روش تهیه ترشی سیر سفید

دوره مقدماتی php
روش تهیه ترشی سیر سفید
روش تهیه ترشی سیر سفید


طرز تهیه ۶ نوع عصرانه خوشمزه و آسان
 

طرز تهیه ۶ نوع عصرانه خوشمزه و آسان را در بخش انواع پیش غذا در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

ادامه مطلب



دوره مقدماتی php


روش تهیه ترشی سیر سفید



طرز تهیه پای با انواع گوشت سفید و قرمز مخصوص مهمانی ها
 

طرز تهیه پای با انواع گوشت سفید و قرمز مخصوص مهمانی ها را در بخش تازه های آموزش انواع غذا در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

ادامه مطلب






یکی از غذاهای مهم و خوش طعم ایرانی خورش کرفس می باشد که این خورشت در عین خوشمزگی به خاطر کرفس و گوشت بسیار مقوی نیز می باشد. بخش آشپزی در آشپزی ها برای شما دستور پخت کامل و ساده ای از این غذا مهیا کرده است…






شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که دوست دارید شکلات کاراملیزه را درست و طعم آن را بچشید روشی که استفاده میکنیم می توان به عنوان جادوی آشپزی دانست که بسیار می تواند لذیذ باشد. این روش عطر و طعم خاصی را به…





درست کردن سیر ترشی فقط سرکه و ادویه ریختن داخل یک ظرف و اضافه کردن سیر نمیباشد ، این کار اصول خاصی دارد که در صورت رعایت نکردن امکان دارد باعث رشد باکتری در آن و ایجاد مسمومیت غذایی گردد . این مقاله گام به گام تهیه سیر ترشی را توضیح داده است .

آماده سازی شیشه سیر ترشی . قبل از شروع باید مطمئن شوید که ظروف مورد استفاده عاری از هر گونه باکتری باشند . باید ظروف مورد استفاده را استریل کنید سپس روی یک حوله تمیز بگذارید تا خشک شوند . سعی کنید از شیشه های مخصوص به جای شیشه مربا استفاده کنید .

استریل کردن ظروف : اگر ماشین ظرفشویی ندارید شیشه ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب در حال جوشیدن قرار دهید . اگر ماشین ظرفشویی دارید آن را روی حالت استریل کردن قرار داده و ظروف را داخل آن قرار دهید .

یک قابلمه تمیز را آب کرده روی شعله کم قرار دهید . بگذارید تا گرم شود سپس مراحل بعدی را انجام دهید تا به کاربرد آن برسیم .روش تهیه ترشی سیر سفید

سیر ها را پوست بکنید . پوست کندن این همه سیر کار خسته کننده ای میباشد . به یکی از ۲ روش زیر میتوانید سریع آنها را پوست بکنید البته اول از همه حبه سیرها را از بوته جدا کنید :

پوست کندن با کاسه : ۲ عدد کاسه بزرگ و هم اندازه را بردارید و در یکی از آنها سیر بریزید تا پر شود سپس کاسه دیگر را روی آن قرار دهید و ۳۰ ثانیه محکم تکان دهید . سیرها کاملا پوست کنده خواهند شد .

پوست کندن با آب داغ : به مدت ۳۰ ثانیه سیر را در آب جوش بگذارید ، برای جلوگیری از پخته شدن سیر ، بعد از ۳۰ ثانیه روی آنها آب سرد بریزید ، سپس به راحتی میتوانید پوست سیر را بکنید .

آماده کردن مایع سیر ترشی : آب ، سرکه و نمک را داخل یک قابلمه ریخته و آن را داغ کنید . دمای آن باید زیر دمای جوش ۸۳ تا ۹۴ درجه سانتی گراد باشد . حتما از ظرف استیل ، تفلون ، شیشه ای یا چینی استفاده کنید . از قابلمه مسی استفاده نکنید زیرا زیاد بودن مس در آب باعث آبی یا سبز شدن سیر خواهد شد .

داخل هر شیشه ادویه و گیاه قرار دهید . به ازای هر یک لیتر یک شاخه آویشن ، یک عدد برگ بو و مقداری ادویه به شیشه مورد نظر اضافه کنید .

سیر را داخل شیشه بریزید . البته زیاد آن را پر نکنید طوری باید شیشه را پر کنید که تمام سیرها در مایع ترشی قوطه ور باشند .

مایع ترشی را داخل شیشه ها بریزید . شیشه را تا لب پر از مایع ترشی کنید سپس یک لایه از لیمو روی آن قرار دهید . در شیشه ها را ببندید البته خیلی زیاد محکم نکنید .

کنسرو کردن شیشه ها . از دستگاه کنسروساز باید استفاده کرد اما راه دیگری نیز وجود دارد :

بدون دستگاه کنسرو ساز : جسمی کف قابلمه استیل گذاشته تا شیشه ها به کف آن نخورند زیرا امکان دارد بشکنند . شیشه ها را داخل قابلمه گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا بجوشد . سپس شیشه ها را خارج کرده و بگذارید تا خنک شوند . اینکار باعث وکیوم شدن سیر ترشی و ماندگاری بالای آن خواهد شد .

بوسیله دستگاه کنسرو ساز : اول از همه اجزای داخلی کنسرو ساز را داخلش بگذارید سپس آب داخل کنسرو ساز را جوش بیاورید و شیشه ها را داخل محفظه های تعبیه شده به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید . بعد از ۱۵ دقیقه شیشه ها را خارج کرده و بگذارید تا سرد شوند .

نکات مهم : 

سیر ترشی را نمیتوان بدون کنسرو کردن مدت زیادی نگه داشت ، زیرا ممکن است باعث رشد باکتری در آن شود و در نهایت مسمویت غذایی را به دنبال خواهد داشت .

اگر در زمان مصرف ( چند وقت بعد ) در شیشه سیر ترشی را باز کردید اما صدای ” هیس ” ( منظور خلاء میباشد ) را نداد آن را مصرف نکنید زیرا به درستی وکیوم نشده است .

آذر ۲۸, ۱۳۹۷ در ۵:۵۳ ب.ظ

سلام ترشی ۷ساله درست کردم خیلی عالی بدون مسمومیت

پاسخ دادن

تیر ۱۶, ۱۳۹۷ در ۴:۱۶ ق.ظ

به نظر من انجایی که گفتین سیرها رو داخل سینک ظرفشویی بریزید خودش آلوده ترین بخشه ، نه از جوشاندن شیشه به منظور از بین رفتن باکتری های داخل شیشه و نه از ریختن سیرها داخل سیک ظرفشویی! من اگه موقعی که میوه یا سبزی میشورم از دستم افتاد داخل سینک ، دیگه مصرف نمیکنم

پاسخ دادن

مرداد ۳, ۱۳۹۷ در ۳:۵۶ ب.ظ

سلام ممنون از نکته ای که گفتین ، متاسفانه مشکل ترجمه بود که رفع شد . موفق باشید

پاسخ دادن

خرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۷:۰۶ ق.ظ

حبه سیر نه حپه سیر

پاسخ دادن

روش تهیه ترشی سیر سفید

خرداد ۵, ۱۳۹۷ در ۵:۳۱ ق.ظ

سلام ممنون بابت تذکر دادن اصلاح شد

پاسخ دادن

خرداد ۱, ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۶ ب.ظ

به هیچ وجه درست نیست، این روش کارخانه ای هست

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ در ۶:۲۳ ق.ظ

سلام من قبول ندارم که ترشی سیر بدون کنسرو سازی مسوم کننده است ….از قدیم ترشی سیر رو به روش بدون کنسروسازی درست میکردند وهفت سال میگداشتن بمونه هیچ اتفاقی هم نمیفتاد براشون…..الان هم طب سنتی کاملا سیر هفت ساله رو قبول داره وخاصیت زیاد داره این ترشی…..متاسفانه طب نوین و بهداشت خیلی از این هارو رد کرده وهمین موجب شده که مریضی ها زیادتر بشه

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۷ در ۱:۲۳ ب.ظ

سلام.منم کاملا با شما موافقم.ببینم اگه روش قدیمیهای ما اشتباه بوده چرا همیشه استفاده شده و تا حالا کسی نشنیده کا شخصی به خاطر اینکه سیر کنسرو نشده خورده مسموم شده..لطفا حرفهای بیخود و چرت ننویسید اجازه بدید مردم به روش صحیح زندگی کنند.شماها که ادعا میکنید همه چیز بهداشتی باشه پس واسه چی آمار سرطان و بیماریها الان بیشتره؟؟

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۷ در ۲:۰۲ ب.ظ

سلام ممنون بابت اینکه وقت گذاشتید و مطلب رو مطالعه کردید و نظرتون را نوشتید ببینید بحث سلامتی خیلی گسترده است و به بسیاری از عوامل مانند : موادغذایی : که الان بیشتر آنها مصنوعی و فرآوری شده هستند نویز و امواج موبایل : نیاز به توضیح نداره هوا : که خیلی آلوده است موادشیمایی : عطرهای شیمیایی ، پاک کننده های خانگی ، سوسک کش ، سموم میوه ها و … امید به زندگی : داشتن هدف در زندگی و وضعیت روحی خوب نداشتن تحرک و فعالیت فیزیکی سبک زندگی غلط : دیر خوابیدن ، کم خوابیدن ، اشتباهات تغذیه ای و مصرف نکردن موادغذایی ضروری بدن و……… بستگی دارد . ما نگفتیم همه چیز بهداشته ما نوشتیم ممکنه که باکتری درون آن رشد کند و مسمومیت ایجاد کنه . مقالات این سایت تماما از منابع معتبر و دست اول دنیا برگرفته میشوند که احتمال اشتباه در آنها نسبت به دیگر منابع بسیار کمتر است ( هیچ چیز ۱۰۰% درست نیست ) . موفق باشید ?

پاسخ دادن

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۷ در ۳:۰۹ ق.ظ

با شما موافقم. در ضمن تا بحال يك مورد هم گزارش نشده كه كسي از خوردن سير چند ساله مشموم شده باشد. البته روشي كه اينجا آورده شده – شايد- به دليل اضافه كردن آب كه باعث رقيق شدن سركه ميشود موجب رشد باكتري شود. در صورتيكه در روش سنتي توليد سير ترشي سركه خالص استفاده ميشود.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

زودپز برقی یک دستگاه پخت‌وپز با فشار بالا بوده که قابلیت برنامه‌ریزی دارد و می‌تواند غذاها…

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامتی ضروری است . …

یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی خارش است که گاهی آن‌قدر شدید است که خواب …

متاسفانه افراد زیادی به دلایل مختلف ریش آنها کم پشت بوده یا به اصطلاح …

بعد از چند ماه پخت‌وپز ، فر شروع به کثیف شدن و جرم گرفتن …

در نگاه اول پوست کندن انبه ( مانگو ) کار ساده ای به نظر …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

امتیاز دهید


3.3
از

77

به جرات میشود گفت سیر ترشی از محبوب‌ترین مخلفات همراه غذا در بین ایرانی‌ها و به ویژه شمالی هاست. این ترشی خوشمزه که از زمان‌های گذشته همراه انواع غذاهای ایرانی به‌ویژه آبگوشت، استانبولی و سبزی‌پلو با ماهی پای سفره ایرانی ها بوده‌است، در مقایسه با سیر خام هضم راحتتر، بوی کمتر و طعم لذیذتری دارد. اغلب گیلانی ها کله های سیر کامل را بعد از گرفتن پوست اضافه و پاک کردن ریشه ترشی میکنند. برای تهیه سیر ترشی مجلسی هم از سیرهای درشت و یک دست استفاده میکنند که نتیجه آن یک ترشی شیک و خوشگل میشود. البته شما میتوانید سیر ترشی حبه ای هم به همین روش درست کنید. برای تهیه سیر ترشی حبه ای حبه های سیر را از هم جدا کنید. در غیر این صورت بگذارید به صورت کله بماند.

 

روش تهیه ترشی سیر سفید

 

برخلاف سایر ترشی‌ها زمان نگه‌داری سیر ترشی اعتبار خاصی به آن می‌بخشد تا جایی که با شنیدن اسم سیرترشی به یاد سیر ترشی هفت ساله می‌افتیم! ترشی هفت ساله علاوه بر این که خواص زیادی دارد یک سوغاتی خوشمزه و گران قیمت هم هست که بدون شک مورد استقبال هر کسی قرار میگیرد. امروزه سیر ترشی به دو صورت صنعتی و خانگی تهیه می‌شود و انواع سیرترشی (سفید و قهوه‌ای) را می‌توان از فروشگاه‌ها تهیه کرد. غالبا برای تهیه سریعتر سیرترشی صنعتی سیر و سرکه حرارت داده می‌شوند. اما مطمئنیم شما هم موافق هستید که سیرترشی خانگی (و اساسا تهیه انواع غذاها و خوراکیها) در منزل نه تنها لذتبخش‌تر بلکه سالم‌تر و خوشمزه‌تر هم هست. همراه ما باشید با طرز تهیه سیرترشی خانگی خوشمزه:

 

 

برای تهیه سیر ترشی مجلسی سیر های هم اندازه محلی درشت انتخاب کنید. پس از اینکه پوست اضافی سیرها را کندید آنها را بشویید و بگذارید یک روز کامل بمانند و کاملا خشک شوند.

 

سیرهای تمیز را درون شیشه ای مناسب بریزید سپس دانه های فلفل، سبزی معطر و کمی نمک را روی سیرها بریزید. در آخر نیز سرکه اضافه کنید تا روی سیرها را بپوشاند.

 

شیشه ترشی سیر آماده را در جای مناسبی (تاریک، خشک و خنک) قرار دهید. برای مصرف سیرترشی 1 سال زمان لازم است، اگر سیرترشی 7 سال بماند خاصیت دارویی زیادی پیدا میکند.

 

اگر قصد دارید ترشی را زمانی طولانی نگه دارید بهتر است آن را کنسرو کنید. برای این کار قابلمه بزرگی را تا نصف آن آب کنید. در شیشه های ترشی را محکم ببندید و به صورت وارونه در قابلمه آب بگذارید. بگذارید روی حرارت تا آب جوش بیاید. شیشه های ترشی سیر را بعد از این که حدود یک ربع ساعت در آب در حال جوش ماندند خارج کنید و بگذارید خنک شوند. با این کار سیر ترشی سالم تری خواهید داشت که مدت بیشتری دوام می آورد.

 

 

1- میتوانید از انواع سرکه ها مانند سرکه انگور یا سرکه سیب برای تهیه سیر ترشی استفاده نمایید.

2- بعد از گذشت چند روز ظرف سیرترشی را چک کنید و اگر سر آن خالی شده بود، سرکه اضافه کنید تا مجدد روی سیرها با سرکه پوشانده شود.

3- برای رسیدن سریعتر سیرترشی، ظرف آن را در مکان آفتاب‌گیر قرار دهید.

4- بهتر است از ظروف پلاستیکی برای تهیه سیر ترشی استفاده نکنید.

5- شیشه های ترشی را قبل از استفاده خوب با آب داغ بشویید و کاملاً خشک کنید.

6- هیچ گاه قاشق کثیف داخل ترشی نزنید. ترشی باقیمانده سر سفره را در ظرف دیگری نگهداری کنید و به هیچ وجه روی ترشی دست نخورده نریزید.

7- برای تهیه سیر ترشی حبه ای سیرها را چند ساعت در آب خیس کنید تا پوست آن‌ها راحت کنده شود 

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

خوب بود

سلام. می خواستم بدونم بعد از اینکه سیر ترشی را مصرف کردیم آیا میشه با سرکه ای که از آن اضافه میاد و خیلی تیره هست ، بازهم سیر ترشی درست کنیم؟

ناهید جان من خودم تا بحال امتحان نکردم اما شنیدم سرکه قبلی رو صاف کنی و 15 دقیقه بجوشونی مجدد میتونی ازش استفاده کنی

جالب بود

ممنون

عالی بود متشکرم

خواهش میکنم مهدی جان

سلام.ممنونم.2موردبه معلوماتم اضافه کرد.ولی من تابه حال سبزی معطر-فلفل-نمک اضافه نکردم بدنشده.مخصوصانمک که به تمام سنین ضرردارد.

خواهش میکنم ، خوشحالم که مفید بوده … زیاده روی در مصرف نمک خوب نیست اما کمبود نمک هم در بدن مشکلاتی ایجاد میکنه ، در کل تعادل در مصرف نمک بهترین کاره … موفق باشید

باتشکرازشما …چرابعضی اوقات سیرترشی که میندازم چندروز بعد رنگ سیر کم کم سبز رنگ میشه … البته من همه رو میریزم دور …. حالا میخوام ببینم مشکل چیه ؟ باتشکر مجدد ازشما .

دلیل اصلی سبز شدن یا کپک زدن سیر اب هست ، پس از شستن سیرها رو روی پارچه ای پهن کنید و حدود 1-2 ساعت صبر کنید تا سیر خشک شه و اب اضافی سیر از بین بره ( همون اب شستشو ) ، ظرف هم باید کاملا خشک و بدون هیچ لکه چربی ای باشه … برای مدت طولانی باید سیر رو در جای تاریک نگهداری کنیدروش تهیه ترشی سیر سفید

سیر ترشی من سبز شده و کپک زده است . چرا ؟

طناز جان اگر طبق دستور عمل میکردی مشکلی بوجود نمیومد ، علت اصلی کپک اب هست … باید میذاشتی سیرها کاملا خشک شن و اب شست و شو بره ، ظرف ترشی هم نباید خیس یا چرب باشه … بهترین روش نگهداری از سیر ترشی در تاریکی و جای خنکه و نزدیک نور افتاب در صورتی باید بذاری که بخوای چند روز بعد مصرف کنی … چک کن ببین کدوم اشتباه رو داشتی عزیزم ?

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

“),t.close()},t.write(‘

طرز تهیه ترشی سیر حبه ای سفید مواد لازم برگ بو 1 عدد تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری زیره سبز 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز نیم کوب 1 قاشق چایخوری دانه خردل 1 قاشق چایخوری دانه فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری سیر 700 گرم سرکه سفید به میزان لازم نمک 1 قاشق چایخوری دستور تهیه: … … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایت های دیگر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

روش تهیه ترشی سیر سفید

می پسندم

1

سایر خبرها

مواد لازم: 3 عدد تخم مرغ یک قاشق غذاخوری جعفری خشک یک چهارم قاشق چایخوری پودر سیر یک هشتم قاشق چایخوری نمک یک هشتم قاشق چایخوری فلفل سیاه 110 گرم گوشت قرمز چرخ کرده 110 گرم قارچ ورقه شده نصف پیاز متوسط خردشده نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون نصف پیمانه پنیر گودای رنده شده طرز تهیه: 1. در یک کاسه کوچک تخم مرغ ها را با …

…، گوجه، نمک و فلفل به میزان لازم نکته: ترجیحا از فلفل دلمه ای های رنگی استفاده کنید تا ظاهر کباب بهتر شود. طرز تهیه کباب قفقازی گوشت ها را به مکعب های کوچک برش بزنید و بشویید. سپس در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن ها گرفته شود. ابتدا باید گوشت گوساله و مرغ را مزه دار کنید. برای این منظور ماست، روغن زیتون و مقداری فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید. یک عدد …

…> خواص دمنوش بهارنارنج نوشیدن دمنوش بهارنارنج به همراه اسطوخودوس، سنبل الطیب و بادرنجبویه نیز موجب تقویت حافظه می شود و توانایی مغز را برای یادگیری و ذخیره اطلاعات افزایش می دهد. طرز تهیه دمنوش بهارنارنج به همراه اسطوخودوس برای تهیه این دمنوش کافی است یک قاشق غذاخوری از برگ های خشک شده گیاهان بهارنارنج، اسطوخودوس، سنبل الطیب و بادرنجبویه را در یک لیوان آب جوش بریزید، درب …

چون علاوه بر این که سریع آماده می شود، خوشمزه و مقوی هم است. با طرز تهیه کباب تابه ای زعفرانی با ما همراه باشید. مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای : گوشت چرخ کرده 400 گرم پیاز 1 عدد گوجه فرنگی 3 عدد سماق 1 قاشق غذاخوری پودر گلپر یک دوم قاشق مرباخوری زعفران به مقدار لازم نمک و فلفل به مقدار لازم طرز …

بکینگ پودر یا جوش شیرین یک دوم قاشق چایخوری زعفران دم کرده نصف قاشق چایخوری پیاز یک عدد آبلیمو یک قاشق غذاخوری نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم نکته: زعفران دم کرده برای از بین بردن بوی تخم مرغ است و در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید. به یاد داشته باشید که بیش از مقدار یاد شده از زعفران استفاده نکنید زیر رنگ و طعم جوجه چینی را عوض می کند …

و خستگی را از بین می برد . این ماده خیلی سریع جذب خون می شود و در نتیجه می تواند در سریع ترین زمان به رفع اختلالات روانی بپردازد. طرز تهیه معجون سیر و عسل وقتی این دو ماده طبیعی با هم ترکیب می شوند، معجونی فوق العاده عالی برای سلامت هر چه بیشتر بدن می سازند . برای تهیه این معجون به روش زیر عمل کنید: 3 تا 4 حبه سیر 1 پیمانه عسل طبیعی 1 شیشه کوچک و تمیز …

تهیه دسر لیمو شیرین (چهار تا پنج نفر) لیمو شیرین 500 گرم خامه 200 گرم عسل هفت قاشق غذاخوری پودر ژله لیمو شیرین 2 بسته وانیل نصف قاشق چای خوری لیمو شیرین خُرد شده برای تزئین به مقدار لازم طرز تهیه دسر لیمو شیرین -نخست لیمو شیرین ها را پوست بکنید، هسته های آنها را دربیاورید و همراه با عسل داخل مخلوط کن بریزید. …

…؛ بنابراین لازم است که روزانه حداقل شش لیوان آب بنوشید. حتما روی میز کارتان یک بطری آب داشته باشید و در طول روز جرعه جرعه بنوشید. پوست سر را ماساژ دهید ماساژ روزانه و بادقت پوست سر تاثیر آرامبخش زیادی دارد و به بهبود جریان خون در این قسمت کمک می کند؛ بنابراین مواد مغذی کافی در اختیار مو ها قرار می گیرد. توصیه می شود که روزانه یک بار کف سرتان را با کمک نوک انگشتان و به صورت …

بدون بستنی هم امتحان کنید. مواد لازم: -یک عدد آناناس خردشده -نصف پیمانه شیر -نصف قاشق سوپ خوری شکر -یک قاشق چای خوری عصاره وانیل طرز تهیه شیک آناناس: آناناس تازه خردشده، شکر، شیر و عصاره وانیل را داخل مخلوط کن ریخته و باهم مخلوط کنید. مایع کرمی شکل بدست آمده را داخل لیوان های مناسب ریخته و سرو کنید. 3. اسموتی آناناس و انبه مواد لازم …

خردشده نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون نصف پیمانه پنیر گودای رنده شده طرز تهیه: 1. در یک کاسه کوچک تخم مرغ ها را با جعفری، پودر سیر، نمک و فلفل بزنید و کنار بگذارید. 2. در یک قابلمه گوشت چرخ کرده را روی حرارت متوسط بگذارید تا قهوه ای شود. کنار بگذارید. 3. پیاز ها و قارچ را روی حرارت متوسط سرخ کنید تا زمانی که نرم شوند (حدود 8 تا 10 دقیقه) 4. دمای فر …

… پوست گلابی که در معرض نور خورشید قرار دارد، نسبت به میوه آن غنی تر از ویتامین است، به علاوه قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است، لذا نباید هنگام خوردن، پوست آن را جدا کرد، کسانی که مبتلا به فشار خون هستند، اگر به طور مرتب گلابی بخورند خون آن ها تصفیه خواهد شد . گلابی برای غدد داخلی بدن بسیار مفید است، افراد مبتلا به نقرس، آرتروز و رماتیسم می توانند از آن بهره زیادی ببرند، گلابی …

لیوان ماءالشعیر بدون طعم یک چهارم لیوان بکینگ پودر یا جوش شیرین یک دوم قاشق چایخوری زعفران دم کرده نصف قاشق چایخوری پیاز یک عدد آبلیمو یک قاشق غذاخوری نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم نکته: زعفران دم کرده برای از بین بردن بوی تخم مرغ است و در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید. به یاد داشته باشید که بیش از …

هرکدوم پنج مرتبه و هر مرتبه دوبار با این مخلوط به خوبی ماساژ دهید تا ناخن های قوی و بلندی داشته باشید. مرطوب کننده خانگی یک مرطوب کننده با استفاده از یک قاشق چای خوری لیمو، یک قاشق چای خوری ید و مقداری سیر خرد و له شده تهیه کنید و پس از خوب مخلوط کردن این مرطوب کننده قوی رو بر روی ناخن هاتون برای ساعتی قرار بدین. روغن دانه کتان روغن دانه کتان یکی از …

دهیم که ماست و شیر به غلظت خوبی برسند. اگر مایع شما شل باشد پوره شما را خراب می کند پس در این مرحله خوب دقت می کنیم . ادویه ها به جز فلفل و آویشن و نعنایی را که خوب ساییده ایم را اضافه و مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم. روی ظرف را سلفون کشیده و به مدت دو ساعت در یخچال قرار می دهیم . پس از این مدت و در مرحله سرو فلفل را اضافه می کنیم . علت اینکه من معمولا توصیه می کنم غذاهای …

سیگارها را در دستور کار دارند. چسب نیکوتین یا چسب ترک سیگار؛برای نخستین بار در سال 1992 در ایالات متحده این برچسب مورد استفاده قرار گرفت. روش معمول استفاده از این برچسب ها به این صورت است که فرد سیگاری هر روز یک برچسب جدید را روی نواحی متفاوت که خشک، تمیز و بدون مو باشند، قرار می دهد. این برچسب یک مقدار کنترل شده نیکوتین واقعی و هم مجازی را در تمام ساعاتی که روی پوست چسبیده است آزاد می …

چایخوری طرز تهیه ادویه کاری همه ی مواد بالا را به صورت پودر در بیاورید. سپس آن ها را با هم مخلوط کنید. تابه ای را روی حرارت قرار دهید و خیلی کم مواد مخلوط شده را تفت دهید. ادویه را در یک ظرف شیشه ای بریزید و در آن را محکم کنید و در یک جای خشک نگه داری کنید. خواص ادویه کاری عنصر اصلی پودر کاری در تمام کشور ها زردچوبه است که …

شفا آنلاین سلامت حنا چه بصورت مصرف موضعی و چه به صورت خوراکی در کتاب های طب سنتی ایران و چین بار ها و بار ها آمده است و برای آن مصارف متعددی از جمله درمان جذام، یرقان، سنگ کلیه، جرب و … ذکر شده است. از جمله خواص گیاه حنا در طب جدید نیز می توان به خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره نمود. این موارد به عنوان خواص حنا به اثبات رسیده و حنا توانسته …

استفاده از شامپوهای حاوی بیوتین می تواند به از بین بردن خشکی موها و پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند و درنتیجه مانع ریزش موها شود. توجه داشته باشید وقتی فولیکول های موها به واسطه پوسته های سر مسدود می شوند، روند رشد موها نیز مختل می شود. بنابراین، مطمئن شدن از اینکه پوست سرتان از سلامت لازم برخوردار است، واقعاً برای سلامت موهایتان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این ها، بیوتین به …

ترین میوه های پاییزی است اما خوردن آن سختی های خاص خودش را دارد چرا که بعد از کلی زحمت کشیدن برای پوست کندن آن به پوسته های سفیدی می رسیم که دانه ها را پوشانده اند. هر چند خوردن پوست ضخیم انار اصلاً منطقی نیست و هیچ تحقیقی هم درباره مصرف خام آن انجام نشده است (برای برطرف کردن گلودرد، زخم گلو و درمان انگل می توان از جوشانده پوست انار استفاده کرد) اما هنگام خوردن این میوه خوشمزه نباید پرده های سفید …

آورده ایم. برای تبدیل این ماده ی فصلی به یک ماسک عالی برای پوست صورت، به چند ماده ی دیگر هم نیاز دارید که در ادامه توضیحاتش آمده است. ماسک درخشان کننده ی صورت کدو مواد لازم: 4 قاشق غذاخوری پوره ی کدو حلوایی 4 قاشق غذاخوری عسل طبیعی نصف قاشق غذاخوری ماست یونانی یا روغن آووکادو 1 قطره اسانس صندل 1 قطره روغن دانه ی هویج کمی …

کنید و یک توپ پنبه را داخل این محلول فرو برده و به صورت دورانی روی پوست خود بمالید و پس از 15 دقیقه بشویید و این کار را هر روز انجام دهید. طرز تهیه لوسیون سفید کننده پوست گیاهی صورت مواد لازم آردنخود چی 2 قاشق چایخوری زردچوبه آب لیمو خامه پر چرب 2 قاشق چایخوری آرد نخود را داخل کاسه بریزید. آرد نخود را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی …

شکر دانه ریز یک چهارم پیمانه اسانس وانیل یک قاشق چایی خوری مراحل تهیه کرم بروله فر رو روشن کرده و درجه حرارت رو روی 150 درجه سانتی قرار میدیم. حدودا 3 پیمانه آب داغ نیاز داریم پس آب رو هم میذاریم که جوش بیاد. زرده تخم مرغ، وانیل و پودر شکر رو داخل یک کاسه ریخته و با همزن به خوبی هم بزنید. خامه رو داخل یک کاسه ریخته و روی حرارت قرار بدید تا گرم بشه …

کردن استفاده از این سیگارها را در دستور کار دارند. چسب نیکوتین یا چسب ترک سیگار؛برای نخستین بار در سال 1992 در ایالات متحده این برچسب مورد استفاده قرار گرفت. روش معمول استفاده از این برچسب ها به این صورت است که فرد سیگاری هر روز یک برچسب جدید را روی نواحی متفاوت که خشک، تمیز و بدون مو باشند، قرار می دهد. این برچسب یک مقدار کنترل شده نیکوتین واقعی و هم مجازی را در تمام ساعاتی که روی پوست …

مواد اولیه: نارنگی یافا یک عدد پودر رازیانه یک قاشق چای خوری کرفس یک عدد، برگ های آن را نگه دارید. روغن زیتون به اندازه دلخواه آب و دانه های انار یک عدد پنیر فتا 50 گرم نعناع چند شاخه برای تزیین روش تهیه: نارنگی یافا را پوست بکنید و با یک برش افقی آن را به دو قسمت تقسیم کنید و آن ها را در ظرف قرار دهید. ساقه کرفس را بدون برگ، خوب خرد کنید …

ریمل طبیعی روغن کرچک و پوست گردو برای زیاد شدن مژه برای تهیه این ریمل طبیعی نیاز به کمی وازلین، روغن کرچک، اسانس پوست سبز گردو و روغن لاوندر دارید. با تهیه این ریمل به راحتی می توانید مژه های تان را تقویت و رشد آن ها را تحریک کنید. یک ظرف بلوری نشکن بردارید. 15 گرم وازلین سفید رنگ را درون آن قرار دهید و آن را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا موم ذوب شود. سپس 4 تا 5 گرم روغن کرچک، یک گرم …

. هر چند خوردن پوست ضخیم انار اصلاً منطقی نیست و هیچ تحقیقی هم درباره مصرف خام آن انجام نشده است (برای برطرف کردن گلودرد، زخم گلو و درمان انگل می توان از جوشانده پوست انار استفاده کرد) اما هنگام خوردن این میوه خوشمزه نباید پرده های سفید اطراف دانه ها را جدا کنیم چرا که این پوسته های نازک حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر هستند و در رفع یبوست و مشکلات دستگاه گوارش موثرند و با کنترل اشتهای کاذب …

…> 2 پیمانه برنج خام 20 گرم کره نمک به مقدار لازم مراحل تهیه کته ساده برای تهیه کته ابتدا باید برنج رو بشوریم تا آبش شفاف بشه، پس حدود 4 الی 5 بار برنج رو با آب سرد میشوریم و آبش رو عوض میکنیم تا آبش شفاف بشه. وقتی آب برنج شفاف شد قابلمه رو در حدی از آب پرمیکنیم که به اندازه یک بند انگشت آب روی برنج بایسته. دقت کنین که سایز قابلمه رو متناسب با …

مواد اولیه: گوشت چرخ کرده 300 گرم تخم مرغ 2 عدد پیاز یک عدد متوسط زردچوبه یک قاشق چای خوری ترخون تازه 300 گرم ماست یک قاشق سوپ خوری نمک و فلفل به مقدار کافی روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم روش تهیه: ابتدا ترخون را پاک کرده و برگ ها را از ساقه ها جدا کنید. سپس برگ ها را بشویید و داخل سبدی بریزید تا آب اضافی شان خارج شود. سپس …

ندهد و زرده و سفیده آن مخلوط نشده باشد و سفیده آن بایستی غلیظ و کشدار باشد. • برای سرخ کردن از ظروف نچسب استفاده شود. • بهتر است برای سرخ کردن درجه حرارت کم باشد تا روغن به نقطه دود نرسد و از روغن جامد نیز استفاده نشود. • در روش کبابی کردن به دلیل بالا بودن حرارت، کاهش مواد مغذی زیاداست وحرارت به صورت یکنواخت به همه جای موادغذایی پخش نمی شود و ممکن است مغز …

را از روی ماهی تابه بردارید و کنار بگذارید. 3- آرد و یک قاشق چای خوری روغن را به ماهی تابه نچسب اضافه کنید. به مدت 30 ثانیه بپزید و دائم بهم بزنید. کم کم آب مرغ را اضافه کنید و به هم زدن نیز ادامه دهید. محتوای ماهی تابه را به جوش بیاورید. حرارت را کاهش دهید و اجازه دهید آهسته بجوشد. گاهی آن را بهم بزنید و تا زمانی که میکستان حالتی ضخیم می گیرد ادامه دهید، حدود 3 دقیقه. از روی حرارت برش …

“),t.close()},t.write(‘

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

روش تهیه ترشی سیر سفید

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

در این ویدئو به شما آموزش درست کردن سیر ترشی رو میدم که خیلی ساده و راحت می تونین اونو درست کنین و همچنین ترفندهای شناختن سیر ترشی تقلبی از اصل . در ادامه لینک انواع ترشی هایی که درست کردم رو براتون قرار میدم در صورت تمایل میتونین اونها رو هم تماشا کنید :آموزش درست کردن شور ترشی:https://www.youtube.com/watch?v=7PGO6…آموزش ترشی نازخاتون:https://www.youtube.com/watch?v=-6ayl…آموزش درست کردن خیارشور:https://www.youtube.com/watch?v=US8Gr…آموزش درست کردن ترشی انبه :https://www.youtube.com/watch?v=17Z9x…آموزش درست کردن ترشی مخلوط:https://www.youtube.com/watch?v=WZrUx…آموزش درست کردن ترشی فلفل دلمه ای :https://www.youtube.com/watch?v=VThJM…آموزش درست کردن ترشی فلفل :https://www.youtube.com/watch?v=IROyW…سیر ترشی :https://www.youtube.com/watch?v=obAop…آموزش درست کردن پیازترشی:https://www.youtube.com/watch?v=iMvku…ترشی لیته :https://www.youtube.com/watch?v=Dg5pM…آموزش درست کردن ترشی آلبالو :https://www.youtube.com/watch?v=0JRxe…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…روش تهیه ترشی سیر سفید

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

روش تهیه ترشی سیر سفید
روش تهیه ترشی سیر سفید
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *