روش پخت ته چین مرغ با پلوپز

دوره مقدماتی php
روش پخت ته چین مرغ با پلوپز
روش پخت ته چین مرغ با پلوپز

ته چین مرغ یکی از مجلسی ترین غذاهای پلویی ایرانی محسوب می شود که در مجالس و مهمانی های مهم از آن استفاده می شود. ته چین مرغ قالبی را می توانید در مهمانی های مهم خود به صورت تکه ای به عنوان پیش غذا هم سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ته چین مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ته چین مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ته چین مرغ با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا سینه مرغ را به همراه چند لیوان آب ، پیاز و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب بریزید و اجازه دهید مرغ به طور کامل بپزد. پس از اینکه مرغ پخت اجازه دهید کمی سرد شود سپس آنرا به صورت ریش ریش خرد کنید و کنار بگذارید.

در مرحله بعدی برنج را نسبت به نوع آن خیس کنید ، سپس به همراه چند لیوان آب ، نمک و یک قاشق غذاخوری روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا برنج نیم پز شود به صورتی که اطراف دانه های برنج نرم و مغزشان سفت باشد.روش پخت ته چین مرغ با پلوپز

پس از اینکه برنج به اندازه کافی نرم شد آنرا آبکشی کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مرغ ریش ریش شده را به تابه اضافه کنید.

دوره مقدماتی php

در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و دارچین به مرغ اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید. در این مرحله می توانید در صورت تمایل مقداری زرشک هم به مرغ اضافه کنید. در مرحله بعدی زرشک را به همراه پودر قند با مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید.

در مرحله بعدی زرده تخم مرغ را به همراه زعفران دم کرده و گلاب داخل یک ظرف جادار و مناسب بریزید و خوب هم بزنید تا بوی زهم تخم مرغ به طور کامل گرفته شود. پس از اینکه تخم مرغ را خوب مخلوط کردید ماست را به آن اضافه کنید.

ماست و تخم مرغ را خوب مخلوط کنید سپس برنج آبکش شده را به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه کنید و با دیگر مواد خوب مخلوط کنید. یک ظرف مناسب برای پخت ته چین انتخاب کنید ( ظرف پیرکس ) و داخل آن را با کمی روغن چرب کنید.

کف ظرف نصف برنج را بریزید سپس آنرا به صورت محکم فشار دهید تا کاملا فشرده شود و به کف قابلمه بچسبد. در ادامه مرغ و زرشک را بریزید و خوب فشار دهید. در لایه آخر باقیمانده برنج را بریزید و با پشت کفگیر آنرا خوب فشار دهید تا کاملا فشرده شود.

در پایان کره را خرد کنید و در قسمت های مختلف برنج بگذارید. روی ظرف پیرکس یک فول نازک بکشید سپس آنرا در فر قرار دهید. برای پخت ته چین باید ته چین را به مدت ۱ ساعت با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد در فر قرار دهید تا به طور کامل بپزد.

در پایان ته چین را با زرشک و خلال پسته تزیین کنید سپس سرو کنید. در صورتی که فر در دسترس ندارید می توانید ته چین را در یک قابلمه تفلونی درست کنید. برای این منظور باید ته چین را به مدت ۹۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود.

ته چین مرغ زعفرانی خوش مزه ایرانی ته‌چین یک غذای سنتی ایرانی با برنج است که از زعفران و طعم های عالی برخوردار است.این غذا معمولاً با مرغ در سس گوجه فرنگی سرو می‌شود.این دستور العمل ته‌چین ساده و مناسب برای یک وعده غذایی خانواده است.در اینجا به شما دستور غذای خوشمزه ایرانی آموزش داده خواهد شد. غذایی که به خاطر منحصر به فرد بودنش همه دوستش دارند.

اگر شما با دستورالعمل های پخت غذای ایرانی آشنا باشید می‌دانید که برنج ماده اصلی این غذای خوشمزه است.برنج ایرانی به روش های مختلف و با طعم های مختلف به عنوان مثال ته‌دیگ ، سبزی پلو و برنج گوجه فرنگی پخته می‌شود. در این مقاله یک غذا به نام ته‌ چین آموزش داده می‌شود که به عنوان فست فود ایرانی نیز شناخته می‌شود.

ته‌ چین ترکیبی از دو واژه تَه به معنی پایین و چین به معنی ترتیب است.ته‌ چین مرغ خوش مزه ایرانی که غذایی خوش طعم و بسیار متفاوت تر از بقیه غذاهای ایرانی است؛ زیرا در آن دانه های برنج به هم چسبیده اند و حالت کیک دارد رنگ طلایی این غذا هم به خاطر استفاده زعفران است که عطر و طعم خاصی به غذا می‌دهد.

برای ته‌ چین مرغ شما نیاز به برنج دانه بلند، ماست، تخم مرغ زعفران و روغن زیتون دارید. از کیفیت خوب زعفران هم مطمئن شوید. بسته به نوع دستور پخت می‌توانید از مرغ سرخ شده به عنوان لایه میانی در ته‌ چین استفاده کنید. یادتان باشد که به دلیل اضافه کردن ماست، زعفران و تخم مرغ برنج را نیمه پخت کنید.وقتی برنج آماده شد آن را با تخم مرغ، ماست، روغن گیاهی و زعفران مخلوط کنید. سپس تقریبا به مدت یک ساعت آن را بپزید تا رنگ طلایی به خود بگیرد و مواظب باشید که نسوزد.
روش پخت ته چین مرغ با پلوپز

ته‌دیگ بخش لذیذ و تردی‌ است که با برنج ایرانی پخته می‌شود، شما می‌‌توانید آن را با برنج، سیب‌زمینی یا نان‌های صاف مانند لواش تهیه کنید. ته‌ چین از سوی دیگر، یک وعده‌ی غذایی کامل است و معمولا با مرغ سرو می‌شود و به نام “ته‌ چین مرغ” نامیده می‌شود.

این کیک برنج طعم‌دار زعفرانی، به تنهایی یک ظرف غذای گیاهی است، اما دستورالعمل‌های بسیاری برای لایه‌ی میانی مانند مرغ، گوشت گاو یا گوسفند نیاز دارد. این دستورالعمل ته‌چین، یکی از اصلی‌ترین و ساده‌ترین‌هاست که کاملا در هر زمان تهیه می‌شود و من آن را با زرشک‌‌های سرخ شده در کمی‌شکر دوست دارم.

برنج انواع مختلفی دارد برای پخت ته‌ چین مرغ مطمئن شوید که برنج کیفیت خوبی دارد.سعی کنید زعفران مرغوب استفاده کنید که هم طعم و هم عطر بهتری دارد.این غذا معمولاً با مرغ با سس گوجه سرو می‌شود.شما می‌توانید از دستور مرغ در زرشک پلو برای پخت مرغ نیز استفاده کنید.ته‌ چین را می‌توان با مرغ، گوشت گاو، گوشت گوسفند و یا سبزیجات همراه سس سرو می‌شود.شما می‌توانید ته‌ چین را به مدت دو روز در ظرف دربسته نگهداری کنید.ته چین مرغ خوش‌ طعم ایرانی، غذای سنتی ایرانی با برنج است که از زعفران و طعم‌های عالی برخوردار است. این غذا  معمولا با مرغ در سس گوجه فرنگی سرو می‌شود.

آب را در یک ظرف بزرگ ریخته و به جوش بیاورید.برنج را به آب جوش اضافه کرده، 10 دقیقه آن‌را بپزید تا وقتی‌که برنج بیرون برنج نرم  ولی مغز آن سفت باشد.برنج را در ظرفی آبکش کرده و کنار می‌گذاریم.فر را از قبل با ۳۷۰ درجه‌ی فارنهایت گرم کرده و یک ظرف نسوز (8X8) را چرب کنید.ماست، روغن، تخم مرغ و نمک را در یک کاسه بزرگ  مخلوط کنید. برنج پخته شده را اضافه کرده و خوب هم بزنید.زعفران زعفران را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. و در طرف نسوز ریخته و کمی‌با نوک انگشت فشرده سازید.با استفاده از فویل آلومینیومی‌ظرف را بپوشانید و با چنگال روی آن را سوراخ کنید ظرف را 45 دقیقه تا یک ساعت در فر بگذارید.

ظرف زمانی آماده شده است که کاملا یکدست پخته شده باشد.برای تزئین یک تابه‌ی کوچک را روی گرمای متوسط ​قرار داده و کره را ذوب کنید. زرشک را اضافه کرده و هم بزنید تا با کره سرخ شود. شکر و گلاب را اضافه کنید. خوب به هم بزنید تا براق شوند. در آخر با خلال پسته، بادام و زرشک تزئین ‌نمایید.


منبع : unicornsinthekitchen.com

دیدگاه

روش پخت ته چین مرغ با پلوپز
روش پخت ته چین مرغ با پلوپز
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *