین باعث افزایش گردش خون و تغذیه پوست شده و علائم کششی را کاهش می دهد.

روغن بادام سرشار از منیزیم است و مصرف منظم آن به تقویت و سلامت موها کمک می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.

ماسک موی روغن بادام

برای مرطوب کردن پوست سر، یک یا دو بار در هفته مقداری روغن بادام روی پوست سر خود ماساژ دهید. سپس یک حوله را با آب گرم خیس کرده و موهای خود را با آن بپوشانید.

ماساژ موها با روغن بادام به درمان موخوره کمک می کند.

مقدار مساوی روغن بادام، روغن کرچک و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و یک یا دو بار در هفته به موهای خود اعمال کنید و ماساژ دهید.

برای نرم و براق کردن مو، بعد از شستن موها چند قطره روغن بادام روی آن ها بمالید. این کار باعث تقویت و هیدراتاسیون موها شده و درخشندگی آن را حفظ می کند.

روغن بادام تاثیر زیادی در از بین بردن سلول های مرده پوست سر داشته و از شوره سر جلوگیری می کند.

برای درمان شوره سر مقداری پودر آملا و روغن بادام را مخلوط کرده روی موها بمالید و بعد از 30 دقیقه موهای خود را بشویید.

عواملی مانند گرد و غبار، آلودگی و محصولات شیمیایی ممکن است باعث بروز التهاب پوست سر شود که در صورت عدم درمان به ریزش مو و شوره منجر خواهد شد.

روغن بادام برای پوست و مو

اسیدهای چرب موجود در روغن بادام، گردش خون را بهبود بخشیده و با مرطوب کردن پوست التهاب آن را کاهش می دهد.

روغن بادام حاوی منیزیم، ویتامین E و اسیدهای چرب است و با تقویت فولیکول های مو به رشد مو و مژه ها کمک می کند. برای داشتن مژه های بلند و پرپشت کافیست هر شب قبل از خواب فرچه ریمل خالی را به روغن بادام آغشته کرده و به مژه های خود بمالید.

روغن بادام برای افزایش رشد ابرو و ریش و سبیل در مردان نیز عالی است.

برای تقویت ناخن های شکننده و ضعیف هر روز چند قطره روغن بادام روی ناخن ها بمالید، پتاسیم و روی موجود در روغن بادام ناخن ها را تقویت کرده و از شکستن آن ها جلوگیری می کند.

روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب است که برای تقویت و سلامت قلب مفید بوده و از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

روغن بادام شیرین منبع غنی اسید فولیک، چربی های غیر اشباع، پروتئین و پتاسیم است که همگی از ترکیبات مفید برای قلب می باشند.

روغن بادام دارای پتاسیم فراوان و سدیم ناچیز است که باعث تنظیم و کنترل فشار خون بالا شده و از افزایش سطح کلسترول خون جلوگیری می کند.

مصرف منظم روغن بادام باعث تقویت ایمنی بدن شده و با عفونت های رایج بدن مبارزه می کند.

بادام و روغن بادام به تنظیم قند خون کمک کرده و از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند به طوری که مصرف محصولات بادام مانند کره ، آرد یا روغن بادام هنگام صبحانه باعث احساس سیری در افراد شده و برای کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت مفید است.

روغن بادام برای دستگاه گوارش و هضم مفید است و به عنوان یک ملین قوی دستگاه گوارش را پاکسازی کرده و یبوست را درمان می کند. کافیست چند قطره روغن بادام را به آب گرم افزوده و دو بار در روز میل کنید.

  • خواص عرق گیاهی بابا ادم
  • تحقیقات نشان می دهد مصرف بادام و به خصوص روغن بادام برای حافظه بسیار عالی است. اسیدهای چرب امگا 3 و پتاسیم موجود در روغن بادام تاثیر خوبی روی حافظه و تقویت سیستم عصبی دارند.

    برای افزایش حافظه هر شب قبل از خواب، چند قطره روغن بادام را به یک لیوان شیر اضافه کرده و میل کنید.

    روغن بادام منبع غنی ویتامین D است که برای جذب کلسیم در بدن ضروری بوده و در حفظ سلامت و تقویت استخوان ها موثر می باشد.

    ویتامین D موجود در روغن بادام برای رشد و تقویت استخوان های کودکان و نوزادان مفید است.

    ماساژ مفاصل به ویژه در کودکان باعث بهبود گردش خون شده و از مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

    ماساژ عضلات و مفاصل با روغن بادام به تسکین درد و استرس عضلانی کمک می کند. برای بهبود سریع درد چند قاشق روغن بادام گرم را روی نواحی مورد نظر بمالید.

    روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین E و D است و مصرف آن برای سلامت بدن بسیار مفید است.

    اسیدهای لینولئیک و لینولنیک موجود در روغن بادام خاصیت ضدالتهابی داشته و برای بهبود بیماری های التهابی مانند آرتریت موثر است.

    روغن بادام به دلیل ترکیباتی مانند منگنز، ریبوفلاوین و مس به تولید انرژی در بدن کمک می کند. برای افزایش سریع سطح انرژی بدن کافیست مقداری روغن بادام به همراه سالاد میل کنید.

    روغن بادام به دلیل محتوای فیبر به حرکت غذا در روده کمک کرده، از سرطان کولون پیشگیری می کند و برای درمان روده تحریک پذیر مفید است.

    روغن بادام برای پوست و مو

    روغن بادام باعث افزایش سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن شده و به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند. برای لاغر شدن کافیست چند قطره روغن بادام به یک لیوان شیر گرم اضافه کرده و میل کنید.

    درد گوش از مشکلات رایج به ویژه در کودکان است. روغن بادام شیرین درمان طبیعی عفونت گوش و تسکین درد گوش می باشد که موم گوش را نرم کرده و از انسداد کانال تهویه گوش جلوگیری می کند.

    کافیست یک قاشق غذاخوری را در آب جوش گرم کرده و دو تا سه قطره روغن بادام در قاشق گرم قرار دهید و آن را داخل گوش آسیب دیده بریزید.

    روغن بادام شیرین از مواد غذایی مفید برای زنان باردار محسوب می شود زیرا منبع غنی اسید فولیک است که احتمال بروز نقص مادرزادی در نوزادان را کاهش داده و باعث رشد سالم سلول ها و بافت های جنین می شود.

    مصرف روغن بادام در دوران بارداری از نقص لوله عصبی جنین جلوگیری می کند.

    روغن بادام تلخ از بادام تلخ به دست می آید و بیشتر برای استعمال موضعی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بادام تلخ حاوی گلیکوئیدی به نام آمیژالدین است که طی فرایند روغن گیری به اسید هیدروسیانیک تبدیل می شود که از سموم خطرناک و مرگبار می باشد.

    از جمله خواص روغن بادام تلخ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ضد قارچ و کرم
    درمان اسپاسم
    ضد باکتری
    مسکن و آرامبخش
    ضد یبوست
    ادرار آور
    ضد سرطان

    هشدار: برای مصرف خوراکی دوز پایین روغن بادام تلخ حتما با پزشک مشورت کنید.

    – از مصرف بیش از حد هر نوع روغن از جمله روغن بادام خودداری کرده و قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

    – هنگام مصرف خوراکی روغن بادام، حتما از نوع شیرین آن استفاده کنید و دقت کنید که روی قوطی آن برچسب “برای مصارف خوراکی” درج شده باشد.

    – در صورت داشتن رژیم غذایی غنی از منیزیم از مصرف روغن بادام شیرین خودداری کنید.

    – مصرف بیش از حد روغن بادام شیرین ممکن است باعث افزایش بیش از حد ویتامین E شود که عوارضی همچون اسهال، تاری دید، سرگیجه و ضعف به دنبال دارد.

    – در صورت حساسیت به بادام، از مصرف روغن بادام اجتناب کنید.

    منبع: stylecraze – organicfacts – draxe

    آشپزیبیوگرافیتعبیر خوابداغ ترین هادانلود آهنگ

    سبک زندگیسرگرمیسلامتشعرهای زیباعکس

    کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

    استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

    تماس با ما

    روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد. در این مطلب به شرح کاملی از خواص روغن بادام شیرین که بر زیبایی شما موثر هستند، می پردازیم

    یکی از همه کاره ترین روغنها برای پوست، بدن و موی شما که دارای عملکردی عالی است، را می توانید در کمد آشپزخانه تان پیدا کنید. این بار در مورد روغن نارگیل صحبت نمی کنیم ــ منظورمان روغن بادام شیرین است. دونا فولر،مدیر برند InstaNatural (یک خط مراقبت از پوست که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده می کند) می گوید: روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد.روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت به هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین های A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، است، بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بطور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست های حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.فرقی نمیکند انتخاب شما کدامیک باشد، محصولی که حاوی روغن بادام است (اگر می خواهید به مشکلات پوستی دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی و چین و چروک رسیدگی کنید، تصمیم درستی است) و یا مستقیما از آن استفاده می کنید (روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانیک را انتخاب کنید)، این نرم کننده طبیعی و سبک، مزایای متعددی برای روال زیبایی شما دارد. ۹ مورد از آنها را در اینجا بیان می کنیم.

    بیشتر بدانید : بادام شیرین بهتر است یا بادام تلخ؟

    حتماً دلیلی دارد که روغن بادام در لوکس ترین محصولات ضدپیری بکار می رود. جفری جیمز از Botanicals می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، روغن بادام شیرین به کاهش خطوط ریز و علائم پیری در پوستهای آسیب دیده از آفتاب کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهندگی اثر زخم است. برای استفاده از این روغن به تنهایی، چند قطره از آن را بین کف دستهایتان بمالید تا گرم شود و سپس به آرامی روی پوست تمیز، ماساژ دهید.

    روغن بادام برای پوست و مو

    روغن بادام، رطوبت پوست را حفظ می کند و در درمان خشکی، التهاب و خارش پوست موثر است. جیمز می گوید: از آنجا که چربی ها در روغن بادام، عمدتاً اشباع نشده هستند، پوستتان آنها را به سرعت جذب می کند و در نتیجه رطوبت را حفظ می نماید. شما می توانید روغن بادام را در محصولات آرایشی مختلفی پیدا کنید. اما در صورت تمایل به استفاده از روغن بادام خالص این کار را پس از حمام یعنی هنگامیکه پوست، تازه هیدراته شده است، انجام دهید.

    ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶، مواد تشکیل دهنده جادویی این روغن هستند. فولر می گوید: روغن بادام، کم شدن آب بدن را که می تواند باعث مشخص تر شدن حلقه های زیر چشم شود، جبران می کند. ۲ یا ۳ قطره روغن بادام (یا یک کرم چشم حاوی روغن بادام) را درست قبل از خواب، به آرامی و بدون مالش، دور ناحیه اطراف چشمتان بزنید. مراقب باشید روغن در چشم شما نرود.

    ما نسبت به زمانی که استفاده از روغن برای پوست چرب ممنوع بود پیشرفت زیادی کرده ایم. برندا براک، بنیانگذار Farmaesthetics، یک شرکت تولید کننده محصولات مراقبت از پوست گیاهی می گوید: در واقع استفاده از روغن روی پوست چرب، یک راه مهم برای مقابله با مشکل تولید بیش از حد چربی است.روش قدیمی برای برطرف کردن این وضعیت، از بین بردن چربی یا خشک کردن پوست با محصولات قابض و الکل مانند بود، اما این کار فقط چربی های موضعی را از بین برده و باعث تولید چربی بیشتر می شد. روغن بادام به باز کردن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و حتی تحقیقات نشان داده است که، مشکل سبوم اضافی (چربی که پوست ما بطور طبیعی تولید می کند و می تواند باعث آکنه شود) را حل می کند. شبها پس از تمیز کردن پوستتان، مقدار کمی از این روغن را روی آن بمالید.

    به گفته فولر، زینک موجود در روغن بادام آن را به یک ماده ایده آل برای تسکین راش های پوستی، از جمله پسوریازس و اگزما تبدیل می کند. او می گوید: بدن ما برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم به زینک وابسته است. او توصیه میکند اگر پوست حساس و تحریک پذیر دارید، در یک وان آب گرم که ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین به آن اضافه کرده اید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بمانید.

    فولر می گوید: روغن بادام در پاک کردن آرایش هم ملایم است و هم موثر، حتی برای ناحیه حساسی مانند دور چشم. یک گلوله پنبه ای را در روغن بادام فرو ببرید و سپس به صورتتان بزنید. اجازه دهید این روغن بمدت ۲ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با یک پد پنبه ای، آرایشتان را به آرامی پاک کنید. این روغن، پوست شما را تمیز و نرم خواهد کرد بدون آنکه اصلا چرب بنظر برسد.

    چند قطره روغن بادام از لبهای خشکیده و ترک خورده محافظت کرده و آنها را تسکین می دهد. یا می توانید یک بالم لب که حاوی روغن بادام است، تهیه کنید.

    ما معمولا تا زمانیکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر آن نیستیم و پس از آن نیز به سراغ شامپوی ضدشوره می رویم. جیمز می گوید: به یاد داشته باشید که پوست سر نیز نیاز به تغذیه دارد. برای جلوگیری یا درمان شوره سر، او توصیه می کند چند قطره روغن بادام شیرین را شبها بطور مستقیم روی پوست سر بمالید. این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش می دهد و پوسته های خشک را نرم می کند بلکه سلامت و رشد موهای شما را نیز بهبود می بخشد (بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئی روی یا منیزیم باشید هر دوی اینها برای سلامت مو مهم هستند). آنقدر ماساژ دهید تا روغن جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند.جیمز می گوید: شما بعنوان یک درمان شبانه یا هفتگی، فقط به چند قطره از این روغن نیاز خواهید داشت. اگر با یک محصول که مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتی بیشتری می کنید، محصولی که حاوی روغن بادام است را خریداری نمایید.

    شما می توانید برای درخشان کردن موهایتان از محصولات گرانقیمت حاوی روغن بادام استفاده نمایید یا در پولتان صرفه جویی کرده و مقداری روغن بادام شیرین را در کف دستهایتان گرم کرده و از وسط ساقه مو تا نوک موهایتان بمالید. سوزان گریفین بلک، یکی از بنیانگذاران محصولات EO می گوید: روغن بادام شیرین، یک جایگزین عالی برای برخی از محصولات درخشان کننده و نرم کننده معمولی است. مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم به تقویت مو کمک کرده، موخوره را کاهش می دهند و به ساقه های خشک مو، رطوبت می رسانند.

    بیشتر بدانید : انواع خواص روغن بادام شیرین

    بیشتر بدانید : خواص روغن بادام زمینی شگفت انگیز است, با آنها آشنا شوید

    گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:fitnessmagazine.ir

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    روغن بادام برای پوست و مو
    روغن بادام برای پوست و مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *