روش پخت سمبوسه پیتزایی

دوره مقدماتی php
روش پخت سمبوسه پیتزایی
روش پخت سمبوسه پیتزایی

سمبوسه پیتزایی

سمبوسه پیتزایی یکی از انواع سمبوسه های پر طرفدار و بسیار خوشمزه ایرانی است که به دلیل اینکه موادش شباهت زیادی به پیتزا دارند با نام سمبوسه پیتزایی شناخته می شود. این سمبوسه خوشمزه حاوی سوسیس ، قارچ ، پنیر پیتز و سیب زمینی است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سمبوسه پیتزایی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سمبوسه پیتزایی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

روش پخت سمبوسه پیتزایی

دوره مقدماتی php

دستور پخت

ابتدا سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا روغن داغ شود و سپس سیب زمینی های خرد شده را در روغن داغ شده می ریزیم و تا نرم شوند.

پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و سیب زمینی های طلایی شده را در بشقابی می ریزیم و پیازها را در تابه می ریزیم تا نرم شوند. پیازها را نیز در بشقابی که سیب زمینی ها را ریختیم می ریزیم

و سوسیس ها را خرد می کنیم و در تابه تفت می دهیم و کمی که سرخ شدن در بشقابی می ریزیم.آن وقت قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکشی می کنیم و خرد می کنیم و در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب قارچها تبخیر شود

و کمی سرخ شوند،سپس سیب زمینی و پیاز داغ را با سوسیس داخل تابه می میزیم و با قارچ تفت می دهیم و نمک و فلفل سیاه روی مواد می پاشیم و حرارت را خاموش می کنیم. نان لواش ها را به صورت مستطیل برش می دهیم

از طول آن ها و کمی از مواد را در ابتدای نون می ریزیم و بصورتی که مواد در یک مثلث ریخته باشم و بعد کمی پنیر روی مواد می ریزیم و به شکل یک مثلث نان را می پیچیم. در تابه یا قابلمه ای کوچک و گود روغن به حدی می ریزیم که سمبوسه ها در آن شناور باشند

و روی حرارت کم می گذاریم تا به مرور زمان داغ شود و سمبوسه را در آن قرار می دهیم تا سرخ شود و بعد بر می گردانیم تا اگر طرف دیگر سمبوسه سرخ نشده بود سرخ شود.سمبوسه های آماده شده را در بشقابی می گذاریم  با سس قرمز نوش جان کنید.

همچنین ببینید

سمبوسه پیتزایی یکی از انواع سمبوسه است که به خاطر طعم خوبش طرفدران بسیاری پیدا کرده است. در این نوع از سمبوسه همانطور که از نامش پیداست مواد پیتزا را می ریزند. در این آموزش بهترین روش طرز تهیه سمبوسه پیتزایی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر سمبوسه پیتزایی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سمبوسه پیتزایی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم ، سپس در تابه ای مناسب مقداری روغن می ریزیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا نرم شود سپس سیب زمینی را خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. در مرحله بعد سوسیس را خرد می کنیم.

و به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم. در مرحله آخر قارچ را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند و آبشان تبخیر شود.

در این مرحله باید نان های لواش را به صورت طولی ( مستطیلی ) برش بزنیم. پس از برش زدن نان ها مقداری از مواد را روی قسمت ابتدایی نان قرار می دهیم و کمی پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم ، سپس نان را تا انتها به صورت مثلثی می پیچیم.

روش پخت سمبوسه پیتزایی

به همین ترتیب تمام سمبوسه ها را آماده سرخ کردن می کنیم. در یک تابه گود مقداری روغن می ریزیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تمام نان اطراف سمبوسه ها سرخ شود. در پایان سمبوسه ها را به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

روش پخت سمبوسه پیتزایی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

سمبوسه یکی از پیش غذاها و عصرانه های پرطرفدار مخصوصا در جنوب ایران است .و پیتزا یک فست فود پرطرفدار در کل دنیا ؛ ترکیب این دو باهم بنظر شما چطور میشود ؟ پاسخش را ” کارما ” میدهد : بسیار خوشمزه و عالی ! در این ویدئوی آموزشی ما به آموزش طرز تهیه سمبوسه پیتزایی عالی و خوشمزه میپردازیم .

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

سمبوسه از انواع غذاهای پرطرفدار و محبوب است که به راحتی می توانید این غذا را تهیه کنید اغلب افراد سمبوسه را دوست دارند سمبوسه در انواع مدل ها و طعم های مختلفی تهیه می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه سمبوسه پیتزایی در منزل آشنا سازیم.

سمبوسه پیتزایی از انواع پیش غذاهای مناسب برای مهمانی ها و مجالس است. سمبوسه را معمولا با خمیری مانند خمیر پیراشکی و یا نان لواش تهیه می کنند که در طرز تهیه سمبوسه پیتزایی برای راحت پیچیدن سمبوسه ها بهتر است از نان لواش استفاده کنید.

سمبوسه در انواع مختلفی نظیر سمبوسه سیب زمینی و سمبوسه هندی و سمبوسه پیتزایی و … تهیه می شود. در واقع نان سمبوسه را می توانید با مواد غذایی مطابق با ذائقه خود و یا افراد خانواده تان پر کنید.

ابتدا پیاز را به صورت ریز خرد کنید سپس پیاز خرد شده را درون تابه ای با مقداری روغن و فلفل و زردچوبه تفت دهید.

روش پخت سمبوسه پیتزایی

بعد از تفت خوردن پیاز ها گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه نمایید و حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا گوشت به مدت 8 دقیقه نیم پز شود و آب آن به خوبی کشیده شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه سمبوسه پیتزایی قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید سپس آن ها را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مایه سمبوسه را دوباره تقت دهید سپس رب گوجه فرنگی را به مایه سمبوسه اضافه نمایید و چند دقیقه دیگر نیز مواد را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس نمک و پودر آویشن را به مایه سمبوسه اضافه کنید.

در مرحله آخر روش پخت سمبوسه پیتزایی بعد از اینکه مواد سمبوسه آماده شد باید به سراغ پیچیدن سمبوسه پیتزایی بروید برای پیچیدن این سمبوسه ابتدا نان لواش را به صورت مستطیلی شکل برش بزنید.

سپس مواد سمبوسه را در انتهای نان لواش بریزید و روی مواد مقداری پنیر پیتزا بریزید و از یک طرف شروع به پیچیدن نان لواش به صورت مثلثی کنید.

بعد از اینکه همه سمبوسه را پیچیدید می توانید آن ها را در سرخ کن و یا تابه با مقداری زیادی روغن سرخ کنید.

        

در طرز درست کردن سمبوسه پیتزایی می توانید به جای گوشت چرخ کرده از سوسیس خانگی نیز استفاده کنید که در این صورت بهتر است فلفل دلمه ای را از مواد لازم حذف کنید. سمبوسه را می توانید بعداز آماده شدن درون ظرف مناسبی قرار دهید و با کمک روش های تزیین پیراشکی ظرف سمبوسه را به زیبایی تزیین نمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

روش پخت سمبوسه پیتزایی
روش پخت سمبوسه پیتزایی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *