روش پخت اردک محلی

دوره مقدماتی php
روش پخت اردک محلی
روش پخت اردک محلی

پرورش مرغ در بسیاری از روستا‌ها و هر جایی که امکاناتی برای پرورش ماکیان باشد به چشم می‌خورد اما پرورش اردک با وجود سابقه‌ی تاریخی زیاد در ایران که به دوران مادها می‌رسد، به جز در معدودی شهرها و روستاهای شمال کشور، طرفداران زیادی ندارد. جالب آن که در ایران بر خلاف دیگر کشورها، صنعت دام و طیور نیز از سود سرشار پرورش اردک بی نصیب مانده است.

تجربه‌ی چندساله‌ی من و همسرم نشان می‌دهد پرورش اردک، محاسن درخور توجهی دارد از جمله: مقاومت در برابر بیماری‌ها؛ شکمو بودن و خوردن هر غذایی؛رشد بسیار سریع و تخم گذاشتن هر روزه. بسته به نوع غذا تا روزی دو عدد تخم هم گذاشته‌اند.

بر خلاف تصور عامه، تخم اردک بسیار لذیذ  و برای پختن کیک و انواع املت و کوکو مناسب‌تر از تخم‌مرغ است. اردک گوشت لذیذی هم دارد و می‌توان با آن یک غذای به یادماندنی پخت.

این پرنده پوست کلفت و چربی دارد. به همین دلیل ممکن است بسیاری آن را در شمار غذاهای نامطبوع و مضر قرار دهند. روش درست پخت اردک کمک بزرگی به حل این مشکل می‌کند. شاید به نظر برسد با کندن پوست مشکل مرتفع شود. اما اردک بر خلاف مرغ، بسیار سخت پوست می‌شود و از آن گذشته پوست این پرنده بخش شایان توجهی از حجم و وزن آن را تشکیل می‌دهد. بهترین روش برای پخت، آن است که پس از تمیز کردن و شستن، بدون جدا کردن پوست، مخلوطی از دانه‌ی انار، سبزی‌ها‌ی معطر، مغز گردو، رب انار ، نمک و ادویه و در صورت بزرگ بودن اردک مقداری برنج پخته شده را در شکم اردک درسته بریزید و پوست اردک را روی هم گذاشته با خلال دندان ببندید و به مدت 2 ساعت در فر با دمای متوسط قرار دهید. بهتر است هر نیم ساعت روغنی که در سینی فر جمع می‌شود خالی کنید تا از سر ریز شدن یا سوختن روغن جلوگیری شود. روغن برجای مانده لذیذ و مطبوع است و می‌توان آن را در غذاهای دیگر مورد استفاده قرار داد.

من همیشه فکر می کردم اردک باید خیلی چرب باشه و از اونجا که علاقه زیادی به غذاهای چرب ندارم فکر نکنم با ذائقه من زیاد جور باشه [چشمک]

ولی املتش جالب بود [لبخند]

دوره مقدماتی php

روش پخت اردک محلی

ووووی دهنم آب افتاد…تاحالا اردک نخوردم ولی باید امتحانش کنم البته به روشی که شما توصیه کردین[گل]

سلاااااااااااام
عالی بود…
منم خیلی اردک دوست دارم[خوشمزه][خوشمزه] دقیقا مامانم هم به همین سبک درستش میکنه[لبخند][گل]

سلام دوست عزیز با نظرت موافقم
مرسی که بهم سرزدی و برام نظر گذاشتی خوشحال میشم که اگه مایل باشی با هم تبادل لینک کنیم

سلام! بنا به قولی…:” یعنی مشکل جامعه ما طرز پختن اردکه؟ مشکل جامعه ما الان اینه؟”. من میونه خوبی با تخم و گوشت اردک ندارم ولی به نظر من خیلی با مزه است. آدم دلش براش میسوزه چون خیلی بی دست و پا است. آشپزی هم بلد نیستم، خلاص! فکر کنم سنگاپور رفتید چون بین راه ایران و استرالیاست. یک سفرنامه تصویری گذاشتم. اگر دوست داشتید ببینید. ارادتمند.

چجوری دلتون میاد حیوون به این با نمکی رو بخورید[گریه]

سلام خانم
آقای دکتر ناصری خیلی سر کلاسامون یاداردکاش میکنه نمیدونم دلتنگ اردکاش میشه یا یاد غذاهای خوشمزه شما میفته
شماچی فکر می کنین؟
رضا تقی پور -حسابداری پردیس

خوب

بسیارجالب یادگرفتم احتمالا مرسی

اردک شکم پر از انواع غذاهای اصیل ایرانی خوشمزه و خوش طعم است که طعم لذیذی دارد؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه اردک شکم پر را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.

اردک شکم پر غذای محلی مازندران است که در طرز تهیه اردک شکم پر می توانید از پیاز و انار و رب گوجه و رب نارنج و سبزی معطر و انواع ادویه دلخواه استفاده کنید این غذای اصیل را می توانید برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی های مختلف تهیه کنید.

اردک شکم پر و بوقلمون شکم پر و مرغ شکم پر غذاهای خوشمزه و پرطرفداری هستند که بهتر است برای تنوع بیشتر این غذاهای ایرانی و اصیل را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

برای درست کردن اردک شکم پر ابتدا اردک را به خوبی بشویید و تمیز کنید سپس با کمک ادویه دلخواه و فلفل و نمک اردک را مزه دار کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه اردک شکم پر پیاز را خرد کنید و در تابه ای مناسب پیاز را سرخ کنید تا طلایی شود و مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید سپس سبزی های معطر و انار را به پیاز اضافه کنید و مخلوط مواد را کمی تفت دهید و مقداری ادویه به مخلوط پیاز اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد به خوبی خنک شوند سپس داخل شکم اردک را با مواد پر کنید و با کمک خلال دندان شکم اردک را ببندید و در تابه ای مناسب به همراه مقداری روغن اردک را سرخ کنید.

روش پخت اردک محلی

سپس اردک سرخ شده را در قابلمه ای با اندازه مناسب قرار دهید و رب نارنج و رب گوجه فرنگی را با 1/2 لیوان آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا اردک روی حرارت ملایم به خوبی پخته شود.

 

در دستور پخت اردک شکم پر بعد از پخت اردک می توانید آن را در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و با کمک سبزیجات مختلف این غذای خوشمزه را تزیین کنید. برای مشاهده آموزش پخت انواع غذا با مرغ کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی


روش پخت اردک محلی


ایده های جذاب هفت سین سال خوک

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

روش پخت اردک محلی

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

;
(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‘gtm.start’:new Date().getTime(),event:’gtm.js’});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer’?’j.async=true;j.src=’https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);})(window,document,’script’,’dataLayer’,’GTM-T9SDVJH’);

در میان 6000+ رستوان و کافی‌شاپ و شیرینی‌فروشی و کلی خوراکی خوشمزه، بگرد!

اپلیکیشن موبایل فیدیلیو را دریافت کنید.

روش پخت اردک محلی
روش پخت اردک محلی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *